'Ajax in het rijtje Juventus, Bayern en Real: club loopt weg van concurrentie'

    'Ajax in het rijtje Juventus, Bayern en Real: club loopt weg van concurrentie'

    vrijdag 13 juli 2018 om 10:00

    Ajax heeft een 'huzarenstukje' bewerkstelligd door kledingsponsor Adidas voor de club te behouden, meldt De Telegraaf. Het toonaangevende Duitse sportmerk blijft tot de zomer van 2025 aan de club verbonden en zal naast Ziggo als tweede hoofdsponsor fungeren, zo maakten de Amsterdammers vrijdagochtend bekend.

    Volgens De Telegraaf zijn directeur Edwin van der Sar en commercieel directeur Menno Geelen maandenlang bezig geweest met de deal. Ajax vreesde aanvankelijk nog dat het slachtoffer zou worden van de nieuwe Adidas-koers. De Duitsers wilden alleen nog samenwerken met 'absolute A-merken' en namen afscheid van clubs als Schalke '04, AC Milan en Olympique Marseille. Ajax blijft echter in dezelfde categorie zitten als Manchester United, Real Madrid, Juventus, Bayern München en de nationale ploegen van Duitsland en Argentinië.

    De nieuwe deal met Adidas levert Ajax jaarlijks acht miljoen euro op, waardoor de Amsterdammers over zes jaar een bedrag van bijna vijftig miljoen euro aan Adidas-inkomsten bij kunnen schrijven. De nummer twee van het afgelopen Eredivisie-seizoen neemt hierdoor een stevige financiële voorsprong op concurrenten Feyenoord en PSV. De Rotterdammers en Eindhovenaren worden gesponsord door respectievelijk Qurrent en Energiedirect.nl, maar moeten het met minder sponsorinkomsten doen dan Ajax.

    Lees ook: Ajax en Adidas bevestigen overeenkomst: 'Overtuigd dat we successen gaan beleven'

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +19740
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:03
    Wij zijn Ajax wij zijn de rijkste!
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18778
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:07
    En de beste vertegenwoordiger voor Adidas in het Nederlandse voetbal.
    Helaas krijgen ze niet zoveel als de andere "A merken"
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16261
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:18
    Zal ook nooit gebeuren hahaha
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:36
    Zou ook niet logisch zijn als je naar de markt kijkt. Wel een compliment dat ze nog met Ajax door gaan, mooi bedrag per jaar.
    Vind ik leuk
    Moa +3657
    vrijdag 13 juli 2018 om 18:42
    Geen idee wat Feyenoord van Adidas krijgt, maar je beseft je dat Feyenoord ook gewoon Adidas als sponsor heeft? Toevallig dit voorjaar nog het contract met 5 jaar verlengd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:27
    En de grootste en toekomstig kampioen!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:32
    Is dat tegenwoordig jullie motto? WZAWZDR?
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3779
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:48
    Onder andere. Feiten spreken voor zich. Nu maar eens kampioen worden. Met Blind erbij wordt de selectie een stuk sterker.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23509
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:54
    Bij het vertrek van Blind hoorde ik ook: “Nu zullen we ons eindelijk kunnen versterken”, waarna het lang stil bleef.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 16:21
    Met Blind erbij wordt Wilfred Genee ook heel blij Dan heeft Ajax ook een balletje breed
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2669
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:34
    Nu nog de beste....
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3779
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:49
    Succes in de keuken kampioen divisie. Wellicht kan Sparta daar de beste worden...
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2754
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:09
    Gelijk mond snoeren die hap
    Vind ik leuk
    henkvlis +3871
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:39
    Wij zijn PSV en wij pakken de laatste jaren het vaakst de kampioensschaal.

    Dan neem ik genoegen met 'iets minder rijk.'
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:44
    Daar koop je wat voor....... zo'n armoedig schaaltje, daar sta je dan met een lullig eigen PSV vermogen ivm met die 175 miljoen van Ajax , het is armoe troef bij jullie.
    Vind ik leuk
    Senn +7371
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:49
    Dus jij wordt liever 2de en maakt een winst van 50 mil dan kampioen worden. Jij spoort echt niet
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:53
    Ja natuurlijk, geld telt, lullige schaaltjes en een zondag op de platte kar is leuk voor amateurs.
    Wil jij een huis kopen, ga je dan met een schaaltje naar de bank of met geld ?
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3779
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:55
    De gemeente....
    Vind ik leuk
    paulheus +11
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:10
    voorlopig speelt psv in de championslige en dat levert goed geld op! kan ajax naar fluiten! de goden zonen.......
    Vind ik leuk
    AFFA +1517
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:12
    Ho ho Ajax kan ook de CL in,dat zou kut zijn voor die vereniging wat jij support,dan moet je delen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 15:22
    Hoezo speelt PSV CL????
    Vind ik leuk
    ENSTN-FULB +518
    vrijdag 13 juli 2018 om 16:34
    Met Dum(p)Fries in de gelederen is dat helemaal nog niet zo zeker.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 22:42
    Fluitend de RIJKSTE !
    Vind ik leuk
    Senn +7371
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:12
    Erg dat veel mensen zo denken.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5521
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:28
    Haha Paul staat symbool voor de gemiddelde ajax fan.

    Een voetbalclub hoeft niet naar de bank om een huis te kopen, een voetbalclub moet prijzen winnen. Na die prijzen volgt het geld automatisch. Dat lijkt me een betere volgorde dan eerst geld en dan..... niets in jullie geval
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 12:29]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 19:32
    Dat is niet zo......Om te beginnen zijn het geen "clubs".
    Het zijn allemaal BV's en NV's, dus juridsch, fiscaal en organisatorisch zijn het simpel weg bedrijven met het oogmerk ???? GELD VERDIENEN !!!!!

    PSV heeft wat prijzen gewonnen, met lullig voetbal wat niet om aan te zien was, Ajax niet, wie heeft het meeste geld binnen gesleept ? juist ja: AJAX.
    Dus daar klopt je redernatie ook niet.

    Wil je een behuizing voor je bedrijf, stap je in je auto, ga je naar de Bank,met geld als voetbal bedrijf ,en niet met een lullig schaaltje en op een platte kar.....

    Wakker worden daar....dingetjes veranderen in onze snelle samenleving, neem nog een Bossche Bol, grapjas ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:31
    Jij bent echt een rare Paul als ik jou was zou ik fan worden van Adidas die verdienen jaarlijks nog meer, bij Ajax zijn we fans als jou liever kwijt dan rijk.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +1925
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:37
    zou hij het ook over een armoedig schaaltje hebben als Ajax hem weer eens wint?Ajax verdient zo veel omdat ze elk jaar mee moeten doen om de schaal, en eigenlijk zouden ze heb 5 van de 10 jaar moeten winnen. Als dat niet gebeurt zal je zien dat de sponsordeals ook gaan veranderen
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 14:29
    Ajax wordt ook rijker omdat ze de kampioenspremie ieder jaar opnieuw niet uit hoeven te keren aan de spelers! 😂
    Vind ik leuk
    Vakkie D +1925
    zaterdag 14 juli 2018 om 05:50
    Ik ben absoluut geen fan van die club, heb een goede opvoeding gehad!
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 08:54
    Dat had ik begrepen uit jouw tekst. Dan kunnen we elkaar de hand geven.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 19:38
    Zonder geld geen Ajax.
    Ajax is een NV, ga nu eerst eens lezen wat dat betekent, fiscaal, juridisch en organisatorisch, dat kan je toch wel ?
    Adidas en Ajax hebben derhalve hetzelfde doel........de 1 via de verkoop van sportkleding o.a. de AFC / Ajax NV doet dat middels het aanbieden van amusement in de vorm van betaald voetbal.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 19:39
    Je schijnt totaal niet te beseffen waar je "fan" van bent.....
    Vind ik leuk
    Wong Ho +218
    zaterdag 14 juli 2018 om 10:43
    Goed gesproken Maradonnie, Ik ben ook Ajacied en vind het Kampioenschap juist het belangrijkste,daar gaat het toch juist om,anders kunnen we de competitie beter stoppen,natuurlijk is geld heel belangrijk,maar het hoofddoel moet nog altijd zijn het winnen van prijzen en dat gaan we de komende seizoenen ook weer doen! die Paul moet maar supporter van de bank of de beurs worden,daar is ie beter op zn plek.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5926
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:36
    Ivm betekent 'in verband met', niet 'in vergelijking met'.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:40
    Nu vier jaar niks gewonnen en is het in ene een armoedig schaaltje.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:42
    In het bedrijfsleven gaat het om winst in geld niet om prularia, vaasjes, bekertjes, lintjes.......dat is voor amateurs, rommel in mahonie houten prijzenkastjes en zo
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:46
    Voetbal is voor de supporters. En zeker bij jullie willen die prijzen. Daarvoor nemen ze een seizoens kaart. Als het even niet loopt dan zijn ze vertrokken ruim voor tijd en fluiten ze spelers uit. Dus ik denk dat je er naast zit.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 11:47]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:52
    Nee, hoor ze komen nog steeds.......en als ze vertrekken voor tijd krijgen ze hun geld niet terug, dus dat zit wel goed.
    Beter ook voor de verkeersdrukte, een beetje gespreid vertrekken.
    Vind ik leuk
    Zultkop +4804
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:11
    rpaul heeft een iets andere visie dan zijn mede ajaxvrinden:

    Prijzen winnen is Ajax onwaardig,
    Geld verdienen is juist Ajax waardig,

    Volgens mij vergeet hij, als je geen prijzen meer wint, dan zal na verloop van tijd je inkomsten ook teruglopen, je club/aandeel zal minder waard worden. Enz. tevens kan het zo zijn dat je sponsoren weglopen omdat je bijv geen europees voetbal meer haalt doordat je geen prijzen wint...dus geen europese exposure meer hebt....

    rpaul zijn visie, snijdt op de langere termijn weinig hout...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    zaterdag 14 juli 2018 om 03:59
    In de praktijk zie je dat het precies andersom werkt bij PSV en Ajax.
    Je haalt altijd Europees voetbal als Ajax.
    Voor een Nederlandse club is de EL bovendien veel leuker, meer kans op succes, zie de EL Ajax finale !
    Ajax doet het slim en PSV rommelt in de marge met lullig voetbal en een schaaltje.
    De cijfers spreken boekdelen, vriend.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23509
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:57
    In het sportleven gaat het niet om geld maar om kampioenschappen (die zichzelf wel in geld vertalen).
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:01
    We hebben het over NV's en BV's die als oogmerk hebben zoveel mogelijk geld te verdienen.
    "Die zichzelf wel in geld vertalen.......? " ik kijk naar PSV en naar Ajax, ik zie het financieel plaatje, dus dat is flauwekul.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:10
    Een voetbalclub is NV of BV vanwege het verhogen van de kapitaalkracht om betere spelers aan te trekken en prijzen te winnen, niet om per definitie geld te verdienen voor de aandeelhouders. Dat lijkt me bijzonder, dividend trekken uit een voetbalclub.

    Succes zorgt er wel voor dat aandelen meer waard worden, waar investeerders ook gelukkig van worden zie een John v Zweden bij Swansea City.

    Het verhaal van mcmodd is dus zeker niet enkel flauwekul.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8524
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:17
    Koop jij dan maar een shirt van Apple, die hebben nog meer geld dan ajakkes.

    Jij bent supporter van winstgevende bedrijven toch?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 19:57
    Ik ben niet zo voor het kopen van idioot dure rommel die in elkaar geflanst zijn door kinderen in erbarmelijke omstandigheden ergens in Azie.....
    Zo'n shirt wordt aangeboden voor 98,95 E....kost minder dan 10 E inkoop, maar je kan ze ook elders kopen hoor voor 15 E ha ha
    http://fifatalenten.nl/goedkope-voetbalshirts-kopen-china/
    Trap er toch niet in mensen......
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 20:07]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    zaterdag 14 juli 2018 om 03:46
    Waarom zou ik voor niks en niemandal reclame will lopen voor een kut bedrijf als Ziggo.....ha ha
    Je bent toch "stapel" om en reclame te lopen voor niks en daar nog bijna 100 E voor te betalen bovendien...
    Moet je toch zo nodig, koop dan zo'n 15 E shirtje.....
    Vind ik leuk
    SimonSays +5926
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:28
    PSV wordt niet gerund als bedrijf en het is niet de insteek. Ik als supporter vind het prima om quitte te spelen als dat prijzen tot gevolg heeft. Als je maar geen grote verliezen lijdt waardoor de toekomst in het geding komt. De insteek is wat mij betreft niet om financiële winst te maken. Dan word je maar supporter van de Shell, hahahaha.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 13:30]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 19:11
    Ha ha, PSV is gesticht notabene door multi nationaal Phillips, het speeltje van groot Industrieel Mijnheer Frits.
    Heeft dus alles met groot geld te maken.
    PSV is een NV en is dus; Juridisch, Fiscaal en Organsatorisch gewoon een bedrijf en geen club.
    Oogmerk: zoveel mogeljk geld verdienen via het product voetbal.
    Voetbal je goed, is het prima, zo niet dan ga je er uit, vindt een speler, een Trainer een club waar hij meer kan verdienen rent hij ook hard weg.
    t'Is allemaal om de centjes jongen.


    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 19:12]
    Vind ik leuk
    SimonSays +5926
    vrijdag 13 juli 2018 om 19:29
    Klopt, als een bedrijfsvereniging om lekker een potje te ballen hahahaha. Lees de reactie van hansiehansie1 hierboven nog maar eens. Er wordt bij PSV echt geen beleid gevoerd gericht op het maken van financiële winst. Ongeacht welke bedrijfsvorm of rechtsvorm gehanteerd wordt. Maar je mag best je mening proberen door te drukken, jij bent echt 1 van de weinige die er zo over denkt, dat een voetbalclub winst maken boven prijzen behalen moet stellen. Je bent een bijzonder geval, ik denk dat je weinig tot geen support in je overtuiging zult vinden. Zelfs niet van mensen die bij de Shell werken
    Vind ik leuk
    popiejopie +2592
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:05
    AMF

    Als zelfs supporters al meer om geld gaan geven dan om prijzen dan is het ver heen met voetbal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:11
    Dat geld is hard nodig om de Arena te kunnen kopen.....Ajax volg Bayern route
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 19:21
    Bijvoorbeeld, bij Feyenoord hebben ze weer kopzorgen over het City project, Twente heeft geen geld om zich te versterken, andere clubs spelen weer op plastic vanwege de poen etc etc
    Het gaat bij "de clubs" 80% over geld hoor....en niet verwonderlijk, geld is prioriteit nummer 1, of je het leuk vindt of niet.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 19:22]
    Vind ik leuk
    SimonSays +5926
    vrijdag 13 juli 2018 om 19:32
    Als geld de eerste prioriteit is, waarom zouden ze het geld dan nog uitgeven? Lekker oppotten jongen! Alleen spelers opleiden en verkopen en zo min mogelijk uitgeven.

    Geld is een middel, geen doel. Het doel is prijzen behalen. Althans bij de top-en subtopclubs.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 19:51
    Heb je wel eens hier van gehoord ?
    "Met geld verdien je geld".........je weet toch wel wat een Bank is ?

    Clubs zijn geen clubs in het betaalde voetbal op ED niveau maar BV's of NV's met het oogemerk zoveel mogelijk geld te verdienen.
    Op het moment dat je in een BV vorm gaat ondernemen ben je Juridsich, Fiscaal en Organisatorisch gewoon een bedrijf als Albert Heyn.
    Een club is een stel hobbyisten die gezamelijk hun liefhebberij uitoefenen, voor niks en niemandal.....

    De meeste ED voetbal "clubs" winnen nooit een prijs........maar bestaan toch ha ha, heb je je dat wel eens gerealiseerd ha ha
    En waarom hebben die dan toch bestaansrecht....?
    Door de inkomsten uit....noem maar op wat voor commerciele marketing activiteiten.......Poen, poen, peon, poen, het zal je gedacht zijn wat je allemaal met poen kan doen.....( oud liedje )
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 14 juli 2018 om 03:39]
    Vind ik leuk
    SimonSays +5926
    vrijdag 13 juli 2018 om 19:58
    Waarom bestaat FC Twente, weet je wel de voetbalclub, dan nog? Is het omdat ze een bedrijf zijn dat supporters bereid zijn om er geld in te stoppen? Of de vrienden van Feyenoord, die dachten 'laten we dit bedrijf eens overeind houden'? Hoe groter een club is, met meer supporters, groter draagvlak en grotere kans op prijzen, des te bereidwilliger mensen zijn om er geld in te stoppen. Daarom hebben kleinere clubs soortgelijke financiële crises in het verleden niet overleefd.

    Geld is een middel, geen doel. Overleven kan op zich wel een doel zijn en ook daar is geld voor nodig: als middel.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 20:17
    Als je een vriend bent geef je geld en leen je het niet uit op basis van rente vergoeding ha ha
    Hoe naief kan je zijn.
    Kijk toch eens uit je doppen, PSV wint de prijzen maar Ajax maakt toch gewoon het grote geld hier, zonder die prularia ?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 14 juli 2018 om 03:37]
    Vind ik leuk
    SimonSays +5926
    vrijdag 13 juli 2018 om 21:20
    En dat is het ultieme doel van Ajax? Dat jij daar helemaal tevreden mee bent en het zelfs boven het winnen van prijzen prefereert maakt niet dat de Ajaxdirectie of andere fans dat ook doen. Voor een topclub gaan prijzen boven alles. Een club is er om fans te dienen en bestaat bij de gratie van fans. Als die niet meer komen heeft een voetbalclub weinig om voor te spelen. Ga jij naar het stadion of naar een wedstrijd kijken met in het achterhoofd dat je club er geld aan gaat verdienen? Dieptriest is dat.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 22:06
    Lieve jongen......ik bedenk het ook allemaal niet.
    Het ultieme doel van elke BV of NV is zoveel mogelijk geld maken.......dat geldt dus voor al die Voetbal BV's / NV's.
    Ik ga naar het voetballen om te worden vermaakt door het team waar ik "wat mee heb".
    Winnen ze een tijdje niks, zo gaat dat soms, dan accepteer ik dat als een natuurlijk gegeven.
    De meeste ED clubs ( bijvoorbeeld ) winnen "nooit wat" en toch bestaan ze al tientallen jaren omdat ze de centjes toch wel bij elkaar weten te graaien.......geld eerst dus en prijzen secundair . ( MAAR WEL LEUK AF EN TOE EENS EEN PRIJSJE )
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 22:07]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 22:09
    PRIJSJE:.......IN DE LOTERIJ TE WINNEN BEDOELDE IK NATUURLIJK ;) :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 02:24
    Zo zie je maar hoe hard geld nodig is
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    zaterdag 14 juli 2018 om 02:31
    Het is helaas niet anders, we leven in een maatschappij waarbij wij de almachtige Euro, Dollar, Bitcoin aanbidden ipv dat het geld ons ten dienste staat........
    Vind ik leuk
    Stranger +4966
    vrijdag 13 juli 2018 om 16:07
    Huhm? Angelsaksische insteek!
    Ik ben meer voor het Rijnland model;-)!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 22:10
    Ik steek hem er gewoon in, Angelsaksich of niet.
    Vind ik leuk
    Stranger +4966
    vrijdag 13 juli 2018 om 23:27
    Dat is de juiste insteek!
    Vind ik leuk
    Wong Ho +218
    zaterdag 14 juli 2018 om 10:49
    Dit is niet een site voor het bedrijfsleven,Paul, Meneer de financieel expert, dit is een site voor het Voetballeven en
    99 % van de bezoekers zijn ook allemaal gewone Voetbal supporters
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    zaterdag 14 juli 2018 om 11:06
    Nee, dit een site die reclame maakt voor zichzelf en voor al die andere bedrijven met commerciele belangen bij de voetbal Industrie.
    Met jouw bijdrage doe je gewoon mee met dat geld circus dat "voetbal" heet.

    Jij bent een melk koe en ik ook, ik weet het, jij moet nog wakker worden.......
    ( moet niet hoor, je mag ook blijven dromen in je naiviteit )
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 14 juli 2018 om 11:07]
    Vind ik leuk
    Wong Ho +218
    zaterdag 14 juli 2018 om 11:35
    zit jij soms in een TBS kliniek ?, je zou er niet misstaan,..Wij supporters houden van onze Clubs en van Ons Voetbal ,natuurlijk is geld belangrijk,zonder geld is er niks ,dat klopt.
    maar jij bent ziekelijk geobsedeerd met geld,hou jij eigenlijk wel van voetbal?, kom je weleens in een stadion? ,jij bent een supporter van geld,wat moet je dan met Ajax ?,wij zijn peanuts wat dat betreft ,er zijn bedrijven waar héél veel meer geld in omgaat(,microsoft ofzo,weet ik veel),ga lekker op een site voordat soort dingen zitten,en als die nog niet bestaat,richt er zelf een op ,mischien kan je dan ook nog wat van het door jou zo geliefde GELD verdienen, succes Meneer Rockefeller.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 14 juli 2018 om 11:39]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    zaterdag 14 juli 2018 om 11:45
    Welkom in de wereld van het PROFESSIONELE voetbal anno 2018 en op deze COMMERCIELE voetbalsite, knul.

    Quiz vraag van uit de TBS:
    Waar wordt het volgende WK gehouden en waarom ?

    Alle clubs, slimmerik, in de ED zijn BV/s of NV/s en dus Juridisch, Organisatorisch en Fiscaal gewoon commerciele bedrijven. ( als Albert Heyn )

    Clubs behoeven die entiteiten niet, want dat zijn hobbyisten die gezamenlijk hun liefhebberij uitvoeren zonder winstbejag, zonder fiscale constructies en een waterhoofd aan duur betaalde Managers in de gelederen.

    Maar blijf in je illusie geloven, er zijn ook nog steeds mensen die denken dat de wereld plat is, je bent in goed gezelschap dus.
    Vind ik leuk
    Wong Ho +218
    zaterdag 14 juli 2018 om 11:38
    en hoe zo ben Ik een melkkoe,Ik betaal voor mijn seizoenkaart en voor Fox sports ,maar daar krijg Ik toch ook voor geleverd,een Kampioenschap kan niemand garanderen,maar Ik krijg 17 wedstrijden live in het stadion te zien ,uitwedstrijden zie ik op Fox,dat heeft niks met melkkoe te maken
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:18
    Dat is waar het allemaal om draait.. Om die schaal.. Onnozelaar haha
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 22:45
    Als dat je illusie is zal je nooit een cent van enige importantie verdienen als commercieel voetbal bedrijf.....
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 15:39
    Om te beginnen, wat doe jij op een voetbal site? Dit is de meest bizarre anti voetbal zin die ik ooit heb gehoord. Als een voetbal liefhebber zou jij liever hebben dat Ajax een prachtig seizoen speelt en iedereen in de eredivisie van de mat speelt en dat "armoedzalige schaaltje" binnensleept, dan dat ze met afschuwelijk spel en een graf sfeer (vraag maar aan kluivert) 50 miljoen binnenslepen.
    Ik raad jou aan om lekker de beurs koersen in de gaten te gaan houden want de sport voetbal zelf boeit jou geen moer.
    Jij bent het school voorbeeld van een nep supporter en precies de reden dat zoveel mensen zo een grote hekel hebben aan de club Ajax, of in ieder geval aan de (nep)supporters die Ajax heeft
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 15:51]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 19:01
    Om jou te vermaken.....
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 19:04
    Jullie hebben 18 jaar zonder kampioenschap gedaan, dus als er 1 club weet wat het is om geen prijzen te winnen............Feyenoord bestaat toch nog steeds, so what ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 14:31
    Dus jij wil dat Ajax over 10 jaar net zo diep in de schulden zit als dat Feyenoord dat toen zat??
    Anders zal je toch prijzen moeten gaan winnen.
    Maar ik blijf erbij, ga iets anders doen, de sport voetbal, het spel en de sfeer in de stadions boeit jou geen reet.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:40
    Dat zijn allemaal vooroordelen.

    Je begrijpt helemaal niets van het professionele voetbal jongen, kijk je niet uit je ogen, denk je wel eens na over al die veranderingen ?
    Een kort en bondig voorbeeld:
    PSV wordt 4 x Kampioen en wint braaf de Schaaltjes, Ajax wint 4 x niks maar speelde wel een EL finale.
    Ajax bulkt van het geld en het eigen vermogen is 5 x zo hoog i.v.m. dat van PSV, wat jij stelt is dus aantoonbaar onzin.

    Dat komt omdat er goed wordt in en verkocht en fantastische sponsor deals worden gemaakt.
    Ajax speelt toch wel Europees voetbal elk jaar, so what ?
    Je kan je ook nog afvragen of het voor de betrekkelijke zwakke ED ploegen, sportief / financieel gezien zo leuk is om in de CL te spelen........
    Misschien is de EL wel veel aantrekkelijker, voorbeeld die finale plaats van Ajax.

    Voetbal is vermaak voor mij, maar het is ook een keiharde business geworden, maar ik heb met die twee
    helemaal geen moeite......wat is het probleem ? het spelletje blijft net zo leuk.......( als je niet te vaak naar PSV kijkt ;)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 14 juli 2018 om 21:41]
    Vind ik leuk
    Jornde. +1
    zaterdag 14 juli 2018 om 23:01
    Ik hoop niet dat jij als de "standaard ajax fan" wordt gezien... Ook ik ben voor Ajax en denk dat ze met deze selectie en dit geld de sterkste zijn,maar het draait natuurlijk om de schaal
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    zaterdag 14 juli 2018 om 23:06
    Blijf jij lekker draaien en Marc gaat lekker tellen, met of zonder schaal.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 00:31
    Pakt popcorn, leest al deze reacties nog even door, is het er 100% mee eens ondanks dat deze man nostalgisch is ingesteld en zich wel druk blijft maken om de prullaria tegen beter weten in (fantasiewereld zo 1 a 2 keer in de week is wel fijn om de realiteit te ontsnappen). Het draait inderdaad realistisch gezien om winst ALLEMAAL!
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4707
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:30
    Bij PSV gaat alles om de korte termijn waardoor er geen eigen vermogen is en dat maakt een club voor de langere termijn uitermate kwetsbaar omdat er altijd spelrs verkocht moeten worden wil je nieuwe aan kunnen trekken. Bij Ajax is dat niet meer het geval omdat ze nu voldoende financiële buffers zijn opgebouwd waardoor er nu duurdere spelers aangetrokken kunnen worden zonder dat er spelers vertrekken die ze niet kwijt willen. Dit gaat nu bepalend worden over wie er prijzen gaat pakken en wie niet. Ik zeg niet dat Ajax nu wel ff alle prijzen in de wacht gaat slepen want daar spelen andere factoren dan dure spelrs ook een rol maar Ajax heeft t.o.v. andere clubs nu al een onoverbrugbare voorsprong opgebouwd.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9595
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:53
    PSV heeft gewoon een eigen vermogen van ongeveer 30 miljoen.

    Dat PSV spelers moet verkopen om een begroting sluitend te krijgen is iets heel anders dan geen eigen vermogen hebben. Dat heeft gewoon te maken met niet meer geld uitgeven dan er binnen komt.

    Pröpper moest bijvoorbeeld verleden jaar verkocht worden omdat de Europa League voor 5 miljoen was begroot. Echter, door het mislopen van de poulefase liepen ze die 5 miljoen dus mis en moest Pröpper (of een andere speler maar voor hem werden ze concreet) verkocht worden.

    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:19
    Tadic, ziyech, labyad... Dat gaat jullie de kop kosten , let op mn woorden:) Teveel haantjes werkt averechts.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4707
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:35
    Je hoopt het maar het is onzin dat je uitkraamt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:12
    We zullen zien haha
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1258
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:03
    Financieel lopen ze misschien weg, maar volgens mij moet het op het veld gebeuren en begint iedereen met 0 punten.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5768
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:31
    Geen garantie inderdaad maar je vergroot wel je kansen. Helemaal als je het ‘investeert’ in ervaren goede spelers als Tadic en Blind en aanvult met talenten
    Vind ik leuk
    Spiegel +9595
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:57
    Klopt. Zie Ajax dit jaar gevaarlijker voor PSV dan verleden jaar.

    De andere spelers die ze in het verleden waren zaten in de net niet pot (waren de transfersommen ook naar natuurlijk) maar je ziet gewoon dat in de regel je met spelers uit een net iets duurder segment gewoon net iets meer kwaliteit/ervaring binnen haalt.

    Zet Neres (12 mil) bijv weg tegen Younes (2 mil dacht ik) en je ziet het verschil.
    Zet Ziyech (11 miljoen dacht ik) weg tegen een Cassiera (5-6 mil) en je ziet het kwaliteitsverschil.

    Soms zit er voor een prikkie een topper tussen zoals Arias bijv bij PSV of Sanchez bij Ajax. Maar veelal is het afwachten wat het wordt bij aankopen beneden de 10 miljoen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23509
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:02
    Piet, je hebt gelijk/ Met Tadic en Blind sta je er goed op. Maar ook dan begin je met 0 punten zoals Paulus opmerkt en ook dan kan een blessure het beeld ineens laten kantelen.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5768
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:36
    Eens maar juist op dat punt ligt Ajax wel voor op de concurrentie. Als er 1 of 2 topspelers wegvallen, kan Ajax dat redelijk opvangen maar dat wordt voor de andere erg lastig.
    Feyenoord heeft zonder El Ahmadi en waarschijnlijk zonder Vilhena en Jorgensen al moeite om de basiself te vullen. Met name Karim gaan ze echt missen. Laat staan de vervangers op de bank.
    Bij PSV is er iets meer ruimte maar is het afwachten hoe het gemis van V Ginkel en waarschijnlijk Lozano opgevangen wordt.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4707
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:43
    Daar heeft Ajax een te brede selectie voor. Bij dit soort calamiteiten is er weer een eigen talent achter de hand die in voorgaande jaren een basisplaats kreeg maar nu wat voorzichtiger ingebracht wordt. Dat is nu het nieuwe beleid, de echte grote talenten drijven vanzelf wel naar boven maar wie er net onder zit zal er hard voor moeten knokken en zal het moeten doen met invalbeurten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:04
    En de beste.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:20
    Dat was lang geleden haha
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1258
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:15
    Ze staan in dat rijtje met dat verschil dat bayeren voor 15 jaar 900 milj krijgt, leuk om in dat rijtje te staan, maar dan wel helemaal onderaan.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4707
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:44
    Niemand die dat ook zegt maar ze staan wel in het rijtje van de subtop en blijkbaar is de marktwaarde van Ajax zo hoog dat Adidas daar 50 miljoen voor over heeft en geloof me, dit bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling, ze weten precies de marktwaarde van iedere club.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2754
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:07
    👍🏾 Mooi toch
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:07
    Ajax de rijkste van Nederland dan wel 😊
    Bayern en United hebben een megacontract van Adidas 1 miljard😊
    Vind ik leuk
    Jahike +195
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:51
    Gefeliciteerd. Wat kost een landstitel eigenlijk?
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:04
    Knap hoe Ajax het doet hoor! Nu nog de prijzen als jullie Bayern München achterna willen. ;)
    Vind ik leuk
    Yuri +3688
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:07
    Je moet ergens beginnen... ;)
    Vind ik leuk
    Pimman +3713
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:28
    Klopt altijd afwachten maar Ajax gaat nu vol in de achtervolging op Bayern ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:40
    Zal Ajax in staat zijn om Bayern in te halen, als nationale koopclub?
    Vind ik leuk
    Pimman +3713
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:39
    Nee dat lijkt me niet maar denk wel als nationale verkoopclub ;)
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4707
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:07
    Nee hoor, bij Ajax krijgen talenten nog steeds ruime aandacht want die zijn hun levens aderen maar er komt steeds meer een balans tussen talent en ervaring die ook een toegevoegde waarde brengen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:19
    Ajax 50mio en Bayern 1 miljard van Adidas.
    Dan mag Ajax wel gaan haasten😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:36
    Er was eens een tijd dat ze Bayern München met 6-1 versloegen..
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:24
    Bayern versloeg Ajax zelf met 8-0 😊
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:05
    Nee hoor, geld is prioriteit nummer 1, de rest is bijzaak.
    Vind ik leuk
    FootballFC +1373
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:05
    “De Rotterdammers en Eindhovenaren worden gesponsord door respectievelijk Qurrrent en Energiedirect.nl, maar moeten het met minder sponsorinkomsten doen dan Ajax.”

    Onzin VP! Deze sponsors mag je vergelijken met Ziggo, niet met Adidas. Kledingsponsor van PSV is bijvoorbeeld Umbro.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:07
    En het is tot 2025 die inkomsten! Je weet niet wat Feyenoord en PSV krijgen zal zeker een stuk minder zijn maar de kleding is echt niet lelijker erop.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:10
    Die beige trainingsshirts zijn iddd niet best. Verder krijgt ajax al jaren meer van sponsoren, dat is niks nieuws.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:18
    Precies. Nu weer tijd om het eens te koppelen aan kampioenschappen. Die laatste 4 kampioenschappen was Ajax flink aan het bezuinigen, dus je kan nou niet bepaald zeggen dat die knaken echt zinvol worden gebruikt... zie de vergelijking met Bayern en Juve. Heersen moet je, als je zo'n financiële voorsprong hebt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:13
    Die clubs heersen omdat ze de concurrentie leegkopen. Dat zal in Nederland niet zo snel gebeuren. Spelers zien onze league niet als eindstation + Ajax heeft voorlopig nog lang niet genoeg geld om de beste spelers bij PSV En Feyenoord weg te halen.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:08
    Het geld is er wel.. De wil van de spelers (terecht) niet.
    Hier staan er voor minder belangrijke zaken ineens al raddraaiers in de tuin om je te bedreigen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:11
    Maar Qurrent is van oorsprong een Amsterdam bedrijf. Geen sponsoren in Rotterdam te vinden die Fey. willen steunen ?
    Vind ik leuk
    soplul +3300
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:13
    Nope..helemaal niet.

    Zo nu kun je weer buiten gaan spelen kleine man.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:43
    Niet nodig, wij gaan in de Kuip met de pet rond en daarmee halen we al drie jaar lang prijzen :)
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15654
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:11
    Precies, kromme vergelijking in dit stuk.
    Vind ik leuk
    2cents +54830
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:26
    De vergelijking die de Telegraaf maakt en VP knullig opschrijft, is dat Ajax meer verdient aan de kledingsponsor dan PSV en Feyenoord aan hun hoofdsponsor.

    Overigens zit de constructie van Feyenoord met Adidas ook gewoon anders in elkaar dan die van Ajax. Feyenoord houdt weer meer over per verkocht shirt.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15654
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:38
    Behoorlijk knullig maar het gaat natuurlijk om de vergelijking van je kledingsponsor en daarnaast je hoofdsponsor. En ja ook de deals van Adidas tussen Feyenoord en Ajax zitten anders in elkaar. Het komt nu alleen zo krom over.
    Vind ik leuk
    2cents +54830
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:44
    Overnemen van teksten zonder dat letterlijk te kopiëren is ook niet gemakkelijk natuurlijk. Dan moet je als redacteur in ieder geval al het originele artikel begrijpen. ;)
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15654
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:46
    Oeh, hij doet het gewoon....
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:48
    Ja, het geld stroomt met bakken binnen in Rotterdam, nu nog een knappe selectie kopen van Geel.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15654
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:54
    Wat moeten we met mooiboys? Wij gaan verrassen aankomend seizoen, mark my words!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:02
    Ik vond jullie al zo verrassend om met maar liefst 17 punten achter PSV het seizoen af te sluiten........
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15654
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:06
    Dat is ook veel te veel. Maar ik kan me blijven herhalen over afgelopen seizoen natuurlijk. In ieder geval weer twee prijsjes voor de statistieken. Dat is ook belangrijk toch?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:12
    Nee, geld is wat telt, die prijsjes zijn leuk om in Huize Kuipzicht de oudere spelers te behagen. Weer eens wat anders dan achter de Geraniums te zitten te wachten totdat je weer een helft mee mag spelen in een schuimrubberen pak....
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15654
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:21
    Nou, doe mij een geranium met slagroom!
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2669
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:40
    Wat ook steekt in het artikel is de term absoluut A merk.
    Als ik naar de namen kijk die Adidas blijft sponsoren krijg ik meet het idee dat ze nog maar 1 team in een land willen Sponsoren.
    Vind ik leuk
    2cents +54830
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:42
    Ik denk dat ze veel teams van kleding willen voorzien, maar inderdaad per land 1 team uitkiezen om een ander soort deal mee aan te gaan.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5768
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:38
    Precies. Ajax verdient jaarlijks bijna 10 miljoen aan Ziggo en dus ook 8 miljoen aan Adidas.
    Feyenoord krijgt max 6 miljoen per jaar en PSV ook maar die moeten alweer op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor want energiedirect stopt er alweer mee
    Vind ik leuk
    soplul +3300
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:12
    Precies.
    En de kledingsponsor van Feyenoord....juist...ook Adidas.
    In ieder geval tot 2023.

    Maar nu heeft VP wat het wil.....clicks.
    Vind ik leuk
    Yuri +3688
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:16
    Feyenoord speelt weliswaar ook in Adidas, maar heeft een ander soort samenwerking. Adidas kleedt alle teams en geeft Feyenoord het alleenrecht op de verkoop van het – goedkoop bij Adidas ingekochte – Feyenoord-tenue aan de fans. Die winst gaat zodoende naar de Rotterdammers. De Ajax-outfit wordt door Adidas wél aan sportzaken geleverd.

    Staat in het hele artikel
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:50
    Ajax heeft de beste deal gesloten met Adidas, Feyenoord is al lang blij met een fooi, verschil moet er zijn immers.
    Vind ik leuk
    Vp128 +642
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:14
    Wat maak jij jezelf, als voetbalfan, belachelijk vandaag paulus!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9634
    vrijdag 13 juli 2018 om 20:13
    Lekker hoor al dat geld.......zonder schaaltjes, platte kar en al die andere flauwe kul, Brands en Cocu dachten dat ook toen ze de Bossche Bollen in de steek lieten en verruilde voor keiharde pegels in het buitenland...............of is Cocu met nobele ideeen de buurman van Erdogan geworden ? ha ha lolbroek ! ;)
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1328
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:38
    Precies dit dus. Wat een kromme vergelijking weer. Hoeveel levert Umbro op bij PSV en... Adidas bij Feyenoord?
    Vind ik leuk
    PSVFU +4818
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:39
    Inderdaad. Maar je weet toch hoe het gaat op ajax primeur, alles met ajax is geweldig en 800x meer waard dan al het andere.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3637
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:04
    Hehe, eindelijk iemand die (ook) op let! Ik was gewoon letterlijk aan het zoeken naar de eerste reactie van iemand die het ook was opgevallen dat we ineens van een kledingleverancier overstapte naar de shirtsponsoren van de concurrentie!
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:22
    Idd.. Dom onnozel gelul weer haha
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:10
    Iedereen wil geassocieerd worden met de mooiste en meeste succesvolste club van NL genaamd Ajax!
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:16
    Geloof me. Niet iedereen hoor.
    Ajax is een leuke club in een afschuwelijk Stadion.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:38
    En dat vind weer ook niet iedereen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:40
    Zal het morgen nog eens een keer bekijken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:40
    Morgen? Training bezoeken?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 10:40]
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:46
    Concert in de galmbak :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:52
    Haha, geniet er van. Ik hoop dat je ondanks de ambiance je toch een leuke avond hebt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:56
    Gaat zeker lukken, eerst heerlijk Amsterdam in.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:01
    Dat moet een mooie avond worden haha
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:22
    Maar dat is een feit haha
    Vind ik leuk
    Futjebal +2132
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:39
    Dan hoor ik toch,en velen met mij, niet bij iedereen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:23
    Schei tog uit haha.. 2 wedstrijden verliezen en de helft komt niet meer.. By far het slechtste publiek van nederland haha
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:10
    Hahaha dit gaat leuke reacties geven
    Vind ik leuk
    fr1963 +2974
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:10
    5 februari 2018 – Het einde van de samenwerking tussen Feyenoord en Adidas is nog lang niet in zicht. De Rotterdammers melden maandag dat het contract is opengebroken en verlengd tot en met 30 juni 2023.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:11
    Zijn wij dan ook een a-merk?
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15654
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:16
    Blijkbaar had Adidas dat bij ons eerder door dan bij Ajax ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:14
    Zou overigens graag eens nike zien bij Feyenoordd
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:16
    Nee natuurlijk niet,jullie krijgen veel minder. De echte prioriteit van Adidas ligt in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Yuri +3688
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:21
    Feyenoord speelt weliswaar ook in Adidas, maar heeft een ander soort samenwerking. Adidas kleedt alle teams en geeft Feyenoord het alleenrecht op de verkoop van het – goedkoop bij Adidas ingekochte – Feyenoord-tenue aan de fans. Die winst gaat zodoende naar de Rotterdammers. De Ajax-outfit wordt door Adidas wél aan sportzaken geleverd.

    Vind ik leuk
    2cents +54830
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:28
    Ander soort overeenkomst. Bij Feyenoord is Adidas echt kledingsponsor. Bij Ajax partner.

    Feyenoord houdt meer over per verkocht shirt dan Ajax.
    Vind ik leuk
    Jordtt +1110
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:10
    Ja dat is natuurlijk relatief. Marseille, Schalke enzo zijn dezelfde klasse, maar die spelen suptop in hun competitie: thats the difference. Huzarenstukje weet ik nooit bij sponsordeals, tis maar net wat ze willen geven... Valt niet zoveel in te onderhandelen volgens mij (hooguit het 'opbieden en uitspelen-spelletje')
    Vind ik leuk
    tim1234 +432
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:11
    Ik heb nu volgens mij al drie keer hetzelfde nieuwsbericht gelezen in 1,5 uur tijd :')
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16261
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:13
    Bereid je maar vast voor op nog minimaal 10x ongeveer hetzelfde bericht vandaag! ;-)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31433
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:16
    Jep ajax ajax ajax ajax.nl
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16261
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:12
    Het gaat toch over de kledingsponsor, waarom dan Qurrent en Energiedirect noemen?
    Wie zijn eigenlijk de kledingsponsors van PSV en Feyenoord?
    Vind ik leuk
    soplul +3300
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:14
    Umbro en Adidas.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16261
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:20
    Oké thanks!
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18217
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:14
    Van Feyenoord Adidas ;-)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16261
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:20
    Feyenoord ook gewoon een A-merk, of zie ik het verkeerd?
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18217
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:27
    Om eerlijk zijn weet ik de details niet tussen Feyenoord en Adidas. Maar voor mij persoonlijk is Feyenoord wel een A merk ;)
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16261
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:33
    Ja dat snap ik hahaha
    Vind ik leuk
    xaja32 +187
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:29
    a merk ?? gewoon een subtopper
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:26
    Meer prijzen gepakt dan ajax de laatste jaren hoor?? Wat maakt dat van ajax dan haha?
    Vind ik leuk
    NvC +3746
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:14
    Ajax is ook gewoon een A merk. Worden nog hoog aangeschreven wereldwijd.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 10:32]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31433
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:16
    Een A typisch merk.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31433
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:15
    Ajax uber alles 😍
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:19
    Ajax wel `n A-Merk, nou nog A-Merk prijzen en voetbal!
    Vind ik leuk
    Springbok +1238
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:20
    Vergeet de All Blacks niet...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 10:21]
    Vind ik leuk
    El Cazador +6018
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:21
    Ajax is over twee jaar het nieuwe Bayern van NL. Dan komen de prijzen vanzelf. O en als Ajax zich dit jaar al plaatst voor de CL groepsfase dan is het dit jaar al het nieuwe Bayern van NL. Slecht nieuws voor de rest
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:24
    Een A-merk dat een wel heel vervelende statistiek heeft.
    Als je als land wereldkampioen wil worden, moet je absoluut geen (voormalige) Ajacieden meenemen want zij zijn een garantie voor mislukking.

    Haha. 118 jaar oud en geen een wereldkampioen voortgebracht.
    Vind ik leuk
    Leozao +1167
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:30
    Vlotte vriend, Ajax is 2x wereldkampioen geweest. Dus aan onze inbreng ligt het niet! Hoogstens aan het feit dat de bondscoach te weinig Ajaxieden opstelt.
    Vind ik leuk
    Futjebal +2132
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:43
    Nou geeft reuselsport5 jou het goede voorbeeld hoe je Ajacieden schrijft, en jij ,als diehard supporter, schrijft Ajaxieden....haha..echt kansloos
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:00
    Er is geen enkele speler die ooit bij Ajax gevoetbald heeft wereldkampioen geworden met zijn land (dus ook geen buitenlanders). Slechts Marcio Santos was ooit wereldkampioen geweest toen hij bij Ajax af kwam bouwen.

    Dan ben je toch geen A-merk?????

    Barcelona, Madrid, Bayern en Juventus hebben er honderden. ....
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:45
    Klopt. Met bijvoorbeeld Feyenoorders speelde Nederland altijd beter. En Brazilië met de PSV'ers.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:24
    Zo triest die Feyenoord en PSV clubs!! AhahAUHAUHuah
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:26
    Ik zit nu een week op deze site. Dus dat lag in de lijn der verwachtingen.:)
    Vind ik leuk
    Leozao +1167
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:28
    Ajax heeft de structuur staan om weer 4-5 jaar achter elkaar kampioen te worden. A-sponsoren. Een goede selectie, welke grotendeels in tact blijft. een selectie die ook veel geld vertegenwoordigt. Dit jaar op tijd goede spelers aangetrokken. En vergeet niet: na die 4x kampioen waren ze elk jaar 2e. Dus het totaal was zo slecht nog niet.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 10:28]
    Vind ik leuk
    Nistel +3607
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:34
    Ze mogen dus rustig nog eens 4 jaar 2e worden. Hebben ze het prima gedaan!
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:35
    A-C Milan geen A-merk? Die zijn op hun achterhoofd gevallen...
    Vind ik leuk
    R94 +2033
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:37
    A-merk, maar wel gewoon een standaard template shirt geven waar aankomend seizoen 80 clubs mee rond lopen en die ook zonder logootje te krijgen zijn. Blijf dat toch triest vinden.
    Vind ik leuk
    klick +769
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:37
    vriendjes politiek!
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:38
    Idd horen wij nog gewoon bij.
    Vind ik leuk
    fr1963 +2974
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:39
    Hahaha, loopt weg van concurrentie....
    Nu al bang voor de veel te hoge verwachtingen....
    Belachelijke kop, slaat werkelijk heeelemaal nergens op.
    5 februari 2018 – Het einde van de samenwerking tussen Feyenoord en Adidas is nog lang niet in zicht. De Rotterdammers melden maandag dat het contract is opengebroken en verlengd tot en met 30 juni 2023.
    Dus adidas verlengde eerder al dit jaar met Feyenoord....maar die lopen niet weg van hun concurrenten....dat is het verschil in 4 prijzen in 3 jaar tegen 0 in 4 jaar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:42
    Beetje onzin die koerswijziging. Feyenoord zit ook nog bij Adidas. Sterker nog ze hebben dit jaar nog het contract met een aantal jaar verlengd...
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:49
    Goed bezig Ajax.. Hopen dat psv en feyenoord financieel een klein beetje kunnen aanhaken! Dan zie ik het zomaar weer de goede kant op gaan met het Nederlandse voetjebal
    Vind ik leuk
    pos +8747
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:49
    Een A-merk zonder prijzen. Tot die tijd gewoon een club die hunkert naar een prijs.
    Vind ik leuk
    Gerro +6446
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:51
    Het is duidelijk dat Adidas Ajax als topclub blijft zien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:55
    Kom, laten we het op deze site nog eens over Ajax hebben !
    Vind ik leuk
    Mari +8424
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:57
    En met zoveel geld kom je op de transfermarkt voor spelers uit bij Blind.
    Vind ik leuk
    TonS +36
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:00
    Tuurlijk is het erg fijn voor Ajax, jammer dat bij alle andere clubs geen grotere sponsor deals spelen, zou de nederlandse competitie gewoon sterker, mooier en leuker maken, vooralsnog blijft het een zeer ondermaatse competitie in Nederland, das erg jammer
    Vind ik leuk
    Muscles +747
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:02
    NL A-merk, mooie inkomsten. Vanaf nu moeten al die inkomsten effectief worden omgezet in prijzen. Dat versterkt het imago nog meer
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1541
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:07
    Ajax De Inspirerende Doorgeselecteerde Aansprekende Spelders= adidas 😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:22
    Kom maar op haters uit 026 010 en lampen. Maar WZAWZDB en rijkste warmste club uit land
    Vind ik leuk
    aimdam +583
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:30
    De afgunst druipt weer van sommige reacties af.
    Maar uiteindelijk is het wel een superdeal die Ajax heeft kunnen afsluiten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:31
    Ik dacht dat ze iets anders bedoelden met:

    Het kapitaal staat op het veld.
    Vind ik leuk
    renemar +516
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:45
    Logisch.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:55
    Geld maakt (nog) niet gelukkig, maar het is wel prettig om achter de hand te hebben.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10975
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:19
    Schandálig. Om Schalke uit de sponsoring te gooien. Voor straf naar Puma, blau und weiss!
    Vind ik leuk
    Chinto +96
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:36
    Doe er dan eens een keer wat mee.....🤣
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1834
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:39
    Een haalt titels de ander veel berichten in de media.
    Vind ik leuk
    Molukker +101
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:42
    Is toch wel mooi om te horen. Feyenoord heeft trouwens ook Adidas, maar aan het design te zien (bananentrainingspak) gaat de aandacht toch echt uit naar Ajax.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:56
    Is toch logisch. AFC Ajax is het enige A-merk in Nederland. Rest hobbelt een beetje mee en profiteert van ons.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:34
    In de nabijetoekomst dan weer eens de schaal, cup met de grote oren omhoog houden!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:39
    En al die haters, de boom in....
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 15:28
    Wat een slap gelul allemaal wees eerlijk Ajax heeft de toekomst (en ik bedoel niet het complex) en de rest van Nederland een heel stuk minder!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 15:29]
    Vind ik leuk
    Purist01 +635
    vrijdag 13 juli 2018 om 23:32
    Net zoveel toekomst als dat jodenclubje waar jij je nickname naar vernoemd hebt? FC Lege Handjes van de PL
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 16:17
    Wat een slap gelul allemaal wees eerlijk Ajax heeft de toekomst (en ik bedoel niet het complex) en de test van Nederland niet!!
    Vind ik leuk
    Meh +49
    vrijdag 13 juli 2018 om 17:10
    Aha.. Dus ze gaan Adidas dat de 2e hoofdsponsor vergelijken met de 1e hoofdsponsors van andere clubs. Logisch.
    Trek het dan tenminste gelijk. Ziggo tov die energie maatschappijen. Dan Adidas tov umbro/kappa?

    De conclusie gaat hetzelfde blijven maar het verhaal is dan wel een stuk vollediger.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 18:35
    Die Duitsers bij Adidas hebben gewoon nog iets goed te maken tegenover de joden, niet teveel aandacht aan besteden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 18:46
    no muney?.... hier!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ajax in het rijtje Juventus, Bayern en Real: club loopt weg van concurrentie'