'Bergwijn komt nu echt als een komeet, het wordt een spectaculaire aanvaller'

'Bergwijn komt nu echt als een komeet, het wordt een spectaculaire aanvaller'

Gepubliceerd: woensdag 12 december 2018 om 08:17wo 12-12-2018 om 08:17

Een doorbraak van Steven Bergwijn bij PSV liet lang op zich wachten, maar inmiddels is hij niet meer weg te denken uit de ploeg van coach Mark van Bommel. Johan Derksen en Ronald de Boer prijzen de 21-jarige aanvaller na het 1-1 gelijkspel bij Internazinale in de Champions League.

"In het begin zat er niet veel verbetering in, maar hij komt nu echt als een komeet", stelt Derksen bij Veronica. Bergwijn gaf tegen Inter de assist op Hirving Lozano, die raak kopte. "Ik vind het echt de aanvaller met de meeste dreiging op de Nederlandse velden op het ogenblik. Hij is natuurlijk fysiek sterk. Ik denk dat het een heel spectaculaire aanvaller wordt."

De Boer adviseert Bergwijn wel om een transfer nog even uit te stellen. "Ik vind dat hij nog één jaar bij PSV moet blijven. Ik vind dat hij zich nog steeds kan verbeteren, in het afwerken bijvoorbeeld. Als je hem met De Ligt vergelijkt, die kan al wel de stap maken. Wat ik wel mooi vind. Het duurde wat lang, maar PSV zei altijd: het is een geweldenaar, we hebben zo veel vertrouwen in deze jongen."

"Nou dat is wel gebleken", aldus De Boer. "Hij is echt een groot talent. Nog een jaartje bij PSV en dan kan hij écht een grote stap maken."

Poll

Haalt Bergwijn de Europese top?

(6916 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 12 december 2018 om 08:20
Luister naar de Boer, Bergwijn...
Vind ik leuk
Roffel1998 +1698
woensdag 12 december 2018 om 08:22
Ik heb liever dat ie zo snel mogelijk vertrekt haha
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:38
Waarom?
Vind ik leuk
Roffel1998 +1698
woensdag 12 december 2018 om 08:53
Die gozer is echt goed, als ie weg zou zijn is PSV echt veel minder.
Vind ik leuk
Castromann +8293
woensdag 12 december 2018 om 08:54
Maar als er 60milj voor vangen.... is iedereen blij.
En dat kan zo maar zijn.
Tis maar net wat een gek(lees clubs van een oliesjeik) er voor geeft.
Vind ik leuk
Snapje? +7903
woensdag 12 december 2018 om 09:33
Bergwijn komt nog geen baksteen voorbij, hard hollen is zijn talent om daar nou 60 miljoen voor te betalen. Was gisteren weer matig, grote blunder van een verdediger en Bergwijn is een wereldspeler, nou dacht 't niet.
Vind ik leuk
jaja_PSV +47905
woensdag 12 december 2018 om 10:44
Niemand snapt je.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 20:27
Ik hoop niet dat je Ajacied bent, zo ja, juliie beste bestuurder en jarenlang de duurste Nederlandse speler, ja Marc Overmars, deed niet anders dan hardlopen, bleek wel een gevaarlijk wapen en bracht hem bij Arsenal en Barcelona, elke kwaliteit is er 1.
Vind ik leuk
Snapje? +7903
woensdag 12 december 2018 om 23:18
Overmars was Internationaal van wereldklasse Bergwijn mag niet eens zijn schoenen poetsen. Blijkbaar is elke PSV-er blind van hem en mag je geen kritiek hebben. Bergwijn gaat het niet redden op top niveau.
Vind ik leuk
vrijdag 14 december 2018 om 10:16
Blij dat jij een glazen bol hebt en dat je dat nu al kan zien, gelukkig denken de topclubs er anders over.
Vind ik leuk
Snapje? +7903
zaterdag 15 december 2018 om 11:37
Overmars deed niet anders dan hardlopen?? jij ziet het niet eens als het al gebeurd is, doe mij die glazen bol maar.
Vind ik leuk
zaterdag 15 december 2018 om 16:32
Ik weet niet hoe oud jij bent maar ik ben 52 en volg het voetbal al een tijdje, heb Overmars via Willem II enz. zien opkomen en zijn kwaliteit was zijn pure snelheid, niet zijn techniek of spel intelligentie, vraag het elke echte Ajacied maar, iedereen die iets anders zegt lult uit z'n nek.
Vind ik leuk
Always PSV +14110
woensdag 12 december 2018 om 10:56
Bergwijn is het perfecte voorbeeld voor de jeugd, niet te snel vertrekken. Speelt altijd en wordt met de week beter. In de CL gaat hij prima mee, in het Nederlands elftal heeft hij zijn visitekaartje ook al afgegeven. Steven moet nog een jaartje doorgroeien en dan een mooie stap maken!
Vind ik leuk
3Bier +11539
woensdag 12 december 2018 om 11:21
Het is mooi om te zien hoe de carrières van Kluivert en Bergwijn gaan verlopen. Beide vorig jaar doorgebroken. De 1 vertrekt voor de centen naar het buitenland, de ander kiest voor zijn ontwikkeling voor nog een jaartje NL. Kijken wie er het verst komt in zijn carrière (en waarschijnlijk dan ook de meeste centen pakt)
Kluivert is alleen wel 2 jaar jonger, maar die voorsprong is hij aardig aan het vergooien op het moment.
Vind ik leuk
Always PSV +14110
woensdag 12 december 2018 om 11:40
Wij kunnen iig nog even genieten van Bergwijn, die kleine wordt een hele 'grote' .
Vind ik leuk
PinPelado +1981
woensdag 12 december 2018 om 14:23
Hoezo is Kluivert voor de centen weg? Als werknemer is het toch normaal om opnieuw te onderhandelen over je salaris denk ik? Waarom kan Ajax bij een vernieuwde contract een hoge afkoopsom eisen en hij zelf gaat er nauwelijks op vooruit?
Vind ik leuk
3Bier +11539
woensdag 12 december 2018 om 14:35
Okay sorry.
Hij is voor zijn ontwikkeling naar Roma gegaan. Daar staan ze bekend dat ze jonge talenten de kans geven om zich rustig te kunnen ontwikkelen.
Vind ik leuk
dhrwobo +35656
woensdag 12 december 2018 om 09:10
Mwa, dan komt Malen er wel weer aan. En gakpo
Vind ik leuk
Emnu +6490
woensdag 12 december 2018 om 09:25
Al nieuws over contract verlenging bij Malen?

Loopt volgend jaar uit z’n contract, komt nauwelijks aan spelen toe en heeft Mino als zaakwaarnemer.

Die zou zomaar deze zomer verkocht moeten/kunnen worden.
Vind ik leuk
Spiegel +10297
woensdag 12 december 2018 om 10:13
Faire reactie.

Als het grote geld komt kan zowel Bergwijn als psv toch niet weigeren.

Malen is zijn ideale vervanger. De vraag is alleen of psv een nieuwe Malen kan vinden (ideale 12e man).
Vind ik leuk
Guusman +1020
woensdag 12 december 2018 om 08:49
"Het duurde wat lang, maar PSV zei altijd: het is een geweldenaar, we hebben zo veel vertrouwen in deze jongen."

"Nou dat is wel gebleken", aldus De Boer. "

Ronnie bedoelt dat hij het nu pas ziet en/of nu pas zin heeft om iets positiefs te zeggen over Bergwijn.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12108
woensdag 12 december 2018 om 10:39
Hoe sneller naar het buitenland, uit die lullige ED, des te beter.
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 10:44]
Vind ik leuk
Hupfean +4524
woensdag 12 december 2018 om 11:07
Nu alleen nog wat plezier uitstralen en je bent er. Hij vind er niet veel aan zo te zien.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:24
Veel te overschatte voetballer neres en lozano zijn veel verder in hun ontwikkeling dan bergwijn wat een domme voetballer is dat zeg totaal geen voetbalinteligentie
Vind ik leuk
Mosquito +17926
woensdag 12 december 2018 om 08:27
Dan heb je echt oogkleppen op.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:31
Welkom op dit forum, Jambers of was je hier al eerder met een andere naam? Ik zie al dat je de gebruiken kent: andere clubs afzeiken behalve je eigen club, doe je al heel goed! Veel plezier op VP!
Vind ik leuk
Guusman +1020
woensdag 12 december 2018 om 08:52
....eerder met een andere naam? .....Eentje?
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:39
Specsavers doet gratis je ogen testen voor je.
Neres is by far de minste (op dit moment) van die 3.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:45
Ik vind het ook allemaal niet veel.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:47
Nee, de Mickey Mouse League is niet veel nee...
Vind ik leuk
Mirkoff! +489
woensdag 12 december 2018 om 10:41
Nee klopt jij hebt daar ook evenveel verstand van als De Boer en Derksen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:51
Ben het met je eens over Bergwijn, maar Neres is niet zoveel beter. Is ook een domme voetballer.
Vind ik leuk
volharding +1052
woensdag 12 december 2018 om 09:13
Deze opmerking en dan praten over voetbalintelegentie..zet jezelf niet zo voor lul man!!
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:24
Intelligentie, heren.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:51
Lambers = Lambal?
Vind ik leuk
Mirkoff! +489
woensdag 12 december 2018 om 10:40
Zucht.
Vind ik leuk
aartstyle +1760
woensdag 12 december 2018 om 08:30
Ja gaat nu snel met Bergwijn. Vind hem qua balbehandeling ook gewoon beter dan Lozano. Die heeft op zijn beurt iets meer gif en felheid in duels etc. Hoop dat Malen ook die stap kan maken.
Vind ik leuk
DaanH +93
woensdag 12 december 2018 om 08:36
Goede voetballer zeker! Als hij zich zo blijft ontwikkelen kan hij ver komen, maar laat hem nog even rustig aan ontwikkelen. In het buitenland is het zo anders en moeilijk om je er gelijk in te nestelen en dat gaat ten koste van speeltijd en dat gaat ten koste van zijn ontwikkeling!
Vind ik leuk
Itsese +5653
woensdag 12 december 2018 om 09:06
Zeker op de vleugels. Mag gewoon volgend jaar bij PSV blijven van mij. Zal ik MvB ook even appen zo dat het goed is.
Vind ik leuk
DaanH +93
woensdag 12 december 2018 om 09:07
Hahah doe dat jongen! Misschien kan ik MoneyMarc dan even appen om bergwijn weg te kopen.
Vind ik leuk
Itsese +5653
woensdag 12 december 2018 om 09:13
Lijkt me ook het beste, die kunnen straks wel de 85 Miljoen die ik vraag betalen.
Vind ik leuk
DaanH +93
woensdag 12 december 2018 om 09:14
Ja 100 mil inc bonussen toch😂
Vind ik leuk
Itsese +5653
woensdag 12 december 2018 om 09:17
En Ziyech erbij.
Vind ik leuk
DaanH +93
woensdag 12 december 2018 om 09:30
Ja joh doe dat ook maar😂
Vind ik leuk
Itsese +5653
woensdag 12 december 2018 om 09:33
Is natuurlijk niet echt vervanging voor Bergwijn.. Staat wel leuk op het wedstrijdformulier.
Vind ik leuk
windforce11 +2975
woensdag 12 december 2018 om 08:36
Om een verdediger te vergelijken met een aanvaller gaat mij wat te ver. Verdedigen is per definitie makkelijker dan aanvallen. Als aanvaller wordt er veel meer van je gevraagd. Ik begrijp wat de Boer wil zeggen maar ook voor Bergwijn is het zo dat je zelf beter gaat spelen als je betere spelers om je heen hebt. Bij een grotere club zal Bergwijn nog beter presteren als hij bij PSV doet op dit moment.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:37
Bergwijn moet wat meer egoïstischer worden.
Moet hij anders even tips aan Lozano vragen.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 08:46
Dat laatste hoop ik niet anders hebben we weer zo'n duikelaar.
Vind ik leuk
Harrie82 +3804
woensdag 12 december 2018 om 08:56
Wederom goede wedstrijd. Hopelijk einde van seizoen op een plek in de competitie dat er wederom CL gespeeld wordt, zodat Bergwijn daardoor nog een jaar blijft en zich nog meer ontwikkeld. Daarbij ook Lozano die heeft laten zien dat er in de CL nog genoeg te verbeteren valt.
Vind ik leuk
Nbl +702
woensdag 12 december 2018 om 09:13
Gaan we met het nederelands elftal nog leuke wedstrijden mee beleven .goeie speler aan t worden jammer dat hij voor psv speelt.
Vind ik leuk
JWK +547
woensdag 12 december 2018 om 09:16
Je kunt wel zien waar hij zijn opleiding heeft gehad!
Dat begint zich nu uit te betalen💪🏻
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:29
Het zijn ook alleen maar psvers die reageren he
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 09:50
Net als de Ligt en de Jong een intelligente, rustige jongen die geen gekke dingen doet of zegt. Lekker nog een jaar bij PSV blijven om vervolgens de stap te maken
Vind ik leuk
Gerro +7932
woensdag 12 december 2018 om 09:58
Hoezo transfer uitstellen als je naar Ajax kan laat je dat toch niet lopen Ronald daar kan ie zijn oude belofte inlossen.
Vind ik leuk
Smithsonian +37548
woensdag 12 december 2018 om 10:13
In potentie beter dan depay. Mits hij zich normaal blijft gedragen en niet te macho zal worden.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 10:42
Ontwikkeld zich dit seizoen erg goed. Je ziet bij zowel PSV als Ajax dat de CL wedstrijden een boost geeft aan de ontwikkeling van de talenten. Mooi om te zien.
Vind ik leuk
Wilhelmus +493
woensdag 12 december 2018 om 10:43
Ik heb het echt nog steeds niet helemaal gezien in Bergwijn. Als je hem vergelijkt met bijvoorbeeld een Depay, welke ook op linksbuiten speelde, dan mag hij zijn veters nog niet strikken. Denk niet dat Bergwijn goed genoeg is voor de Europese top.. Subtop als Lyon, Everton, Dortmund, Roma zal echt zijn plafond gaan zijn.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:58
Jij spoort niet een kind van 12 jaar weet meer dan jouw of je bent blind of heb je totaal geen verstand van voetballen
Vind ik leuk
Wilhelmus +493
woensdag 12 december 2018 om 13:04
Ik geef gewoon mijn mening o.b.v. wat ik zie. Beetje bijzonder dat jij dan zo agressief reageert met teksten als 'jij bent blind, jij spoort niet'. Heb nog geen argument van je gehoord.. Maar dat zal vast met jouw IQ te maken hebben !
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 13:24
Dus praat aub niet over dingen waar je geen verstand van hebt want Patrick komt nog steeds bij mij wij zijn namelijk vrienden van elkaar zal ik je de adres doorsturen waar wij tweeën vroeger woonden dat was nog geen 500 meter van mijn af . Geef hier maar een antwoord op sukkel hahaha
Vind ik leuk
Wilhelmus +493
woensdag 12 december 2018 om 13:59
Ik zal mij van verder commentaar onthouden. Kan me, gezien je taal, niet voorstellen dat jij uberhaupt in een klas hebt gezeten.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 13:12
En daarbij heb ik samen met Patrick Lodewijk van mijn in de klas gezeten en we zijn samen begonnen met voetballen van mijn vivierde jaar bij wwwz gespeeld tot psv c elftal van psv
[Reactie gewijzigd op woensdag 12 december 2018 om 13:13]
Vind ik leuk
donderdag 13 december 2018 om 13:58
Daarom staat hij ook niet in het Nederlands elftal en bijvoorbeeld een Kluivert wel.
Vind ik leuk
Wilhelmus +493
donderdag 13 december 2018 om 15:26
Ik geef volgens mij alleen aan dat ik het nog niet helemaal heb gezien in Bergwijn. Hij is goed, dat zien wij allemaal, maar de hype dat hij klaar is voor de Europese top... Uberhaupt de Europese top halen... ik zie dat er gewoon niet van komen. Maar hopelijk bewijs Bergwijn mijn ongelijk.
Vind ik leuk
woensdag 12 december 2018 om 12:48
Hij is inderdaad in topvorm
En ja ik vind ook dat hij nog 1 jaar bij psv moet blijfen En hij is zeer zeker een van de speler die psv op sleeptouw neemt
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws