Van der Vaart: 'Als je hem wisselt, heb je een week lang een probleem bij Ajax'

Van der Vaart: 'Als je hem wisselt, heb je een week lang een probleem bij Ajax'

Gepubliceerd: maandag 18 februari 2019 om 07:10ma 18-02-2019 om 07:10

Laatste update: maandag 18 februari 2019 om 07:16ma 18-02-2019 om 07:16

Pierre van Hooijdonk ziet een verschil tussen Mark van Bommel en Erik ten Hag. De PSV-trainer is de 'echte baas' in Eindhoven, terwijl hij twijfelt aan de leidinggevende capaciteiten van de Ajax-coach.

"Mark van Bommel durft impopulaire maatregelen te nemen. Dat spreekt mij enorm aan", zegt Van Hooijdonk bij Studio Voetbal. "Hij is de absolute baas bij PSV, daar twijfelt niemand aan. Ik denk dat er over de rol van Erik ten Hag als baas bij Ajax wel getwijfeld wordt. In ieder geval door mij."

De oud-international komt met een voorbeeld. "Gastón Pereiro scoort en Van Bommel wisselt hem. Terwijl het een ongeschreven regel is om iemand die heeft gescoord te laten staan." Van Hooijdonk ziet Ten Hag juist schipperen. "Hij haalde tegen NAC Dusan Tadic eraf bij een 4-0 stand. Dat is makkelijk, dan vindt niemand het een probleem om gewisseld te worden."

Rafael van der Vaart is het eens met Van Hooijdonk. "Dat zie je ook aan de wissels van Donny van de Beek. Hij heeft zich teruggeknokt, is de motor van Ajax, maar wordt vaak eruit gehaald. Dat is de makkelijkste keuze voor een trainer. Als je Hakim Ziyech wisselt, heb je een week lang een probleem. Tadic hetzelfde."

Lees meer over:EredivisiePSVAjax

Poll

Heeft Van Hooijdonk gelijk?

(6500 stemmen)

Plaats een reactie

Johnnies +1855
maandag 18 februari 2019 om 07:12
En, gewoon wisselen als ze slecht zijn. Wat een onzin zeg.
Vind ik leuk
Jajaja +589
maandag 18 februari 2019 om 07:29
Vd beek laat week in week uit meerdere fouten zien die cruciaal zijn
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 07:30]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 07:33
Je bedoeld van beek, maar die speelt bij Feyenoord
Vind ik leuk
Jajaja +589
maandag 18 februari 2019 om 08:07
Hehe die ook ;)
Vind ik leuk
TheDish +44
maandag 18 februari 2019 om 14:25
Hij maakt misschien de meeste eigen doelpunten als centrum def. zijnde...maar daar tegenover staat dat dat wel in evenwicht staat dat onze Sven OOK de meeste doelpunten maakt als speler van die positie.
Dus dat heft elkaar op.
Hij speelde net als heel Feyenoord tegen Groningen
als Telstar in de sneeuw. Zwaar but!
Dat eigen doelpunt
kunnen we hem dan ook niets niento nado verwijten!
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 15:20
Het was eigenlijk ook als grapje bedoeld 🤣
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 10:26
Vind van de beek toch aardig 'foutloos' spelen de laatste tijd. Tuurlijk zijn er dingen die wel beter kunnen, maar in zijn geval worden de zwakheden goed gecompenseerd met een werklust waar menig voetballer (inclusief Ajacieden) een puntje aan kan zuigen.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 08:04
Dat durft erik dus niet en daar gaat dit topic over
Vind ik leuk
RenW +3996
maandag 18 februari 2019 om 10:03
Zegt Hooijdonk
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 10:47
Uit alles, en dus ook Pierre's onderbouwing blijkt dit toch ook overduidelijk
Vind ik leuk
RenW +3996
maandag 18 februari 2019 om 10:53
Nee is een aanname van Pierre, hij weet het namelijk niet.
Hij zegt dat hij iets denkt.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 10:57
Ok prima. Ik moet zeggen dat ik aan alles proef bij erik dat hij geen controle heeft over de groep. Is idd een anname. Maar ik denk dat bijna iedereen dat toch concludeert als ze hem een beetje volgen. Pierre boeit me overigens weinig verder maar toevallig bracht hij het naar voren. Had iedereen kunnen zijn.Maar als jij een andere mening hebt is dat prima 👍
Vind ik leuk
dhrwobo +43546
maandag 18 februari 2019 om 11:29
Ik ben het wel met je eens. Ik zie Ajax als een elftal dat zelf alles regelt en bespreekt, en dat Ten Hag maar bar weinig serieus genomen wordt door spelers als Tadic, Ziyech en Onana. Terwijl ik er niet aan twijfel dat Van Bommel inderdaad volle bak boven de groep hangt.

En het een hoeft niet slechter te zijn dan het ander... tenzij de resultaten niet goed zijn, dan heb je een 'strenge leermeester' nodig
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 11:34
Eens
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 11:41
Als ik het van horen zeggen begrijp had Rinus Michels in zijn tijd ook vrij weinig te zeggen. De spelers lieten hem lekker lullen en speelden zoals ze dat zelf wilden.

Lijkt bij Ten Hag ook aan de hand, dat hij inderdaad weinig zeggenschap heeft. Maarja, kijk naar Rinus. Die is ook gewoon kampioen geworden.

Denk dat het ook zwaar afhankelijk is van je spelers materiaal. Als je allemaal vedettes hebt als Blind, Tadic, Ziyech, dan kan een strenge leermeester erg gevaarlijk tactiek zijn.

Maar ja, Van Bommel durft plat gezegd wel zijn kloten te laten zien. Spreekt meer zelfvertrouwen uit dan Ten Hag. Maar Van Bommel heeft natuurlijk wel op het hoogste niveau gespeeld.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 14:21
Maar het kan van bommel ook wel eens zijn kop kosten Want je kunt wel streng zijn maar uit eindelijk kan het ook averechts gaan werk bij de spelers
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 14:48
Absoluut waar! Maar dan toch vind ik de aanpak van Van Bommel overtuigender.
Vind ik leuk
TheDish +44
maandag 18 februari 2019 om 14:36
Vedetten???! Ja tussen jullie oren.
Ze hebben niets laten zien. Internationaal al helemaal niet: die waardeprijzen die jullie ze geven is echt humor.
Tadic Zyech uitgebluste Blind... vendetten Whahaha
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 14:52
Wat lul jij nou weer? Wie bedoel je met jullie? Ik ben supporter van S.D.O en Zwolsche boys.

Daarnaast zijn die 3 spelers voor Ajax begrippen gewoon vedettes.
Vind ik leuk
TheDish +44
maandag 18 februari 2019 om 15:06
Als jij in Zwollem woont begrijp ik wel dat jij hen vedetten vindt.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 15:08
Met dit soort reacties krijg ik de indruk dat ik te maken heb met een 16 jarige. Ik zeg: fijne dag nog.
Vind ik leuk
RenW +3996
maandag 18 februari 2019 om 12:15
Ik hoor Ten Hag 1 x in de week iets zeggen, de rest komt van anderen. Ik luister naar wat de mensen zelf te melden hebben, en probeer met niet te laten beïnvloeden door wat anderen aannemen. Weet je, behalve de mensen die dagelijks met hem omgaan, weet niemand iets, en daar hoort Pierre ook bij.
Als het goed is, bespreek je dingen met het team.
Dat is de beste manier, en niet alleen in het voetbal.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 12:17]
Vind ik leuk
TheDish +44
maandag 18 februari 2019 om 14:27
Ten Hag is een mietje.
Zo t woord is eruit!
Een trainer behoort heftig respect te hebben bij zijn team Angst zelfs een beetje..
Vind ik leuk
RenW +3996
maandag 18 februari 2019 om 16:21
Blij dat jij er verstand van heb.
Nu nog de vraag, heeft het team respect voor hem.
Dat weet je niet.
Of neem je net als Pierre aan, dat dat niet zo is.
En noem je hem zonder die zekerheid een mietje?
Ik weet ook wel wat benamingen voor jou, zonder te weten wie je bent en wat je doet.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 08:58
Dat is het probleem je mag maar 3x wisselen per wedstrijd hij kan niet en blind , dolberg , schone , donnie , hakim , André en tadic er in 1 wedstrijd afhalen . Hij moet keuzes maken
Vind ik leuk
Niga +380
maandag 18 februari 2019 om 10:25
Als Ajax van Bommel als trainer had gehad waren ze al lang kampioen geweest, helaas moeten ze het doen met onbenul boerenpummel ten Hag.
Vind ik leuk
Whatevaa +690
maandag 18 februari 2019 om 11:40
Nee hoor, dan waren er al veel meer ruzies geweest met de spelers aangezien bommeltje de BAAS wilt zijn ipv de trainer. Vbommel heeft in zijn selectie geen heethoofden op Lozano na. Wissel Lozano maar nadat hij een goal heeft gemaakt, of als hij net 20 min op 't veld staat. Kijken of ie als een mak lammetje naar de kant gaat. Denk het niet!! De een reageert zo de ander zus, we zijn mensen.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 14:26
@Niga nou dat is ook maar altijd afwachten van Bommel heeft gewoon dit seizoen geluk aan zijn zeiden ik wil het volgende seizoen nog maar eens zien of hij nog zo is als dit seizoen want je ziet het vaak bij nieuwe trainers dat ze 9 van de 10 een seizoen goed of geluk hebben met het team en het volgende seizoen is het vaak belabberd dus laten we maar afwachten hoe van Bommel het volgende seizoen het gaat of zal gaan doen met PSV
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 14:28]
Vind ik leuk
TheDish +44
maandag 18 februari 2019 om 14:33
Whahahaha dat kan helemaal niet!
Al zou Jezus zelve 020 trainen...
Word nooit meer wat daar, omdat het bij de neusjes alleen om ping ping draait en niet voor de niet aanwezige supporters denkt of het team te versterken. Cash and no clash, das @j@x
Dus het helemaal niets is van grap een statement geworden.
Uit tegen real word het minstens 0 5 Of dachten jullie dat ze in 020 nu echt gebald hebben?Real? Lolololol 0 5 watch me!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +9954
maandag 18 februari 2019 om 07:12
Aan het einde van het seizoen zien we wel wie het beter heeft gedaan!!
Vind ik leuk
Rene80 +2422
maandag 18 februari 2019 om 07:48
Houd wel rekening met dat van bommel het wel met een minder team moet doen.

Een echt goede trainer zou met de spelers die ajax nu heeft psv moeten vermorzelen en allang 6 punten. Voorsprong moeten hebben ipv een paar erachter.

Dus maw stel ajax wordt kampioen met misschien 3 punten verschil, dan alsnog heeft ten hag het persoonlijk niet perse beter gedaan
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 07:50]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 07:56
Bij PSV is ook een stuk minder druk. Dat vergeten de meesten ook altijd even
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 18 februari 2019 om 08:04
hoe bedoel je?
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 10:20
Precies zoals ik het zeg
Vind ik leuk
mcmodd +26846
maandag 18 februari 2019 om 11:04
Ja, als je daar bij het stadion wegrijdt zit je in no time op de snelweg. Dat is echt waar. ?!?...,..
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 14:43
@Rene80 is grote onzin wat je zegt PSv heeft ook goed geïnvesteerd in goed spelers en met zo een team wat PSV hadden ze ook gemakkelijk EL kunnen halen of verder kunnen komen en met de kwaliteiten de PSV heeft hadden ze ook gemakkelijk alles moet of kunnen winnen dus het verschil maken tussen Ajax en PSV is er in opzicht geen verschil beiden clubs/teams hebben genoeg geïnvesteerd dus beiden teams hadden met de kwaliteiten ook veel moeten winnen en dat hebben beiden team niet veel gedaan dus 'n vergelijking met de beiden ploeg maken is gewoon nonsens
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 18 februari 2019 om 08:03
Dat is natuurlijk onzin.. Om eerlijk te zijn had Ajax met dit materiaal allang boven aan moeten staan. bij PSV is alleen de voorhoede beter dan Ajax. de rest heeft ajax op elke positie een betere speler.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 08:35
Precies Korm,

Als PSV kampioen word hebben ze het prima gedaan, als Ajax geen kampioen word hebben ze het slecht gedaan.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 08:45
dat ben ik niet met je eens ik vind het competitie vervalsing als je na een wedstrijd van psv zit te kijken zit je gewoon te wachten wanneer maakt luuk de jong of lozano weer een zwalbe en maakt die nummer 10 een doelpunt
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 18 februari 2019 om 09:55
Hahahaha Calimero!
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 09:58
Hahaha var arena dus even niet trollen tegen nr 18 nodig triest ploeg.
Vind ik leuk
Whatevaa +690
maandag 18 februari 2019 om 11:47
Je hebt gelijk wb dat ajax al bovenaan had moeten staan. Maar zijn angelino en dumfries niet meer de beste backs vd eredivisie? Is het blok Rosario en hendrix niet meer de beste van de eredivisie? De backs en dit middenveld zou het beste vd eredivisie zijn toen nog alles gewonnen werd volgens velen hier.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 18 februari 2019 om 12:00
Ik vind Dumfries en Angelino inderdaad de betere backs van de eredivisie, die ben ik inderdaad vergeten maar zoals vaker genoemd vind ik Schwaab en Viergever helemaal niks. Hendrix heb ik ook nooit wat gevonden en ik hoop dat gutierrez dan ook in zijn plaats komt.
Vind ik leuk
Whatevaa +690
maandag 18 februari 2019 om 12:07
Dan komen de elftallen wat kwaliteit betreft toch aardig in de buurt van elkaar. Denk niet dat er veel verschil in teamkwaliteit zit.. Psv heeft ook gewoon een goed elftal.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 18 februari 2019 om 13:42
Ajax heeft een sterkere as in mijn ogen.. maar PSV heeft ook een prima elftal hoor op de CVers na ;)
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 07:13
Mag ten hag niet. Meneer ziyech , tadic , frenkie voelen zich groter dan ajax. Hij pakt gewoon elke keer donny. Zwakjes.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 07:13]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 07:28
Ziyech is juist een speler die een wedstrijd voor je kan openbreken. Het is een grillige speler. Zelfs als hij slecht speelt doet hij geniale dingen dus ik begrijp wel dat hij hem laat staan. Ik vind het ook belachelijk dat hij Donny steeds wisselde. Hij speelt de laatste tijd zelfs beter dan Frenkie. Het zou mij niet verbazen als Donny dadelijk naar PSG gaat. De geruchten zijn er in elk geval wel al.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 07:29]
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 07:39
Ben ik met je eens.
Vind ik leuk
Groen +3290
maandag 18 februari 2019 om 07:48
Als je Ziyech niet wisselt doe je het in principe goed.
Vind ik leuk
RenW +3996
maandag 18 februari 2019 om 10:08
Goh, verrassend
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 10:10
Hee Ren. Waarom verrassend?
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 07:51
dat verwachten wij ook van chucky lozano maar als hij slecht is gewoon op de bank daarom word psv kampioen omdat v bommel wel consequent handeld
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 07:53
Tja,dat zou best kunnen. Ik hoop natuurlijk dat Ajax dit kerr kampioen wordt. Alles is nog mogelijk.
Vind ik leuk
mcmodd +26846
maandag 18 februari 2019 om 11:13
Michelangelo, mij zou het niet verbazen als Ziyech naar PSG zou gaan en Donny naar Bayern München.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 08:39
Ten Hag pakt Neres, vd Beek speelt.
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 08:48
Jaa maar dat is terecht. Blind paard met een aardige techniek.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 09:24
Neres was de beste man tegen Real.
Vind ik leuk
mcmodd +26846
maandag 18 februari 2019 om 11:15
Daarom mocht hij toen ook meedoen. Alleen als je weet dat Neres goed gaat zijn, moet je hem laten spelen. Dat doet Erik prima.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 12:08
Je kunt toch van te voren niet weten of iemand goed is of niet.
Neres is altijd goed en brengt dreiging en diepte in het spel. Neres stond niet in de basis tegen Feijenoord......en niet tegen Heracles uit, precies de twee allerslechtste wedstrijden van het seizoen.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 12:09]
Vind ik leuk
mcmodd +26846
maandag 18 februari 2019 om 12:20
Tegen Feyenoord krijg je nooit diepte, dan heb je toch iets meer aan spelers die in de kleine ruimte goed met een bal uit de voeten kunnen. Daar zit wel een selectiereden achter.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 12:29
Het ging er om wie Ten Hag dúrft te wisselen en welke speler niet.
Vd Beek maakt een hoop misbaar en gooit met spullen als hij wordt gewisseld. Neres hoor je niet klagen en dus ( zeg ik) zet Ten Hag Neres er maar naast....
Vind ik leuk
mcmodd +26846
maandag 18 februari 2019 om 13:01
Neres zou zijn diepte, waar hij inderdaad tegen deze tegenstander achter de achterlijn zijn diepte zou vinden, niet kunnen gebruiken. Van de Beek, goed of slecht spelend, speelt van nature in de kleine ruimte op zijn sterkst, wat nu juist nodig was. Wat is wijsheid? Je kunt het in dezen Ten Hag niet ontzeggen, dit was heel anders nu.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 13:18
Weet ik wel maar daar gaat het niet om. 6-2 en 1-0 verlies. Blijkbaar was vd Beek helemaal niet nodig want het was bar slecht.
Het gaat er nu niet om of Ten Hag de juiste opstelling had maar of hij er bepaalde spelers ( Ziyech, Tafic, Vd Beek) naast durft te zetten, ik zeg van niet.
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
maandag 18 februari 2019 om 07:13
We zien het in mei wel weer. Als psv geen kampioen word hebben ze een kutjaar gehad.
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 07:15
Geen kampioen is een kutjaar. 1 ronde verder in CL of het winnen van de beker had een jaar geen kampioen zeker niet minder kut gemaakt.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 07:23]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 07:19
Dat is wel een beperkte zienswijze.
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 07:22
Ojaa?? Jij wilt dus zeggen dat als ajax geen kampioen word en de beker wint het seizoen geslaagd is?
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 07:24
Ooooooh, had jij het over Ajax dan?
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 08:50
Nee want die zijn het wel gewend onderhand:)
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 12:48
Tsja, een Feyenoorder heeft over PSV en jij maakt de link naar Ajax. Ook knap.
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 12:52
Ik maakte de link naar ajax? Ik vroeg of jij dan tevreden bent met alleen de beker?
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 12:57
Smithsonian heeft het over PSV. Daar reageer jij op en ik daar weer op.
Vervolgens begin jij over Ajax toch?

Maar goed, of ik tevreden ben met alleen de beker? Dat hangt van meerdere factoren af. Nu zeg ik nee, maar je weet niet wat er gebeurt tijdens het seizoen. Dus het kan goed zijn dat ik aan het eind er heel tevreden mee zou zijn.
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 13:01
Jaa kan moeilijk vragen of je tevreden bent over az? Nou mooi pakken jullie de beker en wij kampioen ! Allebei tevreden.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 13:09
Lees jij wel? Of reageer je alleen op het feit dat ik voor Ajax ben?

Komt nogal beperkt over zo.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 13:10]
Vind ik leuk
Filosoof +677
maandag 18 februari 2019 om 13:14
Ik geef mijn mening en zeg dat ik het seizoen voor psv niet geslaagd vind Als ze geen kampioen worden. Dan kom jij met je top opmerking dat dat een beperkte denkwijze is. Vraag ik aan jou of jij het seizoen van ajax geslaagd vind met alleen de beker? Helemaal niks vreemds aan. Jij bent hier degene die in de verdediging schiet als ik een vraag stel over het heilige ajax. Dat jij dat opvat als kritiek zegt meer over jouw beperkte denkwijze hoor grote vriend;)
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 13:18
Dan zou ik het nog maar eens aandacht teruglezen, en misschien voor de zekerheid 2 keer!

Ik geef ook antwoord op die vraag.
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
maandag 18 februari 2019 om 07:25
Dan is de droogte in ieder geval voorbij.
Vind ik leuk
Maan88 +6558
maandag 18 februari 2019 om 08:50
Die droogte gaat nog wel even duren. Tegen Feyenoord gaan ze er weer af, real gaat ze vernederen en kampioen worden ze ook niet. Dus op naar de 2000 dagen
Vind ik leuk
RenW +3996
maandag 18 februari 2019 om 10:09
Hee Jomanda
Vind ik leuk
Werner1913 +10555
maandag 18 februari 2019 om 07:19
Ik denk dat de druk om kampioen te worden in Amsterdam net wat groter is...
Vind ik leuk
AVDV +1382
maandag 18 februari 2019 om 08:02
Voor Ajax is het ook een kutjaar als ze alleen de beker pakken, het is geen Feyenoord hè 😉
Vind ik leuk
Smithsonian +43121
maandag 18 februari 2019 om 08:31
Gelukkig niet.
Vind ik leuk
Hvdp +1837
maandag 18 februari 2019 om 07:19
Van Bommel speelt of hij de baas is
Kijk eens wat ik allemaal durf
Perreiro wisselen na een wereldgoal was ook niet erg slim
Wat er nu “plotseling” met Lozano is
Ach die doet altijd hetzelfde, toen het goed ging werd hij de hemel ingeschreven en nu worden alleen maar zijn zwakke kanten belicht
Niet erg slim van van Bommel
Kan hem de titel kosten en zal de waarde van Lozano ook geen goed doen
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 07:27
Dat dus. Ik vraag me ook af of dat werkt? ‘De baas spelen’.

De vraag nu is, of hij de kikkers in de kruiwagen houdt.
Vind ik leuk
AVDV +1382
maandag 18 februari 2019 om 08:03
Ah dus hij moet Lozano op het veld laten staan ondanks tegenvallende prestaties?
Vind ik leuk
Hvdp +1837
maandag 18 februari 2019 om 08:40
Waarom krijgt hij hem niet aan het voetballen dan?
Vind ik leuk
AVDV +1382
maandag 18 februari 2019 om 10:21
Het is te koud 😁
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 10:49
Mark handelt beter dan ten hag die is bang om zulke spelers na de kant halen totaal geen grip erop
Vind ik leuk
Maan88 +6558
maandag 18 februari 2019 om 08:58
Waarom wordt het bestempelt alsof VBommel de baas wil zijn? Hij is namelijk gewoon de baas, hij is degene die bepaalt wie speelt en wie niet. Pereiro had ik persoonlijk laten staan en had ihattaren voor Hendrix gebracht. Gakpo voor Lozano is een zeer terechte wissel en dat weet Lozano ook. Lozano is uit vorm en is tegen zichzelf aan het spelen. Even een wedstrijdje banken en starten met Gakpo en Bergwijn is ook een optie. Het wisselbeleid van Mark is in het algemeen overigens wel top. Hij wisselt in de rust gewoon DÉ grote ster van Mexico voor een jeugdig talentje Gakpo, 60e minuut Doelpuntenmaker en kansencreeerder Pereiro eraf voor een net 17 jarige ihattaren en in de 81e minuut alles of niets spelen door je centrale verdediger en de enige met een mooie lange bal Schwaab eraf te halen voor nog een aanvaller/talent. En dat het dan uiteindelijk ook nog eens goed uitpakt en een van de invallers/talenten dan ook nog de gelijkmaker maakt en daardoor een heel belangrijk punt pakt dat geeft Mark echt veel credits! Hij heeft wel degelijk lef, iets waar ik tijdens sommige CL wedstrijden anders over dacht. Ten hag tja dat is niet onze trainer dus ik heb daar geen mening over.
Vind ik leuk
Hvdp +1837
maandag 18 februari 2019 om 10:58
Van Bommel lef ?
sorry hoor
in de CL was hij angsthaas nr1
dat heeft psv misschien wel 2 punten in de CL opgeleverd maar hadden er meer moeten zijn
in de eredivisie zo spelen gaat nog wel ,al wordt dat nu ook al minder
de laatste drie wedstrijden bleek al dat men nu wel weet hoe psv te bestrijden
hij wisselt nooit tactisch altijd aanvaller voor aanvaller
het blok van 4 blijft altijd staan
zag je zaterdag ook weer 2+2 die staan te wachten bij balbezit
en een plan B is er niet
wat zou er gebeuren als ze niet van Feyenoord winnen?
Feyenoord moet winnen want anders worden ze ingehaald door AZ

Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 09:09
Die wissel van Perreiro stond al gepland, hij speelde een zeer matige wedstrijd, dat hij die vrije trap dan lekker binnen schiet doet niets af aan zijn wissel.
Vind ik leuk
Hvdp +1837
maandag 18 februari 2019 om 11:02
tja de volgende vrije trappen kwamen niet eens in de buurt van het doel
goede wissel dus!!
Vind ik leuk
LIO7 +1768
maandag 18 februari 2019 om 07:22
Ten Hag heeft geen gezag. Dat blijkt uit zoveel signalen binnen de club. Past niet bij de uitstraling van Ajax.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 07:29
Ten Hag werkt met veel beter materiaal: veel meer creativiteit en scorend vermogen in de breedte. Als Ajax geen kampioen wordt ligt het voor een groot gedeelte aan die clown. Ik als PSV'er hoop van harte dat zijn billenmaatjes hem lekker laten zitten.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1962
maandag 18 februari 2019 om 07:41
Vind ik ook onzin, ten hag doet het gewoon prima.. er word op 3 fronten nog mee gestreden? Ook lag het slechte spel bij Ajax aan de zwakke instelling van de spelers.. hij heeft echt wel zijn foutjes gemaakt Neem bijv de jong op de jong neer zetten, maar laten we na het seizoen maar kijken wie de clown is voordat we uitspraken doen. En wie weet heb je geluk dat die mag blijven :p.
Vind ik leuk
ajaksiet +1243
maandag 18 februari 2019 om 07:36
Volgens mij is van Hooydonk net gewisseld bij NAC. vd Vaart werd volgens mij altijd gewisseld na 60 minuten (Nederlands elftal). ten Hag is zeker niet de baas, dat ziet Blind zelfs.
Vind ik leuk
VA1 +2903
maandag 18 februari 2019 om 12:31
Is het werkelijk zo erg om fan van Ajax te zijn? Ik doel op het feit dat je de link legt tussen een Ajax fan en een parasiet...
Vind ik leuk
rpaulp50 +13403
maandag 18 februari 2019 om 07:40
Een weekje ? Als je Hakim op z'n hart trapt, en daar is niet zoveel voor nodig, blijft hij wrok koesteren.
Hij mag echter wel " Fuck Off" schreeuwen tegen ten Hag,........daar klopt iets niet........gauw voor veel verkopen, want hij is heel goed als voetballer.
Vind ik leuk
VA1 +2903
maandag 18 februari 2019 om 12:35
Zou hem voor 15 miljoen heel snel wegdoen. Zonder hem was Ajax dik en dik kampioen geworden. 15 is nog veel, over drie jaar hoor je niks meer van hem.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13403
maandag 18 februari 2019 om 20:24
Ziyech gaat wel weg voor 45 miljoen.
Moet naar Frankrijk gaan, in de PL schoppen ze hem onder het gras.
Vind ik leuk
Bertus +7495
maandag 18 februari 2019 om 07:41
Van Bommel kan dan wel de baas zijn maar ik ben toch niet altijd gelukkig met zijn wissels. Met name Hendrix en Rosario hebben momenteel te veel krediet.
Vind ik leuk
Aspers +576
maandag 18 februari 2019 om 07:41
Wat een onzin zeg! Dus als het 4-0 is mag je Tadic niet meer wisselen want dan kom je slecht over als coach? Ze zoeken echt iedere keer een stok om Ajax mee te slaan.
Vind ik leuk
AVDV +1382
maandag 18 februari 2019 om 08:06
Gaat er om dat hij het niet doet op andere momenten, lees je de tekst uberhaupt?
Vind ik leuk
markie +2754
maandag 18 februari 2019 om 07:41
Misschien omdat Ziyech altijd wel een briljante pass heeft of een uit het niks doelpunt kan maken wissel je hem niet
Vind ik leuk
AVDV +1382
maandag 18 februari 2019 om 08:07
Dat kan Pereiro ook maar komt weinig voorm
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 07:48
Van hooydonk moet zijn mond houden, heeft zelf nergens verstand van.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
maandag 18 februari 2019 om 07:56
Pier....mede door jouw geniale voetbal verstand gaat NAC degraderen en vlucht je weg met het excuus dat je het niet meer kan combineren. Bommeltje de baas omdat ie Lozano wisselt? Flikker toch op.
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 07:56]
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 10:52
Hij heeft niet gaan gelijk maar nu wel
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
maandag 18 februari 2019 om 10:59
Meer dan genoeg trainers die hun spelers laten staan ook als het een keer minder gaat. Zwaar overtrokken conclusie op basis van 1 moment.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3896
maandag 18 februari 2019 om 08:22
Ajax moet zsm van Ten Hag af.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 08:23
Feyenoord komt op een goed moment voor psv.
Die zullen toch bezig zijn met de woensdag erop tegen Ajax.
Spelers zullen geen blessures willen oplopen en kans groot dat van Persie wordt gespaard.
Vind ik leuk
markie +2754
maandag 18 februari 2019 om 08:29
Feyenoord kan zich niet nog een wedstrijd verlies permitteren sls ze voor plek 3 willen gaan.
Vind ik leuk
markie +2754
maandag 18 februari 2019 om 08:27
Lozano werd gewisseld omdat hij echt niks bracht en hij bang was voor een kaart die hem de wedstrijd tegen feyenoord zou kosten.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29686
maandag 18 februari 2019 om 08:37
Geen privileges bij PSV en wel bij Ajax.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
maandag 18 februari 2019 om 08:38
Van Bommel zal de baas zijn, hij heeft in een week tijd 4 punten verloren ... en daarmee doet ie het toch minder dan ten Hag afgelopen week.

Ben benieuwd of van Bommel het lek boven kan krijgen ... de zogenaamde baas ...
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 08:40
Laat ten hag met rust
Is gewoon een goede trainer!
Iedere trainer doet het op zijn eigen wijze
Van Bommel heeft ook niet altijd de goede manier.
Ieder zijn eigen stijl!!!!!
Vind ik leuk
renemar +764
maandag 18 februari 2019 om 09:38
Het is natuurlijk van de gekke als Ten Hag Ziyech niet durft te wisselen. Die komt vaker voor een wissel in aanmerking. Ziyech kennede zal hij dat ook niet accepteren, maar dat is dan maar zo. Het team gaat boven een egoïst. Ziyech geeft ook nooit thuis in een grote wedstrijd.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 09:56
Als die Ziyech weer zo aan een wedstrijd begint zoals gewoonlijk met een paar dramatische acties en passes wat helemaal niet kan en schiet weer 3 keer huizen hoog over dan haal je hem er gewoon af na 20 minuten. Dan geef je een duidelijk statement! Maar dat doet Ten Hag niet!
Vind ik leuk
VA1 +2903
maandag 18 februari 2019 om 10:07
Precies.
Vind ik leuk
AFP +2890
maandag 18 februari 2019 om 10:04
Pierre die weet alles zo goed dat het verlies van NAG gisteren beperkt is tot "slechts" 5-0, zonder Pierre werd het meer.
en Hag heeft toch Ajax tot Real (be-)geleid en Mark dan ? Alleen naar 4 punten voorsprong in de ED.
Kom op Pierre.
Vind ik leuk
VA1 +2903
maandag 18 februari 2019 om 10:06
Van Bommel is gewoon een baas. Een geboren leider. Erik ten Hag is een slechte acteur. Lachwekkend!
Vind ik leuk
mcmodd +26846
maandag 18 februari 2019 om 10:27
Wat een klojo is die Van Hooijdonck. Hoe kan hij zich, als analist, zo opstellen terwijl hij bij NAC een officiële functie bekleedt. Ik vraag me af of hij net zo kritisch is t.o.v. de NAC-trainer? Zegt hij dat dan ook publiekelijk? Nare vent die Pierre. Dubbele petten? Geef mijn portie maar aan fikkie.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 11:14
Volgens mij is Lozano al weken bagger en is ook jonge speler. Tadic gelouterd en zijn het momentjes. Daarna weer bepalend.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 11:31
Zo werkt het in het leven. Niet alleen in de voetbal wereld......
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 12:29
Het is ook logisch dat v Bommel dat kan doen. Heeft gewoon meer autoriteit puur alleen al van wege zijn voetbalcarrierre bij de grootste clubs van Europa en hij wordt niet afgezaagd door zijn eigen achterban zoals gebeurd bij Ten Hag.
Vind ik leuk
Ray01 +142
maandag 18 februari 2019 om 12:39
Ja en nee.. Heeft te maken met de cultuur bij de club.. Ajax is van nature een wat arrogantere en hardere club en dan heb je soms juist andersom andere iets bemoedigende eigenschappen nodig om daarin te sturen.. vb meer gesprekken end.. en bij de zachtzinnige PSV kan een relatief harde macho trainer dus wel eerder zijn stempel drukken..
Vind ik leuk
TheDish +44
maandag 18 februari 2019 om 14:18
Softe trainers zijn bañg voor charismatische spelers of gewoon tuig dat goed balt.
Dan gaan er eerder betere van het veld dan de agressieve mannetjes.
Deze keer heeft Piair wel eens een punt.
Trainer behoort naar m8jn idee medogenloos te zijn Iemand waar je respect voor hebt. Uit angst of waardering; dat doet er niet toe!
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 14:42
Wat heeft van Hooijdonk gepresteerd om. zo stellig te zijn? Redelijke kopsterke spits die meer vrije trappen binnenschoot dan velddoelpunten maakte, volgens mij geen trainerscarriere van importantie gehad, geen verantwoordelijkheid neemt bij zijn
cluppie NAC (al weer vertrokken) en nu zijn mening mag geven (als expert!?) op TV. Zelfde geldt voor Wim Kieft (al scoorde hij meer velddoelpunten en geen vrije trappen....)
[Reactie gewijzigd op maandag 18 februari 2019 om 14:43]
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +238
maandag 18 februari 2019 om 15:15
Dit is het hele probleem bij Ajax. Geen leiding vanuit de trainer en daardoor ook niet op het veld. Te weinig. Ik blijf erbij dat Ten Hag geen trainer is voor Ajax ondanks resultaten van afgelopen week.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:10
Wat van Hooijdonk zegt klopt gewoon en dat zeg ik ook al heel lang. Ten Hag lijkt de angstig te zijn om fouten te maken en kritiek te krijgen en hij probeert goed te doen door iedereen tevreden te stellen. Van Bommel is echte baas in Eindhoven en durft in te grijpen en heeft lef en daarom denk ik dat de kans groot is dat van Bommel kampioen word met PSV omdat een coach een hele grote rol speelt.
In het algemeen als een coach als ten Hag bang is om fouten te maken en niet durft in te grijpen dan kan je ook moeilijk een prijs winnen
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:40
Ten Hag is geen leider maar een werker.
Mouwen opstropen en gaan.
Maar leidinggeven is echt iets anders Erik.
Kijk maar af bij van Bommel ook niet top maar veel beter.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 18:13
Misschien wordt het tijd dat ten Hag een keer serieus genomen wordt.
Door Gerard Joling bijvoorbeeld .
Maar dan neemt niemand hem meer serieus .
Vind ik leuk
DeNeutrale +209
maandag 18 februari 2019 om 19:13
Als Ajax kampioen wordt, geeft ten Hag de monden van alle criticasters gesnoerd. Oerigens had PSV in de CL een loodzware poule. Het is niet voor niets dat Barça en Tottenham bij de laatste acht zitten.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:18
Van bommel is voor de buitenwacht de baas., maar achter hem zit van marwijk die het vak al beheerst en daarom achter de schermen meer invloed heeft dan de buiten wacht ziet. Hij corrigeert van bommel maar in de media zal hij hem nooit afvallen. Voor de rest heeft media training ook een grote rol, want ze weten dat er overal camera's zijn
Vind ik leuk