Perez kraakt 'toneel' Bosz: 'Makkelijke taal, sprak net een speler van PSV...'

Perez kraakt 'toneel' Bosz: 'Makkelijke taal, sprak net een speler van PSV...'

30 maart - 19:44 Laatste update: 20:33
51

Kenneth Perez is verbaasd door de uitlatingen van Peter Bosz na afloop van de wedstrijd tegen NEC (3-1). De PSV-trainer vond zijn ploeg 'hautain' en 'arrogant' spelen. Perez kan zich niet vinden in die constatering.

Perez wordt bij ESPN gevraagd naar de uitspraken van Bosz. "Had je anders verwacht? Je kent dit spelletje van hem toch? Hoezo was PSV arrogant, waar dan?", vraagt hij zich af. "Toen PSV in het begin van het seizoen hartstikke goed speelde, vond hij ook alles slecht en dramatisch. Het is het spel van de trainer, die zijn ploeg wil prikkelen. Dit is gewoon een trotse trainer, geïrriteerd omdat hij de kans op een ongeslagen kampioenschap heeft verspeeld. Heel ergerlijk voor hem."

Bosz' gedrag wordt niet op prijs gesteld door Perez. "Het is makkelijke taal, vooral ook omdat je niets van dat gedrag hebt bespeurd bij PSV", stelt de analist. "Hij zegt dat het niet gaat om het meelopen van aanvallers met hun directe tegenstanders. Daar gaat het wél om. Die arrogantie die hij benoemt, heb ik totaal niet gezien."

Perez zet zijn woorden kracht bij. "Het is toneel", benadrukt hij. "Spelers moeten dat dan ook voelen. Ik sprak net met een speler van PSV en die herkende zich hier helemaal niet in. Ze hadden gewoon niet de juiste oplossingen. Daar gaat het om. Maar hautain? Verre van."