Ajax sluit weer sponsordeal in Azië van '400.000 euro': 'Club wereldwijd promoten'
Ajax gaat in zee met een opvallende partner om de naamsbekendheid in China verder te vergroten. Na fietsbandenspecialist CST en de Chinese telefoongigant Huawei heeft directeur Edwin van der Sar nu een deal gesloten met een Chinees gokbedrijf.
KB88 wordt vanaf juli voor de periode van drie seizoenen de officièle 'Asian Betting Partner' van de club. "We zijn verheugd ons nieuwe partnership bekend te maken. We kijken voortdurend naar de mogelijkheden om onze groeiende Aziatische fanschare verder te enthousiasmeren en de club wereldwijd te promoten", reageert Van der Sar op de clubsite.
"Na eerdere samenwerkingen met Aziatische bedrijven als CST en Huawei, voelt dit partnerschap heel goed en zien we uit naar deze pan-Aziatische samenwerking", vult de directeur aan. "Ajax zal uitsluitend in de pan-Aziatische regio (o.a. China en Japan) voor promotie gaan zorgen", stelt Darren Royle, vertegenwoordiger van KB88 Azië.
In Nederland zullen Ajax-fans dus niet veel merken van het partnerschap. Ajax zal vooral op Chinese social media als Sina Weibo (variant op Twitter) voorbij komen. De deal levert Ajax volgens De Telegraaf jaarlijks 400.000 euro op.
| KB88 Official Asian Betting Partner van #Ajax https://t.co/PJajWIzKzw pic.twitter.com/l7Zfit8DCh
— AFC Ajax (@AFCAjax) June 19, 2017