'Borussia Dortmund is het zat en verkoopt geen spelers meer aan Bayern München'

'Borussia Dortmund is het zat en verkoopt geen spelers meer aan Bayern München'

Gepubliceerd: woensdag 16 januari 2019 om 15:54wo 16-01-2019 om 15:54

Borussia Dortmund verkoopt voortaan geen spelers meer aan Bayern München. De club liet de afgelopen jaren veel belangrijke spelers vertrekken naar de Duitse recordkampioen, maar dat is verleden tijd.

Althans, dat meldt BILD woensdagmiddag. Door geen spelers meer aan de grootste concurrent te verkopen, hoopt Dortmund de strijd aan te kunnen gaan met Bayern. 

Der Rekordmeister sloeg in het verleden meerdere keren toe in Dortmund. Mario Götze (2013), Robert Lewandowski (2014) en Mats Hummels (2016): drie bepalende spelers die het geel-zwart van Dortmund inruilden voor het rode shirt van Bayern. In het verleden haalde Bayern ook onder meer oud-spelers Thomas Helmer en Torsten Frings op bij Dortmund. De Duitse topclub toonde ook regelmatig interesse in Marco Reus, maar de aanvaller speelt nog altijd bij Dortmund.

Dortmund ontving telkens hoge transfersommen voor de spelers, maar liet ook meerdere malen weten niet blij te zijn met het versterken van de concurrent. Nu hebben directeuren Joachim Watzke, Michael Zorc en Sebastian Kehl besloten om voortaan geen zaken meer te doen met Bayern.

Poll

Een goede zaak van Dortmund?

(3610 stemmen)

Plaats een reactie

The Iceman +15035
woensdag 16 januari 2019 om 15:57
Prima voornemen, hoewel je er een scenario a la Lewandowski niet mee voorkomt.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:08
Bayern daarentegen slaagt er nu al twee seizoenen in om Lewandosky niet te verkopen.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 18:34
En dat leverde ze vorig seizoen 41 en dit seizoen al 20 doelpunten op. Bij Bayern is er geen financiele noodzaak hem te verkopen, en zolang hij presteert is het prima. Daarnaast loopt zijn contract nog tot de zomer van 2021, dus nog zat tijd.
Vind ik leuk
Motley +157
donderdag 17 januari 2019 om 19:01
Slimme die willen ze ook juist niet verkopen. Als ze hem te koop zouden zetten was hij snel verkocht
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 15:57
En terecht
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 15:58
Want anders worden ze nooit geen kampioen
Vind ik leuk
frhoi +1584
woensdag 16 januari 2019 om 16:58
dus ze worden wel kampioen?
Vind ik leuk
Dutchies +790
woensdag 16 januari 2019 om 16:01
Goed voor Dortmund, maar ook voor Bayern en de Bundesliga. Een beetje weerstand kan geen kwaad.
Vind ik leuk
The Iceman +15035
woensdag 16 januari 2019 om 16:08
Idd, ook Bayern heeft daar baat bij. Bayern heeft zelfs in 2003 Dortmund met een lening van een faillisement gered.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:03
Terecht!
Lijkt me super frustrerend als supporter, ik voelde ook we zo iets toen Pjanic, Szczęsny en Benatia naar Juve gingen (niet dat wij met deze spelers wel zouden kunnen concureren....)
Vind ik leuk
mcmodd +26234
woensdag 16 januari 2019 om 16:44
Het zijn dan toch gewoon de hogere salarissen waardoor spelers een overstap maken. Veel is veel en twee keer veel is ook veel, dus als anti-kapitalist zeg ik: ga vooral alleen voor de sportieve uitdaging en zeker niet voor een plaats op de van een Mercedes logo voorzien stoeltje dat we hardnekkig ‘de bank’ blijven noemen.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:05
Begrijpelijk, maar Dortmund haalt zelf ook wel wat spelers bij de concurrentie weg moet ik eerlijk zeggen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 16:05]
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:26
Doet niet elke club dat? Snap die nondiscussie echt niet...
Vind ik leuk
Dirkiedirk +246
woensdag 16 januari 2019 om 16:07
Wat een zwak bericht. Gewoon beetje prijs opdrijven. Als Bayern straks Sancho wilt en een mooi bedrag biedt wat 5 tot 10 miljoen boven de geboden prijs ligt van bijvoorbeeld City of Barca dan verkoop je hem toch echt wel aan Bayern.
Vind ik leuk
RGB +909
woensdag 16 januari 2019 om 16:13
Dan zou ik hem toch voor 5 miljoen minder aan Barcelona of City verkopen. Stel dat je het kampioenschap misloopt doordat die speler bij Bayern speelt.
Vind ik leuk
Dirkiedirk +246
woensdag 16 januari 2019 om 16:14
10 miljoen meer. 2de of 3de worden ze toch wel elk jaar. Dus CL en flinke overige inkomsten. Kopen ze zelf weer de betere spelers van andere bundesliga teams. Cirkeltje is weer rond
Vind ik leuk
TheWatcher +175
woensdag 16 januari 2019 om 18:05
Sancho is niet zomaar een betere speler. Tuurlijk is het achterlijk om spelers aan je grootste concurrent te verkopen bij biedingen met zo'n klein verschil.
Vind ik leuk
Donnygo +4161
woensdag 16 januari 2019 om 16:10
Tot er een hele mooie grote zak geld voor de deur komt te liggen, dat was altijd en zal altijd zo blijven.
Vind ik leuk
rexxo +6926
woensdag 16 januari 2019 om 16:14
Transfervrij en niet willen verlengen dan ben je als BVB wel gedwongen om te verkopen
Vind ik leuk
FCBayern-fan +1042
woensdag 16 januari 2019 om 16:15
Laten we niet vergeten dat Bayern nog altijd de club is die jullie geholpen heeft toen jullie bijna falliet werden verklaard, niet zo zeuren dus. En zo dramatisch is het allemaal niet gezien Gotze weer terug is en Hummels uit de Bayern jeugd komt
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 16:15]
Vind ik leuk
Rjc1980 +1189
woensdag 16 januari 2019 om 18:39
Juist, Bayern had toen BVB ronde de 5 miljoen geleend rond de rente. Zo kon BVB een faillissement voorkomen.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:16
Er is een tijd geweest dat Dortmund financieel op de afgrond afstevende. Toen ze talenten hadden lopen en Bayern betaalde er grof voor (geen fooitjes!), was de club ineens financieel gered.
Tja de babbels ontstaan wanneer het weer voor de wind gaat hè
Vind ik leuk
Vak-DD +12111
woensdag 16 januari 2019 om 16:17
Goede zaak, moeten ze hier ook maar eens doen. Wordt de competitie misschien ook eens wat leuker.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:25
Dan wachten we wel tot ze transfervrij de deur uitlopen hehe
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:37
Ben benieuwd of dit in het voordeel van Dortmund gaat uitpakken.
Straks later spelers allerlei clausules in hun contract opnemen
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:43
Als een speler graag wil kun je het niet tegen houden.
Vind ik leuk
mcmodd +26234
woensdag 16 januari 2019 om 16:49
Nee, als je plassen moet dan maakt het ineens niet meer uit waar het terecht komt, tenzij het in je broek blijft want dan is het minder fris.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 21:03
Ik pis toch anders liever in mn broek dan dat ik er voor naar een ander land moet verhuizen. En als mijn salaris minder wordt, of ik op een bank moet gaan zitten kijken hoe mijn collegas plassen, dan laat ik het ook liever lopen.
Vind ik leuk
Guntherr +1634
woensdag 16 januari 2019 om 16:52
Je logisch natuurlijk, altijd al bizar gevonden.. Genoeg clubs die net zoveel verkopen maar als de spelers het zelf graag willen kan het problemen op leveren.. Gaan ze straks gratis de deur uit.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94668
woensdag 16 januari 2019 om 17:03
Dan gaan ze toch transfervrij naar Beieren.
Vind ik leuk
HupHolland +3628
woensdag 16 januari 2019 om 17:19
Zie je, het kan wel.

Gewoon de deur dichtsmijten voor de neus van Raiola.
Vind ik leuk
Mo +12362
woensdag 16 januari 2019 om 17:22
Hehe, nu pas? Hopelijk kunnen ze dat eenrichtingsverkeer in Duitsland een keer doorbreken.
Vind ik leuk
Blindsy +17450
woensdag 16 januari 2019 om 17:43
Lewandowski wilden ze ook niet verkopen aan Bayern. Een jaar later ging hij gratis.
Benieuwd hoe lang dit principe overeind blijft.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 17:57
Logisch..Ze willen naar Bayern :)
Vind ik leuk
Gerro +8524
woensdag 16 januari 2019 om 18:02
We zullen het gaan zien of ze woord houden het is in ieder geval een goed streven niet aan de concurrent te verkopen. En als een speler weg wil zal Bayern niet de enige geïnteresseerde club zijn lijkt me.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 19:32
Volgens zijn ze nu financieel gezond. Dat was voorheen anders.
Vind ik leuk
Beukenbv +379
woensdag 16 januari 2019 om 19:53
Dom van ze denk ik. Als speler met ambitie weet je dat je naar Bayern moet en Dortmund moet overslaan.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 20:00
Hopelijk verkopen de andere duitse clubs geen spelers meer aan dortmund. Zelfde laken een pak
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws