KNVB heeft nieuwe coach Jong Oranje te pakken: 'Het is een prachtige uitdaging'

    KNVB heeft nieuwe coach Jong Oranje te pakken: 'Het is een prachtige uitdaging'

    Gepubliceerd: maandag 21 mei 2018 om 10:01ma 21-05-2018 om 10:01

    De kogel is door de kerk: Erwin van de Looi is de nieuwe coach van Jong Oranje. De voormalig trainer van FC Groningen en Willem II volgt Art Langeler op, die een andere functie binnen de KNVB gaat bekleden. 

    Maandagochtend meldt de KNVB dat Van de Looi is aangesteld als nieuwe coach van de Oranje-beloften. De oefenmeester gaat per 1 juli aan de slag en heeft een contract getekend dat hem tot december 2020 bondscoach van Jong Oranje maakt. Wanneer de beloften zich plaatsen voor het EK 2021 wordt het contract verlengd tot en met de zomer van 2021. Eerder werd al bekend dat Langeler vertrekt als Jong Oranje-coach, hij gaat bij de KNVB aan de slag als directeur voetbalontwikkeling. 

    Van de Looi reist deze week wel al mee met de Nederlandse talenten van onder 21. Er staat een oefenstage in Zuid-Amerika gepland. "Trainer van Jong Oranje is een prachtige uitdaging en een aanvulling op mijn reeds opgedane ervaring in de Eredivisie", reageert Van de Looi. "Nederland beschikt over een enorm potentieel aan talent en met hen de strijd aangaan om kwalificatie voor het EK 2019 af te dwingen geeft mij veel energie. Komende dinsdag ga ik mee naar Zuid-Amerika om het team te leren kennen zodat we in september een goede basis hebben richting de cruciale EK-kwalificatiewedstrijden."

    Nico-Jan Hoogma, directeur topvoetbal van de KNVB, is verheugd met de komst van Van de Looi. "Met Erwin van de Looi hebben wij een zeer goede en ervaren trainer in huis gehaald. Van de Looi heeft dezelfde visie als de KNVB op het gebied van talentontwikkeling en wij zijn er dan ook van overtuigd dat hij met deze groep verder kan bouwen aan hetgeen Langeler neer heeft gezet, met als eerste doel kwalificatie voor het EK in Italië af te dwingen."

    In september vervolgt Jong Oranje de jacht op een EK-ticket. De beloften staan op de tweede plek in de poule. Alle groepswinnaars gaan naar het EK en de vier beste nummers twee spelen play-offs om een ticket. 

    Poll

    Is Van de Looi geschikt voor deze job?

    (1854 stemmen)

    Plaats een reactie

    Thilo +2790
    maandag 21 mei 2018 om 10:09
    Alles beter dan Langeler
    Vind ik leuk
    Bizzy +21409
    maandag 21 mei 2018 om 10:18
    Wat is er mis met Langeler dan ?
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6190
    maandag 21 mei 2018 om 10:56
    Alles wat met het trainersvak te maken heeft. Iedere trainer die nu komt is een verbetering t.o.v. Langeler.
    [Reactie gewijzigd op maandag 21 mei 2018 om 11:53]
    Vind ik leuk
    HanV +4629
    maandag 21 mei 2018 om 12:14
    Je weet dat Langerer bij de KNVB gepromoveerd is tot directeur voetbalontwikkeling?

    KNVB-site: "De afdeling betaald voetbal van de KNVB wordt geleid door vier directeuren. Dit zijn Eric Gudde (directeur betaald voetbal), Nico-Jan Hoogma (directeur topsport), Art Langeler (directeur voetbalontwikkeling), Jean-Paul Decossaux (commercieel directeur) en Ron Francis (financieel directeur)."
    Blijkbaar is het voor de KNVB wat lastig om te tellen als het wat meer wordt.
    Vind ik leuk
    buddha +9054
    maandag 21 mei 2018 om 10:10
    deze pismuil zal niet voor de lol aangetrokken zijn. wat een chagrijn zeg.
    Vind ik leuk
    Schaar +1536
    maandag 21 mei 2018 om 10:59
    Buddha is anders ook geen blijhoofd
    Vind ik leuk
    Morris +23182
    maandag 21 mei 2018 om 10:11
    Wat gaat die blaaskaak van een langeler doen eigenlijk?

    Ik hoop juffrouw Jannie spelen voor het warme Eindhovense gevoel. Op voetbal gebied is hij zeer eenzijdig.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2241
    maandag 21 mei 2018 om 10:15
    Bij zwolle was hij eem goede trainer met behulp van stam
    Vind ik leuk
    Morris +23182
    maandag 21 mei 2018 om 10:44
    Precies.. Met de hulp van stam;-)
    Vind ik leuk
    knapzak +1392
    maandag 21 mei 2018 om 10:21
    hij heeft 3 jaar in eindhoven gewerkt dus ik snap niet zo goed wat je hier mee bedoeld gefrustreerde jaloerse amsterdamse pannekoek
    door zulke mislukte kneuzen zoals jij juicht heel nederland als ajax voor de zoveelste keer geen prijs pakt
    types zoals jij zijn zelfs te dom om jufrouw jannie te spelen
    jij speelt waarschijnlijk de gaylord op een boot tijdens het jaarlijks hoogtepunt in jouw stad
    the canal parade
    Vind ik leuk
    Morris +23182
    maandag 21 mei 2018 om 10:43
    Haha... Jij bent geestig..
    Vind ik leuk
    knapzak +1392
    maandag 21 mei 2018 om 12:20
    ik zou mezelf werkelijk kapot schamen als ik supporter was van een grote club als ajax , en ik net zo als jij zo gefrustreerd moest zijn op alles wat uit eindhoven kwam
    het is gewoon zielig man
    ik heb wat kennissen die voor ajax zijn , ECHTE ajaxcieden , en die iets minder frustraties hebben dan de meeste hier op vp , en die schamen zich gewoon voor de ajax kleutertjes hier
    Vind ik leuk
    Morris +23182
    maandag 21 mei 2018 om 14:18
    Haha.. Volgens mij ben jij gefrustreerd..

    Is je eidopje gebroken?
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2241
    maandag 21 mei 2018 om 10:14
    Goede keuze alleen mag hij wel is wat humor hebben t leven hoeft niet altijd serieus te zijn 😂
    Vind ik leuk
    Luiehond +2059
    maandag 21 mei 2018 om 10:14
    Niets gepresteerd! Maar toch een functie bij de KNVB.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 10:29
    Onbegrijpelijk inderdaad. De afgelopen jaren heeft hij overtuigd in alle facetten van afbraak voetbal of voetbal afbraak (hoe je wilt) en dan aangesteld worden als coach van Neerlands hoop. Hulde KNVB, chapeau!
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1918
    maandag 21 mei 2018 om 10:39
    Daar is de KNVB goed in, kijk naar Danny blind.
    Vind ik leuk
    COYG +6851
    maandag 21 mei 2018 om 10:50
    Niets gepresteerd? Kijk jij weleens verder dan je neus lang is? Vast niet want bij PSV had hij dezelfde functie en hij heeft het daar voortreffelijk gedaan.
    Vind ik leuk
    Roodwitblauw +1330
    maandag 21 mei 2018 om 11:13
    Had van de looi een functie bij PSV ja?
    Vind ik leuk
    HanV +4629
    maandag 21 mei 2018 om 12:19
    Sommigen zien in een artikel over vdLooi een reden om nog wat gal over zijn voorganger Langerer te spuwen.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 14:52
    KNVB Beker 2015 FC Groningen. En deze man heeft ''niets gepresteerd'' haha lachwekkend volkje nederlanders.. Altijd zeiken en zeuren maar niet wetend wat iemand exact gedaan heeft.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3010
    maandag 21 mei 2018 om 18:31
    Heeft ook de fans Euroborg uitgejaagd.
    Vind ik leuk
    joriajax +130
    maandag 21 mei 2018 om 10:17
    Dit moet toch moed geven voor de werklozen, als zelfs deze man weer aan de bak komt
    Vind ik leuk
    satesaus +973
    maandag 21 mei 2018 om 10:17
    MIDDELMAAT. Is dit in het kader van Winnaars van morgen? Pfff, wat voor een signaal geef je hiermee af?
    NL o 17 europees kampioen, jo19 van Fey en Aja overwinteren in de YCL en vorig seizoen Psv en Aja. Het probleem zit dus duidelijk niet bij de jeugd, maar in die laatste stap. En dan aankomen met vd Looi? Pffff, wat een waardeloze organisatie is de knvb.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34178
    maandag 21 mei 2018 om 10:19
    Prima keus.

    67% zijn vp lamzakken haha.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 10:19
    Eindelijk eens een coach die hierbij past
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 10:22
    Hij gaat nu al mee! Dat reisje zou ik ook niet laten lopen :P
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 10:22
    Slechte keuze.
    Lekker 5-3-2 spelen met 8 verdedigend ingestelde spelers.
    Snap niet wat de KNVB in deze man ziet.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 10:33
    Die gaat de kerst niet halen!
    Vind ik leuk
    HansVites +5246
    maandag 21 mei 2018 om 11:32
    Inderdaad een laf spelende trainer te vergelijken met Fraser, jammer voor Jong Oranje
    Vind ik leuk
    Cookee +11236
    maandag 21 mei 2018 om 15:49
    Op zon'n plek wil je een vent als Jonk of Bergkamp. Vd Looi is een man die op zekerheid speelt... maar maakt hij spelers ook beter? Bij Willem II zagen de supporters het scherper dan de trainer, want na zijn vertrek ging WII ineens heel goed spelen... dan kom je niet lekker binnen bij de KnvB met dat laatste stukje CV.

    En die dikke sjaal in Mei lijkt me ook overdreven.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws