'Wat ik nu bij Nederland zie, klinkt mij bekend. Ik ben wel jaloers op dit Oranje'

    'Wat ik nu bij Nederland zie, klinkt mij bekend. Ik ben wel jaloers op dit Oranje'

    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:44

    Het Nederlands elftal sprankelt weer, maar de riante 3-0 zege op Duitsland was tegelijkertijd geflatteerd. Dat wordt geconcludeerd bij Sportforum van de NOS.

    "In de eerste twintig minuten heeft Duitsland drie open kansen gehad en in de laatste vijf minuten kreeg Nederland nog vijf kansen omdat het helemaal open lag. Dan is het wel geflatteerd", laat commentator Leo Driessen weten.

    De Volskrant-journalist Robert Misset kan zich daarin vinden. "Nederland speelde een soort van countervoetbal. Ronald Koeman gaat gewoon voor resultaat. Het is een ploeg in opbouw, maar Nederland sprankelt weer." Driessen vult aan: "Nederland lijkt wel weer op de weg terug en Duitsland lijkt op de weg terug..."

    David Naert, commentator van het Vlaamse VRT, ziet gelijkenissen met het België van een aantal jaar geleden. "Wat ik nu bij Nederland zie, klinkt mij heel bekend. Wij hebben die fase ook gehad dat we ons een aantal jaren niet kwalificeerden voor eindtoernooien. Maar ik ben wel jaloers op dit Nederlands elftal. Het is een hele aantrekkelijke groep spelers."

    Plaats een reactie

    The Genius +3321
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:46
    Vies mannetje toch die David "Het is een hele aantrekkelijke groep spelers.""

    ja ik weet het....
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3030
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:47
    Niet echt grappig man...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:49
    Ach ja, dat is het referentiekader van The Gaynius..
    Vind ik leuk
    Devoetbalgek +1094
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:54
    Niet grappig, wel de waarheid. Als hij nou zei, die Jackie groenen is echt een verdomd lekker wijf.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:51
    "Aantrekkelijk" betekend meer dan alleen fysiek mooi.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 10:53]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:07
    Vind er geen zak aan.Lelijke troll wat t is.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6813
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:42
    Wedden dat de meeste likes door je PSV logo komen.
    Vind ik leuk
    Ballotelli +3030
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:54
    Ik geloof je gelijk! Doe het alleen niet voor de Likes...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:54
    Portugal wonnen we ook 3-0. Vanavond maar zien of zaterdag een zwaluw was of het begin van een nieuwe zomer.
    Vind ik leuk
    The Genius +3321
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:08
    dit weekend was al de nieuwe zomer! vandaag weer 25 graden dus dat zit wel goed
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:52
    Reagerend op die Vlaam:

    België heeft een topteam, maar maakt gebruik van een hele vage opsteling. Waarom kijken ze niet daarnaar? 3-4-3 tegen bijv Panama waardoor zelfs zij nog gevaarlijk kunnen worden.. het gaat pas echt daar draaien met een betere tactiek. Ik zou bijvoorbeeld 4-3-3 spelen met

    Hazard-Lukaku-Mertens

    Dembele-debruyne-witsel

    Lukaku-Vertonghen-Alderweireld-Castagne
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 09:52]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:58
    Probleem is dat die linksback Lukaku er net zo weinig van kan als zijn broer. Bij Romelu verbloemt het nog dat hij af en toe een bal tegen de touwen loopt. Bij een linksback is het best handig om iets te kunnen. Die Castagne is ook geen geweldenaar. Ik ben ook geen voorstander van 3-4-3, maar met zulke backs kan ik de keuze enigzins begrijpen. Meunier is trouwens een betere optie dan Castagne.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 09:59]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 14:37
    Klopt Meunier was me even ontschoten 😂
    Vind ik leuk
    Bizzy +20986
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:53
    Het lek is boven we dansen de polonaise. Vreemd volkje
    Vind ik leuk
    satesaus +901
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:53
    Wat een onzin, België heeft veel spelers om je vingers bij af te likken, en zo oud zijn ze nog niet. In Nederland maakt één zwaluw weer eens zomer. Dadelijk verliezen we weer eens 2x op rij en dan moeten de jeugdopleidingen weer op de schop.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:56
    Weet je wie ook jaloers is op het Nederlands elftal?

    Strootman!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 10:05]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:01
    Je moet je huiswerk Nederlands nog doen! 😎
    (En Strontman svp nooit meer oproepen)
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:07
    Wauw deze was wel heel erg.

    Als ik die beslissing kon nemen, was ik waarschijnlijk niet 40 uur per week hier aanwezig.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:56
    Respectloos naar Strootman om zijn nam zo aan te passen. Triest.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:27
    Zo speelt hij. Als een slome zak stront. 13 in een dozijn
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4833
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:13
    Haha, ik vind hem juist wel leuk, precies zoals ie speelt.
    Ik denk niet meer dat we hem op hoeven te roepen, De Roon speelt hem er helemaal uit.
    Oranje moet net als Roma doen... dumpen die lelijkerd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:16
    1 zwaluw maakt nog geen zomer
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4833
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:09
    Is er een nieuwe krant in Nederland ? De Volskrant ?
    Robert Misset, die ken ik wel, daar heb ik in een team meegespeeld.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:04
    David Naert, zou hij het menen?🤨
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws