Kunstgras de klos na blessures Ajax en Feyenoord: 'Ga eigen competitie beginnen'

Kunstgras de klos na blessures Ajax en Feyenoord: 'Ga eigen competitie beginnen'

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 15:45zo 09-12-2018 om 15:45

Ajax zag zaterdagavond in de uitwedstrijd tegen PEC Zwolle Donny van de Beek en André Onana geblesseerd uitvallen. Feyenoord raakte zondagmiddag bij FC Emmen al voor rust Jens Toornstra en Jeremiah St. Juste kwijt. Op Twitter wordt vooral gewezen naar het kunstgras.

Plaats een reactie

Ramon89 +682
zondag 9 december 2018 om 15:51
Top 3 gaat staken? 9 gratis punten! Ik stem voor.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:54
Ja snap ik, jullie kunnen de punten goed gebruiken 😉
Vind ik leuk
Snapje? +7909
zondag 9 december 2018 om 17:56
Blijft ku(ns)t gras
Vind ik leuk
Gerro +7966
zondag 9 december 2018 om 21:31
Ja dan hebben we nog iets van spanning in deze competitie maar om eerlijk te zijn de meeste kunstgrasploegen zijn geen verijking voor de eredivisie
Vind ik leuk
Dani7 +152
zondag 9 december 2018 om 16:22
Klote veld van pec
Vind ik leuk
Ramon89 +682
zondag 9 december 2018 om 16:32
Hoevaak heb je er al op gespeeld?
Vind ik leuk
AjaxRio81 +343
zondag 9 december 2018 om 16:56
Het veld leek gisteren toch weer nergens op. Vorig jaar was het ook al kut.
Vind ik leuk
Marco S +6554
zondag 9 december 2018 om 16:34
Het gaat om de top van de eredivisie hoor.. daar spelen jullie nog in dit jaar.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:44
Tsja, jammer dat jullie Al tegen Ajax gespeeld hebben...
Vind ik leuk
Ramon89 +682
zondag 9 december 2018 om 17:15
Klopt! Maar we hebben nog tot 2020 kunstgras, dus als we volgend jaar nog eredivisie spelen zijn de eerste 9 punten al binnen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:23
Ik zie niet in waarom. Pec uit is altijd een zekerheidswetgeving 😉
Vind ik leuk
JohanDerksen +2010
zondag 9 december 2018 om 16:51
Kunstgras clubs gewoon geen kleedkamer aanbieden maar een zee container buiten het stadion! De bus geen parkeerplek zet maar lekker in een buitenwijkje ergens complete eredivisie gaat er door naar de klootte!!!
Vind ik leuk
AjaxRio81 +343
zondag 9 december 2018 om 16:55
Als iedereen die 9 punten is het geen voordeel. Verder zijn dit voor veel clubs de enige wedstrijden dat het stadion vol zit.
Vind ik leuk
Ramon89 +682
zondag 9 december 2018 om 18:22
Iedereen met kunstgras he. Dan is het toch een voordeel voor kunstgrasclubs maar niet voor de rest? Komt eindelijk dat zogenaamde valsspelen uit.
Vind ik leuk
Gilze +629
zondag 9 december 2018 om 17:00
Als je sex wil hebben ga je toch ook niet op een plastic pop liggen

Weg met die zooi
Vind ik leuk
Ramon89 +682
zondag 9 december 2018 om 18:23
Ohja, weer zo'n geweldige vergelijking.
Vind ik leuk
Sluisje +937
zondag 9 december 2018 om 18:54
Je bent echt kunstgras aan het verdedigen 🤔
Moet niet triester worden.....
Vind ik leuk
Ramon89 +682
zondag 9 december 2018 om 18:58
Nee, ik word gewoon moe van dat gejank.
Vind ik leuk
Sluisje +937
zondag 9 december 2018 om 19:04
Het zijn feiten, geen gejank......
Vind ik leuk
Tossa +2447
zondag 9 december 2018 om 19:33
Hoe vaak heb ik al het gejank gelezen dat het competitievervalsing is... En dat is het net niet!

Iedere club mocht van de KNVB kunstgras aanleggen. De clubs konden kiezen. De clubs met kunstgras kozen daarvoor zodat ze het bespaarde geld elders voor konden gebruiken. Dat is een keuze! Niet de meest wenselijke, mijn inziens maar wel een keuze dat door iedere club gemaakt kon worden.
Vind ik leuk
Ramon89 +682
zondag 9 december 2018 om 21:44
Nou kom maar op met de cijfers dan.
Vind ik leuk
3Bier +11563
maandag 10 december 2018 om 07:44
Heb je na dit weekend nog cijfers nodig dan?
En buiten de blessures en open knieën om, ook jij ziet dat het spel toch anders is?
Dan ga ik er wel van uit dat je er een beetje kijk op hebt.
Vind ik leuk
Ramon89 +682
maandag 10 december 2018 om 07:49
Heb ik ergens gezegd dat het spel niet anders is? Volgens mij werden wij daar altijd om gecomplimenteerd, fris, vlot aanvallend voetbal.
En ja, dat is nodig. Wie zegt dat dit niet was gebeurd op een natuur grasveld?
Vind ik leuk
3Bier +11563
maandag 10 december 2018 om 08:19
Het feit dat Van Persie al niet eens mee doet omdat het kunstgras is zegt toch ook al genoeg? Jorgensen liet vorig jaar ook al wat wedstrijden schieten op kunstgras. dat doen ze niet voor de lol.
Altijd weer dat roepen om cijfers. Zelfs jullie eigen trainer Jans zette zijn vraagtekens bij kunstgras en de vele blessures van zijn team.
Waarom kunstgras verdedigen omdat jouw cluppie er toevallig op speelt?
Alleen al het feit dat je poten open liggen zodra je op dat gras terecht komt is al kut. Daarbij komen nog de blessures (cijfers of niet) en misschien nog wel het grootste argument, je krijg totaal ander voetbal.
Afschaffen die bende en zo snel mogelijk. Als Almere City en Dordrecht dat kunnen dan moeten de grotere clubs dat al helemaal op kunnen brengen.
Vind ik leuk
Ramon89 +682
maandag 10 december 2018 om 08:50
Dat zijn allemaal aannames en onderbuik gevoelens. Ook van Ron. Als je aannames gebruikt als bewijs kan je je ook wel inschrijven bij de kerk.
Vind ik leuk
3Bier +11563
maandag 10 december 2018 om 09:16
Waarom doet Van Persie dan niet mee? En Jorgensen vorig seizoen?
Onderbuik gevoelens? Of zal het toch ergens op gebaseerd zijn?

Voetbal je zelf ook?
Vind ik leuk
Ramon89 +682
maandag 10 december 2018 om 10:02
Ik voetbal niet meer nee. Het kunstgras waar ik destijds op speelde was meer hockeyveld maar dan niet de moderne water velden. Dat is nu veel en veel beter geworden. Kameraad van mij verkiest bijvoorbeeld ook het kunstgrasveld boven de grasvelden. Ik heb geen idee waarom opa en Jorgensen niet mee doen overigens, heb momenteel genoeg aan de problemen van mijn eigen clubje.
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1495
zondag 9 december 2018 om 21:58
Maar het is wel zo!
Vind ik leuk
rpaulp50 +12332
zondag 9 december 2018 om 22:01
Daar kan je je nog lelijk op verkijken........lees:

https://futureofsex.net/robots/realistic-sex-doll-sales-expected-jump-2018/

(wel een beetje sneu.......)
Vind ik leuk
Gilze +629
zondag 9 december 2018 om 22:31
Hahahaha
Vind ik leuk
rpaulp50 +12332
maandag 10 december 2018 om 02:49
Ja.....lijkt mij ook niks, ik vind een passieve vrouw al zo saai laat staan een pop ! Maar goed, zoals je kan lezen, het is een prima business, de behoefte is er.............
Vind ik leuk
Echt? +4579
maandag 10 december 2018 om 08:04
Misschien worden die poppen juist actiever en drinken ze na afloop een biertje met je.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12332
maandag 10 december 2018 om 08:50
Dat gaat natuurlijk gebeuren, een stap verder dus, de sex robot
met toegevoegde waarden, praat, kreunt en bijt je pik er af bij kortsluiting.......neeeee, dan toch maar liever moeders.....
Vind ik leuk
Gilze +629
zondag 9 december 2018 om 18:41
Je vergeet dat alleen Feyenoord nog naar de plastic akker moet bij jullie
Vind ik leuk
Ramon89 +682
zondag 9 december 2018 om 18:47
Nee hoor dat vergeet ik niet. Volgend seizoen, mits we nog eredivisie spelen, zijn ze er gewoon weer. Of nog beter, niet dus.
Vind ik leuk
Sluisje +937
zondag 9 december 2018 om 18:51
Ik ook, zijn ze nog steeds de top 3 en worden kunstgrasploegjes opgedoekt.
Vind ik leuk
Sideburnn +3166
zondag 9 december 2018 om 21:12
Is bewezen dat kunstgras geen extra risico op blessures met zich meebreng maar wel gemiddeld meer punten voor de top 3 oplevert...
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 00:36
Toch bijzonder dat je steeds meer een hekel aan een club kan krijgen doordat één fan van die club echt bij elk artikel over PEC of kunstgras irritant doet en niet realistisch antwoord geeft. @ramon89
Vind ik leuk
Ramon89 +682
maandag 10 december 2018 om 07:52
Kun je nagaan hoe dat is bij jouw clubje..
Eeuwige kunstgras discussie, dát is pas irritant, terwijl het niet eens een echte discussie is.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:12
Als je ziet hoeveel spelers er geblesseerd raken door deze volgens jou "onnodige discussie" dan lijkt het me toch wel nodiger dan jij doet voorkomen. Ik snap best dat je je club wilt verdedigen maar als je eerlijk bent moet je toch ook wel beseffen/toegeven dat het onzin is dat ze pas over twee jaar overstappen
Vind ik leuk
Ramon89 +682
maandag 10 december 2018 om 08:19
Nee, die gene die wil daadwerkelijk onderzoek gedaan hebben, hebben al aangetoond dat er net zoveel blessures op gewoon gras voor komen.
Verder heb ik ook liever gewoon gras maar dat heeft niks met blessures te maken.
Vind ik leuk
Ramon89 +682
maandag 10 december 2018 om 08:19
Wil = wel
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:51
Afschaffen die zooi, zelf ook vaak genoeg blessures door opgelopen.
Vooral de velden in Zwolle bij ZAC waren voor mij drama om op te spelen.
Leek net of er vering onder het veld zat, altijd knie klachten!!
Vind ik leuk
ruud wubbers +19807
zondag 9 december 2018 om 15:54
Dat waren geen al te beste velden om op te spelen nee. Gelukkig zijn die velden ook in de verste verte niet te vergelijken met de kunstgrasmatten in de eredivisie.
Vind ik leuk
HJR +8335
zondag 9 december 2018 om 15:55
Vering?? Das apart zeker omdat kunstgras juist zorgt voor gewricht klachten doordat er geen natuurlijke demping in zit. Misschien probeerde ze het daar op te lossen met extra vering ;)
Vind ik leuk
Kletsmajoor +1598
zondag 9 december 2018 om 16:03
We kunnen naar Mars maar een bespeelbaar kunstgrasveld blijkt lastig..
Vind ik leuk
Always PSV +14307
zondag 9 december 2018 om 16:15
We moeten gewoon helemaal van dat plastic af in het betaalde voetbal. We zijn het lachertje van Europa.
Vind ik leuk
Ramon89 +682
zondag 9 december 2018 om 18:24
Maar jullie spelen toch helemaal niet op kunstgras? Ik zie de link niet.
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1495
zondag 9 december 2018 om 22:03
Als jij dat niet snapt is dat wel erg triest.
Always PSV zegt We moeten...………….. dat betekent dus de het hele betaald voetbal, en te beginnen met de Eredivisie.
Zowel Ajax als PSV hebben aangeboden financieel hierbij te willen helpen, wat volledige waanzin is natuurlijk.
Wel de TV gelden opeisen maar geen gras kunnen betalen??
Vind ik leuk
Ramon89 +682
maandag 10 december 2018 om 00:07
Het was uiteraard een grap, je kan het lezen als "PSV is het lachertje van Europa" namelijk.
Vind ik leuk
Always PSV +14307
zondag 9 december 2018 om 22:37
Nou Ramon, dat je het kunstgras verdedigt zegt genoeg over jou verstand. Op professioneel nivo past het gewoon niet meer.
Vind ik leuk
Ramon89 +682
maandag 10 december 2018 om 00:09
Nee, jouw spelling zegt wat over jouw niveau. Dat kunstgras verdwijnt vanzelf een keer.
Vind ik leuk
HanV +4879
zondag 9 december 2018 om 18:47
Heb je wel eens gekeken naar het aanleggen van een kunstgrasveld? De demping komt door de ondergrond. Bij Zwolle hebben ze bij de nieuwe mat vorig seizoen juist de soort ondergrond vervangen en hoger gemaakt voor meer demping. Denk je ook dat gras voor de demping zorgt, die paar sprietjes van nog geen 3 cm?
Vind ik leuk
HJR +8335
zondag 9 december 2018 om 19:00
De nieuwe velden kunstgras, hebben meer demping gekregen. Maar de rubberen korrels moeten nog steeds voor demping zorgen. Wat minder is dan natuurlijke demping in gras en de grond. (hele slechte velden uitgezonderd)
Daarom hebben kunstgras (turf) schoenen extra demping in de zool. Voetbalschoenen hebben helemaal geen demping.. Klein beetje door de rubberen noppen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:06
Nou dat klopt zeker heb zelf bij ZAC gevoetbald, Gelukkig de meeste jaren op gewoon gras maar toch 2 jaar op kunstgras gespeeld. Had altijd mijn vel eraf liggen en vaak enkel letsel 2 keer enkelbanden gescheurd het is echt troep. En in de Zomer helemaal niet te doen
Vind ik leuk
Caddy +72
zondag 9 december 2018 om 16:40
Ik denk dat je een broos lichaam hebt.je kan beter gaan dammen of schaken
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:47
Zeg dan niks heb 20 jaar gevoetbald waar praat jij over. Kunstgras is gewoon kut en ja je krijgt er blessures van helemaal bij amateur velden de groeten.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:01
Niks aan toe te voegen. :)
Vind ik leuk
Jan ref +587
zondag 9 december 2018 om 21:05
Ik ben het er helemaal mee eens en waarom?ik ben scheidsrechter en ik zeg je dat ik ook last heb op kunstgras en bij Zac kan ik beamen van mij mag lees moet het weg
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1495
zondag 9 december 2018 om 22:05
En jij moet een zak verstand gaan kopen, en geen wartaal uitkramen Caddy.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:13
Wat een achterlijk gelul van een paar profcubs die zeggen dat echt gras te duur is. Terwijl er semiprofclubs prima grasvelden hebben met minder middelen dan de profclubs in deze. Het wordt hoog tijd dat de KNVB in deze zaak gewoon paal en perk stelt en het gewoon verbied. Kijk naar de rest van Europa wil je.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:25
Dat snap ik ook niet, het argument dat het teveel geld kost en ze het daarom niet kunnen doen.
Dan trainen ze toch lekker op kunstgras op het bijveld. Maar in de eredivisie en dus in elk stadion hoort alleen echt gras.
Vind ik leuk
Ramon89 +682
zondag 9 december 2018 om 18:25
Wij hebben helemaal geen bij elfen. Snap je nu het probleem? En kunstgras is daar een oplossing voor.
Vind ik leuk
Ramon89 +682
zondag 9 december 2018 om 18:26
Elfen? Doe maar velden. Hoewel een elfje ook niet zou misstaan.
Vind ik leuk
Sluisje +937
zondag 9 december 2018 om 18:58
Hebben ze bij bequick dan ook geen normale velden ?
Vind ik leuk
ruud wubbers +19807
zondag 9 december 2018 om 19:06
Waarom ze niet gewoon weer bij be quick kunnen trainen vraag ik me ook nog steeds af.
Vind ik leuk
Caddy +72
zondag 9 december 2018 om 16:39
Dan is er wel vering dan is er geen vering jullie lullen maar wat
Vind ik leuk
Jozef +40962
zondag 9 december 2018 om 17:25
Hoe weet jij dat?
Vind ik leuk
Futre +3678
zondag 9 december 2018 om 19:46
Doe niet zo gay 😉
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:51
Zonder normaal gras geen Eredivisie!
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4500
zondag 9 december 2018 om 15:51
Net of Zwolle en Emmen die blessure'last' dan niet hebben...
Vind ik leuk
Sigma +2846
zondag 9 december 2018 om 15:54
die zijn het gewend om te spelen op kunstgras.....lees de onderzoeken zou ik zeggen...
Vind ik leuk
ruud wubbers +19807
zondag 9 december 2018 om 15:56
Ik heb inmiddels bijna alle onderzoeken wel gelezen en daar blijkt uit dat je niet meer blessures krijgt door kunstgras.
Ik heb zelf ook een schurfthekel aan kunstgras, maar ben wel van mening dat er naar de feiten moet worden gekeken.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1713
zondag 9 december 2018 om 16:03
Je weet hoe ik daar over denk Ruud. Inmiddels is er bij ons opnieuw een uitgeschakeld en opnieuw knie blessure.
Vind ik leuk
Mark Debee +123
zondag 9 december 2018 om 16:06
Kunstknie. Probleem opgelost
Vind ik leuk
Ramon89 +682
zondag 9 december 2018 om 18:27
En die genen die opnieuw geblesseerd raakten op natuurgras? Misschien dat ook maar afschaffen.
Vind ik leuk
AllAdIn +20917
zondag 9 december 2018 om 16:30
Die bloedende schaafwonden krijg je echt nooit van een val/sliding op echt gras hoor..
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 17:54
Mijn eigen ervaring is dat je op kunstgras je benen open haalt bij een sliding, en bij gewoon gras niet.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4500
zondag 9 december 2018 om 15:58
Maar die hebben omgekeerd dan toch 'last' van het spelen op gras?
Vind ik leuk
Mark Debee +123
zondag 9 december 2018 om 16:03
Klopt. Zie Heracles die nog geen pepernoot raken buitenshuis
Vind ik leuk
JanTa48 +6751
zondag 9 december 2018 om 15:55
Spelen op een lager niveau en zijn niet anders gewend. Als je zo graag een kunstof ondergrond wil hebben start dan een zaalvoetbal competitie.
Vind ik leuk
diekertjedap +5074
zondag 9 december 2018 om 16:14
en daar komt dan iemand mee die fan is van een club die het dak dichtmaakt met 3 druppels regen. zaalvoetbal competitie??
Vind ik leuk
JanTa48 +6751
zondag 9 december 2018 om 16:26
Multifunctioneel stadion die winst maakt en op echt gras speelt dus wat loop je te lullen.
Vind ik leuk
diekertjedap +5074
zondag 9 december 2018 om 17:30
voetbal is een buitensport wat gespeeld wordt in alle seizoenen. en daar hoort regen, wind , sneeuw en ga zo maar door ook bij.
Vind ik leuk
JanTa48 +6751
zondag 9 december 2018 om 17:38
Wat probeer je nou te bewijzen dat kutgras een uitkomst is? Het is een schande voor het hele betaald voetbal.
Vind ik leuk
diekertjedap +5074
zondag 9 december 2018 om 17:47
het is een schande voor het betaald voetbal dat 3 ploegen hier in nederland bepalen wat er gebeurt en het is nog een grotere schande dat de kleine clubs worden uitgekleed door die top 3. dat is pas een schande.
Vind ik leuk
JanTa48 +6751
zondag 9 december 2018 om 17:49
Zelfs Almere City is overgestapt naar gewoon gras dus blijkbaar hebben die ook schoon genoeg van die kunstgras Maffia.
Vind ik leuk
diekertjedap +5074
zondag 9 december 2018 om 18:09
het zal je ontschoten zijn, maar die nu eigenaar van een amerikaanse miljonair of miljardair?
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1495
zondag 9 december 2018 om 22:08
Moet je zorgen dat jullie op de tweede plek komen, hoef je ook niet zo stom meer te lullen.
Vind ik leuk
flater +54
zondag 9 december 2018 om 18:58
hoeveel keer per jaar is het dak dan dicht?
en wie heeft daar voordeel of nadeel van?
Vind ik leuk
Sluisje +937
zondag 9 december 2018 om 19:02
Zie het probleem niet, maar alleen als er veel regen word voorspeld gaat het dak dicht.
Ik zit gelukkig altijd droog op de vierde rij, daar kunnen veel stadions niet tegenop.
Vind ik leuk
ruud wubbers +19807
zondag 9 december 2018 om 15:51
Als je daadwerkelijk gelooft dat die blessures door kunstgras komen kun je je maar beter spoedig laten opnemen.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:55
Slaat nergens op, de spelers weten toch precies hoe een bal 'rolt' op normaal gras.
Op kunstgras is er wel degelijk verschil hoe de bal rolt en hoe ver je zelf kunt gaan.

Je hebt duidelijk nog nooit op kunstgras gevoetbald...
Vind ik leuk
ruud wubbers +19807
zondag 9 december 2018 om 15:59
Jij vergelijkt eredivisiekunstgras met die rotzooi die bij amateurs ligt.
Dat de bal anders rolt is voor mij de hoofdreden om tegen kunstgras te zijn, maar ik stoor me intens aan het blessurefabeltje.
Vind ik leuk
Caddy +72
zondag 9 december 2018 om 17:47
als het natuur gras nat is of droog dan rolt de bal ook anders ja
Vind ik leuk
fcdb 67 +1713
zondag 9 december 2018 om 16:05
Daar zijn de meningen over verdeeld. En erg zwak om te komen met uitspraken over je laten opnemen. Jij gelooft heilig van niet en zo zijn er ook die van wel geloven.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 16:10]
Vind ik leuk
ruud wubbers +19807
zondag 9 december 2018 om 16:07
Ik baseer mij gewoon op wetenschappelijke onderzoeken terwijl iedereen die daadwerkelijk denkt dat er een verband is zich baseert op onderbuikgevoelens.
Van mij moet kunstgras ook weg, maar die onzin over blessures slaat gewoon nergens op.
Vind ik leuk
fcdb 67 +1713
zondag 9 december 2018 om 16:12
Ik basser me op blessuregevallen enkel bij mijn eigen club. Ook zijn er rapporten die het niet durven zeggen of het wel of niet aan het kunstgras ligt.
Vind ik leuk
Thijs76 +309
zondag 9 december 2018 om 16:53
Onze nieuwe man wilt volgend jaar kunstgras eruit gooien
Vind ik leuk
fcdb 67 +1713
zondag 9 december 2018 om 17:02
Gelukkig wel. Je bedoelt Jordania met onze nieuwe man neem ik aan.
Vind ik leuk
Ramon89 +682
zondag 9 december 2018 om 18:29
Dus je baseert je op amateurvelden.
Vind ik leuk
fedor2501 +5381
zondag 9 december 2018 om 15:52
Gewoon mee kappen die onzin. Je kan ook een hybride veld evt nog nemen maar dit is gewoon klote.
Vind ik leuk
Voetbal@com +1693
zondag 9 december 2018 om 15:54
en toch trainen op kunstgras als het begint te vriezen.
Vind ik leuk
Bijgoochem +1591
zondag 9 december 2018 om 15:56
#say no to plastic
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:56
Lijkt me toch geen discussie meer, alleen een kwestie van geld 🤗
Vind ik leuk
elmagico070 +23009
zondag 9 december 2018 om 15:56
Dus bij elke blessure op kunstgras komt de kunstgras discussie weer in opspraak en andersom hoor je daar niks over. Ben zelf zwaar antikunstgras, maar vind nu wel dat ze hierin doorslaan.
Vind ik leuk
038power +180
zondag 9 december 2018 om 19:32
Slechte warmingup kan ook blessures veroorzaken, maar het bekt makkelijk en populair om meteen naar het kunsgras te wijzen. Eigenlijk is dat gezeur over kunstgras vreemd, de huidige jonkies van 18 , die betaald voetbal spelen, hebben in hun opleiding het meest gespeeld op kunstgras. Laat de KNVB maar zorgen dat iedere BVO onder dezelfde omstandigheden kan voetballen. Ajax alleen al kan best wat investeren in echt gras bij de andere bvo's. Houdt dat gezeik ook een keer op. Vroeger verdraaide je knie in de modder, nu vaak door slechte warmingups...
Vind ik leuk
Bertje 54 +103
zondag 9 december 2018 om 15:57
Het is tijd voor Gele Hesjes allemaal die stadions boycotten
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 15:59
Weg met de clubs die kundtgras hebben in de eredivisie
Vind ik leuk
De Gekste +692
zondag 9 december 2018 om 16:00
Afschaffen die klote velden. Een echte voetballiefhebber moet dit beamen.
Vind ik leuk
Caddy +72
zondag 9 december 2018 om 16:01
Laat de clubs die een hekel aan kunstgras hebben maar mooi betalen of de knvb
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14380
zondag 9 december 2018 om 16:11
Dat doen ze toch al?
Alsof de clubs met kunstgras niet genoeg geld hebben voor een natuurgrasveld, wat een onzin.
Als dat echt zo is dan hebben ze ook niks te zoeken op dit niveau.
De meeste clubs hebben een natuurgrasveld, zelfs in de kkd hebben sommige clubs nog normaal gras. Waarom kunnen die het dan wel en die clubs uit de ED zogenaamd niet?
De KNVB moet dit gewoon verplichten, moet jij eens opletten hoe snel die clubs het dan ineens wel kunnen.
Kunstgras is gevaarlijk voor de spelers, het veranderd het spel enorm en is gewoon competitievervalsing.
Vind ik leuk
Caddy +72
zondag 9 december 2018 om 16:30
Jaren geleden heeft de knvb besloten dat de clubs op kunstgras mogen spelen.dan gaan de clubs investeren in een kunstgrasvelden en als ze dan nu besluiten dat er niet meer gespeeld mag worden op kunstgrasdan is het toch logisch dat die clubs een vergoeding willen hebben
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14380
zondag 9 december 2018 om 16:40
De topclubs zijn bereid minimaal 10% van hun Europese inkomsten af te staan en daarnaast krijgt een club die nu overstapt van kunst- naar natuurgras een vergoeding van maximaal €350.000 per seizoen.
Vind ik leuk
038power +180
zondag 9 december 2018 om 16:02
Flauwekul....De VAR die heeft totaal geen waarde meer, v.d Ligt had gister rood moeten hebben. Maar ja de top 3 wordt altijd onzien door de Zeisterbond.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4500
zondag 9 december 2018 om 16:07
Dat mag je niet zeggen van Henk Spaan. Dat is calimerogedrag!
Vind ik leuk
Bijgoochem +1591
zondag 9 december 2018 om 16:09
Waar speelt v.d Ligt?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:09
In gesprek met de NOS vertelt de arbiter namelijk: "Bij een scoringskans gaat het erom of het een overduidelijke scoringskans is. Hier is er twijfel of Ehizibue bij de bal komt, hij speelt de bal ver voor zich uit en Onana komt uit. Omdat er dan twijfel is of hij de bal onder controle krijgt, is het een gele kaart en geen rode."

Kamphuis vervolgt: "Ja, natuurlijk is er contact geweest met de VAR. Deze momenten worden altijd teruggekeken. Dus Dennis (Higler, red.) heeft dat nu ook gedaan en mijn gele kaart bevestigd. Hij bevestigde ook dat de bal ver voor de speler uitgespeeld werd en dat er twijfel was over de scoringskans. Dus was het een terechte gele kaart."
Vind ik leuk
ruud wubbers +19807
zondag 9 december 2018 om 17:02
Als je het moment stil zet waarop de Ligt Ehizibue neerschoffelt dan zie je dat Onana nog niet is uitgekomen en in de verste verte niet bij de bal kan. Ehizibue speelt de bal nog geen 2 meter voor zich en kan er dus met gemak bij.
Higler is sowieso niet serieus te nemen, zelfs met 20 schermen voor zijn neus ziet die vent nog niks.
Vind ik leuk
MR - +166
zondag 9 december 2018 om 17:59
Aanvaller zelf geeft toe dat hij de bak te ver voor zich uitspeelde
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 18:48
Volgens mij ben jij niet echt serieus te nemen, 2mtr?? Zelfs de aanvaller zegt dat ie er ws niet meer bij kon komen, dus je lult gewoon voor eigen parochie. Ach als het over ajac gaat ben ik niet anders gewend van je. ..
Vind ik leuk
038power +180
zondag 9 december 2018 om 19:42
Vergeet nooit het moment dat Higler de wedstrijd P.s.v - P.E.C.ZWOLLE floot enkele seizoenen terug.Psv stond op het moment voor met 3-2 vlak voor tijd. Menig destijds Zwollespeler werd door een Eindhovense letterlijk binnen de 16 gelanceerd, 200% penalty, maar nee Higler negeerde dit. Dus het verbaasd mij niet dat hij net zo laf als destijds dit geen rode kaart durft te geven. De VAR is nu meer een 'hulpmiddel' voot de top3 geworden. Nadelig voor één van de 3 wordt het genegeerd en bij een voordeel wel gekeken.(Zie vvv - Ajaks)
Vind ik leuk
038power +180
zondag 9 december 2018 om 19:25
Nou was het een Zwollespeler geweest, kreeg die echt wel rood.De Knvb marchandeert....Doorgebroken speler=rood. Niks meer niks minder, behalve als je voor de top 3 speelt. VAR direct afschaffen ...
Vind ik leuk
Henk020 +180
zondag 9 december 2018 om 16:06
Iedereen die op kunstgras wil spelen gaat maar lekker hockeyen
Vind ik leuk
wattenstaafje +22685
zondag 9 december 2018 om 16:08
Een eigen 3e klasse competitie voor kunstgraa clubs is een prima idee.
Vind ik leuk
Shelbourne +5413
zondag 9 december 2018 om 16:09
Volgens mij is de overgrote meerderheid inmiddels wel tegen kunstgras. Alleen door de bureaucratie en besluiteloosheid van de KNVB, Eredivisie en de clubs lukt het maar niet om een verbod af te dwingen. Het is te gek voor woorden dat we deze discussie nog steeds voeren. Hoe moeilijk kan het zijn om simpelweg te zeggen, vanaf volgend seizoen moet elke profclub een grasmat hebben
Vind ik leuk
Thijs76 +309
zondag 9 december 2018 om 16:10
Gele hesjes aan..
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:12
De achterliggende gedachte van kostenbesparingen wegen niet op tegen het leed dat dat kunstgras veroorzaakt. Hopelijk zijn we daar over 2 seizoenen vanaf!
Vind ik leuk
El Lobo +2118
zondag 9 december 2018 om 16:17
Er is nu wel genoeg geklaagd over kunstgras!

Het is zo makkelijk om excuses op te voeren! Wees een vent en voetbal gewoon voor je centjes.

Er zijn mensen die verdienen minder, onder slechtere omstandigheden!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:55
Wees een vent en verander je naam in El Loco
Vind ik leuk
El Lobo +2118
maandag 10 december 2018 om 08:11
En Marchello klinkt lekker mannelijk!
Vind ik leuk
FSCeara +8759
zondag 9 december 2018 om 16:22
zowel in de eredivisie als in de KKD afschaffen. betaald voetbal hoort gewoon op echt gras. Buiten blessures is het voor clubs die wel op echt gras spelen gewoon anders voetballen waardoor de thuisclub in het voordeel is en dus competitie vervalsing.
Vind ik leuk
WilcoS64 +2311
zondag 9 december 2018 om 16:23
Vandaag nog dat kunstgras ritueel in de fik steken. Wat een klote zooi bij clubs als Heracles, Zwolle, Emmen. Allemaal terug naar de amateurs!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:54
Ik weet nog wat Franse gele hesjes die nog wat energie en benzine over hebben

Idee?
Vind ik leuk
WilcoS64 +2311
zondag 9 december 2018 om 19:25
Goed idee ja.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:26
Idd. Of moet de top 3 zeggen allemaal 10 miljoen ? Ze zijn al helemaal niets verplicht om geld af te staan maar het was voor een paar clubs toch te weinig. Wie volgend seizoen geen normaal grasveld heeft gewoon degraderen.
Vind ik leuk
Muscles +1057
zondag 9 december 2018 om 16:26
Volkomen eens met tweets van Ajax en Feyenoord supporters. KNVB, toon eens ballen en handel eens een keer. Forza AFCA
Vind ik leuk
Come on Utreg +28466
zondag 9 december 2018 om 16:27
Het einde van het kunstgras gaat naderen! Gelukkig. Ns dit weekend weer een stapje dichterbij.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +3143
zondag 9 december 2018 om 16:31
Bij Emmen ook gewoon een stukje uit het veld gesneden en een nieuw stukje ingelegd.
Normaal doe je dat met een stukje zeil in je schuurtje maar in Nederland gewoon in de eredivisie....
Vind ik leuk
Caddy +72
zondag 9 december 2018 om 16:47
Als je dat niet aan staat Dub dan trek jij je poromonee toch ff open
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:25
Emmen hoort in de eerste divisie, of lager, neem lekker je kunstgras mee daarnaartoe

Sterker nog: in de top van de amateurs zou kunstgras al verboden moeten worden
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:30
Als bij jullie de plaggen in het rond vliegen, leggen jullie deze dan weer terug op de plek of komt er een heel nieuw veld in...?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +3143
zondag 9 december 2018 om 22:22
In De Kuip vliegen de plaggen niet in het rond.
Daar ligt een goed veld.
Vind ik leuk
Caddy +72
zondag 9 december 2018 om 16:35
Ben benieuwd waar het aan gaat liggen als alle kunstgrasvelden weg zijn.zit tussen de oren bij die mensen.als er een blessure is er er word toevallig op een kunstgrasveld gespeeld dan beginnen ze al te steigeren
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:11
Voetballen op kunstgras is als spelen in de zaal

Andere tak van sport, ook leuk

Maar slidings maken kun je beter nalaten, en noppen blijven ook vastzitten

Je moet je dus aanpassen, en dat is nou net de hoofdreden waarom we dat niet zouden moeten willen in wedstrijden

Om te trainen is het prima, maar voetbal moet gewoon voetbal blijven

Ok, op een nat veld zul je je ook aan moeten passen, maar het mag nooit de maat worden
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 17:12]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:44
Bij s juste en Toornstra had het beide niks te maken met kunst gras. Al ben ik wel een voorstander van echt gras. Dat moet echt meer gemotiveerd worden door de KNVB.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 16:58
Voetbal uitsluitend beleven via ziggo en via live-topics op VP, nooit in een stadion zitten, niet de geur van echt gras kennen maar wel klagen over kunstgras.

Hoe cosmetisch, een-dimensionaal en artificieel wil men het hebben?
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 16:59]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:06
Ik heb er wel op gevoetbald, vooral getrained, en het kostte me 1 trainingsbroek per 3 weken en continu kapotte knieën

Dus als jij een praktijkexpert bent dan waag ik dat zeer te betwijfelen
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:16
Het is wel de bedoeling dat je blijft staan of lopen met voetballen he, liggen doe je maar op bed
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:22
Haha ja ik nam me ook voor om geen sliding te maken

Maar dan kon ik die bal toch net even wel hebben en was ik weer de klos

Dom, dom geef ik toe.. Maar de aard van het beestje

Op bed liggen deed ik daarna wel weer
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:01
Kunstgras was ooit bedoeld om te kunnen trainen als het weer te slecht was, en de grasvelden gespaard moesten worden

Kunstgras is nooit bedoeld om wedstrijden op te spelen

Iemand heeft in zijn polderkop een grote fout gemaakt om te denken dat het kunstgras het echte gras kon vervangen

Maar die kon niet voetballen... Eigenlijk ook niet echt goed lopen
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 17:02]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:15
Iedereen klaagt over blesures op kunst gras, maar zijn de jongrns van feyenoord wel zo fit dat ze 3 wedstrijden per week kunnen spelen? De kunstgras clubs lopen toch ook geen blesures op?!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:23
Weg met Emmen, zwolle en rest van amateurclubs op kutgras, als je niet kunt betalen, dan heb je ook niets te zoeken in de ED
Vind ik leuk
Eric 1966 +173
zondag 9 december 2018 om 17:41
Tjonge tjonge altijd dat gezeik over kunstgras, als je zulke topspelers hebt die moeten overal op kunnen spelen op straat, gras en ja hoor ook op kunstgras. Kun je dan niet uit de voeten ga dan op waterpolo dat is alleen in het water, maar dan krijg je natuurlijk het gezeur over de kleur en hardheid van het water. Pfffff
Vind ik leuk
Champ +202
zondag 9 december 2018 om 17:50
Ajax Feyenoord en PSV willen de clubs die van kunstgras overstappen naar gewoon gras zelfs financieel steunen. Als je dan als veredelde amateurclub nog niet bereid bent hieraan mee te werken ben je niet BVO waardig.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 17:55
Clubs met kunstgras zo ie zo niet geplaatst voor europees voetbal en ook nog minder tv geld ,dan ben je er zo van af
Vind ik leuk
renemar +640
zondag 9 december 2018 om 18:23
De KNVB moet de clubs van de eredivisie verplichten op natuurgras te spelen. Dien ze dat niet meteen terugzetten naar de KKD of nog lager. En zonder geld van de clubs die nu al op natuurgras spelen. Als ze dat niet uit eigen middelen kunnen betalen mag je niet over profvoetbal spelen. Een club die zijn broek niet zelf kan ophouden gaat maar failliet. Krijg je een natuurlijke sanering.
Gun geen enkele speler een blessure maar het zou wel beter zijn als spelers van de clubs die op kunstgras spelen geblesseerd raken. Worden die plasticneukers misschien wakker.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:01
In Italia gebruiken ze kunstgras voor het terras. En elke club speelt op normaal!! Gras. Weg met kunstgras
Vind ik leuk
soksa +1679
zondag 9 december 2018 om 19:02
Lekker makkelijk om elke blessure maar op kunstgras af te schuiven. Alsof er nooit blessures zijn op normaal gras.
Vind ik leuk
05443 +3
zondag 9 december 2018 om 19:09
En als het knollen velden zijn klagen ze daar weer over.Het is is al poppenkast voetbal ,dus zeur niet en probeer eens echt te voetballen.Koeien bewegen nog meer op het veld.
Vind ik leuk
Aliassmits +277
zondag 9 december 2018 om 19:30
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar vroeger was kunstgras in Duitsland toegestaan in de 4e divisie en lager. Zou hier toch ook kunnen. Geef de clubs die het hebben een eenmalige kunstgras oprotpremie, binnen een jaar nog kunstgras, verplichte degradatie.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 19:41
Nederlands gras ligt in de premier leage en wij spelen op kunstgras? Gewoon a-junioren opstellen, dan is het snel over
Vind ik leuk
Yoink +259
zondag 9 december 2018 om 19:48
Duidelijke stellingname van VP. Lekker objectief. Alsof er op gewoon gras geen blessures zijn. Jezus..
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 20:24
Voetbal hoort bij echt gras.

Gras leeft, groeit, ruikt, veert, is altijd anders, is niet perfect.
(Ah, veel gelijkenissen met mijn ex.)

De motieven voor kunstgras zijn altijd praktisch, zakelijk, financieel.

De wereld gaat kapot aan 'praktisch, zakelijk, financieel'. Na ja wordt in ieder geval steeds saaier.

Gewoon weer echt gras.

Die 30% kunstgras ertussen is wel een verbetering natuurlijk.

Echt gras, echt voetbal.

Soms afgelastingen (genieten we gewoon van de rust en het niets, of zaalsporten).

Ouderwets is vaak beter. Modern is vaak saaier.

Ach nog simpeler uitgelegd:

Cruijff op kunstgras, Pelé op kunstgras, Maradona op kunstgras ...

Helder


[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 20:39]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:44
Rubberen Annie is ook praktisch, zeurt nooit en financieel zeer aantrekkelijk. Toch zou ik nooit van mijn leven ook maar willen denken aan een rubber Annie aan mijn zijde.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:43
Weer een enorm intelligente discussie. Mijn complimenten. feit is dat ploegen in de eredivisie een veel hogere mediabijdrage krijgen dan in de KKD. Feit is ook dat er geen regelgeving is van de FIFA die kunstgras verbiedt. Anderzijds wordt in geen enkele zichzelf respecterende competitie op topniveau op kunstgras gespeeld.
Lijkt me zodoende niet zo lastig om de conclusie te trekken dat kunstgras geen verrijking is voor het voetbal.
En voor degenen die persé op kunstgras willen blijven voetballen. Daarmee komt er alleen maar meer risico dat de top zich hergroepeert en in Europees (Benelux) verband wil spelen in plaats van nationaal.
Vind ik leuk
Caniggia +1049
maandag 10 december 2018 om 06:10
Nou Hoekstra die Beneliga die gaat er echt niet komen hoor ,er is nu al trammelant als onze topclubs es naar het buitenland mogen.Dus dan is er elk weekend trammelant.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 22:02
Ik zeg niet dat ik het wil, maar dat gezanik met kunstgras werkt zeer zeker niet motiverend. En hoe minder e rnaar elkaar geluisterd wordt, hoe minder betrokkenheid er is. En dan loop je meer risico dat ieder voor zijn eigen belang gaat.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:32
Weg met kunstgras en met clubs die het willen houden!!!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:39
De belangrijkste clubs kunnen en moeten de kunstgrasclubs flink de duimen aandraaien. Zij hebben de macht. Gebruik het.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:40
Jaha, duimschroeven. Ik weet het. ;-)
Vind ik leuk
Patje41 +965
maandag 10 december 2018 om 00:48
kunstgras moet verboden worden
Vind ik leuk
Caniggia +1049
maandag 10 december 2018 om 06:07
Kunstgras zou juist voor de topclubs beter moeten zijn.De balsnelheid is veel hoger en je eigen snelheid kan dus ook omhoog waardoor je veel sneller voetbal krijgt.Voor de Topclubs met hun getrainde jongens zou dat zoveel meer voordeel moeten hebben.Natuurlijk zijn er altijd mensen die met een onbeholpen techniek niet op kunstgras kunnen voetballen.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:13
Allemaal de schuld van heracles, kutclub heeft er eigenhandig voor gezorgd dat het mocht blijven..zet heracles uit de eredivisie
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:55
Laat die kunstgrasclubs maar lekker financieel opdraaien voor de blessures. Zijn ze ook lekker snel failliet!
Vind ik leuk
JanTa48 +6751
maandag 10 december 2018 om 11:40
De mogelijkheid zoeken naar een andere competitie en dan die kunstgrasmaffia voor het blok zetten. Alleen al door zo'n alternatief naar buiten te brengen zal al voor de nodige onrust zorgen.
Vind ik leuk
ritje +390
dinsdag 11 december 2018 om 08:57
hallo Ik heb het al meer gezegt! Zolang die 2 ex bestuursleden van Heracles in het bestuur van de KNVB zitten? Dan blijft het kunstgras! mvg ritje
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws