Oranje verslaat 'schijtploeg' Frankrijk: 'Panenka was een terechte vernedering'

    Oranje verslaat 'schijtploeg' Frankrijk: 'Panenka was een terechte vernedering'

    Gepubliceerd: zaterdag 17 november 2018 om 07:21za 17-11-2018 om 07:21

    Rafael van der Vaart en Pierre van Hooijdonk wisten vrijdagavond niet wat ze zagen. De twee ex-internationals waren in De Kuip om Nederland-Frankrijk te analyseren voor de NOS en zagen hoe Oranje de wereldkampioen overvleugelde.

    "Het was gewoon smullen geblazen. Werkelijk iedereen speelde goed", opent Van der Vaart zijn lofzang. "Dit Nederlands elftal was gewoon niet normaal, zo goed. Van de eerste tot de laatste minuut de betere ploeg en geen kans weggegeven." Memphis Depay was volgens Van der Vaart de grote uitblinker. "Sterk, ongelooflijk gedreven... Ik zag een voorzet van Daley Blind, toen sprong hij drie meter de lucht in!"

    Van Hooijdonk verbaasde zich vooral over het afwachtende spel van Frankrijk. "In de tweede helft dacht ik: nu zullen de Fransen toch wel een keer gaan komen. Maar dat viel eigenlijk reuze mee. Het was een wonder dat die goal pas zo laat in de wedstrijd viel, maar dat was in mijn ogen wel de absolute vernedering." Van der Vaart noemt de panenka van Depay een terechte vernedering en Van Hooijdonk sluit zich hierbij aan. "Als wereldkampioen heb je hier niets, maar dan ook niets laten zien. Wat een schijtploeg!"

    Poll

    Gaat Koeman Oranje naar het EK 2020 leiden?

    (9149 stemmen)

    Plaats een reactie

    psvfan1913 +2347
    zaterdag 17 november 2018 om 07:26
    Heerlijk dit! Trots op Bergwijn, Dumfries, Depay en Wijnaldum van de PSV zijde. Verder was ik laatst nog wat sceptisch over Frenkie. Maar begin de hype steeds meer te begrijpen. Heerlijk dat we langzaam weer mee gaan doen.
    Vind ik leuk
    Andre As +3266
    zaterdag 17 november 2018 om 07:36
    Langzaam? Gewoon in twee maanden van lachertje van de wereld naar torenhoge favoriet voor de komende EK's en WK's voor de komende 10 jaar ;-)
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5612
    zaterdag 17 november 2018 om 08:18
    Lopen we hier niet een beetje hard van stapel :)
    Vind ik leuk
    PinPelado +1923
    zaterdag 17 november 2018 om 08:56
    Whahahahaha zo zijn wij nou eenmaal :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 07:45
    Ontroerend! In de 3 van 4 kunnen Ajax, Feyenoord en Heerenveen ook nog trots zijn.
    Depay, De ligt en de jong zijn van wereldklasse. Zie er nog wel 5 doorgroeien naar dit niveau.
    Komen weer mooie zomers aan😁
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:18
    Niet gelijk weer overdrijven. Hoe vaak hebben we al een WK of EK gewonnen voordat het überhaupt was begonnen?
    Vind ik leuk
    Bosmeister +464
    zaterdag 17 november 2018 om 07:46
    Als we de prachtige victorie dan toch aan clubs gaan linken dan claim ik ‘m voor FC Groningen. Onze Koeman immers ;)
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 07:47
    Ik claim hem aan NAC. Ook al hebben we er niks mee te maken, wii willen nou ook wel eens een keer winnen
    Vind ik leuk
    thierryer +1781
    zaterdag 17 november 2018 om 08:03
    Goede analist van gister Pierre?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:32
    Kijk jij snapt hem
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:07
    Ik claim hem aan Sittard. Van Bommel heeft Dumfries klaargestoomd voor Oranje...
    Vind ik leuk
    Marco B. +269
    zaterdag 17 november 2018 om 09:20
    Heerlijk ;) haha
    Vind ik leuk
    PinPelado +1923
    zaterdag 17 november 2018 om 08:58
    Nu moeten we uitkijken dat er geen trein langs rijdt waar Koeman op kan springen :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:05
    Ik claim hem aan Nederland. Een klein land die toch weer instaat is, om na een diep dal weer te stijgen naar grote hoogte. Met inbreng van alle clubs die het kleine landje heeft.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:26
    Het is grotendeels aan Groningen toe te schrijven dankzij het opgepompte gas wat we daar vandaan halen was het heerlijk warm en knus in de Kuip
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3360
    zaterdag 17 november 2018 om 08:10
    Babel ook klasse .bijna iedereen gister
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:16
    Een organisatie in evenwicht. En De Jong is een klassieke Libero. Hij lijkt in zijn fysiek, bewegingen en spel verrassend veel op Beckenbauer. Dat heb ik eigenlijk van een Engelse analist maar inmiddels veel naar beelden van Beckenbauer gekeken. En het klopt echt. Het woord hype zegt me niets. Deze jongen is een blijvertje, net als Dumfries.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4765
    zaterdag 17 november 2018 om 09:42
    Alle spelers verdienen lof maar ik vond frenkie juist niet opvallen.
    Zou eigenlijk wel met kop en schouders boven iedereen uit moeten steken gezien het gehype.
    Deed wel goede dingen en niets fout.
    Alleen iedereen roemt hem juist voor het naar voren denken maar paste gisteren ong 8 van de 10 ballen terug.
    Hij kon ook niet anders maar blaas hem dan ook niet zo op (media)
    Vind ik leuk
    Chebaisit +756
    zaterdag 17 november 2018 om 10:02
    Ik was blij dat dumfries bleef staan, hij speelde goed is sterk en groot
    Vind ik leuk
    Ikkedus +267
    zaterdag 17 november 2018 om 10:22
    Dumfries, Depay, Wijnaldum, trots van de PSV zijde? Sparta zijde...
    Dan ook nog De Roon. En Strootman op de bank... Gewoon 5 man afkomstig van Sparta.
    Die club verdient beter. En is nu goed bezig in competitie, maar ook op gebied van scouting, opleiding en samenwerking.
    Spelers leveren nu ook al steeds meer op, nu nog terug naar de eredivisie! En snel aub...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 10:23]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 07:26
    Heerlijk wakker worden zo....
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 07:27
    zeker gaan we naar het EK
    Vind ik leuk
    Garrincha +225
    zaterdag 17 november 2018 om 07:29
    Fantastische wedstrijd, maar om nou t zeggen dat t een schijtploeg is...Frankrijk speelt schijterig, met een andere coach / speelwijze is t toch echt wel een superploeg. Des te beter is de prestatie van Oranje!
    Vind ik leuk
    Radaje +978
    zaterdag 17 november 2018 om 07:49
    Dat is gewoon een gebrek aan respect. Waarom meteen zo praten, laten we gewoon blij zijn voor het Nederlands elftal. En dat kan ook zonder de tegenstander te beledigen.
    Vind ik leuk
    Romario9 +12063
    zaterdag 17 november 2018 om 08:15
    Belachelijk hoe Frankrijk speelt ondanks het materiaal dat ze hebben. Ook tijdens het WK al. Bah bah.
    Vind ik leuk
    Andre As +3266
    zaterdag 17 november 2018 om 07:34
    Frankrijk is echt geen schijtploeg. Nederland speelde fantastisch en Frankrijk heeft blijkbaar niet veel zin in de Nations League.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +756
    zaterdag 17 november 2018 om 10:04
    Frankrijk is geen schijtploeg maar was bang voor de Nederlandse counter.
    Die hebben ook Nederland - Duitsland 3-0 gezien
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 10:04]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 07:36
    Wat is het toch lekker om Frankrijk een schijtploeg te noemen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 07:38
    Weer verliefd op Oranje!!!!! we doen eindelijk weer mee met een beter oranje,dan in Brazilië.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9392
    zaterdag 17 november 2018 om 07:38
    Het begint nu echt een leuk team te worden. Na jaren van mislukkingen staat er eindelijk een elftal wat weer mee kan doen op een toernooi. Mooi man.
    Vind ik leuk
    markie +1293
    zaterdag 17 november 2018 om 08:19
    En toch bij elke wedstrijd weer Babel te lezen in de opstelling... Hij verbaasd mij weer elke wedstrijd maar voor mij blijft het een voetballer die boven zichzelf uitstijgt. Is er echt geen alternatief met de uitstraling op het veld als Memphis?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 08:20]
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9392
    zaterdag 17 november 2018 om 08:26
    Gisteren speelde hij niet slecht dus de keuze van Koeman is wel gerechtvaardigd. In de toekomst komt daar wel een ander te staan. Promes, Kluivert of Stengs misschien wel.
    Vind ik leuk
    base +2408
    zaterdag 17 november 2018 om 08:43
    Promes mag van mij lekker op de bank blijven bij zijn inval beurt struikelde hij gelijk weer met de bal.
    En als je het niet opvalt Depay heeft een klik met Babel wat nou ook niet onbelangrijk is.
    Vind ik leuk
    PinPelado +1923
    zaterdag 17 november 2018 om 09:02
    Ik had ook enige twijfel toen ik weer de naam van Babel zag na een lange afwezigheid in Oranje. Maar de drive waarmee hij speelt, petje af. Lijkt alsof hij jonger is geworden. Voor mij mag hij blijven staan. Heeft dreiging, snelheid, mankracht, doelgericht, help mee verdedigen, Prima!
    Vind ik leuk
    Jajem +483
    zaterdag 17 november 2018 om 07:57
    Frankrijk kan alleen wereldkampioen worden als ze tegen Kroatië spelen. Nederland vecht als echte leeuwen en worden altijd genaait. Hopelijk is dit een begin van een oranje evolutie.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 09:00
    Revolutie!;-)
    Vind ik leuk
    reggie +1818
    zaterdag 17 november 2018 om 08:05
    Het was Dumfries die 3 meter hoog kwam op die voorzet en niet Depay.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27621
    zaterdag 17 november 2018 om 08:14
    Leuk om Pierre eens echt enthousiast te zien! Kon ook moeilijk anders, maar toch
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:15
    Dat kan elke goede ploeg toch een keer overkomen? Helemaal na zo'n WK.

    Een beetje overdreven allemaal.

    Het enthousiasme kent weer geen grenzen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 08:16]
    Vind ik leuk
    base +2408
    zaterdag 17 november 2018 om 08:46
    Het zoals jou pessimisme ?
    Kan ik ook wel begrijpen als Feyenoorder. 😉
    Vind ik leuk
    Spiegel +10076
    zaterdag 17 november 2018 om 08:52
    Van der Vaart had het over bij die 3 meter de lucht in over Dumfries, niet over Memphis.

    VP als jullie iemand citeren, gebruik dan wel de juiste context eromheen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34438
    zaterdag 17 november 2018 om 09:36
    Top prestatie, we tellen nou wel weer een beetje mee.
    Vind ik leuk
    pico323 +6675
    zaterdag 17 november 2018 om 09:55
    Drie maanden geleden was het niets en nu loop iedereen weer te juichen. Opportuun zoals we zijn. Na twee gewonnen wedstrijden. Van de Duitsers krijg je klop want die zijn nu wel voor 100% gemotiveerd. En dan is het weer slecht. Waar hebben we het over.
    Vind ik leuk
    Dj Storm +207
    zaterdag 17 november 2018 om 10:01
    Tja tegen de Duitsers werden we vrijwel weggespeeld en we winnen we op zijn Duits 🤔en tegen vreselijk laffe, slechte Fransen winnen we verdiend. Conclusie : we zijn er nog lang niet
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:05
    Frankrijk heeft op WK ook als schijtploeg gespeeld. Kan niet anders als je met Giroud speelt.
    Vind ik leuk
    kees ee +652
    zaterdag 17 november 2018 om 12:31
    . . nog vorig jaar was vlgns de nederlandse pers, ons voetbal ten dode opgeschreven als niet werd gekozen voor een andere eredivisie opzet (meer geld), en of een samenwerking met belgië !? pardon ?? daar lees ik op wat stuiptrekkingen na, . . (van sjoerd pfff), nu weinig meer van !?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws