Oranje verslaat 'schijtploeg' Frankrijk: 'Panenka was een terechte vernedering'

Oranje verslaat 'schijtploeg' Frankrijk: 'Panenka was een terechte vernedering'

Gepubliceerd: zaterdag 17 november 2018 om 07:21za 17-11-2018 om 07:21

Rafael van der Vaart en Pierre van Hooijdonk wisten vrijdagavond niet wat ze zagen. De twee ex-internationals waren in De Kuip om Nederland-Frankrijk te analyseren voor de NOS en zagen hoe Oranje de wereldkampioen overvleugelde.

"Het was gewoon smullen geblazen. Werkelijk iedereen speelde goed", opent Van der Vaart zijn lofzang. "Dit Nederlands elftal was gewoon niet normaal, zo goed. Van de eerste tot de laatste minuut de betere ploeg en geen kans weggegeven." Memphis Depay was volgens Van der Vaart de grote uitblinker. "Sterk, ongelooflijk gedreven... Ik zag een voorzet van Daley Blind, toen sprong hij drie meter de lucht in!"

Van Hooijdonk verbaasde zich vooral over het afwachtende spel van Frankrijk. "In de tweede helft dacht ik: nu zullen de Fransen toch wel een keer gaan komen. Maar dat viel eigenlijk reuze mee. Het was een wonder dat die goal pas zo laat in de wedstrijd viel, maar dat was in mijn ogen wel de absolute vernedering." Van der Vaart noemt de panenka van Depay een terechte vernedering en Van Hooijdonk sluit zich hierbij aan. "Als wereldkampioen heb je hier niets, maar dan ook niets laten zien. Wat een schijtploeg!"

Poll

Gaat Koeman Oranje naar het EK 2020 leiden?

(9586 stemmen)

Plaats een reactie

psvfan1913 +5952
zaterdag 17 november 2018 om 07:26
Heerlijk dit! Trots op Bergwijn, Dumfries, Depay en Wijnaldum van de PSV zijde. Verder was ik laatst nog wat sceptisch over Frenkie. Maar begin de hype steeds meer te begrijpen. Heerlijk dat we langzaam weer mee gaan doen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 07:45
Ontroerend! In de 3 van 4 kunnen Ajax, Feyenoord en Heerenveen ook nog trots zijn.
Depay, De ligt en de jong zijn van wereldklasse. Zie er nog wel 5 doorgroeien naar dit niveau.
Komen weer mooie zomers aan😁
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:18
Niet gelijk weer overdrijven. Hoe vaak hebben we al een WK of EK gewonnen voordat het überhaupt was begonnen?
Vind ik leuk
Bosmeister +819
zaterdag 17 november 2018 om 07:46
Als we de prachtige victorie dan toch aan clubs gaan linken dan claim ik ‘m voor FC Groningen. Onze Koeman immers ;)
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 07:47
Ik claim hem aan NAC. Ook al hebben we er niks mee te maken, wii willen nou ook wel eens een keer winnen
Vind ik leuk
thierryer +1970
zaterdag 17 november 2018 om 08:03
Goede analist van gister Pierre?
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:32
Kijk jij snapt hem
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:07
Ik claim hem aan Sittard. Van Bommel heeft Dumfries klaargestoomd voor Oranje...
Vind ik leuk
Marco B. +322
zaterdag 17 november 2018 om 09:20
Heerlijk ;) haha
Vind ik leuk
PinPelado +2023
zaterdag 17 november 2018 om 08:58
Nu moeten we uitkijken dat er geen trein langs rijdt waar Koeman op kan springen :)
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 09:05
Ik claim hem aan Nederland. Een klein land die toch weer instaat is, om na een diep dal weer te stijgen naar grote hoogte. Met inbreng van alle clubs die het kleine landje heeft.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 09:26
Het is grotendeels aan Groningen toe te schrijven dankzij het opgepompte gas wat we daar vandaan halen was het heerlijk warm en knus in de Kuip
Vind ik leuk
Meneer Smith +3316
zaterdag 17 november 2018 om 08:10
Babel ook klasse .bijna iedereen gister
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:16
Een organisatie in evenwicht. En De Jong is een klassieke Libero. Hij lijkt in zijn fysiek, bewegingen en spel verrassend veel op Beckenbauer. Dat heb ik eigenlijk van een Engelse analist maar inmiddels veel naar beelden van Beckenbauer gekeken. En het klopt echt. Het woord hype zegt me niets. Deze jongen is een blijvertje, net als Dumfries.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6059
zaterdag 17 november 2018 om 09:42
Alle spelers verdienen lof maar ik vond frenkie juist niet opvallen.
Zou eigenlijk wel met kop en schouders boven iedereen uit moeten steken gezien het gehype.
Deed wel goede dingen en niets fout.
Alleen iedereen roemt hem juist voor het naar voren denken maar paste gisteren ong 8 van de 10 ballen terug.
Hij kon ook niet anders maar blaas hem dan ook niet zo op (media)
Vind ik leuk
Chebaisit +1435
zaterdag 17 november 2018 om 10:02
Ik was blij dat dumfries bleef staan, hij speelde goed is sterk en groot
Vind ik leuk
Ikkedus +267
zaterdag 17 november 2018 om 10:22
Dumfries, Depay, Wijnaldum, trots van de PSV zijde? Sparta zijde...
Dan ook nog De Roon. En Strootman op de bank... Gewoon 5 man afkomstig van Sparta.
Die club verdient beter. En is nu goed bezig in competitie, maar ook op gebied van scouting, opleiding en samenwerking.
Spelers leveren nu ook al steeds meer op, nu nog terug naar de eredivisie! En snel aub...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 10:23]
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 07:26
Heerlijk wakker worden zo....
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 07:27
zeker gaan we naar het EK
Vind ik leuk
Garrincha +224
zaterdag 17 november 2018 om 07:29
Fantastische wedstrijd, maar om nou t zeggen dat t een schijtploeg is...Frankrijk speelt schijterig, met een andere coach / speelwijze is t toch echt wel een superploeg. Des te beter is de prestatie van Oranje!
Vind ik leuk
Radaje +1207
zaterdag 17 november 2018 om 07:49
Dat is gewoon een gebrek aan respect. Waarom meteen zo praten, laten we gewoon blij zijn voor het Nederlands elftal. En dat kan ook zonder de tegenstander te beledigen.
Vind ik leuk
Romario9 +13173
zaterdag 17 november 2018 om 08:15
Belachelijk hoe Frankrijk speelt ondanks het materiaal dat ze hebben. Ook tijdens het WK al. Bah bah.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 07:36
Wat is het toch lekker om Frankrijk een schijtploeg te noemen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 07:38
Weer verliefd op Oranje!!!!! we doen eindelijk weer mee met een beter oranje,dan in Brazilië.
Vind ik leuk
Jajem +501
zaterdag 17 november 2018 om 07:57
Frankrijk kan alleen wereldkampioen worden als ze tegen Kroatië spelen. Nederland vecht als echte leeuwen en worden altijd genaait. Hopelijk is dit een begin van een oranje evolutie.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 09:00
Revolutie!;-)
Vind ik leuk
reggie +2021
zaterdag 17 november 2018 om 08:05
Het was Dumfries die 3 meter hoog kwam op die voorzet en niet Depay.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29047
zaterdag 17 november 2018 om 08:14
Leuk om Pierre eens echt enthousiast te zien! Kon ook moeilijk anders, maar toch
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:15
Dat kan elke goede ploeg toch een keer overkomen? Helemaal na zo'n WK.

Een beetje overdreven allemaal.

Het enthousiasme kent weer geen grenzen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 08:16]
Vind ik leuk
base +2350
zaterdag 17 november 2018 om 08:46
Het zoals jou pessimisme ?
Kan ik ook wel begrijpen als Feyenoorder. 😉
Vind ik leuk
Spiegel +10839
zaterdag 17 november 2018 om 08:52
Van der Vaart had het over bij die 3 meter de lucht in over Dumfries, niet over Memphis.

VP als jullie iemand citeren, gebruik dan wel de juiste context eromheen.
Vind ik leuk
Smithsonian +41223
zaterdag 17 november 2018 om 09:36
Top prestatie, we tellen nou wel weer een beetje mee.
Vind ik leuk
pico323 +7304
zaterdag 17 november 2018 om 09:55
Drie maanden geleden was het niets en nu loop iedereen weer te juichen. Opportuun zoals we zijn. Na twee gewonnen wedstrijden. Van de Duitsers krijg je klop want die zijn nu wel voor 100% gemotiveerd. En dan is het weer slecht. Waar hebben we het over.
Vind ik leuk
Dj Storm +275
zaterdag 17 november 2018 om 10:01
Tja tegen de Duitsers werden we vrijwel weggespeeld en we winnen we op zijn Duits 🤔en tegen vreselijk laffe, slechte Fransen winnen we verdiend. Conclusie : we zijn er nog lang niet
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 10:05
Frankrijk heeft op WK ook als schijtploeg gespeeld. Kan niet anders als je met Giroud speelt.
Vind ik leuk
kees ee +777
zaterdag 17 november 2018 om 12:31
. . nog vorig jaar was vlgns de nederlandse pers, ons voetbal ten dode opgeschreven als niet werd gekozen voor een andere eredivisie opzet (meer geld), en of een samenwerking met belgië !? pardon ?? daar lees ik op wat stuiptrekkingen na, . . (van sjoerd pfff), nu weinig meer van !?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws