Wat nu voor De Boer? Heerenveen, terug naar Spanje en drie andere opties

Wat nu voor De Boer? Heerenveen, terug naar Spanje en drie andere opties

woensdag 25 april 2018 om 10:00

Na gigantische debacles bij Internazionale (ontslagen na 84 dagen) en Crystal Palace (ontslagen na 73 dagen) lonkt de clubloze Frank de Boer naar een nieuw avontuur in de voetballerij. Waar zou de man die Ajax tussen 2011 en 2014 vier keer kampioen maakte aan de slag kunnen? VoetbalPrimeur noemt vijf opties.

Rangers
Bij de Schotse bookies staat hij al een tijdje hoog genoteerd. Gevallen grootmacht Rangers is op zoek naar een nieuwe manager voor komend seizoen en De Boer lijkt een belangrijke kanshebber om aan de slag te gaan op Ibrox. In het seizoen 2003/04 speelde de voormalig verdediger welgeteld zeventien officiële wedstrijden voor The Gers. De Boer heeft overigens serieuze concurrentie van Alex Neill, Graham Potter, Steve Clarke en Alan Pardew. Althans, als we de tabloids moeten geloven. 

Eredivisie
Misschien niet de meest reële optie, maar toch goed om te vermelden. Toen de naam van De Boer onlangs gelinkt werd aan sc Heerenveen, was de reactie van de 47-jarige coach niet bepaald hoopgevend. De Boer staat niet te trappelen om na zijn jaren in Amsterdam in dienst te treden van een andere Eredivisie-ploeg, zo lijkt het. Maar zou hij na een paar nachtjes slapen écht niet enthousiast kunnen raken van een aanbod uit Friesland? Marco van Basten gingen enkele jaren geleden ook gewoon aan de slag in het Abe Lenstra Stadion. Bij een subtopper als Heerenveen krijgt De Boer een mooie kans om zijn geschonden blazoen op te poetsen. 


België
Dat De Boer de taal niet echt onder de knie had bij Palace en - met name  - Inter, leek hem niet echt te helpen. Een nieuw avontuur dichterbij huis, waar hij zich zonder intensieve taalcursus en/of tolk op kan storten, is daarom geen gek idee. Tal van clubs uit de Belgische Jupiler Pro League wendden zich in de afgelopen jaren al tot Nederlandse trainers. In september werd De Boer nog genoemd bij Anderlecht. Inmiddels staat Hein Vanhaezebrouck aan het roer bij Paars-Wit, maar het schijnt nogal onrustig te zijn in Brussel. Volgens Belgische media is eigenaar Marc Coucke mogelijk van plan om na dit seizoen álles om te gooien en ook een nieuwe trainer aan te stellen. Wellicht kan De Boer ook een aanbieding verwachten van een Belgische subtopper. 

Spanje
Het land waar De Boer tussen 1999 en 2003 actief was als speler van FC Barcelona. Nee hoor, we denken echt niet dat het grote Barça - dat binnenkort wellicht op zoek moet naar een nieuwe trainer - de naam van de voormalig Oranje-aanvoerder hoog op de shortlist heeft staan. Maar: de vier landstitels die De Boer won met Ajax, hebben hem wel degelijk wat status gegeven in het buitenland. Een middenmoter als Espanyol zou het wellicht wel aandurven met De Boer. Laat die club nu toevallig nét trainer Quique Sánchez Flores op straat hebben gezet... Andere optie: Real Sociedad. Daar staat tot het einde van het seizoen een interim-trainer aan het roer. Tijd voor een sollicitatiebriefje, Frank! 

Bondscoach (in het buitenland)
Eind november, vrij kort na zijn ontluisterende avontuur in Londen, liet De Boer blijken dat hij wel oren had naar het bondscoachschap van Nederland. Die klus ging zoals bekend aan zijn neus voorbij. De KNVB ging voor Ronald Koeman. Hoe zal De Boer denken over een klus bij een ander land? Het WK 2018 staat voor de deur en negatieve resultaten op dat toernooi zullen voor diverse trainers ongetwijfeld consequenties hebben. Voor De Boer kan er zomaar een interessante buitenkansje opdoemen. Polen, Denemarken, Australië. Gewoon wat namen. Waarom níet? 

Poll

Wat is de beste optie voor De Boer?

(1431 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 25 april 2018 om 10:03
Geen Heerenveen! Blijft in het buitenland
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 10:08
Analyticus bij Fox, is al moeilijk genoeg voor Frankie ;)
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 10:18
Kan ook nog altijd
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 10:20
Hull City :-)
Vind ik leuk
jaja_PSV +33314
woensdag 25 april 2018 om 12:56
Frank weet het nog niet wellicht, maar zijn pensioen is al gestart.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:17
Even dimmen Mario. Anders gooi ik bananen op de weg.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:17
Bananen lekker hoor ;)
Vind ik leuk
Jordtt +943
woensdag 25 april 2018 om 10:04
Nederland kan altijd nog voor Frank, dus snap dat die daar niet direct enthousiast van wordt.

Rangers zou leuk zijn, kan die ook echt gaan bouwen. Of Spanje een middenmoter, als die het nog aandurven. Voordeel bij Rangers is dat die de club al kent, dat voordeel had die destijds bij Ajax ook. Dat zou kunnen schelen. Ben benieuwd wat en welk niveau er nog komt, zit toch een luchtje aan zn carrière nu...
Vind ik leuk
Ruud40 +10882
woensdag 25 april 2018 om 11:17
Spanje....

Tja. Mooi voorbeeld.
Nu Seedorf daar ook weer een baantje als trainer heeft gekregen moet voor Frank ook alles weer mogelijk zijn.

Ja er is behoorlijk wat kritiek op Frank als trainer, zeker de periode na de kampioenschappen. Maar dat is nog niks vergeleken met de kritiek op Seedorf als trainer.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 11:17]
Vind ik leuk
Jordtt +943
woensdag 25 april 2018 om 11:19
Tja ik hoop ergens nog steeds op Seedorf als opvolger vd Sar. Waarom? Omdat Seedorf wél de kwaliteit heeft een organisatie te leiden en daarin al ervaring heeft. Hij was tijdens z'n Carrière al een halve zakenman aan het worden. Snap dan ook niet dat hij perse trainer wilde worden.
Vind ik leuk
Rodajc +8093
woensdag 25 april 2018 om 10:05
Nog falen in Spanje en Duitsland en dan met hangende pootjes terug naar Nederland, dan is Heerenveen opeens wel goed genoeg voor hem. Dat hij nog eisen stelt na zijn laatste twee debacles.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 10:19
De Boer als trainer moet mij nog steeds overtuigen. Hij is dan wel 4x kampioen met ajax geworden...maar telkens met belachelijk weinig punten. Wat wil zeggen dat de rest in die jaren hopeloos gefaald hebben en enorm slecht waren. Door die 4 titels is hij bewierrookt aan alle kanten....maar het spel was dramatisch en nogmaals de mzzl dat de concurrentie nog slechter waren.
Misschien wel n overschatte trainer....
Hij moet zich nu echt gaan bewijzen met zijn volgende club..anders is het klaar .
Vind ik leuk
Thilo +1359
woensdag 25 april 2018 om 10:06
Zo’n goeie trainer is het niet. Hij is wel 4 keer kampioen geworden met Ajax, maar met oersaai voetbal en relatief weinig punten. Heel snel ontslagen bij Inter en Crystal Palace.
Vind ik leuk
Dedan002 +2359
woensdag 25 april 2018 om 10:08
Ik zou lekker naar Rangers gaan. Lijkt mij een mooi project voor de Boer!
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 10:20]
Vind ik leuk
RtdDub +7024
woensdag 25 april 2018 om 10:25
Praat alleen over een project als je ervoor naar Hornbach gaat."
Vind ik leuk
Dedan002 +2359
woensdag 25 april 2018 om 10:33
Ayayippieyippiejeeeee
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
woensdag 25 april 2018 om 10:11
Frank is een jeugd trainer kan niet met moeilijke mondige volwassen voetballers omgaan heeft geen overwicht en is niet de slimste.
Vind ik leuk
Pukstra +806
woensdag 25 april 2018 om 10:29
Dan zou heerenveen goed bij hem passen. Hier lopen toch echt wel goede spelers maar het zijn allemaal brave schoonzonen. Geen klootzakjes en grote bekken.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6787
woensdag 25 april 2018 om 10:46
Vandaar dat Heerenveen niets voorstelt en nooit iets zal voorstellen, te veel brave burgers en buitenlui die een spraakgebrek voorwenden als "taal".
Vind ik leuk
mason +1478
woensdag 25 april 2018 om 11:29
Houd dat racistische gedoe maar voor je. Friese taal bestaat 800 jaar langer dan dat hollands van jullie
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:58
Bonifatius vond ze niet zo braaf ;-)
Vind ik leuk
Pukstra +806
woensdag 25 april 2018 om 17:19
Ik probeerde toch normaal op je te reageren. Maar kom er nu achter dat ik hier met een toch wat sneu figuur te maken heb. Als je je huiswerk zou doen zou je weten dat er bijna geen fries bij heerenveen in de basis staat. Dus je hele reactie slaat nergens op.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 17:20]
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 10:15
De Boer wordt echt zwaar ondergewaardeerd door veel Ajaxfans. Vier titels op rij, de enige in de laatste 15 jaar. Verdient hij meer waardering voor.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 10:19
Dat verdiend hij zeker ons boertje
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 10:22
Ik dacht dat Frank het Nederlands elftal nog lang niet wilde trainen?
Vind ik leuk
Pukstra +806
woensdag 25 april 2018 om 10:31
Misschien het Ned. Dames team.
Vind ik leuk
RtdDub +7024
woensdag 25 april 2018 om 10:23
"Na gigantische debacles bij Internazionale (ontslagen na 84 dagen) en Crystal Palace (ontslagen na 73 dagen)"

Wat nu?

Nou, club zoeken waar hij na 62 dagen op de keien wordt gezet zodat de OCD'ers onder ons een half stijffie krijgen.
Vind ik leuk
Quareck +5555
woensdag 25 april 2018 om 10:29
Anderlecht is Brussel, daar spreken ze Frans..
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 10:46
Jan Boskamp is daar ook trainer geweest en die spreekt niet eens Nederlands, laat staan Frans
Vind ik leuk
Quareck +5555
woensdag 25 april 2018 om 10:59
Ja maar als je niks spreekt maakt het ook niet uit waar je traint toch? :)
Vind ik leuk
derksen +8280
woensdag 25 april 2018 om 10:45
Gewoon terug naar ajax Frank
Vond dat je ajax veel sympathie terug had gegeven
Nu 2 jaar later is daar niks meer van over
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 10:50
Belachelijk wereldje: miljoenen opstrijken - ook als je na vijf potjes weer ontslagen wordt - en dan niet eens de moeite nemen om de taal te leren.

Geen Italiaans, okee, supermoeilijk dat Italiaans. Maar geen Engels bij Crystal Palace? Kan toch niet waar zijn? Wat heb je te doen op een dag als coach? En al die tijd dat je "in between jobs" bent? Engels leren te veel werk? Godallemachtig.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:00
Een andere optie namelijk; met pensioen gaan .
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 11:32
Poosje proberen in de Championship, als het daar lukt, kan hij weer naar boven kijken.
België zou ook nog een optie zijn. Spanje is te hectisch net als de premier Legue.
Vind ik leuk
Donnygo +929
woensdag 25 april 2018 om 11:53
Hopelijk krijgt hij een kans bij een club die hem ook echt het vertrouwen geven en niet zoals Palace meteen maar weer bye thank you goodbye gaan roepen na een slecht begin.

Of dat nu bij Rangers is of een middenmoter Duitsland,Spanje maakt niet uit.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 12:11
BIJ IJSSELMEER VOGELS
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 12:55
Hoe doet Brugge het? Vind dat wel een club voor Frank
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 13:08
Hoop dat hij snel een baan krijgt en zijn broer botox meeneemt. Horen we niet constant uhhhhh en ja ehhhh
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 13:20
Gewoon terug naar Ajax gaan en minimaal de halve finale CL spelen en dan pas naar Barcelona gaan trainen.
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 14:18
Allemaal te hoog gegrepen voor d. Boer!!
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 08:27
Bij de jumbo vakken vullen meer kan hij niet
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Wat nu voor De Boer? Heerenveen, terug naar Spanje en drie andere opties