Koeman kijkt met stijgende verbazing naar Ajax-zege: Heb een andere denkwijze

Koeman kijkt met stijgende verbazing naar Ajax-zege: "Heb een andere denkwijze"

Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 16:15di 13-11-2018 om 16:15

Bondscoach Ronald Koeman heeft afgelopen zondag met stijgende verbazing gekeken naar de wedstrijd tussen Excelsior en Ajax. Hij snapt niet dat de Rotterdammers zó veel ruimte weggaven. Ajax won in Kralingen met 7-1; de score had nog veel hoger kunnen oplopen. 

Koeman vindt sowieso dat 'mindere' ploegen zich sowieso op een andere, slimmere manier zouden moeten weren tegen sterke tegenstanders. "Counteren is uiteraard een kwaliteit, maar bij Excelsior lag het wel helemaal open. Te veel Nederlandse ploegen denken: we gaan weer lekker een potje voetballen. Ik heb een andere denkwijze", zei de oefenmeester tijdens een persconferentie in Zeist. 

"Ik begin nooit aan een wedstrijd met de gedachte dat ik leuk en aardig voetbal ga laten zien met het risico om zeven doelpunten tegen te krijgen. Ook al heb je in je selectie veel minder kwaliteit, dan kun je het de tegenstander echt nog wel moeilijk maken."

Lees meer over:NederlandNederlandAjax

Plaats een reactie

Lucien1978 +6452
dinsdag 13 november 2018 om 16:19
Dan ben ik maar weer trots op mijn cluppie VVV. Vaak zeurt men over het verdedigende en behoudende spel, maar we zijn nog geen een keer weggespeeld en hebben op psv en ajax na bijna de minste tegendoelpunten
Vind ik leuk
035 +7184
dinsdag 13 november 2018 om 16:19
Het had ook 1-10 kunnen worden.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 16:21
Of 0-37
Vind ik leuk
2cents +59187
dinsdag 13 november 2018 om 16:21
Excelsior speelde tot aan de 0-2 juist heel gesloten. Veel man achter de bal. Dat werd nog prima geanalyseerd op tv. Na de 1-3 viel Excelsior in twee delen uiteen. Pas toen kwam echt de ruimte voor Ajax om in te voetballen. Op het moment dus dat het gespeeld was.
Vind ik leuk
Unknown007 +2147
dinsdag 13 november 2018 om 16:38
Precies dit. We waren voor een groot deel van de wedstrijd helemaal niet zo slecht en hebben ook zeker de kansen gehad op een treffer toen het nog maar 1-0 of 2-0 stond.

In de 2e helft heb ik echt schandalig slecht voetbal gezien van onze kant, maar had Ajax ook wel geluk dat elke aanval erin ging. Als er dan eindelijk een aanval was die ze zelf niet konden afmaken, stonden wij er altijd nog wel om ze een handje te helpen.

Daarnaast werd er overal geschreven over een walk over, maar dat was dus zeker niet het geval. geflatteerd was een betere beschrijving geweest.
Vind ik leuk
Rectificatie +1195
dinsdag 13 november 2018 om 22:01
Leuk dat je kansen heb gehad. Maar als je er 7 om je oren krijgt ben je compleet van het veld geblazen.
Vind ik leuk
MR - +184
dinsdag 13 november 2018 om 22:20
Alleen al in het eerste half uur 12 doelpogingen
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 16:22
Na 3-0 raakt het geloof weg. Volgende week maar weer.
Vind ik leuk
Roffel1998 +2142
dinsdag 13 november 2018 om 16:48
Het is alleen nooit 3-0 geweest in die wedstrijd
Vind ik leuk
Mari +11731
dinsdag 13 november 2018 om 16:24
Je kan ook denken: keihard er in gaan en veel kaarten pakken (behalve als Nuihuis fluit, o nee die fluit niet), vervolgens met 1-0 of 2-1 verliezen en daarna tegen de naaste concurrent met een gehavend elftal aan komen zetten en ook verliezen.
Een keuze
Vind ik leuk
Rectificatie +1195
dinsdag 13 november 2018 om 22:03
Je kan er ook voor kiezen om te spelen zoals nederland deed tegen belgie en duitsland. Speel je nog eens gelijk of met wat geluk win je.
Vind ik leuk
AllAdIn +22404
dinsdag 13 november 2018 om 16:25
Vaak zijn Nederlandse clubs nog te naïef. Willen leuk mee blijven voetballen terwijl een meer defensieve tactiek soms meer kans op resultaat heeft.
Dat laat Koeman nu ook bij Oranje zien.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12309
dinsdag 13 november 2018 om 16:42
Kunnen we net zo goed stoppen met het voetbal noemen. Het heet voortaan schijtbakken.
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 16:50
Koeman doet nu net of dit zo,n wonderuitslag is het gebeurd wel vaker in de eredivisie.
En met zijn elven de bus parkeren helpt ook niet.
Dit soort uitslagen komen nu eenmaal voor.
Wat niet vaak voorkomt is PSV - Feijenoord 10 - 0
Vind ik leuk
chuckie88 +2486
dinsdag 13 november 2018 om 17:11
Dan heeft Koeman niet heel goed gekeken... Eerste helft (tot aan de 2 - 0 voor Ajax) speelde Excelsior met 1 spits en 10 man rondom de 16 m... pas in de 2e helft gingen ze wat vroeger storen en bij de 0 - 3 stortte het als een kaartenhuis in elkaar
Vind ik leuk
chuckie88 +2486
dinsdag 13 november 2018 om 17:12
De Graafschap speelde nog veel meer "open" dan Excelsior
Vind ik leuk
dinsdag 13 november 2018 om 17:43
Dit kan nog alle kanten op met Ajax en psv. Psv heeft twee troeven in handen nl. 5 punten voor op ons en niet meer europees.
Volgend jaar valt de beslissing ... tenzij psv nog voor kerstman wil spelen!
Vind ik leuk
Shelbourne +5860
dinsdag 13 november 2018 om 17:46
Bij veel Eredivisie clubs gaat het vaak in de basis al fout. Ik wil VI/vd Gijp geen wereld analisten noemen maar die filmpjes van Eredivisie clubs die een aftrap bijvoorbeeld nemen en dan blind vooruit rossen is tekenend. Zat spelers die liever niet de bal hebben. Ja, dan wordt voetballen lastig.
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
dinsdag 13 november 2018 om 20:43
Blind rost niets vooruit, hij speelt balletjes breed. Zo is veltmuisje er weer en dat gaat ze nog meer punten kosten.
Vind ik leuk
Mr. O +1501
woensdag 14 november 2018 om 00:18
En hij is weer bezig...
Ssssssssst! Silence! Stil eens!
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 00:19]
Vind ik leuk
Gyrosregime +2688
dinsdag 13 november 2018 om 18:38
Lijkt me lachen als Oranje komende wedstrijd met 7-1 verliest :p
Vind ik leuk
Marco S +6560
dinsdag 13 november 2018 om 18:43
Volgens mij speelde jij nog eens een champions league finale tegen Milan waar de doelpunten je om de oren vielen, dus doe niet zo stoer koetje
Vind ik leuk
Downvalley +278
woensdag 14 november 2018 om 08:21
Ik denk dat het voor Psv wat makkelijker kan worden.
Omdat Psv zich alleen nog maar op de competitie hoeft te richten.
Geen Europees meer en geen Beker meer.
Bij Ajax gaat dat opbreken ben ik bang.
Hoop dat ik het mis heb...........!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws