Groot nieuws uit België: trainer van Lokeren opgepakt

    Groot nieuws uit België: trainer van Lokeren opgepakt

    maandag 22 oktober 2018 om 21:45

    Peter Maes is opgepakt in het kader van 'Operatie Propere Handen'. Dat meldt Het Belang van Limburg. De trainer van Lokeren heeft mogelijk een rol gespeeld in het grote matchfixingschandaal dat België al een tijdje in de wurggreep heeft.

    Het Belang van Limburg heeft 'uit meerdere bronnen' vernomen dat Maes is opgepakt. Maandag wordt hij verhoord. Dinsdag wordt hij voorgeleid bij de onderzoeksrechter.

    HBVL schrijft dat de arrestatie van Maes mogelijk gelinkt wordt aan zaakwaarnemer Dejan Veljkovic, die anderhalve week geleden al werd gearresteerd. Veljkovic wordt ervan verdacht dat hij met Mogi Bayat een grote rol speelde in het matchfixingschandaal. Bayat is een van de belangrijkste makelaars in de Belgische competitie. Van 2003 tot 2010 was hij algemeen directeur van Charleroi.

    Het onderzoek naar de matchfixingpraktijken draagt de naam 'Operatie Propere Handen'. Voorheen werden er al 29 verdachten aangehouden. Het ging om onder meer scheidsrechters, makelaars en voormalig bestuursleden. Ook Club Brugge-trainer Ivan Leko wordt verdacht van het witwassen van geld.

    Plaats een reactie

    Smithsonian +32073
    maandag 22 oktober 2018 om 21:48
    Goed voor de belgische imago
    Vind ik leuk
    chicken +11453
    maandag 22 oktober 2018 om 21:52
    De gekweekte goodwill is wel aan het verdwijnen ja...
    Vind ik leuk
    Counterattack +11771
    maandag 22 oktober 2018 om 21:56
    Dit is geen groot nieuws, maar triest nieuws.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +15296
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:14
    Sinds wanneer kan triest nieuws geen groot nieuws zijn?
    Vind ik leuk
    Counterattack +11771
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:26
    Klopt, kan altijd beiden, alleen ik vind zijn rol in dit schandaal vooralsnog beperkt en niet groot, derhalve in proportie voor mij.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9914
    maandag 22 oktober 2018 om 21:52
    .
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 22:00]
    Vind ik leuk
    Arvin +4330
    maandag 22 oktober 2018 om 21:56
    Onzin comment
    Vind ik leuk
    Counterattack +11771
    maandag 22 oktober 2018 om 21:57
    beargumenteer dat eens, rpulp, svp?
    rpaulp50 als je het goed weet uit te leggen. :-)
    Vind ik leuk
    Foebele +54932
    maandag 22 oktober 2018 om 22:06
    Die eerste plaats op de FIFA ranking zal ook wel gekocht zijn...
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26687
    maandag 22 oktober 2018 om 22:50
    Er spelen amper spelers uit de Belgische competitie bij de Rode Duivels.. Het gros heeft niet eens in Belgie gespeeld.
    Vind ik leuk
    Foebele +54932
    maandag 22 oktober 2018 om 23:00
    Dat klopt, maar in welke mate is de bond hierbij betrokken? Hebben die weggekeken of zijn die er zelfs bij betrokken geweest? Waarom roepen zoveel mensen dat het ze niet verbaasd dat dit nu naar buiten komt? Dat is toch al gek vind je niet? Dan moet er toch iemand bij de bond ook wel de geruchten en vermoedens geweten hebben.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26687
    maandag 22 oktober 2018 om 23:05
    Het is absoluut vreemd en de bond moet er wel van geweten hebben. Er komt vast nog meer ellende naar boven. Maar van de huidige groep toptalenten heeft het gros er niets mee te maken.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5739
    maandag 22 oktober 2018 om 23:03
    Vermaelen, Vertonghen en Aldeweireld zaten al vanaf hun 16e bij Ajax en Mertens zat ook al op heel jonge leeftijd bij PSV.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 23:04]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26687
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:43
    Precies. Daarom heeft de huidige generatie Belgische topspelers vrijwel niets met dit schandaal van doen.
    Vind ik leuk
    Maan88 +4078
    maandag 22 oktober 2018 om 22:10
    De beerput is open en gaat heeeeel veel uitkomen nu.
    Vind ik leuk
    Dezeun +5053
    maandag 22 oktober 2018 om 22:14
    Denk je?
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 22:44
    Iedereen doet mee in België dus zullen ze er allemaal wel beter van geworden zijn. Echter nu gaan ze de handen proper maken m.a.w. handen wassen in onschuld en weer verder.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 23:47
    Blijft een raar land... ;)
    Vind ik leuk
    wil +1133
    dinsdag 23 oktober 2018 om 00:38
    Dit is pas het begin. Geloof mij maar.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws