Feyenoord-doorbraak geen verrassing: 'Verwachtte dat hij het eerste zou halen, ja'

    Feyenoord-doorbraak geen verrassing: 'Verwachtte dat hij het eerste zou halen, ja'

    zondag 17 december 2017 om 08:26

    Damien Hertog is niet verrast door de opkomst van Tyrell Malacia bij Feyenoord. De achttienjarige linksback debuteerde in het Champions League-duel met Napoli en ook in de Eredivisie maakte hij al zijn eerste minuten. Zondag lonkt de Rotterdamse derby tegen Sparta.

    "Ik verwachtte wel dat hij het eerste zou halen, ja. Hij heeft veel kwaliteiten, een talentvolle speler met een goede mentaliteit. Het is echt een winnaar, dat hoort ook bij talent", zegt Hertog, voormalig hoofd jeugdopleiding en trainer van de onder 19 bij Feyenoord, tegen de NOS. Vooral in zijn laatste jaar op Varkenoord was hij veel bezig met Malacia.

    "Het is een enorm talentvolle jongen en dan probeer je meer weerstand op te bouwen", stelt Hertog. "Heel kritisch kijken, meer eisen en meer uitdagen. Ik denk dat hij dat niet altijd leuk heeft gevonden." Het hoort er echter bij. "Je moet doorgroeien naar wat er in het eerste van je wordt verwacht."

    In zijn eerste optredens bij Feyenoord maakte Malacia een goede indruk. "Daar ben ik wel trots op. Hij doet het ook slim, bij ons liep hij te pas en te onpas naar voren. In het eerste speelt hij wel iets meer op zeker, maar tegen Napoli zag ik ook de echte Tyrell. Onbevangen en met branie: de jongen uit Rotterdam-Zuid", aldus Hertog.

    "Tyrell is een echte winnaar, die er nooit de kantjes van afloopt. Hij wil de trainer niet teleurstellen en vooral zichzelf niet. Dat is misschien nog wel het belangrijkste", besluit de oud-speler van onder meer Excelsior en De Graafschap.

    Poll

    Is Nelom al overbodig door de doorbraak van Malacia?

    (2595 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 17 december 2017 om 08:43
    Hij maakt een goede indruk. Hopelijk is hij ook mentaal uit het goede hout gesneden en raakt hij niet in de war als hij een paar fouten gaat maken en het legioen kritischer wordt.
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 09:30
    Nelom was altijd al overbodig,heb ik nooit een Feyenoord linksback gevonden en die hebben toch een traditie, Wijnstekers,v.Bronckhorst,Heus,Kongolo enz. Daar past Nelom niet in.
    Vind ik leuk
    Koeroe +8871
    zondag 17 december 2017 om 10:49
    Zeker maar we hebben ook Bosschaart, Tim de Cler, Phillipe Leonard, Mtiliga en Tiendalli gehad:)
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 11:41
    Dacht dat Tiendalli rechtsback was en die anderen waren zeker niet slechter dan Nelom.
    Vind ik leuk
    erikg +607
    zondag 17 december 2017 om 13:51
    wijnstekers was ook rechtsback
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 13:58
    Kan ik me als Psver in vergissen
    Vind ik leuk
    Blindsy +7174
    zondag 17 december 2017 om 09:50
    Nelom kan straks vertrekken. En als hij zich zo blijft ontwikkelen moet Haps ook aan de bak.
    Eindelijk weer n joch uit de eigen opleiding die zich in t 1e elftal speelt. Mooi!
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 10:13
    nelon Basalovic kramer Gudgonsson Jonus Toonsta kunnen de koffers pakken,
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +7630
    zondag 17 december 2017 om 10:19
    jeetje, ik dacht dat ik Feyenoord goed volgde, maar ik ken van deze spelers alleen Kramer!

    Spelen die andere niet in het eerste?
    Vind ik leuk
    Rafael +729
    zondag 17 december 2017 om 10:41
    Malacia is zowiezo beter en talentvolle dan Nelom. De vraag is alleen of Feyenoord het verstandig aan doet om een jongen van 18 jaar die wekelijks speelt en dus ontwikkeld naar een eerste elftal zet (wat hij ook zeker waard is) maar dan op de bank plaats neemt en ten goede gaat van zijn ontwikkeling. Misschien toch nog bij jong Feyenoord houden maar zodra haps weer geblesseerd is gelijk weer basis bij 1
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Roya +771
    zondag 17 december 2017 om 10:50
    Normaal zou ik zeggen laat hem maar met regelmaat invallen bij een leuke voorsprong maar helaas genieten we de laatste tijd maar een paar minuten van de voorsprong
    Vind ik leuk
    zondag 17 december 2017 om 11:48
    Als hij goed genoeg is maakt leeftijd niet zoveel uit en als hij beter en constanter presteert dan Haps dan blijft ie staan en moet Haps aan de bak (is ook zeer blessuregevoelig)dus voor Feyenoord een win-win situatie.En nou niet gelijk neersabelen als hij af en toe een fout maakt want dat zie ik ervaren mannen wekelijks doen. Zijn start was veelbelovend,nu doorpakken.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21024
    zondag 17 december 2017 om 12:14
    Prima ventje.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Feyenoord-doorbraak geen verrassing: 'Verwachtte dat hij het eerste zou halen, ja'