Nederland verliest cruciale elfde plek aan Oostenrijk, 'Ajax-troef' achter de hand

Nederland verliest cruciale elfde plek aan Oostenrijk, 'Ajax-troef' achter de hand

Gepubliceerd: vrijdag 9 november 2018 om 00:15vr 09-11-2018 om 00:15

Nederland heeft na de Europese midweek een plaatsje in moeten leveren op de UEFA-coëfficiëntenlijst. Oostenrijk heeft de cruciale elfde plek, die de landskampioen van 2019/2020 nagenoeg zeker recht geeft op een Champions League-ticket, overgenomen van Nederland.

PSV verloor dinsdagavond in extremis van Tottenham Hotspur en Ajax speelde gelijk tegen Benfica. De Oostenrijkse delegatie bracht het er op donderdagavond beter vanaf. Red Bull Salzburg veegde Rosenborg met 2-5 van de kaart en is voor 99 procent zeker van Europa League-overwintering. Rapid Wien hield Villarreal op 0-0 en heeft nog altijd zicht op de volgende ronde. De Oostenrijkers staan laatste in hun poule, maar de achterstand op koploper Villarreal bedraagt slechts twee punten.

Nederland heeft echter nog een troef achter de hand, waarmee het Oostenrijk op grote achterstand kan zetten. Wanneer Ajax zich plaatst voor de achtste finale van de Champions League, krijgt Nederland één bonuspunt en verandert de minieme achterstand op Oostenrijk in een straatlengte voorsprong. Het perspectief hierop is rooskleurig: bij een zege op het nog puntloze AEK Athene is Ajax er al.

Zwitserland, Denemarken en Griekenland
De overige concurrenten op de coëfficiëntenlijst presteerden wisselend. Zwitserland moet vrijwel zeker afscheid nemen van Champions League-deelnemer BSC Young Boys (laatste in een poule met Juventus, Manchester United en Valencia), maar FC Zürich plaatste zich ondanks een 1-0 nederlaag bij Bayer Leverkusen voor de knock-outfase in de Europa League. FC Kopenhagen verdedigt in zijn eentje de Deense eer, maar speelde doelpuntloos gelijk tegen Slavia Praag en staat in zijn Europa League-poule achter Zenit Sint-Petersburg en de Tsjechen.

Griekenland heeft nog drie clubs in Europa, maar zou al zijn vertegenwoordigers voor de winterstop kunnen verliezen. Het al eerder genoemde AEK Athene heeft nog geen punt verzameld en PAOK Saloniki verloor de belangrijke Europa League-wedstrijd van MOL Vidi. De Hongaren staan hierdoor drie punten voor op PAOK, dat nog naar Chelsea moet. Olympiakos Piraeus won met 5-1 van het Luxemburgse F91 Dudelange en strijdt met Real Betis en AC Milan om de twee bovenste plekken in zijn Europa League-poule.

De huidige UEFA-ranking:
1. Spanje 93,569 (9,571)
2. Engeland 70,320 (7,500)
3. Italië 69,725 (7,642)
4. Duitsland 65,355 (8,642)
5. Frankrijk 53,165 (5,250)
6. Rusland 48,382 (5,416)
7. Portugal 42,832 (5,500)
8. België 37,300 (5,200)
9. Oekraïne 37,100 (3,800)
10. Turkije 33,200 (4,100)
11. Oostenrijk 28,850 (3,800)
12. Nederland 28,833 (5,000)
13. Denemarken 27,025 (4,875)
14. Griekenland 27,000 (4,500)
15. Zwitserland 26,300 (3,300)

(tussen haakjes de score van dit seizoen)

Bron: Bert Kassies

Lees meer over:Champions League

Plaats een reactie

MVD +691
vrijdag 9 november 2018 om 00:23
Wat moeten we toch zonder ajax
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24817
vrijdag 9 november 2018 om 00:38
Hamandeggs, oftewel helemaal niks
Vind ik leuk
ReneAjax +7864
vrijdag 9 november 2018 om 02:18
PSV bedankt.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 04:54
Uefa-cupdeelnemers bedankt...
Vind ik leuk
companen +1712
vrijdag 9 november 2018 om 10:17
Puntenpakker voor Nederland was AZ afgelopen jaren, eindelijk dat ajax een keertje wakker word.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 06:40
Corrupte loting bedankt.
Vind ik leuk
Bertus +6753
vrijdag 9 november 2018 om 07:32
Wij hadden ook liever in een poule gezeten met Benfica en AEK.
Wordt zo moe van dit soort reacties. Het zijn vooral Feyenoord, Vitesse en AZ die gruwelijk gefaald hebben door zich niet kwalificeren voor de EL. Daar zijn doorgaans voor NL de punten te halen.
Vind ik leuk
Basschot +2233
vrijdag 9 november 2018 om 07:51
Daar had psv ook van verloren
Vind ik leuk
Korm +38380
vrijdag 9 november 2018 om 08:34
hoe weet jij dat nou?
Vind ik leuk
Vakkie D +4050
vrijdag 9 november 2018 om 08:12
Ach en dit is niet vermoeiend? Vorig seizoen faalde ajax en psv, dit seizoen falen az en feyenoord. Hopelijk volgend seizoen iedereen door.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 08:33
In die poule was PSV helaas NIET doorl gekomen. PSV en Europees is geen goede match helaas.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:33]
Vind ik leuk
Korm +38380
vrijdag 9 november 2018 om 08:37
dat is iets wat je nooit weet, speculeren noemen we dat.
PSV en Ajax zijn hetzelfde niveau waarbij de ene de betere voetballers heeft en de andere een goed collectief team.
PSV heeft dit jaar pech met de poule dus het afzeiken van PSV vind ik nergens over gaan. Zeker niet met hoe PSV er voor staat in Nederland!
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 10:00
Net zoals een zekere kampioenschap van PSV speculeren is. Die 3-0 nederlaag in Eindhoven is gewoon een incident gebleken. Ajax speelt al weken echt ijzersterk en dan vooral in de CL. Ajax heeft idd de betere voetballers.
Vind ik leuk
Korm +38380
vrijdag 9 november 2018 om 10:17
dat hoor je mij ook zeker niet zeggen dat PSV wel ff kampioen wordt. Of de 3-0 een incident is weet ik niet, een paar maanden geleden stond dezelfde uitslag op het scorebord ;-)
Vind ik leuk
Bertus +6753
vrijdag 9 november 2018 om 08:47
Dit jaar gaat Ajax in CL overwinteren maar de vorige die het lukte was PSV. Het blijven allemaal dooddoeners dit. Heel erg jammer dat we zijn weggezakt op de ranking maar laten we op houden met die verwijten.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 10:04
Klopt. Maar hoelang is dat al geleden??? Ajax heeft de laatste 5 jaar 56.000 punten en PSV 35.000 punten gehaald. Ajax doet het in Europa gewoon veeeeeel beter dan PSV. Ajax is al jaren de punten pakker voor NL.Zo eerlijk moet je gewoon zijn .
Vind ik leuk
MOKUM*** +1766
vrijdag 9 november 2018 om 10:08
Dan zal Ajax nog wel ff 3 punten moeten halen in de komende wedstrijden.
Vind ik leuk
rotterdammm +1514
vrijdag 9 november 2018 om 08:54
Ongeacht je clubvoorkeur, ook al heb je gruwelijke hekel aan ze, elke Nederlandse club moet Ajax bedanken voor wat ze tegenwoordig aan het bewerkstelligen zijn in Europa. En dan te bedenken dat wij er fcking zijn uitgeknikkerd door Trencin
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 11:56
Dankje petje af maat voor deze reactie
Vind ik leuk
RebelVox +8685
vrijdag 9 november 2018 om 07:55
Psv maar vooral ook Feijenoord en AZ bedankt die hebben het helemaal verprutst en zetten Nederland voor lul
Was zels Vitesse al vergeten
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 07:56]
Vind ik leuk
Analyse075 +1822
vrijdag 9 november 2018 om 08:15
Dat is het verschil met de rest. PSV en Ajax staan 10 lichtjaren voor op de rest.
Vind ik leuk
rotterdammm +1514
vrijdag 9 november 2018 om 09:16
Ik wil je eraan herinneren dat beide clubs die je noemt zich vorig jaar ook belachelijk hebben gemaakt in Europa door er tegen Osijek en Rosenborg uitgeknikkerd te worden
Vind ik leuk
Gilze +630
vrijdag 9 november 2018 om 09:34
Wil je er ook aan herinneren dat vorig jaar het seizoen al klaar was voor dat t begonnen was
Die wedstrijd tegen Bremen heeft ontzettend veel impact gehad op heel t seizoen
Vind ik leuk
rotterdammm +1514
vrijdag 9 november 2018 om 09:35
Dat is zeker waar, en iets dat ik was vergeten...
Vind ik leuk
Analyse075 +1822
vrijdag 9 november 2018 om 10:38
Kan je zien wat voor een niveau Nederland heeft. Feyenoord heeft het zwaar laten afweten dit Europese seizoen door van een stel amateurs te verliezen. Zonder Ajax en PSV is het Nederlandse voetbal niets meer dan een slap aftreksel. Heb respect voor deze clubs daar jou club het al jaren laat afweten.
Vind ik leuk
RebelVox +8685
vrijdag 9 november 2018 om 13:25
Ajax en Psv?
Hoeveel punten heeft Psv dan gepakt?
Die hadden zonder een poulefase er ook al bij de eerste wedstrijd uit gelegen.

Ajax is de enige die punten pakt.
Ik had respect voor Psv gehad als ze alle wedstrijden er vol in waren gegaan, maar er is niet 1 met krampverschijnselen het veld af gegaan.
Vind ik leuk
Gizmo +3759
vrijdag 9 november 2018 om 20:18
Goede conditie misschien ?
Vind ik leuk
COYG +7620
vrijdag 9 november 2018 om 08:37
PSV kan er niks aan doen met deze loting. En vergeet niet Ajax en PSV hebben de gruwelijke fouten van vorig seizoen niet ineens recht gezet.
Vind ik leuk
Korm +38380
vrijdag 9 november 2018 om 08:39
Sorry hoor maar jou voetbal verstand is echt 0,0 als je PSV hiervan de schuld geeft. Waarschijnlijk wil je goedkoop scoren bij je matties maar je bericht is niks anders dan triest.
Dat PSV laatste in de poule zou worden was eigenlijk al bekend. Inter, Spurs en Barca zijn gewoon clubs die betere spelers hebben dan PSV. Hoe kan je in godsnaam verwachten dat PSV wel ff de punten binnen haalt?

Het probleem liggen meer aan de clubs buiten buiten PSV en Ajax. Ajax met een ranking op de 31ste plaats en PSV op de 40ste plaats ligt het probleem niet..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:42]
Vind ik leuk
companen +1712
vrijdag 9 november 2018 om 10:18
Was ajax niet die constant door semi profs werden uitgeschakeld?
Vind ik leuk
RebelVox +8685
vrijdag 9 november 2018 om 13:27
nope, kom eens met feiten
Vind ik leuk
Korm +38380
vrijdag 9 november 2018 om 08:34
Wat een gezuig is dit, Probleem ligt echt niet bij PSV hoor. Wat denk je van de andere deelnemers buiten Ajax en PSV?
Vind ik leuk
UpOne +782
zaterdag 10 november 2018 om 12:19
Indd, Feyenoord de nummer 2 van Nederland! Mogen we dan toch meer van verwachten als PSV?
Vind ik leuk
Korm +38380
zondag 11 november 2018 om 13:15
in de EL mag je wel meer verwachten ja!
Vind ik leuk
MeAgain +6856
vrijdag 9 november 2018 om 08:59
Bedankt alle Ajacieden die zaten te juichen en irriteren dat PSV ging verliezen na lange tijd met 0-1 voor te hebben gestaan.
Vind ik leuk
Peter12345 +306
vrijdag 9 november 2018 om 09:10
Inderdaad, zonder dat PSV de voorgaande deelnames aan de CL de punten had gepakt stonden we nu al een stuk lager (denk aan wedstrijden tegen Atletico). Deze keer haalt Ajax wat meer. Tja het moet wat mee zitten. Ajax had nu wat mazzel dat bijv Bayern uit vorm was, PSV had dat destijds met Man Utd die destijds minder sterk waren.

Ik denk dat je de schuld moet leggen bij alles onder PSV en Ajax en bij de KNVB. Die zijn bij voorbaat al kansloos in Europa.

Door de play-offs die we hier hebben kan een club die 8e werd in de competitie gewoon Europa in gaan. Hoe kansloos is dat.

Laten we gewoon altijd de top 4 of 5 naar Europa sturen. Dan heb je meestal Ajax, PSV, Feyenoord, AZ, Vitesse/Utrecht.

Die clubs gaan ook vanzelf meer wennen wanneer zij vaker hieraan mee doen en zo worden we sterker en scoren we hopelijk wat punten extra.
Vind ik leuk
RebelVox +8685
vrijdag 9 november 2018 om 13:31
Wie lagen er nu direct eruit?
Feyenoord, AZ, Vitesse en Utrecht doet het ook al jaren geweldig, dus wat jij beweert klopt niet.
Vind ik leuk
Peter12345 +306
zondag 11 november 2018 om 14:40
Goed lezen, ik zeg ook dat ze er dan aan gaan wennen en zo sterker worden... Als een club 1 keer per 10 jaar mee mag doen, zullen ze nooit groeien.
Vind ik leuk
psv1996psv +165
vrijdag 9 november 2018 om 09:29
ok vlg mij speelde Ajax vorig jaar helemaal geen Europees voetbal of nie?
Vind ik leuk
Molletje +1139
vrijdag 9 november 2018 om 06:46
Hahahahahahaha geniale sketch was dat hè Fritz!!!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 06:47]
Vind ik leuk
JCJWZ +14301
vrijdag 9 november 2018 om 01:42
Zonder Ajax zou de Nederlandse competitie net als de Zweedse of Noorse competitie zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 06:40
Dan wordt feyenoord weer eens tweede
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 07:52
Snap niet dat er nog PSV'ers, Feyenoorders, etc. op zulke berichten van Ajacieden reageren.. laat ze lekker spreken als ze daar gelukkig van worden.. Uiteindelijk moeten de Nederlandse clubs het toch allemaal samen doen.. Het is belangrijk dat er volgend jaar minimaal 3 clubs actief zijn in Europa zodat er in EL ook wat punten verdient kunnen worden..
Vind ik leuk
Jozef +40968
vrijdag 9 november 2018 om 08:26
Vandaar dat het leuk zou zijn dat de prestaties van ajax op waarde eerden geschat.

Ik hoor steeds 'als wij die poule hadden' en dat soort onzin. Ajax doet het goed in zijn poule en verloor nog steeds niet. Voor de rest heb ik hooguit een gelijkspel en uitschakeling gezien. Wees blij dat het nog ergens een beetje aardig gaat...
Vind ik leuk
Korm +38380
vrijdag 9 november 2018 om 08:44
Klopt, maar door dat gezuig ga je tegen reacties van de psv-ers krijgen. Met de jaar wordt het steeds meer een kinderlijke niveau op deze site. Waar je vroeger nog kon discuseren met wat kleine plaagstootjes is het nu 1 grote wedstrijd van wie de langste heeft.
Zou mooi zijn dat de supporters de concurenten eens zouden respecteren ipv afzeiken!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 09:06]
Vind ik leuk
Jozef +40968
vrijdag 9 november 2018 om 13:35
Gelijk heb je.
Vind ik leuk
Importbrabo +1667
vrijdag 9 november 2018 om 08:47
Het zijn de subtoppers die verzaken door in de voorrondes van de EL al uitgeschakeld worden.

Ajax en PSV valt niets te verwijten. Die treffen sterkere tegenstanders.

Nee ik heb nog nooit van Osjiek gehoord. Is niet gebeurd. 🤫
Vind ik leuk
Korm +38380
vrijdag 9 november 2018 om 09:08
ach zo'n jaar dat je tegen zo'n club een keer uit gaat kan gebeuren.
We hadden alleen de pech dat zowel PSV als Ajax in hetzelfde jaar dat probleem had.
Vind ik leuk
Farmer +12867
vrijdag 9 november 2018 om 14:19
Scrabble is ook leuk, zeggen ze!
Vind ik leuk
FISH +470
zaterdag 10 november 2018 om 11:02
Zonder Ajax kunnen een hoop Ajax-haters hun ei niet kwijt.
Dan wordt het ook hier gezapig.
Elk nadeel hep zijn voordeel.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 00:24
Ajax gaat er wel voor zorgen dat die elfde plek in handen komt voor Nederland! Ajax is niet de beroerdste om de Nederlandse clubs te helpen, ook al heeft een groot deel een hekel aan Ajax!
Vind ik leuk
Deck010 +8392
vrijdag 9 november 2018 om 00:41
Je vergist je.....is geen hekel aan Ajax, maar aan de arrogantie van de supporters getuige jouw post.
Vind ik leuk
slechtekont +4838
vrijdag 9 november 2018 om 00:50
Hoezo arrogantie, de kans dat Ajax dit gaat doen is levensgroot.

Net zoals de kans erg klein was dat PSV ook maar iets zou presteren.
Vind ik leuk
ReneAjax +7864
vrijdag 9 november 2018 om 02:20
Die gasten uit 010 weten niet eens wat arrogantie is.
Vind ik leuk
Obl93 +2670
vrijdag 9 november 2018 om 06:45
Toch nog een complimentje over voor de Rotterdammers!
Vind ik leuk
Korm +38380
vrijdag 9 november 2018 om 08:47
Nou, door posten zoals slechtekont krijg je dus dit gezeik.
Waarom PSV naar beneden halen? PSV zit in een poule waar ze allemaal beter zijn dan PSV. En als ajax zijnde moet je ook trots zijn maar uit dat dan ook en niet op een manier om andere naar beneden te halen. Vergeet niet dat je nog een flinke klop heb gehad van dat team wat jullie zo lopen af te zeiken.
Vind ik leuk
Franciscus +164
vrijdag 9 november 2018 om 23:09
Ajax had in die poule ook niks in de melk te brokkelen gehad. Johan Derksen had op dat punt wel gelijk.
Vind ik leuk
ajaksiet +678
zaterdag 10 november 2018 om 11:04
Waarom teer je op 1 wedstrijd? PSV heeft die terecht gewonnen. De rest van het seizoen heeft Ajax op alle vlakken beter gepresteerd dan PSV. Tot nu toe slechts 1 wedstrijd verloren. PSV volgens mij al 4 of zo. Daarnaast heeft Ajax (nog) niet het geluk in de Mickey Mouse competitie, dat ze in de laatste minuut een wedstrijd winnen, PSV al wel een paar keer.
Vind ik leuk
Korm +38380
zondag 11 november 2018 om 13:17
PSV in ongeslagen in de eredivisie, dus teer niet op 1 wedstrijd ;)
Ajax heeft ook zijn mazzel wedstrijden gehad zoals Fortuna en VVV dus praat geen onzin
Vind ik leuk
ajaksiet +678
zondag 11 november 2018 om 16:38
PSV teert op 1 wedstrijd, punt. De Nederlands competitie vandaag weer gezien R.I.P. Geen eer te behalen lijkt mij 1-4 en 1-7 op halve kracht. Noem aub 2 goede wedstrijden op waar PSV EN resultaat heeft gehaald EN waar ze goed speelden en internationaal interesse hebben gewekt??
Vind ik leuk
Korm +38380
maandag 12 november 2018 om 08:44
Ach vriend, PSV speelt dit seizoen gewoon prima, ook in de CL speelt PSV goed, dat de uitslagen niet goed zijn wilt niks zeggen natuurlijk! PSV Speelt tegen Inter die het gewoon goed doet in de CL, Barca die nog steeds titel favoriet is en een goed spelende spurs, Alle 3 de ploegen zijn beter dan de nederlandse clubs. Koester nou maar gewoon dat je in een poule zit waar Benfica (4de in de comp) en Bayern (5de in de comp) niet in goede doen zijn en dat je een AEK treft van niveau EL...
Nu komen de praatjes maar ondanks de slechte eredivisie niveau staan jullie al wel 5 puntjes achter :)
Vind ik leuk
DeanJayden +10846
vrijdag 9 november 2018 om 09:24
Ik raad je aan hun posten door te nemen van hun kampioensjaar, Feyenoorders waren toen net zo arrogant als Ajax en PSV supporters en het was bloed irritant!
Vind ik leuk
ajaksiet +678
zaterdag 10 november 2018 om 11:10
PSV is het arrogantste team wat er bestaat, daar is bewijs van..Er is maar 1 team die het presteert, dat een hoofdtrainer (Hiddink in dit geval), er niet bij is bij een TOPPER (tegen Feyenoord uit in dit geval). Reden: "hij had andere sportieve prioriteiten". Noem eens een team of land op waar dit gebeurd? Daarnaast hebben ze jarenlang op "de zak" geteerd van een Multinational en de gemeente (deal van de parkeer plaatsen). Maar wel wijzen naar andere teams en deze arrogant noemen..
Vind ik leuk
DeanJayden +10846
zaterdag 10 november 2018 om 11:15
Enige zelf reflectie ontbreekt daar idd compleet
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 00:51
Wij winnen wel van die Grieken en daarmee krijgt Nederland de elfde plek in handen, het is geen arrogantie maar bittere ernst, Ajax moet het gaan opknappen om Nederland niet verder te zien wegzakken.
Vind ik leuk
Franciscus +164
vrijdag 9 november 2018 om 23:04
Meer bagage dan PSV hebben ze wel, maar kampioen gaan ze zo niet worden, maar gelukkig hebben de spelers van Ajax wel realiteitszin, getuige Frenkie De Jong die dat aangaf. Heerlijk voetballertje trouwens. Kan ik als Feyenoordfan erg van genieten. Hopelijk zijn opa ook, ondanks dat hij voor Feyenoord is.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 23:06]
Vind ik leuk
ajaksiet +678
zaterdag 10 november 2018 om 12:08
Feyenoord, jouw cluppie, moet gewoon van PSV winnen!
Vind ik leuk
Voebtal +7511
vrijdag 9 november 2018 om 00:54
Beetje dankbaarheid zou je niet misstaan. Zonder ajax zouden andere teams bijna geen Europees mogen spelen.
Vind ik leuk
JCJWZ +14301
vrijdag 9 november 2018 om 01:43
Als je presteert in Europa en als enige club al jaren de punten binnen haalt waar andere clubs niks doen dan ben je blijkbaar arrogant.
Vind ik leuk
Frank61 +30
vrijdag 9 november 2018 om 13:33
Vorig jaar idd ook super veel punten gehaald
Vind ik leuk
Jozef +40968
vrijdag 9 november 2018 om 13:39
Als je het allemaal zo goed bijhoudt, dan zou je weten dat hij gelijk had.

Vorig jaar was voor Ajax in alle opzichten een dramatisch jaar. Dat zijn we niet gewend en hopen we noooooit meer mee te maken.
Vind ik leuk
JCJWZ +14301
vrijdag 9 november 2018 om 19:29
Mag Ajax 1jaartje wat minder? Waar waren alle andere clubs vorig jaar?
Vind ik leuk
JanTa48 +6797
vrijdag 9 november 2018 om 02:02
Wie moet het dan anders doen, PSV is uitgeschakeld en gooit zijn energie op de competitie dus is men afhankelijk van Ajax. Dat is geen arrogantie maar een feit.
Vind ik leuk
Leedz +7225
vrijdag 9 november 2018 om 06:39
De PSV supporters roepen al maanden dat zij dit seizoen wel ff kampioen worden en dat terwijl er nu nog maar 11 wedstrijden zijn gespeeld, maar dat is uiteraad geen arrogantie he dat is zeker realisme
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 06:39]
Vind ik leuk
Korm +38380
vrijdag 9 november 2018 om 08:50
ach 1/3 van de comp zit erop en PSV is nog ongeslagen.
Vind ik leuk
Leedz +7225
vrijdag 9 november 2018 om 16:55
Dat mag ook wel tegen Fortuna, Zwolle, Willem II, ADO, NAC, VVV, Emmen, Groningen enige weerstand die ze tegen had kunnen krijgen was Ajax... nu komt het zwaardere programma en dan zullen we zien of ze nog ongeslagen blijven
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 16:55]
Vind ik leuk
Korm +38380
zondag 11 november 2018 om 13:19
vergeet Vitesse niet ;)

ik verwacht alleen van Feyenoord problemen om eerlijk te zijn..
Vind ik leuk
Leedz +7225
zondag 11 november 2018 om 14:17
Nou, ze hebben tegen de kleintjes al veel problemen gehad dus denk dat het tegen betere teams weleens op puntverlies zal aan komen
Vind ik leuk
Korm +38380
maandag 12 november 2018 om 11:37
Welke club niet?
Vind ik leuk
Oet +37
vrijdag 9 november 2018 om 02:39
Hoeveel punten heeft ajax vorig jaar voor Nederland behaald. Iemand een idee
Vind ik leuk
Comfort +37
vrijdag 9 november 2018 om 04:09
Ajax
2018-2019 10.000 *
2017-2018 1.500
2016-2017 22.000
2015-2016 6.000
2014-2015 14.000

PSV
2018-2019 5.000 *
2017-2018 1.000
2016-2017 6.000
2015-2016 18.000
2014-2015 6.000

Feyenoord
2018-2019 2.000 *
2017-2018 6.000
2016-2017 5.000
2015-2016 0.000
2014-2015 9.000
Vind ik leuk
Korm +38380
vrijdag 9 november 2018 om 08:51
je ziet wel gelijk waar het probleem ligt. De clubs buiten PSV en Ajax die helemaal niks pakken. Als elke club minimaal 6 punten haalt dan sta je gewoon in de top 10 hoor ;)
Vind ik leuk
Harrie82 +3869
vrijdag 9 november 2018 om 09:57
Wel gunstig dat er ieder seizoen een club veel punten haalt. Want daardoor blijft NL het redelijk doen. In de EL moeten we alleen meer clubs hebben, want dat kost erg veel punten.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 06:41
Idd sympathiek dat ze psv directe plaatsing gunnen door europees punten te sprokkelen en in de competitie jaar in jaar uit te falen
Vind ik leuk
Stranger +5851
vrijdag 9 november 2018 om 07:01
Iets wat ze zelf ook verkloot hebben. 😂😂😂😂😊

Alleen heeft je geheugen wel een heel korte tijdspanne.
Vind ik leuk
Xtacy +516
vrijdag 9 november 2018 om 07:50
Huilie Huilie
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 07:51
Ik ben blij dat Ajax ons helpt voor een directe plaatsing voor PSV in 2019/2020
Vind ik leuk
Analyse075 +1822
vrijdag 9 november 2018 om 08:19
Dan moet je nog wel even kampioen worden.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 00:26
'T is maar goed dat wij nog wat punten binnen halen, want verder is het ook niks met Nederlandse clubs in Europa.
Vind ik leuk
Pietje2015 +15700
vrijdag 9 november 2018 om 00:26
Met achteruit lopen ga je niet stijgen op de UEFA-coëfficiëntenlijst.
Vind ik leuk
Koekie1970 +3217
vrijdag 9 november 2018 om 00:32
Grieks drama volgt Ajax verslaat AEK en de Grieken geen directe plek en wij Nederlanders wel.
Vind ik leuk
poklane +5487
vrijdag 9 november 2018 om 00:46
Griekenland staat al een aardig stukje achter ons hoor
Vind ik leuk
Koekie1970 +3217
vrijdag 9 november 2018 om 09:11
Stukkie ff lezen er zit niet zo veel tussen ons en de Grieken.
Vind ik leuk
wattenstaafje +22747
vrijdag 9 november 2018 om 06:08
Het nou niet of het kantje boord is tussen Ajax en AEK
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 00:50
Dat Salzburg doet niet veel onder voor Ajax hoor. Die zie ik wel heel ver geraken in de EL.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 00:50]
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 01:22
Met dank aan het schijtbakkenvoetbal van Psv.
Vind ik leuk
Het Brein +4571
vrijdag 9 november 2018 om 01:26
Dit is nog steeds dankzij Feyenooit en AZ! Echt tenenkrommend..
Vind ik leuk
JanTa48 +6797
vrijdag 9 november 2018 om 02:06
Die hebben het excuus dat ze geen sterk elftal hebben. Maar PSV zegt dat ze het materiaal wel hebben maar hebben een coach die schijtbakkenvoetbal propageert, dan kom je niet ver.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 02:07]
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 03:15
Moeilijk he feyenoord schrijven.Dat zegt wel genoeg op welk niveau je zit.

En dat noemt zich het brein hahaha van een kleutertje dan wel zeker!.
Vind ik leuk
Freddyst +419
vrijdag 9 november 2018 om 04:59
Het is Feyenoord met een hoofdletter.
Vind ik leuk
Het Brein +4571
vrijdag 9 november 2018 om 08:41
En dan schrijf je het zelf fout (zucht)
Vind ik leuk
companen +1712
vrijdag 9 november 2018 om 10:23
Enkele jaren doorvoor pakten AZ jaar in jaar uit de meesten punten. Tenenkrommend hoe ajax steeds werd uitgeschakeld door semiprofs.
Vind ik leuk
Het Brein +4571
vrijdag 9 november 2018 om 12:12
Ja, en nu doen ze gewild 2 stappen terug..
Vind ik leuk
Sigma +2846
vrijdag 9 november 2018 om 02:18
Het is juist een feit dat Ajax het weer moet doen voor Nederland......en het is juist arrogant om dat te ontkennen...knoop dat maar in jullie oren....
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 03:19
Al jaren geen reet laten zien in de cl en nu men door een mazzelpoule weer eens doorgaat direct een veel te grote bek.

Maar ja dat zijn we gewend van die jochies die in eindhoven van het veld werden geblazen hahaha.

Na de groepsfase is het weer over en uit voor de amsterdammertjes en kunnen we ons opmaken voor een prachtige jaargang 5! met weer:

HELEMAAL NIETS IN AMSTERDAM !!!!!.
Vind ik leuk
Hans Goor +62
vrijdag 9 november 2018 om 04:57
Ach ja, PSV zou wel even van de Spurs winnen en zich verzekeren van EL. Maarja, in Eindhoven kunnen ze altijd nog voor de KNVB beker gaan hé. Ownee, dat kan ook niet meer🙄🙄
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 08:00
Even van de spits gaan winnen is denk ik niet door een PSV supporter gezegd(of het was sarcastisch).
Daarnaast is PSV uit de beker, zelf vindt ik dit zeer jammerlijk.
Maar als je een Ajacied bent, die geven geen een f*ck om die beker? Althans dat dacht ik, want wanneer Feyenoord die wint, dan wordt dat "geen echte prijs" genoemd.
Vind ik leuk
Hans Goor +62
vrijdag 9 november 2018 om 15:41
Het stelt ook geen kut voor die beker. En als Ajax hem wint heb ik nog steeds dezelfde mening. En je houleft je niet af te vragen wat mijn club is want dat kan je gewoon in mijn profiel zien. En ik ben er trots op.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 16:12
Een prijs is een prijs, en je moet alles willen winnen. En als het weinig voorstelt, dan moet het makkelijk zijn om te winnen, en dan stel ik het voor om dat te doen. Dat is hoe ik er tegenaan kijk.

En over je favoriete club, ik kijk nooit in profielen. Dit keer heb ik een uitzondering gemaakt, en er staat onbekend. Dus nog niet heel makkelijk voor mij.
Vind ik leuk
Hans Goor +62
zondag 11 november 2018 om 13:49
Ik had mijn cluppie toch in gevuld en waar het bij mij om gaat is dat je niet mag bagataliseren en zeker niet aan mijn adres.
Vind ik leuk
Freddyst +419
vrijdag 9 november 2018 om 05:00
Steden trouwens ook met een hoofdletter.
Vind ik leuk
Gutierres14 +1298
vrijdag 9 november 2018 om 06:50
Lekker he, dat witte spul in combinatie met drank?
Vind ik leuk
Meneer Smith +3328
vrijdag 9 november 2018 om 08:22
Rot jij gewoon op man zielige hater
Vind ik leuk
markie +1831
vrijdag 9 november 2018 om 08:27
Misschien dat die punten bij het halen van de finale ook tellen jankerd.

Helemaal hierom een accountje aanmaken? Van dit soort figuren zijn er al genoeg
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:29]
Vind ik leuk
DeanJayden +10846
vrijdag 9 november 2018 om 09:37
Laat die platte kar maar in de schuur, dit jaar gaan jullie op je platte muil! De laatste weken is te zien dat PSV met moeite weet te winnen van Grun en Viteski en Europees helemaal niet aan voetballen toe komt! En onze Europees succes betaald zich uit naar een grotere omzet en extra opbrengsten aan sponsordeals waar Ajax een structureel gat kan gaan slaan met de rest van NL en kan aanhaken bij de Europese subtop. Dit betekent dat we straks onze talenten langer kunnen behouden en we ook ervaring op het veld kunnen betalen. Deze ingezette weg is de weg die Ajax weer vast als de beste in NL neer gaat zetten. PSV moet eerst CL halen om een speler op de bank te kunnen halen, de kwaliteit die jullie bezitten zijn spelers die het nergens anders kunnen gaan halen. Het verval van PSV is ingezet en zal met snelle stappen vanaf nu worden bereikt!
Vind ik leuk
MOKUM*** +1766
vrijdag 9 november 2018 om 12:42
He mislukte Spanjool, wie heeft er hier een grote bek. Zo te lezen jij toch. Kruip ff met wat ijszakken onder de wol, en kom er na de zomer 2019 weer onder vandaan.
Vind ik leuk
SjakieNYC +157
vrijdag 9 november 2018 om 04:26
Is natuurlijk eigenlijk iets om je als alle top en subtopclubs samen kapot voor te schamen...NL zou prima 8e moeten kunnen staan maar het is al jaren gepruts met hier en daar een leuk uitschietertje...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 04:27]
Vind ik leuk
MojoRisin +13586
vrijdag 9 november 2018 om 05:12
We moeten maar hopen op een wonder dat PSV de EL nog haalt, maar dat zie ik helaas niet gebeuren.. En Ajax zal CL wel overwinteren en dan op een sterke tegenstander stuiten.. Clubs als Feyenoord en AZ moeten ook gewoon EL spelen, dat is gewoon super slecht en kost ons veel punten..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 05:15]
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 08:31
Eens, dat Vitesse er tegen Basel uitvliegt is geen schande, eveneens dat PSV moeite heeft in deze poule.

Dat Feyenoord en AZ niet meedoen is erg matig.

Ajax doet het heel erg goed dit jaar!
Vind ik leuk
ElNDHOVEN +212
vrijdag 9 november 2018 om 05:56
Het gehele Coëfficiënten lijst is natuurlijk complete onzin. Heeft natuurlijk ook te maken hoe gunstig de loting voor een club is en natuurlijk of de ploeg Champions League of Europa League speelt. Want de punten telling van de CL en EL zijn allebei hetzelfde. Dus stel als Ajax en PSV allebei dit seizoen EL speelde in plaats van CL. Dan kwamen beide teams met handevol punten thuis voor de Coëffeciëntenlijst. Complete onzin dus
Vind ik leuk
MojoRisin +13586
vrijdag 9 november 2018 om 06:06
Dat ben ik met je eens, dat jet onzin is dat de CL en de EL evenveel punten oplevert.. Maar goed, zie onze ploegen toch liever in de CL spelen.. Onze subtoppers moeten gewoon EL kunnen spelen, kwalitatief gezien..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 06:06]
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 06:43
Zo makkelijk is het niet want sinds 2018 worden in de CL hogere bonuspunten verdeeld voor het bereiken van de groeps- en de knockout-fase. Aan de andere kant leveren de qualificatierondes voor de EL wel punten op, die van de CL niet. Vervolgens is er sinds 2018 een ingewikkelde rekensom waarbij de CL resultaten uit het verleden wel een factor 3 zwaarder tellen dan die van de EL.
Met deze link duik je er echt in:
https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/calc.html
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 06:44]
Vind ik leuk
3Bier +11616
vrijdag 9 november 2018 om 08:25
Plaats een club zich voor de groepsfase CL dan ontvang je 4 bonuspunten.
Haal je de knockout fase CL dan ontvang je 5 bonuspunten.
Dus overwinning in de CL en EL geeft evenveel punten. Maar ga je een ronde verder wordt dat in de CL extra beloond.
Volgens mij werkt dit systeem wel goed. Als je de overwinningen in de CL nog meer ga belonen dan krijg je dat steeds clubs uit dezelfde landen zich plaatsen voor de CL en dat andere landen daardoor niet meer kunnen stijgen op de ranglijst.
Als voorbeeld:
Het jaar dat PSV de knockoutfase haalde in de CL behaalden ze 18 punten op de coefficientenranglijst.
Het jaar dat Ajax de finale EL haalde behaalden ze 22 punten.
Het verschil is maar 4 punten, terwijl Ajax 7 wedstrijden meer gespeeld heeft, ook veel meer wedstrijden gewonnen dan PSV. Dus de CL ploegen worden al aardig beloond.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:26]
Vind ik leuk
imho +1454
vrijdag 9 november 2018 om 09:22
Ajax zal (hoogstwaarschijnlijk) 5 punten verdienen doordat ze de KO-ronde halen. Normaliter tref je hierin sterke tegenstander. En lig je eruit. mogelijk haal je nog 1 puntje door een gelijk spel. 6 punten in totaal dus.

Als je 3e wordt en de volgende ronde in de EL haalt, pak je daarvoor 1 punt. vervolgens tref je waarschijnlijk een tegenstander welke je nog zou moeten kunnen pakken. stel 1x winst en 1x gelijk. dat zijn dus ook nog eens 3 punten. Je komt vervolgens dus nog een ronde verder komen en dat levert je weer 1 punt op. Daarna kom je een tegenstander tegen waarbij je het moeilijk gaat krijgen. ook hiervoor weer 1 gelijk spelletje en dan einde verhaal. Levert je dus ook 6 punten op. De kans op meer punten is mijns inziens iets groter bij de EL, omdat je daar iets gunstiger zou kunnen loten.

Situatie 1 is waar NL zich nu in verkeerd. Situatie 2 is waar Oostenrijk zich nu bevindt. Dus Ajax kan wel "de troef zijn" zoals VP het verwoord, maar het zal nog lastig genoeg blijven om die voorsprong daarna te behouden.
Vind ik leuk
3Bier +11616
vrijdag 9 november 2018 om 09:48
Daar heb je gelijk in alleen vergeet je de 8 bonuspunten die NL heeft gekregen door de deelname aan de CL van Ajax en PSV.
Dat maakt de CL toch lucratief voor de punten van de coefficietenranglijst.

Wel ben ik met je eens dat de kans groot is dat Red Bull meer punten zal gaan pakken voor de ranglijst dan Ajax. Het is te hopen dat ze een zware tegenstander loten.
Vind ik leuk
imho +1454
vrijdag 9 november 2018 om 09:56
Was hardop denken van mij. Natuurlijk is het interessant om de CL te halen. 4 punten voor de lijst. Miljoenen in het laadje en 6 mooie wedstrijden. Daarnaast is het dus de vraag wat gunstiger is. Nog een ronde verder komen in de CL met 9,5 mln bonus en 5 punten, en nog 2 mooie wedstrijden en dan klaar. Of 3e worden en de EL instromen. ? mln? in ieder geval 1 punt met kans op meer door mindere tegenstanders en ook minimaal 2 redelijk mooie wedstrijden
Vind ik leuk
3Bier +11616
vrijdag 9 november 2018 om 10:24
Wel leuk dat jij je er ook in verdiept hebt. De meeste hier hebben geen idee hoe het nou werkt allemaal.
Voor de punten is het ideale scenario dat Ajax 3e wordt in de poule en vervolgens de finale wint van de EL.
Dan hebben ze èn de bonuspunten van de CL gepakt èn de vele punten in de EL.
Voor de financiën is het gunstiger om de 8e finale van de CL te halen.
Maar goed, de kans is natuurlijk ook aanwezig dat de eerste de beste ploeg in de EL Ajax eruit kegelt. Dus die punten zijn nog twijfelachtig. Bij de CL heb je in ieder geval de garantie dat je die punten krijgt bij het halen van de 8e finale.
Vind ik leuk
Gutierres14 +1298
vrijdag 9 november 2018 om 06:48
Kortom, Ajax plaatsen cl en we staan er goed voor!
Vind ik leuk
3Bier +11616
vrijdag 9 november 2018 om 08:28
Redelijk. Grote kans is dat Ajax dan een zware tegenstander loot en na 2 wedstrijden klaar is.
Als Red Bull zo blijft huishouden in Europa en minimala halve finale haalt dan kunnen die Oostenrijkers ons nog inhalen.
Ook Rapid Wien is nog niet kansloos.
Het is dus te hopen dat PSV nog wat punten binnenhaalt en dat Ajax nog 2x wint. Elk punt kunnen we goed gebruiken.
Vind ik leuk
imho +1454
vrijdag 9 november 2018 om 09:32
precies. met de komende 2 poulewedstrijden (realistisch/voorzichtig Ajax nog 1 overwinning en PSV 0 punten) en daarna een zware tegenstander zal NL nog max (2+5+1)/5 = 1,6 punten halen

Oostenrijk
Salzburg heeft 12 uit 4. grote kans dat dit nog 2(w) +1(g) punt pakken, +1 punt volgende ronde + 2(w)+1(g) + 1 KF + 0(v)+1(g) = 9 punten
Rapid Wien zie ik niet veel punten meer halen, misschien gelijk thuis tegen Rangers dus nog 1 punt. Komt Oostenrijk op 10/5 is 2 punten.
Vind ik leuk
3Bier +11616
vrijdag 9 november 2018 om 09:50
Klopt. We zijn nog lang niet van die Oostenrijkers af.
Vind ik leuk
Gutierres14 +1298
vrijdag 9 november 2018 om 10:07
Resultaten tellen zwaarder in de cl toch? Had je dat meegerekend? En de bonus punt voor het halen van de volgende ronde cl levert een punt extra op.
Vind ik leuk
imho +1454
vrijdag 9 november 2018 om 11:52
Nee resultaten tellen niet zwaarder. 2 punten voor een overwinning en 1 voor een gelijkspel. "Voordeel" van CL zit hem in de 4 punten die je krijgt voor plaatsing poulefase en 5 punten voor plaatsing Knock out fase, volgens mij krijg je niet nog eens punten als je in volgende ronde van de CL komt. Voor EL staat hier wel iedere keer een extra punt voor.

Het extra punt waarna jij verwijst in je laatste regel is die 5 bonuspunten voor KO fase CL gedeelt door de 5 nederlandse teams welke aan deze europesche campagne hebben meegedaan (5/5=1)
Vind ik leuk
Gutierres14 +1298
vrijdag 9 november 2018 om 13:14
Echt zo beschamend hoe de Nederlandse clubs lopen te prutsen in Europa. Met alleen al 3 teams in totaal had je nu een straatlengte voor gestaan
Vind ik leuk
Voetbal@com +1712
vrijdag 9 november 2018 om 07:15
Fijn dat Ajax nog punten kan binnenhalen.

Aan deze lijst kun je direct wel zien dat mijn clubke statistisch gezien kansloos was in dit CL seizoen...nummer 1-2-3 zijn de landen van de tegenstanders.

Maar goed het is niet anders, hoop dat Ajax wint zodat we "Red Bull voor blijven" iets wat ik niet hoop bij F1 overigens...

p.s. geniet van dit weekend want volgende week is het weer nations league ellende...man man wat is dat een drama die nep vriendschappelijke wedstrijden.
Vind ik leuk
ArieBombarie +41768
vrijdag 9 november 2018 om 07:41
Wat een gekke onderbouwing van de tegenstanders van jouw clubje. Je speelt tegen twee nummers 5 (!!) uit die 'hooggeklasseerde' competities...
Vind ik leuk
Voetbal@com +1712
vrijdag 9 november 2018 om 07:44
Begrijp ik echter deze nummers 5 zijn volgens mij beter dan b.v de nummer 1 van België en Oostenrijk.

Maar u heeft een punt. Mijn clubke komt CL technisch tekort dat zie ik ook.

Daarnaast vind ik de beslissing van PSV tegen RKC nog slechter als Frenkie voorstopper zetten.
Vind ik leuk
Basschot +2233
vrijdag 9 november 2018 om 07:57
Tottenham staat 4de en inter is geen Juventus
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 08:11
Gek? Uit de hoogste compentities speel je tegen de huidige: nummer 1 van spanje, nummer 4 van Engeland en de nummer 2 van Italië.

Zet je dat af tegen de nummer 3 van Duitsland, nummer 5 van portugal en de nummer 5! van griekland.

Dan zegt het genoeg over het niveau verschil van de clubs. En je moet vooral niet kijken naar waar ze in de competitie geëindigd zijn, maar waar ze nu staan. Dat zegt iets over hoe goed ze zijn (de vorm en dezelfde selectie). Dus statistisch was/is PSV kansloos. En maakt Ajax een dikke kans....
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 08:26
Statistisch gezien kun je weinig punten scoren als je alleen maar tegenhoud, en weigert naar voren te voetballen.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 08:30
6 punten kan je dan maximaal scoren.
Maar als je er 4 scoort, kan je ook zomaar 12 punten pakken. Maar ook 1 hoort tot de mogelijkheid.
Vind ik leuk
Leozao +6288
vrijdag 9 november 2018 om 07:25
Als Nederland Ajax toch niet had...
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 08:49
Dan was het een stuk gezelliger!
Vind ik leuk
Leozao +6288
vrijdag 9 november 2018 om 09:08
Als er ergens nog wat gein vandaan komt is het Amsterdam wel. Of moet het komen van die geinponum van bommeltje?
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:05
Haha gezellig altijd dat tegenhouden, geen voetbal te zien.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:24
De haat zit weer diep he. Zeker na die afslachting in ehv.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 13:54
Begrijp wel dat je jaloers bent op voetballen, doe maar rustig.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 15:56
Tja dan wordt het van haat in eens jaloezie.. Beetje jammer dat je zo bent.
Vind ik leuk
MOKUM*** +1766
vrijdag 9 november 2018 om 15:31
Nounou, een 3-0 nederlaag. Die slachting kregen PSV tegen een gemankeert Barca.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 15:59
Hahahaha en direct weer een andere club erbij halen. Met geluk van benfica in crisis winnen door goal diep in blessuretijd en met mazzel gelijk spelen tegen het zelfde crisis team en dan net doen of je de cl gewonnen hebt. voor de wedstrijd een stadion volledig afbreken en dan nog verontwaardigd zijn als die van benfica verhaal komen halen.
Vind ik leuk
MOKUM*** +1766
vrijdag 9 november 2018 om 21:30
Kijk even wat je schrijft gekkie, jij hebt het zeker allemaal ervaren. En dan ook nog Benfica erbij halen. Foei. Of zijn Benfica en Ajax dezelfde club. Tjonge jonge, en dat is Eindhoven de slimste regio, zelfbenoemd welliswaar.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 21:34
Ajax benfica lucky gewonnen door een schot dat veranderd werd van richting in blessuretijd toch? Uit bij benfica lucky gelijk gespeeld.. Dus snap niet wat je bedoelt met zijn ajax en benfica een?.

Denk dat lezen lastig is voor je.
Vind ik leuk
MOKUM*** +1766
zaterdag 10 november 2018 om 09:24
Ga het je proberen uit te leggen, al ben ik gewaarschuwd: dat ik beter een koe Engels kon leren spreken.
Ik schrijf iets over Barca-PSV, waarop jij antwoord:
Direct weer een andere club erbij halen.
DRIE woordjes later begin JIJ over Benfica.
En dat vind jij niet gek??
Waarschijnlijk niet, anders had je wel begrepen wanneer ik schrijf:
Of Ajax en Benfica zijn dezelfde club.
Ik dat dit iets duidelijker voor je is.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 10 november 2018 om 09:24]
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 07:26
Belgen presteren wel goed zeg. Blijkbaar toch een betere competitie dan die van ons in NL op t moment! Knap!
Vind ik leuk
Basschot +2233
vrijdag 9 november 2018 om 07:58
Ajax was een stuk sterker dan Standard toch? Anderlecht ligt er ook alweer uit. Valt dus wel mee
Vind ik leuk
imho +1454
vrijdag 9 november 2018 om 09:42
Daarnaast staat Genk er redelijk voor maar kan er in die poule ook nog van alles gebeuren. Luik staat 3e maar moet nog tegen nr 1 en 2 (Sevilla thuis en Krasnodor uit). vanuit CL heb je Brugge, welke zal waarschijnlijk doorgaan in EL

Maar zij hebben wel 4 vd 5 in de poulefase zitten, waardoor het puntenaantal snel(ler) op kan lopen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 09:44]
Vind ik leuk
Basschot +2233
zaterdag 10 november 2018 om 12:18
Dat is het verschil.. een Genk neemt het wel serieus en onze Feyenoord en AZ niet.. teams waren niet op orde.. arrogantie waarvan ik niet weet op wat dat gebaseerd is
Vind ik leuk
Het Brein +4571
vrijdag 9 november 2018 om 08:44
Topvijf daar haalt een constant niveau, bij ons is dat anders..
Vind ik leuk
ArieBombarie +41768
vrijdag 9 november 2018 om 07:40
Leuk allemaal maar als Oostenrijk 2 clubs overhoud in de el is de kans aanzienlijk dat ze daar meer punten pkken dan Ajax in de 2e ronde cl.

Hoe dan ook: bij elkaar opgeteld wordt dit weer een waanzinnig slechte Europese score.
Vind ik leuk
Basschot +2233
vrijdag 9 november 2018 om 07:58
Met dank dit jaar aan AZ psv Vitesse en Feyenoord
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 08:23
Als je naar Ajax en PSV kijkt, dan valt het best nog mee, er zijn veel slechtere jaren, maar er moeten gewoon meer clubs Europa in
Vind ik leuk
G.Kopf +3409
vrijdag 9 november 2018 om 07:52
Pff een stel van die flutvoetballanden voor ons op de ranglijst.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 07:54
Ajax doet het dit jaar wel even....geen probleem graag gedaan
Vind ik leuk
Basschot +2233
vrijdag 9 november 2018 om 07:59
En maar klagen dat je in juli alweer voorrondes moet spelen
Vind ik leuk
DEWEE +2541
vrijdag 9 november 2018 om 08:21
Vind ik niet gek als er maar een club presteert in Europa.

PSV bakt er niets van en de rest kan niet eens winnen van Trencin oid.
Vind ik leuk
markie +1831
vrijdag 9 november 2018 om 08:25
Mocht psv kampioen worden neem ik aan dat het startgeld wordt verdeeld tuseen psv en Ajax
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:25
Ligt er aan van wie jij iets aanneemt..
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 08:29
Bedankt PSV, ik mag hopen dat de KNVB jullie hiervoor straft. Ik gok op 6 punten aftrek. Feyenoord, Vitesse en AZ ook.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 08:29
Het is natuurlijk niet van het laatste seizoen dit. We als NL clubs presteren al jaren ondermaats in Europa met een enkele uitschieter daar gelaten. Een deel pech maar ook voor een deel niet belangrijk genoeg bevonden door sommige clubs waardoor er veel punten verloren zijn gegaan. Het is niet nu dat Ajax zo goed presteert dat het alleen aan Ajax ligt dat we punten halen. Ajax heeft ook jaren gehad dat ze de voorrondes niet doorkwamen. PSV idem, vorig seizoen kwamen ze niet voorbij Osjiek. AZ heeft het een paar seizoen goed gedaan maar redde het vorig seizoen ook niet. Vitesse trof met Basel gewoon een CL waardige deelnemer. Mijn cluppie Utrecht heeft ook een blamage gehad tegen Differdange en pech tegen Zenit, wat ook een CL waardige deelnemer is. Het is gewoon zo dat NL clubs niet meer toonaangevend zijn en dat zal nog wel zo blijven vrees ik. Geld is een reden en in mijn ogen mentaliteit ook! NL spelers komen op mij toch wat verwend over.
Vind ik leuk
3Bier +11616
vrijdag 9 november 2018 om 12:09
Het grote probleem is de kwaliteit in de breedte van de Eredivisie. Ajax en PSV zijn qua kwaliteit goed genoeg voor Europa en zullen genoeg punten binnen halen. Helaas doen zij dit nooit tegelijkertijd. 3 jaar geleden had PSV een prima jaar met 8e finale CL. 2 jaar geleden had Ajax een geweldig jaar met finale EL. Vorig jaar was 1 groot drama en dit jaar is het Ajax dat een goed jaar heeft. Elk jaar 1 club die het goed doet in Europa is gewoon tekort.
Andere clubs pakken nauwelijks punten en dat wordt alleen maar moeilijker aangezien ze steeds verder dalen op de ranglijst. De lotingen zullen dus zwaarder worden.
Een mooi voorbeeld zijn de Belgen. Geen 1 club die het echt heel goed doet in Europa maar wel 4 of 5 clubs die wel de poulefase halen en daar ook nog hun puntjes pakken. De Belgen presteren elk jaar beter dan de Nederlandse ploegen.
Misschien toch maar de Belgische competitie als voorbeeld nemen? De subtop daar is in ieder geval vele malen beter dan de subtop hier.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 08:32
Al staat NL 29e. Daar ligt het probleem nu niet in NL.
De keepers zijn prut. De trainers zijn bang. De ere divisie hangt met natte kranten aan elkaar.
En als er dan subtoppers opstaan, dan zakken ze weer weg in een diep dal.

Onbegrijpelijk dat van Oostveen zo lang zijn gang mocht gaan in Zeist. Wat hebben die trainers, daar eigenlijk geleerd de laatste jaren? Het is 1 en al drama, wat daar opgeleid is.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:34]
Vind ik leuk
Vak 129 +1067
vrijdag 9 november 2018 om 08:37
En we bedanken Feyenoord en PSV voor hun Europese bijdrage. Prutsclubs.
Vind ik leuk
Blindsy +15908
vrijdag 9 november 2018 om 08:57
Kun jij Fox ontvangen in Limburg, slapjanus?
Vind ik leuk
Vak 129 +1067
vrijdag 9 november 2018 om 19:46
Moet ik met Fox? Slapjanus ook, malle meid.
Vind ik leuk
Blindsy +15908
vrijdag 9 november 2018 om 20:53
Je wilt als Limburger toch graag bij de grote jongens horen. Lekker voor Ajax zijn, want die winnen het vaakst dus da's goed voor je egootje.
Maar ja, zó ver, die grote stad, dus elke week Fox kijken in je Ajax-pyamaatje.
Geniet er maar lekker van, jochie.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 20:54]
Vind ik leuk
Vak 129 +1067
vrijdag 9 november 2018 om 23:38
Geen idee waar jij het over hebt meid, maar buiten een keer in een vakantiehuisje heb ik geen reet met Limburg. Ik support mijn locals, lijkt me niks mis mee. Jij blaast nog al hoog van de toren, wat ben jij dan? De VP bikkel? Haha!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 23:40]
Vind ik leuk
Blindsy +15908
zaterdag 10 november 2018 om 05:31
Suppprt your locals, goed zo jochie.
Nou nog die enge provinciale trekjes verliezen (lees: andere clubs belachelijk maken) en je kan weer voor n normale supporter door gaan ipv n irritante sneuneus.
Kirk-out.
Vind ik leuk
Vak 129 +1067
zaterdag 10 november 2018 om 09:48
God, een meid met last van het Second City Syndroom. Je sneertjes zijn trencinnig hoor, maar ik lach je uit. Keihard. Malle teletekst supporter. Met je Limburg. Hup, terug onder je steen.
Vind ik leuk
Blindsy +15908
zaterdag 10 november 2018 om 15:07
Alles beter dan een karakterloze droeftoeter die besloten heeft voor Ajax te zijn zodat hij met arrogante praat en sneren naar anderen zich nog een beetje wat voelt. Dat heb ik gelukkig niet nodig.

Get a life, sneue nepneus. Je kúnt gewoon niet uit Amsterdam komen, jouw praat is 100% provinciaals.

Als in 2023 trouwens het mooiste stadion van NL wéér in Rotterdam staat, mag je misschien wel een keer met je vriendjes van de plaatselijke wandelclub, komen kijken naar F-A.
Rotterdam ligt toch dichterbij dan Amsterdam, nietwaar?

Kirk mos def out.
Vind ik leuk
Vak 129 +1067
zaterdag 10 november 2018 om 18:40
Haha. Duf teletekst boertje met babbels. Ga weg kind, ga aan je huiswerk ofzo. Hup kakkerlak, rap onder je steen, met je bek. 3-0. Toedels.
Vind ik leuk
Garnaal +375
vrijdag 9 november 2018 om 08:39
Ajax zal dit jaar de puntjes moeten sprokkelen. Als PSV'er ben ik blij dat ze het goed doen in de poule, ik gun ze het hoogst haalbare. Laten we wel wezen dat je vooraf al kan incalculeren dat PSV niet het zelfde aantal punten kan gaan halen met deze tegenstanders. Schandalig dat we geen Vitesse of AZ in de EL actief hebben. Een overwinning daar bezorgt je net zoveel punten als een overwinning in de Champions league. Ik riep het al begin van het seizoen, Ajax gaat de kwartfinale CL halen en de beker winnen, PSV wordt koeltjes kampioen en mag misschien dankzij ajax, volgend seizoen meteen in de CL starten.
Vind ik leuk
Het Brein +4571
vrijdag 9 november 2018 om 08:43
AZ is hoofdverdachte met hun zuinige beleid. Ze hebben een houding van een clubje uit het rechterrijtje...
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 08:49
Dit seizoen is Ajax verantwoordelijk voor 60 % van de Nederlandse UEFA-punten.

Zonder Ajax zou NL dit seizoen 30ste staan, nu 9de.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 08:53
Al die gefrustreerde reacties van de psv aanhang. Snap het enigzins wel hoor....zal dit jaar wel een domper voor ze zijn. Denken nu alweer bijna dat ze kampioen worden. Het zijn maar 5 punten en gaat laatste weken niet héél erg goed.....of wel? Niet te zeker van jullie zaak worden, het is nog vroeg.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 08:53]
Vind ik leuk
Blindsy +15908
vrijdag 9 november 2018 om 08:55
Kut-Ajax.. win dan gewoon in Portugal ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 09:05
De eeuwige tweede uit de hoofdstad speelt eredivisie bij de gratie van andere clubs.

Niets houdt Ajax in de weg om elders haar trofeeloze exercitie voort te zetten.
Vind ik leuk
Blindsy +15908
vrijdag 9 november 2018 om 09:48
Herr Schachtenbumler isst wieder da?
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 10:37
Het heeft er de schijn van dat zo en dan sprake is van een werkelijk niets ontziende 'sweep' om er volstrekte willekeur en lippendienst mee te illustreren en onderstrepen. Van congruentie lijkt geen sprake. Doe de groeten aan Willemijn Suffervrijn als het weer inlogt om te kleineren en op de man te spelen.

Fijne dag nog!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 10:38]
Vind ik leuk
Blindsy +15908
vrijdag 9 november 2018 om 10:56
Nee, Bilwert Sjachrijn krijgt van mij niet de groeten. Die moet gewoon lekker in zijn sling gaan hangen en 'ons' met rust laten. Vreselijk vervelende tight ass, zelfverklaarde fatsoensrakker en ondertussen zelf het tegenovergestelde doen. Heel eng mannetje. Jij ook fijne dag nog!
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 11:46
Treffende profielschets van deze auto-onenerende parvenu. Wat hij gemeen heeft met andere territoriale en competitieve primeurhaantjes is dat eeuwige verwijt dat 'geen sprake is van inhoud' in de beste traditie van self- fulfilling prophecy. Het wekt dan geen verbazing dat de de sektarische primeurwilburtjes cum suis fabelachtig afhaken om op uitnodiging een bijdrage van enige substantie te leveren aan de wrijving tussen en de raakvlakken van efficient en effectief voetbal. Dan moet als afleidingsmanoeuvre efficient met een trema geschreven worden om serieus genomen te kunnen worden door engbekjes. Hilarisch!

Reactie gewijzigd. 'Je was zeker te dom om het in een trema trema keer goed over te schrijven uit het woordenboek'.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 11:49]
Vind ik leuk
Blindsy +15908
vrijdag 9 november 2018 om 21:03
Precies dat! 😉
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 13:23
PS. Tot groot genoegen van het sektelid 3bier, getuige haar adhesiebetuiging en dat van louter opwinding mijn favouriete club verwart met PSV.
Vind ik leuk
3Bier +11616
vrijdag 9 november 2018 om 12:17
Daar is ie weer! Schwalbe, de PSV supporter die weer met dure woordjes de trol loopt uit te hangen hier. Zonde, ik dacht dat we van je af waren.
Vind ik leuk
Blindsy +15908
vrijdag 9 november 2018 om 21:02
Schwalbe, Schachtenbummler, Schadenfreunde is de Ibrahimovic van VP. Een verademing tussen al die simpele zwetsers.
Vind ik leuk
HJR +8339
vrijdag 9 november 2018 om 09:07
En Belgie, waar veel kritiek op is, staat ook dit seizoen weer op 8e plek. Terwijl Ajax van Standard won. Club Brugge net als Ajax goeie kans op de volgende ronde CL (op zn minst EL). Genk en Standard hebben beide het in eigen hand om door te gaan in de EL. Anderlecht is wel klaar.

Die toch iets beterdaar, al geloof ik niet dat het door die saaie competitie opzet komt. PSV en Ajax zijn denk ik wel beter dan Club Brugge. Maar de subtop van Belgie lijkt veel sterker dan die van Nederland.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 09:13
Ik snap overigens ook niet hoe de Belgische clubs altijd maar weer beter presteren Europees dan de nederlandse clubs....
Vind ik leuk
Garinsha +4871
vrijdag 9 november 2018 om 09:24
DANK JE WEL PSV.

😂
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 10:11
Europa-league deelname telt dus even zwaar als Champions-league, begrijp ik dat nu goed? Belachelijk!
Vind ik leuk
schfan1920 +5985
vrijdag 9 november 2018 om 11:35
Klopt. Een overwinning in zowel de CL als EL levert 2.000 punten op en gaat dan nog gedeeld door het aantal deelnemers per land. Een gelijkspel dus 1.000. Alleen wanneer je je voor de KO fase van de CL plaatst levert dit je flink aantal bonuspunten op 5.000. In de EL krijg je dit niet wanneer je plaatst voor de KO fase.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 10:26
Waar blijven die lucky goaltjes in de CL dan? Of zijn ze toch niet zo goed als de boertjes beweren?
Vind ik leuk
michelhx +4044
vrijdag 9 november 2018 om 11:50
Bedankt Ajax. Maar dan wel winnen in Griekenland!
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:19
Ajax gaat de laatste 2 cl wedstrijden misschien wel winnen en als psv met denk nu met wat geluk toch nog 3de wordt komt het hopenlijk wel goed met de broodnodige punten
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws