Stormachtige ontwikkeling bij Ajax: 'Hoop binnenkort mijn debuut te maken'

    Stormachtige ontwikkeling bij Ajax: 'Hoop binnenkort mijn debuut te maken'

    donderdag 26 april 2018 om 08:13

    Mitchel Bakker beleeft een stormachtige ontwikkeling bij Ajax. De zeventienjarige linksback speelde vorig jaar nog met Ajax onder 17 op de Future Cup, maar zat de laatste weken meermaals bij de selectie van trainer Erik ten Hag.

    Bakker staat er zelf ook versteld van dat het zo snel is gegaan. "Begin van dit seizoen ging ik over naar onder 19, dat vond ik al fantastisch. Maar al snel stroomde ik door naar Jong Ajax. Vervolgens kwam ik bij het eerste en zat ik begin februari voor het eerst in de wedstrijdselectie tegen Roda JC", zegt hij in De Telegraaf. "Binnenkort hoop ik mijn debuut te maken en gaat een droom in vervulling."

    De verdediger hoopt ondertussen zijn opleiding Sport en Bewegen af te ronden. "Ik krijg veel vakken die je als profvoetballer completer maken: voeding, fysio, mediatraining, een trainerscursus, maar ook basisvakken als Nederlands, Engels en rekenen. Uiteraard is mijn droom om profvoetballer te worden, daarnaast is het heel belangrijk om een diploma achter de hand te hebben. Daar heeft mijn vader, die ooit een wedstrijd voor Ajax 1 speelde, altijd op gehamerd."

    Bakker hoopt zaterdag overigens kampioen te worden met Jong Ajax. De Amsterdamse beloften hebben aan een zege op MVV genoeg om de titel te pakken.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Gaat Bakker slagen bij Ajax?

    (830 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 26 april 2018 om 08:22
    En alweer een prachtig geslepen diamant in onze opleiding!!
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 08:25
    Nou nou nou...heb die jongen zien spelen. Is wel goed. Maar een malacia van Feyenoord heeft wel veel meer potentie...denk meer dat het de volgende Mitchel Dijks is
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 08:26]
    Vind ik leuk
    2cents +50905
    donderdag 26 april 2018 om 08:55
    Dijks? Bakker staat bekend om z’n goede linkerbeen. Goede voorzet. Neemt vrije trappen en corners. Ook de vrije trappen rond de 16 voor een linkspoot. Dat is dus juist niet zoals Dijks.

    Met Malacia is nog moeilijk vergelijken. Op o19 niveau is hij echt niet minder. De sprong die Malacia in Feyenoord 1 maakte is redelijk boven verwachting. Dat kan Bakker ook laten zien. Zeker gezien z’n leeftijd.
    Vind ik leuk
    Bhj +1176
    donderdag 26 april 2018 om 09:39
    Deze jongen valt mij nooit echt op. Het is een back, als de backs de pareltjes uit de opleiding zijn, dan is er iets heel erg goed mis met de opleiding.

    Ik vind die Malacia sterk overschat, maar goed dan vind ik met heel veel talenten van Feyenoord (ook van Ajax trouwens).
    Vind ik leuk
    JustH +13249
    donderdag 26 april 2018 om 10:16
    Hij is een back die er overheen gaat met een goede voorzet.
    Precies waar Ten Hag naar toe wil.
    Vind ik leuk
    Bhj +1176
    donderdag 26 april 2018 om 16:13
    Leuk dat Ten Hag daar naartoe wil.
    Ik wil dat Ten Hag ergens anders heen gaat, terug naar de middenmoot of zo.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 08:28
    Nou dat gaat nog wat worden met Ajax ook zoooo veel talenten gaat helemaal goed komen alleen bij ons zit de komende jaren meer talent
    Vind ik leuk
    Thilo +2831
    donderdag 26 april 2018 om 08:29
    Nou, fijn voor jullie. Wil je nu een taart?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 08:29
    Ik gun je die talenten wel! Maar noem er eens een paar op?

    En zeg eens eerlijk, talenten krijgen toch geen kans in Eindhoven.....
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3054
    donderdag 26 april 2018 om 08:34
    Mauro Junior, Dante Rigo, Sam Lammers, Obispo, Bergwijn, bovendien heb je Zoet, Brenet en Hendrix die uit de jeugd zijn doorgestroomd.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 08:41
    Mijn excuses, dan heb ik een andere kijk op talenten...

    Vind ik leuk
    Skkky50 +3054
    donderdag 26 april 2018 om 08:46
    'T is maar net hoe je het bekijkt hè. Met deze talenten zijn we kampioen geworden.
    Vind ik leuk
    slechtekont +3995
    donderdag 26 april 2018 om 09:34
    Rigo, Mauro en Obispo kan je aankomende talenten noemen, de rest niet.

    En laten we hopen dat beide opleidingen mooie talenten voortbrengen. Dat elkaar misgunnen is ook zo kleinzielig.
    Vind ik leuk
    2cents +50905
    donderdag 26 april 2018 om 08:58
    Hoe lang zit Bergwijn inmiddels bij de selectie?

    Rigo en Lammers maken de stap niet. Obispo is beter dan De Ligt en speelt in Oranje o19 terwijl De Ligt al in het grote Oranje speelt.

    Alleen Mauro lijkt aan te haken.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:21
    Maakt helemaal niets uit in welke leeftijd we ze brengen wij brengen de jeugd voorzichtig en we helpen hun met een terug val! Kijk naar meneertje kluivert hij is er ook nog lang niet.
    Vind ik leuk
    2cents +50905
    donderdag 26 april 2018 om 09:27
    Klopt dat hij er nog lang niet is, maar zie jij Rigo en Lammers wel de stap maken?

    Denk je ook niet dat Obispo wat groter is gemaakt dan hij in werkelijkheid is?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:57
    Je hebt er opzich wel kijk op. Obispo is wel potentieel basismateriaal maar iedereen kan zien dat de ligt beter is. Verder lijkt het me ook sterk dat Lammers en Rigo echt kunnen aanhaken met de rest. Wél vertrouwen heb ik in: Joël Piroe, Rosario, Mauro Jr, Malen, Cody Gakpo en Micheäl Sadilek. Waarvan 2 van deze spelers sowieso volgend seizoen gaat doorbreken.
    Vind ik leuk
    2cents +50905
    donderdag 26 april 2018 om 11:51
    Welke 2 en wat versta jij onder doorbreken? Veroveren ze een basisplaats?
    Vind ik leuk
    zaterdag 28 april 2018 om 09:02
    Doorbreken als in wat Bergwijn dit seizoen gedaan heeft inderdaad. Heel veel speelminuten maken. Ik weet zeker dat Mauro Jr een basisplek verovert. Dit seizoen gaat hij laten zien dat hij beter is dan Ramselaar. Verder klopt malen hard op de deur. Ik vermoedt dat nadat we uit de CL of EL gegooid zijn Lozano het hier wel gehad heeft en in de winter vertrekt. Dan staat Malen klaar om die positie over te nemen of Gaat Rosario naar het middenveld en Mauro naar de rechterflank.
    Vind ik leuk
    Bhj +1176
    donderdag 26 april 2018 om 16:18
    Obispo beter dan de Ligt? Nou dat beloofd wat dan zeg. De Ligt is zo een beetje het grootste talent van Europa.

    Sterker nog, Kluivert is uitgeroepen tot het grootste talent ter wereld en de Ligt 4e (in mijn optiek eerder andersom, maar goed)

    Vind ik leuk
    2cents +50905
    donderdag 26 april 2018 om 16:44
    Is niet mijn mening hè.
    Vind ik leuk
    Bhj +1176
    donderdag 26 april 2018 om 16:15
    Jeetje, wat een hoop, Zijn ook talenten die het team dragen en week in week uit spelen al jaren lang....oh nee, wacht....dat zijn niet deze.
    Vind ik leuk
    yabba1000 +738
    donderdag 26 april 2018 om 08:51
    Daar gaat het toch niet om nu?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:17
    goeie grap! ze winnen paar keer de kampioens titel in paar jaren en beginnen hoogmoedig te worden die psvers hahah
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 09:17]
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 10:58
    Meer talent?? En gaan jullie die ook gebruiken dan? Lammers ( het grote talent ) wil nu al verhuurd worden.
    Vind ik leuk
    RtdDub +10882
    donderdag 26 april 2018 om 08:40
    Weer een diamantje wat stiekem een zirkonia blijkt te zijn?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +18090
    donderdag 26 april 2018 om 08:56
    En Frenkie de Jong ?...komt voor de Bakker !
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:41
    Het zou in ieder geval eens een linksback van goed niveau kunnen zijn. Dat is me een poos geleden dat daar een goeie uit de jeugd stond. Emanuelson misschien de laatste? Dijks was in alle eerlijkheid niet het niveau dat Ajax moet nastreven.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:33
    Eens
    Vind ik leuk
    Koeroe +11201
    donderdag 26 april 2018 om 08:28
    Hoe kunnen mensen nou oordelen over zon gozer 90 procent heeft m nog nooit zien spelen
    Vind ik leuk
    HupHolland +1502
    donderdag 26 april 2018 om 11:10
    Da's een kwestie van youtube samenvattingen bekijken. Dit lijkt mij wel een echt talent.
    Vind ik leuk
    lebonton +770
    donderdag 26 april 2018 om 08:28
    Ajax moet binnenkort met 15 man gaan spelen. Anders komen al die pareltjes en diamantjes die doorbreken niet aan de bak.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 08:28
    Als hij rechtsback was, had hij er komend seizoen al ingestaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 08:34
    Hoppa toppers genoeg daar maar titels ho maar
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 08:34]
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2814
    donderdag 26 april 2018 om 09:40
    33, en jullie?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 08:41
    Ik ken bakker zeker volg hem al 3 seizoenen in de jeugd, alleen met zo'n groot en sterk lijf ben je wel in het nadeel t.o.v snelle buitenspelers.
    Even goed dat lengte fysiek weer veel bijdraagt aan dode spel momenten..

    Ik denk dat hij het best nog tot zijn recht komt als Ajax de 3-4-3 opstelling hanteert.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 08:56
    Weten ze bij Ajax dat je maar 11 super talentjes mag opstellen?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2814
    donderdag 26 april 2018 om 09:44
    Wel eens van wisselspelers gehoord? (Zou je gezien jullie personele problemen aan het begin van dit seizoen toch eigenlijk wel bekend mee moeten zijn!?)
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:01
    Alles wat daar een contract tekent zijn in de ogen van de neusjes toppers maar wel blijven kopen zo goed zijn ze maar ik zeg je het is nog steeds middelmaat
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2814
    donderdag 26 april 2018 om 09:49
    Er bestaan punten en komma´s.. Deze gebruiken zou dat geraaskal van je nog enigszins te begrijpen maken..
    Vind ik leuk
    Futjebal +1777
    donderdag 26 april 2018 om 09:06
    Waar blijft het bericht over de enorme blunder van de Ajax marketing afdeling. Op het afiche van de wedstrijd tegen AZ staat dat het een wedstrijd is in de strijd om het landskampioenschap haha wat een blunder . Die titel is al vergeven. Net als Overmars zijn ze waarschijnlijk al bezig met volgend seizoen en wil men bij Ajax dit seizoen zo snel mogelijk vergeten. Het is hard aangekomen
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    donderdag 26 april 2018 om 10:10
    Zo hé, flinke meid. Ja, bij Ajax maken we eens een foutje op de marketingafdeling, bij PSV zitten de jeugdtrainers aan de spelertjes... Zo heeft elke club wat.
    Vind ik leuk
    Futjebal +1777
    donderdag 26 april 2018 om 10:15
    Ajax-lid uit functie gezet om misbruikzaak
    Ajax heeft het prominente clublid dat werd beschuldigd van seksueel misbruik uit al zijn functies ontheven. Dat meldt de Volkskrant.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 10:15]
    Vind ik leuk
    Futjebal +1777
    donderdag 26 april 2018 om 10:20
    Zo zie je maar weer he simpele ziel...dat doen ze bij Ajax ook evenals het vooraf bestickeren van een bus...hahaha..dat noemt zich de grootste club van Nederland. En dan schrijven...bij Ajax maken we...haha..alsof jij er werkt. Ja op de toekomst de plantsoenen harken
    Vind ik leuk
    HpDeskjet +706
    donderdag 26 april 2018 om 09:07
    Ben er (nog) niet kapot van. Ziet er allemaal “mooi” uit bij hem, goede fysiek, goede techniek, snel, maar verdedigend een wijf (ook tegen eigen leeftijd). Hij moet zijn lijf meer gebruiken
    Vind ik leuk
    Jorchie +307
    donderdag 26 april 2018 om 09:25
    En het VP Ajaxpromotieteam heeft de volgende Godenzoon, Supertalent, Messi, Topper, toekomstige basisspeler uit de hoge hoed getoverd. Who's next.
    Vind ik leuk
    Bhj +1176
    donderdag 26 april 2018 om 09:36
    Als alleen debuteren een droom is.....
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:40
    Altijd man!
    Vind ik leuk
    soplul +2813
    donderdag 26 april 2018 om 09:47
    Wauw...en dat blijft maar komen en blijft maar komen....

    Daar kun je zelfs met alle bloeddiamanten uit Afrika niet tegenop.

    Vind ik leuk
    Jur74 +7725
    donderdag 26 april 2018 om 09:52
    Misschien maakt hij zijn debuut wel in de wedstrijd om het landskampioenschap aankomend weekend.

    https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/titel-psv-vergeten-arena-verkoopt-tickets-voor-kampioensduel-met-az~a9364009/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:59
    Deze jongen zegt me niet zoveel (volg potentiele oranje internationals wel eens) maar wie wel de stap kan maken is Sierhuis en Ekkelenkamp. Die twee hebben veel goeds laten zien in de wedstrijden die ik keek.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    donderdag 26 april 2018 om 10:11
    Ik denk dat Bakker eerder de stap maakt dan Sierhuis.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 10:21
    Zou kunnen. Echter als Dolberg niet snel zijn ouder vorm pakt is het snel gedaan met hem.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    donderdag 26 april 2018 om 10:25
    Als Ajax slim is, geven ze Dolberg de tijd. Exceptioneel talent.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 10:30
    We zullen zien wie van de twee de strijd wint. Hoogstwaarschijnlijk de beste speler en voor het nederlands voetbal hoop ik op Sierhuis.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1502
    donderdag 26 april 2018 om 11:19
    Dit lijkt mij echt een heel groot talent.Er kan nog aan geslepen worden, maar hij is nu al een zeer jonge krachtige opkomende verdediger. Hopelijk krijgt hij dit seizoen nog wat minuten.

    Het zou wel een beetje vreemd zijn als hij zowel met Jong Ajax Als met ajax in hetzelfde seizoen de titel veroverd.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Stormachtige ontwikkeling bij Ajax: 'Hoop binnenkort mijn debuut te maken'