Weggestuurd in Utrecht: Ik was één van de grootste talenten van Nederland

Weggestuurd in Utrecht: "Ik was één van de grootste talenten van Nederland"

Gepubliceerd: donderdag 17 januari 2019 om 07:58do 17-01-2019 om 07:58

Anthony Berenstein snapt volledig dat FC Utrecht hem in 2016 wegstuurde. De aanvaller moest drie jaar geleden gedwongen vertrekken uit stadion Galgenwaard. "Ik ging met de verkeerde mensen om", vertelt Berenstein - nu 21 jaar  - aan ELF Voetbal Magazine. 

"Ik had een blessure en deed alles heel snel. Mijn fout, want ik moest juist mijn tijd nemen. Ik kon niet met tegenslagen omgaan, maar van mijn directe omgeving kreeg ik goede steun. Er was ook minder prettige steun. Ik ging met de verkeerde mensen om", blikt hij terug. 

"Misschien kwam dit deels door mijn naam, want ik was één van de grootste talenten van Nederland. Ik hing tijdens mijn herstel tot laat in de avond rond. Voordat ik geblesseerd raakte, was voetbal altijd alles. Ik stond vroeg op, ging naar de club en kwam laat thuis. Dat was mijn levenspatroon. Door mijn blessure veranderde dat. Mijn gedrag was niet bepaald professioneel te noemen. FC Utrecht nam afscheid van mij en dat begreep ik."

Via FC Dordrecht en amateurclub Magreb '90 belandde Berenstein in 2018 bij FC Volendam. Dit seizoen speelde hij zestien duels in de Keuken Kampioen Divisie voor de club. Berenstein scoorde één keer. 

Plaats een reactie

Just Nuts +871
donderdag 17 januari 2019 om 08:11
2016 is pas 2 jaar geleden dus als je jezelf grootste talent van Nederland vond mag je wel iets beter presteren
Vind ik leuk
isnake +2835
donderdag 17 januari 2019 om 09:37
Met blessure, foute vrienden en fout gedrag is hij achteruit gegaan in plaats van vooruit. Twee jaar stil staan is al niet goed. Maar wie weet wat hij nog kan bereiken.
Vind ik leuk
Enkidoe +332
donderdag 17 januari 2019 om 11:46
EEN van de grootste talenten geeft hij aan, niet het grootste. Neemt niet weg dat hij vermoedelijk inderdaad last heeft van hoogmoedswaanzin door dit te citeren.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 januari 2019 om 17:56]
Vind ik leuk
Shelbourne +6215
donderdag 17 januari 2019 om 08:21
Misschien is dat wel het probleem, jezelf het grootste talent van Nederland vinden.
Vind ik leuk
#Keizerout +50644
donderdag 17 januari 2019 om 10:46
Nou, tot zijn blessure leefde hij wel voor het voetbal. Dus dat is heel onwaarschijnlijk.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 08:21
Zijn niet veel jonge spelers die het probleem bij zichzelf zoeken tegenwoordig. Deze jongen doet dat wel. Of hij een van de grootste talenten was durf ik niet te zeggen maar respect voor hem dat hij toegeeft dat het zijn eigen schuld was en niet van de club.
Vind ik leuk
Fritske01 +5323
donderdag 17 januari 2019 om 11:13
Jammer dat dit altijd achteraf is en niemand tijdens dat proces tot ze door kan dringen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 januari 2019 om 11:14]
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 11:14
Dat is menselijk denk ik. Soms moet er wat tijd overheen gaan om te beseffen wat jezelf had kunnen verbeteren.
Vind ik leuk
Mr bien +9001
donderdag 17 januari 2019 om 08:23
Hij is wel bere slecht
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 08:58
Jouw opmerking nog slechter..
Vind ik leuk
Futre +5380
donderdag 17 januari 2019 om 08:30
Ik vind mezelf de beste beffer van Noord Amerika. Kans op blessures gelukkig klein.
Vind ik leuk
Mario 1 +2849
donderdag 17 januari 2019 om 12:18
Tja , Futre . Weet je wat boffen Is?
Als je niet hoeft te baffen.
Maar even serieus , daar heb je andere sites voor. VP gaat over voetbal , toch?
Vind ik leuk
Futre +5380
donderdag 17 januari 2019 om 14:07
Niet miepen Mario. Gewoon tandjes poetsen en met je hele snoetje er in.
Vind ik leuk
Justin Kees +3807
donderdag 17 januari 2019 om 08:40
Gek genoeg denk ik bij Berestein aan die dame, die bij Bayern speelt en in Oranje. Geeft aan wat voor “talent” deze jongen was, dat ik als Utregt fan nooit iets van hem gehoord heb...
Vind ik leuk
Ben +190
donderdag 17 januari 2019 om 09:04
Wellicht bij de top 1000 van Nederland? Ook dan kun je eredivisie en interlands spelen. Je hoeft niet top te zijn om in de top te spelen. Gewoon slimmer zijn dan de rest is veel belangrijker. Succes jong, je hebt nu nog de leeftijd om er wat van te maken...
Vind ik leuk
Fc uuuuu +469
donderdag 17 januari 2019 om 09:25
Misschien was hij het talent op fifa.
Vind ik leuk
Bhj +2521
donderdag 17 januari 2019 om 10:32
Als je over jezelf moet zeggen dat je één van de grootste talenten van Nederland bent, dan ben je voor mij je geloofwaardigheid al kwijt.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 10:37
Wie?
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 11:54
Pff, 1 van de grootste talenten...jaja..met die grootste talenten van NL kun je ondertussen een geheel eigen competitie starten!
Vind ik leuk
pikkebaas +13
donderdag 17 januari 2019 om 12:24
Als hij zich werkelijk een groot talent noemt, waarom heeft Utrecht hem er dan uit geschopt? Hij kan zich nu bij Volendam waarmaken. Maar aan het lichaam
te zien geloof ik het niet.
Vind ik leuk
BS +1396
donderdag 17 januari 2019 om 13:15
Ik ben FC supporter maar heb van deze speler nog nooit wat gehoord, ken hem dus niet, in tegenstelling tot Venema, die je al een aantal jaren volgt vanaf de jeugd. Dus zo groot talent zal die niet wezen, maar wel leuk dat hij zo eigen dunk over zichzelf heeft
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws