Update: 'Summerville aan de slag bij Dordrecht, donderdag eerste training'

Update: 'Summerville aan de slag bij Dordrecht, donderdag eerste training'

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 15:25wo 12-12-2018 om 15:25

Crysencio Summerville is welkom bij FC Dordrecht. Het zeventienjarige talent is geschorst door Feyenoord en speelt vanaf de winterstop mogelijk in de Keuken Kampioen Divisie.

"Crysencio is bij ons van harte welkom. Een groot talent met veel kwaliteit. Daarop beoordelen we hem. Zo'n jongen moet je omarmen en niet blijven herinneren aan wat er is gebeurd", zegt Peter Drijver, technisch directeur van FC Dordrecht, tegen het Algemeen Dagblad.

"Voor maandag staat een afspraak gepland met zijn zaakwaarnemer en vader, maar pas als Feyenoord groen licht heeft gegeven voor de verhuur aan FC Dordrecht."

Summerville ging twee weken geleden met een familielid zijn ploeggenoot Mats Knoester te lijf. Hij werd vervolgens geschorst door Feyenoord, kreeg een taakstraf en zal worden verhuurd. Giovanni van Bronckhorst verwees woensdag, toen hij werd gevraagd naar een mogelijke verhuur van Summerville, naar technisch directeur Martin van Geel.

Update 12-12, 15:24 uur: Crysencio Summervile maakt het seizoen inderdaad af bij FC Dordrecht, zo meldt RTV Rijnmond. Volgens de regionale omroep traint het 17-jarige Feyenoord-talent donderdag voor het eerst mee bij de club uit de Keuken Kampioen Divisie.

Plaats een reactie

HierDieTitel +4817
donderdag 6 december 2018 om 10:51
Foutje kan gebeuren toch?
Vind ik leuk
Smithsonian +45167
donderdag 6 december 2018 om 10:53
Zei ik ook al.

Vind het een veels te zware straf voor een pikkie van 17...
Vind ik leuk
HierDieTitel +4817
donderdag 6 december 2018 om 10:54
Naja er moet wel iets van actie worden ondernomen.. Als hij zelf was gaan vechten met zijn teamgenoot was het al minder erg geweest, maar doordat hij zijn broer erbij haalt maakt het wel wat erger.

Maar goed, half jaartje uitlenen had niet gehoeven, laat hem een maand niet spelen en de materiaalman helpen van Feyenoord voor een maand lang. Heb je iemand veel meer mee en hij blijft bij je club!
Vind ik leuk
COYG +8525
donderdag 6 december 2018 om 11:07
Hij krijgt ook een flinke boete en mag dus nu een maand niet voetballen. Dit alles zal ook voor zijn mentaliteit goed zijn. Los zelf je eigen shit op en ga niet hulp vragen. Wat mij betreft mag dat hulpje wel een zware straf krijgen, er wordt ook al aangifte gedaan tegen hem, dus dat komt wel goed.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4817
donderdag 6 december 2018 om 11:52
Ja maar Feyenoord kan dat hulpje niet straffen aangezien die niet in functie is bij Feyenoord.

Ja ik vind een boete bij profvoetballers (in wording) altijd zo'n onzin, geld zat!

Laat ze werk doen wat ze niet gewend zijn..Ga langs ziekenhuizen, doe vrijwilligerswerk en dat soort dingen... Maar goed dat is mijn mening!
Vind ik leuk
Enden +5042
donderdag 6 december 2018 om 11:55
Ze kunnen het "hulpje" natuurlijk wel straffen.
Is zijn broer. Die kan je straffen door hem niet bij trainingen of wedstrijden te laten voor twee jaar. Mag hij zijn broer alleen op tv zien voetballen
Vind ik leuk
14forever +9230
woensdag 12 december 2018 om 15:45
Allemaal flink overdreven...
Vind ik leuk
YC93 +973
donderdag 6 december 2018 om 11:26
Ik denk dat het niet eens zo gek is. Ben het wel met je eens dat het ook anders opgelost had kunnen worden, maar als hij nu z'n wedstrijdjes gaat spelen in de KKD zal hij daar niet slechter van worden
Vind ik leuk
HierDieTitel +4817
donderdag 6 december 2018 om 11:53
Klopt maar nu sla je de plank mis, het gaat er niet om of hij er slechter of beter van wordt, hij heeft iets fout gedaan en moet een straf uitzitten.. Nu zal hij er nog zelf beter van worden ook door zijn KKD wedstrijdjes.. snap je wat ik bedoel!?
Vind ik leuk
YC93 +973
donderdag 6 december 2018 om 13:09
Ja ik snap je punt, als feyenoord supprter sta ik hier misschien ook niet helemaal objectief in.
Vind ik leuk
HJR +9146
donderdag 6 december 2018 om 14:18
Maar als Feyenoord supporter denk je dan niet wat Mats hiervan vindt. Die volgens mij zelfs zijn contract wil inleveren.

Naar hem wordt niet (amper) gekeken en ik denk dat dit komt omdat hij net even wat minder talent heeft. Hij is degene die ´aangevallen´ is door iets wat op een Feyenoord training is voorgevallen.

But correct me when I am wrong :)
Vind ik leuk
Zerosab3in +135
donderdag 6 december 2018 om 13:56
Als hij begrijpt dat keuzes gevolgen hebben (en vooral als jonge voetballer is dat een belangrijke les) dan kan uit iets slechts toch nog iets moois ontstaan. En geloof me niet welkom zijn doet al pijn genoeg. Zijn status ontleende hij voor een goed deel aan feyenoord met alle respect voor Dort
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 14:52
Zit wat in maar ik krijg t idee dat er veel meer speelt en dat wij niet alle precieze details weten...
Vind ik leuk
Vakkie D +4795
donderdag 6 december 2018 om 10:55
Mooie straf. Hij is veel te ver gegaan en nu kan de rust in het team terug keren en kan hij zich blijven ontwikkelen
Vind ik leuk
Smithsonian +45167
donderdag 6 december 2018 om 10:56
Niet mee eens.

Raar beleid.
Vind ik leuk
Vakkie D +4795
donderdag 6 december 2018 om 11:00
Je moet ook naar de positie van knoester kijken. Op dit moment gaan alle partijen erop vooruit.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 11:02
Rust in het team daar heb je wel gelijk in , maar ik ben bang dat zijn medespelers en trainers bij Dordt een stuk minder zijn als bij Feyenoord .
Verder speelt het elftal waar ie in gaat spelen , op een lager niveau misschien .
Daardoor staat ie nu ook stil in zijn ontwikkeling .
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 11:02]
Vind ik leuk
Emnu +8289
donderdag 6 december 2018 om 11:34
Ik denk dat-ie in de KKD meer weerstand ontmoet dan in de jeugd bij Feyenoord.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 11:37
Je hebt gelijk , sorrie
Ik had daar overheen gelezen en dacht dat ie in de jeugd van Dordt ging spelen .
Mijn fout .
Vind ik leuk
Vakkie D +4795
donderdag 6 december 2018 om 13:23
Dat was inderdaad ook mijn insteek. Het mes snijdt aan beide kanten
Vind ik leuk
The Genius +3849
donderdag 6 december 2018 om 11:28
Straf? ik weet niet of je het door hebt, maar hij gaat van de belofte competitie waarde KKD.. ik weet wel waar je beter kunt spelen! Dus dat dit een straf is is natuurlijk onzin. Het is meer een "actie na incident" maar hij (en fey) wordt er alleen maar beter van
Vind ik leuk
Enden +5042
donderdag 6 december 2018 om 11:57
Als hij basis staat. Dat moeten we eerst nog maar zien
Vind ik leuk
The Genius +3849
donderdag 6 december 2018 om 13:02
dan nog train je met jongens waarvan je mag verwachten dat ze beter zijn dan jeugd van Feyenoord

Edit: vooral qua fysiek e.d .. als ze beter zouden zijn staat hij sws geen basis;)
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 13:02]
Vind ik leuk
Enden +5042
donderdag 6 december 2018 om 13:23
Dus dan huur je een speler die de eigen jeugd in de weg zit.
Vind ik leuk
The Genius +3849
vrijdag 7 december 2018 om 11:07
dat blijft de eeuwen oude discussie... want hij zal wel beter zijn dan eigen jeugd, anderzijds kan ik me ook zo voorstellen dat ze deze jongen totaal niet huren maar te leen hebben. met andere woorden; ze betalen hem niet. Feyenoord "moest" even van hem af
Vind ik leuk
Enden +5042
vrijdag 7 december 2018 om 18:33
Vind het altijd onverstandig in de jeugd een speler te huren. Wat schiet Dordt hiermee op
Vind ik leuk
dhrwobo +45714
donderdag 6 december 2018 om 13:10
Exact. Dat familielid zou ik trouwens wel voor 5 jaar de toegang ontzeggen tot het hele complex
Vind ik leuk
14forever +9230
woensdag 12 december 2018 om 15:44
Precies....
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 11:04
Het is goed dat er zo opgetreden word. Hierdoor zullen andere spelers in de jeugd bij Feyenoord ook gaan nadenken voordat zij iets doms in hun hoofd halen.

Vind ik leuk
Smithsonian +45167
donderdag 6 december 2018 om 10:53
Feyenoord bestuur kan hier nog wat van leren:

Zo'n jongen moet je omarmen en niet blijven herinneren aan wat er is gebeurd

Dumbasses ;)
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 10:53]
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 11:06
Omarmen? Wat respect moet hij krijgen. Laat dit maar een goede les voor hem zijn,en laat hem maar goed nadenken
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 10:53
Vabaf nu klappen ze er bij Dordrecht elke wedstrijd vol op!
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 11:00
Van Bronckhorst heeft gister aangegeven dat meer talenten na winterstop gestald worden in de KKD. Denk aan Zwarts Burger , Wehrmann en Geertruida. Zitten er echt een aantal aan te komen. Waarvan ik Hendriks misschien wel het meest verwacht.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19221
donderdag 6 december 2018 om 11:00
Ze hebben daar toch al een spuger gehad. Dan is dit zelfde niveau.
Vind ik leuk
windforce11 +3379
donderdag 6 december 2018 om 11:00
Precies beoordelen op talent. Dat je een gestoorde familie erbij krijgt neem je op de koop toe.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23980
donderdag 6 december 2018 om 11:01
Opportunisme ten top
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 11:03
En dan lekker vechten Dordrecht
Vind ik leuk
Skylab +143
donderdag 6 december 2018 om 11:25
Volgens mij contract tot 2020...lekker je contract volmaken en dan voor niets de deur uit..

Lijkt mij dat als er 2 ruzie hebben, zijn er ook 2 schuldigen.....prima zo'n straf maar wat gebeurd er met die talentvolle verdediger ...die hier ook bij betrokken was?

maar geen zorgen, nog iets meer dan een jaar en je kan overal terecht!
Vind ik leuk
Corse996 +1669
donderdag 6 december 2018 om 12:10
Volgens mij heeft hij excuses gemaakt aan Knoester. Dus volgens mij weet je de feitjes niet helemaal. Dit is gewoon een prima oplossing voor iedereen. En Summerville komt er wel.
Vind ik leuk
Enden +5042
donderdag 6 december 2018 om 11:59
Leuk voor de Dordrecht speler wiens plaats hij inneemt.
Vind ik leuk
Hes +37
donderdag 6 december 2018 om 12:11
Ik zou zelf liever in de eerste spelen keuken bij een club uit de keuken kampioen league spelen dan bij de u19 van een eredivisie club. In mijn ogen misschien zelfs goed voor zijn ontwikkeling en niet alleen zijn mentaliteit
Vind ik leuk
bert +693
donderdag 6 december 2018 om 12:31
Hij lacht zich kapot met deze regeling,wat is nu beter voor hem bij Feijenoord op het vierde of kkd.
Ze waren gewoon bang om hem zwaar te straffen ,maar dit is toch geen straf,dit is om je kapot te lachen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 12:32]
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 12:44
goed voor dat ventje en misschien ook voor feyenoord en dort als het goed gaat wie weet samenwerkingsverband in de toekomst
Vind ik leuk
koppig +537
donderdag 6 december 2018 om 13:14
Een echte vechter die heb je nodig in het voetbal
Vind ik leuk
Cookee +12956
donderdag 6 december 2018 om 13:24
Ja, op deze manier werkt straffen dus niet.
Gerets had ooit een rare rol gespeeld in het verkopen van een uitslag,
PSV wilde hem best gratis ophalen... waar is dan de straf gebleven?

Met zijn talent komt hij dus weg met wangedrag.
Zou Dordt niet moeten zeggen Feijenoord heeft gelijk?
Of doen wij dit zo in Nederland?
[Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 13:25]
Vind ik leuk
HaagieHaag +1063
donderdag 6 december 2018 om 13:29
Zegt ook veel over de principes van Dordrecht, of beter gezegd de afwezigheid daarvan...
Vind ik leuk
mcmodd +28730
donderdag 6 december 2018 om 13:37
Een straf als gevolg van wangedrag moet altijd in verhouding staan tot wat een speler van 17 jaar aan verantwoordelijkheid kan dragen. Anderzijds mag Feyenoord als gevolg van het incident ook wel eens kijken welke sfeerverstorende elementen een rol speelden. Misschien moeten de kaders wat duidelijker voor de jeugd, misschien moet de aandacht wat extra uitgaan naar de ontwikkeling van de nodige sociale vaardigeden. Maar voorop moet staan dat niet het grote talent van de een ook bepalend is voor een mindere straf ten opzichte van andere jeugdspelers, die dezelfde incidenten (kunnen) veroorzaken. Iedereen moet in gelijke mate leren verantwoordelijk te zijn voor misstappen en als het misgaat dezelfde sancties krijgen opgelegd. Er zijn geen 10 FC’s Dordrecht om spelers heen te sturen, dus dit gedeelte van de straf vind ik zwak.
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 13:38
Sta ik bij een normale werkgever met wat broers op de stoep om een andere werknemer in elkaar te trappen dan staan er 4 politie auto's en mag je mee naar het bureau en kan je de huisadvocaat bellen...en nu is het maar een voorvalletje omdat deze kansparel misschien feyenoord wat centjes kan opleveren ….en dan zegt die rukker van Dord lekker omarmen die knul...man man wat een zieke maatschappij hebben we toch
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 14:19
Zou niet best zijn. Iemand huren die niet welkom is.
Vind ik leuk
jari11 +5237
donderdag 6 december 2018 om 14:41
Hoor dat het een geweldig talent moet zijn, ben benieuwd als hij tussen de kerels in de KKD gaat meedoen. Maar deze jongen is 17? mag hopen dat dit een foto van een paar jaar terug is want hij lijkt 12..
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 15:13
nou meneer van Dordrecht u heeft helemaal gelijk . kijk straf is een straf maar zo extreem terwijl dit allang bekend was dat die jongen getrapt werd door die medespeler. En toen hebben ze niets gedaan en nu ga je zogenaamd strenge straffen uitdelen. ik zou nooit meer uitkomen voor Feyenoord geloof me. en ze weten dat hun jeugd opleiding op dit moment zwaar kut is . dan ga je niet zo om met een van jou BESTE TALENTEN. of zelf de beste. stomme kut gasten
Vind ik leuk
donderdag 6 december 2018 om 19:28
Tuurlijk kan het gebeuren . Maar het mag niet . Verzin eer je begin . En wie de billen brand moet op de blaren zitten . Hoop voor zn jonge jongen dat hij hier van geleerd heb .
Vind ik leuk
Smithsonian +45167
woensdag 12 december 2018 om 15:27
Laat dit een wijze les voor hem zijn.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 15:29
Gevaarlijk ventje, alleen al als je die muil ziet.
Vind ik leuk
Deck010 +10215
woensdag 12 december 2018 om 15:40
Dan heb je zijn broer nog niet gezien.....
Vind ik leuk
repeP +2285
woensdag 12 december 2018 om 15:33
Benieuwd of Summerville dit als straf gaat zien.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30185
woensdag 12 december 2018 om 15:36
Als straf gaat hij in de KKD spelen? Bijzondere straf! Hij komt er beter vanaf dan zijn teamgenoten. Die zouden maar wat graag in de KKD spelen..
Vind ik leuk
Deck010 +10215
woensdag 12 december 2018 om 15:39
Briljante kop dit VP !!!
Aan de "Slag" in Dordrecht 😂
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 16:01
Alles komt goed
Vind ik leuk
Jeroenvk94 +3833
woensdag 12 december 2018 om 16:34
Wat een straf ook.
Hij hoeft niet meer in een ondergeschoven beloftecompetitie te spelen, maar kan minuten maken in de Eerste Divisie, met betere tegenstanders.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws