'Rosario speelde mee alsof hij er al jaren bij loopt. Een klein zeventje'

'Rosario speelde mee alsof hij er al jaren bij loopt. Een klein zeventje'

Gepubliceerd: dinsdag 16 oktober 2018 om 23:05di 16-10-2018 om 23:05

Pierre van Hooijdonk deelt een ruime voldoende uit aan debutant Pablo Rosario. De PSV'er mocht in de tweede helft van het duel met België zijn eerste minuten maken in het shirt van Oranje. 

"Hij begon heel onwennig", opent Van Hooijdonk zijn analyse bij de NOS over de invalbeurt van Rosario. "Hij leed gelijk balverlies in zijn allereerste balcontact. Daarmee leidde hij de kans van Batshuayi in. Je ziet de intentie bij hem. Hij probeert bijna alles naar voren te spelen. De ballen kwamen echter niet altijd aan. In alles straalt deze jongen zelfvertrouwen uit. Sommige ballen gingen fout, maar hij speelde mee alsof hij er al jaren bij loopt. Een klein zeventje."

Ook deelt Van Hooijdonk complimenten uit aan Tonny Vilhena, een andere invaller. "Invallen is lastig, maar hij zette continu druk op de spelers van België. Daarmee breng je energie in de ploeg."

"Dat geef je over op je medespelers. Ik vond het kenmerkend voor Vilhena dat hij continu aan het aanjagen was. Hij deed verdedigend zijn werk, maar ondersteunde ook de aanval. Mede daardoor was de tweede helft ook leuk om naar te kijken, want het kon alle kanten op."

Plaats een reactie

Rectificatie +1201
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:07
Los van wat je vind van het debuut van rosario. Die analyse slaat natuurlijk nergens op 😂
Vind ik leuk
mba4u2c +3584
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:10
Ik vond die Rosario helemaal niks. Bij zijn eerste actie verloor hij al de bal en scoorde Belgie bijna. Wat is dat toch dat iedereen die Rosario zo goed schijnt te vinden. Eerlijk waar, zelfs bij PSV vind ik hem niet opvallen. Dan is die Hendrix beter...
Vind ik leuk
PSV noord +1248
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:12
Eens. Maar ik vind Hendrix wel een eindbaas (type de Roon)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 23:12]
Vind ik leuk
Rectificatie +1201
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:12
Ik weet niet of hendrix beter is. Rosario heeft een breder arsenaal aan kwaliteiten. Hendrix is heeeeel beperkt. Maar verdedigend wel beter en meer ervaring.

Ging me eigenlijk meer om pi-air zijn analyse hij zegt in feite dat hij een kut wedstrijd speelde maar vervolgens geeft hij hem een 7 😂
Vind ik leuk
Socrates +710
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:28
Als je dat niet ziet heeft uitleggen echt niet zoveel zin. Je zal Frenkie ook “wel aardig” vinden denk ik?
Vind ik leuk
yabba1000 +1262
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:44
zet ff je gekleurde bril af, vandaag begon hij niet best nee, helemaal mee eens.
maar zoals hij de laatste weken staat te voetballen, scherp, strakke passing en altijd de weg naar voren zoeken.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 08:00
Rosario is bij PSV de stille kracht. Hij valt inderdaad niet echt op, maar als je eens goed kijkt naar wat hij doet (en vooral hóe hij het doet), dan zie je zijn waarde.
Hij straalt altijd rust uit, vangt onopvallend heel veel af en zijn voortzetting is altijd naar voren gericht. Hendrix kan dit jaar beter presteren dánkzij de aanwezigheid van Rosario. En dat geldt eigenlijk ook een beetje voor Viergever/Schwaab. Dat zijn - zoals we allemaal weten - niet de meest indrukwekkende centrale verdedigers, maar ook hun werk wordt makkelijker door de wijze waarop Rosario speelt.

Niet alle voetballers hoeven oogverblindende acties te maken om een grote toegevoegde waarde voor een elftal te zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:11
Inderdaad, de tweede helft was voor het grootste deel juist helemaal niet leuk om naar te kijken. Ik zat als een gek te reageren op VP, wil wel wat zeggen.
Vind ik leuk
Rectificatie +1201
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:17
Hoe kom je er uberhaupt bij om te zeggen passes kwamen steeds niet aan maar hij heeft vertrouwen dus een 7!

Als dat zo was had ik bij barca in de spits gestaan, zo veel vertrouwen heb ik in mezelf!
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:24
Bij Barca moet je niet in de spits staan, want dan krijg je twee ballen per wedstrijd. Vraag maar aan Zlatan.
Vind ik leuk
Rectificatie +1201
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:27
Maar wel met zelfvertrouwen!

(Je moet me er ook niet meer geven want dat gaat hem.niet worden tegen ramos en varane)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 23:28]
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:30
Nee maar ik zie jou liever terugzakkend naar de tweede linie, voor de splijtende steekpass op Jordi Alba.
Vind ik leuk
Rectificatie +1201
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:33
Dagelijkse kost. Terugzakken ff kroos en modric uitkappen en alba weg steken.

En dat is nog voor ik koffie heb gehad.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:35
Ik zie al een "bizarre transfersoap" voor me. Haal het onderste uit de kan!
Vind ik leuk
Rectificatie +1201
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:37
Denk dat als ik bij barca kom te spelen niet het onderste uit de kan haal maar de oceaan 😂
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:29
Idd, het slaat als een varken op een giraffe. Op niente, nada, noppes. Oftewel knots.
Vind ik leuk
Socrates +710
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:28
Als een gek reageren doen er hier meer ;)
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:36
Ja zo bedoelde ik het niet :-(
Vind ik leuk
Gutierres14 +1297
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:07
Prima invalbeurt voor een debutant. Hobbelde aardig mee.
Vind ik leuk
Vamos7 +7574
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:09
Ik vond Rosario ondermaats aan de bal erg zwal leverde ballen in van wat ik zeg hoe is het dat mogelijk...
Vind ik leuk
Wijndalum +563
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:15
Durft tenminste vooruit te voetballen. Tegenwoordig een zeldzame eigenschap voor een middenvelder. Geef hem wat tijd.
Vind ik leuk
Markieee +1047
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:25
Even zonder gekkigheit. Rosario was heel matig, speelde veel ballen verkeerd, veroorzaakte bijna een tegengoal en straalde eigenlijk helemaal niet zo veel vertrouwen uit.
Vind ik leuk
Hugo59 +2160
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:25
Enne verdedigen? Hoort er ook bij dacht ik zo.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6844
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:10
Lag Luuk de Jong nou alweer de hele tijd op de grond? Niet gezien.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:12
En word weer genegeerd door de scheids ...
Vind ik leuk
GOAL! +502
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:45
Wat ben jij toch heel de tijd over de Jong aan 't zeveren. Daar gaat 't hier niet eens over... ajaxtrolletje?
Vind ik leuk
Aart +182
woensdag 17 oktober 2018 om 09:41
De Ligt was ook weer matig. Van de 20 ballen die hij krijgt speelt hij er 19 breed op de Vrij. Angsthaas !!! Opbouwend moet hij nog veel leren. 😪😪
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:10
Rosario vond ik erg zwak invallen, spijtig waarschijnlijk zenuwen
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:10
Nog zenuwen in het begin met wat ongelukkige acties. Toen hij meer ging deelnemen deed hij het prima. Die herstelactie na die panna was ook netjes. Zo'n mentaliteit is wel goed om in het veld te hebben.
Vind ik leuk
Pimman +7752
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:12
Goede voetballer maar vandaag een mager zesje!
Vind ik leuk
wilheimus +1462
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:13
Als die speelt alsof die al jaren bij Oranje zit, dan kan het natuurlijk niet best zijn..
Vind ik leuk
HansVites +5658
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:13
Rosario speelde inderdaad niet erg best misschien waren het zenuwen voor zijn eerste interland.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:14
Haha so Pierre.. ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gezien maar laten we in alle eerlijkheid zeggen dat Rosario geen gelukkig debuur had. Speelt een bal met 100km/u op 2 meter hoogte naar depay en dan zegt pierre dat het een goede bal is. Rosario komt er wel want hij heeft gewoon veel potentie maar dit was nou niet zo heel goed..
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20558
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:15
Volgende keer beter..
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:16
Sinds er wat meer psv spelers in staan wordt er in ieder geval weer weer gewonnen thanks Ronald die gaat dat maken als je maar de juiste met de wil erin zet blind en de ligt snap ik nog steeds niet zijn zeker betere op die plek
Vind ik leuk
Rectificatie +1201
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:19
Och jochie wil je even een reactie. Nou hier heb je er een. Enjoy!
Vind ik leuk
Hvdp +1390
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:22
Blind was de beste man en deligt begint te wennen aan de vreemde capriolen van dumfries
Vind ik leuk
Aart +182
woensdag 17 oktober 2018 om 09:44
De Ligt kan het nivo van Dumfries niet aan. De Ligt speelt 90% van de ballen breed en durft niet in te spelen. Zeer beperkte verdediger. Aanvallend en opbouwend erg zwak.😜😜
Vind ik leuk
Hvdp +1390
woensdag 17 oktober 2018 om 11:15
haha marktwaarde 80 mio
D. bijna 3,5 mio
( zoek de verschillen)
Vind ik leuk
Aart +182
woensdag 17 oktober 2018 om 09:42
Hoe minder Ajax-spelers erin stonden, hoe beter gingen ze spelen. Die zijn dat hoge nivo niet gewend, dat merk je meteen.👍😀😀
Vind ik leuk
Hvdp +1390
woensdag 17 oktober 2018 om 11:18
klopt helemaal
dat hebben we gezien tegen Barca en Inter
waar ze collectief door het ijs zakte en toch nog tevreden waren
Vind ik leuk
Gyrosregime +2557
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:18
Ik vond hem wel aardig spelen in een elftal van invallers.. is niet makkelijk want er zitten totaal geen automatismen in zo'n elftal.. en er waren er wel meer niet foutloos vandaag.. vond Rosario vandaag beter dan bijvoorbeeld de Ligt tegen Duitsland.. maar ook die mogen ze van mij lekker laten staan.
Vind ik leuk
Rectificatie +1201
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:20
Die vergelijking slaat compleet nergens op.
Vind ik leuk
Hvdp +1390
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:20
Zowel dumfries als Rosario gewogen en te licht bevonden
(Gelukkig zijn er véél betere)
Vind ik leuk
Socrates +710
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:31
Grapjas
Vind ik leuk
baboushka +1437
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:21
Belabberde pot van beide kanten.
Vind ik leuk
Hugo59 +2160
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:23
Psv brilletje??en vilhena kan echt niet net zoals lucie de jong enz.
Vind ik leuk
Sytz +3799
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:30
V Hooijdonk PSV brilletje? Vilhena kan echt niet? Die bracht meer dan Vd Beek, Strootman en Rosario bij elkaar! Luuk ben ik ook nooit gecharmeerd van geweest. Blijft echter wel gevaarlijk met zn kopkracht.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41734
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:32
Rosario is nog helemaal niet toe aan Oranje. Veel te snel gebracht.
Hendrix had nu minuten moeten maken. Die is verder en wordt door te veel mensen te zwaar onderschat. Wat mij betreft de belangrijkste speler bij PSV.
Onder van Bommel gaat hij uitgroeien tot een nog betere speler.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 00:00
Dat had wel veel logischer geweest.Moet toch wel enorm frustrerend zijn voor die jongen. Hij verdiend gewoon een kans.
Vind ik leuk
3Bier +11548
woensdag 17 oktober 2018 om 08:16
Hou toch op joh. Hendrikx voegt niks toe. Die jongen heeft veel te veel tijd nodig en heeft een belabberde balbehandeling. Rosario laat elke wedstrijd zien beter te zijn. Hendrikx moet je echt niet willen in Oranje. Prima clubspeler, nuttig en harde werker maar daar wordt Oranje zeker niet beter van.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 08:16]
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 00:11
Blabla wat je ook zal zeggen over Rosario, geef hem tijd. Herrinneren jullie nog de wedstrijd tegen Bulgarije toen de Ligt ook zijn eerste minuutjes maakte? Juist ja door zijn geklungel liepen we uiteindelijk het WK mis of zijn we dat soms vergeten? Kan eenmaal gebeuren alleen even vertrouwen in hebben en het komt goed, zijn spel is bij PSV uitermate uitmuntend.
Vind ik leuk
chuckie88 +2495
woensdag 17 oktober 2018 om 02:31
Goed is goed en slecht is slecht... Rosario was niet heel best vandaag... no problem... vertrouwen in deze jongen, net zoals bij het debuut van Matthijs de Ligt... deze generatie heeft een paar pareltjes... PSVer of Ajacied, daar moet iedereen het over eens zijn. En er komen nog heel wat kanjers aan de komende jaren
Vind ik leuk
ajaksiet +658
woensdag 17 oktober 2018 om 07:50
Rosario speelde dramatisch. Lijkt een beetje op Bazoer, dus gaat hem niet worden internationaal denk ik. Is geen verbetering op het middenvel, Vilhena deed het veel beter en met gif!
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 08:22
Hooydonk is ook zeer beperkt in zijn I.Q, Rosario speelde gewoon niet al te best, kan gebeuren.
Vind ik leuk
rinirat +3015
woensdag 17 oktober 2018 om 08:26
Vond hem niet echt opvallen Rosario.
Niet positief of negatief..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws