Dijkhuizen keihard na overtreding op Cassierra: 'Gelijk een boete gegeven'

Dijkhuizen keihard na overtreding op Cassierra: 'Gelijk een boete gegeven'

vrijdag 18 augustus 2017 om 23:19

Marinus Dijkhuizen heeft Marvin Peersman direct een boete gegeven na de rode kaart die hij opliep tegen Jong Ajax. De verdediger van sc Cambuur werd in de blessuretijd van het veld gestuurd vanwege een schandalige charge op Mateo Cassierra.

"Ik heb het nog niet teruggezien, maar ik zag het gelijk al. Ik heb hem gelijk veroordeeld in de kleedkamer en hem een boete gegeven", zegt Dijkhuizen tegen FOX Sports. "Dat hoort niet thuis op een voetbalveld en zeker niet bij Cambuur. Dit soort rode kaarten is zo dom. Deze kon ik zonder beelden wel beoordelen, want ik had zicht op de situatie."

Dijkhuizen heeft nog iets minder dan twee weken om zich te versterken. Zijn voorkeur gaat uit naar een versterking voor de aanvalslinie. "Ja. Helaas ook voor een linksback na deze domme rode kaart", aldus Dijkhuizen, die beseft dat het lastig vissen is in de vijver waarin de Jupiler League-club zich bevindt.

"We hebben best een aardig elftal, dus het is niet dat ik zeg dat het zo niet kan. Ondanks dat we geld hebben is het zeer moeilijk. Er zijn meer clubs en er is weinig aanbod op de markt. We gaan zien of het lukt. Ik in de spits? Dat lijkt me niet verstandig. Voor mij en voor het publiek niet", sluit hij grappend af.

Bekijk hier de beelden van de overtreding van Peersman op Cassierra.

Plaats een reactie

vrijdag 18 augustus 2017 om 23:23
Eindelijk geen 'ik moet de beelden nog bekijken' of 'ik kon het niet goed zien'.
Gewoon veroordelen. Bestraffen.

Ook niet groter maken dan t is verder.
Vind ik leuk
goekie4 +1232
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:24
Even een goed gesprek mag nog wel hoor. Zal ook nog wel een flinke schorsing verwachten, want dit was een aardige overtreding. Wel al goed gehandeld van Dijkhuizen
Vind ik leuk
Santi +17498
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:25
Alleen dan weer dat 'dit hoort niet bij een club als ...' wat elke trainer over zijn club zegt is wel weer flauw maar dat zal wel.

Hoop dat Cambuur promoveert
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:48
Slaat idd nergens op dat cliché gedoe als dit hoort niet bij een club als..

Ik heb zelf de beelden nog niet gezien en kan er ook geen mening over geven.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 01:08
ik heb t gezien.. heerljke roodwaardige overtreding imo!
Vind ik leuk
goekie4 +1232
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:23
Alleen een boete? Mag hopen dat hij morgen nog even op het matje geroepen wordt.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 02:43
Dat zal wel gebeuren na de beelden. En dan zal gelijk zijn reactie even bekeken worden. Volgens mij was ie nog boos dat ie rood kreeg...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:24
Meteen een half seizoen schorsen deze krankzinnige malloot
Vind ik leuk
Quareck +2987
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:26
Als we dat gaan doen loopt er binnenkort niemand meer op het veld, gewoon drie wedstrijden schorsing en klaar.. het was niet lief, maar zo erg was het ook allemaal niet!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:28
Geen enkele intentie om de bal te spelen en een immens risico je tegenstander zwaar te blesseren met wie weet blijvend letsel of langdurige revalidatie

Vind ik leuk
Mo +7998
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:48
Precies, hoe kan je dit nou 'niet zo erg' vinden
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:59
Snap je

Die halve zool schoffelt gewoon vol door op Cassiera
Vind ik leuk
Quareck +2987
zaterdag 19 augustus 2017 om 02:47
Voornamelijk omdat ik niet werd geraakt! Dus erg vind ik het zeker niet..
Vind ik leuk
Quareck +2987
zaterdag 19 augustus 2017 om 02:46
Hoe vaak heb jij al een been gebroken terwijl je een scheenbeschermer droeg en niet eens hard werd geraakt.. het is een overtreding, het is rood, maar dit zie je echt wel vaker gebeuren hoor! Er gelden geen hogere straffen voor het schoppen van een speler in een Ajax shirt zover ik weet.. ik denk dat het er zonder Ajax bril allemaal niet zonernatig uit ziet..
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:46
Niet huilen he..

Het gaat om de intentie
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:24
Het was absoluut een rode kaart, maar hij raakte hem vol op de scheenbeschermer dus laten we ook niet overdrijven he?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:27
Ik heb wel ergere dingen gezien. Gewoon een schopje. Cassiera heeft hier geen centje pijn van. Wel rood natuurlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:31
Het oogde ietwat onbehouwen en druistig.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:49
Toch ook wel weer aardig hoe jij dat dan weer omschrijft...
Vind ik leuk
Mo +7998
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:48
Wat is er mis met jou?
Vind ik leuk
Tiesto1 +295
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:28
10 weken laten meelopen in een revalidatiekliniek
Vind ik leuk
Johan_D +3216
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:28
Eindelijk een trainer die niet zn kop in het zand steekt maar meteen het boetekleed aan trekt.

Het is nu aan de tuchtcommissie wat ze er verder mee doen.
Vind ik leuk
Reem +82
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:41
Wat een pielemans van een speler
Vind ik leuk
Mo +7998
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:47
Juist. Nu nog schorsen tot januari, vuile hond. Ik zou tegen zo'n speler zeggen ik hoef jou hier even een paar weken niet te zien
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 23:49]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:58
Je doet hiermee geen recht aan het gedachtengoed van Abdelhak Nouri.
Vind ik leuk
Mo +7998
zaterdag 19 augustus 2017 om 00:32
Wat zit jij nou weer stom te lullen? Wat heeft Nouri hier mee te maken pipo?
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 17:44
Met je beginzin en afsluiting heb je jezelf opnieuw gediskwalificeerd als een onaangepaste en snel aangebrande snotneus, ongeacht je kalenderleeftijd.

Het is geenszins mijn ambitie om van gedachten te wisselen met een cognitief lichtgewicht die de gelaagdheid van mijn aanhaling niet in eerste aanleg onderkent.


[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 augustus 2017 om 17:51]
Vind ik leuk
Drobtine +1900
zaterdag 19 augustus 2017 om 00:00
Altijd al een correcte man gevonden die Marinus Dijkhuizen
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 00:21
vanwaar al die overdreven reacties? gewoon een overtreding die wordt uitgelokt Door het misselijke gedrag van die nummer 17, die had de doodschop verdient.
Vind ik leuk
Simon1989 +2222
zaterdag 19 augustus 2017 om 01:26
Ooh dus je kunt een been breken uitlokken!

Misselijk makend mannetje.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:27
je bedoelt die nummer 17 van jullie?
lopen uitdagen met de handen op de heupen?
Vind ik leuk
Carl +1489
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:53
Wel heel erg vergelijkbaar met de overtredingen van Bakker vorige week. Over de bal heen stappen en vol het stanbeen van de tegenstander raken. Goed dat de scheids hier wel tegen optreed maar de willekeur in NL is wel erg groot af en toe.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Dijkhuizen keihard na overtreding op Cassierra: 'Gelijk een boete gegeven'