'Ajax in het rijtje Juventus, Bayern en Real: club loopt weg van concurrentie'

    'Ajax in het rijtje Juventus, Bayern en Real: club loopt weg van concurrentie'

    Gepubliceerd: vrijdag 13 juli 2018 om 10:00vr 13-07-2018 om 10:00

    Ajax heeft een 'huzarenstukje' bewerkstelligd door kledingsponsor Adidas voor de club te behouden, meldt De Telegraaf. Het toonaangevende Duitse sportmerk blijft tot de zomer van 2025 aan de club verbonden en zal naast Ziggo als tweede hoofdsponsor fungeren, zo maakten de Amsterdammers vrijdagochtend bekend.

    Volgens De Telegraaf zijn directeur Edwin van der Sar en commercieel directeur Menno Geelen maandenlang bezig geweest met de deal. Ajax vreesde aanvankelijk nog dat het slachtoffer zou worden van de nieuwe Adidas-koers. De Duitsers wilden alleen nog samenwerken met 'absolute A-merken' en namen afscheid van clubs als Schalke '04, AC Milan en Olympique Marseille. Ajax blijft echter in dezelfde categorie zitten als Manchester United, Real Madrid, Juventus, Bayern München en de nationale ploegen van Duitsland en Argentinië.

    De nieuwe deal met Adidas levert Ajax jaarlijks acht miljoen euro op, waardoor de Amsterdammers over zes jaar een bedrag van bijna vijftig miljoen euro aan Adidas-inkomsten bij kunnen schrijven. De nummer twee van het afgelopen Eredivisie-seizoen neemt hierdoor een stevige financiële voorsprong op concurrenten Feyenoord en PSV. De Rotterdammers en Eindhovenaren worden gesponsord door respectievelijk Qurrent en Energiedirect.nl, maar moeten het met minder sponsorinkomsten doen dan Ajax.

    Lees ook: Ajax en Adidas bevestigen overeenkomst: 'Overtuigd dat we successen gaan beleven'

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +19385
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:03
    Wij zijn Ajax wij zijn de rijkste!
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19065
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:07
    En de beste vertegenwoordiger voor Adidas in het Nederlandse voetbal.
    Helaas krijgen ze niet zoveel als de andere "A merken"
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19375
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:18
    Zal ook nooit gebeuren hahaha
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:36
    Zou ook niet logisch zijn als je naar de markt kijkt. Wel een compliment dat ze nog met Ajax door gaan, mooi bedrag per jaar.
    Vind ik leuk
    Moa +3725
    vrijdag 13 juli 2018 om 18:42
    Geen idee wat Feyenoord van Adidas krijgt, maar je beseft je dat Feyenoord ook gewoon Adidas als sponsor heeft? Toevallig dit voorjaar nog het contract met 5 jaar verlengd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:27
    En de grootste en toekomstig kampioen!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:32
    Is dat tegenwoordig jullie motto? WZAWZDR?
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3963
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:48
    Onder andere. Feiten spreken voor zich. Nu maar eens kampioen worden. Met Blind erbij wordt de selectie een stuk sterker.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24371
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:54
    Bij het vertrek van Blind hoorde ik ook: “Nu zullen we ons eindelijk kunnen versterken”, waarna het lang stil bleef.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 16:21
    Met Blind erbij wordt Wilfred Genee ook heel blij Dan heeft Ajax ook een balletje breed
    Vind ik leuk
    Sideburnn +3053
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:34
    Nu nog de beste....
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3963
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:49
    Succes in de keuken kampioen divisie. Wellicht kan Sparta daar de beste worden...
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3367
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:09
    Gelijk mond snoeren die hap
    Vind ik leuk
    henkvlis +4084
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:39
    Wij zijn PSV en wij pakken de laatste jaren het vaakst de kampioensschaal.

    Dan neem ik genoegen met 'iets minder rijk.'
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:44
    Daar koop je wat voor....... zo'n armoedig schaaltje, daar sta je dan met een lullig eigen PSV vermogen ivm met die 175 miljoen van Ajax , het is armoe troef bij jullie.
    Vind ik leuk
    Senn +7129
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:49
    Dus jij wordt liever 2de en maakt een winst van 50 mil dan kampioen worden. Jij spoort echt niet
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:53
    Ja natuurlijk, geld telt, lullige schaaltjes en een zondag op de platte kar is leuk voor amateurs.
    Wil jij een huis kopen, ga je dan met een schaaltje naar de bank of met geld ?
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3963
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:55
    De gemeente....
    Vind ik leuk
    paulheus +11
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:10
    voorlopig speelt psv in de championslige en dat levert goed geld op! kan ajax naar fluiten! de goden zonen.......
    Vind ik leuk
    AFFA +1511
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:12
    Ho ho Ajax kan ook de CL in,dat zou kut zijn voor die vereniging wat jij support,dan moet je delen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 15:22
    Hoezo speelt PSV CL????
    Vind ik leuk
    ENSTN-FULB +526
    vrijdag 13 juli 2018 om 16:34
    Met Dum(p)Fries in de gelederen is dat helemaal nog niet zo zeker.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    vrijdag 13 juli 2018 om 22:42
    Fluitend de RIJKSTE !
    Vind ik leuk
    Senn +7129
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:12
    Erg dat veel mensen zo denken.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5620
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:28
    Haha Paul staat symbool voor de gemiddelde ajax fan.

    Een voetbalclub hoeft niet naar de bank om een huis te kopen, een voetbalclub moet prijzen winnen. Na die prijzen volgt het geld automatisch. Dat lijkt me een betere volgorde dan eerst geld en dan..... niets in jullie geval
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 12:29]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    vrijdag 13 juli 2018 om 19:32
    Dat is niet zo......Om te beginnen zijn het geen "clubs".
    Het zijn allemaal BV's en NV's, dus juridsch, fiscaal en organisatorisch zijn het simpel weg bedrijven met het oogmerk ???? GELD VERDIENEN !!!!!

    PSV heeft wat prijzen gewonnen, met lullig voetbal wat niet om aan te zien was, Ajax niet, wie heeft het meeste geld binnen gesleept ? juist ja: AJAX.
    Dus daar klopt je redernatie ook niet.

    Wil je een behuizing voor je bedrijf, stap je in je auto, ga je naar de Bank,met geld als voetbal bedrijf ,en niet met een lullig schaaltje en op een platte kar.....

    Wakker worden daar....dingetjes veranderen in onze snelle samenleving, neem nog een Bossche Bol, grapjas ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:31
    Jij bent echt een rare Paul als ik jou was zou ik fan worden van Adidas die verdienen jaarlijks nog meer, bij Ajax zijn we fans als jou liever kwijt dan rijk.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3496
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:37
    zou hij het ook over een armoedig schaaltje hebben als Ajax hem weer eens wint?Ajax verdient zo veel omdat ze elk jaar mee moeten doen om de schaal, en eigenlijk zouden ze heb 5 van de 10 jaar moeten winnen. Als dat niet gebeurt zal je zien dat de sponsordeals ook gaan veranderen
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 14:29
    Ajax wordt ook rijker omdat ze de kampioenspremie ieder jaar opnieuw niet uit hoeven te keren aan de spelers! 😂
    Vind ik leuk
    Vakkie D +3496
    zaterdag 14 juli 2018 om 05:50
    Ik ben absoluut geen fan van die club, heb een goede opvoeding gehad!
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 08:54
    Dat had ik begrepen uit jouw tekst. Dan kunnen we elkaar de hand geven.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    vrijdag 13 juli 2018 om 19:38
    Zonder geld geen Ajax.
    Ajax is een NV, ga nu eerst eens lezen wat dat betekent, fiscaal, juridisch en organisatorisch, dat kan je toch wel ?
    Adidas en Ajax hebben derhalve hetzelfde doel........de 1 via de verkoop van sportkleding o.a. de AFC / Ajax NV doet dat middels het aanbieden van amusement in de vorm van betaald voetbal.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    vrijdag 13 juli 2018 om 19:39
    Je schijnt totaal niet te beseffen waar je "fan" van bent.....
    Vind ik leuk
    Wong Ho +316
    zaterdag 14 juli 2018 om 10:43
    Goed gesproken Maradonnie, Ik ben ook Ajacied en vind het Kampioenschap juist het belangrijkste,daar gaat het toch juist om,anders kunnen we de competitie beter stoppen,natuurlijk is geld heel belangrijk,maar het hoofddoel moet nog altijd zijn het winnen van prijzen en dat gaan we de komende seizoenen ook weer doen! die Paul moet maar supporter van de bank of de beurs worden,daar is ie beter op zn plek.
    Vind ik leuk
    SimonSays +6060
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:36
    Ivm betekent 'in verband met', niet 'in vergelijking met'.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:18
    Dat is waar het allemaal om draait.. Om die schaal.. Onnozelaar haha
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    vrijdag 13 juli 2018 om 22:45
    Als dat je illusie is zal je nooit een cent van enige importantie verdienen als commercieel voetbal bedrijf.....
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 15:39
    Om te beginnen, wat doe jij op een voetbal site? Dit is de meest bizarre anti voetbal zin die ik ooit heb gehoord. Als een voetbal liefhebber zou jij liever hebben dat Ajax een prachtig seizoen speelt en iedereen in de eredivisie van de mat speelt en dat "armoedzalige schaaltje" binnensleept, dan dat ze met afschuwelijk spel en een graf sfeer (vraag maar aan kluivert) 50 miljoen binnenslepen.
    Ik raad jou aan om lekker de beurs koersen in de gaten te gaan houden want de sport voetbal zelf boeit jou geen moer.
    Jij bent het school voorbeeld van een nep supporter en precies de reden dat zoveel mensen zo een grote hekel hebben aan de club Ajax, of in ieder geval aan de (nep)supporters die Ajax heeft
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 15:51]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    vrijdag 13 juli 2018 om 19:01
    Om jou te vermaken.....
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    vrijdag 13 juli 2018 om 19:04
    Jullie hebben 18 jaar zonder kampioenschap gedaan, dus als er 1 club weet wat het is om geen prijzen te winnen............Feyenoord bestaat toch nog steeds, so what ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 14:31
    Dus jij wil dat Ajax over 10 jaar net zo diep in de schulden zit als dat Feyenoord dat toen zat??
    Anders zal je toch prijzen moeten gaan winnen.
    Maar ik blijf erbij, ga iets anders doen, de sport voetbal, het spel en de sfeer in de stadions boeit jou geen reet.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:40
    Dat zijn allemaal vooroordelen.

    Je begrijpt helemaal niets van het professionele voetbal jongen, kijk je niet uit je ogen, denk je wel eens na over al die veranderingen ?
    Een kort en bondig voorbeeld:
    PSV wordt 4 x Kampioen en wint braaf de Schaaltjes, Ajax wint 4 x niks maar speelde wel een EL finale.
    Ajax bulkt van het geld en het eigen vermogen is 5 x zo hoog i.v.m. dat van PSV, wat jij stelt is dus aantoonbaar onzin.

    Dat komt omdat er goed wordt in en verkocht en fantastische sponsor deals worden gemaakt.
    Ajax speelt toch wel Europees voetbal elk jaar, so what ?
    Je kan je ook nog afvragen of het voor de betrekkelijke zwakke ED ploegen, sportief / financieel gezien zo leuk is om in de CL te spelen........
    Misschien is de EL wel veel aantrekkelijker, voorbeeld die finale plaats van Ajax.

    Voetbal is vermaak voor mij, maar het is ook een keiharde business geworden, maar ik heb met die twee
    helemaal geen moeite......wat is het probleem ? het spelletje blijft net zo leuk.......( als je niet te vaak naar PSV kijkt ;)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 14 juli 2018 om 21:41]
    Vind ik leuk
    Jornde. +1
    zaterdag 14 juli 2018 om 23:01
    Ik hoop niet dat jij als de "standaard ajax fan" wordt gezien... Ook ik ben voor Ajax en denk dat ze met deze selectie en dit geld de sterkste zijn,maar het draait natuurlijk om de schaal
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    zaterdag 14 juli 2018 om 23:06
    Blijf jij lekker draaien en Marc gaat lekker tellen, met of zonder schaal.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 00:31
    Pakt popcorn, leest al deze reacties nog even door, is het er 100% mee eens ondanks dat deze man nostalgisch is ingesteld en zich wel druk blijft maken om de prullaria tegen beter weten in (fantasiewereld zo 1 a 2 keer in de week is wel fijn om de realiteit te ontsnappen). Het draait inderdaad realistisch gezien om winst ALLEMAAL!
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6292
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:30
    Bij PSV gaat alles om de korte termijn waardoor er geen eigen vermogen is en dat maakt een club voor de langere termijn uitermate kwetsbaar omdat er altijd spelrs verkocht moeten worden wil je nieuwe aan kunnen trekken. Bij Ajax is dat niet meer het geval omdat ze nu voldoende financiële buffers zijn opgebouwd waardoor er nu duurdere spelers aangetrokken kunnen worden zonder dat er spelers vertrekken die ze niet kwijt willen. Dit gaat nu bepalend worden over wie er prijzen gaat pakken en wie niet. Ik zeg niet dat Ajax nu wel ff alle prijzen in de wacht gaat slepen want daar spelen andere factoren dan dure spelrs ook een rol maar Ajax heeft t.o.v. andere clubs nu al een onoverbrugbare voorsprong opgebouwd.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10077
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:53
    PSV heeft gewoon een eigen vermogen van ongeveer 30 miljoen.

    Dat PSV spelers moet verkopen om een begroting sluitend te krijgen is iets heel anders dan geen eigen vermogen hebben. Dat heeft gewoon te maken met niet meer geld uitgeven dan er binnen komt.

    Pröpper moest bijvoorbeeld verleden jaar verkocht worden omdat de Europa League voor 5 miljoen was begroot. Echter, door het mislopen van de poulefase liepen ze die 5 miljoen dus mis en moest Pröpper (of een andere speler maar voor hem werden ze concreet) verkocht worden.

    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:19
    Tadic, ziyech, labyad... Dat gaat jullie de kop kosten , let op mn woorden:) Teveel haantjes werkt averechts.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6292
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:35
    Je hoopt het maar het is onzin dat je uitkraamt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:12
    We zullen zien haha
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1296
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:03
    Financieel lopen ze misschien weg, maar volgens mij moet het op het veld gebeuren en begint iedereen met 0 punten.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +6000
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:31
    Geen garantie inderdaad maar je vergroot wel je kansen. Helemaal als je het ‘investeert’ in ervaren goede spelers als Tadic en Blind en aanvult met talenten
    Vind ik leuk
    Spiegel +10077
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:57
    Klopt. Zie Ajax dit jaar gevaarlijker voor PSV dan verleden jaar.

    De andere spelers die ze in het verleden waren zaten in de net niet pot (waren de transfersommen ook naar natuurlijk) maar je ziet gewoon dat in de regel je met spelers uit een net iets duurder segment gewoon net iets meer kwaliteit/ervaring binnen haalt.

    Zet Neres (12 mil) bijv weg tegen Younes (2 mil dacht ik) en je ziet het verschil.
    Zet Ziyech (11 miljoen dacht ik) weg tegen een Cassiera (5-6 mil) en je ziet het kwaliteitsverschil.

    Soms zit er voor een prikkie een topper tussen zoals Arias bijv bij PSV of Sanchez bij Ajax. Maar veelal is het afwachten wat het wordt bij aankopen beneden de 10 miljoen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24371
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:02
    Piet, je hebt gelijk/ Met Tadic en Blind sta je er goed op. Maar ook dan begin je met 0 punten zoals Paulus opmerkt en ook dan kan een blessure het beeld ineens laten kantelen.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +6000
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:36
    Eens maar juist op dat punt ligt Ajax wel voor op de concurrentie. Als er 1 of 2 topspelers wegvallen, kan Ajax dat redelijk opvangen maar dat wordt voor de andere erg lastig.
    Feyenoord heeft zonder El Ahmadi en waarschijnlijk zonder Vilhena en Jorgensen al moeite om de basiself te vullen. Met name Karim gaan ze echt missen. Laat staan de vervangers op de bank.
    Bij PSV is er iets meer ruimte maar is het afwachten hoe het gemis van V Ginkel en waarschijnlijk Lozano opgevangen wordt.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6292
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:43
    Daar heeft Ajax een te brede selectie voor. Bij dit soort calamiteiten is er weer een eigen talent achter de hand die in voorgaande jaren een basisplaats kreeg maar nu wat voorzichtiger ingebracht wordt. Dat is nu het nieuwe beleid, de echte grote talenten drijven vanzelf wel naar boven maar wie er net onder zit zal er hard voor moeten knokken en zal het moeten doen met invalbeurten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:04
    En de beste.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:20
    Dat was lang geleden haha
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1296
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:15
    Ze staan in dat rijtje met dat verschil dat bayeren voor 15 jaar 900 milj krijgt, leuk om in dat rijtje te staan, maar dan wel helemaal onderaan.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6292
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:44
    Niemand die dat ook zegt maar ze staan wel in het rijtje van de subtop en blijkbaar is de marktwaarde van Ajax zo hoog dat Adidas daar 50 miljoen voor over heeft en geloof me, dit bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling, ze weten precies de marktwaarde van iedere club.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3367
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:07
    👍🏾 Mooi toch
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:07
    Ajax de rijkste van Nederland dan wel 😊
    Bayern en United hebben een megacontract van Adidas 1 miljard😊
    Vind ik leuk
    Jahike +313
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:51
    Gefeliciteerd. Wat kost een landstitel eigenlijk?
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:04
    Knap hoe Ajax het doet hoor! Nu nog de prijzen als jullie Bayern München achterna willen. ;)
    Vind ik leuk
    Yuri +3645
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:07
    Je moet ergens beginnen... ;)
    Vind ik leuk
    Pimman +6321
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:28
    Klopt altijd afwachten maar Ajax gaat nu vol in de achtervolging op Bayern ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:40
    Zal Ajax in staat zijn om Bayern in te halen, als nationale koopclub?
    Vind ik leuk
    Pimman +6321
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:39
    Nee dat lijkt me niet maar denk wel als nationale verkoopclub ;)
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6292
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:07
    Nee hoor, bij Ajax krijgen talenten nog steeds ruime aandacht want die zijn hun levens aderen maar er komt steeds meer een balans tussen talent en ervaring die ook een toegevoegde waarde brengen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:19
    Ajax 50mio en Bayern 1 miljard van Adidas.
    Dan mag Ajax wel gaan haasten😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:36
    Er was eens een tijd dat ze Bayern München met 6-1 versloegen..
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:24
    Bayern versloeg Ajax zelf met 8-0 😊
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:05
    Nee hoor, geld is prioriteit nummer 1, de rest is bijzaak.
    Vind ik leuk
    FootballFC +1461
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:05
    “De Rotterdammers en Eindhovenaren worden gesponsord door respectievelijk Qurrrent en Energiedirect.nl, maar moeten het met minder sponsorinkomsten doen dan Ajax.”

    Onzin VP! Deze sponsors mag je vergelijken met Ziggo, niet met Adidas. Kledingsponsor van PSV is bijvoorbeeld Umbro.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:07
    En het is tot 2025 die inkomsten! Je weet niet wat Feyenoord en PSV krijgen zal zeker een stuk minder zijn maar de kleding is echt niet lelijker erop.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:10
    Die beige trainingsshirts zijn iddd niet best. Verder krijgt ajax al jaren meer van sponsoren, dat is niks nieuws.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:18
    Precies. Nu weer tijd om het eens te koppelen aan kampioenschappen. Die laatste 4 kampioenschappen was Ajax flink aan het bezuinigen, dus je kan nou niet bepaald zeggen dat die knaken echt zinvol worden gebruikt... zie de vergelijking met Bayern en Juve. Heersen moet je, als je zo'n financiële voorsprong hebt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:13
    Die clubs heersen omdat ze de concurrentie leegkopen. Dat zal in Nederland niet zo snel gebeuren. Spelers zien onze league niet als eindstation + Ajax heeft voorlopig nog lang niet genoeg geld om de beste spelers bij PSV En Feyenoord weg te halen.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3595
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:08
    Het geld is er wel.. De wil van de spelers (terecht) niet.
    Hier staan er voor minder belangrijke zaken ineens al raddraaiers in de tuin om je te bedreigen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:11
    Maar Qurrent is van oorsprong een Amsterdam bedrijf. Geen sponsoren in Rotterdam te vinden die Fey. willen steunen ?
    Vind ik leuk
    soplul +3516
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:13
    Nope..helemaal niet.

    Zo nu kun je weer buiten gaan spelen kleine man.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:43
    Niet nodig, wij gaan in de Kuip met de pet rond en daarmee halen we al drie jaar lang prijzen :)
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17317
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:11
    Precies, kromme vergelijking in dit stuk.
    Vind ik leuk
    2cents +57889
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:26
    De vergelijking die de Telegraaf maakt en VP knullig opschrijft, is dat Ajax meer verdient aan de kledingsponsor dan PSV en Feyenoord aan hun hoofdsponsor.

    Overigens zit de constructie van Feyenoord met Adidas ook gewoon anders in elkaar dan die van Ajax. Feyenoord houdt weer meer over per verkocht shirt.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17317
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:38
    Behoorlijk knullig maar het gaat natuurlijk om de vergelijking van je kledingsponsor en daarnaast je hoofdsponsor. En ja ook de deals van Adidas tussen Feyenoord en Ajax zitten anders in elkaar. Het komt nu alleen zo krom over.
    Vind ik leuk
    2cents +57889
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:44
    Overnemen van teksten zonder dat letterlijk te kopiëren is ook niet gemakkelijk natuurlijk. Dan moet je als redacteur in ieder geval al het originele artikel begrijpen. ;)
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17317
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:46
    Oeh, hij doet het gewoon....
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:48
    Ja, het geld stroomt met bakken binnen in Rotterdam, nu nog een knappe selectie kopen van Geel.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17317
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:54
    Wat moeten we met mooiboys? Wij gaan verrassen aankomend seizoen, mark my words!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:02
    Ik vond jullie al zo verrassend om met maar liefst 17 punten achter PSV het seizoen af te sluiten........
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17317
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:06
    Dat is ook veel te veel. Maar ik kan me blijven herhalen over afgelopen seizoen natuurlijk. In ieder geval weer twee prijsjes voor de statistieken. Dat is ook belangrijk toch?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:12
    Nee, geld is wat telt, die prijsjes zijn leuk om in Huize Kuipzicht de oudere spelers te behagen. Weer eens wat anders dan achter de Geraniums te zitten te wachten totdat je weer een helft mee mag spelen in een schuimrubberen pak....
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17317
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:21
    Nou, doe mij een geranium met slagroom!
    Vind ik leuk
    Sideburnn +3053
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:40
    Wat ook steekt in het artikel is de term absoluut A merk.
    Als ik naar de namen kijk die Adidas blijft sponsoren krijg ik meet het idee dat ze nog maar 1 team in een land willen Sponsoren.
    Vind ik leuk
    2cents +57889
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:42
    Ik denk dat ze veel teams van kleding willen voorzien, maar inderdaad per land 1 team uitkiezen om een ander soort deal mee aan te gaan.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +6000
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:38
    Precies. Ajax verdient jaarlijks bijna 10 miljoen aan Ziggo en dus ook 8 miljoen aan Adidas.
    Feyenoord krijgt max 6 miljoen per jaar en PSV ook maar die moeten alweer op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor want energiedirect stopt er alweer mee
    Vind ik leuk
    soplul +3516
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:12
    Precies.
    En de kledingsponsor van Feyenoord....juist...ook Adidas.
    In ieder geval tot 2023.

    Maar nu heeft VP wat het wil.....clicks.
    Vind ik leuk
    Yuri +3645
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:16
    Feyenoord speelt weliswaar ook in Adidas, maar heeft een ander soort samenwerking. Adidas kleedt alle teams en geeft Feyenoord het alleenrecht op de verkoop van het – goedkoop bij Adidas ingekochte – Feyenoord-tenue aan de fans. Die winst gaat zodoende naar de Rotterdammers. De Ajax-outfit wordt door Adidas wél aan sportzaken geleverd.

    Staat in het hele artikel
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:50
    Ajax heeft de beste deal gesloten met Adidas, Feyenoord is al lang blij met een fooi, verschil moet er zijn immers.
    Vind ik leuk
    Vp128 +718
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:14
    Wat maak jij jezelf, als voetbalfan, belachelijk vandaag paulus!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10658
    vrijdag 13 juli 2018 om 20:13
    Lekker hoor al dat geld.......zonder schaaltjes, platte kar en al die andere flauwe kul, Brands en Cocu dachten dat ook toen ze de Bossche Bollen in de steek lieten en verruilde voor keiharde pegels in het buitenland...............of is Cocu met nobele ideeen de buurman van Erdogan geworden ? ha ha lolbroek ! ;)
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1333
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:38
    Precies dit dus. Wat een kromme vergelijking weer. Hoeveel levert Umbro op bij PSV en... Adidas bij Feyenoord?
    Vind ik leuk
    PSVFU +4697
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:39
    Inderdaad. Maar je weet toch hoe het gaat op ajax primeur, alles met ajax is geweldig en 800x meer waard dan al het andere.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3595
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:04
    Hehe, eindelijk iemand die (ook) op let! Ik was gewoon letterlijk aan het zoeken naar de eerste reactie van iemand die het ook was opgevallen dat we ineens van een kledingleverancier overstapte naar de shirtsponsoren van de concurrentie!
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:22
    Idd.. Dom onnozel gelul weer haha
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10814
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:10
    Iedereen wil geassocieerd worden met de mooiste en meeste succesvolste club van NL genaamd Ajax!
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:16
    Geloof me. Niet iedereen hoor.
    Ajax is een leuke club in een afschuwelijk Stadion.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:38
    En dat vind weer ook niet iedereen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:40
    Zal het morgen nog eens een keer bekijken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:40
    Morgen? Training bezoeken?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 10:40]
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:46
    Concert in de galmbak :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:52
    Haha, geniet er van. Ik hoop dat je ondanks de ambiance je toch een leuke avond hebt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:56
    Gaat zeker lukken, eerst heerlijk Amsterdam in.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:01
    Dat moet een mooie avond worden haha
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:22
    Maar dat is een feit haha
    Vind ik leuk
    Futjebal +2322
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:39
    Dan hoor ik toch,en velen met mij, niet bij iedereen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:23
    Schei tog uit haha.. 2 wedstrijden verliezen en de helft komt niet meer.. By far het slechtste publiek van nederland haha
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:10
    Hahaha dit gaat leuke reacties geven
    Vind ik leuk
    fr1963 +3465
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:10
    5 februari 2018 – Het einde van de samenwerking tussen Feyenoord en Adidas is nog lang niet in zicht. De Rotterdammers melden maandag dat het contract is opengebroken en verlengd tot en met 30 juni 2023.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:11
    Zijn wij dan ook een a-merk?
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17317
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:16
    Blijkbaar had Adidas dat bij ons eerder door dan bij Ajax ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:14
    Zou overigens graag eens nike zien bij Feyenoordd
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10814
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:16
    Nee natuurlijk niet,jullie krijgen veel minder. De echte prioriteit van Adidas ligt in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Yuri +3645
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:21
    Feyenoord speelt weliswaar ook in Adidas, maar heeft een ander soort samenwerking. Adidas kleedt alle teams en geeft Feyenoord het alleenrecht op de verkoop van het – goedkoop bij Adidas ingekochte – Feyenoord-tenue aan de fans. Die winst gaat zodoende naar de Rotterdammers. De Ajax-outfit wordt door Adidas wél aan sportzaken geleverd.

    Vind ik leuk
    2cents +57889
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:28
    Ander soort overeenkomst. Bij Feyenoord is Adidas echt kledingsponsor. Bij Ajax partner.

    Feyenoord houdt meer over per verkocht shirt dan Ajax.
    Vind ik leuk
    Jordtt +1253
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:10
    Ja dat is natuurlijk relatief. Marseille, Schalke enzo zijn dezelfde klasse, maar die spelen suptop in hun competitie: thats the difference. Huzarenstukje weet ik nooit bij sponsordeals, tis maar net wat ze willen geven... Valt niet zoveel in te onderhandelen volgens mij (hooguit het 'opbieden en uitspelen-spelletje')
    Vind ik leuk
    tim1234 +495
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:11
    Ik heb nu volgens mij al drie keer hetzelfde nieuwsbericht gelezen in 1,5 uur tijd :')
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19375
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:13
    Bereid je maar vast voor op nog minimaal 10x ongeveer hetzelfde bericht vandaag! ;-)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34682
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:16
    Jep ajax ajax ajax ajax.nl
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19375
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:12
    Het gaat toch over de kledingsponsor, waarom dan Qurrent en Energiedirect noemen?
    Wie zijn eigenlijk de kledingsponsors van PSV en Feyenoord?
    Vind ik leuk
    soplul +3516
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:14
    Umbro en Adidas.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19375
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:20
    Oké thanks!
    Vind ik leuk
    NvC +5372
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:14
    Ajax is ook gewoon een A merk. Worden nog hoog aangeschreven wereldwijd.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 10:32]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34682
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:16
    Een A typisch merk.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34682
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:15
    Ajax uber alles 😍
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:19
    Ajax wel `n A-Merk, nou nog A-Merk prijzen en voetbal!
    Vind ik leuk
    Springbok +1312
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:20
    Vergeet de All Blacks niet...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 10:21]
    Vind ik leuk
    El Cazador +7629
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:21
    Ajax is over twee jaar het nieuwe Bayern van NL. Dan komen de prijzen vanzelf. O en als Ajax zich dit jaar al plaatst voor de CL groepsfase dan is het dit jaar al het nieuwe Bayern van NL. Slecht nieuws voor de rest
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:24
    Een A-merk dat een wel heel vervelende statistiek heeft.
    Als je als land wereldkampioen wil worden, moet je absoluut geen (voormalige) Ajacieden meenemen want zij zijn een garantie voor mislukking.

    Haha. 118 jaar oud en geen een wereldkampioen voortgebracht.
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:30
    Vlotte vriend, Ajax is 2x wereldkampioen geweest. Dus aan onze inbreng ligt het niet! Hoogstens aan het feit dat de bondscoach te weinig Ajaxieden opstelt.
    Vind ik leuk
    Futjebal +2322
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:43
    Nou geeft reuselsport5 jou het goede voorbeeld hoe je Ajacieden schrijft, en jij ,als diehard supporter, schrijft Ajaxieden....haha..echt kansloos
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:00
    Er is geen enkele speler die ooit bij Ajax gevoetbald heeft wereldkampioen geworden met zijn land (dus ook geen buitenlanders). Slechts Marcio Santos was ooit wereldkampioen geweest toen hij bij Ajax af kwam bouwen.

    Dan ben je toch geen A-merk?????

    Barcelona, Madrid, Bayern en Juventus hebben er honderden. ....
    Vind ik leuk
    COYG +6869
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:45
    Klopt. Met bijvoorbeeld Feyenoorders speelde Nederland altijd beter. En Brazilië met de PSV'ers.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:24
    Zo triest die Feyenoord en PSV clubs!! AhahAUHAUHuah
    Vind ik leuk
    Leozao +5615
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:28
    Ajax heeft de structuur staan om weer 4-5 jaar achter elkaar kampioen te worden. A-sponsoren. Een goede selectie, welke grotendeels in tact blijft. een selectie die ook veel geld vertegenwoordigt. Dit jaar op tijd goede spelers aangetrokken. En vergeet niet: na die 4x kampioen waren ze elk jaar 2e. Dus het totaal was zo slecht nog niet.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 10:28]
    Vind ik leuk
    Nistel +3574
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:34
    Ze mogen dus rustig nog eens 4 jaar 2e worden. Hebben ze het prima gedaan!
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:35
    A-C Milan geen A-merk? Die zijn op hun achterhoofd gevallen...
    Vind ik leuk
    R94 +1990
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:37
    A-merk, maar wel gewoon een standaard template shirt geven waar aankomend seizoen 80 clubs mee rond lopen en die ook zonder logootje te krijgen zijn. Blijf dat toch triest vinden.
    Vind ik leuk
    klick +953
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:37
    vriendjes politiek!
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:38
    Idd horen wij nog gewoon bij.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3465
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:39
    Hahaha, loopt weg van concurrentie....
    Nu al bang voor de veel te hoge verwachtingen....
    Belachelijke kop, slaat werkelijk heeelemaal nergens op.
    5 februari 2018 – Het einde van de samenwerking tussen Feyenoord en Adidas is nog lang niet in zicht. De Rotterdammers melden maandag dat het contract is opengebroken en verlengd tot en met 30 juni 2023.
    Dus adidas verlengde eerder al dit jaar met Feyenoord....maar die lopen niet weg van hun concurrenten....dat is het verschil in 4 prijzen in 3 jaar tegen 0 in 4 jaar.
    Vind ik leuk
    COYG +6869
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:42
    Beetje onzin die koerswijziging. Feyenoord zit ook nog bij Adidas. Sterker nog ze hebben dit jaar nog het contract met een aantal jaar verlengd...
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:49
    Goed bezig Ajax.. Hopen dat psv en feyenoord financieel een klein beetje kunnen aanhaken! Dan zie ik het zomaar weer de goede kant op gaan met het Nederlandse voetjebal
    Vind ik leuk
    pos +8855
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:49
    Een A-merk zonder prijzen. Tot die tijd gewoon een club die hunkert naar een prijs.
    Vind ik leuk
    Gerro +7520
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:51
    Het is duidelijk dat Adidas Ajax als topclub blijft zien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:55
    Kom, laten we het op deze site nog eens over Ajax hebben !
    Vind ik leuk
    Mari +10273
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:57
    En met zoveel geld kom je op de transfermarkt voor spelers uit bij Blind.
    Vind ik leuk
    TonS +34
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:00
    Tuurlijk is het erg fijn voor Ajax, jammer dat bij alle andere clubs geen grotere sponsor deals spelen, zou de nederlandse competitie gewoon sterker, mooier en leuker maken, vooralsnog blijft het een zeer ondermaatse competitie in Nederland, das erg jammer
    Vind ik leuk
    Muscles +971
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:02
    NL A-merk, mooie inkomsten. Vanaf nu moeten al die inkomsten effectief worden omgezet in prijzen. Dat versterkt het imago nog meer
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2343
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:07
    Ajax De Inspirerende Doorgeselecteerde Aansprekende Spelders= adidas 😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:22
    Kom maar op haters uit 026 010 en lampen. Maar WZAWZDB en rijkste warmste club uit land
    Vind ik leuk
    aimdam +674
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:30
    De afgunst druipt weer van sommige reacties af.
    Maar uiteindelijk is het wel een superdeal die Ajax heeft kunnen afsluiten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:31
    Ik dacht dat ze iets anders bedoelden met:

    Het kapitaal staat op het veld.
    Vind ik leuk
    renemar +593
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:45
    Logisch.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:55
    Geld maakt (nog) niet gelukkig, maar het is wel prettig om achter de hand te hebben.
    Vind ik leuk
    Blindsy +14217
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:19
    Schandálig. Om Schalke uit de sponsoring te gooien. Voor straf naar Puma, blau und weiss!
    Vind ik leuk
    Chinto +96
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:36
    Doe er dan eens een keer wat mee.....🤣
    Vind ik leuk
    Teamgeest +2020
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:39
    Een haalt titels de ander veel berichten in de media.
    Vind ik leuk
    Molukker +110
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:42
    Is toch wel mooi om te horen. Feyenoord heeft trouwens ook Adidas, maar aan het design te zien (bananentrainingspak) gaat de aandacht toch echt uit naar Ajax.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:56
    Is toch logisch. AFC Ajax is het enige A-merk in Nederland. Rest hobbelt een beetje mee en profiteert van ons.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:39
    En al die haters, de boom in....
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 15:28
    Wat een slap gelul allemaal wees eerlijk Ajax heeft de toekomst (en ik bedoel niet het complex) en de rest van Nederland een heel stuk minder!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 15:29]
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 16:17
    Wat een slap gelul allemaal wees eerlijk Ajax heeft de toekomst (en ik bedoel niet het complex) en de test van Nederland niet!!
    Vind ik leuk
    Meh +51
    vrijdag 13 juli 2018 om 17:10
    Aha.. Dus ze gaan Adidas dat de 2e hoofdsponsor vergelijken met de 1e hoofdsponsors van andere clubs. Logisch.
    Trek het dan tenminste gelijk. Ziggo tov die energie maatschappijen. Dan Adidas tov umbro/kappa?

    De conclusie gaat hetzelfde blijven maar het verhaal is dan wel een stuk vollediger.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 18:35
    Die Duitsers bij Adidas hebben gewoon nog iets goed te maken tegenover de joden, niet teveel aandacht aan besteden.
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1184
    vrijdag 13 juli 2018 om 18:46
    no muney?.... hier!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws