Ziyech heeft 'nu-of-nooit-gevoel' bij vriendenteam Ajax: 'In 2016 ook gezien'

Ziyech heeft 'nu-of-nooit-gevoel' bij vriendenteam Ajax: 'In 2016 ook gezien'

Gepubliceerd: maandag 22 oktober 2018 om 16:20ma 22-10-2018 om 16:20

Hakim Ziyech gelooft dat er bij Ajax iets moois aan het ontstaan is. "Het seizoen is nog lang, maar we zijn op de goede weg", zei de Marokkaanse spelmaker maandag tijdens een persconferentie in de Johan Cruijff Arena. 

Ziyech en Ajax-trainer Erik ten Hag schoven aan om voor te beschouwen op de clash met Benfica van dinsdag. "Het is niet alleen zo dat je vanaf de buitenkant een vriendenploeg ziet. Iedereen kan goed met elkaar opschieten, wil dingen voor elkaar doen en heeft dingen voor elkaar over. Dat we een vriendenploeg zijn, is dus echt zo", aldus de linkspoot. 

Een verslaggever van de NOS wilde graag van Ziyech weten of er een 'nu-of-nooit-gevoel' heerst bij de selectie. "Ja, dat ook. Ik bedoel: nationaal gezien is het al best lang geleden dat de club prijzen heeft gepakt. Internationaal hebben we twee jaar geleden ook al wat neergezet. Dus er heerst wel een gevoel van nu of nooit."

Ziyech weet dat het huidige team in de zomer uit elkaar kan vallen. "We hebben het korte tijd geleden ook gezien. We haalden de finale van de Europa League en er staat nu een heel ander elftal. Ajax pakte al vrij lang geen prijs en wij willen graag iets moois neerzetten."

Lees ook: Ten Hag dient Verbeek van repliek en hoopt op duo: 'We moeten afwachten'

Poll

Wat wordt de uitslag bij Ajax-Benfica?

(1069 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 22 oktober 2018 om 16:22
Dat Ziyech dus ook kan lachen is fantastisch om te zien en zegt heel veel! Het moet genieten zijn om tussen die gasten op het veld te lopen en zo “makkelijk” te voetballen.

Morgen 3-1 voor Ajax!!!
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 16:23
Dat is nu 1maal zo bij ons aller Ajax. Wij Ajacieden gaan voor 100% voor teamgenoten ongeacht de stand. Zit in ons DNA en dat maakt ons aller Ajax zo mooi en warm club. Trots op ons aller Ajax en Amsterdam.
Vind ik leuk
Vrolijkje +1585
maandag 22 oktober 2018 om 16:27
Behalve dan bij hakim..die fluiten jullie eerst 2 jaar uit.

En het verhaal vriendenteam..vind ik helemaal lachwekkend .

In een groep met ongeveer 35 man kun je niet allemaal vrienden zijn...je gedoogd elkaar ..hij gaat mij niet wijsmaken dat ie vriendjes is met dusan ..
Vind ik leuk
Basik013 +546
maandag 22 oktober 2018 om 17:10
Wtf lul je nou gast ziyech heeft inmiddels al tientallen keren aangegeven dat hij met tadic een connectie heeft wat ie nognooit met iemand heeft gehad en dan mogen ze elkaar niet volgens jou?
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 17:11]
Vind ik leuk
Vrolijkje +1585
maandag 22 oktober 2018 om 17:18
Wat moet ie dan zeggen..ik mag die klootzak nie..gebruik ff je gezond verstand.

Niemand wil zijn nr 10 afgeven
Ook ziyech niet.

Ziyech kan ook prima een pingel nemen,maar dat moet meneer nr 10 doen

Kijk maar eens goed met juichen...een boer met kiespijn noemen ze dat
Vind ik leuk
Basik013 +546
maandag 22 oktober 2018 om 18:03
Bijna halloween zeker , want je ziet spoken gast! 😂
Vind ik leuk
jaja_PSV +48046
maandag 22 oktober 2018 om 19:24
Ziyech is ook gespot hand in hand met Tadic. Zijn best goede vriendjes geworden, ook buiten het veld.
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 19:25]
Vind ik leuk
Emnu +6480
maandag 22 oktober 2018 om 19:41
Je hoeft je fantasieën niet op Tadic te projecteren hoor.

Dat je n jaloerse relnicht bent was al langer duidelijk.
Vind ik leuk
Vinnie J +1992
maandag 22 oktober 2018 om 16:58
Moois inderdaad, maar in eindhoven iets wonderschoons.
Vind ik leuk
Shelbourne +5374
maandag 22 oktober 2018 om 17:43
Een mooie tweede plek, dat zou echt een jongensboek zijn
Vind ik leuk
El Cazador +8072
maandag 22 oktober 2018 om 17:51
Blij dat deze selectie hongerig en gretig is, daar veranderd die tuinkabouter niks aan!!
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 18:04
Hij had een briefje van Ten Hag op zijn schoot , voor wat hij moest zeggen .
Vind ik leuk
Andone +90
maandag 22 oktober 2018 om 18:21
Wat een onzin, de beste voetballer in de eredivisie, zonder twijfel. Maar een vriendenteam?
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 18:30
Ze gingen samen achter de wijfkes aan in Munchen de vriendjes.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 18:30
Hebben we eind september gezien. Ajaxieden lijken met hun mondjes te presteren ipv met de voeten in de Nederlandse competitie. Of is die inmiddels te min na alle kampioenschappen de afgelopen 5 jaar?
Vind ik leuk
Emnu +6480
maandag 22 oktober 2018 om 19:22
De afgelopen vijf jaar?
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 19:49
Ajax is toch 5x kampioen geworden de laatste 5 jaar? Ze vinden de competitie waarschijnlijk inmiddels te min
Vind ik leuk
Emnu +6480
maandag 22 oktober 2018 om 19:51
De afgelopen 5 jaar us Ajax één keer kampioen geworden.

Ik vermoedde dat jij op het uitgeholde al vier jaar niks een jaartje bij had gesprokkeld maar zo werkt dat natuurlijk niet.
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 18:53
Nog steeds ziek van die finale, bah.
Vind ik leuk
Smithsonian +37734
maandag 22 oktober 2018 om 22:09
Nooit 😂
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws