Stam genomineerd voor eretitel: beste niet-Britse speler uit de Premier League

Stam genomineerd voor eretitel: beste niet-Britse speler uit de Premier League

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 11:25do 21-03-2019 om 11:25

Jaap Stam is genomineerd door de BBC voor de eretitel 'beste niet-Britse speler in de geschiedenis van de Premier League'. De oud-verdediger van Manchester United is de enige Nederlander die verkozen kan worden.

Dennis Bergkamp (voormalig Arsenal-speler) en Ruud van Nistelrooy (voormalig Manchester United-speler) moeten het doen met een eervolle vermelding door de BBC. De 4-koppige jury bestond uit Alan Shearer, Ruud Gullit, Chris Sutton en Rory Smith, een journalist van The New York Times. "Als je kijkt naar elegantie, dan hoeft Bergkamp in niemand zijn meerdere te erkennen", zei Gullit over de oud-topschutter van Arsenal.

De 46-jarige Stam, komend seizoen hoofdtrainer van Feyenoord, neemt het niet op tegen de minste spelers. Naast Stam zijn Sergio Agüero, Eric Cantona, Petr Cech, David de Gea, Didier Drogba, Thierry Henry, Vincent Kompany, Cristiano Ronaldo, Peter Schmeichel, David Silva, Nemanja Vidic en Patrick Vieira genomineerd. Zaterdag wordt de winnaar bekendgemaakt op de website van de BBC.

Plaats een reactie

donderdag 21 maart 2019 om 11:27
Stam wordt ook een HELD in Rotterdam.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:35
Volgend jaar 10e achter Heerenveen, Groningen etc 😀😂
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
donderdag 21 maart 2019 om 12:01
Ach meissie toch.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5619
donderdag 21 maart 2019 om 12:32
Waarheid is hard knul.
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
donderdag 21 maart 2019 om 13:38
Nee hoor, alleen dom gelul is irritant. Heb je trouwens een glazen bol?
Vind ik leuk
FRChamp +2510
donderdag 21 maart 2019 om 17:14
Hij is een muppet.
Vind ik leuk
Bep Slatter +12026
donderdag 21 maart 2019 om 12:15
Jullie gaan toch zeker wel vervangers halen voor die groep die weg gaat?
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 12:15]
Vind ik leuk
FRChamp +2510
donderdag 21 maart 2019 om 17:15
1,0 bedoel je dus op 1.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:41
Dat valt of staat natuurlijk met de spelersgroep. Ze moeten het echt over een andere boeg gooien daar, en met een leuke groep spelers kan Jaap het vast waarmaken. Als het weer deze ellende is, zonder van Persie, houd ik mijn hart vast voor je club.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 11:42]
Vind ik leuk
chicken +15054
donderdag 21 maart 2019 om 12:21
Net als gullit en gio zeker...

Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:38
Gio heeft eigenlijk alleen het 1e jaar goed gedaan.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 16:23
Dus het kampioensseizoen deed hij het slecht?
Vind ik leuk
The Iceman +18125
donderdag 21 maart 2019 om 11:28
Bergkamp heeft de hele PL doen veranderen, die hoort sowieso op 1.
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1818
donderdag 21 maart 2019 om 11:37
Vind persoonlijk ook Bergkamp de beste Nederlander ooit in de PL, fenomenaal wat die daar deed
Vind ik leuk
Piet Ajacied +6020
donderdag 21 maart 2019 om 11:38
Onbegrijpelijk dat die niet verkozen kan worden....
Alleen een eervolle vermelding.

Samen met Henry had hij sowieso in de top 3 moeten zitten
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
donderdag 21 maart 2019 om 12:05
1.Cantona
2.Bergkamp
3.Henry

Ronaldo uiteraard wereldtop maar dat was meer in Spanje.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:21
Is cantona dan wel
Gebaseerd op voetballende kwaliteiten, of vooral omdat het een beetje een geniale gek was? Ronduit belachelijk natuurlijk dat die gasten bergkamp buiten de lijst laten.
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
donderdag 21 maart 2019 om 14:48
Cantona is zeker vanwege zn voetballende kwaliteiten. Wat hij bij Leeds en MU heeft gedaan is waanzinnig. Dat hij een geniale gek was is alleen maar een leuke bonus:-)
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
donderdag 21 maart 2019 om 12:04
Als Bergkamp niet eens bij de genomineerden zit dan kan ik deze verkiezing niet echt serieus nemen. Kompany zit er zelfs bij. Was iig de beste geblesseerde buitenlander. En waar is de kleine held Zola???
Vind ik leuk
Boerrigter +702
donderdag 21 maart 2019 om 12:10
Ze zullen wel weer naar nutteloze statistieken hebben gekeken ofzo
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
donderdag 21 maart 2019 om 12:13
Denk het niet want dan kom je niet uit bij Kompany tenzij geblesseerd zijn ook een belangrijke statistiek is.
Vind ik leuk
Boerrigter +702
donderdag 21 maart 2019 om 12:15
Ja of hoe kaal iemand is is blijkbaar ook belangrijk als je kijkt naar stam en kompany
Vind ik leuk
leozao +2574
donderdag 21 maart 2019 om 13:41
Gullit zit in de jury... wat verwacht je?
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
donderdag 21 maart 2019 om 13:46
Dan had ik juist Zola verwacht.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6379
donderdag 21 maart 2019 om 12:23

Cantona was de reden dat Utd weer eens wat won en dat feit veranderde de PL.

Bergkamp hoort er bij, zonder meer. Ik zou haast zeggen in plaats van Ronaldo want die heeft die verkiezing te danken aan zijn huidige status, niet aan die hij bij Utd had.
ook relatief kort in de PL gespeeld als je veel van die andere namen ziet.
Vind ik leuk
The Iceman +18125
donderdag 21 maart 2019 om 12:30
Bergkamp veranderde mijns inziens meer het type voetbal in Engeland. Hij was de brug naar ‘continentaal’ voetbal. En hij was naast z’n geweldige goals ook (groten)deels verantwoordelijk voor het feit dat eerst Ian Wright en vervolgens Henry topscorer aller tijden van Arsenal werden.
Vind ik leuk
Truth +4426
donderdag 21 maart 2019 om 18:08
Kort ? 6 jaar is toch niet weinig he ..
Stam slechts 3 jaar
Vind ik leuk
Truth +4426
donderdag 21 maart 2019 om 18:03
Raar dat hij dan niet meer dan een eervolle vermelding krijgt 🤔🤔🤔
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:28
Ik vind dit altijd maar rare verkiezingen. Doen ze deze over een jaar of tien weer?
Vind ik leuk
Ove +4157
donderdag 21 maart 2019 om 11:29
Volgend jaar genomineerd voor de beste trainer van de erediviisie.
Vind ik leuk
guusje +1638
donderdag 21 maart 2019 om 11:34
Waarschijnlijk wel als je met die matige selectie toch nog een 12e plaats af weet te dwingen!
Vind ik leuk
FRChamp +2510
donderdag 21 maart 2019 om 17:17
12-0 van Ajax winnen ja
Vind ik leuk
Stadsgeweld +1070
donderdag 21 maart 2019 om 11:33
Goh wie zal winnen..

Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:35
Cantona ....
Vind ik leuk
Piet Ajacied +6020
donderdag 21 maart 2019 om 11:39
Uitstekende speler maar die staat er ook deels in vanwege zijn persoonlijkheid en gedrag.

Puur op voetballende kwaliteiten zijn Henry en Bergkamp beter
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:45
Yep , maar Bergkamp heeft om onbegrijpelijke reden alleen een eervolle vermelding en doet dus niet mee met de verkiezing .

En ik ben voor Leeds utd , Cantona heeft Leeds kampioen gemaakt in 92 , dus ik heb een kleine voorkeur voor Cantona ;-)
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
donderdag 21 maart 2019 om 11:35
Breaking news:
Stam beter dan Ronaldo, Bergkamp, Drogba, Cantona.

Kantonie!
Vind ik leuk
NumbTen +299
donderdag 21 maart 2019 om 11:41
De winnaar is nog niet bekend hoor. Die andere maken net zoveel kans, behalve Bergkamp dan (hoe dat kan weet niemand)
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
donderdag 21 maart 2019 om 12:07
Ik ben VP even voor ;-)
Vind ik leuk
Napier +119
donderdag 21 maart 2019 om 11:35
Stam boven Berkamp; het is de wereld op zijn kop.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:39
Bizar... tuurlijk moet Bergkamp daarbij!
Vind ik leuk
NumbTen +299
donderdag 21 maart 2019 om 11:43
Dus De Gea schatten ze (nu al) hoger in dan Bergkamp... Hebben ze voor die verkiezing paddo's gegeten..
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:45
Dennis Bergkamp was de beste aller tijden in de PL
Vind ik leuk
davidben +6903
donderdag 21 maart 2019 om 11:45
Schandalig dat Bergkamp niet is genomineerd. Valt me tegen van die Engelsen. Ruud zal hem zeker in zijn lijstje hebben gezet. Opvallend dat Shearer en Sutton eigenlijk louter verdedigers en aanvallers nomineren.
David Ginola staat er ook niet bij. Geen fijnproevers.
Vind ik leuk
Babelagtig +2654
donderdag 21 maart 2019 om 11:47
Aha en voor het jaar 1995 waren er geen niet britten in de PL? wat een aanfluiting dit lijstje...
Vind ik leuk
The Iceman +18125
donderdag 21 maart 2019 om 11:50
De PL begon pas in 1992 en toen speelden er maar 13 niet-Britten. Heel veel waren het er in die periode dus niet nee. Cantona staat er wel bij.
Vind ik leuk
Babelagtig +2654
donderdag 21 maart 2019 om 12:18
Hasselbaink, yorke, grobbelear..als ik het lijstje zie zijn het allemaal spelers van rond het jaar 2000 en later op cantona na..
Vind ik leuk
The Iceman +18125
donderdag 21 maart 2019 om 12:25
Zeker, maar ik heb ook het idee dat de PL in die periode ook pas echt de beste competitie ter wereld werd. Misschien dat ze dat meewegen.
Vind ik leuk
Babelagtig +2654
donderdag 21 maart 2019 om 12:32
Dat is ook zeker waar...als je inderdaad ook echt alleen de pl in huidige vorm telt zal het wel kloppen inderdaad..
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:52
van Persie was ook niet de minste dacht ik
Vind ik leuk
Mo +13236
donderdag 21 maart 2019 om 12:00
Ronaldo natuurlijk.
Vind ik leuk
Pancev +1397
donderdag 21 maart 2019 om 12:02
Schandalig en onbegrijpelijk dat Bergkamp er niet in staat. Liefst 5 ex-Man Utd spelers, wat maar weer eens aan geeft dat ze bij de BBC (gehuisvest in Salford) enorme Utd fans zijn. De Gea en Vidic?!? Kom op zeg.

Ook geen Zola bijv.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 12:02]
Vind ik leuk
The Iceman +18125
donderdag 21 maart 2019 om 12:04
Valt me nog mee dat Keane niet genomineerd is.
Vind ik leuk
abraksas +2700
donderdag 21 maart 2019 om 12:06
Dat is een Brit hoor
Vind ik leuk
The Iceman +18125
donderdag 21 maart 2019 om 12:06
Nee een Ier. (Groot-) Brittannië is een eiland.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 12:16]
Vind ik leuk
Pancev +1397
donderdag 21 maart 2019 om 12:44
Ierland (de Republiek, land van geboorte van Roy Keane dus) behoort niet tot het Verenigd Koninkrijk. Noord-Ierland, net als Wales, wel.

Tijd voor het speelkwartiertje nu... Class dismissed.
Vind ik leuk
The Iceman +18125
donderdag 21 maart 2019 om 12:52
Idd, maar het ging over Britten. Noord-Ierland hoort ook niet bij Groot-Brittannië, maar wel bij het VK.
Vind ik leuk
abraksas +2700
donderdag 21 maart 2019 om 13:07
Klopt, my bad.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:07
Die journalist wat in de jury zit ken ik verder niet maar de rest heeft toch niet zo veel met Man Utd dacht ik zo?
Vind ik leuk
Pancev +1397
donderdag 21 maart 2019 om 12:39
Lijstje zal aangedragen zijn door de BBC Sport redactie.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:15
Oh oke ja dat zal ook wel kunnen idd, vind de aanstelling van deze jury ook wel beetje vreemd op zich
Die oud profs hebben zon beetje allemaal wel een verleden met elkaar
De een heeft gespeeld met de ander of is coach geweest van de ander
Vind ik leuk
abraksas +2700
donderdag 21 maart 2019 om 12:05
Wat een aanfluiting dit lijstje
Vind ik leuk
El Cazador +9344
donderdag 21 maart 2019 om 12:10
And the winner is; ……………..Eric Cantona.
The best non British player ever!!!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:17
Arnold Muhren en Frans Thijssen dan ? Die heren hebben beiden Ipswich Town in de jaren 80 kampioen gemaakt en ook nog eens de UEFA cup gewonnen. Hello BBC are you serious ?
Vind ik leuk
Babelagtig +2654
donderdag 21 maart 2019 om 12:30
Ik heb net geleerd dat de pl pas sinds 1992 bestaat en ze daarom pas vanaf 1992 tellen..
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 12:44
Dank je voor de correctie maar dan is het duidelijk dat Ronaldo de beste speler wordt.
Vind ik leuk
Pancev +1397
donderdag 21 maart 2019 om 12:54
Had z'n beste jaren bij Real, niet zozeer bij Man Utd.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:19
Dan ga ik toch voor Cantona
Vind ik leuk
rakelings +86
donderdag 21 maart 2019 om 12:27
Dus Bergkamp is slechts een eervolle vermelding waard en Stam is daadwerkelijk een kanshebber?
Hahahahaha. Gekke engelsjes
Vind ik leuk
A.I.D.H. +221
donderdag 21 maart 2019 om 12:33
Lachwekkend om Bergkamp er niet bij te zien staan! De man heeft zoveel veel wonderbaarlijke acties en werkelijk onbegrijpelijke goals gemaakt! Alleen om de beroemde pirouette goal staat de man al op ėėnzame hoogte! Ieder ander was lomp neergegaan of heeft de snelheid van denken niet om die actie uit te voeren! Deze goal was pure perfectie van elegantie en techniek!
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 12:37]
Vind ik leuk
Grijs +1414
donderdag 21 maart 2019 om 16:51
Mooi doelpunt, maar hij is niet de enige die dat kan. Laatst deed Toornstra het nog.

Toegegeven; hij ging wel bijna lomp op zijn bek en had ook meer tijd om na te denken. Maar hij deed het wel!
Vind ik leuk
RGB +1984
donderdag 21 maart 2019 om 12:41
Stam en Kompany wel, Dennis Bergkamp niet? Misschien is boos kijken een belangrijk criterium.
Vind ik leuk
Pancev +1397
donderdag 21 maart 2019 om 12:55
Of, in het geval van Kompany, continu geblesseerd zijn...
Vind ik leuk
satesaus +1662
donderdag 21 maart 2019 om 12:43
Robin van Persie niet?
Vind ik leuk
RGB +1984
donderdag 21 maart 2019 om 13:21
Euh nee, Bergkamp niet en Van Persie wel, dat zou ook raar zijn.
Vind ik leuk
Just Nuts +868
donderdag 21 maart 2019 om 12:57
4 koppige Jury is dus gewoon persoonlijke voorkeur. Kunnen wij ook met 4 personen doen in de eredivisie en dan mooie naam eraan geven
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 13:23
Snap dan ook niet dat mensen zoveel waarde hechten aan dergelijke lijstjes, ik heb een soortgelijke samenstelling ook wel vaker een beste team van de PL aller tijden zien samenstellen en daar kwam bijv. Paul Scholes niet in voor, dan weet je al direct dat ze zichzelf gediskwalificeerd hebben.
Vind ik leuk
mba4u2c +3589
donderdag 21 maart 2019 om 14:05
Dat wordt dus Christiano Ronaldo. Bergkamp had er zeker bij moeten zitten, en Van Nistelrooij ook wel...
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:37
Joh! Bergkamp zegt die selectiecommissie niks....in PL is ie bekend als BURKCAMP 😉
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:39
Dus BURKCAMP op 1 🏆
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:29
Hoe kan je nou Kompany boven Bergkamp verkiezen. Geweldige speler Kompany daar niet van. Maar je kan alleen al een hele DVD vullen met Bergkamp doelpunten en acties. Een aanfluiting dit!
Vind ik leuk
ronnieb +705
donderdag 21 maart 2019 om 16:28
Cantona - hands down
Vind ik leuk
Grijs +1414
donderdag 21 maart 2019 om 16:44
Nu weet ik dat er sinds het Bosman-arrest veel is veranderd qua voetballandschap, maar het valt wel heel erg op dat de meeste genomineerde spelers van de afgelopen 10 jaar zijn.

Zijn Schmeichel, Cantona en Vieira echt de enige buitenlandse spelers van voor 2000 die goed genoeg zijn voor de all-time lijst?
Vind ik leuk
Truth +4426
donderdag 21 maart 2019 om 18:09
Cr of King Eric ...grootste outsider Henry
Vind ik leuk
HupHolland +4462
vrijdag 22 maart 2019 om 06:10
Wel Stam en niet Bergkamp of zelfs Van Nistelrooij ....... dwaas.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws