Modric speler van het toernooi, Mbappé grootste talent: ook Belg in de prijzen

    Modric speler van het toernooi, Mbappé grootste talent: ook Belg in de prijzen

    Gepubliceerd: zondag 15 juli 2018 om 19:27zo 15-07-2018 om 19:27

    Luka Modric is uitgeroepen tot beste speler van het WK. Hij kreeg na de WK-finale tussen Frankrijk en Kroatië de gouden bal uitgereikt. Kylian Mbappé werd uitgeroepen tot grootste talent.

    Modric werd door de FIFA verkozen boven Eden Hazard (België) en Antoine Griezmann (Frankrijk). Een andere Belg viel wel in de prijzen: Thibaut Courtois werd uitgeroepen tot beste doelman van het toernooi. Nadat Mbappé zijn prijs in ontvangst had genomen als grootste talent was het de beurt aan Modric om zijn gouden bal op te halen. De aanvoerder volgt Lionel Messi op, die in 2014 werd verkozen tot speler van het toernooi. Verder maakte de FIFA bekend dat Spanje de winnaar is van de Fair Play Trophy. Harry Kane is met zes goals topscorer geworden. 

    Kroatië slaagde er niet in om met de beste speler van het toernooi de wereldtitel te pakken. Frankrijk won de finale zondag met 4-2. Bij rust stond Les Bleus met 2-1 voor, na rust liepen de Fransen uit tot 4-2. Via Mario Mandzukic deed Kroatië nog wel iets terug.

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +19421
    zondag 15 juli 2018 om 19:31
    Schandalig dat Bjorn Kuipers in zijn rol als 4de man niet de hand van Poetin heeft geweigerd. Hij had met wapperende vinger, met de hele wereld toekijkend, Poetin moeten vragen hoe het zit met MH17.

    #ophef
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    zondag 15 juli 2018 om 19:33
    Het is waar je je druk om maakt.

    Alsof kuipers enige inbreng heeft.

    Als hij het handje niet geschud had waren zijn dagen als "scheids" geteld.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    zondag 15 juli 2018 om 19:35
    Is met een knipoog bedoeld. De ophef rondom Van Basten gemist?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    zondag 15 juli 2018 om 19:36
    Enigzins. Heb er wat over voorbij zien komen.

    Die lamzak kan ik niet serieus nemen.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46662
    zondag 15 juli 2018 om 19:37
    Knipoog dan...
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 19:45
    Dat ligt nogal gevoelig met Kroatië!
    Vind ik leuk
    Itsese +5247
    zondag 15 juli 2018 om 19:54
    Ik nam je al niet serieus vanwege je profielnaam, nu neem ik je helemaal niet serieus. Succes met je leven verder. Ik hoop dat je er iets van maakt
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    zondag 15 juli 2018 om 19:55
    Wie ben jij dan?
    Vind ik leuk
    Itsese +5247
    zondag 15 juli 2018 om 20:03
    Voor jou een vraag voor mij een weet
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    zondag 15 juli 2018 om 20:06
    Dan gok ik wel: Calimero?
    Vind ik leuk
    Itsese +5247
    zondag 15 juli 2018 om 20:10
    Nee, mijn naam is drienul:)
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 juli 2018 om 20:11]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    zondag 15 juli 2018 om 20:11
    3x niks dus. Past goed bij je persoonlijkheid.
    Vind ik leuk
    Itsese +5247
    zondag 15 juli 2018 om 20:13
    Het is 4x niks voor jou
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    zondag 15 juli 2018 om 20:14
    Ja maar daar wordt aan gewerkt. Aan jouw persoonlijkheid niet vrees ik.
    Vind ik leuk
    Itsese +5247
    zondag 15 juli 2018 om 20:21
    Nogmaals voor jou een vraag, voor mij een weet.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    zondag 15 juli 2018 om 20:24
    Iemand zonder humor, niet wetende wat sarcasme is, die wil ik toch niet kennen. Next.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 21:35
    Jantje de zip
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 20:04
    Was Hugo Borst genomineerd voor de titel schijnheilig boontje?
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 23:03
    Volgens mij wel voor mooiste knotje icm bijdehandste uitstraling.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    zondag 15 juli 2018 om 19:31
    Modric beste speler.

    Kroatie beste team.

    Lang leve de corruptie fifa mafia.
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2853
    zondag 15 juli 2018 om 19:41
    Kroatië heeft in de KO fase geen wedstrijd gewonnen binnen 90 min, tegen wereldploegen als Denemarken en Rusland is dat natuurlijk ook wel extreem lastig...
    Vind ik leuk
    Ronnie7 +42
    zondag 15 juli 2018 om 20:04
    Onzin, Kroatie leuk elftal maar geen moment de indruk gehad dat ze frankrijk zouden gaan verslaan, niks met ‘fifa mafia’ te maken
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    zondag 15 juli 2018 om 20:06
    Welke pot heb jij gekeken man? Kroatie was de beste in de eerste helft.

    Die scheids geeft een vrije trap omdat dat kleine mannetje van een griezmann neer valt , daarna maakt perisic prachtig gelijk en daarna krijgen die klote hanen weer een pingel. Vast.
    Vind ik leuk
    Vato75 +2230
    zondag 15 juli 2018 om 22:36
    Deels met je eens de eerste 20min waren voor kroatie na die eigen goal wat idd niet echt een overtreding was vond ik frankrijk wel sterker en ik vond het terecht een pingel hij heeft toch een voordeel met die hand
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:10
    Helemaal correcte analyse .
    Strafschop gekregen en fout die er geen was of in de geest van de match nooit gefloten had mogen zijn. Ik had het eens willen zien zonder die grote cadeau's .... Je zag Racitic kijken van " hier kunnen we niet tegenop " wanneer die scheids weer eens een fout floot voor de Fransen wanneer hij aan de bal was of wanneer het spel moest verder gespeeld worden wanneer hij weer eens ongepast floot. Net alsof er corruptie mee te maken was. Het viel zo hard op . Bij België - Frankrijk viel het ook op . Net dezelfde domme dwaze tussenkomsten , die irritatie opwekten . Het spel stilleggen voor iets banaals of fouten niet opmerken. Frankrijk ging en moest Kampioen worden !!
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 20:29
    Hahaha bagger voetbal dat Frankrijk Kroatië valt tenminste aan dit is echt een onverdiende wereldkampioen
    Vind ik leuk
    HupHolland +2852
    maandag 16 juli 2018 om 01:49
    Volgens mij speelde Kroatie Frankrijk helemaal weg.

    Frankrijk is door de scheidsrechter gematst. Door de penalty goal, konden ze op de counter gaan spelen.

    Het was trouwens geen penaltie. Aangeschoten hands. Zowel de goalkeeper als een andere Kroatische verdediger stonden in de goede hoek. Het had nooit een goal geworden.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:11
    De VAR mag alleen tussenbeide komen als het een echte Clear Error is. Dus ze mochten nooit ingrijpen !!!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    maandag 16 juli 2018 om 13:30
    Iemand die het snapt.
    Vind ik leuk
    Hyena +30622
    zondag 15 juli 2018 om 19:32
    Leuk natuurlijk dat Modric hem krijgt, maar terecht vind ik het niet. Was een behoorlijk aantal wedstrijden niet fantastisch, ook vanavond niet. De jonge Mbappe, Hazard en Kanté hadden in mijn ogen meer recht op die titel.
    Vind ik leuk
    davidben +5351
    zondag 15 juli 2018 om 19:40
    Weet niet hoe Engels is, maar probeer dit te lezen en vooral te begrijpen. De schrijver is Valdano (beroemde Argentijnse speler):
    https://www.theguardian.com/football/2018/jul/11/luka-modric-croatia-world-cup-england-miracle-worker
    Vind ik leuk
    DrJ +1078
    zondag 15 juli 2018 om 19:47
    Modric had meer balveroveringen dit toernooi dan Kanté + Hij moet ook nog eens de lijnen uitzetten. Kanté hoeft alleen maar de bal weer in te leveren. Terecht dus.
    Vind ik leuk
    power +6115
    zondag 15 juli 2018 om 19:48
    Dat klopt,, Fifa gaat beetje prijzen verdelen Frankrijk krijg de beker van fifa,,, croatie de kleine prijsje
    Vind ik leuk
    Nielsk +1261
    zondag 15 juli 2018 om 20:28
    Wat een Calimero reactie
    Vind ik leuk
    power +6115
    zondag 15 juli 2018 om 20:37
    Vind je Fifa niet corrupt dan?
    Vind ik leuk
    Nielsk +1261
    zondag 15 juli 2018 om 20:40
    Niet eens zin om hier serieus op te reageren. De vrije trap was geen vrije trap maar zoals de scheids het ziet is dat Griezmann aangetikt wordt (en dat werd hij ook) en de VAR grijpt niet in bij zulke lichte vergrijpen. De penalty was een penalty, als dat geen hands meer is, zullen we de regels moeten veranderen in 'als je de bal niet snel genoeg kan zien aankomen is het geen hands' in plaats van 'de bal gaat naar de hand en is niet langs het lichaam waardoor de bal niet verder voor het goal kan komen en het gevaarlijk kan worden'
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3635
    zondag 15 juli 2018 om 22:11
    Helemaal gelijk. Bovendien, die vrije trap moet nog wel goed voorgegeven worden en erin gewerkt worden. Alsof je als FIFA echt het verloop van de wedstrijd kan beïnvloeden. Daar heb je toch echt de spelers van beide teams voor nodig.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1261
    zondag 15 juli 2018 om 22:20
    Inderdaad, in de 13 minuut komt een vrije trap waar dan een eigen goal uit komt scheids, wel fluiten hè. Dom gelul allemaal
    Vind ik leuk
    Nielsk +1261
    zondag 15 juli 2018 om 20:43
    Dan daarbij heeft de speler van Kroatië voordeel bij de handsbal
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1123
    zondag 15 juli 2018 om 20:01
    Ik vond Hazard echt de beste! Duidelijk.....
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 20:28
    Het gaat niet alleen over techniek of het aantal doelpunten. Modric heeft het hele elftal op sleeptouw genomen en als een leider zonder stemverheffing tot de Final gegidst.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:12
    Hazard of Mbappé moesten hem gekregen hebben, ze hebben het aan Modric gegeven om de bonden te paaien tegen zoveel onrecht.
    Vind ik leuk
    chicken +11862
    zondag 15 juli 2018 om 19:32
    De troostprijs voor modric...hij was er erg blij mee geloof ik..

    Had hem graag de echte beker gegunt..helaas..
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    zondag 15 juli 2018 om 19:33
    Het is aan het regenen daar.

    Zegt genoeg.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    zondag 15 juli 2018 om 19:34
    Heerlijk dat de regen die hele ceremonie in de war schopt. Een trieste wereldkampioen verdient een triest podium.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    zondag 15 juli 2018 om 19:35
    Amen!
    Vind ik leuk
    Farmer +12744
    zondag 15 juli 2018 om 19:46
    Nu kán Deschamps alsnog afdruipen :P
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    zondag 15 juli 2018 om 19:48
    Ik heb hem nog steeds niet zien lachen..
    Vind ik leuk
    Farmer +12744
    zondag 15 juli 2018 om 19:55
    Ik ook niet, wat een stuk chagrijn idd!
    Vind ik leuk
    Nielsk +1261
    zondag 15 juli 2018 om 20:29
    Huilende Kroaten? Geef ze een zakdoek
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1123
    maandag 16 juli 2018 om 12:07
    Precies,zelfs de Goden worden verdrietig van een wereldkampioen met zo'n armetierig voetbal!
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 19:34
    Beste doelman met de grootste neus
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 19:53
    Ajaxied van het jaar?
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 19:58
    Haaaa
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1854
    zondag 15 juli 2018 om 19:41
    1 en 2 eens. Griezmann natuurlijk volledig misplaatst. Kan zo 10 spelers opnoemen die dit WK beter waren dan griezmann.
    Vind ik leuk
    Farmer +12744
    zondag 15 juli 2018 om 19:47
    10 maar? Heb je maar 1 wedstrijd gezien ofzo? :P
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27533
    zondag 15 juli 2018 om 19:42
    Modric was ook de beste spelee van het toernooi! Terecht. Courtois en Mbappe vallen ook terecht in de prijzen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34244
    zondag 15 juli 2018 om 19:44
    Heb het te doen met het hondje die in de npo studio zit.
    Wat een zielige vertoning.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1619
    zondag 15 juli 2018 om 19:46
    Daar heb je wat aan als Modric zo vlak voor het mislopen van de wereldbeker
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15433
    zondag 15 juli 2018 om 19:50
    Er was maar 1 team dat qua voetbal de titel verdiende:
    België

    Vind ik leuk
    chicken +11862
    zondag 15 juli 2018 om 19:57
    Leg uit
    Vind ik leuk
    Nielsk +1261
    zondag 15 juli 2018 om 20:33
    Die hebben al goud, de zogenaamde gouden generatie! Dan daarbij hebben die ook gezwijnd
    Vind ik leuk
    Farmer +12744
    zondag 15 juli 2018 om 19:55
    Terechte Speler van het Toernooi. Mordic is gewoon een held!
    Denk dat Lloris zijn Gouden handschoek verloor met dat linke balletje van Mandzukic. Tot dat moment hadden hij en Courtois, een 'clean sheet', en daarme, Lloris niet meer. Sneu om zo die prijs, aan je voorbij te zien gaan.
    Maar andersom niks onverdiends voor Courtois natuurlijk.
    Mbappe behoeft geen commentaar.

    Alleen dat Griezman zo hoog in dat klassement kwam, ik had de Bruyne bv toch eerder aangeschreven, of Ngolo Kanté dan! Ivan Perisic?
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 21:39
    Vond de keeper van Denemarken wel een gegadigde om die gouden handschoen te winnen.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 19:57
    Geen prijs voor Neymar? De beste en meeste schwalbes
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 20:18
    Putin zn propeganda machine heeft zn volgertjes weer gehersenspoeld


    Buiten mh17 had meneer ook de sudanese president uitgenodigd... wordt gezocht voor volkeren moord meer niet
    Vind ik leuk
    Enw02 +511
    zondag 15 juli 2018 om 20:20
    Vond dat perisic de beste was
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 juli 2018 om 20:21]
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 20:54
    Mijn top tien, ook met verdedigers:

    1. Modric (KRO)
    2. Hazard (BEL)
    3. Varane (FRA)
    4. De Bruyne (BEL)
    5. Mbappé (FRA)
    6. Isco (SPA)
    7. Laxalt (URU)
    8. Strinic (KRO)
    9. Kanté (FRA)
    10. Meunier (BEL)
    Vind ik leuk
    SvL +355
    zondag 15 juli 2018 om 22:42
    Ik vond de knipoog kroaat ook goed spelen ;)
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1123
    maandag 16 juli 2018 om 12:10
    Meunier heb je te laag staan,vind ik.Verder reeel rijtje!
    Vind ik leuk
    Hupfean +4236
    zondag 15 juli 2018 om 20:57
    Alleen Mbappe heeft eer van zijn uitverkiezing, de rest telt niet.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22121
    zondag 15 juli 2018 om 20:58
    Modric!! Kleine baas...echte strijder.
    Vind ik leuk
    SvL +355
    zondag 15 juli 2018 om 21:31
    Ik vond dat Hazard hem had verdient. Maar met deze keuze ben ik het ook mee eens.Bijna foutloos WK gevoetbald.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174040
    zondag 15 juli 2018 om 22:30
    niks op af te dingen
    Vind ik leuk
    Romo +993
    zondag 15 juli 2018 om 22:41
    Modric speler van het toernooj
    Dik verdiend dan wint het voetbal toch nog een beetje van bet anti voetbal
    Vind ik leuk
    heur es +780
    zondag 15 juli 2018 om 22:51
    In Nederland zullen we nooit zulke spelers (kleinere toppers) meer krijgen. A la Modric, Griezmann, Inesta etc.

    In de opleidingen is resultaat heilig dus fysiek sterkere spelers in het veld, om maar niet te degraderen. De kleinere spelers zitten week in week uit op de bank!
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 23:16
    Is niet helemaal waar man... Als het echt exceptionele talenten zijn komen ze altijd bovendrijven.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 23:14
    Modric zwaar terecht speler van het toernooi
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws