Van Dijk speelt al weken met gebroken ribben: Wilde tegen Duitsland spelen

Van Dijk speelt al weken met gebroken ribben: "Wilde tegen Duitsland spelen"

Gepubliceerd: maandag 15 oktober 2018 om 20:15ma 15-10-2018 om 20:15

Oranje-aanvoerder Virgil van Dijk voetbalt al bijna een maand met twee gebroken ribben, onthulde bondscoach Ronald Koeman tijdens de persconferentie van zaterdagavond. De centrale verdediger van Liverpool verliet na de 3-0 zege op Duitsland het trainingskamp van het Nederlands elftal en zal dinsdagavond niet meedoen tegen België.

De KNVB sprak in zijn verklaring van 'een ribblessure', die Van Dijk had opgelopen tijdens de Premier League-wedstrijd tussen Liverpool en Southampton van 22 september. "Virgil speelt al een aantal weken met twee gebroken ribben", licht Koeman toe, geciteerd door de NOS. Liverpool had Van Dijk dan ook liever niet afgestaan aan het Nederlands elftal. "Maar Virgil wilde tegen Duitsland spelen. Dus nu moet je hen er ook wat voor teruggeven."

Ook Ryan Babel kampt al enkele weken met een blessure. De aanvaller van Besiktas onthulde tegenover FOX Sports dat hij last van zijn rug heeft. "We hebben één of twee spelers waarvan we morgenvroeg (dinsdagochtend, red.) beslissen of ze kunnen starten", aldus Koeman, die echter geen namen noemt. De bondscoach maakt zich echter geen zorgen over eventuele absenties. "Ik denk niet: we hebben maar elf spelers. Nee, we hebben er 23 en die kunnen allemaal spelen."

Poll

Wint Nederland ook van België?

(6240 stemmen)

Plaats een reactie

Zoonvanmnoma +6762
maandag 15 oktober 2018 om 20:18
Haha en die Bergwijn meldde zich af bij Jong Oranje met een bloedneus.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 20:24
Maar debuteerde wel erg verdienstelijk, en er kunnen maar weinig spelers zeggen dat ze bij hun Debuut van Duitsland hebben gewonnen
Vind ik leuk
Gearry +1531
maandag 15 oktober 2018 om 20:37
Nog minder kunnen zeggen dat ze dat deden met 3 doelpunten verschil.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 04:21
Ook wel een beetje geflatteerd, niet?
Vind ik leuk
Gearry +1531
dinsdag 16 oktober 2018 om 10:16
Dat maakt niet uit, ze zijn wel de eerste die het kunnen zeggen. :-p
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 20:19
Als de belgen daadwerkelijk zonder courtois en lukaku spelen, zie ik nederland nog wel eens winnen
Vind ik leuk
henkmeijer +3378
maandag 15 oktober 2018 om 20:19
Bikkel die van Dijk!
Vind ik leuk
NvC +9670
maandag 15 oktober 2018 om 20:24
Als Belgie wint maar eerst een onderzoek doen om te kijken of het wel eerlijk is.
Vind ik leuk
ajaxdev +676
maandag 15 oktober 2018 om 20:25
zou me niet rijk rekenen, die belgen kunnen een aardig potje voetballen. verwacht een aardige wedstrijd
Vind ik leuk
SirUltionem +3308
maandag 15 oktober 2018 om 20:32
het schijnt dat ze niet altijd even eerlijk winnen...
Vind ik leuk
ajaxdev +676
maandag 15 oktober 2018 om 20:51
dat heb ik gelezen maar de meeste van die belgische ploeg spelen net als onze internationals in het buitenland. dat die belgen de regels een beetje met een korreltje zout nemen is niet nieuw. maar wel humor vind ik
Vind ik leuk
TheRedMen +3737
maandag 15 oktober 2018 om 20:29
Liverpool heeft de laatste weken wel pech met blessures. Deze interland keren Van Dijk en Salah al eerder terug wegens blessures. En ik las net dat Mane zijn duim heeft gebroken en zeer waarschijnlijk ook terug zal vliegen naar Liverpool. Hopelijk zijn ze allemaal weer op tijd fit. Geen van deze drie wil je een wedstrijd moeten missen.
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 20:33
Dat wil je nooit, maar het had wel op een veel slechter moment gekund gezien het programma voor de rest van deze maand: Huddersfield, Crvena Zvezda en Cardiff.
Vind ik leuk
Degier +2037
maandag 15 oktober 2018 om 21:05
Mane lijkt me geen probleem met een gebroken duim (je moet hem alleen niet op doel zetten).
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 21:01
Van Dijk is een grote Baas.
Vind ik leuk
Degier +2037
maandag 15 oktober 2018 om 21:03
Ik dacht dat Babel geblesseerd was aan zijn kapsel (en dan bedoel ik niet het kapsel van zijn knie).
Vind ik leuk
Midden-Noord +95382
maandag 15 oktober 2018 om 21:15
Beest 💪🏼
Vind ik leuk
maandag 15 oktober 2018 om 21:31
Bikkel junge
Vind ik leuk
Hammers96 +2921
dinsdag 16 oktober 2018 om 00:40
Cillessen , Dumfries , de Vrij , De Ligt , van Aanholt , Wijnaldum , Blind , F de Jong, Memphis , L. de Jong , Bergwijn
Vind ik leuk
Bill +926
dinsdag 16 oktober 2018 om 03:52
Met de vrij wordt nederland er niet zwakker op.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:04
Virgel is dat een ander woord voor bikkel????? Bikkel van Dijk
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws