Bekritiseerde Oranje-middenvelder: 'Dacht dat het altijd aan mij of Strootman lag'

    Bekritiseerde Oranje-middenvelder: 'Dacht dat het altijd aan mij of Strootman lag'

    maandag 15 oktober 2018 om 10:27

    Georginio Wijnaldum is blij dat er na lange tijd weer sprake is van enthousiasme en optimisme rond het Nederlands elftal. Zaterdagavond werd er in de Johan Cruijff Arena een fraaie zege geboekt op Duitsland: 3-0. 

    Wijnaldum tekende in blessuretijd van de Nations League-wedstrijd voor de 3-0. "Ik ben blij met de overwinning en blij met mijn doelpunt", aldus de middenvelder van Liverpool in gesprek met het Algemeen Dagblad. 

    "Dat er nu waardering is? Kijk, het was ook lang niet altijd goed. En dan mogen mensen kritiek hebben. Dat is hoe het werkt. Al kreeg ik weleens het idee dat als er iets fout ging bij Oranje, het altijd lag aan Wijnaldum of Strootman."

    Tegen Die Mannschaft was Wijnaldum negentig minuten lang in beweging. Zelfs in de slotfase blééf hij maar gaan. "Natuurlijk kost dat kracht en doet het pijn. Maar het is zoals we het moeten doen, zoals ik het altijd heb gedaan. Maar het is pas één wedstrijd. We moeten dit doortrekken. En daar hebben we de kwaliteiten voor."

    Lees ook: Lof voor 'héérlijke speler' van Oranje: "Het is geweldig hoe de rest profiteert"

    Plaats een reactie

    Ballotelli +3001
    maandag 15 oktober 2018 om 10:29
    Met F.de Jong is dit een wereld van verschil! Klasbak Wijnaldum!
    Vind ik leuk
    John M. +4760
    maandag 15 oktober 2018 om 10:30
    En dan is hij in de laatste minuut beloond voor zijn harde werken met een prachtig doelpunt.
    Vind ik leuk
    Mari +9255
    maandag 15 oktober 2018 om 10:31
    50% juist. Die speelt ook nooit meer. De vervangers zijn vele malen beter
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1742
    maandag 15 oktober 2018 om 10:32
    Strootman is een verschrikkelijke overschatte speler. Wijnaldum is een vaste waarde in oranje. Niets meer en niets minder.
    Vind ik leuk
    Foden +4691
    maandag 15 oktober 2018 om 10:33
    Het lag inderdaad aan strootman
    Vind ik leuk
    Bizzy +20839
    maandag 15 oktober 2018 om 10:39
    Strootman is klaar
    Vind ik leuk
    oostkust +651
    maandag 15 oktober 2018 om 10:49
    Gaat nu al naast zijn schoenen lopen. Matige speler die mee kan doen in een goed draaiend team
    Vind ik leuk
    JOJO +1743
    maandag 15 oktober 2018 om 10:50
    Daar lag het ook aan, omdat Gini en Stroot verkeerd werden gebruikt. Gini is een 10 en heeft 2 controleurs achter zich nodig. Dan haal je het meeste rendement uit hem en is hij geweldig. Hopelijk blijft Rosario het goed doen en wisselt Koeman De Roon voor Rosario. Dan heb je naast fysieke kracht, ook een goede dieptepass vanuit het middenveld. Een middenveld met Rosario, Frenkie en Gini heeft echt mijn voorkeur nu.

    Die Groeneveld bevalt me ook wel. Ik zou hem wisselen voor Babel. Om hem het vertrouwen te geven en met het oog op de toekomst. Maar daarnaast omdat hij ook beter als linker middenvelder kan spelen. Overigens zou ik Willems ook nog niet afschrijven voor die positie. Doet het goed in Duitsland, al heeft ie de laatste twee wedstrijden iets minder gespeeld. Maar je hebt links een speler nodig die het middenveld bedient, maar ook diepgang heeft en verdedigt. Dat heeft Babel veel minder, omdat het toch een spits is. Dat zag je ook goed tegen de Duitsers. De opbouw en aanval via links was veel te traag en er zat geen diepgang in. Frenkie dook vaak in dat gat om het op te lossen, maar dan werd het te druk. Blind kan hier ook niet worden opgesteld. Veel te traag en daardoor moet hij kiezen, of voor of achter. Hij kan het niet belopen. Als hij dan mee op is gekomen, is hij te laat terug en wordt het gevaarlijk achterin. Dus Groeneveld (of eventueel alsnog Willems) op links en Blind als linker verdediger vervangen voor De Vrij of Aké. En mits Rosario zo doorgaat, gewoon opstellen. Laat die jonge gasten maar op elkaar ingespeeld raken.

    Kortom:
    De Vrij, Van Dijk, De Ligt - Dumfries, Rosario, Frenkie, Groeneveld - Gini (10) - Memphis, Bergwijn

    Bank: Aké, Blind, Willems, Strootman, De Roon, Hendrix, v/d Beek, Vilhena, Luuk, Promes, Babel
    Vind ik leuk
    derksen +8810
    maandag 15 oktober 2018 om 10:54
    Kweetniet!
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:01
    Wijnaldum weet zijn plek bij Liverpool en is goed, in het nederlands elftal lijkt zo'n goede speler zoekende en wie weet was de combinatie met hem en strootman niet goed, die staat er niet voor niks naast
    Vind ik leuk
    ajaksiet +365
    maandag 15 oktober 2018 om 11:15
    Zeker aan strootman, na zijn blessure nooit meer het gewenste niveau gehaald helaas.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:26
    Goed nieuws ... Wilt u thuis geld verdienen door op een computer of laptop te werken van 4 tot 6 uur per dag, dan betaalt Google $ 25368 tot 35294 per maand en krijgt u elke maand een uitbetaling via Google. U kunt hier kijken ..


    ❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥ 𝐰­𝐰­𝐰.E­a­r­n­9­1.𝐜­𝐨­𝐦
    Vind ik leuk
    rexxo +1245
    maandag 15 oktober 2018 om 11:31
    Strootman heeft de pech dat er momenteel betere alternatieven zijn.
    Zo werkt dat het in het voetbal, vandaag een hero morgen een zero.
    Vind ik leuk
    meloen87 +783
    maandag 15 oktober 2018 om 17:40
    Sorry hoor, maar het lag bijna altijd aan Strootman en/of Wijnaldum. De trainer was eigenlijk nog verantwoordelijker, maar dat even terzijde. Ik denk toch eerlijk gezegd dat Wijnaldum nu een stuk beter speelt wegens De Jong. Strootman was en is nog altijd niet goed genoeg voor Oranje. Ik vind het een prima speler, maar alleen als backup nu voor het middenveld.
    Vind ik leuk
    Cookee +10794
    maandag 15 oktober 2018 om 18:15
    "Maar het is pas één wedstrijd. We moeten dit doortrekken. "

    Spelers zijn realistisch, van Dijk ook al, maar de pers gaan als idioten tekeer. Ik zag gister Sjoerd en Willem Vissers, die het al hebben over de neergang van Duitsland en de opkomst van Oranje.
    Ze vergeten dat Oranje alleen maar effectief counterde.
    Wat kunnen ze tegen een kleiner team wat net als zij de bus parkeert.
    Duitsland domineerde de wedstrijd totaal. Niet te snel hoog in de bol a.u.b.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 18:16]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 00:26
    Tsja, wat is domineren? Duitsland had de bal soms ja. Maar domineerden zij Nederland? Ik vind van niet. Nederland had hoger moeten verdedigen in fases in tweede helft. Dat wel, maar om nou te zeggen dat Duitsland domineerde, no way.
    Vind ik leuk
    Cookee +10794
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:27
    Duitsland speelde heel vreemd, ze hielden maar 2 man achter, dan kan je niet meer van een wedstrijd spreken.
    Gister vond ik Oranje wel een stuk beter dan tegen Duitsland.
    En gister speelde Duitsland juist tegen Frankrijk weer een stukkie beter... heel vreemd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 00:24