'Slowaakse IJsselmeervogels en Feyenoord-doder was ideale partner Ajax geweest'

    'Slowaakse IJsselmeervogels en Feyenoord-doder was ideale partner Ajax geweest'

    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:14

    AS Trencín is met minimale middelen succesvol en verdient meer respect in Nederland. Dat stelt Jaap de Groot. Volgens de chef sport van De Telegraaf bewees de uitschakeling van Feyenoord dat de Slowaken de ideale partner voor Ajax waren geweest.

    'Een idee van Johan Cruijff waar, door een vanuit de Amsterdamse club geregisseerde karaktermoord op eigenaar Tscheu La Ling, nooit invulling aan is gegeven', schrijft De Groot in de ochtendkrant. 'Want wat de Slowaken met de begroting van een topamateurclub inmiddels structureel presteren, had Ajax met een budget van 90 miljoen euro ook in de Europese top kunnen doen.'

    'Er wordt structureel maximaal gepresteerd op basis van opleiding, scouting en zonder een euro op de transfermarkt uit te geven', aldus De Groot, die daarbij wijst op spelers als Leon Bailey. Hij ziet dat Ajax deze zomer juist wél investeerde. 'Een indicatie van hoe de Amsterdammers afdrijven van de door Cruijff aangereikte visie. Die nog altijd als een dikke rode draad door AS Trencín loopt.'

    De Groot ziet dat spelers duidelijk beter worden bij Trencín. 'Toch wemelde het na Feyenoord – AS Trencín weer van de denigrerende opmerkingen over de Slowaken. Terwijl in de kern van de 4-0 in Slowakije en de 1-1 in De Kuip juist het probleem van het Nederlandse voetbal verpakt zit. AS Trencin weet op basis van de Hollandse School tegenstanders te verrassen, terwijl de voorspelbaarheid van de Nederlandse teams afdruipt.'

    'Maar in plaats van achter de oren te krabben, wordt in Nederland nog altijd de neus opgehaald voor het IJsselmeervogels van Slowakije', besluit De Groot, verwijzend naar het budget van twee miljoen.

    Plaats een reactie

    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:21
    Is mij te makkelijk dit. Waar haal je gratis spelers op van Europees topniveau?
    Vind ik leuk
    Counterattack +10290
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:33
    Action?
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:37
    Als je met zo'n speler de winkel uitloopt, dan is zijn been al gebroken bij de deur.

    Wat een troep verkopen ze daar zeg. Een schaar die 1x knipt. Ik heb gelijk maar 5.000 scharen gekocht. Daar red ik het deze maand wel mee.
    Vind ik leuk
    Nbl +567
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:41
    Haha kunt niet alles hebben voor die prijs hè Wim ,!
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:47
    Blijf die scharen maar kopen, die eigenaar heeft een huis dat wil je niet weten
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:47
    Kijk zo koopt van Geel nu ook spelers in .....lekker veel voor weinig.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:50
    En Overmars teveel voor weinig.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:55
    Ik begrijp wel dat 252 miljoen verdienen in 5 jaar teveel is voor Feyenoord.....dat geeft ook niet, verschil moet er zijn .
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:01
    Het is nu eenmaal makkelijker geld verdienen, zonder een schuld.
    Maar Overmars was weer laat dit jaar en moest een noodsprong maken, na een hele zomer zinloos onderhandelen in Zuid Amerika.
    Nu heeft hij 2 veel te dure spelers gekocht.

    En nog wat mislukte spelers. Dus afwachten maar of het een succes word.

    Misschien kan hij over een maand wel weer op zoek, naar trainer nr4.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 09:02]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:07
    Het gaat altijd over het saldo, wat blijft er over na de minnen en de plussen........de rest is niet belangrijk.

    Althans; "de rest" aan prijzen ontbreekt volkomen en dat is de Directie incl., van der Sar uiteraard wel te verwijten.
    Vind ik leuk
    pietprecies +4233
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:55
    Ben ik niet helemaal met je eens, Ajax had juist relatief vroeg al spelers gehaald zoals Bandé en Schuurs.

    Natuurlijk ook wel mindere spelers zoals Kristensen, Orejuela enz.

    Voor Blind hebben ze wel wat veel betaald idd maar Tadic vind ik tot nu toe zn geld absoluut waard.

    Vergeet ook niet dat tegenover die paar goedkope misperen ook deals als Sanchez staan waar je in een jaar gewoon meer dan 30 miljoen op verdient.
    Vind ik leuk
    Enden +3943
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:59
    Wanneer je mega veel voor speler ontvangt kan je er ook super veel aan uitgeven.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:03
    Natuurlijk kan dat.

    Maar je kan het ook over de balk gooien nu. En dat idee krijg ik wel.
    Vind ik leuk
    Enden +3943
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:10
    Tadic was een goed bedrag voor een goede speler. Voor dat bedrag kon je geen betere kopen
    Voor Blind is idd te veel betaald, maar speelt wel op de posities waar we iemand nodig hadden. Nederlands, Ajax achtergrond, ervaren meer betaald om concurrentie gelijk af te troeven.
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +166
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:26
    Als ze op deze wijze de groepsfase halen is het pure winst. Je kunt dan ook merken dat alle focus op die kwalificatie ligt. De competitie is nu nog niet belangrijk. En met een beetje succes in de groep zal naast de directe opbrengst ook de indirecte winst (tranferwaardes) nog verder oplopen. De Ajax-naam als "talentenmakerij" hoog houden kan leiden tot een structurele versterking. Desnoods zonder schaal nu.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:17
    Dat is dus de kwaliteit, laag inkopen en hoog verkopen......een heeeeel oud principe.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:03
    Marc: veel geld verdienen maar geen prijzen winnen.
    Beetje raar, nota bene een ex prof voetballer !
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:07
    We gaan het zien. Heb geduld, hoe moeilijk dat ook is.

    Eerst dit weekend maar weer eens.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 09:08]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:14
    Het grappige is dat Ajax wel de poen heeft maar de Directie van ex profs niet weten hoe ze een prijsje binnen moeten slepen in 4 jaar en Feyenoord met veel minder dat wel doet......
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:22
    Grappig?? Treurig....!!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:31
    Nou ja treurig......als ze nu geen geld te makke hadden, ja.....
    Maar ze hebben een prachtig kapitaal om mee te werken dus we moeten er ook geen al te groot drama van maken.
    Ze moeten nu echter wel kampioen worden.
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +166
    zaterdag 18 augustus 2018 om 15:18
    Scherp, Wim Jansen! (die scharen bedoel ik).
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7039
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:50
    Precies, Binnenkant. Bij Trencin is dit gemakkelijk want die hebben geen verwachtingspatroon waar ze aan hoeven voldoen. Ajax moet altijd presteren. Zoveelste onzinnige column van Jaap de Groot.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +1110
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:01
    Vergeet niet dat Jaap de Groot een boezemvriend van Cruijff was, de enige journalist die bij hem thuis mocht komen en die altijd louter positief over hem schreef.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:27
    Noooou, nee:
    Derksen en Barendse waren ook van "die kornuiten" op bezoek bij Cruijff in Barcelona.....
    Boezemvrienden.....ik denk het niet ha ha

    Cruijff was een goede strateeg, niet allen in het voetbalspelletje.
    Jaap was gewoon een Lakei die goud waard was als hoofdredacteur van de grootste krant van Nederland.....
    Derksen was een bruikbare pion als baas bij het blad VI.
    Barendse had een leuk best bekeken sportprogramma; Barendse en van Dorp.
    Tenslotte van Gelder die bij de NOS werkte.........
    Mooie he.......ha ha heel Nederland was afgedekt en kreeg Johan's mening in de strot geduwd.
    Johan koos zijn "vrinden" met zorg en gelijk had hij.....
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 09:58]
    Vind ik leuk
    MedusAZ +1110
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:41
    Jaap de Groot was boezemvriend en huisvriend van Cruijff. Dat is een feit. Zoek het maar op.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 18 augustus 2018 om 20:23
    Ha ha je bent zo'n lieve naieve jongen....ik denk; nou ja, hij begrijpt het niet, maar niets aan veranderen, ik ga het niet verstoren ook.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +1110
    zaterdag 18 augustus 2018 om 23:56
    Als je je kop in het zand steek en feiten ontkent, dan zal je een donker leven hebben.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zondag 19 augustus 2018 om 03:57
    Nee, jongen je bent jong en wat naief...dat hoort bij elkaar en daar is ook niks mis mee.

    Zoals ik je al liet weten, Barendse, Derksen e.a. waren meer dan welkom in Huize Cruijff, zo ook de Groot.
    Waarom: omdat ze invloed hadden......

    Je vaststelling van; " boezemvrind de Groot was de enige" is aantoonbare onzin, hij was helemaal niet de enige ha ha dat is zo lief naief van je om dat te denken en te geloven......

    Lees dit tenslotte:
    http://www.soccernews.nl/news/349748/derksen-over-cruijff-ik-liet-me-wel-inpakken-maar-dat-had-een-reden
    Vind ik leuk
    MedusAZ +1110
    zondag 19 augustus 2018 om 10:15
    De Groot schreef de bio van Cruijff, samen met Cruijff en dan nog zeg je dat ze geen boezemvrienden waren!? Domoor. Derksen en Barends (zonder e!!) Spraken hem ook, maar De Groot was zn boezemvriend. LEES JE EENS IN MAN.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zondag 19 augustus 2018 om 20:38
    De Groot is een schrijver van beroep knul.......
    Vind ik leuk
    MedusAZ +1110
    zondag 19 augustus 2018 om 22:21
    Zeg nog eens iets doms, piemelkopje. En nee ik ben geen knul.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zondag 19 augustus 2018 om 22:49
    wat ben je dan ?
    ( ha, ha, piemelkopje is wel een leuk naampje trouwens )
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zondag 19 augustus 2018 om 23:55
    Ik ga het allemaal tegen Poseidon vertellen hoor !
    Vind ik leuk
    Hast57 +647
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:49
    En daarom is er in zijn "persblaadje" nooit een eerlijke discussie gevoerd over de Cruijff revolutie. Nu slaat hij ook weer wartaal uit dit verhaal had hij vorig jaar moeten schrijven toen Trencin 5e in de competitie werd. Hij zal altijd voor tweespalt binnen Ajax blijven zorgen met nog een paar revolutionaire. Bah eng mannetje.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 18 augustus 2018 om 10:02
    Dat was de kracht van Cruijff, hij snoerde ze niet alleen de mond maar waren ook z'n boodschappen jongens, "wat nu afhankelijke journalisten" ha ha
    Derksen zg altijd kritisch over alles en iedereen durfde nooit hard uit te halen naar Ajax hoor, zo partijdig en hypocriet als de pest dus.
    Derksen heeft dat zelf ook toegegeven tijdens een interview met Pauw.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +1110
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:42
    Ga nou toch eens weg net je Derksen. Het gaat hier over De Groot.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:12
    Maar doen dat dus niet de afgelopen 4 jaar.........rare excuses, laat ze eens wat winnen man met al die poen !
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7039
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:24
    Ja omdat ze de afgelopen 4 jaar dus geen grote aankopen hebben gedaan en hebben gemerkt dat je met die visie steeds verder achterop raakt
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:35
    Ajax heeft een relatief jonge onervaren Directie, net als hun werknemer de Hoofd Trainer.
    Dan moet men dus leren in de praktijk, het verhaal van schade en schande, waar we nu midden in zitten en proberen uit te komen dit seizoen.
    De tijd dringt wel......
    Vind ik leuk
    Adje80 +8257
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:15
    Zo makkelijk inderdaad. Ze worden vijfde in de slowaakse competitie komop zeg dat is nog een heel stuk minder dan de eredivisie...nu winnen ze toevallig een keer van een heel matig feyenoord en dan komt zo'n beterweter met dit verhaal aanzetten
    Vind ik leuk
    Krav +37
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:06
    Precies dat dus
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:08
    Toch is het een feit. Dat heeft heel Europa kunnen zien. Er moet wel gezegd worden, benut 010 ook maar de helft van hun kansen, Trencin met een pak op hun broek naar huis was gestuurd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:37
    Tuurlijk, maar op basis hiervan kun je toch niet het beleid van een club als voorbeeld stellen.
    Trencin is een club zonder verwachtingen. Neemt niet weg dat dit heel knap en slim is.
    Vind ik leuk
    JWK +173
    zaterdag 18 augustus 2018 om 10:30
    Dat zit ‘m in de kwaliteit van de Feye spelers!
    Als de kwaliteit hoger wad geweest had zich dat in doelpunten kunnen uitdrukken.
    Vind ik leuk
    Thobar +3977
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:28
    Na 10 minuten was de wedstrijd gespeeld wat er daarna gebeurde dwz al die kansen van Feyenoord zegt nets meer.
    Trencin hoefde helmaal niet meer en heeft de wedstrijd uitgevoetbald op de koop toenemend dat ze nog een paar goals tegen zouden krijgen maar dat lukte Feyenoord nog geeneens.
    Vind ik leuk
    Hast57 +647
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:44
    Ja en.... Als Ajax hetzelfde had gedaan waren het dubbele cijfers geworden. Het is altijd. Als, als, als, als. Kansen creëren tegen een amateur club is niet zo moeilijk maar als het aan kwaliteit ontbreekt om ze te maken wordt het een ander verhaal. Ook dat heeft heel Europa gezien.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1862
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:28
    Trencin scoorde 5 keer, dus dat pak op hun broek had wel meegevallen.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zondag 19 augustus 2018 om 06:47
    ja....als je een masochist bent....
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:20
    Exact, spelers die het beginniveau van Top nl moeten hebben zijn schaars. Daarbij, trencin moet niet presteren, maar MAG presteren. De druk vanuit de achterban, pers etc is daar nagenoeg 0. Ook dat maakt een verschil voor een speler. Zet de spits van Trencin de spits bij Heerenveen en ik moet het nog zien. Lekker makkelijk scoren weer. Heel de wereld weet en ziet dat je met enkel talenten Europa niet veroverd. Of is meneer de Groot de jaren 90 en 2003 alweer vergeten ( Ajax dan ) daar liepen volgens mij wel een aantal dragende ervaren krachten bij waar je in deze tijd voor MOET betalen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 11:13]
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:38
    Inderdaad, en die ga je nergens voor niets ophalen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:59
    Hij lult ook maar wat, want Feyenoord had normaal gesproken deze ploeg huilend naar huis gestuurd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:01
    Feyenoord kan ze bij trencin ophalen maar die spelen volgens cruijff stijl dus dat gaat niet passen.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1862
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:24
    Bij Trencin
    Vind ik leuk
    Fritske01 +1961
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:27
    Je kunt niet zeggen dat Ajax niet succesvol is.
    Hadden ze er nog beter voorgestaan als de JC visie ongewijzigd aangehangen was is maar de vraag.
    Dat het werkt voor Trencin is nog geen reden om te denken dat dit ook voor een gearriveerde club werkt.
    Vindt het echter wel een mega prestatie van La Ling.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1858
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:31
    Succesvol waarmee, er heerst prijzendroogte in de tweede voetbalhoofdstad van Nederland
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 08:31]
    Vind ik leuk
    Summit +439
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:34
    En de eerste is?
    Vind ik leuk
    HupHolland +1862
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:30
    Den Haag
    Vind ik leuk
    Sil95 +10728
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:43
    Amsterdam blijft voor eens en altijd de voetbalhoofdstad van dit land. Al is het alleen vanwege de prijzenkast en de grootte van de club Ajax.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:02
    God, daar heb je hem ook weer. Je bent een zin vergeten, iets met snaveltjes.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1858
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:04
    Ja die staan weer wagenwijd open maar na afgelopen zaterdag was het weer oorverdovend het gefluit in de die betonbak...maar nu is het weer de polonaise lopen..het lijkt op een vorm van borderline
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 09:04]
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:05
    Welkom bij de grootste club van Nederland.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 09:05]
    Vind ik leuk
    danny1974 +1858
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:28
    #borderline
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20434
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:34
    #dwangneuroot
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:26
    Daar is Danny ook weer, iedere keer de gelijke onzen die er bin jou uitkomt. Ik denk dat je op school gepest bent door den paar Ajax Fans en Nu als Therapie hier bent om het allemaal te vergeten en lekker anoniem terug te pesten. Klinkt n beetje zielig allemaal Danny
    Vind ik leuk
    danny1974 +1858
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:28
    Goede teksten...amiga
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:38
    Helemaal met je eens Frits.
    Vind ik leuk
    Krav +37
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:22
    De cruijffvisie die bij barca wel lukte faalde bij ajax.

    Puur omdat de jeugdspelers bij barca meteen al bij een topclub zitten. Bij ajax gaan ze jong weg omdat ze elders veel meer kunnen verdienen. Bij barca blijven jeugdspeler tot hun 34e

    Je kan dus nooit bouwen.

    Ik heb al vaker voorgesteld: bouw verdiepingen op je salarisplafond. Je kan pas na 4 jaar boven het salarisplafond uitkomen bijvoorbeeld.

    Veel spelers willen jong weg want zitten al snel aan het plafond.

    Zo voorkom je gezeur over salaris. Want iedereeen kan doorgroeien.

    Je hebt ook meer aan 14 topspelers dan de visie van mvg om er 28 te kopen die matig zijn. Je kan er immers maar 11 opstellen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 11:29]
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2608
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:28
    Dus eigenlijk is Cruijff de man achter Trencin, volgens De Groot.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:29
    Ling zit daar al tien jaar. Heeft een begroting van 2 miljoen en word 5e in Slowakije ...
    Nou nou, dan ben je een topper.

    Feyenoord bakte er gewoon niks van. Ook niet tegen IJsselmeervogels, in deze vorm.

    Gewoon weer onzin dus.
    Vind ik leuk
    RR12 +419
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:30
    Dit soort "onafhankelijke" journalisten leggen ook een link met Cruyff als het gaat om het verse brood bij de bakker om de hoek.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37897
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:30
    Wat een enorm slecht verhaal.

    1. Johan Cruijff vond ook gewoon dat Ajax spelers moest kopen. Juist die spelers die dit jaar zijn gehaald past bij de visie-Cruijff van toen.
    2. Ajax wist nog maar 1.5 jaar geleden een Europese finale te halen met 'verassend aanvallend voetbal'. Cruijff zei ook dat dit nooit structureel zou kunnen maar wel weer incidenteel.
    3. Trencin is niet 'de ijsselmeervogels van Slowakije'. De budgetten zijn daar helemaal niet allemaal hoog.
    4. Trencin scoort structureel helemaal niet hoog in Slowakije. De afgelopen twee jaar werden ze 4e en 5e. Een ranking waar in de club niet tevreden op teruggekeken wordt. Een groepsronde in Europa werd helemaal NOOIT gehaald. Tel Aviv, Rapid Wien; ze waren allemaal een forse maat te groot.

    Jaap probeert hier weer goedkoop te scoren op zijn 'vriendschap' met Cruijff.
    Alles wordt visie-Cruijff genoemd als het hem uitkomt.

    En o ja: Bailey noemen is leuk hor. Is dan ook de enige speler die echt doorstoomde naar een Europese subtop buiten Skrtel. Deze laatste speelde ook 16-17 jaar geleden even bij Trencin...

    Smerig en zeer goedkoop. Slechte journalistiek ook.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 08:35]
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:40
    Goed verhaal.
    Vind ik leuk
    Enden +3943
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:02
    Netjes het onzin artikel aan de kant gezet.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1559
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:57
    Prima stuk! Natuurlijk lopen er af en toe leuke spelers binnen die in Nederland niet kunnen doordat ze in Nederland een relatief hoog salaris moeten verdienen. Dat is de reden dat Bailey bij Trencin kwam in plaats van bij Ajax. Hetzelfde gold voor Moses Daddy, die heeft daar ook kort gespeeld. Maar nu hebben ze spelers die het niet gered hebben bij Ajax en Feyenoord. Sleegers bakte er niet zo lang geleden niets van bij NEC. De reden dat Feyenoord van ze verliest was in de uitwedstrijd onderschatting en amateurisme, in de thuiswedstrijd was het niet meer goed te maken. Overigens ziet Feyenoord er niet goed uit en gaan ze Vilhena ook nog verkopen (geld nodig?)….
    Vind ik leuk
    Der Monarch +1987
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:30
    Is het het succes van Trencin, of het falen van Feyenoord?
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:43
    Ik weet het wel, maar ik wil het snel weer vergeten.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1862
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:34
    Het antwoord daarop lijkt mij duidelijk
    Vind ik leuk
    Storm015 +132
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:32
    Jaap de Groot noem ik “een achter de feiten” man. Eerst dat gedoe met Ling over een op te stellen rapport in opdracht van JC. Toen een slecht verkopend boek over JC en nu dit weer. Beetje lijkenpikkerij Japie, maar van de wakkerste krant van NL kan je alles verwachten en zo kom je toch weer een beetje in beeld, toch....Jaap.
    Zelf gemaakt , je zult niet gevraagd zijn om een artikel als dit, heet dit niet uitgerangeerd??
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 08:34]
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:45
    Jaap mist zijn column van Cruyff. Driessen haalt hem nu in, als kapitein van het ochtendgejank.
    Vind ik leuk
    Moonrock +956
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:35
    Ik zou als ik Feyenoord was even het in de gaten houden, ben fan.
    Vind ik leuk
    renemar +496
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:43
    Beetje makkelijke scorebord journalistiek. Ja, Trencin heeft feijenoord uitgeschakeld. Maar laten we eerlijk zijn, als het donderdag 10-3 zou zijn geworden had je gezien de kansen niet raar hoeven op te kijken.
    Feijenoord heeft het gewoon uit enorm laten liggen. En bewezen over heel weinig intelligentie te beschikken. Als je binnen 10 minuten 1-0 maakt (had al eerde gekund) heb je nog 80 minuten om er 3 te maken voor een verlenging. Dan oet er toch iemand in de ploeg staan die na de furieuze start even op de rem gaat staan. Nu wilden ze z.s.m. de tweede maken waardoor achterin totaal geen organisatie was met als gevolg de 1-1 binnen een minuut. Amateurisme ten top.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6093
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:52
    maar als je de kansen in Trentin had mee gerekend hadden ze nog uitgeschakeld geweest daar het het 10 - 0 kunnen worden
    Vind ik leuk
    renemar +496
    zaterdag 18 augustus 2018 om 13:25
    De eerste helft ja, maar in de tweede helft had feijenoord ook daar genoeg kansen. Ben geen fan van feijenoord maar het is enorm jammer dat ze uitgeschakeld zijn. Als Ajacied gunde ik het de rotterdammers.
    En laat die clubs nog 10 keer een tweeluik spelen, dan wint feijenoord 8 keer.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:50
    Feijenoord moet zich schamen. Dát is wat er aan de hand is. De verantwoordelijken die de club met zo'n elftal het seizoen in hebben gestuurd dienen aangepakt te worden, maar dat is vooralsnog niet gebeurt. Topclub onwaardig en daarmee seeveert de club zichzelf eigenlijk af als topclub.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:57
    Gio is de beste trainer van de laatste 15 jaar, voor Feyenoord. Na van Marwijk.
    Vind ik leuk
    Mari +7585
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:52
    Trencin heeft mazzel gehad dat ze niet met 10-1 verloren.
    Niemand begrijpt deze maffe uitslag.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 08:53]
    Vind ik leuk
    HupHolland +1862
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:37
    Welke maffe uitslag? 10-1 of 1-1.

    Ik begrijp het dondersgoed, Feyenoord was niet in staat om meer dan 1 keer te scoren. Dat kun je alleen Feyenoord aanrekenen. Dat daar geen koppen rollen is onvoorstelbaar.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:53
    De eerste keer dat ik het eens ben met de Groot die bij De Telegraaf mag blijven werken tot hij 150 wordt als hij maar in iedere bijdrage de naam Cruijff
    als aanbidding aanhaalt.
    Vind ik leuk
    Morris +22445
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:37
    Waar ben je mee eens?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:39
    De ideale partner voor Ajax etc.,
    Vind ik leuk
    Morris +22445
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:42
    Nee joh.. Wat moeten we ermee?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:47
    Samenwerkingsverbanden leggen, netwerken niet alleen in Oost Europa, Zuid Amerika maar ook elders, Midden Oosten lijkt mij ook goed.....
    Afgezien van de Groot.
    Ik heb la Ling 100 x liever ( nou ja liever ) dan v.d Sar als Ajax AD hoor....la Ling bewijst zich en v.d Sar gaat alleen maar af.
    Prachtig wat la Ling daar doet met 2x niks aan geld.
    Vind ik leuk
    Morris +22445
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:53
    Wat bereikt la ling dan?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:56
    https://nl.wikipedia.org/wiki/AS_Tren%C4%8D%C3%ADn

    t'is een beetje veel, hartstikke leuk gedaan van la Ling !
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25330
    zaterdag 18 augustus 2018 om 08:57
    Onzin. Moet Ajax niet doen. Van Ajax Cape Town hebben ze ook weinig plezier.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:41
    Wat heeft Cape Town nu te maken met.......?! pfhhhhh
    Niet elk huwelijk slaagt, kijk maar naar je eigen huwelijk !
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25330
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:45
    Daarom geloof ik niet in het huwelijk!

    De link tussen een satellietclub zie je toch wel?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:53
    Een blinde gok ha ha ha, gelukkig goed uitgepakt......pfhhhhh

    Je moet met kleinere clubs samenwerken, samen sterker tegen de grote jongens.
    Het barst in de wereld van talent; je moet ze echter opzoeken, opleiden, behouden voor even etc., en dan met z'n allen veel geld verdienen aan de verkoop.

    Midden Oosten, Oost Europa, Zuid Amerika,China, Japan etc.,
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25330
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:59
    Samenwerken zoals NAC en Vitesse doen is wat anders anders dan een satellietclub zoals Ajax Cape Town.

    Enne..trouw niet voor je 40 bent, pik ;-)
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 18 augustus 2018 om 10:05
    Cape Town gewoon niet gelukt, maar nogmaals, niet elke samenwerking slaagt, net als een huwelijk maar er zijn ook miljoenen mensen die dolgelukkig zijn met hun partner.
    ( de eerste 5 jaar dan.......;)
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25330
    zaterdag 18 augustus 2018 om 10:16
    Maar als een huwelijk niets slaag, is scheiden de beste optie. Maar Ajax en Ajax Cape town kunnen niet zonder elkaar.. wel een lieve gedachte! Een dure keuze ook ;-)
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 18 augustus 2018 om 10:09
    Over dat laatste: dat zei ik ook steeds tegen mijn pik maar mijn pik luisterde niet, die leidde een eigen leven en ik er maar achteraan hollen......zo het huwelijk in.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25330
    zaterdag 18 augustus 2018 om 10:14
    Zolang je pik tijdens het huwelijk maar nergens meer achteraan holt ;-)
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 18 augustus 2018 om 10:28
    tsja, ik ben dus 3 x gescheiden.......ha ha ik was nog al een atletische figuur, ik kon het hollen niet laten zal ik maar zeggen.....
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:07
    Vergelijken van Trencin met IJsselmeervogels.... IJsselmeervogels doet niet mee in de top van de tweede divisie dus geen top amateurploeg. Daarnaast gaat IJsselmeervogels gewoon vol de transfermarkt op, dus die De Groot weet niet waar die het over heeft.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 09:09]
    Vind ik leuk
    Rkoeman +18
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:21
    De Groot doet zijn zoveelste poging om de vijfde colonne weer in beweging te krijgen.
    Vind ik leuk
    Morris +22445
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:36
    Japie gaat weer eens kort door de bocht..

    Ik lees nul argument, nul uitleg.

    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25330
    zaterdag 18 augustus 2018 om 10:19
    Japie is gewoon lekker aan het stoken. Proberen nog meer onrust te veroorzaken. Typisch Telegraaf..
    Vind ik leuk
    Muscles +710
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:37
    Ik ben het eens qua partnerschap en scouting. Echter, Ajax is groter dus ook Scandinavië, Zuid-Amerika, Afrika en het Verre Oosten zijn aandachtsgebieden
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:44
    Die Jaap de Groot begint een beetje van het padje af te raken en is hardstikke naïef. De Slowaken gaan er de volgende ronde zeer waarschijnlijk gewoon af. De waan van de dag regeert maar weer eens. Ajax probeert het met eigen jeugd, maar als je halve elftal bijna ieder jaar wordt leeggekocht, kan je het echt niet alleen maar met eigen jeugd doen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:46
    Dat Slowaakse clubje heeft gewoon laten zien hoe je onderschatting het beste kan afstraffen. Ruim 17 jaar geleden Speelde Lazio in de CL thuis tegen Feyenoord. Buiten Veron stond er een veredeld 2e elftal en leidde Lazio bij rust met 1-0 (werelddoelpunt Veron). In de 2e helft bracht toenmalig Feyenoord coach Leo Beenhakker een ontketende Tomasson in het veld en die schoot er effe 2 in en Feyenoord won met 1-2 in Rome. Twee weken later kwam Lazio op volle oorlogsterkte naar Rotterdam. Met Neved, Veron, lopez, Salas, Oddo en Couto in de gelderen kwam Lazio niet verder dan 0-0. Onderschatting is in het voetbal, Dodelijk. vergeet dat niet.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 18 augustus 2018 om 09:47]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20434
    zaterdag 18 augustus 2018 om 09:50
    Wat een gezeik weer van Vlashaar de Groot.
    Vind ik leuk
    pietprecies +4233
    zaterdag 18 augustus 2018 om 10:21
    Tja, als je maar lang genoeg volhoudt dan lukt het wel eens een keer maar deze man gaat al de fout in door een vergelijking met Ajax te maken.

    Trencín doet het dit jaar inderdaad leuk maar volgens mij spelen ze EL terwijl Ajax zich probeert te kwalificeren voor de CL..

    Daarnaast lopen er bij Ajax zat spelers rond in de selectie die zelf opgeleid zijn.

    Je kan alleen niet verwachten dat je er structureel 11 op kan stellen waar je de competitie mee wint en ver komt in Europa.

    In landen als Slowakije kan dat wel aangezien andere clubs ook niet het geld hebben om spelers te kopen waarmee je jezelf echt beter maakt dan de rest van de competitie, dan kan je met slim en goed opleiden een heel eind komen.

    Trouwens, afgelopen seizoen werden ze ook 5e ofzo..
    Vind ik leuk
    ForzaToro +82
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:07
    De Cruyff methode is achterhaald. Je ziet het met spelers als Frenkie de Jong en Justin Kluivert, dat soort gassies spelen een paar goede wedstrijden en worden dan alweer weggekocht. Op die manier lukt het je natuurlijk nooit om een team op te bouwen met jeugdspelers die je door de jaren heen volledig op elkaar in laat spelen. Die tijd heb je gewoon niet. Vasthouden aan zo'n methode gaat je geheid de kop kosten, dus ik ben blij dat ze eindelijk eens wat grote aankopen hebben gedaan.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1862
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:41
    Ja, als je dit soort talenten zo makkelijk laat vertrekken, dan heb je natuurlijk wel gelijk.

    Als je een sanchez bijvoorbeeld verkoopt voor 40 miljoen, dan haal je daar per direct een verdediger voor 20 miljoen voor terug. Vervolgens heb je geen gaten in je elftal en kun je weer afwachten wat de jeugd opleverd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 18 augustus 2018 om 11:12
    Ben het helemaal met hem eens! Heel goed beleid gevoerd! Ajax moet echt Moniz aanstellen als trainer!
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1931
    zaterdag 18 augustus 2018 om 12:49
    Man man man.. alsof Nederland verbaasd is dat feyenoord met dit spelersmateriaal en deze coach verliest van zo'n elftal.. het was Trencin ook wel aan hun stand verplicht.. er loopt een rechtsback in de basis van feyenoord die nog niet eens op zou vallen bij de IJsselmeervogels en ze halen een waardeloze middenvelder terug die overal is mislukt en doen alsof de verlosser teruggekeerd is.. verder geeft feyenoord de voorkeur aan een opa die max 70 minuten kan spelen..
    Vind ik leuk
    Lady Sam +145