Jansen hekelt 'zielig' gedrag Van Boekel: Sta er dan lekker boven

Jansen hekelt 'zielig' gedrag Van Boekel: "Sta er dan lekker boven"

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 23:59zo 09-12-2018 om 23:59

Anco Jansen is niet blij met het optreden van Pol van Boekel tijdens FC Emmen - Feyenoord. De aanvoerder van Emmen doet zijn beklag over twee penaltysituaties en een gele kaart die hij kreeg.

Feyenoord kreeg zondagmiddag twee strafschoppen. Jansen ging verhaal halen, maar kreeg daar geel voor. "Daar ben ik ook aanvoerder voor. Dat heb ik hem ook gezegd. Dan vind ik het een beetje zielig als je daar een gele kaart voor geeft, maar dat gebeurt dan", zegt Jansen tegen Voetbal Inside.

"Die tweede (de 1-4 van Vilhena, hieronder te bekijken, red.) vind ik gewoon geen penalty. Hij speelt vol de bal. Het gebeurt weleens dat je iets raakt. Bij die eerste ook, de bal ligt volgens mij al bij de keeper. In andere wedstrijden zie ik dat er anders besloten wordt dan hoe Van Boekel dat vandaag gedaan heeft. Daar moeten we mee dealen."

Jansen plaatst Emmen niet in de slachtofferrol en denkt niet dat topclubs bevoordeeld worden. "Dat is altijd een beetje calimero-gedrag. Het is zo dat wij minder in die situaties komen dan Feyenoord, maar laten we zeggen dat het redelijk makkelijk was."

"Wat ik zei? Dat ik het geen penalty vind. Hier heb je 'm Jansen, alstublieft. Er zit een beetje emotie bij. Dat is normaal voor een voetballer. De wedstrijd was er ook niet naar om met kaarten te zwaaien. Als er wat gezegd wordt, sta er dan lekker boven en zeg Jansen, oprotten. Dan is het klaar."

Poll

Eens met Jansen?

(1260 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 10 december 2018 om 00:04
Eigen schuld die gele kaart, is je straf Jansen doordat je bij dat achterlijke kunstgras cluppie voetbalt.
Vind ik leuk
Eric 1966 +184
maandag 10 december 2018 om 00:31
Door de supporters van de drie grote clubs is altijd wel iets te mekkeren tegen de lagere clubs is het geen kunstgras dan is het wel weer iets anders. Ze zullen maar de hele eredivisie oprollen en alleen de drie grote clubs laten spelen. Lekker spannend.
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 04:59
Scheelt als je je naast een grote club ook met een klein cluppie bezighoudt. Dan bekijk je dingen van meerdere kanten.
Vind ik leuk
Feye1908 +9095
maandag 10 december 2018 om 05:54
De 3 grootste clubs aangevuld met wat clubs uit België, Scandinavië en wellicht Celtic...zou het misschien niet eens zo’n gek idee vinden. Zo spannend is kijken naar clubs als FC Emmen nou ook weer niet.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
maandag 10 december 2018 om 08:21
Dan doen jullie dat toch lekker haha,
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 06:11
Inderdaad, nu liepen er weer een paar vanuit Amsterdam te piepen dat PEC te agressief speelde. Wat willen ze dan, dat elke club de rode loper uitlegt omdat anders de fluwelen sokjes van de Ajacieden misschien vies worden ? Altijd maar excuses zoeken, bah bah
Vind ik leuk
3Bier +14294
maandag 10 december 2018 om 07:21
Dat piepen ging niet over het spel van Zwolle. Dat ging over het optreden van de scheids.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13439
maandag 10 december 2018 om 06:51
Dat zou een stuk leuker zijn......gewoon een echte Europese competitie, PSV, AJAX en Feyenoord in de eerste divisie, nummer 3 t/m 6 in de tweede divisie en dan 6 t/m 9 in de derde Europese divisie. ( bijvoorbeeld )
De rest gaat dan lekker in een Nederlandse landelijke competitie(s) verder aansukkelen op kunstgras of op asfalt wat mij betreft.
De verschillen zijn gewoon te groot, de ED is geen bal aan, hoe spannend is het in de Duitse Liga of de Italiaanse competitie ?
Het ligt voor de hand dat een echte Europese competitie het antwoord is op veel problemen.
Vind ik leuk
Jozef22 +466
maandag 10 december 2018 om 07:37
Premier League is ook saai net als Spanje en Italië. Doen altijd maar 2 clubs echt mee om de titel. Dus als je zo beredeneerd is er nergens iets aan. Juventus/Barca/City/Bayern worden vaak kampioen dus dan is het saai.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13439
maandag 10 december 2018 om 08:58
Precies, dat geef ik ook aan.
Prachtig toch, een echte Europese competities met 3 of 4 divisies, krijg je elke week een kraker te zien !
Dan gaat het geld ook naar Nederland stromen....want we maken deel uit van de Europese competitie en niet van die commercieel minder (kijkers ) aantrekkelijke ED.
De meeste landen hebben een probleem dat steeds dezelfde teams stuivertje wisselen, tijd voor verandering !
Vind ik leuk
Koenbres +2012
maandag 10 december 2018 om 08:22
Je zit hier mis, ajax psv is spannend en de degradatiestrijd is volop bezig met misschien wel 9 ploegen
Vind ik leuk
rpaulp50 +13439
maandag 10 december 2018 om 08:47
Een waardeloze competitie met twee ploegen die het kunnen winnen en Feyenoord misschien, kunstgras en de kwaliteit van de spelers en trainers is bedroevend, vandaar dat er zoveel falen elders.
Het alternatief is elke week een kraker tegen een mooie buitenlandse ploeg, geweldig en nooit meer kunstgras en spelen tegen geparkeerde bussen.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
maandag 10 december 2018 om 08:52
Dat is prima hoor, mijn club speelt overgens niet op kunstgras, heeft een spits die bijna topscorer is en heeft tegen Ajax alles behalve een bus geparkeerd maar goed. Ik vind de competitie enorm spannend maarja ik volg niet alleen de topclubs
Vind ik leuk
Op afstand +1337
maandag 10 december 2018 om 07:31
Domme opmerking dus
Vind ik leuk
Pietje2015 +17167
maandag 10 december 2018 om 00:05
De laatste is ook 1 grote schwalbe.
Ook zeer slecht uitgevoerd.
Vind ik leuk
Pds010 +1375
maandag 10 december 2018 om 00:26
Net lozano..
Vind ik leuk
Pietje2015 +17167
maandag 10 december 2018 om 00:28
Oeps maak me los, mijn favoriet.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10012
maandag 10 december 2018 om 06:47
Kijk nog eens goed naar die totaal debiele sliding en het feit dat de bal een totaal tegengestelde richting dan de uitgestoken benen oprolt. Als je het dan met een schwalbe gaat vergelijken doe het dan wanneer het terecht is...
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 06:52]
Vind ik leuk
010Fr +1603
maandag 10 december 2018 om 10:48
Over dreven gevallen zeker. Was ook erg onnodig maar hij wordt wel geraakt en die eerste is gewoon een penalty. Die gast komt gewoon als een debiel in.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 00:05
De manier hoe jij tekeer gaat gaat veel te ver. Als andere dat zien zonder dat jij gestraft word,nemen zij daar een voorbeeld aan. Over die laatste penalty kan je twijfelen,maar daar is alles mee gezegd.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5413
maandag 10 december 2018 om 00:05
Ja... omdat de bal al bij de keeper is mag je gewoon de tegenstander het stadion zo ongeveer uitschoppen.

Je hebt dom en dan heb je Anco Jansen.

Snap trouwens niet waarom Polleke eerder dit seizoen zo kordaat was om Boetius een 2de kaart te geven maar nu achterwege liet om dit drama weg te sturen. Bleef ouwehoeren toen hij zijn kaart voor ouwehoeren kreeg.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 06:45
HAhahhahahaha. Tegenstander het stadion uitschoppen? Je bedoeld het hupje van vilhena? Schande dat je daar een penal voor geeft. Stervende zwaan.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5413
maandag 10 december 2018 om 08:52
Ik heb het over die eerste.
Volgens Ancootje waren beide strafschoppen onterecht.

Die 2de heb ik nog geen goede replay van gezien maar kan me voorstellen gezien Feyenoords ervaring met de VAR (zie maar weer afgelopen donderdag), dat als Vilhena niet geraakt was, de var wel in had gegrepen.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 08:54]
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 09:38
Eersre was wel terecht ja. Maar die 2e is echt lachwekkend. Hoe hij ook valt. Overigens had het niks uitgemaakt ook. Dit soort ploegen zijn voor emmen gewoon even een maatje te groot
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5413
maandag 10 december 2018 om 09:49
Ben geen fan van dat overdreven vallen maar als je geraakt wordt, word je geraakt.
Nogmaals, ik heb nog geen goede herhaling gezien waarin je kan zien dat ie niet geraakt wordt en ik ben ietwat sceptisch geworden de laatste jaren nav het gemak waarmee strafschoppen niet gegeven worden bij Feyenoord.
Er is echt zoiets als bij die 1ste strafschop nodig, wil die bal eens een keer op de stip gaan, lijkt het.
Vind ik leuk
Vakkie D +4604
maandag 10 december 2018 om 11:06
Dus je glijd met 2 benen vooruit, en speelt de bal die dan tegen je voet zou komen in tegengestelde richting? Dat is echt onmogelijk
Vind ik leuk
Eric 1966 +184
maandag 10 december 2018 om 12:25
Niet alleen voor Emmen El pistoletto, maar wie kan er nu echt tegen de grote 3 clubs op, dat zijn er niet veel als je naar hun behaalde punten kijkt. Maar wees eerlijk als club verlies je toch liever met 2-1 of 3-2 van de grote clubs dan dat je afgedroogd word met 6-1 of dikker
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 12:31
Uiteraard, dik verliezen is nooit leuk. Maar als promovendus kun je het beter maar incalculeren.
Vind ik leuk
Eric 1966 +184
maandag 10 december 2018 om 12:35
Waarom meestal zo negatief over een promovendus, ik zie ook andere clubs dik verliezen
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 00:07
Terechte pingels Emmen vocht voor wat het waard was alleen berghuis was van een top niveau ojah wat was die gokcu goed zeg. Heeft ie al voor marokko gekozen of kan die nog voor nederland kiezen ?
Vind ik leuk
Pietje2015 +17167
maandag 10 december 2018 om 00:17
Orkun Kökcü is van Turkse komaf.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 00:35
Owh ik dacht dat ie marokkaans was mijn foutje.
Dus kiest ie voor casablanca of toch voor het oranje legioen?
Vind ik leuk
Vakkie D +4604
maandag 10 december 2018 om 11:07
Laten we hopen dat koeman oog heeft voor top talenten.
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 05:03
Zijn wat oudere broer komt uit voor jeugdteam Azerbeidzjan, dus wellicht 3 nationaliteiten in het spel. Orkun komt uit voor Nederlandse jeugdteams so far.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 00:21
Van boekel heeft wekelijks zijn flater, zeer middelmatige scheids, en zeer gevoelig voor topclubs.
Vind ik leuk
broedkip +2219
maandag 10 december 2018 om 00:25
Staat met stip op nr.1 op de manipuleerlijst.
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 10 december 2018 om 05:05
Gaf Feyenoord tegen De Graafschap 2 indirecte rode kaarten.
Vind ik leuk
poklane +5406
maandag 10 december 2018 om 00:48
"Bij die eerste ook, de bal ligt volgens mij al bij de keeper."
Is volgens mij niet relevant. De keeper heeft de bal in zijn handen, dus de bal is in het spel. Dan kan je gewoon een overtreding begaan en daarvoor bestraft worden. Zou een beetje gek zijn als je je tegenstanders zomaar neer kan schoppen omdat jou keeper de bal in z'n handen heeft.

Maar Jansen heeft sowieso geen gelijk, want toen die speler van Emmen tegen Vilhena aan beukte had die keeper de bal nog lang niet, zat nog een dikke 5 meter tussen.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 00:53]
Vind ik leuk
repeP +2192
maandag 10 december 2018 om 01:13
Die tweede was ook wel opzichtig vallen van de kant van Vilhena. Ben daar niet zo van gecharmeerd. Suarez was daar overigens echt meesterlijk in.
Vind ik leuk
Meneer Smith +3258
maandag 10 december 2018 om 10:28
Robben ook
Vind ik leuk
Leeuw +6179
maandag 10 december 2018 om 10:52
Het was ook geen penalty waard. Zo'n opvallende actie van Vilhena wordt beloond door de scheids.
Vind ik leuk
CPP +1066
maandag 10 december 2018 om 01:56
Eens dat zeker een aanvoerder wel iets moet kunnen zeggen en dat een scheidsrechter daar dan boven zou kunnen staan.
Oneens dat de eerste geen strafschop zou zijn. Was zodanig onbesuisd dat zelfs rood niet had misstaan.
Ook tweede strafschop was een overtreding, maar omdat Vilhena zo overdreven valt zou wat mij betreft ook die reactie bestraft moeten worden (dus strafschop voor Feyenoord en geel voor Vilhena ivm matennaaierij).
Vind ik leuk
fedor2501 +6320
maandag 10 december 2018 om 06:49
Wat??? Je geeft een strafschop maar wil wel het slachtoffer vd overtreding geel geven omdat hij te overdreven valt.
Vind ik leuk
CPP +1066
maandag 10 december 2018 om 23:53
Ja inderdaad. Vind die matennaaierij (overdreven vallen rollen en gillen) 1 van de meest irritante zaken in het voetbal en het zou goed zijn om dat eens aan te gaan pakken.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
maandag 10 december 2018 om 08:25
Ik vind dat er wel meer spelers een keer iets kunnen zeggen, soms zit je zo in de wedstrijd en dat gebeurd dat gewoon. Bij Willem II afgelopen weekend ook Avdijaj werd aan zijn shirt getrokken maar kreeg de vrije trap tegen. Hij zegt er iets van (hij heeft gelijk) en dan krijgt hij opeens geel. Een kwaliteit is het als scheidsrechter als je daar boven staat
Vind ik leuk
yuuup +10830
maandag 10 december 2018 om 04:19
Hij speelt vol Vilhena. Het gebeurt dan wel eens dat je de bal raakt.
Vind ik leuk
Palafima +342
maandag 10 december 2018 om 06:55
Had al veel eerder gele kaart moeten krijgen
Vind ik leuk
Romo +1394
maandag 10 december 2018 om 07:33
Wat een verschrikkelijk eng mannetje is die Jansen
De frustratie druipt er af.
Hij zegt nog net dat het schwalbes zijn, wat n gek
Vind ik leuk
Romo +1394
maandag 10 december 2018 om 07:38
(Nog net niet)
Vind ik leuk