Van Dijk speelt al weken met gebroken ribben: Wilde tegen Duitsland spelen

    Van Dijk speelt al weken met gebroken ribben: "Wilde tegen Duitsland spelen"

    maandag 15 oktober 2018 om 20:15

    Oranje-aanvoerder Virgil van Dijk voetbalt al bijna een maand met twee gebroken ribben, onthulde bondscoach Ronald Koeman tijdens de persconferentie van zaterdagavond. De centrale verdediger van Liverpool verliet na de 3-0 zege op Duitsland het trainingskamp van het Nederlands elftal en zal dinsdagavond niet meedoen tegen België.

    De KNVB sprak in zijn verklaring van 'een ribblessure', die Van Dijk had opgelopen tijdens de Premier League-wedstrijd tussen Liverpool en Southampton van 22 september. "Virgil speelt al een aantal weken met twee gebroken ribben", licht Koeman toe, geciteerd door de NOS. Liverpool had Van Dijk dan ook liever niet afgestaan aan het Nederlands elftal. "Maar Virgil wilde tegen Duitsland spelen. Dus nu moet je hen er ook wat voor teruggeven."

    Ook Ryan Babel kampt al enkele weken met een blessure. De aanvaller van Besiktas onthulde tegenover FOX Sports dat hij last van zijn rug heeft. "We hebben één of twee spelers waarvan we morgenvroeg (dinsdagochtend, red.) beslissen of ze kunnen starten", aldus Koeman, die echter geen namen noemt. De bondscoach maakt zich echter geen zorgen over eventuele absenties. "Ik denk niet: we hebben maar elf spelers. Nee, we hebben er 23 en die kunnen allemaal spelen."

    Poll

    Wint Nederland ook van België?

    (6240 stemmen)

    Plaats een reactie

    Zoonvanmnoma +7078
    maandag 15 oktober 2018 om 20:18
    Haha en die Bergwijn meldde zich af bij Jong Oranje met een bloedneus.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 20:24
    Maar debuteerde wel erg verdienstelijk, en er kunnen maar weinig spelers zeggen dat ze bij hun Debuut van Duitsland hebben gewonnen
    Vind ik leuk
    Gearry +598
    maandag 15 oktober 2018 om 20:37
    Nog minder kunnen zeggen dat ze dat deden met 3 doelpunten verschil.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 04:21
    Ook wel een beetje geflatteerd, niet?
    Vind ik leuk
    Gearry +598
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:16
    Dat maakt niet uit, ze zijn wel de eerste die het kunnen zeggen. :-p
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 20:19
    Als de belgen daadwerkelijk zonder courtois en lukaku spelen, zie ik nederland nog wel eens winnen
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3162
    maandag 15 oktober 2018 om 20:19
    Bikkel die van Dijk!
    Vind ik leuk
    035 +5819
    maandag 15 oktober 2018 om 20:47
    Vind jij hem ook verstandig?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89510
    maandag 15 oktober 2018 om 21:18
    Kan wel met een gebroken rib, gekneusd zal lastiger zijn. Buiten dat kan je een EK ticket bemachtigen via de UEFA Nations League. Degraderen doe je waarschijnlijk niet meer, je hebt het in eigen hand met een marge. Het is niet aan mij gericht maar ik vind het ook een bikkel. Pijn doen zal 't zeker hebben gedaan.

    We willen mannen zien, hier staan de mannen op 💪🏼
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 21:19]
    Vind ik leuk
    Stom +321
    maandag 15 oktober 2018 om 23:27
    Nee hoor ik zie liever vrouwen. Dat en leuk, hoogstaand en atletisch voetbal. Daar wringt helaas de schoen ;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89510
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:30
    Tegenwoordig kan je die keuze ook heel makkelijk maken. Ik zie ook graag vrouwen, maar liever naast, onder en of op me dan kijkend naar vrouwen op tv. ;-)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 08:30]
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3162
    maandag 15 oktober 2018 om 21:42
    Dat laat ik aan de artsen over. Als het niet vertrouwd was geweest, was er wel ingegrepen.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 20:23
    Van dijk ga je missen geweldig snap steeds meer dat hij wel wat mocht kosten .
    Vind ik leuk
    NvC +4213
    maandag 15 oktober 2018 om 20:24
    Als Belgie wint maar eerst een onderzoek doen om te kijken of het wel eerlijk is.
    Vind ik leuk
    ajaxdev +482
    maandag 15 oktober 2018 om 20:25
    zou me niet rijk rekenen, die belgen kunnen een aardig potje voetballen. verwacht een aardige wedstrijd
    Vind ik leuk
    SirUltionem +1925
    maandag 15 oktober 2018 om 20:32
    het schijnt dat ze niet altijd even eerlijk winnen...
    Vind ik leuk
    ajaxdev +482
    maandag 15 oktober 2018 om 20:51
    dat heb ik gelezen maar de meeste van die belgische ploeg spelen net als onze internationals in het buitenland. dat die belgen de regels een beetje met een korreltje zout nemen is niet nieuw. maar wel humor vind ik
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3119
    maandag 15 oktober 2018 om 20:29
    Liverpool heeft de laatste weken wel pech met blessures. Deze interland keren Van Dijk en Salah al eerder terug wegens blessures. En ik las net dat Mane zijn duim heeft gebroken en zeer waarschijnlijk ook terug zal vliegen naar Liverpool. Hopelijk zijn ze allemaal weer op tijd fit. Geen van deze drie wil je een wedstrijd moeten missen.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 20:33
    Dat wil je nooit, maar het had wel op een veel slechter moment gekund gezien het programma voor de rest van deze maand: Huddersfield, Crvena Zvezda en Cardiff.
    Vind ik leuk
    Degier +437
    maandag 15 oktober 2018 om 21:05
    Mane lijkt me geen probleem met een gebroken duim (je moet hem alleen niet op doel zetten).
    Vind ik leuk
    Blindsy +12281
    maandag 15 oktober 2018 om 21:01
    Van Dijk is een grote Baas.
    Vind ik leuk
    Degier +437
    maandag 15 oktober 2018 om 21:03
    Ik dacht dat Babel geblesseerd was aan zijn kapsel (en dan bedoel ik niet het kapsel van zijn knie).
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89510
    maandag 15 oktober 2018 om 21:15
    Beest 💪🏼
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 21:31
    Bikkel junge
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2490
    dinsdag 16 oktober 2018 om 00:40
    Cillessen , Dumfries , de Vrij , De Ligt , van Aanholt , Wijnaldum , Blind , F de Jong, Memphis , L. de Jong , Bergwijn
    Vind ik leuk
    Bill +775
    dinsdag 16 oktober 2018 om 03:52
    Met de vrij wordt nederland er niet zwakker op.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:04
    Virgel is dat een ander woord voor bikkel????? Bikkel van Dijk
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws