Jordania haalt zeven spelers in één week naar Den Bosch: 'De oorlog is begonnen'

Jordania haalt zeven spelers in één week naar Den Bosch: 'De oorlog is begonnen'

Gepubliceerd: donderdag 16 augustus 2018 om 13:47do 16-08-2018 om 13:47

Kakhi Jordania heeft tijdens zijn eerste weken als eigenaar van FC Den Bosch al direct zijn stempel gedrukt. De 24-jarige Georgiër heeft in één week tijd zeven spelers naar De Vliert gehaald.

Stefano Beltrame (Italië), Stefan Velkov (Bulgarije), Imran Oulad Omar (Nederland), Rauno Sappinen (Estland), Albin Gashi (Oostenrijk), Julián Marchioni en Nicolás Romat (beiden Argentinië) dragen dit seizoen het blauw-wit van FC Den Bosch, tot grote tevredenheid van trainer Wil Boessen. "We hebben altijd moeten werken met onmogelijkheden. Nu hebben we juist een luxeprobleem", vertelt de 54-jarige Limburger aan de NOS. Boessen ziet de concurrentiestrijd binnen zijn selectie losbarsten. "Ik heb gezegd dat de oorlog begonnen is. Uiteindelijk moet iedereen knokken voor zijn plek."

Dat is ook Danny Verbeek, aanvoerder en kind van de club, opgevallen. "Het gaat er wat feller aan toe op de training en ik denk dat we dat ook nodig hadden." De linksbuiten begrijpt dat de Bosschenaren voor de overname hebben gekozen. "Ik ben een tijdje weg geweest en ik zag dat dat de club langzaam aan het afglijden was. Het was wel duidelijk dat er iets moest gebeuren. Ik hoop dat dit een stap in de goede richting is."

Nog niet klaar
Boessen verwacht overigens dat er nog meer spelers naar de hoofdstad van Noord-Brabant zullen komen. "We willen bovenin meedraaien. Als tijdens de winterstop blijkt dat we niet op koers liggen, komen er meer spelers bij." De trainer verwacht niet dat Jordania zich te veel met de opstelling wil bemoeien. "Dat heb ik besproken met hem. Als hij zegt: die moet spelen en die moet spelen, dan stop ik."

Poll

Gaat FC Den Bosch onder Jordania de Eredivisie halen?

(13551 stemmen)

Plaats een reactie

stratumseind +187304
donderdag 16 augustus 2018 om 13:51
Fc de eredivisie in ... dat zou mooi zijn
Vind ik leuk
Arie Haan +1436
donderdag 16 augustus 2018 om 13:58
Inderdaad.. dat is alweer even geleden..
Vind ik leuk
Adje80 +9611
donderdag 16 augustus 2018 om 14:02
Zou inderdaad lachen zijn is lang geleden ben benieuwd of. Jordania Jr echt gas gaat geven
De kk divisie is dadelijk nog sterker dan de eredivisie haha. Spannender sowieso
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 14:02]
Vind ik leuk
Importbrabo +1667
donderdag 16 augustus 2018 om 14:07
Sterker zou ik niet durven te beweren, maar spannender zeker! De eerste divisie heeft 8 titelkandidaten in tegenstelling tot de ED met hooguit 2. Ik ga (wederom) proberen het wat meer te volgen.
Vind ik leuk
Adje80 +9611
donderdag 16 augustus 2018 om 14:09
Ja sterker was een grap maar inderdaad het wordt zo veel leuker om te kijken
Vind ik leuk
ruud wubbers +19830
donderdag 16 augustus 2018 om 14:14
Het is altijd al genieten in de eerste divisie, zeker met het schakelprogramma tegenwoordig.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 14:32
en het jaar erna de champions league in
Vind ik leuk
stratumseind +187304
donderdag 16 augustus 2018 om 14:33
Als tweede dan achter ons .......
Vind ik leuk
Barry Engels +31962
donderdag 16 augustus 2018 om 16:05
4 Brabantse clubs.... zou niet goed zijn, veel te gezellig ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 17 augustus 2018 om 12:22
en dan nog guus meeuwis als trainer !
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 13:51
Oh Ow Boessen.... kijk maar uit wat je zegt en wat je doet want anders moet je ook nog echt stoppen.
En luxe probleem? Eerst maar eens zien of je een goede manager bent en er echt een team van weet te maken!
Succes!
Vind ik leuk
fr0do +1490
donderdag 16 augustus 2018 om 13:51
Nu 7 nieuwe spelers en van de winter een nieuwe trainer.
Vind ik leuk
Vakkie D +4034
donderdag 16 augustus 2018 om 13:52
ED moet te doen zijn met een eindeloos budget.
Vind ik leuk
Jopi1982 +774
donderdag 16 augustus 2018 om 13:54
Bijzonder! We zullen zien!
Vind ik leuk
RtdDub +13434
donderdag 16 augustus 2018 om 13:55
"Als hij zegt: die moet spelen en die moet spelen, dan stop ik."

Nou stagiair... begin maar vast te typen.
Vind ik leuk
Foebele +53739
donderdag 16 augustus 2018 om 13:57
Geloof niet in mensen die maar lukraak kopen, visie heeft tijd nodig.
Vind ik leuk
#Keizerout +37952
donderdag 16 augustus 2018 om 13:58
Hoe weet je dat het lukraak is?
Vind ik leuk
Foebele +53739
donderdag 16 augustus 2018 om 14:02
Omdat er 7 man in een week gehaald worden, dat is per definitie lukraak!
Vind ik leuk
#Keizerout +37952
donderdag 16 augustus 2018 om 14:04
Hoezo? Als je ze kent hoeft dat helemaal niet.
Vind ik leuk
Foebele +53739
donderdag 16 augustus 2018 om 15:14
Jawel, want je koopt nooit succes, dat is al zo ongelofelijk vaak bewezen door vele clubs in vele landen.
Vind ik leuk
#Keizerout +37952
donderdag 16 augustus 2018 om 15:21
Nee, ze kopen spelers. Niemand zegt dat ze binnen een jaar succes willen hebben.
Daarnaast kun je denk ik moeilijk ontkennen dat het op termijn prima werkt. Chelsea was top, City is top, PSG gaat ook lekker.
Vind ik leuk
Jannesfc +11
donderdag 16 augustus 2018 om 14:09
De selectie telde maar 15 spelers dus dat ze minimaal naar meer dan 20 spelers willen lijkt me geen overbodige luxe, komt lukraak over maar is niet altijd zo 😉
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 14:25]
Vind ik leuk
isnake +2664
donderdag 16 augustus 2018 om 14:18
Volgens mij is dat ook niet de bedoeling.
Volgens het plan wat er neergelegd is wordt de jeugdopleiding verbeterd of mogelijk neergezet en moet de groei mede daaruit komen. Volgens het plan zouden ze ook pas over een paar jaar hoeven te promoveren.
Ik weet niet wat voor een spelers er gehaald zijn met welke leeftijd, maar ik kan me voorstellen dat er jeugdige spelers bij zijn samen met wat mensen die ervaring in het team toevoegen.
Het plan dat gepresenteerd werd een maand ofzo geleden zag er wel goed uit. En dat nu alvast een stap wordt gemaakt met het tekorten in de spelersselectie aan te vullen is natuurlijk prima.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28469
donderdag 16 augustus 2018 om 13:57
Aan ambities en daadkracht geen gebrek in Den Bosch. Mooi om te zien.
Vind ik leuk
Heer Bommel +6629
donderdag 16 augustus 2018 om 14:01
Zo'n deuntje kan lang blijven hangen: "Dat gaat naar Den Bosch toe, zoete lieve....."
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 13:57
Zo jaaaaa den bosch komt er (hopelijk) weer aan... Jaren op moeten wachten. Geduld is een schone zaak
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 13:58
Oh oh den Bosch mooie stad achter de ....oh wacht dat was ado denhaag 😂😂😂😂
Vind ik leuk
Adje80 +9611
donderdag 16 augustus 2018 om 14:07
Jij moet shows geven door het land...echt zo'n goeie grap
Vind ik leuk
Wilex +2118
donderdag 16 augustus 2018 om 13:59
Twente? Nec? Sparta? Roda? en dan word Den Bosch kampioen haha
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 13:59
Messi, Ronaldo en De Bruyne in 1 elftal is een luxe....wat Den Bosch heeft zijn 249 in 1 dozijn spelers.
Vind ik leuk
Jannesfc +11
donderdag 16 augustus 2018 om 14:10
Is dat niet in heel de KKD zo ?
Vind ik leuk
Kuip +9136
donderdag 16 augustus 2018 om 14:01
Hoop toch niet dat die club promoveert. We hebben met Excelsior, Emmen en VVV al genoeg van die kansloze clubs in de eredivisie.
Den Bosch heeft niets te bieden. Een stadionnetje van niks, geen publiek en kunstgras.
Vind ik leuk
Jannesfc +11
donderdag 16 augustus 2018 om 14:12
Wat zou volgens jou de standaard moeten zijn dan ?
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 14:27]
Vind ik leuk
Kuip +9136
donderdag 16 augustus 2018 om 14:29
1 een stadion voor minimaal 12.000 toeschouwers
2 een stadion dat minimaal voor 90% bezet moet zijn
3 gewoon gras
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 15:05
De Graafschap is door jouw dus wel goedgekeurd 😀👍
Vind ik leuk
Kuip +9136
donderdag 16 augustus 2018 om 16:05
Absoluut. De Graafschap is een van mijn favoriete clubs. Schitterend stadion met dito publiek. Mooie historie en een mooie grasmat.
Vind ik leuk
JOHN073 +30
vrijdag 17 augustus 2018 om 16:01
De grasmat komt er in de vliert ook wel weer gelukkig. Ellendige kunstgras er eindelijk weer uit. Het is dat fcdb genoodzaakt was trainingscomplex te verkopen aan de gemeente waardoor er kunstgras moest komen. Alle teams trainen en voetballen op 1 veld gaat hellaas niet.
Vind ik leuk
4everfcu +4243
vrijdag 17 augustus 2018 om 11:16
dan zijn alle clubs in de kkd kansloos volgens jou op roda en twente na.
is natuurlijk pure onzin wat je nu zegt fc den bosch in de eredivisie en je 12000 man zitten in dat stadion hoor den bosch is namelijk een redelijk grote stad.
Vind ik leuk
Kuip +9136
vrijdag 17 augustus 2018 om 11:42
Klopt, slechts Twente, Roda, Sparta en NEC zijn eredivisiewaardig. De rest zijn veredelde amateurs die niets te zoeken hebben op het hoogste niveau.
Vind ik leuk
frank1971 +2304
donderdag 16 augustus 2018 om 15:03
Vvv en Exelsior zijn echt geen kansloze clubs voor de eredivisie.
Vind ik leuk
Kuip +9136
donderdag 16 augustus 2018 om 16:07
Clubs op kunstgras in ministadionnetjes horen niet op het hoogste niveau. Dat is geen reclame voor de toch al zwakke eredivisie.
Vind ik leuk
frank1971 +2304
donderdag 16 augustus 2018 om 18:50
Vvv is aan het uitbreiden en daarbij doen ze niks illegaals. Boeken redelijke resultaten evenals Exelsior dus spelen ze terecht in de eredivisie en zijn geen kansloze clubs.
Vind ik leuk
Kuip +9136
donderdag 16 augustus 2018 om 19:16
Je hebt volkomen gelijk hoor, maar toch blijf ik erbij dat die clubs geen meerwaarde hebben door hun entourage.
Als Barcelona tegen Real Madrid speelt op het veld van Excelsior is er ook geen reet aan.
Vind ik leuk
frank1971 +2304
donderdag 16 augustus 2018 om 22:41
Ja das waar maar Vvv gaat ook naar 12.000 plaatsen, verbouwing is al begonnen want dat werd idd tijd.
Vind ik leuk
JOHN073 +30
vrijdag 17 augustus 2018 om 16:12
Als clubs blijven presteren komen er ook meer toeschouwers en sponsors waardoor je ook uit je huis groeit en groter moet voor meer inkomsten. Probleem wat Feyenoord nu ook voor de helft heeft. Op sponsor gebied hebben ze meer ruimte nodig. Laatste seizoenshelft waren er voor bijna elke wedstrijden kaarten genoeg beschikbaar. Sportieve prestaties groeien bij kleine clubs groeit de rest vanzelf wel mee.
Vind ik leuk
Hupfean +4690
donderdag 16 augustus 2018 om 14:02
Den Bosch keuken kampioen.
Vind ik leuk
Shelbourne +5423
donderdag 16 augustus 2018 om 14:03
Nog een titel kandidaat?
Vind ik leuk
isnake +2664
donderdag 16 augustus 2018 om 14:20
over een paar jaar, samen met Almere :-)
Vind ik leuk
The Genius +3612
donderdag 16 augustus 2018 om 14:08
ik ga denk ik maar de kkd volgen ipv de eredivisie, denk dat die veel spannender is!
Vind ik leuk
Leffe +1051
donderdag 16 augustus 2018 om 14:29
Ik vraag mij altijd af wat het idee is achter zo idee of constructie.Je haalt wildvreemde voetballers voor een ècht team te gaan maken, of er 1met Sucses door te kunnen verkopen.Alles draait in de voetbal om geld dus ik geef de zoon van,.niet het voordeel van de twijfel( dat heb ik bij Vitesse ook maar minder).
Vind ik leuk
Cookee +11835
donderdag 16 augustus 2018 om 19:27
@Leffe
Hij kan ook een jaar wachten maar dan begint het gemor ook; "waarom doet hij niks".
De man is enthousiast en laat zien dat hij er is,
voor dat soort mensen is de spotlight het doel.
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 14:35
Veel spelers inderdaad ,maar ik ken er niks van.......
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 14:56
Mooi! Succes FC!
Vind ik leuk
Nummertien +4842
donderdag 16 augustus 2018 om 15:06
Hmm Boessen als jullie dan niet op koers liggen komt er wellicht eerst een nieuwe trainer voordat er nieuwe spelers bijkomen...
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 15:06
Gaat een leuke competitie worden die Keukenkampioendivisie
Vind ik leuk
Nummertien +4842
donderdag 16 augustus 2018 om 15:07
Niemand kent die spelers en ze hebben het nu al over bovenin meedraaien, tja... Als ze nu ene Silva zouden halen uit Portugal zullen de supporters zeggen oww ja we worden kampioen! Uhh waarom? kennen jullie hem? Nee, maar Silva klinkt goed! jaaa we worden kampioen... Zulke reacties dus haha op de aankopen die zijn gekomen, niemand kent ze maar ze gaan bovenin meedraaien??
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 15:11]
Vind ik leuk
arnhem_026 +322
donderdag 16 augustus 2018 om 15:55
het wordt natuurlijk lastig om al die nationaliteiten op korte termijn op elkaar ingespeeld te krijgen maar kwalitatief denk ik wel dat ze er flink op vooruit gaan anders haal je geen buitenlanders. Leuke uitdaging voor een trainer zo denk ik toch?
[Reactie gewijzigd op donderdag 16 augustus 2018 om 15:56]
Vind ik leuk
donderdag 16 augustus 2018 om 15:13
Den Bosch wordt de voetbal hoofdstad van Brabant.
Vind ik leuk
heur es +817
donderdag 16 augustus 2018 om 15:48
Niet zo stoer Willy. Doe gewoon wat hij zegt anders ben je zo terug in Limburg.

De Jordania’s Hebben verstand van Voetbal !
Vind ik leuk
arnhem_026 +322
donderdag 16 augustus 2018 om 15:54
Normaal liet ik de eerste divisie links liggen maar vindt het nu toch wel interessant worden dit seizoen om te kijken met al deze ploegen. Wordt een leuke strijd tussen Roda, Sparta, NEC, Twente, Den Bosch, de jong ED ploegen en wellicht andere ploegen die eruit springen.
Vind ik leuk
Radaje +1114
donderdag 16 augustus 2018 om 18:30
Haha Willy toch. Daar zal Jordania wakker van liggen. Die pakt gewoon een nieuwe trainer.
Vind ik leuk
Guust +5885
donderdag 16 augustus 2018 om 18:40
24 jaar en 7 spelers kopen, is de andere Jordanië zijn suiker vader?
Vind ik leuk
Cookee +11835
donderdag 16 augustus 2018 om 19:13
Cambuur krijgt een zware dobber en dat betekent niet dat ze beet hebben, Sparta, Twente, NEC, Roda, Den Bosch.
Maar ik laat me graag verrassen.
Vind ik leuk
Tilbo1896 +249
donderdag 16 augustus 2018 om 19:53
Gewoon heerlijk als db erbij komt gaaf die strijd in brabant ,knac, psv db ,w2 leuke derby's ik zou zeggen je bent welkom in de ed!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws