Stormachtige ontwikkeling bij Ajax: 'Hoop binnenkort mijn debuut te maken'

Stormachtige ontwikkeling bij Ajax: 'Hoop binnenkort mijn debuut te maken'

Gepubliceerd: donderdag 26 april 2018 om 08:13do 26-04-2018 om 08:13

Mitchel Bakker beleeft een stormachtige ontwikkeling bij Ajax. De zeventienjarige linksback speelde vorig jaar nog met Ajax onder 17 op de Future Cup, maar zat de laatste weken meermaals bij de selectie van trainer Erik ten Hag.

Bakker staat er zelf ook versteld van dat het zo snel is gegaan. "Begin van dit seizoen ging ik over naar onder 19, dat vond ik al fantastisch. Maar al snel stroomde ik door naar Jong Ajax. Vervolgens kwam ik bij het eerste en zat ik begin februari voor het eerst in de wedstrijdselectie tegen Roda JC", zegt hij in De Telegraaf. "Binnenkort hoop ik mijn debuut te maken en gaat een droom in vervulling."

De verdediger hoopt ondertussen zijn opleiding Sport en Bewegen af te ronden. "Ik krijg veel vakken die je als profvoetballer completer maken: voeding, fysio, mediatraining, een trainerscursus, maar ook basisvakken als Nederlands, Engels en rekenen. Uiteraard is mijn droom om profvoetballer te worden, daarnaast is het heel belangrijk om een diploma achter de hand te hebben. Daar heeft mijn vader, die ooit een wedstrijd voor Ajax 1 speelde, altijd op gehamerd."

Bakker hoopt zaterdag overigens kampioen te worden met Jong Ajax. De Amsterdamse beloften hebben aan een zege op MVV genoeg om de titel te pakken.

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Gaat Bakker slagen bij Ajax?

(830 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 26 april 2018 om 08:22
En alweer een prachtig geslepen diamant in onze opleiding!!
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 08:25
Nou nou nou...heb die jongen zien spelen. Is wel goed. Maar een malacia van Feyenoord heeft wel veel meer potentie...denk meer dat het de volgende Mitchel Dijks is
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 08:26]
Vind ik leuk
2cents +57607
donderdag 26 april 2018 om 08:55
Dijks? Bakker staat bekend om z’n goede linkerbeen. Goede voorzet. Neemt vrije trappen en corners. Ook de vrije trappen rond de 16 voor een linkspoot. Dat is dus juist niet zoals Dijks.

Met Malacia is nog moeilijk vergelijken. Op o19 niveau is hij echt niet minder. De sprong die Malacia in Feyenoord 1 maakte is redelijk boven verwachting. Dat kan Bakker ook laten zien. Zeker gezien z’n leeftijd.
Vind ik leuk
Bhj +1954
donderdag 26 april 2018 om 09:39
Deze jongen valt mij nooit echt op. Het is een back, als de backs de pareltjes uit de opleiding zijn, dan is er iets heel erg goed mis met de opleiding.

Ik vind die Malacia sterk overschat, maar goed dan vind ik met heel veel talenten van Feyenoord (ook van Ajax trouwens).
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 08:28
Nou dat gaat nog wat worden met Ajax ook zoooo veel talenten gaat helemaal goed komen alleen bij ons zit de komende jaren meer talent
Vind ik leuk
Thilo +2748
donderdag 26 april 2018 om 08:29
Nou, fijn voor jullie. Wil je nu een taart?
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 08:29
Ik gun je die talenten wel! Maar noem er eens een paar op?

En zeg eens eerlijk, talenten krijgen toch geen kans in Eindhoven.....
Vind ik leuk
yabba1000 +1261
donderdag 26 april 2018 om 08:51
Daar gaat het toch niet om nu?
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +1375
donderdag 26 april 2018 om 09:17
goeie grap! ze winnen paar keer de kampioens titel in paar jaren en beginnen hoogmoedig te worden die psvers hahah
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 09:17]
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:58
Meer talent?? En gaan jullie die ook gebruiken dan? Lammers ( het grote talent ) wil nu al verhuurd worden.
Vind ik leuk
RtdDub +13434
donderdag 26 april 2018 om 08:40
Weer een diamantje wat stiekem een zirkonia blijkt te zijn?
Vind ik leuk
Plattekar bv +28860
donderdag 26 april 2018 om 08:56
En Frenkie de Jong ?...komt voor de Bakker !
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 09:41
Het zou in ieder geval eens een linksback van goed niveau kunnen zijn. Dat is me een poos geleden dat daar een goeie uit de jeugd stond. Emanuelson misschien de laatste? Dijks was in alle eerlijkheid niet het niveau dat Ajax moet nastreven.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 12:33
Eens
Vind ik leuk
Koeroe +12460
donderdag 26 april 2018 om 08:28
Hoe kunnen mensen nou oordelen over zon gozer 90 procent heeft m nog nooit zien spelen
Vind ik leuk
HupHolland +3244
donderdag 26 april 2018 om 11:10
Da's een kwestie van youtube samenvattingen bekijken. Dit lijkt mij wel een echt talent.
Vind ik leuk
lebonton +800
donderdag 26 april 2018 om 08:28
Ajax moet binnenkort met 15 man gaan spelen. Anders komen al die pareltjes en diamantjes die doorbreken niet aan de bak.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 08:34
Hoppa toppers genoeg daar maar titels ho maar
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 08:34]
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3480
donderdag 26 april 2018 om 09:40
33, en jullie?
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 08:41
Ik ken bakker zeker volg hem al 3 seizoenen in de jeugd, alleen met zo'n groot en sterk lijf ben je wel in het nadeel t.o.v snelle buitenspelers.
Even goed dat lengte fysiek weer veel bijdraagt aan dode spel momenten..

Ik denk dat hij het best nog tot zijn recht komt als Ajax de 3-4-3 opstelling hanteert.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 08:56
Weten ze bij Ajax dat je maar 11 super talentjes mag opstellen?
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3480
donderdag 26 april 2018 om 09:44
Wel eens van wisselspelers gehoord? (Zou je gezien jullie personele problemen aan het begin van dit seizoen toch eigenlijk wel bekend mee moeten zijn!?)
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 09:01
Alles wat daar een contract tekent zijn in de ogen van de neusjes toppers maar wel blijven kopen zo goed zijn ze maar ik zeg je het is nog steeds middelmaat
Vind ik leuk
UitdeBijlmer +3480
donderdag 26 april 2018 om 09:49
Er bestaan punten en komma´s.. Deze gebruiken zou dat geraaskal van je nog enigszins te begrijpen maken..
Vind ik leuk
Futjebal +2497
donderdag 26 april 2018 om 09:06
Waar blijft het bericht over de enorme blunder van de Ajax marketing afdeling. Op het afiche van de wedstrijd tegen AZ staat dat het een wedstrijd is in de strijd om het landskampioenschap haha wat een blunder . Die titel is al vergeven. Net als Overmars zijn ze waarschijnlijk al bezig met volgend seizoen en wil men bij Ajax dit seizoen zo snel mogelijk vergeten. Het is hard aangekomen
Vind ik leuk
Doe dan! +6413
donderdag 26 april 2018 om 10:10
Zo hé, flinke meid. Ja, bij Ajax maken we eens een foutje op de marketingafdeling, bij PSV zitten de jeugdtrainers aan de spelertjes... Zo heeft elke club wat.
Vind ik leuk
Futjebal +2497
donderdag 26 april 2018 om 10:15
Ajax-lid uit functie gezet om misbruikzaak
Ajax heeft het prominente clublid dat werd beschuldigd van seksueel misbruik uit al zijn functies ontheven. Dat meldt de Volkskrant.
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 10:15]
Vind ik leuk
Futjebal +2497
donderdag 26 april 2018 om 10:20
Zo zie je maar weer he simpele ziel...dat doen ze bij Ajax ook evenals het vooraf bestickeren van een bus...hahaha..dat noemt zich de grootste club van Nederland. En dan schrijven...bij Ajax maken we...haha..alsof jij er werkt. Ja op de toekomst de plantsoenen harken
Vind ik leuk
Jorchie +374
donderdag 26 april 2018 om 09:25
En het VP Ajaxpromotieteam heeft de volgende Godenzoon, Supertalent, Messi, Topper, toekomstige basisspeler uit de hoge hoed getoverd. Who's next.
Vind ik leuk
Bhj +1954
donderdag 26 april 2018 om 09:36
Als alleen debuteren een droom is.....
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 09:40
Altijd man!
Vind ik leuk
soplul +3531
donderdag 26 april 2018 om 09:47
Wauw...en dat blijft maar komen en blijft maar komen....

Daar kun je zelfs met alle bloeddiamanten uit Afrika niet tegenop.

Vind ik leuk
HupHolland +3244
donderdag 26 april 2018 om 11:19
Dit lijkt mij echt een heel groot talent.Er kan nog aan geslepen worden, maar hij is nu al een zeer jonge krachtige opkomende verdediger. Hopelijk krijgt hij dit seizoen nog wat minuten.

Het zou wel een beetje vreemd zijn als hij zowel met Jong Ajax Als met ajax in hetzelfde seizoen de titel veroverd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws