Israël stipt Feyenoord-probleem aan: 'Die twee zijn niet zo geweldig'

    Israël stipt Feyenoord-probleem aan: 'Die twee zijn niet zo geweldig'

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 17:12vr 16-11-2018 om 17:12

    Rinus Israël gelooft niet dat Feyenoord dit seizoen nog een bedreiging kan vormen voor PSV en Ajax. Daarvoor is de defensie van de Rotterdammers te zwak, oordeelt het clubicoon.

    "Op die derde plaats kun je niet trots zijn. Ik denk dat ze dit seizoen tot nu toe onder de maat gepresteerd hebben. Want als ik de spelers bekijk: die voorhoede en het middenveld ziet er zo slecht nog niet uit. Het zijn geen slechte spelers", zegt Israël tegen Voetbal Inside.

    De achilleshiel ligt volgens de oud-international achterin. "De spelers op het middenveld en in de voorhoede hebben ook te weinig gebracht, maar het probleem bij Feyenoord ligt achterin. Als topclub is het tegenwoordig wel de bedoeling dat je ver van je goal voetbalt. Maar Botteghin en Van der Heijden kunnen niet met veel ruimte in de rug uit de voeten."

    Het inbrengen van Sven van Beek is volgens Israël niet de oplossing. "Dat maakt niet veel verschil. Als hij echt een goede centrale verdediger zou zijn, dan had hij wel gespeeld. Die twee die er nu staan, zijn niet zo geweldig."

    IJzeren Rinus heeft een teleurstellende conclusie voor Feyenoord. "Hoger dan derde kan dit seizoen niet. Maar ik denk wel dat ze beter gaan spelen. Ze zijn niet zo slecht als de eerste tien wedstrijden omschreven is."

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Poll

    Ligt het probleem bij Feyenoord achterin?

    (1620 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 16 november 2018 om 17:21
    No shit sherlock. Aanval is ok-ish, maar van die verdediging ga ik spontaan in een foetus positie van janken.
    En dat ze een type El Ahmadi of hoe die ook heet missen, is ook wel duidelijk
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 17:23]
    Vind ik leuk
    TheArena. +1153
    vrijdag 16 november 2018 om 18:02
    Ging je van die verdediging, maar spontaan naar Polen terug.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    vrijdag 16 november 2018 om 18:19
    Leuke en intelligente reactie van ons aller TheArena...
    Vind ik leuk
    TheArena. +1153
    zaterdag 17 november 2018 om 00:28
    Klopt. Dankjewel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 00:28
    Ga je diep schamen.
    Vind ik leuk
    TheArena. +1153
    zaterdag 17 november 2018 om 00:28
    Hahahahqh
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27483
    vrijdag 16 november 2018 om 17:23
    Rinus kan het weten wat verdedigers betreft.. Maar wij zien dat ook wel hoor!
    Vind ik leuk
    Castromann +7878
    vrijdag 16 november 2018 om 18:21
    Alles heeft met geld te maken.
    Ajax kan zonder blikken of blozen 50milj uitgeven aan transfers en tig milj aan salaris. Zou fey ook dit budget hebben staan ze ook mee boven aan en spelen ze europees.
    Wie het meeste geld heeft eindigt normaal gesproken bovenaan. Uitzonderingen daar gelaten.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27483
    vrijdag 16 november 2018 om 18:54
    Ik ben het met je eens. Maar ook met de mening van Rinus Israel. Feyenoord zal creatief moeten zijn! Verandering van spijs?
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    vrijdag 16 november 2018 om 19:54
    Precies.. Feyenoord heeft vaak genoeg laten zien met weinig middelen toch te kunnen presteren.. aan de andere kant 3e is ook prima.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 17:24
    Clasie out ayoub in
    Linksbuiten erbij geen concurrentie voor LB
    St juste centraal achterin ipv eric of jan arie
    RB erbij wat een nieuwkoop is te wisselvallig.

    Dan pak je de grootste zorgen puntjes aan denk ik. En dan aankomend seizoen goed en sterk door selecteren. Ipv telkens de oude garde terug halen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 17:27
    Ik denk dat 1 speler dit Feyenoord kan helpen en weer titels voor Hun kan pakken.. zijn naam mag niet uitgesproken worden, maar ik ga Het toch doen Met alle moed die Ik in mij heb.. Ogen open allemaal, koppie erbij! Voor eeuwige roem en succes!

    Hier komt ie: ........


    Van Beukering.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 17:29]
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2472
    vrijdag 16 november 2018 om 17:30
    Nee. Af.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17227
    vrijdag 16 november 2018 om 18:42
    En blijven volhouden dat je hier "pas" vier jaar bent. Blijf volhouden nep-Pool!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 19:54
    Jij Kent geen YouTube? Hij werd international overal belachelijk gemaakt dus ssssshh. Dat je er nogsteeds mee bezig bent zeg okk gewoon genoeg dat je eeNzaam bent en jaloezie hebt
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 19:55]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 17:26
    Ik weet niet of hij het doet maar Bruma is op te halen in de winter. Kunnen ze goed gebruiken.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34099
    vrijdag 16 november 2018 om 17:28
    We volgen een bedreiging voor onszelf haha.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 17:31
    Sorry hoor, maar Botteghin werd nog de hemel in geprezen in het seizoen dat Feyenoord de beker won (werd zelfs gezegd dat hij Nederlander moest worden zodat ie in oranje kon) en nu ineens kan hij er niks meer van.. Dat is mij te kort door de bocht. Ik denk eerder dat de zwakte van de verdediging aan de backs ligt. Daar zit de allergrootste zwakte bij Feyenoord. En Jörgensen krijgt ook amper aanvoer nu. Ik denk ook dat men het vertrek van El Ahmadi heeft onderschat.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 19:05
    Botteghin kan voetballen, maar is doodsbenauwd ruimte achter hem en de keeper te maken, net als van der Heijden. Israël wil het lef zien dat feyenoord als een accordeon durft te spelen. Veel meer als 1 10 man powerblok naar voren en achteren. Jammer dan dat er zeeën van ruimtes ontstaan achterin. Daarom dient de verdediging uit zeer snelle spelers te bestaan. Die hebben we nu zekers niet. Geertruida is er zo eentje, maar er moeten een paar zeer snelle bij. Ben bang dat dat soort spelers uit de f jeugd al in het buitenland spelen. Jammer. Vroeger hadden we die wel.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 19:09]
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6827
    vrijdag 16 november 2018 om 17:33
    Misschien met 3 CV's spelen tegen PSV. Laat hun het spel maar maken en dan op de counter.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1782
    vrijdag 16 november 2018 om 17:33
    Het hele elftal is pure middelmaat. De coach kan de spelers niet beter maken, het is en blijft een vicieuze cirkel waar ze niet meer uitkomen op deze manier.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 18:18]
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8649
    vrijdag 16 november 2018 om 18:09
    Een visuele cirkel mog wel. Waar kan ik die cirkel bekijken?
    Vind ik leuk
    Mari +10166
    vrijdag 16 november 2018 om 17:34
    Israel ziet het fout.De voorhoede is ondermaats. Aan Berghuis heb je alleen iets als het goed loopt. Larsson redt het ook niet. Niet goed genoeg. Hij is alleen gekocht, omdat hij riep dat hij zo goed was.
    Middenveld: Vilhena loopt overal behalve waar hij moet zijn. De rest is helemaal niks.
    Van Persie staat buiten kijf. Ik vind het ongelooflijk knap dat hij met zulke slechte voetballers om hem heen, toch nog positief blijft.
    Vind ik leuk
    Nuance +9450
    vrijdag 16 november 2018 om 18:40
    Voorhoede is prima, goed zelfs met Van Persie er bij. Voor eredivisie begrippen dan.
    Middenveld met Toornstra en Clasie plus de bezorgbeer is gewoon zwak. Als klassieke goed koppende voorstopper is Botteghin prima. Jan Arie redelijk, de backs Verdonk en Nieuwkoop jong en wisselvallig. Ayoub erbij, Haps straks weer fit, St Juste op rechtsback. Geertruida CV.
    Vind ik leuk
    rinirat +2904
    vrijdag 16 november 2018 om 17:36
    Feyenoord heeft een paar hele matige middenvelders en een speler uit vorm.
    Toornstra en clasie sowieso niet goed genoeg Vilhena uit vorm.
    Terwijl er een goede jeugd is.
    Clasie brengt 0,0 lijkt erg aardig met zijn risicoloze spel maar zou leuk passen bij emmen of groningen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 17:36]
    Vind ik leuk
    Romo +988
    vrijdag 16 november 2018 om 17:52
    Dan is Vilhena zeker al 3 jaar uit vorm.
    Werd altijd geted door El Ahmadi. verder een drama
    Vind ik leuk
    fr1963 +3337
    zaterdag 17 november 2018 om 01:28
    Tapia en Ayoub zijn 2 creatieve aanvallend ingestelde middenvelders. Zou Gio hun de kans geven, dan zal je zien dat het er veel leuker gaat uitzien en dat er meer gescoord gaat worden!
    Vind ik leuk
    kees ee +638
    vrijdag 16 november 2018 om 17:37
    . . wie zijn wij om "ijzeren rinus" tegen te spreken ??
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1186
    vrijdag 16 november 2018 om 17:37
    De hele centrale as heeft versterking nodig naar mijn mening. Ik zou zeggen een type Vlaar (verdediging straalt niets uit), een type Bosvelt op het middenveld (zodat Vilhena weer als een échte nummer 10 moet spelen en zo geen postbode meer gaat spelen), en een écht goede fitte spits (a la Dirk, maar iets technischer misschien zodat Robin op een flank kan spelen). Verder zou ik echt Vermeer als nummer 1 opstellen, dat zeg ik al langer. Kennelijk heeft hij iets misdaan bij Gio, wat toch jammer is. Misschien is een nieuwe trainer ook wel verfrissend....
    Vind ik leuk
    Romo +988
    vrijdag 16 november 2018 om 17:50
    Vilhena...het enige waar die goed voor is, is voor een plek op de tribune
    Onbegrijpelijk dat zoiets beloond word, met een plek bij Oranje
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 17:51]
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1186
    vrijdag 16 november 2018 om 18:01
    Als Ajacied zijnde vind ik hem de beste nummer 10 voor Oranje dit moment. Zie niemand anders.
    Vind ik leuk
    Romo +988
    vrijdag 16 november 2018 om 19:52
    Dan kijk jij echt niet naar Feyenoord.tis niks meer dan een blinde draver, die constant zijn positie verlaat dus het middenveld en zijn vent verlaat
    Vind ik leuk
    huppekees +85
    vrijdag 16 november 2018 om 20:30
    Omdat voetbal kenners wel wat in hem zien....
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 02:07
    Doet koeman voor onze club. Niet voor zijn spel. Knap van koeman.
    Vind ik leuk
    Romo +988
    vrijdag 16 november 2018 om 17:49
    Ik vind Bottegin vd Heijden een prima koppel.

    Ik krijg het lazarus van het middenveld, wat al jaren uit balans is
    Tel daar bij op dat een Berghuis en een Vimhena verdedigend geen vent uitschakelen, dus wat kan een achterhoede dan doen.
    Inschuiven??? terwijl er 6 man voor je staan waar je geen bal aan kwijt kunt

    Onzin Rinus!
    Echt onzin
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 17:52
    zo moeilijk is het allemaal niet he van geel.
    bruma huren voor een half jaar met optie tot koop.
    karsdorp huren voor een half jaar en warm maken voor nog een seizoen huren.
    leroy fer polsen voor een terug keer heeft al aangegeven ervoor open te staan.
    narsingh mits die fit terug komt na zijn blessure overnemen ook van swansea scheelt weer extra belletjes.
    elia vast leggen voor volgend jaar.
    dankjewel van geel
    Vind ik leuk
    ficusje +2390
    vrijdag 16 november 2018 om 18:02
    Waarom nu geld investeren,als je ben uitgespeeld voor de titel.europees ook geen inkomsten,seizoen afmaken en misschien de beker.(geen ajax loten dan)
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 18:15
    volgens mij is vrij duidelijk het doel om goed te beginnen volgend jaar.
    kan je ze beter al vast een half jaar bij de club hebben kan je kijken of je ermee door wilt.
    heb je wel is gezien hoelang het heeft geduurd voordat diks de bal naar de zelfde kleur speelde.
    amrabat, ayoub, larson kan zo nog wel even doorgaan presteren blijkbaar allemaal in het eerste half jaar niks. en dan laat ik bilal die er 3 jaar voor geprobeerd heeft even buiten schot.(toch niet)
    Vind ik leuk
    Kaar +1335
    vrijdag 16 november 2018 om 21:38
    Hoezo niet jullie loten. Prima recente ervaring mee hoor 👍🏻
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    vrijdag 16 november 2018 om 18:27
    Allemaal aardige spelers, maar ook geen toppers. Feyenoord moet gewoon meer op technische bagage spelers aankopen. Het elftal zit vol met lopers op een enkeling na. Maar wel van een hoger niveau dan Larsson. Alleen...het geld ontbreekt, dus zal er gewoon doorgeploeterd worden...
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:34
    Soort incestueuze bende daar in 010. Altijd maar weer teruggrijpen op oud spelers. DAT is het probleem daar!
    Kijk eens wat verder dan telkens maar oud spelers terug te halen!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10243
    vrijdag 16 november 2018 om 18:11
    Het ligt simpel weg aan het management.
    Vind ik leuk
    huppekees +85
    vrijdag 16 november 2018 om 20:31
    Nee joh... het ligt aan de supporters, die hebben veel te veel kritiek en weten altijd alles beter...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10243
    vrijdag 16 november 2018 om 23:03
    Die supporters hebben het dan altijd over boosdoener Gio, de trainer die ze de laatste twaalf de meer prijzen heeft gebracht dan welke trainer dan ook in de laatste 12 jaar en dat in een competitie met een rijker PSV en en veel rijker Ajax.
    Vind ik leuk
    Harry.f +345
    zaterdag 17 november 2018 om 00:53
    Allemaal supporters zonder verstand.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 18:15
    De oplossing is simpel gehaald en niet gebracht .
    Geef hem de kans Ayoub is de oplossing maar ze zien het niet blijkbaar .
    Vind ik leuk
    huppekees +85
    vrijdag 16 november 2018 om 20:33
    ze zien het juist wel... nooit van analyse gehoord zeker... komt tot uiting op trainingen en wedstrijden. Maar goed, dat weten dus velen niet...
    Vind ik leuk
    Op afstand +784
    vrijdag 16 november 2018 om 18:16
    Heel Feyenoord is matig, als je een topteam wilt zijn, dien je ook minimaal 5 topspelers te hebben en eerlijk gezegd hebben ze er niet 1.
    Begin een grote schoonmaak, te beginnen bij een andere TD en dan een hele goeie trainer, Gio is een aardige man, maar voor de top ongeschikt, alles is in slaap gevallen na het kampioenschap, maar juist toen hadden ze door moeten pakken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 18:45
    Oei dacht eerst dat hij AJAX en PSV bedoelde toen ik de kop las, maar hier zit wel wat in
    Vind ik leuk
    Zuignap +6
    vrijdag 16 november 2018 om 18:52
    Ik wil niet zuigen, maar Ajax is echt een kut club.
    Vind ik leuk
    Jc 74 +298
    vrijdag 16 november 2018 om 20:35
    Ik wil niet zuigen zegt een zuignap ? Dat ruikt naar werkweigering
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1850
    vrijdag 16 november 2018 om 18:56
    Het 1e van Feyenoord moet gewoon in de revisie, te beginnen met de achterhoede want die is gewoon niveau rechterrijtje, de rest is middenmoot niveau. 3e plek nu is gewoon pure mazzel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 18:57
    Mee eens, Geertruida doet dat wel trouwens. En waarschijnlijk nog wel n paar op snelheid gekozen jeugdspelers. Meer ruimte durven open houden achter je, dus met z'n tienen in 1 blok naar voren. Klopt.
    Vind ik leuk
    bert +167
    vrijdag 16 november 2018 om 19:23
    Hoezo onder hun kunnen op EEN kampioenschap na hobbelen ze al jaaaaaaaaaaaren achter PSV en Ajax aan.
    Niks mis met mijn woorden het is gewoon zo niet meer of minder.
    Vorig jaar hobbelde zelfs Az ze als een sneltrein voorbij.je kunt zelfs niet meer van top drie spreken wel nog van top TWEE.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8649
    vrijdag 16 november 2018 om 21:38
    Wat een boel sjit.

    Dan kun je ook niet van top 2 spreken want het gat tussen 1 en 2 op de ranglijst is groot en ook qua prijzen doet Ajax al jaren niet meer mee
    Vind ik leuk
    bert +167
    vrijdag 16 november 2018 om 22:59
    Houd je maar eens rustig PSV heeft nog niks tegen gezeten,maar oei als ze een keer verliezen ,dan ken je bommeltje niet meer terug en gaat tegen alles zeiken.maar je moet niet zo gefrustreerd terug antwoorden.komt allemaal goed met Ajax maar met jou clubje uit Rotterdam vrees het ergste
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8649
    zaterdag 17 november 2018 om 08:17
    gefrustreerd? Ik geef enkel de feiten.

    Jij roeptoetert top2, maar als je het zo gaat bekijken dan is er net zo min een top 2 als een top 3.

    Ik begrijp dat het voor jou moeilijk accepteren is. Misschien gaat dat makkelijker na een vijfde jaar helemaal niets?
    Vind ik leuk
    bert +167
    zondag 18 november 2018 om 11:23
    Wacht maar eens af,ik denk dat je stil bent einde seizoen ,niet zo blèren een keer verliezen en dan ken je hommeltje niet meer terug en dat slaat meteen op de spelers
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8649
    zondag 18 november 2018 om 11:38
    PSV kampioen, Feyenoord de beker.

    Amsterdam kampioen KKD?
    Vind ik leuk
    Kaar +1335
    vrijdag 16 november 2018 om 21:41
    Nu nog wat interpunctie gebruiken en niet zoveel zuipen, dan snappen we misschien wat je allemaal typt hier....
    Vind ik leuk
    El Cazador +7400
    vrijdag 16 november 2018 om 19:34
    Een creatieve middenvelder is absoluut geen overbodige luxe in Rotterdam
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2504
    vrijdag 16 november 2018 om 20:23
    Ik dacht dat dit artikel over Gio en van Geel zou gaan..
    Vind ik leuk
    DeNeutrale +103
    zaterdag 17 november 2018 om 10:51
    Israël moet zich met de problemen in het Midden-Oosten bemoeien.
    Vind ik leuk
    fer65 +234
    dinsdag 20 november 2018 om 00:01
    Nou Rinus daar is ook duidelijk op in gespeeld ,anders besteedje de 25 miljoen wel aan betere spelers.Jij snapt tog ook wel dat wat er nu is aangetrokken uit de subtop ,dat deze jongens ook in de jeugd van feijenoord loopt speeld.Dus kom nu niet met verbazing aan ,want Arie en Bottegin zijn gewoonweg klaar bij feijenoord.De opbouw van de jeugd van deze enorme grote club, word hier mee gewoon tegrabbel gegooid.25 miljoen als het niet meer is ,je kunt gewoon weer opnieuw beginnen ,wat een afgang iederjaar weer voor de derde plaats gaan alsje geluk hebt.Nee Rinus je houdje je zelf voor de gek ,het is mij wel duidelijk wat voor spelletjes er gespeeld worden daar boven.En alsje het niet wil zien dan gaje maar eens met een psycholoog praten ,maar mij houden ze niet voor gek aan ,sorry dat ik dat zo moet uitleggen maar andere duidelijke verzinsels schietten mij niet te binnen .Willem word deur dicht gehouden Leo stuuren zij weg gewoon te gek voor woorden stelletje indiaanen,en daar loop jij aan voor bij.Kom ff zeg de enige echte goede voorzitter die feijenoord gehad heeft met prestaties hebben ze bijna vermoord en faliet laten gaan de boeven.Het is gewoon voor ajax en voor psv zo zit het inelkaar bij feijenoord,gewoon veraad binnen de gelederen met mede weten van de knAvb.Anders krijgen hun grensjes en scheithuizen geen europacup wedstrijden meer toegediend ,zo zit het nederland inelkaar.Matche fixing durft de hele stinkende media niet over te praten anders worden ze ook of kapot gemaakt of geen baan meer .Denk hier maar is over na beste Rinus,ik hebje zien spelen van af 1962 en alles gezien wat die grenzen en scheidsen uitspookte met feijenoord het was gewoon beschamend en er werd met geen woord over gesproken wel ajax jaaaa ajax pfffff wat een over hrt paard geholpen
    club is dat en doen net of hun neuuuuuuus bloeid.De eerste europa cup winnen van feijenoord dat heeft ze helemaal niet lekker gezeten nee zeker niet want dat moest ajax zijn nou dat ging kekker ff niet door en toen feijenoord ff naar de klote grholpen worden en wat ze nog bijna gelukt is ook bedankt pim blokland want ze hadden feijenoord gewoon dood laten bloeien zo als ook spata nu bijna ten onder gaat vieze smerige klere zooi.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws