'Juve vreest transferoorlog en wijst De Ligt-alternatief aan van 50 miljoen euro'

'Juve vreest transferoorlog en wijst De Ligt-alternatief aan van 50 miljoen euro'

Gepubliceerd: zaterdag 16 februari 2019 om 12:28za 16-02-2019 om 12:28

Matthijs de Ligt is nog altijd het belangrijkste doelwit van Juventus komende zomer, maar de Italiaanse kampioen heeft wel een alternatief aangewezen. In Turijn vrezen ze namelijk een transferoorlog rond de aanvoerder van Ajax, meldt Rai Sport.

Technisch directeur Fabio Paratici was woensdag in de Johan Cruijff Arena om De Ligt aan het werk te zien in het Champions League-duel met Real Madrid. Een dag eerder was hij al aanwezig bij AS Roma – FC Porto, waar zijn aandacht uitging naar Éder  Militão. De 21-jarige Braziliaan maakt dit seizoen veel indruk bij de Portugese topclub en mag zich ook in de belangstelling verheugen van Real.

Toch denkt Juventus dat Militão een beduidend goedkopere optie kan zijn dan De Ligt. Hij heeft namelijk een transferclausule van vijftig miljoen euro in zijn contract. Ajax lijkt voor zijn aanvoerder aan een soortgelijk bedrag te denken als voor Frenkie de Jong, zo'n 75 miljoen euro. Onder meer Manchester City, Bayern München en FC Barcelona zijn ook in de markt voor De Ligt.

Poll

Naar welke club moet Matthijs de Ligt vertrekken?

(10041 stemmen)

Plaats een reactie

jari11 +3328
zaterdag 16 februari 2019 om 12:33
Ik hoop dat hij blijft, maar als hij dan toch gaat lekker tegen elkaar opbieden. Dan komt de 100 mil misschien wel in zicht.
Vind ik leuk
Muscles +1729
zaterdag 16 februari 2019 om 12:34
Ligtjaren lonken voor Ajax en Matthijs komt er wel. Zelfs jaartje extra Ajax kan. Record bedrag komt eraan. Forza AFCA
Vind ik leuk
G.Kopf +4918
zaterdag 16 februari 2019 om 12:36
Die moeten wat geld overhouden voor Icardi natuurlijk.
Vind ik leuk
pietprecies +11692
zaterdag 16 februari 2019 om 15:13
Icardi maakt zichzelf onmogelijk daar inmiddels dus zal geen 50+ kosten
Vind ik leuk
Splintair +2109
zaterdag 16 februari 2019 om 12:37
Als Onana, de Ligt, de Jong en Ziyech straks weg zijn, wat moet Ajax dan? Zijn die te vervangen?
Vind ik leuk
luccerd +3098
zaterdag 16 februari 2019 om 12:52
Oblak, Varane, Danilo Pereira, en Isco....
Vind ik leuk
Splintair +2109
zaterdag 16 februari 2019 om 13:06
Alleen niet haalbaar lijkt me
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 14:20
Met 400.000.000 op de bank om te kopen wat zou je denken?
Vind ik leuk
Splintair +2109
zaterdag 16 februari 2019 om 16:00
Ik denk dat het lastig is
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 12:43
Onvervangbaar deze jongen. Helaas is het voor zijn ontwikkeling extreem belangrijk dat hij vertrekt
Vind ik leuk
Oohzo +210
zaterdag 16 februari 2019 om 12:45
Hehe een transferoorlog.....is Trump erbij betrokken ofzo.
Vind ik leuk
kees ee +912
zaterdag 16 februari 2019 om 14:06
. . die flauwekul gaat er in als "zoete koek" vooral ter meerdere eer en glorie van de "tussenhandel", . . die jongens al eens goed bekeken en gewogen ??
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
zaterdag 16 februari 2019 om 12:47
Elk jaar worden er spelers weggeplukt bij ajax en elk jaar staan er weer andere op om ze te vervangen
Vind ik leuk
Nr14always +3665
zaterdag 16 februari 2019 om 12:57
Gewoon nog 2 seizoenen bij Ajax daarna een mega transfer, iedereen happy
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 15:18
Zolang zal hij niet wachten, de irritatie die hij na de wedstrijd heeft wordt met de week steeds duidelijk!
Vind ik leuk
Benniewies +5360
zaterdag 16 februari 2019 om 13:08
Als je bang bent voor transfer oorlog, moet je gewoon nu al toeslaan en bod doen. Alles en iedereen gewoon voor zijn
Vind ik leuk
Come on Utreg +29686
zaterdag 16 februari 2019 om 13:18
Barca blijft vanzelf over!
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 13:43
Ik zou graag Juve kiezen. Bonnucci en Chilieni lopen op z'n eind
Vind ik leuk
Romarioo +697
zaterdag 16 februari 2019 om 13:44
Geld praat denk ik in zo'n geval
Ik zou voor de ligt niet meer dan 30 geven
Tegen Feijenoord en heracles liet hij zien dat hij ook maar een mens is
Barca is genaaid met frenkie 75,tegen real zag je frenkie ook niet
Donny viel meer op
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 14:06
Frenkie speelde een goede wedstrijd man. Mordic had het lastig met de opbouw en dat kwam omdat Frenkie hem goed onder druk hield. In Spanje vonden ze hem geweldig afgelopen woensdag en daar gaat het om.
Vind ik leuk
kerel +2403
zondag 17 februari 2019 om 21:34
Laat lekker lullen joh.. ze zien straks vanzelf dat frenkie slaagt bij barca..
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 13:58
Je zou maar eens 50 miljoen betalen voor zo'n houterige speler ben je echt niet goed bij je hoofd
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 14:28
voor 50.000.000 heb je 3 spelers van psv lozano en bergwijn en de jong!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 februari 2019 om 14:28]
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 14:55
stervende zwaan, ex-Ajacied en Jankbal, denk het niet....
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 15:09
Maar wel met titels achter de naam
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 15:24
Lekker blijven dromen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 22:28
Heerenveen-psv 2-2,volgende week psv-feijenoord,1-3!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 februari 2019 om 22:33]
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 23:42
Je lukt al net zo gek als je pa
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 14:05
Tja voor kwaliteit moet je betalen. De Ligt is toch veel beter dan die Braziliaan.
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 14:06
Ik gun de ligt een andere trainer.
Vind ik leuk
Blindsy +18697
zaterdag 16 februari 2019 om 14:06
Wie betaalt Rioolrat de hoogste bonus? Want dát is de club waar De Ligt naartoe zal gaan.
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 14:09
leuke grap voor de ligt ophalen. denk dat de ligt over van dijk heen gaat en die bracht 85.000.000 op! hoe durven ze te denken aan 50.000.000 voor de ligt
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 februari 2019 om 14:10]
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 15:27
Jij komt zeker vaak in de Efteling, o nee dat ligt in Brabant!
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 14:14
Goedkoper of slechter???strategie van juve.ze willen de ligt voor hetzelfde of minder geld.haha gewoon dokken voor golden boy.
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 14:14
BIEDEN maar. zou me niet verbazen dat de 150.000.000 word gehaald voor de ligt!
Vind ik leuk
kerel +2403
zondag 17 februari 2019 om 23:16
Mij wel
Vind ik leuk
Filosoof +677
zaterdag 16 februari 2019 om 14:15
Als deze jongen daadwerkelijk goedkoper is dan de ligt zou ik voor hem gaan. Allebei super talenten alleen denk ik dat eder iets gemener en feller is. De ligt gaat nooit meer dat meedogenloos krijgen. Als je naar ramos kijkt die had dat al toen die 19 jaar was.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zaterdag 16 februari 2019 om 14:20
Succes ermee.
Vind ik leuk
BartBroos +267
zaterdag 16 februari 2019 om 14:27
Wolahhh... is nog geen somur en ze doen al De Ligt uit in Damsco!
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 14:46
Club welke 75 miljoen € wil betalen
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 14:59
Hoppa, en roof het elftal van Ajax maar weer leeg.
zodoende geen homogeen elftal met zeker 5 drasvoetballers als elders in den lande.
Geld is goed hoor, maar de sterkhouders worden (goed) verkocht.
Zo kan je nooit eens bouwen, aasgieren boven Amsterdam.
Het is dat de spelers met een beetje voetballend vermogen steeds vroeger een deurtje verder kijken.
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 15:08
Zo goed is de ligt ook weer niet. Mensen overdrijven gewoon.
.
Je kunt een verdediger als ramos niet zomaar vervangen. Ramos met zijn ervaring en uitstraling is onvervangbaar.
Oplossing is voor de ligt aangezien hij 19 jaar is . Nog 2 seizoenen bij Ajax om beter te gaan voetballen en prijzen winnen met Ajax .
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 22:35
Ja,dat foutje van Ramos kon nog wel een duur uitpakken.
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 23:25
Ik heb het niet over onderwerp wat ramos fout doet. Als je goed leest en begrijpt dan weetje dat ik puur over kwaliteit van ramos heb . Daar gaat het onderwerp ook over
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 15:36
Sommige clubs weten niet wat ze met hun geld moeten doen? Dus gaan ze maar de reservebank aanvullen. Ach lekker op de bank naast Cillessen!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 februari 2019 om 15:37]
Vind ik leuk
pico323 +7534
zaterdag 16 februari 2019 om 15:57
Nog een jaartje Ajax
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 16:02
Het Duitse voetbal past beter bij het krachtige spel van de ligt,nog beter.
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 23:32
Benno. Ik weet niet wat de ligt heeft laten zien.
Hij is nog jong en zo goed is hij niet . Hij mist ervaring wat hij niet heeft. Ervaring doe je door veel wedstrijden te spelen.
De fout van aankomende zomer is dat Ajax wil verdienen door hem te verkopen voor grote bedragen
.de ligt verlang ernaar om miljonair te worden als er plots paar miljoen op je rekening word gestort .
.het gaat allemaal om geld en niet om kwaliteit van de speler.
. Als we puur naar kwaliteit kijken dan zeg ik 19 jaar nog een pubertje .hij heeft niks of weinig laten zien. Dan moet hij maar verplicht 2 jaar blijven bij Ajax tot leeftijd 21 mag hij pas weg omdat buitenland komt toch wel. Maar snotneuzen van tegenwoordig hebben haast om naar buitenlandse clubs te gaan ze willen snel miljoenen gaan verdienen. Zelfde geldt voor neres ik vindt neres helemaal niet supergoed dus laatstaan geschikt voor buitenland
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 februari 2019 om 23:33]
Vind ik leuk
Savior +2481
zaterdag 16 februari 2019 om 17:53
Laat hem lekker een paar jaar naar juve gaan, ben geen fan van de serie a maar ik denk dat hij dan op zijn 22-23 de stap naar barca/ real kan maken en dan binnenkomt als de beste verdediger ter wereld ipv aanvoerder van ajax
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 23:42
Savior. Beste verdediger ter wereld pfff. Pas op wat je zegt en snel zekker zijn van je zaak. Zo goed iis ligt niet .
Ik weet niet wat hij heeft laten zien. Hij valt me nooit op En Der naast hij wil weg Naar buitenland puur om miljonair te worden.
Als hij met zo een gedachte rondloopt dan durf ik te wedden dat hij gaat faalen in het buitenland dus laatstaan beste ter wereld.
.
Want als we kijken naar zijn kwaliteit dan zeg ik dat deze pubertje nog lang niet geschikt is voor buitenland.
Door ervaring op te doen en beter te worden hoort hij 2 dingen te doen. En dat is met zijn hoofd er bij in de eredivisie dus concentratie nou dat is bij hem niet het geval want zijn gedachten zijn in buitenland. En zekker 2 jaar verplicht bij Ajax blijven tot leeftijd 21 dan heb je veel wedstrijden gespeeld en paar klassiekers PSV en Feyenoord en champions leuge dan pas is hij geschikt om stap te make naar buitenland alleen als hij het goed doet. Op dit moment ik vindt hem niks bijzonders. Zelfde geldt voor neres
Vind ik leuk
Savior +2481
zondag 17 februari 2019 om 08:58
Zie wat ik bedoel eerst 2/3 jaar bij juve gaan, daar leer je van de oude verdedigers en dan kun je de stap op je 23 naar barca ofzo. En als het niet lukt mag hij altijd blijven natuurlijk, graag zelfs!
Vind ik leuk
zondag 17 februari 2019 om 03:08
Nee toch
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws