Liverpool-spits verdacht van gokken op wedstrijden: FA dient aanklacht in

    Liverpool-spits verdacht van gokken op wedstrijden: FA dient aanklacht in

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 13:53di 13-11-2018 om 13:53

    De FA klaagt Liverpool-aanvaller Daniel Sturridge aan, omdat hij ervan verdacht wordt gegokt te hebben op voetbalwedstrijden. Ook zou hij waardevolle informatie die bij het 'grote publiek' nog niet bekend was, hebben gedeeld met anderen.

    De FA meldt dat Sturridge verdacht wordt van het gokken op wedstrijden en het doorspelen van informatie, waardoor hij een aantal gokkers geholpen zou hebben. De FA zegt niet om welke wedstrijden het gaat, maar wel dat de overtredingen zijn begaan in januari 2018.

    Volgens een woordvoerder van Liverpool ontkent de spits zelf alle beschuldigingen. "Daniel verleent zijn medewerking aan het onderzoek en heeft de club ook verzekerd dit gedurende het hele onderzoek te blijven doen. Hij verklaart dat hij zelf nooit op voetbal heeft gegokt.”

    Sturridge is aan een prima seizoen bezig bij Liverpool. De Engelsman maakte tegen Chelsea het doelpunt van de maand oktober in de Premier League.

    Plaats een reactie

    TheRedMen +3319
    dinsdag 13 november 2018 om 13:58
    Dat zou niet zo slim van hem zijn geweest.

    Overigens denk ik niet dat hij dit echt gedaan heeft. Ik kan me niet voorstellen dat hij zo dom zou zijn. Je weet altijd dat dit soort dingen vroeger of later uitlekken. Daarnaast werkt hij ook mee aan het onderzoek. Als je iets te verbergen hebt doe je dat toch wat minder snel.
    Vind ik leuk
    Alex Koopman +1017
    dinsdag 13 november 2018 om 14:41
    Ik denk ook dat het niet waar is, maar objectief gezien.... Hoeveel keus heefr iemand als het gaat om meewerken of niet? Dan maak je je alleen maar meer verdacht. Terwijl als je meewerkt (in sommige gevallen tot bepaalde hoogte uiteraard) de verdenking ietwat afneemt. Zoiets kan ook gewoon ingecalculeerd zijn.
    Ik denk persoonlijk ook dat er niet veel aan de hand is, maar als je het baseert op bovenstaande redenatie dan ben je toch vrij naïef naar mijn mening.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 13:58
    Ik snap het niet, je verdiend al zo ongelofelijk veel geld en dan ga je ook nog het risico lopen op een eventuele schorsing o.i.d. terwijl het echt helemaal nergens voor nodig is.
    Vind ik leuk
    Quaresma +5797
    dinsdag 13 november 2018 om 14:13
    Zelf nog nooit een toto gezet? Is ook gewoon een leuk spelletje naast dat je er geld mee kan winnen.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2109
    dinsdag 13 november 2018 om 14:18
    Joey Barton ging voor gaas voor 42 bets twv 1600 pond. Over jaren verdeeld.
    Die doen het voor de lol en spanning. Niet voor de poen
    Volgens mij liep hij tegen de lamp omdat ie een betslip deelde via twitter maar kan ook iemand anders geweest zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 14:29
    Ja maar je bent toch een kneus als je zoiets dan op social media zet, als je weet dat je er gewoon een straf voor kan krijgen als voetballer zijnde.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26597
    dinsdag 13 november 2018 om 18:54
    Juist als je zoveel geld hebt, ga je de gekste dingen doen...van Giraffen in je achtertuin tot wedden op je eigen wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +1307
    dinsdag 13 november 2018 om 13:58
    Heerlijk hoe snel jullie met dit bericht zijn, was gister al bekend.
    Vind ik leuk
    younited +4072
    dinsdag 13 november 2018 om 14:27
    Waarvan akte..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 14:00
    Heeft een paar aardige dingen gedaan, maar om nou van een prima seizoen te spreken als je van de 12 competitiewedstrijden er maar 1 in de basis hebt gestaan.
    Vind ik leuk
    NvC +5220
    dinsdag 13 november 2018 om 14:00
    Vergeleken met vorig seizoen is het tot nu toe wel een prima seizoen voor Sturridge.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 14:04
    Dat was dan ook een seizoen van niets met ook nog veel blessureleed en afwezigheid, ik zou zijn seizoen tot nu toe zeker niet als 'prima' typeren, eerder een speler die het overgrote deel van de tijd niet speelt en een paar goede momentjes heeft gehad.. Als ik bijv. bij Liverpool denk aan spelers die een 'prima' seizoen hebben, dan denk ik aan Joe Gomez of Andrew Robertson, zeker niet aan Sturridge.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 14:10]
    Vind ik leuk
    NvC +5220
    dinsdag 13 november 2018 om 14:18
    Hij was in 13/14 boven zn vorm. Wat je wel vaker ziet, zo’n “one hit wonder” speler. De seizoenen daarna heeft hij 5, 13, 7 en 3 doelpunten in de EPL, FA Cup en Europa gescoord in gemiddeld 22 wedstrijden p/seizoen. Hij zit nu al op 4 doelpunten in 12 wedstrijden. Dan vindt ik dat best prima voor zijn kunnen, en al helemaal gezien wie hij voor zich heeft om in de basis te komen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 14:19]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 14:24
    Ik zie al dat we een totaal verschillende definitie van 'prima' hebben, zou ik de PL niet volgen en iemand zou zeggen "die Sturridge heeft trouwens ook een prima seizoen", dan zou ik me toch ernstig misleid voelen nadat ik me dan in zijn daadwerkelijke bezigheden tot nu toe verdiept zou hebben, helemaal als ik dan zie dat hij in de competitie ongeveer 88% van de tijd niet op het veld stond.. Je zou misschien kunnen zeggen dat hij wat goede momenten had in de spaarzame tijd die hem was gegund.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 14:28]
    Vind ik leuk
    NvC +5220
    dinsdag 13 november 2018 om 15:17
    Jup verschillende definities.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 14:03
    en toch stinkt het een beetje.....
    Vind ik leuk
    derksen +8938
    dinsdag 13 november 2018 om 14:13
    200.000 per week verdienen en nog niet genoeg pffff
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2109
    dinsdag 13 november 2018 om 14:15
    Ben benieuwd.
    Joey Barton kreeg 18 maanden schorsing en dat was "shortest possible"

    "Further details revealed in the judgment include the fact Barton made 42 bets on 20 games which involved his own team, from a total of 1,620. Of those 42 bets, 15 were on his team to lose. Of the 20 matches he did bet on Barton played in only two."

    Als Sturridge "voorkennis" heeft gebruikt lijkt me dat erger dan gokken op potjes waar je zelf niet speelt.
    Vind ik leuk
    erikv78 +198
    dinsdag 13 november 2018 om 16:50
    Er is ook een verschil of je 40£ / wedstrijd inzet als multimilluonair ofdat je een 100k op een eigen wedstrijd (verlies) zet en dan bv ook nog een eigen doelpunt maken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 14:35
    Als het bewezen wordt staande voet ontslaan .
    Weg wezen .
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 14:48
    A slip of the tongue is snel gemaakt maar is natuurlijk niet schadelijk, maar wel moeilijk te bewijzen en te verdedigen.

    Niet mee werken aan het onderzoek is in voor de Bunhe schuldig dus is ook niet een optie.

    Hij lijkt gewoon in een verschikkelijk situatie te zitten met zulke beschuldigen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9719
    dinsdag 13 november 2018 om 14:49
    Laat die jongen ook wat bijverdienen.

    Hij heeft het al zo moeilijk.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 14:49]
    Vind ik leuk
    michelhx +3789
    dinsdag 13 november 2018 om 14:59
    Ik vind dat een voetballer best mag gokken op voetbalwedstrijden. Zolang het maar geen wedstrijden zijn waarin het z'n eigen club betreft zie ik het probleem niet zo?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 15:57
    Het zou mij niks verbazen.

    De voetbalwereld gaat ten onder aan het grote geld. Net als de poli-ziek. Net als de natuur.
    Geld maakt meer kapot dan je lief is.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1843
    dinsdag 13 november 2018 om 19:00
    FAKENEWS van VP
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws