Franse pers buigt voor 'prachtig voetballend' Oranje: 'Nederland op de weg terug'

Franse pers buigt voor 'prachtig voetballend' Oranje: 'Nederland op de weg terug'

Gepubliceerd: zaterdag 17 november 2018 om 07:10za 17-11-2018 om 07:10

Wereldkampioen Frankrijk is in De Kuip van zijn roze wolk gevallen en de Franse pers likt zijn wonden. VoetbalPrimeur geniet na van een heerlijke vrijdagavond en maakt een rondje langs de ochtendkranten, die lovend zijn over Oranje.

'Terug op aarde', concludeert L'Équipe zaterdagochtend. De toonaangevende Franse sportkrant spreekt van een 'logische' nederlaag voor de regerend wereldkampioen. 'Les Bleus werden bijna van begin tot eind overvleugeld door de Nederlanders. Oranje had niet veel tijd nodig om zijn intenties duidelijk te maken. Na een rustige eerste helft begon De Kuip na de rust te kolken en de oranje aanvalsgolven bleven maar komen.'

Ook Le Parisien zag dat Nederland vrijdagavond sterker voor de dag kwam dan de Fransen. 'Oranje is op de weg terug onder leiding van Ronald Koeman', concludeert het dagblad. 'De dominante Nederlanders straften in de ijskoude Kuip het gebrek aan ambitie van Les Bleus af. Vier maanden na de zegetocht in Moskou is de wereldkampioen zijn bonus kwijt.'

Le Monde verwijst naar het spandoek dat voorafgaand aan de wedstrijd op de tribunes van De Kuip te zien was. 'Een oranje leeuw met scherpe tanden die jaagt op de Gallische haan... Het bleek een voorbode voor wat het team te wachten stond', schrijft de ochtendkrant, die spreekt van 'het debâcle van Rotterdam'. 'Les Bleus gingen kopje onder in de havenstad. De Nederlanders heersten voor rust dankzij uitblinkers Memphis Depay, Frenkie de Jong en Ryan Babel. In de tweede helft maakten ze het karwei vakkundig af.'

20 minutes noemt doelman Hugo Lloris de enige uitblinker bij de Fransen, die het opnamen tegen een 'prachtig voetballend' Nederlands elftal. 'De verdediging werd steeds weer verrast door de demarrages van Memphis Depay en Ryan Babel. Na de rust voerden de Nederlanders de druk op en draaide de wedstrijd uit op een tweestrijd tussen Lloris en Depay. Heroïsche Hugo had lange tijd de overhand, maar moest in de blessuretijd buigen voor een panenka van Depay.'

Lees ook: Europa geniet van historische prestatie Oranje: 'Prachtige tulpen'

Poll

Wordt het Nederlands elftal groepswinnaar in de Nations League?

(8072 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 17 november 2018 om 07:15
Echt een enorme stap gezet. Het geloof is er weer.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 07:24
Nadeel is wel dat er nu weer teveel wordt verwacht de komende wedstrijden.. maar goed. Maandag voor de groepswinst gaan dat zou toch geweldig zijn.

Iemand die weet hoe oud Babel precies is? Ben benieuwd wie hem uiteindelijk gaat vervangen
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 07:45
Babel is 31 dacht ik. En dat zal dan wel Promes worden verwacht ik.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11644
zaterdag 17 november 2018 om 07:59
Die Duitsers hebben die wedstrijd gisteren zeker vol bewondering gekeken en poepen nou wel echt in de broek hoor 😂
Vandaag spoed beraad en training rust krijgen kunnen ze vergeten 😁
Vind ik leuk
AlecBlc +1540
zaterdag 17 november 2018 om 08:04
Die gaan parkeer de bus spelen in eigen stadion om een blamage te voorkomen. 😂
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11644
zaterdag 17 november 2018 om 08:07
Die bus zal 4 x zo groot zijn dan normaal 😂😂😂
Vind ik leuk
Sebasje +454
zaterdag 17 november 2018 om 08:27
Niet der Bus, maar das Boot gaan ze parkeren... U96
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 08:28]
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:19
Om een blamage te voorkomen. Haha.

Hij is leuk.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11644
zaterdag 17 november 2018 om 08:40
😂😂
Vind ik leuk
zomer +1356
zaterdag 17 november 2018 om 08:34
Bavel kan zeker nog wel een jaar a 1,5 jaar mee. Met een beetje geluk heeft kluivert zich dan in Italië door ontwikkeld, maar mocht dat niet het geval zijn dan is er vast wel weer iemand anders die opstaat
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:47
Ja misschien die jongen van man united of zo, chong, die schijnt ook een enorm talent te zijn
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 12:36
Klopt, in princpe moet je gewoon altijd met dit tean spelen tm het ek..
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 09:35
K denk eerder aan Malen
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 09:36
Ik dacht eerder aan groenenveld
Vind ik leuk
klick +1178
zaterdag 17 november 2018 om 16:04
Promes vind ik echt slecht in het NL elftal
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 07:52
Dolberg krijgt een Nederlandse paspoort!!
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:27
Wat moeten ze daar dan weer mee?
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:03
Danjuma, Malen, Promes er staan er genoeg te trappelen.
Vind ik leuk
robbie136 +128
zaterdag 17 november 2018 om 08:29
vergeet Sam Lammers niet
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:08
Babel
Is 31.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 08:08]
Vind ik leuk
Mo +12358
zaterdag 17 november 2018 om 08:42
Is ook niet zo gek natuurlijk. 2 jaar terug hadden we moeite met ploegen als Finland of Zweden, nu winnen we toch maar even afgetekend van Frankrijk en Duitsland. Beetje optimisme mag wel maar inderdaad, moeten er niet in doorslaan.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5042
zaterdag 17 november 2018 om 08:45
Promes, malen, groeneveld, kluivert......genoeg potencieele opvolgers voor babel
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 23:48
Chong
Vind ik leuk
Sideburnn +3211
zaterdag 17 november 2018 om 09:15
Waanzinnig eigenlijk die Babel......
Leek op zijn 28e eigenlijk al uitgespeeld na hij tekende bij Al Ain en zie.....laat tot wasdom gekomen en sterker dan ooit.....daar kan ik erg van genieten.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 09:20]
Vind ik leuk
Smithsonian +41528
zaterdag 17 november 2018 om 09:38
31.
Vind ik leuk
Chebaisit +1435
zaterdag 17 november 2018 om 10:09
31 jaar meen ik
Vind ik leuk
Lulookmee +1392
zaterdag 17 november 2018 om 10:21
Depay in de spits bergwijn en Kluivert op de vleugels
Vind ik leuk
Lekkerjoh +825
zaterdag 17 november 2018 om 10:51
Denk dat dat uiteindelijk Kluivert wordt. Zet grote stappen bij Roma. Zit inmiddels tegen de basis aan geloof k, t publiek lijkt iig achter m te staan.
Vind ik leuk
hantayo +1223
zaterdag 17 november 2018 om 11:08
Hij speelde erg goed de laatste 2 wedstrijden. Publiek lyrisch.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 07:18
We winnen in Duitsland en Koeman veegt weer zijn reet af met het Duitse shirt. Heerlijke flashback naar 30 jaar terug gaat dat worden!
Vind ik leuk
JWK +662
zaterdag 17 november 2018 om 08:12
Haha, ja met het shirt van Lothar Matthäus😂
Vind ik leuk
Sebasje +454
zaterdag 17 november 2018 om 08:30
Met het shirt van van Joachim Low... voor de zekerheid draagt hij zwart, dan zie je de sporen niet zo...
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 10:25
Maakt Löw niet uit. Hij zal er aan gaan ruiken vrees ik ;)
Vind ik leuk
Staaijman74 +1285
zaterdag 17 november 2018 om 07:18
Oranje was echt gruwelijk goed
Vind ik leuk
MojoRisin +14637
zaterdag 17 november 2018 om 07:21
Het was gewoon heel goed.. De Fransen kwamen voor een puntje en dachten dat makkelijk binnen te halen, niet dus..
Opmerkelijk ook dat wereldtoppers Griezmann en Mbappe compleet in de zak van De Ligt en Van Dijk zaten..
En inderdaad, zonder Lloris was het misschien wel 4/5-0 geworden..
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11644
zaterdag 17 november 2018 om 07:55
4-0 of 5-0 zou echt meer dan trecht zijn aangezien het spelbeeld van die Fransen.
Gelukkig hebben onze oranje leeuwen ze een avond bezorgt dat ze nooit meer zullen vergeten 😂
Vind ik leuk
Boefje +385
zaterdag 17 november 2018 om 07:21
Prachtige wedstrijd met het hele elftal als uitblinker
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 07:22
Oranje is de beste! Oranje wordt Europees kampioen EN wereldkampioen! Hosanna
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 07:26
Ho Hi Zo ver is het nog lang niet.
Zijn wel de goeie weg ingeslagen
Vind ik leuk
robbie136 +128
zaterdag 17 november 2018 om 08:31
nou als dat gebeurt kunnen ze me wegdragen naar het gekkenhuis van blijdschap!
Vind ik leuk
Roy_87_ +1582
zaterdag 17 november 2018 om 07:23
Zo de hollanders zijn in ieder geval veilig wat betreft degradatie.
Het zou wat zijn zeg als ze van Duitsland winnen en alsnog Groepshoofd worden
Vind ik leuk
MojoRisin +14637
zaterdag 17 november 2018 om 07:31
Een gelijkspel is genoeg..
Vind ik leuk
Roy_87_ +1582
zaterdag 17 november 2018 om 07:48
Klopt maar als het NL lukt mogen ze wat mij betreft in stijl de groep afsluiten en 1ste plek veroveren met een overwinning
Vind ik leuk
Martinus69 +5442
zaterdag 17 november 2018 om 09:27
Nederlanders bedoel je
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 09:28]
Vind ik leuk
Counterattack +11371
zaterdag 17 november 2018 om 10:21
Nederlanders.

Nederlands Elftal (v Dijk, Breda - Cillessen, Nijmegen - de Jong, Arkel/Giesenland). Divers dus, etc Antilliaans (Dumfries, Aruba), Surinaams (v Dijk, Wijnaldum, Babel) en Ghanees (Memphis) bloed.

Het land verloor samen en het land wint samen, 14 provincies en support vanuit Antillen en Suriname.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 07:23
Nederland oh Nederland jij bent de kampioen! Wij houden van Oranje ....


Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 07:35
Ja natuurlijk

Ze moesten alleen afreken om door de fransen te verslaan
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 07:58
Beste Oranje sinds Spanje in Brazilie!
Vind ik leuk
Meneer Smith +3315
zaterdag 17 november 2018 om 07:59
Gisteren zei iemand hier nog Babel is middelmaat . Haha
Vind ik leuk
reggie +2020
zaterdag 17 november 2018 om 08:03
Met Dumfries als absolute uitblinker, die brengt PSV veeeeeeel geld op.
Vind ik leuk
JWK +662
zaterdag 17 november 2018 om 18:57
Ja, die Dumfries was Godsgruwelijk goed!
Longen als een Fries paard.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:15
We hebben weer eens een keer gewonnen en alles is weer hosanna. Laten we eerst eens prijzen pakken dan naar iedere overwinning weer euforisch rond te rennen. Als we verliezen kan weer niemand er iets van. Hoezo nuchtere realistische nederlanders😂😂
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:26
Precies, mijn idee. Omdat toevallig Griezman en Mbappe een snipperdag hadden.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:42
Hoezo Griezman en Mbappé een snipperdag hadden? Je kan het ook omdraaien Wim, Frankrijk had gewoon niets te vertellen vanaf min 1, door het fantastische optreden van het Nederlands elftal. Je zag gewoon dat de jongens van Frankrijk geen antwoord hadden op het veld spel van ons. En daar mee zie je dus ook hoe beperkt ze eigenlijk zijn. Ja ok ze hebben allemaal individuele klasse en kunnen een wedstrijd beslissen( doelend op Griezman en Mbappé) maar het voetbal als team is gewoon zeer matig. En dat hebben we gisteren allemaal kunnen zien.
Vind ik leuk
Bossie020 +5948
zaterdag 17 november 2018 om 08:25
Dit is gewoon voetbalhistorie. Deze wedstrijd herinner je je nog over 50 jaar.
Vind ik leuk
Sigma +2840
zaterdag 17 november 2018 om 08:25
De euforie is groot en terecht....maar blijf wel met beide benen op de grond....

Ook van de vorige generatie, Robben, Sneijder, v Persie werd veel van verwacht en dat ze ons weer Europees of Wereld kampioen zouden maken....

Depay, de Jong, de Ligt, Dumfries, van Dijk zijn goed op weg...het geloof is na 2 a 3 jaar weer terug...

Nederland heeft nu weer eens een ijzersterke achterhoede met Dumfries, van Dijk en de Ligt.

Voorin is Nederland nog kwetsbaar
Vind ik leuk
Mistered +558
zaterdag 17 november 2018 om 09:36
Hebben ze dat niet gedaan dan met een finale en halve finale. Pffffffff
Vind ik leuk
AVF-81 +99
zaterdag 17 november 2018 om 08:32
Nu wil ik wel ff horen wat die snor te zeggen heeft over Babel.. Zogenaamd nergens voor nodig om te selecteren 😒
Maar wat een prestatie van die jongens zeg, heerlijk voetbal op die prachtige grasmat in de kuip gelegd tegen de wereldkampioen. Als deze groep spelers zich zo goed blijft doorontwikkelen bij hun clubs ziet de toekomst er heel mooi uit voor Oranje op eindtoernooien, er zit ook eindelijk een coach op de bank die er perfect bij past iedereen is weer positief en zo hoort het. Het spelvreugde spat ervan af en het belangrijkste is dat ze elkaar gunnen en voor elkaar strijden, zelfs de gasten die op de bank zitten. Dit was nodig. Hopelijk kan deze spelersgroep deze lijn doortrekken en laten zien dat het Nederlands elftal weer mee gaat tellen in het topvoetbal.
Chapeau jongens 👏🏿👏🏿
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 08:38]
Vind ik leuk
Roodbergen +9601
zaterdag 17 november 2018 om 08:42
Fantastische avond was het!!!!
Vind ik leuk
ritje +542
zaterdag 17 november 2018 om 08:54
hallo Er was er maar 1 uit lampegat die Oranje waardig is, Dumfries! Wat een kanjer! mvg ritje
Vind ik leuk
Counterattack +11371
zaterdag 17 november 2018 om 10:24
Bergwijn en man of the match Memphis niet gezien?
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 08:56
We hebben weer een roos kleurige toekomst met Nederlandselftal en dat hadden we anderhalf jaar geleden met zijn allen niet gedacht, denk ik zo. En als nu iedereen en zeker de media volledig achter deze jongens blijft staan, en niet bij een verlies of individuele fout het elftal of gene direct afbrand, kunnen er echt hele mooie dingen onstaan. Ik begrijp ook wel dat dat gepaard gaat met succes, want als je wint heb je vrienden. Maar het gaat er juist om dat in wat mindere periodes je volledig er achter blijft staan. En ik denk zelf dat we daar het elftal en trainer voor hebben momenteel, de gun factor is groot in deze.
Vind ik leuk
Realistfan +166
zaterdag 17 november 2018 om 09:03
Goed gedaan, maar we zijn er nog niet maandag zal zeker moeilijk worden, verwacht geen overwinning.
Vind ik leuk
Smithsonian +41528
zaterdag 17 november 2018 om 09:38
Lekker voor ze, ze dachten dat ze wel even zouden winnen.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 10:08
Nederlands elftal in De Kuip is toch totaal iets anders dan in Arena etc.
Vind ik leuk
mcmodd +26145
zaterdag 17 november 2018 om 10:18
Lekker deze 2-0, maar laten we ons nog niet rijk rekenen. De bal blijft rond, een graspolletje kan de wedstrijd tegen de Duitsers in hun voordeel beslissen. Natuurlijk hopen we op een grandieuze wedstrijd tegen de oosterburen, maar de eerste helft moet al minimaal net zo goed zijn als de tweede helft gisteravond. Als je dan de tweede helft tegen de Duitsers overeind blijft, geef ik Oranje een goede kans. Ik denk aan 0-1 in ons voordeel.
Vind ik leuk
Lulookmee +1392
zaterdag 17 november 2018 om 10:24
Goh .... Het lijkt wel of het Nederlands elftal alle Ajax en PSV fans gaat verenigen....😁😂
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 10:33]
Vind ik leuk
Counterattack +11371
zaterdag 17 november 2018 om 10:26
Op inhoud horen alle supporters dezelfde passie positief uit te dragen. Nu is er euforie, eerst maandag zien.
Zie EK 2008.
Vind ik leuk
Lulookmee +1392
zaterdag 17 november 2018 om 10:37
Zelfs bij een nederlaag maandag is er reden voor euforie......Nederland heeft de weg omhoog ingeslagen.....dat is het belangrijkste.....je wilt toch niet met droge ogen beweren dat Nederland na die slechte jaren maar even alles moet gaan winnen 🤔😁
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 10:38]
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 12:10
Koeman en Frenkie hebben het nationale voetbal uit het dal gesleept. Chapeau! Merk op: de laatste is door Willem Ik opgeleid, net als die andere held Vergil van Dijk. Ere wie ere toekomt! Dus Ajax of PSV alleen.
Vind ik leuk
Arie1970 +19
zondag 18 november 2018 om 20:31
Uitstekende wedstrijd gespeeld maar laten we nou niet te hard van stapel lopen, er komt een keer een achterstand in een interland en dan moet ik het nog eens zien, maar prima werk tot nog toe van Oranje!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws