Koeman kijkt met stijgende verbazing naar Ajax-zege: Heb een andere denkwijze

    Koeman kijkt met stijgende verbazing naar Ajax-zege: "Heb een andere denkwijze"

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 16:15di 13-11-2018 om 16:15

    Bondscoach Ronald Koeman heeft afgelopen zondag met stijgende verbazing gekeken naar de wedstrijd tussen Excelsior en Ajax. Hij snapt niet dat de Rotterdammers zó veel ruimte weggaven. Ajax won in Kralingen met 7-1; de score had nog veel hoger kunnen oplopen. 

    Koeman vindt sowieso dat 'mindere' ploegen zich sowieso op een andere, slimmere manier zouden moeten weren tegen sterke tegenstanders. "Counteren is uiteraard een kwaliteit, maar bij Excelsior lag het wel helemaal open. Te veel Nederlandse ploegen denken: we gaan weer lekker een potje voetballen. Ik heb een andere denkwijze", zei de oefenmeester tijdens een persconferentie in Zeist. 

    "Ik begin nooit aan een wedstrijd met de gedachte dat ik leuk en aardig voetbal ga laten zien met het risico om zeven doelpunten tegen te krijgen. Ook al heb je in je selectie veel minder kwaliteit, dan kun je het de tegenstander echt nog wel moeilijk maken."

    Lees meer over:NederlandNederlandAjax

    Plaats een reactie

    Analyse075 +1835
    dinsdag 13 november 2018 om 16:18
    Er staat geen maat op PSV en Ajax. Hoe gemakkelijk ze hun wedstrijden winnen. Het verschil met de rest is wel heel erg zichtbaar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:33
    Waarom men nog steeds spreekt van PSV ivm de sterkste ploeg van Nederland is me echt een raadsel, PSV zal in December als een kaartenhuis in elkaar storten, dat is zo overduidelijk als wat.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1835
    dinsdag 13 november 2018 om 16:36
    Ik kijk veel wedstrijden en PSV heeft een goede basiself die kampioen kunnen worden. De bank is (op Malen en Guiterez na) heel matig. Daar is misschien voor Ajax wat te halen.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13301
    dinsdag 13 november 2018 om 17:00
    PSV heeft 1 'voordeel', die liggen straks uit Europa en ook al uit de Beker.. Dus die kunnen elke wedstrijd met dezelfde 11 beginnen..
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 17:01]
    Vind ik leuk
    El Cazador +7591
    dinsdag 13 november 2018 om 17:15
    Betekent ook minder ritme
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13301
    dinsdag 13 november 2018 om 19:41
    1x per week spelen is genoeg ritme voor hun om bijna alle clubs te verslaan in de ED.. Alleen uit bij Ajax en Feyenoord zie ik ze misschien punten verliezen.. En misschien bij een AZ, Vitesse of Utrecht..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:53
    Bij het UWV staan nog genoeg vacatures open voor waarzeggers
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 17:14
    Waar baseer jij dat op dan?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27622
    dinsdag 13 november 2018 om 17:20
    Mag je natuurlijk op hopen. Waarschijnlijk hoopte je daar vorig seizoen ook op.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +5054
    dinsdag 13 november 2018 om 18:58
    Heb jij voor mij de winnende lotto getallen aub?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:56
    Ja tegen Venlo, Fortuna en nog wat andere teams ging het van een leien dakje. Koeman heeft gelijk, kleinere clubs moeten slimmer spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 00:40
    Eindelijk toch

    Net als vroeger in jaren "90"

    Alleen maar hoge cijfers daarmee ook zelf vertrouwen ernaar toe tegen top clubs in de champions league
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5525
    dinsdag 13 november 2018 om 16:19
    Dan ben ik maar weer trots op mijn cluppie VVV. Vaak zeurt men over het verdedigende en behoudende spel, maar we zijn nog geen een keer weggespeeld en hebben op psv en ajax na bijna de minste tegendoelpunten
    Vind ik leuk
    035 +6400
    dinsdag 13 november 2018 om 16:19
    Het had ook 1-10 kunnen worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:21
    Of 0-37
    Vind ik leuk
    2cents +57849
    dinsdag 13 november 2018 om 16:21
    Excelsior speelde tot aan de 0-2 juist heel gesloten. Veel man achter de bal. Dat werd nog prima geanalyseerd op tv. Na de 1-3 viel Excelsior in twee delen uiteen. Pas toen kwam echt de ruimte voor Ajax om in te voetballen. Op het moment dus dat het gespeeld was.
    Vind ik leuk
    Unknown007 +2058
    dinsdag 13 november 2018 om 16:38
    Precies dit. We waren voor een groot deel van de wedstrijd helemaal niet zo slecht en hebben ook zeker de kansen gehad op een treffer toen het nog maar 1-0 of 2-0 stond.

    In de 2e helft heb ik echt schandalig slecht voetbal gezien van onze kant, maar had Ajax ook wel geluk dat elke aanval erin ging. Als er dan eindelijk een aanval was die ze zelf niet konden afmaken, stonden wij er altijd nog wel om ze een handje te helpen.

    Daarnaast werd er overal geschreven over een walk over, maar dat was dus zeker niet het geval. geflatteerd was een betere beschrijving geweest.
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1220
    dinsdag 13 november 2018 om 22:01
    Leuk dat je kansen heb gehad. Maar als je er 7 om je oren krijgt ben je compleet van het veld geblazen.
    Vind ik leuk
    MR - +132
    dinsdag 13 november 2018 om 22:20
    Alleen al in het eerste half uur 12 doelpogingen
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:22
    Na 3-0 raakt het geloof weg. Volgende week maar weer.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +1399
    dinsdag 13 november 2018 om 16:48
    Het is alleen nooit 3-0 geweest in die wedstrijd
    Vind ik leuk
    Mari +10234
    dinsdag 13 november 2018 om 16:24
    Je kan ook denken: keihard er in gaan en veel kaarten pakken (behalve als Nuihuis fluit, o nee die fluit niet), vervolgens met 1-0 of 2-1 verliezen en daarna tegen de naaste concurrent met een gehavend elftal aan komen zetten en ook verliezen.
    Een keuze
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1220
    dinsdag 13 november 2018 om 22:03
    Je kan er ook voor kiezen om te spelen zoals nederland deed tegen belgie en duitsland. Speel je nog eens gelijk of met wat geluk win je.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19312
    dinsdag 13 november 2018 om 16:25
    Vaak zijn Nederlandse clubs nog te naïef. Willen leuk mee blijven voetballen terwijl een meer defensieve tactiek soms meer kans op resultaat heeft.
    Dat laat Koeman nu ook bij Oranje zien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:30
    Technisch heeft hij gelijk anders kan je beter gelijk de deur open zetten .
    Vind ik leuk
    alaaf +1627
    dinsdag 13 november 2018 om 16:34
    Dank je ronald, dat ajax hierdoor nog maar veel punten gaat verspelen!
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7245
    dinsdag 13 november 2018 om 16:42
    Kunnen we net zo goed stoppen met het voetbal noemen. Het heet voortaan schijtbakken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 16:50
    Koeman doet nu net of dit zo,n wonderuitslag is het gebeurd wel vaker in de eredivisie.
    En met zijn elven de bus parkeren helpt ook niet.
    Dit soort uitslagen komen nu eenmaal voor.
    Wat niet vaak voorkomt is PSV - Feijenoord 10 - 0
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2542
    dinsdag 13 november 2018 om 17:11
    Dan heeft Koeman niet heel goed gekeken... Eerste helft (tot aan de 2 - 0 voor Ajax) speelde Excelsior met 1 spits en 10 man rondom de 16 m... pas in de 2e helft gingen ze wat vroeger storen en bij de 0 - 3 stortte het als een kaartenhuis in elkaar
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2542
    dinsdag 13 november 2018 om 17:12
    De Graafschap speelde nog veel meer "open" dan Excelsior
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 17:43
    Dit kan nog alle kanten op met Ajax en psv. Psv heeft twee troeven in handen nl. 5 punten voor op ons en niet meer europees.
    Volgend jaar valt de beslissing ... tenzij psv nog voor kerstman wil spelen!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4998
    dinsdag 13 november 2018 om 17:46
    Bij veel Eredivisie clubs gaat het vaak in de basis al fout. Ik wil VI/vd Gijp geen wereld analisten noemen maar die filmpjes van Eredivisie clubs die een aftrap bijvoorbeeld nemen en dan blind vooruit rossen is tekenend. Zat spelers die liever niet de bal hebben. Ja, dan wordt voetballen lastig.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1784
    dinsdag 13 november 2018 om 20:43
    Blind rost niets vooruit, hij speelt balletjes breed. Zo is veltmuisje er weer en dat gaat ze nog meer punten kosten.
    Vind ik leuk
    Mr. O +1092
    woensdag 14 november 2018 om 00:18
    En hij is weer bezig...
    Ssssssssst! Silence! Stil eens!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 00:19]
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2516
    dinsdag 13 november 2018 om 18:38
    Lijkt me lachen als Oranje komende wedstrijd met 7-1 verliest :p
    Vind ik leuk
    Marco S +6032
    dinsdag 13 november 2018 om 18:43
    Volgens mij speelde jij nog eens een champions league finale tegen Milan waar de doelpunten je om de oren vielen, dus doe niet zo stoer koetje
    Vind ik leuk
    Downvalley +248
    woensdag 14 november 2018 om 08:21
    Ik denk dat het voor Psv wat makkelijker kan worden.
    Omdat Psv zich alleen nog maar op de competitie hoeft te richten.
    Geen Europees meer en geen Beker meer.
    Bij Ajax gaat dat opbreken ben ik bang.
    Hoop dat ik het mis heb...........!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws