Ajax kan zware tegenstander in derde voorronde treffen: Fenerbahçe gekwalificeerd

    Ajax kan zware tegenstander in derde voorronde treffen: Fenerbahçe gekwalificeerd

    zondag 20 mei 2018 om 08:59

    Ajax weet meer over de mogelijke tegenstanders in de derde voorronde van de Champions League. De Amsterdammers genieten, wanneer ze de tweede voorronde overleven, een beschermde status, maar kunnen nog altijd een pittige tegenstander treffen.

    Eerder deze week werd duidelijk dat Ajax het in de tweede voorronde gaat opnemen tegen het Griekse PAOK Saloniki of Sturm Graz uit Oostenrijk. Wanneer de Amsterdammers dit tweeluik in hun voordeel beslechten, wordt ze als geplaatste club ingedeeld in de derde voorronde. Fenerbahçe legde zaterdagavond beslag op de tweede plek in Turkije en kan, als ongeplaatste club, de tegenstander van Ajax worden in de derde voorronde.

    Ook de nummer drie van Rusland, Spartak Moskou, is een mogelijke tegenstander voor Ajax. Beide clubs zullen nog gezelschap krijgen van de nummer twee van België (Standard Luik of Anderlecht) en de nummer twee van Tsjechië (naar alle waarschijnlijkheid Slavia Praag). Wanneer Ajax de derde voorronde haalt, zal het in elk geval de eveneens geplaatste ploegen Dinamo Kiev, Benfica en FC Basel ontlopen.

    Lees meer over:Champions LeagueAjax

    Poll

    Hoe ver gaat Ajax komen in de Champions League?

    (7784 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 20 mei 2018 om 09:04
    Dat wordt WEER GEEN EUROPEES in amsterdam. Dat na 4 jaar zonder prijs... Mijn club gaat Feyenoord achterna...
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 09:34]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:09
    Haha vorig jaar riepen een deel van de ajax supporters dit ook! Xd
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18244
    zondag 20 mei 2018 om 09:16
    Toen kwamen we ook tot de finale :p
    Vind ik leuk
    PSVFU +4335
    zondag 20 mei 2018 om 09:19
    Schalke is net wat anders dan de cl
    Vind ik leuk
    Thilo +2829
    zondag 20 mei 2018 om 09:23
    Gek, want zowel Schalke als Lyon spelen CL volgend jaar
    Vind ik leuk
    PSVFU +4335
    zondag 20 mei 2018 om 09:54
    Vorig seizoen ook??
    Vind ik leuk
    yuuup +8980
    zondag 20 mei 2018 om 11:28
    Klopt Schalke is een voetbalclub en de CL een toernooi.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:27
    Net als ons het huidig seizoen helemaal niets!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:01
    Ik zie het best positief in, Fenerbache en Spartak (de sterkste ploegen imo) zijn echt niet zoveel beter, zeker niet als Ajax slim inkoopt.
    Vind ik leuk
    cj_fey +4142
    zondag 20 mei 2018 om 10:11
    Inkopen is 1, een team neerzetten is 2....
    Het is te hopen dat het lukt, als er nog een paar sterkhouders vertrekken.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12268
    zondag 20 mei 2018 om 10:34
    Dat zal dit jaar blijken.
    Overmars heeft overal en nergens bekend gemaakt dat zijn "ketens" eindelijk zijn verbroken en hij volledig los kan gaan en we dus aangenaam verrast gaan worden dit seizoen.

    Hij heeft nog twee maanden om ons allemaal versteld te laten staan met een selectie waar iedereen zijn vingers bij aflikt.
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 10:35]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:44
    We hadden dit jaar ook al de beste selectie....Mentaliteit en teamspirit!!
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12268
    zondag 20 mei 2018 om 10:58
    Tegen een gammele selectie kan geen enkele mentaliteit en teamspirit op.

    Dit jaar de beste selectie? Welk moment meet je dan?
    Dit was de selectie voor de beslissende uitwedstrijd tegen Rosenborg:

    Basis:
    Andre Onana, Joël Veltman, Matthijs de Ligt, Nick Viergever, Mitchell Dijks, Donny van de Beek, Hakim Ziyech, Lasse Schöne, Amin Younes, Kasper Dolberg en Justin Kluivert

    Bank:
    Benjamin van Leer, Klaas Jan Huntelaar, Frenkie de Jong, Damil Dankerlui, Deyovaisio Zeefuik, Carel Eiting, Vaclav Cerny,

    Kijk eens naar die bank!!
    Kijk eens op het veld: De 3 of 4 keer afgeschreven Dijks

    Competitie was toen al begonnen hoor en de eerste punten al verspeeld. Het lijkt heel wat omdat de Ligt, Kluivert en iets minder vdBeek dit seizoen flinke stappen hebben gemaakt. Dat waren in augustus nog lang niet de spelers die het nu zijn.
    Noem je dat de beste selectie? Welke competitie heb je het dan over?
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 11:01]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 11:11
    Je vergeet wederom jouw grote held en voorbeeld Sanchez..... Als hij gewoon was blijven voetballen tot eind augustus was er niks aan de hand geweest!! Maar nee, na 10 maanden moest hij naar zijn droomclub( nadat hij gevraag had uit welk land ze komen en wat hij ging verdienen...)
    Mentaliteit!! Eerst werken voor je club waar je die kans van hebt gekregen, zorgen dat de basis staat en dan eind augustus vertrekken!!
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12268
    zondag 20 mei 2018 om 11:29
    Kunt mij niet verwijten dat Sanchez weg wilde.

    Maar ok, ik doe vast een voorspelling voor je:
    Er gaat dit seizoen hetzelfde gebeuren met Onana.

    Zodra Ajax uit de voorronden CL ligt is Onana weg, wil de Ligt weg en is het zeker dat Ziyech niet blijft.

    Kopietje van Sanchez vorig jaar. Spelers die weten dat ze goed zijn willen in de CL spelen.
    Wordt je uitgeschakeld, dan vertrekken ze.

    En helaas voor jou, ik kan ze niet tegenhouden.
    Jou held Overmars zou dat kunnen, maar aangezien zijn hobby geld tellen is, zou ik er niet op rekenen
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 11:31]
    Vind ik leuk
    bramski +34
    zondag 20 mei 2018 om 11:38
    Die kans is aanwezig ja ..
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 11:42
    Dat is toch precies wat ik zeg Ruud!! Wacht en doe je stinkende best om Europees voetbal te spelen!! Lukt het niet met de inzet van iedereen kun je altijd nog weg, tijd zat! Sanchez was er dit seizoen in de Europese voorrondes en tegen Heracles al niet bij!! Kon het niet opbrengen om te spelen omdat de droomclub uit zijn jeugd langskwam......En Overmars is mijn held niet hoor. Maar je kunt een hoop zeggen, maar van 0 op de bank naar 170 miljoen eigen vermogen is toch best aardig...
    Vind ik leuk
    Sluisje +482
    zondag 20 mei 2018 om 12:13
    Kan me vergissen, maar ook PSV moet een voorronde doorkomen, misschien beter je commentaar nog even voor je te houden.
    Vind ik leuk
    Stranger +4387
    zondag 20 mei 2018 om 14:10
    Als er zoveel geld geboden wordt kan Overmars ze ook niet meer tegenhouden.
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +103
    zondag 20 mei 2018 om 12:15
    Vaak vertrekken spelers op aandrang van de club, als er 'een niet te versmaden' bod komt. Ook bij Ajax. Houdt maar op met zinloze verwijten, zo werkt het gewoon. Ook komend seizoen is er weer een hakf nieuw elftal, dat staat niet gelijk goed. Gelukkig is dat bij veel andere clubs ook maar in mindere mate.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +40369
    zondag 20 mei 2018 om 10:58
    Je bent cynisch neem ik aan.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 11:11
    Nope
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +18574
    zondag 20 mei 2018 om 11:00
    Volgens mij zei hij gisteren nog dat de selectie bijna rond is als we een middenvelder hebben aangetrokken voor Ziyech. Dus lik voorlopig maar nergens aan Ruud
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 11:39
    Als
    Vind ik leuk
    5697956 +3426
    zondag 20 mei 2018 om 10:32
    Dat was een stunt. Meer niet.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 12:08
    Dat was bij ons toen het laatste zetje richting de afgrond. :p
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 12:08]
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2254
    zondag 20 mei 2018 om 09:13
    met ten hag niet
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:16
    De laatste jaren bleek het met andere trainers dan ten Hag ook niet te lukken...
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2254
    zondag 20 mei 2018 om 09:26
    kan je na gaan hij is de minste van de trainers die ze hadden
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:09
    Het indekken begint al.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:16
    Telstar????
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24107
    zondag 20 mei 2018 om 09:31
    Gelukkig staat Rosenborg er niet bij..
    Vind ik leuk
    richard37 +1291
    zondag 20 mei 2018 om 09:33
    Bij jullie staat er niemand bin... heerlijk
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24107
    zondag 20 mei 2018 om 09:48
    En Nice ook niet.. Ajax ontloopt deze 2 Europese kanonnen toch maar mooi!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:46
    Fijne, lange vakantie......
    Vind ik leuk
    Kevinho +572
    zondag 20 mei 2018 om 11:47
    Vitesse gaat tenminste wel Europa in.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8827
    zondag 20 mei 2018 om 09:52
    Hahahaha!!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:49
    Haha Feyenoord heeft de laatste jaren wel Europees gespeeld...
    Nu vind ik het geen schande als Ajax de Champions League niet haalt. Ze moeten 3 voorrondes overleven. 3! Dat is haast onmogelijk.
    Vind ik leuk
    Spiegel +8941
    zondag 20 mei 2018 om 09:57
    2.

    Ze moeten 2 voorrondes overleven. Ze stromen in in de 2e namelijk.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:03
    Ze moeten toch de tweede, derde én vierde overleven om in de groepsfase te komen?!
    Vind ik leuk
    Spiegel +8941
    zondag 20 mei 2018 om 10:11
    Ook nog een 4e? Dat wist ik niet. Maar wat een kul eigenlijk. Hebt er al een toernooi opzitten voordat het seizoen begint.. zo kan je ook niet normaal aan je nieuwe selectie/trainer werken.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:51
    Buiten het feit dat ik denk dat het allemaal wel goed komt en in ieder geval europa league wordt behaald, had feyenoord toen een vermogen van zo’n -40 miljoen ipv 140 miljoen. Dus het zou wel een enorme schande zijn dan ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:15
    Ik als AZ-er hoop dat Ajax zijn salarisplafond eens flink omhoog gooit en gewoon de topclub word die het hoort te zijn en hierdoor een kwaliteits impuls geeft aan de eredivisie! Die punten in Europa zijn brood nodig!
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 10:40]
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +18574
    zondag 20 mei 2018 om 11:02
    Wat heeft het ermee te maken dat jij voor az bent dan?
    Vind ik leuk
    tremere +596
    zondag 20 mei 2018 om 12:03
    Niks maar het is blijkbaar heel bijzonder dat als je een andere club wat gunt dat je moet aangeven voor een andere club ben.

    Zelfde zag je bij Nouri: Oh ik ben voor Feyenoord maar dit vind ik heel erg. Nou gefeliciteerd je bent mensenlijk -_-
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 14:19
    Omdat ik niks met Ajax heb.. maar ik wel denk dat dit belangrijk is voor de toekomst van de eredivisie. Samen de puntjes pakken om in de toekomst met zn alle te schitteren in Europa!
    Vind ik leuk
    ENSTN-FULB +439
    zondag 20 mei 2018 om 11:16
    Geen enkele Europese topspeler zal naar de eredivisie komen zolang we nog op plastic velden spelen.
    Vind ik leuk
    yuuup +8980
    zondag 20 mei 2018 om 11:34
    Dus als we overal echte velden neerleggen komen ze opeens wel? Dan verandert er nog steeds niks.
    Vind ik leuk
    Castromann +5740
    zondag 20 mei 2018 om 10:43
    Nou ik verwacht wel dat ze de groepsfase halen..... tis niet dat ze tegen sevilla valancia lazio spurs treffen.
    Vind ik leuk
    RR12 +334
    zondag 20 mei 2018 om 11:20
    Nou wacht ff..geloof dat Feyenoord nog CL speelde afgelopen seizoen toch. Ja die schaal...nog 14 jaar joh..
    Vind ik leuk
    yuuup +8980
    zondag 20 mei 2018 om 11:35
    Noemde je dat spelen? Dat waren gewoon trainingspotjes voor de tegenstanders.
    Vind ik leuk
    tremere +596
    zondag 20 mei 2018 om 12:05
    Ach ja wat had je dan verwacht dat wij even de beste club van de wereld gingen oprollen en dat als wij toch bezig waren gelijk Napoli en Shaktar voetballes gingen geven? -_- Maar goed Rosenborg kon ook lekker aan het seizoen beginnen ;)
    Vind ik leuk
    RR12 +334
    zondag 20 mei 2018 om 14:48
    Lekker betaalde potjes wel...tegen wie heeft jouw cluppie geoefend in die maanden?
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2230
    zondag 20 mei 2018 om 09:05
    Eerst die derde voorronde maar eens behalen.
    Vind ik leuk
    Thilo +2829
    zondag 20 mei 2018 om 09:07
    Ja... CL gaat em niet worden ben ik bang
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +18574
    zondag 20 mei 2018 om 09:08
    Dat vrees ik ook
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3777
    zondag 20 mei 2018 om 09:07
    Alle acht ploegen in de derde voorronde lijken mij redelijk aan elkaar gewaagd, maakt niet zoveel uit of je geplaatst of niet geplaatst bent. Een Ajax in goede doen kan alle zeven ploegen hebben maar de laatste jaren is Ajax niet gelukkig geweest in de voorrondes.

    Gelukkig lijkt Ajax al aardig de selectie op orde te hebben zo vroeg deze zomer transfer periode. Hopelijk kunnen ook de andere Nederlandse Europagangers hun selectie vroeg op orde brengen.

    Ik kan me nog wel eens ploegen herinneren die voor het eerst sinds jaren mee mochten doen in Europa en met een veredelde jeugdteam aan kwamen zetten omdat hun sterspelers verkocht waren en nog geen vervangers waren gehaald. Dat kan ik niet begrijpen.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +18574
    zondag 20 mei 2018 om 09:12
    Je gaat Ziyech verliezen, en misschien de ligt nog. Je krijgt er magallan en labyad voor terug. Het spel was al niet echt over om naar huis te schrijven, echte goede aankopen worden blijkbaar niet gedaan waardoor we echt sterker worden. Ik denk dat de tweede voorronde al een hels karwei wordt. Tenzij er een keiharde stofzuiger op het middenveld bijkomt zoals Nigel de Jong dat ooit was, een goed rechtsback en misschien nog een zeer goede linksbuiten, want kluivert gaat weg en speelt verre van constant, Bande bakt er niks van, dan zie ik het gewoon heel somber in
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 09:13]
    Vind ik leuk
    richard37 +1291
    zondag 20 mei 2018 om 09:36
    Inside information:

    De ligt gaat Ajax pas verkopen ( misschien) pas na de cl voorrondes.

    Dat is een deal die met dr ligt is besproken.

    Als we het niet halen zal die weggaan, anders met de juiste aangekochte spelers wil die nog blijven.
    Vind ik leuk
    Romario9 +10734
    zondag 20 mei 2018 om 10:04
    De Ligt gaat Ajax verkopen? Dat is een onverwachte wending!
    Vind ik leuk
    richard37 +1291
    zondag 20 mei 2018 om 09:37
    Sorry, uiteraard andersom. Ajax gaat de ligt pas verkopen.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +18574
    zondag 20 mei 2018 om 09:40
    En jouw bron is?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:03
    Heb je lekker geslapen Richard?
    Vind ik leuk
    HanV +3755
    zondag 20 mei 2018 om 09:42
    De Tsjechische ploeg en als het Standaard Luik wordt dan lijken toch echt wel minder. De favorieten voor de uiteindelijke 2 plekken zijn Benfica en Basel.
    Vind ik leuk
    Bullet +2920
    zondag 20 mei 2018 om 09:08
    Alsjeblieft, reageer nou niet met een te grote mond terwijl we er zeker hard voor zullen moeten werken. 3x winst is een hele opgave
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:12
    Allemaal clubs uit landen waar we het de laatste jaren vaak niet tegen redden.
    Vind ik leuk
    Wazzupp +614
    zondag 20 mei 2018 om 09:15
    Zal je zien, hoop gezeur, ten hag blabla, spelers weg, spelers bij en dan halen ze het straks gewoon. Vervolgens vliegen ze er in de groepsfase uit, want Nederlandse clubs hebben niets te zoeken in de CL
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:19
    Ben benieuwd wie PSV loot
    Vind ik leuk
    Thilo +2829
    zondag 20 mei 2018 om 09:24
    Ik denk Osijek
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:26
    Altijd lastig
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:29
    Kom maar op met die gasten we worden dit jaar gewoon sterker, met een echte LB die Europa l. Finale heeft gehaald. Gaat helemaal goed komen....
    Vind ik leuk
    Thilo +2829
    zondag 20 mei 2018 om 09:32
    Hebben jullie Heiko gehaald?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:36
    Nee wel onze Nick Viergever!!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:49
    Nick is een hoop maar geen linksback.... Wel bijzonder dat iedereen Viergever nu de verlosser lijkt te vinden..
    Vind ik leuk
    HanV +3755
    zondag 20 mei 2018 om 09:55
    Osijek heeft zich wel weer voor de 1e voorronde van de EL geplaatst. 4e, normaal gesproken geen plek maar de beide bekerfinalisten staan erboven. Ze kunnen dus echt wel AZ, Vitesse of Feyenoord treffen, nog niet in voorronde 2, maar wel in voorronde 3.
    Vind ik leuk
    3puntertje +1378
    zondag 20 mei 2018 om 09:21
    Ik denk dat ze er direct uitvliegen.
    Moet ook even kwijt dat het nieuwe uitshirt van Ajax écht verschrikkelijk lelijk is.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +18574
    zondag 20 mei 2018 om 09:27
    Bedankt voor je bijdrage
    Vind ik leuk
    3puntertje +1378
    zondag 20 mei 2018 om 10:15
    Graag gedaan.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:31
    ik vond hem vet, totdat ik er achter kwam dat het een standaard addidas shirt is met een ajax logo er alleen bij gezet
    Vind ik leuk
    2cents +50899
    zondag 20 mei 2018 om 13:51
    Dus je vond het vet, totdat het al bleek te bestaan. Heel rare redenering.

    Of het is vet of het is niet vet.

    Origineel of bestaand heeft daar toch niets mee te maken?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 13:54
    nou nee een goedkoop na maak shirtje een logo op plakken vind ik nou niet ajax waardig. thuis shirt is altijd goed
    Vind ik leuk
    slaski +2197
    zondag 20 mei 2018 om 09:29
    Hahahaha. Man, man begin er toch niets eens aan.
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 10:04]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:30
    na ons slechtste seizoen ooit verwachten dat we ons gaan plaatsen met een niet echt ajax passende trainer?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:10
    Gast!! gewoon 2e We zijn wel eens 6e geworden. Dat was ons slechtste seizoen ooit. Met Frank Verlaat als CV.. Dit seizoen veel pech en een we zitten nu vast aan een randdebiel als coach. Meer niet.
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 10:10]
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11454
    zondag 20 mei 2018 om 09:31
    Ik heb er een hard hoofd in.. Vooral als je bedenkt welke spelers er gaan vertrekken..
    Nou ja, laat Ten Hag maar lekker falen en dan oprotten..
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8441
    zondag 20 mei 2018 om 09:32
    Wat maakt het uit wie ze loten, ze gaan het toch niet halen
    Vind ik leuk
    sjansems +330
    zondag 20 mei 2018 om 11:14
    Dat is wat jij hoopt, dat is wat anders! Hatertje!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:37
    Dit zal ook wel weer gebeuren, alleen de mazzelboertjes uit Eindhoven zwijnen overal doorheen. PSV blijft een club van de hyena's, ratten en aasgieren.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:12
    Zeikwijf met je 40 fopneuzen! Echt zo'n type die een andere club afzeikt ipv hopen dat ze voor nl punten halen. Het heeft bij psv niks met zwijnen te maken. Zij doen europees ten minste wat ze moeten doen om de cl te halen. Realistisch voetballen terwijl ajax het in de vr cl steeds laat afweten. Zelf ben ik,op zijn zachtst gezegd, niet voor ajax en niet voor psv, maar het wordt een x tijd voor 2 nl clubs in de cl en dat hoop ik dan ook maar gezien de manier waaroo ajax voetbald en het spelersmateriaal heb ik daar een hard hoofd in. Ga dus ipv andere clubs af te zeiken hopen dat we 2 cl deelnemers krijgen en minimaal 2 EL deelnemers zodat we misschien wat meer klimmen op de lijst
    Vind ik leuk
    knapzak +1413
    zondag 20 mei 2018 om 10:15
    hyena's ratten en aasgieren ??? hetzelfde als bij jouw familie dus
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 11:06
    Kijk even in de spiegel tenminste al die dikke neus niet voor je ogen zit
    Vind ik leuk
    Mari +6787
    zondag 20 mei 2018 om 09:39
    Iedere tegenstander is voor Nederlandse clubs een zware tegenstander
    Vind ik leuk
    ajaxdev +366
    zondag 20 mei 2018 om 09:45
    Dat wordt het dus niet. Met enig geluk wellicht EL. Maar als de 2e ronde gespeeld gaat worden zonder de wkgangers dan wordt het echt niets, helemaal niets vrees ik. Eigenlijk ook vreemd dat voorronden al,zo snel,gespeeld moeten worden na een ek of wk. Je kunt toch 2 wedstrijden per week spelen en starten in begin augustus. dan sluit het allemaal wat beter aan. Maar het belang van kleinere landen is niet belangrijk voor uefa.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:47
    Eerst maar eens ronde 2 overleven vp-Ajax. Het team valt uit elkaar en een trainer van niks. Of moet ik zeggen bestuurders van niks?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:58
    Mensen wat zeuren jullie...... Ik vindt het knap dat jullie Alles al weten terwijl er nog geen 1 wedstrijd is gespeeld voor de cl dus hoe willen jullie het weten wie gaat winnen de bal is rond en kan dus alle kanten opgaan zolang de wedstrijd duurt kun je dus niet zeggen wie wint of het nu Ajax of Benfica is en daarbij jullie weten ook pas wie er bij Ajax blijf of niet als er daadwerkelijk een transfer rond is eerder niet als jullie allemaal zo goed zijn waarom worden jullie zelf geen trainer in het betaald voetbal
    Vind ik leuk
    Rodajc +12800
    zondag 20 mei 2018 om 10:00
    Doe dan maar Tsjechië of België.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:01
    rare poll, na de 3e voorronde is het done ! Er is geen 4e voorronde.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:10
    Zou mooi zijn dat ze meteen eruit geknikkerd worden gun ze helemaal niks meer
    Vind ik leuk
    vanzanten +20
    zondag 20 mei 2018 om 11:01
    PSV én Achterhoek? Dat noem ik meervoudig gehandicapt.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 11:04
    Wees er trots op om die mensen belachelijk te maken stoere internet held
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:13
    Ajax zal t niet redden, maar evenmin PSV. Laat dat ffkes duidelijk zijn. Ook daar verwacht ik een zomerse uittocht.
    Vind ik leuk
    FTID1908 +36
    zondag 20 mei 2018 om 10:19
    43% stemt groepsfase, waarop is dat gebaseerd? Hahaha.
    Vind ik leuk
    tremere +596
    zondag 20 mei 2018 om 12:09
    Hoeveel illusies men ook kwijt raakt, sommige hebben er oneindig vol.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:41
    Kan me geen fuck schelen wie de tegenstander wordt van Ajax.

    Ajax en PSV gaan naar de groepshoofd en daarmee basta.
    Kunnen we beide teams supporteren. Behalve in groep met Bayern.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5400
    zondag 20 mei 2018 om 11:39
    Ach, volgens Edwin van der Sar & Marc Overmars hebben we de beste trainer en technische staf ever. Dus ik maak me weinig zorgen over wie we treffen.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3521
    zondag 20 mei 2018 om 12:00
    Paok en Sturm Graz wordt al een hele klus..
    Vind ik leuk
    Vato75 +2083
    zondag 20 mei 2018 om 12:10
    Zowel ajax als psv halen de groepfase niet niet dat ik het ze niet gun maar ajax en psv stellen geen reet voor in europa
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 12:10
    Allemaal wel pittige tegenstanders. Maar goed elke Europese wedstrijd is tegenwoordig pittig voor Nederlandse clubs.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 12:49
    Hoeveel voorrondes zijn er eigenlijk voor de groepsfase is gehaald?2e, 3e, 4e, en dan pas de CL? 6 wedstrijden dus?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 12:49
    Alsof ze überhaupt kans maken om zich te plaatsen!
    Laatste jaren heeft dat wel bewezen.
    Vind ik leuk
    Purist01 +501
    zondag 20 mei 2018 om 14:38
    Zware tegenstanders? Onmogelijk. De echt zware tegenstanders plaatsen zich rechtstreeks voor de CL. Een ploeg die de voorronde speelt is per definitie van het tweede europese niveau.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:26
    Fenerbahce is de enige club die niet padt bij voetbal ik hoop dat ze bij de eerste wedstrijd verliezen