Heraclied: 'Niemand haalde het in zijn hoofd ruzie te maken met Zlatan'

Heraclied: 'Niemand haalde het in zijn hoofd ruzie te maken met Zlatan'

Gepubliceerd: woensdag 16 januari 2019 om 11:52wo 16-01-2019 om 11:52

Alexander Merkel is blij met zijn plekje bij Heracles Almelo. De voormalig AC Milan-speler speelde in Italië samen met spelers van wereldklasse en denkt dan ook met plezier terug aan zijn tijd bij de Rossoneri.

Merkel ging al op jonge leeftijd het avontuur aan in Milaan. "Ik was nog heel jong en bovendien nog nooit zonder mijn ouders in het buitenland geweest. Maar ja, AC Milan... Zeg daar maar eens nee tegen. Het was én is de grootste club van Italië", vertelt Merkel tegen Voetbal International. "Ondanks alle twijfels kon ik niet weigeren."

"Als ik speelde, had ik eigenlijk altijd een basisplaats. Ik was de gelukkigste man op aarde. Ik stond met allemaal wereldsterren op het veld, maar dat besefte ik helemaal niet", vervolgt Merkel. "Natuurlijk is er een zekere hiërarchie, zo haalde niemand het in zijn hoofd ruzie te maken met Zlatan. Ik had veel respect voor mijn ploeggenoten, maar wilde me tegelijkertijd elke dag bewijzen."

Voor advies ging Merkel in zijn AC Milan-tijd vaak naar Mark van Bommel of Clarence Seedorf. "Ik sprak veel met Van Bommel. We konden Duits praten en woonden praktisch in hetzelfde appartementencomplex. Verder had je natuurlijk Seedorf, een mentor voor alle jonge spelers."

Plaats een reactie

Bdog +7140
woensdag 16 januari 2019 om 11:54
"Natuurlijk is er een zekere hiërarchie" Aldus A. Merkel.
Vind ik leuk
3Bier +14293
woensdag 16 januari 2019 om 11:55
Dacht even dat het om Angela ging.
Zou mij ook niks verbazen als Seedorf aan haar even ging uitleggen hoe de wereld in elkaar steekt
Vind ik leuk
John M. +5136
woensdag 16 januari 2019 om 12:00
Dan zou het er misschien veel beter uitzien op de wereld.

* in de wereld.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 12:09]
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 12:06
Was merkel mevrouw, ook niet tegen het homo huwlijk? Ff off topic Ik weet het. Ik bedoel Angela he.
Vind ik leuk
The Iceman +16257
woensdag 16 januari 2019 om 12:10
Klopt, maar ze liet het wel een open kwestie voor haar partij (en nu is een meerderheid van het Duitse parlement vóór). Tot voor kort waren Hillary en Obama trouwens ook tegen het homohuwelijk, totdat het voor hen electoraal handiger was om vóór te zijn (nog verder off-topic :p).
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 12:17
Haha, tja ze moeten het maar bekijken. Ik bemoei me er niet mee. Ik ben gelukkig met een vrouw.
Vind ik leuk
Emnu +7057
woensdag 16 januari 2019 om 12:38
Ja, want voor lesbo’s geldt t homohuwelijk natuurlijk niet...🙄
Vind ik leuk
Mr. O +1602
woensdag 16 januari 2019 om 12:57
Emnu, waarom maak je zo'n rare opmerking 'op de man?'

Grappig is het sowieso niet...
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 15:00
Wat bedoel je? Ik doel op het feit dat merkel anti homo's is.
Vind ik leuk
Emnu +7057
woensdag 16 januari 2019 om 20:54
Ja, maar ik zie niet waarom dat voor n man erger zou zijn dan voor n vrouw, hetgeen ik dacht tussen de regels bij je te lezen.
Vind ik leuk
Bdog +7140
woensdag 16 januari 2019 om 12:14
Is Merkel wel een vrouw.........?
Vind ik leuk
Emnu +7057
woensdag 16 januari 2019 om 12:38
Het is de omgebouwde, buitenechtelijke zoon van Adolf.
Vind ik leuk
Bdog +7140
woensdag 16 januari 2019 om 12:41
Of een in elkaar gebeukte afstammeling van E.T.
Vind ik leuk
Emnu +7057
woensdag 16 januari 2019 om 12:50
Mwah, E.T. was lief en zorgzaam.

Dit is n rotte appel die niet ver van de nazi boom is gevallen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
woensdag 16 januari 2019 om 12:59
Je hebt jouw huiswerk gedaan. Nice!
Vind ik leuk
Futre +4909
woensdag 16 januari 2019 om 12:56
Ben benieuwd of deze speler het gaat “schaffen” bij Heracles.
Vind ik leuk
Ton Pol1 +155
woensdag 16 januari 2019 om 15:35
Ja hoor. Heeft zich al bewezen.
Loopt altijd tussen de linies en is altijd aanspeelbaar.
En verstuurt veel goede passes.
Vind ik leuk
Cookee +12689
woensdag 16 januari 2019 om 16:15
En toen? Bedoel hoe komt ie nu dan in Almelo?
Been afgezet?
Vind ik leuk
Ton Pol1 +155
woensdag 16 januari 2019 om 18:53
Is na div telefoontjes van Wormuth overgehaald om in Almelo te konen voetballen.
Was na blessures bij admira wacker terecht gekomen.
Vind ik leuk
Cookee +12689
woensdag 16 januari 2019 om 19:41
Goh, soms zit 't mee en soms niet.
kan verkeren zei Brederode al.
Vind ik leuk
Ton Pol1 +155
woensdag 16 januari 2019 om 19:57
Ha ha . Gelovigen zouden zeggen: Gods eegen zijn ondoorgrondelijk.
Vind ik leuk
Ton Pol1 +155
woensdag 16 januari 2019 om 19:57
wegen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws