Vrees voor Eredivisie-exodus: 'De Ligt liet zien niet onder te doen voor Van Dijk'

    Vrees voor Eredivisie-exodus: 'De Ligt liet zien niet onder te doen voor Van Dijk'

    Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 07:56zo 18-11-2018 om 07:56

    Nu in de Eredivisie veel bij het oude blijft, wordt gevreesd dat talenten als Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong nog sneller naar het buitenland worden gedreven. De Ajacieden maakten vrijdag indruk tijdens de 2-0 zege op Frankrijk, zag De Telegraaf.

    'De Ligt liet aan de zijde van Virgil van Dijk zien niet onder te doen voor de verdediger van Liverpool, de duurste Nederlandse speler ooit (85 miljoen euro). Door Kylian Mbappé na elf minuten simpel van de bal te lopen en Olivier Giroud veelvuldig in de lucht te kloppen, verschenen er in de boekjes van de scouts weer een paar plusjes achter zijn naam', schrijft de ochtendkrant.

    Ook ploeggenoot De Jong maakte indruk. 'De Ajax-speler wilde tijdens zijn eerste duel ooit in De Kuip elke bal hebben, liet zien een groot talent te zijn, maar werd de eerste helft vooral diep op eigen helft balbezit gegund. Zodra hij zich aan het front meldde, zaten de Fransen als horzels op zijn huid. De harde overtreding van N’golo Kanté was wat dat betreft veelzeggend. Na rust slaagde hij er knap in zich volledig aan de Franse bewaking te ontworstelen. Met de slim verdiende strafschop als ultieme beloning.'

    'Het kan niet anders of een als de oudere Johan Cruijff dirigerende jongeling die zo wordt gevreesd door de wereldkampioen staat – zoals overigens ook bekend – bovenaan de verlanglijstjes van vele Europese topclubs', stelt De Telegraaf. De krant concludeert dat het 'een prikkeling voor de zintuigen' was voor de Eredivisie-talenten.

    Plaats een reactie

    MojoRisin +13190
    zondag 18 november 2018 om 08:10
    Dat wordt komende zomer extreem cashen..
    Vind ik leuk
    Stom +354
    zondag 18 november 2018 om 08:15
    Inderdaad. Tijd om te beginnen met speculeren over hoe Ajax dit gemis kan opvangen ;)
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13190
    zondag 18 november 2018 om 08:30
    Ja, dat wordt zwaar herinvesteren, dit kaliber spelers pik je niet zo maar even in de ED op..
    Vind ik leuk
    Pimman +6112
    zondag 18 november 2018 om 08:54
    Dan geld genoeg om te herinvesteren nóg buiten al het geld wat binnenstroomt via de CL. Probleem lijkt mij wel dat je deze kwalitatief gelijkwaardige grote spelers niet zomaar ergens vandaan haalt. Sowieso moeten die óók maar weer in de NL-competitie willen spelen en uiteindelijk zal je grotendeels wéér een nieuw team met automatisme moeten formeren. Kortom een héle puzzel! Gelukkig hebben ze bij Ajax geleerd van hun fouten en zullen ze daar hopelijk slim op inspelen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 08:55]
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13190
    zondag 18 november 2018 om 09:13
    Buitenlandse (Zuid-Amerikaanse) talenten/spelers zien ook dat je via Ajax naar grote clubs kunt gaan, zoals Sanchez en straks Tagliafico en waarschijnlijk ook Neres op den duur..
    Vind ik leuk
    Castromann +7868
    zondag 18 november 2018 om 08:59
    En opletten dat je niet gaat overbetalen voor hun vervangers.
    Tagliafico kon je dit seizoen nog oppikken voor 6a7 milj.
    Nu vragen de clubs het dubbele of 3voudige aan ajax omdat men weet dat er geld zit.
    Het gevaar daarin schuilt als je een speler koopt van 20milj + of je die inverstering nog terug ziet.
    Plus je salarishuis gaat ook de pan uit rijzen ...
    Dan gaat het rap met de miljoentjes.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:13
    Gewoon hetzelfde doen als met Tadic, halen als ze nog niet verkocht zijn.
    Vind ik leuk
    Castromann +7868
    zondag 18 november 2018 om 10:14
    Maar je moet ook opletten dat je als vervangers niet alleen buitenanders haalt.
    Je hebt met tadic dolberg wober schone neres onana al buitenlanders als basisspelers plus 2semi buitenlanders met Ziyech en mazraoui .....haal je voor de ligt en de jong ook 2 buitenlanders dan heb je alleen nog blind en vd beek over.
    Dan verlies je wel je identiteit en je geeft een signaal af dat eigen jeugd op 2e plan komt.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13190
    zondag 18 november 2018 om 09:14
    Daar ontkomen we niet meer aan inderdaad.. We zullen wel moeten, middelmaat is geen optie meer..
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:34
    Nou dat zal wel meevallen 60 miljoen uit de CL en 130-150 miljoen voor de Ligt en de Jong. Dan kan je wel wat missen hoor.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27459
    zondag 18 november 2018 om 09:01
    Veel talent uit Zuid Amerika, denk ik.. Overmars gaat vast een zware dobber krijgen omdat Ajax een meer dan goed gevulde portemonnee heeft.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13190
    zondag 18 november 2018 om 09:15
    Ik denk dat je 30-40% van het inkomende geld moet herinvesteren om de selectie op peil te houden..
    Dat is de nieuwe werkelijkheid..
    Vind ik leuk
    Lekkerjoh +454
    zondag 18 november 2018 om 12:57
    Zag bij Argentinië een middenvelder met dezelfde trekjes rondlopen. Iemand die toevallig weet hoe hij heet en waar hij speelt?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 14:03
    Alderweireld en vertonghen halen 😁
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 08:11
    Ze hebben tenminste nog in de eredivisie gespeeld! dat kunnen we van veel anderen niet zeggen. Maar na dit seizoen is het gewoon tijd om een stap te maken. Daar worden ze nog beter van.
    Vind ik leuk
    J de Wit +1685
    zondag 18 november 2018 om 08:23
    Het zijn ook gewoon exceptionele talenten. Zijn niet gehypt en presteren week in week uit op elk niveau. Dat deze heren zo jong de 'eredivisie-deur' achter zich dicht trekken is dan ook logishe en acceptabel. De talenten die daar net onder vallen kunnen een jaartje tot 2 jaartjes langer blijven. Gezond verstand zouden de analysten en journallie moeten gebruiken. Die jonge talenten lezen dit ook en brengen mede door hun jeugdigheid een hoofd op hol. Willen we niet allemaal een Nederlands elftal wereldkampioen zien worden? Dab moet heel Nederland als een front achter onze jongens staan en rapporteren met gezond verstand!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 08:51
    Zijn nuet gehypt? Ik lees al maandenlanden van De Jong en De Ligt drie artikelen per dag. Laat het duidelijk zijn dat zij toch wat exceptionele talenten zijn. Maar niet zoals Cruijff of Neeskens zoals hierboven werd gezegd. De markt is op hol geslagen met de enorm transfersommen. Maar de gekte van de markt verbloemd het werkelijke talent tegen het talent van jaren daarvoor. Ik vind Sneijder of Van der Vaart van grote orde dan De Jong als voorbeeld.
    Vind ik leuk
    Pimman +6112
    zondag 18 november 2018 om 09:01
    Daar heb je zéker een punt..de markt is op hol geslagen met astronomische transferbedragen waardoor die spelers nog beter lijken dan ze al zijn! Én natúúrlijk zijn ze heel goed maar het word hierdoor wel uit zijn verband getrokken. Het lijkt wel de huidige woningmarkt ;)
    Vind ik leuk
    chicken +11792
    zondag 18 november 2018 om 10:36
    Voorlopig laten ze het op ieder niveau zien...
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:05
    Spelers zijn lastig te vergelijken en al helemaal niet als ze in een andere periode spelen/hebben gespeeld.

    Frenkie wordt een grote speler. Ik ben er van overtuigd dat degenen die dit nog niet zien uiteindelijk ook om zullen gaan.

    Is een kwestie van tijd!
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 09:05]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:48
    Vooruitkijken is van een heel andere orde dan achterom. Op zijn vroegst over 10 jaar kunnen we de loopbaan van de huidige talenten, waaronder ook Chong, beoordelen en conclusies trekken.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:39
    3 artikelen per dag ??? Dan moet je eens vaker online komen maat het zijn er 3 in het uur . Ik weet zelfs hoe laat frenk wakker word wat hij eet en wanneer hij naar de pot gaat en dat allemaal dankzij VP
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 16:07
    Haha
    Vind ik leuk
    Blindsy +13661
    zondag 18 november 2018 om 11:57
    Maar drie artikelen per dag? Lees jij zo selectief, dan? Op CL- dagen lees ik er hier op VP alleen al 10 per dag. Maar gehyped? Nee hoor... ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:59
    Ik lees vrijwel ieder artikel :)
    Vind ik leuk
    Blindsy +13661
    zondag 18 november 2018 om 12:34
    Een loodzware taak, alles over Frenkie en De Ligt lezen. Maar, íemand moet het doen... ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 16:07
    Haha
    Vind ik leuk
    1904088 +535
    zondag 18 november 2018 om 08:13
    Net alsof beide spelers nog gescout moeten worden. Iedere top club weet dat ze goed zijn en een aardige centje moeten kosten.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 08:14]
    Vind ik leuk
    ritje +298
    zondag 18 november 2018 om 08:19
    hallo De Jong is extreem veel waard! minstens 100miljoen! Maar ik ben bang dat het allemaal al geregeld is? 68miljoen is veel te weinig voor dit uitzonderlijke talent! De ligt naar Barselona? Overmars moet Suarez betrekken in de deal? mvg ritje
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13190
    zondag 18 november 2018 om 08:32
    Dat laatste zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.. Denk dat Barca en Ajax daar beide wel oren naar hebben.. En Luis heeft zelf ook al aangegeven naar Ajax terug te willen..
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    zondag 18 november 2018 om 09:20
    Happertje terug naar Ajax, Veltman terug, wordt weer een leuk sympathiek team.Grasmat zal goed gerold worden in de Arena.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:39
    Tegen jullie bijten ze niet hoor. Wees maar niet bang. Ze zijn niet gek op een kale kip.
    Vind ik leuk
    Echt? +3860
    maandag 19 november 2018 om 06:02
    Jij bent een gekkie 😂
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 08:41
    Inderdaad betrek Suarez erbij die heeft ook altijd slimme ideeen
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:07
    Moet Suarez qua salaris wel even op zijn tanden bijten.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 08:32
    Wat een dom gelul telkens dat de Ligt niet onder doet voor van Dijk.Het is gewoon een ijzersterk centraal duo,gaat er niet om wie beter is.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 08:37
    Spuit ELF geeft gas. De Telegraaf is wakker
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22048
    zondag 18 november 2018 om 08:50
    Vooral leuk voor Willem II.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    zondag 18 november 2018 om 09:07
    Kot Kunstgras, en er zijn mensen die het zelfs nog durven te verdedigen.
    Vind ik leuk
    mazu +2762
    zondag 18 november 2018 om 09:24
    Ja kot he?
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2783
    zondag 18 november 2018 om 09:38
    Van Dijk en de Ligt zijn goed op weg en Wijnaldum speelt ook sterk!
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 10:11]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:44
    Inderdaad, alsof ze het met ze tweeen hebben gedaan.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2857
    zondag 18 november 2018 om 09:44
    Virgil staat niet in de belangstelling van andere clubs, en is waarschijnlijk niet te koop of in voor een ander avontuur.

    wijnaldum is nu beter in oranje door de spelers om hem heen. Of dat nou de Ligt, Frenkie, Bergwijn of wie dan ook is maakt niet zoveel uit. Zelf noemt hij de Roon en Frenkie.

    Er is wel absurt veel belangstelling en berrichtgeven omtrendt de Ligt en Frenkie, dus het is logisch dat dezen continue worden genoemd.


    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 18 november 2018 om 09:39
    Het is dat van Dijk enorm veel heeft opgeruimd voor de Ligt anders had hij hetzelfde niveau gehaald als tegen.Bulgarije.

    En dat was niet best.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:46
    Inderdaad van dijk heeft heel veel voor de ligt opgeruimd, die is €500 miljoen waard nu.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:42
    Vergeet dumfries de roon , bergwijn depay wiijnaldum babel niet.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 18 november 2018 om 09:44
    Inderdaad.

    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 18 november 2018 om 09:52
    Binnenkort kunnen we ook gaan genieten van Venema in Oranje.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:59
    Die gaat de absolute top halen, en van vaste waarde nederlands elftal. Inderdaad kopstootje.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:07
    Het zijn bijzonderen spelers , weet niet of je dat zo maar opvangt .
    Het is een compleet plaatje bij Ajax .
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 10:09]
    Vind ik leuk
    Lee +428
    zondag 18 november 2018 om 10:13
    We hebben nu wel een ijzersterk duo achterin met Van Dijk en De Ligt, Dumfries was ook echt goed nu nog een goede linksback en het staat als een huis achterin!
    Vind ik leuk
    Henk3 +847
    zondag 18 november 2018 om 10:49
    Het wordt een extreme leegloop na dit seizoen bij Ajax. De Ligt, De Jong, Ziyech, Neres, Tagliafigo ben je straks sowieso kwijt. Misschien ook nog Dolberg, Mazraoui, Tadic.

    Terwijl je eigenlijk met dit team niet onderdoet voor de ploegen die je leegkopen. Je kunt mee met de Europese top, bent zelfs weer in de race voor de CL titel. Al komt dat ook grotendeels door Ten Hag. Keizer had dit materiaal ook, kon er niets mee.
    Vind ik leuk
    Vooruit +78
    zondag 18 november 2018 om 11:10
    Die De Ligt kan best aardig verdedigen maar Van Dijk is op dit moment zeker 2 klassen beter. Dat ziet iedereen behalve de Ajaxnapraters.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:01
    Wat ik nu niet begrijp is het volgende:
    Oud voetballers, trainers en de pers zijn het er allemaal over eens dat de ere divisie niets meer voorstelt en dat de betere jonge spelers beter zo snel mogelijk moeten vertrekken naar het buitenland.
    Maar i.p.v. daarvan is het juist beter om deze jongere betere spelers juist te behouden voor de ere divisie. en te laten groeien bij hun club. Dan krijg je ook automatisch in Nederland sterkere clubs en een spannender competitie. Dus mijn mening is dat juist de commentaren van pers, oud spelers en trainers de Nederlandse competitie kapot maken en de jongens gek maken om ook voor het geld zo snel mogelijk te vertrekken. Maar ik sta langs de zijlijn en kijk alleen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 12:04]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 12:56
    Valentijn Driessen....man man man...
    Vind ik leuk
    DeNeutrale +101
    zondag 18 november 2018 om 13:43
    Het verschil tussen De Ligt tegen Duitsland en De Ligt tegen Frankrijk vind ik te groot. Maar goed; De Ligt is een talent en nog geen 'gearriveerde' speler. Van Dijk is dat wel, maar is ook ouder dan De Ligt.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 14:58
    Van dijk is echt goed en de ligt is ook echt goed. De ligt gezien zijn leeftijd is waardevoller voor top teams, maar deze 2 achterin hebben is goud waard
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 15:40
    De Ligt acht ik een klasse beter dan Van Dijk en dat zal hij ook laten zien.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws