Acht spelers verlaten Sparta, drie man te koop, geblesseerde doelman blijft

    Acht spelers verlaten Sparta, drie man te koop, geblesseerde doelman blijft

    dinsdag 22 mei 2018 om 11:02

    Het gedegradeerde Sparta zit met doelman Roy Kortsmit in zijn maag. De doelman verlengde in het begin van het seizoen zijn contract, zodat Sparta deze zomer nog een transfersom voor hem zou kunnen ontvangen. Het is echter nog maar de vraag of dat gaat gebeuren.

    Kortsmit raakte kort na de winterstop geblesseerd aan zijn knie, keerde terug voor het play-offduel met FC Dordrecht, maar kreeg vervolgens weer een terugslag. Volgens Voetbal International ligt het niet voor de hand dat er nog een club komt die een transfersom op tafel wil leggen voor de 25-jarige sluitpost.

    Waar Kortsmit vermoedelijk in Rotterdam blijft, zullen acht Spartanen afscheid nemen van Het Kasteel. Naast Robert Mühren en Sander Fischer zijn dat de huurlingen Miquel Nelom, Soufyan Ahannach, Dabney dos Santos en Fred Friday en de transfervrije Ryan Sanusi en Bart Vriends. De talenten Sherel Floranus, Deroy Duare en Julian Chabot liggen voor langere tijd vast, maar kunnen eventueel verkocht worden aan een Eredivsie-club.

    Poll

    Keert Sparta binnen één jaar terug?

    (8727 stemmen)

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +78277
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:05
    Zou er geen een bij DH willen zien. Komen allemaal flink tekort!
    Vind ik leuk
    Tim +3367
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:28
    Och, Chabot is in potentie geen slechte. Zou ik graag naar Groningen zien komen en Dervisoglu er direct maar bij.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78277
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:39
    Daar gaat het niet specifiek over in dit bericht.
    Vind ik leuk
    Tim +3367
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:52
    Er staat toch echt dat Chabot eventueel aan een Eredivisieclub verkocht kan worden, dat zijn DH en G allebei. Dervisoglu verzon ik er idd bij maar daar deed ik ook heel niet geheimzinnig over.
    Over die transfervrije spelers/huurlingen hoeven we het toch helemaal niet te hebben.. als ze te slecht zijn voor Sparta dan....
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78277
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:54
    Ik refereer naar Kortsmit, Robert Mühren en Sander Fischer
    Vind ik leuk
    Tim +3367
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:56
    Dan zou ik je willen adviseren even een opfriscursusje 'refereren' te nemen. Ik ben geen slecht verstaander maar je reactie liet werkelijk alle ruimte voor iedere in het artikel genoemde naam.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78277
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:15
    Pfff, ben jij achterlijk of zo?

    ''Waar Kortsmit vermoedelijk in Rotterdam blijft, zullen acht Spartanen afscheid nemen van Het Kasteel. Naast Robert Mühren en Sander Fischer''


    De rest zijn huurlingen en talenten die nog langer onder contract staan. Wat snap je niet?
    Vind ik leuk
    Tim +3367
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:46
    Goeie vraag wel, of ik achterlijk ben, lastig te bepalen, zeker over mezelf, maar nee ik denk het niet. De laatste keer dat ze het checkten was het tussen de 138 en 143 en dat scheen bovengemiddeld te zijn.
    Wat ik niet snap is waarom jij wel zegt wel naar Kortsmit te refereren (waar refereer jij überhaupt naar iets?) maar niet naar Chabot, terwijl ze allebei een doorlopend contract hebben en volgens het artikel allebei verkocht zouden kunnen worden. Door Kortsmit' zijn blessure schijnt dat zelfs nog onwaarschijnlijker te zijn ook.
    Vind ik leuk
    Drs. P. +50
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:00
    Zouden jullie allebei aub willen kiezen tussen "refereren aan" of "verwijzen naar".

    "Refereren naar" bestaat niet. Doei!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Eleveldski +598
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:19
    Dames. Ga eens bij elkaar op de koffie.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +1161
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:06
    Duarte is wel een aardige voetballer..Jong, maar kan wel wat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:11
    Komt bij zijn broer te voetballen.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +943
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:07
    Mis je allen niks aan. Grote schoonmaak is begonnen. Chabot en Duarte zouden wat kunnen opleveren maar is een half seizoen Eredivisie genoeg? Ik zou enorm blij zijn als zij zouden blijven. Kortsmit is voor Sparta begrippen een prima keeper. Vanuit de jeugdopleiding de selectie aanvullen want daar lopen een paar parels rond. Met een paar ervaren krachten erbij kan het een leuk seizoen worden.
    Vind ik leuk
    Spiegel +7616
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:11
    Juist de ervaren krachten lieten het afweten dit seizoen: Breuer (tempo eredivisie ligt te hoog), Fischer, was allemaal niet veel dit seizoen.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +943
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:15
    Ja heb je gelijk in maar ik doel meer op de spelers die in Jupiler al ervaring hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:12
    Vooral Advocaat liet het afweten! Geen week in dezelfde opstelling, en na afloop telkens tussen neus en lippen door aangeven dat ze er allemaal geen kloten van konden.
    Vind ik leuk
    Spiegel +7616
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:03
    Konden ze toch ook niet?
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:28
    Nee klopt maar Advocaat had er voor moeten zorgen dat het als geheel wel voldoende zou zijn
    Vind ik leuk
    FCG1971 +350
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:10
    Sparta heeft altijd een geweldige jeugdopleiding gehad. Hoe staat het daar nu mee? Volgens mij moet Sparta geen gekke dingen gaan doen en Fraser de tijd geven om met eigen jeugd weer een team op te bouwen. Met geld smijten is geen garantie op promotie en kan op termijn een faillissement betekenen.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +943
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:14
    Jong Sparta heeft een goed seizoen gedraaid in de Tweede Divisie. Dervisoglu heeft er meer dan 20 gemaakt en kan volgend jaar samen met Ache zeker van waarde zijn. Ayoub Boukhari, ja familie van, is een gevaarlijke speler die erg talentvol is. Abdou Harroui is een groot talent op het middenveld. En achterin met Bradley Martis, Fonseca Soares lopen er ook wel talenten rond. De toekomst is echt niet zo somber zoals het eruit ziet. Anders was een Fraser hier ook nooit ingestapt met de gedachte dat degradatie een optie was.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    FCG1971 +350
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:36
    Klinkt goed. De jeugdopleiding is altijd de levensader van Sparta geweest. Gewoon weer terug naar de roots van de club. En met Van Stee en Fraser heb je op technisch gebied ook een sterk blok. Suc6 Spartanen!
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +943
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:39
    Precies terug naar de basis en naar de sterke punten van de club. Dankje!
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21059
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:34
    Fraser gaat wel een tijdje in de juup zitten.
    Vind ik leuk
    Siemjo +179
    dinsdag 22 mei 2018 om 11:35
    Wat moet je er mee zijn allemaal rijp voor het amateur voetbal. Dat hebben ze het afgelopen seizoen wel laten blijken.
    Vind ik leuk
    Rodajc +9518
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:14
    Zowel Kortsmit, Sanusi als Vriends zijn perfecte spelers voor top Eerste Divisie. Als ze te duur zijn voor Sparta zal dat ook voor Roda en NEC gelden, misschien wat voor Twente? Heel mss kunnen ze nog wat voor bv Emmen betekenen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +9920
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:52
    Als AZ zijnde zou ik Fred Friday niet meer terug willen. Wat heeft die opzichtig lopen falen bij Sparta.
    Vind ik leuk
    Makis +962
    dinsdag 22 mei 2018 om 13:08
    vraag me af waarnaartoe... is toch geen club die dit zooitje amateurs wilt?
    Vind ik leuk
    dinsdag 22 mei 2018 om 14:12
    Dat clubje zien we niet meer terug
    Vind ik leuk
    GAEfan +162
    dinsdag 22 mei 2018 om 15:35
    Bart Vriends kom maar terug na Gae. Past qua karakter prima bij ons. Het is misschien niet de beste verdediger. Maar wel altijd 100% inzet en hij ligt goed bij de supporters.
    Vind ik leuk
    KOudman +188
    dinsdag 22 mei 2018 om 16:13
    Chabot en Duarte lijken me prima versterkingen voor mij clubje 💚
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Acht spelers verlaten Sparta, drie man te koop, geblesseerde doelman blijft