'Ik sta open voor het Nederlands elftal, maar het wordt een heel moeilijk verhaal'

    'Ik sta open voor het Nederlands elftal, maar het wordt een heel moeilijk verhaal'

    donderdag 13 september 2018 om 19:44

    Robin van Persie staat open voor het Nederlands elftal, maar zegt dat het een 'moeilijk verhaal' wordt. Van Persie (35) speelde een jaar geleden tegen Frankrijk zijn laatste interland voor het Nederlands elftal.

    "Ik heb al eerder aangegeven: ik zal nooit bedanken, maar de bondscoach is vrij duidelijk geweest in de media", vertelt Van Persie aan FOX Sports. "Het wordt een heel moeilijk verhaal. Daarin is hij duidelijk."

    "Ik ga er niet vanuit dat ik nog word opgeroepen, want hij heeft het duidelijk aangegeven. Of ik er nog op zit te wachten? Ik sta er voor open. Als hij me oproept moeten we rustig kijken hoe hij het ziet. Dan moet ik kijken of het mij goed uitkomt op dat moment. Op basis daarvan moeten we een keuze maken."

    Plaats een reactie

    Aal +22128
    donderdag 13 september 2018 om 19:45
    Nee joh..... hebben we een veteranen Holland dan?
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8686
    donderdag 13 september 2018 om 19:53
    Yep, dat zijn de oud internationals die volgens mij alleen op nieuwjaarsdag voetballen
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17790
    donderdag 13 september 2018 om 20:51
    Tegen de Koninklijke HFC, toch?
    Vind ik leuk
    Romario9 +11817
    donderdag 13 september 2018 om 20:50
    Toch siert het hem dat hij er niet zelf voor bedankt. Trots om voor z’n land uit te mogen komen. Zo hoort het.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17790
    donderdag 13 september 2018 om 20:53
    Volgens mij bedanken weinig spelers voor die eer, de meesten blijven hopen.
    Zoals v. Persie nu ook..
    Vind ik leuk
    Echt? +3606
    donderdag 13 september 2018 om 22:03
    En welke Nederlandse spits is nog beter dan RvP?
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 22:16
    Daar wilde ik op antwoorden met Huntelaar maar ik heb eigenlijk zo mijn twijfels als ik door mijn Ajax bril kijk wel.Maar als ik die bril afzet is dat toch niet waar.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3270
    donderdag 13 september 2018 om 23:54
    Nou als je kijkt naar de 30+ spelers wel.
    Maar lever speelt het Nederlands elftal 4-4-2 met depay & Babel, frenkie blind Wijnaldum & propper op het middenveld, en achterin de vrij de ligt van dijk & tete dan denk ik dat je een leuk elftal heb.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 07:35
    Dat je überhaupt blind durft te noemen ......😥😥😥😥
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3270
    vrijdag 14 september 2018 om 11:13
    Blind op het middeveld he, in de verdediging moet hij eigenlijk niet spelen
    Vind ik leuk
    yuuup +9539
    vrijdag 14 september 2018 om 06:41
    Al zou Van Persie bij Ajax spelen zou hij nog gewoon topscorer worden.
    Vind ik leuk
    fier&koen +585
    donderdag 13 september 2018 om 19:48
    Niet meer doen joh. Prachtige carrière gehad nu lekker afbouwen en afsluiten bij Feyenoord dikke prima. Niet meer aan beginnen is geen eer meer aan te behalen evenals Huntelaar. Is gewoon een gesloten boek we moeten het nu stellen met rooie Babel en Memphis. Mooie tijden beleeft en verdient in mijn ogen (als ajacied) een afscheid bij oranje. Maar ajb niet meer selecteren dat verdient de beste man niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 20:30
    Tog even de beste speler van de Eredivisie. Die laat je dus weg.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 19:48
    mensen die zeggen dat hij te oud is... dat hij niet fit meer is... dat hij het niet meer aankan.... wordt daar zo gestoord van. Je ziet het nu. speler van de maand. hij is onwijs fit en staat nog steeds open voor oranje. haal hem er dan gewoon bij. niet alleen om te spelen. maar ook de ervaring die hij heeft. hij kan de jonkies een beetje helpen etc. ik heb liever een fitte van persie dan een luuk de jong
    Vind ik leuk
    Utrecht FC +1147
    donderdag 13 september 2018 om 19:50
    Mee eens. Hij is de beste Nederlandse spits op dit moment. Zonder twijfel.
    Vind ik leuk
    chicken +11365
    donderdag 13 september 2018 om 21:02
    Maar das ook niet moeilijk..Nederlandse spitsen lijken uitgestorven..dost en weghorst hebben we..

    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 22:45
    we hebben onwijs veel goede spitsen gehad van persie bergkamp van basten. en nu is er inderdaad niks meer. daarom vind ik dat van persie gewoon erbij moet zijn. ervaring etc. dat heb je nodig in dit nl elftal
    Vind ik leuk
    chicken +11365
    donderdag 13 september 2018 om 23:07
    Man...we konden nieteens kiezen...bergkamp Kluivert makaay hasselbaink hooijdonk..
    Vind ik leuk
    rinirat +2652
    donderdag 13 september 2018 om 19:48
    Hou op nou!
    Vind ik leuk
    Robert_b89 +322
    donderdag 13 september 2018 om 19:54
    Echt he lachwekkend... Speler van de maand niemand die het er mee eens is... Beste spits van Nederland maakt de grap volledig.
    Vind ik leuk
    MaLoNoWa +6702
    donderdag 13 september 2018 om 19:56
    Ik ben het eens met speler van de maand en ik heb er meer gezien.

    Niet jokken he🙊
    Vind ik leuk
    Kaar +873
    donderdag 13 september 2018 om 20:03
    Niemand???
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 20:05
    ik ben het er absoluut mee eens! beste speler van de maand heerlijk
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 19:48
    Als spitsentrainer of mediachef
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 19:49
    Ik sta ook open voor het Nederlands elftal en is helemaal geen moeilijk verhaal.... voor dat geld wil ik wel de schoenen poetsen..
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4631
    donderdag 13 september 2018 om 20:19
    Schoenen poetsen verdient niet zoveel. Je moet kunnen voetballen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31824
    donderdag 13 september 2018 om 19:50
    Het wordt geen verhaal meer want je kan dat fysiek niet meer aan. Geniet van je laatste seizoen en klaar is kees.
    Vind ik leuk
    Kakkerlak +348
    donderdag 13 september 2018 om 19:53
    Laat m schitteren in de kuip dit laatste jaar...smullen van Robin moet je ons toch gunnen.Wat een schitterende speler.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4631
    donderdag 13 september 2018 om 20:21
    Waarom kakkerlak? Net zo nutteloos als 020, joden, fc fraude, vitesski enz.
    Vind ik leuk
    Kakkerlak +348
    donderdag 13 september 2018 om 20:47
    Dat mag jij vinden....Hier is het folklore.
    Ik ben een trotse kakkerlak, moralisme vind ik persoonlijk nuttelozer.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4631
    donderdag 13 september 2018 om 20:51
    Heeft niks met moralisme te maken maar met het feit dat het voer is voor hersenloze discussies en scheldpartijen hier.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12711
    donderdag 13 september 2018 om 19:56
    Dit moet je niet meer willen..
    Vind ik leuk
    fedor2501 +4631
    donderdag 13 september 2018 om 20:23
    Dat weet hij zelf ook wel denk ik maar het siert hem dat hij niet bedankt. Hoop dat deze legende net zo'n mooi afscheid krijgt als die andere legende Sneijder.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12711
    donderdag 13 september 2018 om 20:48
    Dat krijgt hij wel, topscorer Oranje aller tijden..
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26503
    donderdag 13 september 2018 om 19:58
    Nog steeds is RvP de beste spits die we hebben!
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 20:33
    wordt alleen maar beter dit jaar, let maar op.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12711
    donderdag 13 september 2018 om 20:49
    Op zich wel, maar hij kan bij Feyenoord al niet meer alles spelen..
    Dus Oranje is een gepasseerd station..
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26503
    donderdag 13 september 2018 om 20:52
    Volgens mij heeft hij alleen Trencin uit gemist.. Daar was hij overigens het hardste nodig. Maar ik ben met je eens dat je alleen bij Oranje kunt spelen als je topfit bent.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12711
    donderdag 13 september 2018 om 21:46
    Ja dat bedoel ik.. Hij moet zich gewoon richten op Feyenoord.. Oranje erbij is echt teveel gevraagd.. Maar technisch gezien is hij nog wel onze beste spits, al ben ik ook wel onder van Depay.. Los van zijn rare maniertjes..
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26503
    donderdag 13 september 2018 om 22:20
    Depay is zich geweldig aan het ontwikkelen inderdaad.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 22:47
    onzin. heeft de laatste 3 wedstrijden 90 minuten gespeeld en zelfs al een keer 3 keer in de week. is onwijs fit.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20979
    donderdag 13 september 2018 om 20:03
    Daley Blind is vergelijkbaar met een oude Trabant. Koeman selecteerd hem wel. Dus waarom RvP niet. Het downsizen van Oranje is al jaren geleden ingezet. Ik sta nergens meer van te kijken.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12711
    donderdag 13 september 2018 om 21:43
    Begrijp niet waarom Blind zo afgezeken wordt.. Hij hield zich tegen de extreem snelle nog aardig staande.. Ook bij Ajax speelt hij prima..
    Het is gewoon een hetze wat nergens op gebaseerd is..
    Vind ik leuk
    repeP +1169
    donderdag 13 september 2018 om 20:24
    Van Persie blijkt sinds zijn terugkomst naar Nederland steevast gentleman te zijn in zijn interviews, ook in deze.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4700
    donderdag 13 september 2018 om 20:32
    Met alle respect, het talent van RvP is nog altijd aanwezig maar hij is niet de oplossing voor Oranje
    Vind ik leuk
    JWK +416
    donderdag 13 september 2018 om 20:39
    Moet je niet meer willen...
    Vind ik leuk
    Kramertje +885
    donderdag 13 september 2018 om 20:56
    Van persie is ondanks alles nog steeds de beste spits van Nederland wil Koeman nog een keer een EK meemaken dan zal hij wel moeten om van Persie te selecteren.

    Met van persie zal Depay en Frenkie de Jong ook beter gaan spelen
    Vind ik leuk
    Kingb +28
    donderdag 13 september 2018 om 21:43
    RvP er zeker bij. Jongens trekken aan hem op. Zal een groot voorbeeld zijn en voorin ontbreekt echter nog aan kwaliteit. 35 kan zeker nog mee. Ik kijk met tennis naar Federer, Nadal en Williams. Denk samen met Robben heel bepalend voor Oranje zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 22:12
    Nee hoor, ga de hond maar uitlaten...................
    Vind ik leuk
    donderdag 13 september 2018 om 22:15
    Je moet zowieso 1 veteraan in de groep hebben.

    Robben of Van Persie hebben we nodig!!!
    Vind ik leuk
    Op afstand +678
    donderdag 13 september 2018 om 22:59
    Op 1 januari tegen kon.hfc met sjakie swart.
    Wat een vroege 1 april grap.
    Vind ik leuk
    Einstein71 +496
    vrijdag 14 september 2018 om 02:10
    Hij bedankt niet, maar we moeten er wel even rustig voor gaan zitten om te kijken of het allemaal wel past......

    Duidelijk toch? Niet meer oproepen. Trek als KNVB je conclusie! Geef hem zijn afscheid als topscorer. Dat verdient hij! In een volle Kuip afscheid nemen. Maar je moet dit niet willen meer in een Nederlands elftal in opbouw.
    Vind ik leuk
    Dharmpie +601
    vrijdag 14 september 2018 om 18:29
    Robin heeft nog voldoende eer om het beste uit zichzelf te halen om te laten zien dat hij nog niet op is. Hij oogt mega ontspannen en is zeer positief, volgens mij is zo'n speler er alleen al erbij hebben een stimulans voor een spelersgroep. Helaas zijn wij in NL niet zo goed in het "eren" van mensen. Dit geldt voor de meeste mensen die iets bereikt hebben. We lijken liever jaloers, afgunstig of zoeken redenen op waarom iemand dan toch niet is wat die persoon ( hij of zij) op dat moment is. In andere landen heeft men veel meer respect voor mensen die iets gepresteerd hebben, ook al is dat een tegenstander. Zie maar hoe Eniësta in Spanje behandeld wordt!
    Dat is echt een klasse mentaliteit.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws