Klopp haalt uit: Ik kan dit net zo goed aan mijn koffiezetapparaat vertellen

    Klopp haalt uit: "Ik kan dit net zo goed aan mijn koffiezetapparaat vertellen"

    Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 16:08zo 18-11-2018 om 16:08

    Jürgen Klopp is helemáál niet te spreken over de Nations League. De nieuwe vorm van interlandvoetbal zorgt ervoor dat spelers worden uitgeknepen, vindt de Liverpool-manager.

    "De spelers zijn de ziel van het voetbal en als ze niet genoeg hersteltijd krijgen, gaan ze uiteindelijk kapot", waarschuwt Klopp bij de Duitse tv-zender ZDF. "Ik kan me voorstellen dat het voor veel trainers en toeschouwers spannend is, maar voor ons als clubtrainers is het moeilijk."

    De kritiek van de Liverpool-manager is niet nieuw, want hij noemde de Nations League eerder 'de meest zinloze competitie ter wereld'. "De Nations League is een goed idee, maar doe het dan in een andere sport", aldus Klopp, die zich een roepende in de woestijn voelt. "Ik kan dit net zo goed aan mijn koffiezetapparaat vertellen."

    De Nations League is het Nederlands elftal in elk geval gunstig gezind. Bij een zege op Duitsland wint de ploeg van bondscoach Ronald Koeman de groep. De derby wordt maandag gespeeld.

    Plaats een reactie

    psvfan1913 +2333
    zondag 18 november 2018 om 16:12
    Tis beter dan die meest kansloze oefenpotjes die nergens om gaan. Die spelers krijgen echt wel grnoeg rust
    Vind ik leuk
    Counterattack +10907
    zondag 18 november 2018 om 16:13
    Kloppt
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 16:38
    Kabouterklopp heeft ook wat te vertellen alleen omdat die duitsers gedregadeerd zijn .

    Ik vertel t wel tegen mijn fluitketel die fluit nog eens tot een halt toe
    Vind ik leuk
    Counterattack +10907
    zondag 18 november 2018 om 16:42
    Laat sinterklaas en kerst maar komen Michael is er klaar voor
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 20:16
    Fluitketel is al in huis
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 22:59
    Klopp heeft gelijk. De spelers worden uitgewoond. De Nations League heeft maar een doel, meer toeschouwers omdat het er zogenaamd ergens om gaat. Een heel toernooi met alle UEFA landen voor vier tickets. De overige 20 tickets via de reguliere weg. Feitelijk wordt de kwalificatie verlengd en in bepaalde fase is het aantal wedstrijden hoger omdat de Nations League terwijl de reguliere kwalificatie al loopt. Gekkenwerk.
    Vind ik leuk
    Koeien +2742
    maandag 19 november 2018 om 09:22
    Maar er is geen probleem met het schema van de PL, de Carabao cup, FA cup, community shield en boxing day football?

    Ik vind het wel fijn dat er wat meer nationaal voetbal is ipv alleen clubvoetbal. Het is als Nederlander één van de weinige mogelijkheden om wat niveau uit eigen land te zien.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9449
    zondag 18 november 2018 om 16:14
    Idd. Deze wedstrijden geven nog een beetje spanning. Die oefenwedstrijden niet.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13944
    zondag 18 november 2018 om 17:43
    Gaat niet alleen om de rust die ze krijgen, maar stel dat er aantal spelers terugkeren met een blessure. Dat kan een club gewoon heel veel kosten. Stel dat Lozano, De Jong en Bergwijn terugkeren met blessures en het PSV veel punten gaat kosten, dan is het toch idioot dat dat komt door die paar oefeninterlands.
    Deze competitie is gewoon zinloos, een kwalificatie voor een groot toernooi is in principe meer dan genoeg.
    Daarnaast is deze opzet niet alleen maar positief, de tegenstanders zijn nu veel sterker en de wedstrijden zijn daardoor ook een stuk zwaarder wat uiteindelijk de kans op blessures en vermoeidheid weer extra groot maakt.
    Deze wedstrijden kunnen me echt gestolen worden, het risico dat dit nadelig kan uitpakken voor mijn club is wat mij betreft te groot. En het feit dat deze wedstrijden in principe nog nergens om gaan maakt het helemaal idioot.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 17:49
    Eindelijk eens een goed Idee van de UEFA. Van Gibraltar tot Luxemburg en nog verder zijn enorm tevreden met de Nations Cup.

    En ook dat de Coaches maar 3 spelers mogen wisselen is een ontzettende verbetering t.o.v. die vriendschappelijke potjes waarin bijna iedereen meespelen mag.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13944
    zondag 18 november 2018 om 18:00
    Inderdaad beter dan die oefenpotjes, maar ook deze wedstrijden zijn wat mij betreft onzinnig en de risico’s dus onnodig.
    Voor bepaalde clubs kan dit enorme gevolgen hebben, stel bijvoorbeeld dat Ajax De Jong en/of De Ligt voor een langere tijd moet missen door een zware blessure. Dat kan Ajax punten gaan kosten in de ED, dat kan Europees slecht uitpakken, maar dat kan ook een mooie transfer naar het buitenland verpesten. Al met al kost dat zo’n club dan gewoon tientallen miljoenen en de speler een mooie transfer, en zou dat het achteraf nou echt waard zijn? Lijkt me niet.....
    De kans is uiteraard zeer klein, maar stel dat het gebeurd dan zou dat toch belachelijk zijn.
    Vind ik leuk
    kevinleo +2644
    zondag 18 november 2018 om 18:13
    Je zit nu twee keer het zelfde verhaal te vertellen, je punt is duidelijk. Deze nations league is in mijn opinie wel goed voor het voetbal. Er staat wat op het spel, er is beleving, voetballers willen een keer mee doen en zo groeit ook een keer het voetbal op landenniveau wat soms (vooral oefen potjes) niet om aan te gluren is. Een speler is er zelf bij, als ze het niet aankunnen moeten ze niet mee doen of voorzichtig zijn. Als je bang bent voor je investering kan je net zo goed iedereen op de bank zetten. De oefenpotjes worden toch wel gespeeld alleen nu gaat het nog eens ergens om. Dus chill, er veranderd niet veel en ajax heeft toch zat geld joh
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 20:00
    Ik ben het met je eens gaat nergens over de nations league, wat klopp zegt,klopt gewoon. Oefenwedstrijden gaat ook nergens over maar dan kun je spelers rust geven door ze thuis te laten of een halve wedstrijd te laten spelen.
    Ik weet niet of het klopt maar ik las hier ergens dat iemand zei dat de winnaar van groep A,groep B etc rechtstreeks naar het EK gaan,dat zou natuurlijk volstrekt belachelijk zijn.Heb je dadelijk Luxemburg op het EK. Dan kun je beter 3 keer degraderen,de gewone plaatsing doen die er nog is en als je in D zit ga je fluitend naar het EK ,want die wedstrijden stelt dan helemaal niks voor
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13944
    zondag 18 november 2018 om 20:09
    Alle divisies (A,B,C,D) bestaan uit 4 poules, de nummers 1 uit de poule gaan door en spelen van de zomer een halve finale en eventueel nog een finale. De winaar van die finale plaatst zich voor het EK.
    Maar inderdaad, in divisie D heb je al landen als Georgië en Wit-Rusland die door zijn, en in die andere 2 poules staan Kosovo en Macedonië op plek 1. Dat betekent dat als het zo blijft dat sowieso 1 van deze landen naar het EK gaat.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 20:22
    Gaat dus nergens over,maar wel klagen als Panama op het wk is. Wij maken van ons ek een gedrocht
    Vind ik leuk
    Degraaf +17970
    zondag 18 november 2018 om 18:24
    Die blessures kunnen natuurlijk ook op de trainingen ontstaan.
    Vind ik leuk
    Johan59 +760
    zondag 18 november 2018 om 18:26
    En zo is het! We zien het natuurlijk graag dat we Frankrijk en Duitsland oprollen maar als je het over belasting hebt is get te veel
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1026
    zondag 18 november 2018 om 20:58
    Hahah selectie van 50 spelers, nog klagen...
    Vind ik leuk
    stratumseind +173984
    zondag 18 november 2018 om 16:12
    Ik zie het liever dan welke vriendschappelijke interland dan ook.

    Inkrimping van de cl is een betere oplossing.
    Alleen de kampioenen en allemaal in 1 pot flikkeren tijdens de loting
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 16:13]
    Vind ik leuk
    chicken +11867
    zondag 18 november 2018 om 16:19
    En knock-outs out vanaf de eerste ronde...moet je kijken hoe hard ze gaan rennen..
    Vind ik leuk
    stratumseind +173984
    zondag 18 november 2018 om 16:20
    juist
    Vind ik leuk
    Castromann +7895
    zondag 18 november 2018 om 16:38
    Eens stratum ! Al zal het nooit gebeuren....geld is DE drijfveer van de UEFA. En dan moeten de topteams ver komen...en dat is met n poule systeem.
    Plus wel de UEFA natuurlijk van elk topland 3a4 clubs.
    Weinig "kampioenen" league eigenlijk....
    Vind ik leuk
    stratumseind +173984
    zondag 18 november 2018 om 17:02
    Ik weet het , de eerlijkheid gaat ook nooit meer terug komen.
    Money rules the world en zolang er zakkenvullers als Infantino aan het bewind zijn veranderd er niks.
    Vind ik leuk
    jochempje +3622
    zondag 18 november 2018 om 16:12
    Ik vind dit beter dan die echt nutteloze oefenwedstrijden. Nu gaat het tenminste nog ergens om.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10907
    zondag 18 november 2018 om 16:13
    Wat Jurgen zegt klopt.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6898
    zondag 18 november 2018 om 16:13
    De hele interland periode jaarlijks in de zomermaanden houden. Mei en juni.
    Een jaar de kwalificaties voor het toernooi het jaar erop.
    Stoppen met interland voetbal tijdens het seizoen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 16:27
    Alleen loopt het seizoen niet overal van augustus tot april/mei zoals bij ons.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6898
    zondag 18 november 2018 om 17:06
    Die paar passen zich dan maar aan. DIe passen zich nu al elke 2 jaar aan als het EK?WK gespeeld wordt.
    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    zondag 18 november 2018 om 17:59
    Dan missen we op VP de vakantiekiekjes vd sterren, want wanneer gaan zij dan op vakantie.
    Vermoedt dat zo gauw ze een gezinnetje hebben ze snel zullen bedanken voor hun land. Puur en alleen vanwege de vakantieperiode
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6898
    zondag 18 november 2018 om 18:05
    Natuurlijk krijgen die gewoon vakantie. Maar dan daarna. Weer melden bij de club in augustus.
    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    zondag 18 november 2018 om 18:07
    Dus dan missen ze de voorbereiding op het nieuwe seizoen.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6898
    zondag 18 november 2018 om 18:31
    Hoe is dat nu anders na een EK of WK?

    Daarbij zijn het de beste spelers die international zijn. Die kunnen makkelijker mee als de voorbereiding al bezig is. En is er in ie voorbereiding plek voor anderen om zich te laten zien. In spetember beginnen de competities weer, tijd genoeg voor ze om fit te zijn.
    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    zondag 18 november 2018 om 19:06
    Nu om de 2 jaar in ieder geval een vakantieperiode. Straks mooit meer. Als je als speler uitgemolken wordt ter meerdere ere en glorie vd bonden ben je er gauw klaar mee. Er zullen er veel gaan bedanken of een toernooitje of kwalificatierondje overslaan.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6898
    zondag 18 november 2018 om 19:18
    Op dit moment is de CL finale pas eind mei. En daarna volgt dan een toernooi. Als je de interlands van de kalender haalt kan de competitie 4 weken korter, een maand dus. Dan is een toernooi half juni dus al afgelopen. En niet alle spelers halen de finale.
    Begin augustus melden bij de club heb je 6 weken rust gehad. Alle spelers, ook degene die de finale spelen.

    En gedurende het jaar geen blessures door interlands. De clubs zijn dan de dupe, die betalen tenslotte het salaris.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17250
    zondag 18 november 2018 om 16:14
    Ja ja Jurgen, je bent gewoon bang dat Die Mannschaft morgen klopp krijgt!
    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    zondag 18 november 2018 om 18:03
    Klopp boeit de National Manschaft weinig.
    Hij speelt Vollgass Fussball
    Met spelers die steeds meer vermoeid zijn oa door internat. verplichtingen moet er de handrem op en dan werkt het niet meer. Logisch dat hij kritiek heeft.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 16:15
    Tijd dat klopp wordt gestopt .
    Vind ik leuk
    Laliga +2236
    zondag 18 november 2018 om 16:15
    Nations leugue is wel leuker dan vriendschappelijk. Ze zouden beter naar het schema van de pl kunnen kijken als ze wat aan de overbelasting willen doen
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3319
    zondag 18 november 2018 om 16:16
    Hij heeft natuurlijk gelijk. Op deze manier komen spelers nooit aan hun rust toe. Het zal ook zeker niet de eerste keer zijn dat Liverpool onder zijn leiding een speler moet missen door een blessure in de interland periode.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 18:01
    Dan hebben clubs zoals Liverpool genoeg geld om een net zo goede vervanger op de bank te hebben.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 16:17
    Wat Klopp hier zegt kloppt natuurlijk wel !
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6762
    zondag 18 november 2018 om 16:17
    Het heeft meer zin dan die kansloze oefen potten tegen (met alle respect) Litouwen of Kazachstan of zulk soort landen

    Maar Klopp heeft zeker een punt hoor....die gasten krijgen nooit rust zo

    Zeker niet omdat er ook een WK is geweest....

    Dat die gasten zo veel verdienen blijft idioot maar een lichaam blijft een lichaam ....
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 16:20
    Wat gebeurt er als je se finale wint van de nations?
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17250
    zondag 18 november 2018 om 16:24
    Dan ben je de 1e winnaar in de geschiedenis van de Nations League!
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 16:25]
    Vind ik leuk
    Zico Ali +480
    zondag 18 november 2018 om 16:29
    Plaatsing voor ek
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +2137
    zondag 18 november 2018 om 16:23
    Tja Nations League altijd nog beter dan zouteloze oefenpotjes.
    Vind ik leuk
    Farmer +12742
    zondag 18 november 2018 om 16:44
    Als Duitsland 3x had gewonnen, was hij lyrisch over deze opzet..

    Zoals ik er nu tegenaan kijk is de opzet en het idee goed, alleen moet men het aantal zinloze 'verplichte'oefenpotjes nu totaal schrappen, en dit meer aan de landen zelf overlaten.

    Dit zou bv makkelijk kunnen leiden tot een inkorting van de competities, met bv een langere zomerstop en of winterstop, ipv al die tussenpauzes met veel reizen.

    Stel je eens voor dat je een Nation's League elk onever jaar hebt, als voorkwalificatie voor het EK of WK? Eind april worden de laatste competitieronden gespeeld, met een Bekerfinale, Mei is men Vrij, en halfweg Juni meld men zich bij het Bondskantoor voor de voorbereiding op 3 weekjes Nation's League t/m eind Juli. daarna 6 weken voorbereiden op de competities die ergens halfweg september van start kan.

    Ideaal? Te ideaal misschien, maar als ze proberen die kant op te gaan....
    Vind ik leuk
    Dionisius +39
    zondag 18 november 2018 om 16:58
    Als je dat doet, kan je de Nations League dan niet net zo goed meteen het EK noemen?
    Vind ik leuk
    Farmer +12742
    zondag 18 november 2018 om 19:05
    Nee, want het is onderdeel van de kwalificatie.
    Vind ik leuk
    Dionisius +39
    zondag 18 november 2018 om 23:16
    I know. Maar als je het in 3 weken propt en er dan een winnaar komt dan kan je het toch net zo goed meteen het EK noemen?

    Overigens ben ik sowieso geen fan van die Nations League. Het is vooral bedoeld om meer geld binnen te halen. Waarom moet er opeens een 'toernooi' komen om te bepalen wie groepshoofd wordt in de kwalificatie...
    Vind ik leuk
    Smash +3432
    zondag 18 november 2018 om 16:51
    Onzin wat Klopp hier zegt. Ze moeten gewoon de CL en EL terugbrengen, naar hoe het vroeger ging. Gewoon vanaf dag 1, een knock-out systeem.
    Maar ja, dat kost teveel geld hè!
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15411
    zondag 18 november 2018 om 17:38
    " Bij een zege op Duitsland wint de ploeg van bondscoach Ronald Koeman de groep. "

    Gelijk spelletje is genoeg hoor om de groep te winnen.
    Vind ik leuk
    Sirdaniel +108
    zondag 18 november 2018 om 17:44
    Wat een goed idee Klopp. Ik ga het aan mijn senseo vertellen 🤣
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1791
    zondag 18 november 2018 om 17:55
    Wat een geweldige coach. En terecht in zijn commentaar.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 19:42
    Echt weer zo'n opmerking van iemand die kansloos onderaan staat....NSB gedrag
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 20:18
    Als Duitsland bovenaan stond dan had je hem waarschijnlijk niet zo horen klagen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws