Frenkie de Jong verzekert zich van speeltijd bij PSG: Moeiteloos in de basis

    Frenkie de Jong verzekert zich van speeltijd bij PSG: "Moeiteloos in de basis"

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 12:20vr 07-12-2018 om 12:20

    Als de laatste details worden afgerond, speelt Frenkie de Jong volgend seizoen bij Paris Saint-Germain. Met zijn keuze voor de Franse kampioen garandeert de 21-jarige middenvelder van Ajax en het Nederlands elftal zich van een grote kans op veel speeltijd.

    Het verhaal is bekend: De Jong verlaat Ajax volgens De Telegraaf aan het einde van het seizoen voor Paris Saint-Germain, dat 75 miljoen euro betaalt. Op het eerste oog is PSG een verrassende keuze van de Ajacied. Maar wie verder kijkt dan zijn neus lang is, ziet dat De Jong in Parijs goede papieren heeft voor een basisplaats.

    "Moeiteloos in de basis"
    "PSG heeft echt behoefte aan een controlerende middenvelder. Ze zijn eigenlijk al drie jaar op zoek. Frenkie zou zeker een verbetering zijn", reageert Rich Allen van Get French Football News in gesprek met VoetbalPrimeur. "De spoeling is dun op het middenveld, dus hij krijgt bij PSG niet te maken met veel concurrentie."

    "Adrien Rabiot eist een aanvallende rol en lijkt na dit seizoen transfervrij te vertrekken, terwijl Lassana Diarra gewoon niet goed genoeg is. Die twee zullen volgend seizoen niet meer voor PSG spelen. Kortom, ik denk dat De Jong moeiteloos een basisplaats gaat opeisen in het Parc des Princes."

    Allen voorspelt dat De Jong op het middenveld een tandem gaat vormen met Marco Verratti. Naast Diarra en Rabiot heeft PSG-trainer Thomas Tuchel feitelijk geen andere smaken. Thiago Motta zette afgelopen zomer een punt achter zijn carrière en Giovani Lo Celso werd verhuurd aan Real Betis. Marquinhos, eigenlijk een centrale verdediger, speelt zo nu en dan naast Verratti.

    Veel formaties bij PSG
    Tuchel is een trainer die PSG in verschillende formaties laat spelen - en een beroep doet op véél spelers. We nemen de recente Champions League-wedstrijd tegen Liverpool (2-1 zege) als uitgangspunt om te kijken naar de speelkansen van De Jong. Tuchel koos toen voor een 5-1-3-1-formatie met veel positiewisselingen.

    Presnel Kimpembe, Marquinhos en Thiago Silva vormden van links naar rechts het driemansblok in het centrum van de verdediging, Juan Bernat en Thilo Kehrer waren de vooruitgeschoven posten aan de zijkanten, Marco Verratti de controlerende middenvelder en Angel Di Maria, Neymar, Kylian Mbappé en Edinson Cavani mochten het voorin uitzoeken.

    In deze formatie lijkt De Jong met Verratti te moeten concurreren om een basisplaats. Dat wordt een lastig karwei, want de Italiaanse middenvelder is, mits hij niet tegen één van zijn vele schorsingen aanloopt, verzekerd van een basisplaats. Tuchel kiest echter óók regelmatig voor een systeem met twee centrale middenvelders. De Jong zou dan de meest logische optie om naast Verratti te staan. En nogmaals: Tuchel rouleert veel.

    Allen vertelt aan deze website dat de aanstaande transfer van De Jong groot nieuws is. "De Franse pers ziet de megatransfer van De Jong als een statement, vooral gezien het feit dat er grote clubs voor hem in de markt waren (Manchester City en FC Barcelona, red.). De Jong heeft enorm veel indruk gemaakt met zijn prestaties tegen Frankrijk in de Nations League. Ook op mij."

    (Ruben Winkels / VoetbalPrimeur)

    Lees ook: 'PSG-transfer' Frenkie de Jong is wereldnieuws: 'De grote bom van de avond'

    Poll

    Maakt Frenkie de Jong de goede keus met PSG?

    (13416 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 7 december 2018 om 12:22
    Frenkie speelt overal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:28
    Dan zal die vnv ook wel bij PSV Pereiro vervangen
    Vind ik leuk
    Stuiter +231
    vrijdag 7 december 2018 om 12:37
    Hahaha dat sowieso. Intussen gunt hij Zoet ook de nodige rust door 2 ballen uit de kruising te tikken met zijn grote teen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:55
    Als PSV hem zou kunnen kopen wellicht wel ... kom maar op met die 75 miljoen Euro dan maak je een kans.
    Vind ik leuk
    Strijp +14015
    vrijdag 7 december 2018 om 15:19
    Haha dat zou ik nog niet zo vervelend vinden :-)
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4631
    vrijdag 7 december 2018 om 12:28
    Ook bij Jou?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:36
    Blijf het zonde vinden dat hij vertrekt, de huidige selectie van Ajax zou volgend seizoen maar zo de CL kunnen winnen en daarnaast moeten wij deze prachtige speler missen bij Ajax.
    Vind ik leuk
    De Haan +352
    vrijdag 7 december 2018 om 12:45
    Met wat winterse versterking dit jaar al!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:50
    Ook zonder die versterking is het al mogelijk, het ligt eraan welke clubs je loot. Ik denk niet dat Ajax simpel te verslagen is door niemand maar als ze een slappe lul als scheids hebben die bijvoorbeeld in de snoekduiken van Neymar trapt dan maak je geen schijn van kans....ben wel een fan die Turk Cüneyt Çakır die fluit nooit slecht.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2584
    vrijdag 7 december 2018 om 13:43
    nee precies, ze mogen alleen in de schwalbes van Huntelaar en zijn maatjes trappen toch?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:59
    Huntelaar en schwalbes, noem eens een wedstrijd waarin dit gebeurt is?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 18:00
    Huntelaar maakt nooit schwalbes. Jullie hebben sowieso het ultieme record met Guidetti die 11 schwalbes in één seizoen omgezet zag worden naar penalties.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 16:00
    Flikker toch op man, ajax kon steeds nog nét met geluk tegen Benfica het hoofd boven water houden. En dat was nog maar Benfica.. ga is heel snel met je CL winnen grapjurk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 18:02
    Rot zelf op naar een psv topic halve tamme trol.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 19:53
    Je m*mma sukkel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 23:16
    Je moeder schreeuwt nog steeds om Jari, ik wil hem nogmaals in mijn reet roept ze.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 23:22
    Toevallig ik mis die van jouw ook maar ze is te druk om jouw luiers te verschonen zei ze.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 23:12
    Jullie konden met geluk nog een punt pakken tegen de Spurs....een wereld prestatie dan komt Barcelona die Barceona onwaardig speelt en je krijgt nog een schop onder je reet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 23:24
    Heracles thuis.. stil maar weer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 23:27
    Met 1 punt en geen overwintering in Europa doe ook echt mee.
    Vind ik leuk
    ErikAjax +597
    vrijdag 7 december 2018 om 12:49
    de CL is dit seizoen al zo goed als zeker binnen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 16:01
    Met zo'n uitspraak zal je wajong uitkering ook al binnen zijn? Verstandelijk beperkte opmerking.
    Vind ik leuk
    ErikAjax +597
    vrijdag 7 december 2018 om 20:59
    zo wat een woorden bij een grapje. Ik denk dat alleen mensen uit Eindhoven denken dat dit echt was.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 23:15
    Verstandelijk beperkt, met als die chemische zooi in en rond Eindhoven...tsja.

    Trouwens je hebt kennis van zaken inzake de Wajong uitkering, zal ongetwijfeld nodig zijn.....geeft niet hoor knul.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +9393
    vrijdag 7 december 2018 om 13:18
    Beetje overdreven haha maar wel leuk
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2584
    vrijdag 7 december 2018 om 13:42
    HAHAHA nederlandse club die de Champions League wint...

    een grappige Ajacied ben je zeker...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:07
    Je wel vaker van die minkukels waar de jaloezie de boventoon voert wegens gebrek aan visie en geld zoals jij, kun je ook niets aan doen.

    Indien je enig verstand van voetbal zou hebben zou ook een minkukel zoals jij inzien dat deze selectie van Ajax door kan groeien naar CL winst, nu heb je ook clubs die hoog van de toren blazen maar die niets bereiken de een kan niet de spelers halen die ze willen wegens geldgebrek de ander heeft belastinggeld nodig om te overleven...tsja!
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2584
    vrijdag 7 december 2018 om 14:30
    sorry, het spijt me zeer dat ik het uitermate grappig vind dat een relatief klein clubje denkt zich te kunnen vergelijken met FC Barcelona, Real Madrid, Liverpool, Juventus, PSG, etc.

    jullie kunnen een individuele club inderdaad verslaan zoals Bayern Munchen op voorwaarde dat ze hun slechtste seizoen in jaren spelen, maar zelfs dan nog zet ik per wedstrijd mijn geld in op de ander, dan moet je nog is bedenken dat je ze ook nog is over 2 wedstrijden moet verslaan en meerdere van dat soort clubs...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:39
    Onzin, het ligt eraan wie je loot. Kijk eens goed naar de clubs die jij opnoemt daar zitten clubs bij die spelers rond hebben open die in het bejaardenhuis thuis horen die kunnen het technisch voetbal van Ajax niet belopen maar als Ajax een City treft of Liverpool waar fysiek meer telt dan de rest delven ze het onderspit maar voor een Barcelona en Juve hoeft Ajax niet bang te zijn.
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2584
    vrijdag 7 december 2018 om 14:46
    dus als ik het goed begrijp is het zo dat Liverpool en City gewoon vanzelf zeggen we stappen uit de competitie als Ajax Barcelona of Juve loot?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:47
    Selectief lezen noemen dat toch wat jij doet?
    Vind ik leuk
    SirUltionem +2584
    vrijdag 7 december 2018 om 14:54
    nope, dat noemt men sarcasme, je doet net alsof alle problemen zichzelf oplossen...

    laten we effe heel eerlijk wezen, wat heeft Ajax tot nu toe bereikt,
    AEK zou niet eens in de race zijn voor het kampioenschap als ze in de eredivisie zouden spelen...
    Benfica is ook niet heel bijzonder...
    Bayern Munchen is in geen jaren zo slecht geweest, nog steeds knappe prestatie maar het is gewoon niet zo speciaal als het klinkt...
    in Nederland staat Ajax wederom op een achterstand...
    in de beker tot nu toe alleen matige clubjes geloot dus daar is ook niks knaps aan...

    sorry maar zoals het er nu voorstaat moet Ajax al blij zijn als ze uberhaupt eind dit seizoen een prijs omhoog mogen houden, laat staan dat die prijs de Champions League is...
    Vind ik leuk
    ErikAjax +597
    vrijdag 7 december 2018 om 21:01
    Mwah Ajax is kansloos tegen Juve.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 23:17
    Ik denk niet dat Ajax kansloos is tegen Juve.
    Vind ik leuk
    ErikAjax +597
    zaterdag 8 december 2018 om 09:07
    Daar voetbalt ook nog ene C Ronaldo.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 10:31
    En die Ronaldo speelt niet echt meer de sterren van de hemel bovendien hebben wij Frenkie.😁
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:52
    Dat ben ik ook helemaal met je eens maar helaas kunnen we er niet omheen dat zulke goede spelers weggekocht worden voor je er echt heel veel plezier van kunt hebben.

    Gelukkig hebben we hem dit jaar nog ...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:08
    Doodzonde dat wij niet meer van hem kunnen genieten in het nieuwe seizoen, de macht en de schuld van het kapitaal.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:17
    Helemaal eens ... ik geniet gelukkig nog elke keer van Frenkie in het mooie Ajax-shirt ... voor zo lang het duurt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:23
    Precies!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 15:27
    Er zal nooit meer een Nederlandse club de champions league kunnen winnen. Die zijn zo ver verwijderd van het topniveau in het Europees voetbal. Als je dat echt denkt ben je behoorlijk in de war.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 17:59
    Whahahahahahahhahaha ...... of was dit echt serieus bedoeld ?????
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6581
    vrijdag 7 december 2018 om 14:20
    Maar niet bij PSG hoop ik...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:22
    Is net ff te ver weg ... 😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:40
    Parijs is ook een stinkstad en zwaar overgewaardeerd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:43
    Daar wil je nog niet dood gevonden worden, zelfs niet als rioolrat! 😂
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6581
    zaterdag 8 december 2018 om 02:28
    Van de meeste clubs die genoemd worden wel weer het meest dichtbij
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:22
    Gaat hij Rabiot vervangen?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:29
    Je kan het ook gewoon even lezen..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:22
    Frenkie die red zijn eigen wel. Mooi Neymar en Mbappe met geweldige passes voorzien komt helemaal goed.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19116
    vrijdag 7 december 2018 om 12:25
    Als Neymar daar nog speelt tegen die tijd..
    Vind ik leuk
    kerel +2157
    vrijdag 7 december 2018 om 12:37
    Nu frenkie komt blijft neymar wel hoor..
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19116
    vrijdag 7 december 2018 om 12:38
    Hahahhaa, zou het?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:37
    Daarvoor is Frenkie ook gekocht, nu lopen ze te vaak vast in de CL.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:23
    Die foto van de opstelling, wat een fifa18 team man. Niet te doen wat een sterren
    Vind ik leuk
    Jackpot +2341
    vrijdag 7 december 2018 om 12:24
    Ik heb mijn team nog op fifa 18. Speel er soms ook nog mee. Haha. Heb alle goeie icons.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16853
    vrijdag 7 december 2018 om 12:24
    Wat is de aanleiding om te denken dat dit gerucht over Frenkie nou opeens wel serieus te nemen is?
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +907
    vrijdag 7 december 2018 om 12:25
    Omdat het van Verweij komt.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16853
    vrijdag 7 december 2018 om 12:26
    Dat is toch die fifaspeler?
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +907
    vrijdag 7 december 2018 om 12:30
    Dat weet ik niet. Maar Verweij is een journalist van de Telegraaf die het vaak bij het rechte eind heeft kwa transfers.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16853
    vrijdag 7 december 2018 om 12:33
    Ik neem medewerkers van de grootste roddelkrant van Nederland eigenlijk nooit serieus.
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +907
    vrijdag 7 december 2018 om 12:37
    Verweij wel de rest niet.
    Had het ook goed met Blind, Labyad en Tadic om er maar een paar op te noemen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:51
    Maxwell en de zaakwaarnemer zijn samen gespot in amsterdam. Delegate van PSG etc was daarbij.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16853
    vrijdag 7 december 2018 om 13:03
    Dat is allemaal leuk en aardig, maar zegt concreet enkel dat PSG interesse heeft.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19116
    vrijdag 7 december 2018 om 12:26
    Ik moet het ook nog maar zien..
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16853
    vrijdag 7 december 2018 om 12:28
    Er wordt nu gedaan alsof Frenkie al getekend heeft, maar ik zie nog steeds enkel geruchten uit roddelblaadjes.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +19116
    vrijdag 7 december 2018 om 12:31
    Dus dat!
    Vind het ook wel vreemd dat PSG nu 'opeens' met Frenkie aan de haal gaat terwijl PSG eigenlijk nooit echt in beeld was.

    Maar we gaan het zien, ben benieuwd..
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +16154
    vrijdag 7 december 2018 om 12:29
    Er is een foto opgedoken dat Maxwell en iemand anders van PSG in gesprek waren in Amsterdam met de zaakwaarnemer met Frenkie.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16853
    vrijdag 7 december 2018 om 12:33
    De feiten zijn dus dat er wat Fransozen in Amsterdam zijn geweest om hun interesse te tonen in Frenkie, meer niet.
    Vind ik leuk
    Lamzia +121
    vrijdag 7 december 2018 om 12:25
    Haters van PSG laat jullie zien.
    Ik moet de haat lezen. XD
    Vind ik leuk
    Korm +37335
    vrijdag 7 december 2018 om 12:27
    heeft niks met haat te maken hoor, ik heb gewoon niks met die club en ook bijna niks met de spelers die er spelen (op Mbappe na)
    Vind ik leuk
    Lamzia +121
    vrijdag 7 december 2018 om 12:30
    Hier is de eerste die zich aangesproken voelt :)
    Dat was nummer 1, snel zeg,
    Nummer 2 waar zit je?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:35
    Veranderen die naam in lamzak ouwe successupporter.
    Vind ik leuk
    Lamzia +121
    vrijdag 7 december 2018 om 12:37
    Gaat snel zeg, leuk dit om tussen de haters te typen. :)
    Vind ik leuk
    kerel +2157
    vrijdag 7 december 2018 om 12:40
    Hoe is het met jou dan? Ben je wel in orde?
    Vind ik leuk
    Lamzia +121
    vrijdag 7 december 2018 om 12:42
    Kan niet beter :)
    En met jou, jij ook in orde?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 12:43]
    Vind ik leuk
    kerel +2157
    vrijdag 7 december 2018 om 12:57
    Leuk dat je het vraagt.. prima.. waarom wil je graag reacties van haters?
    Vind ik leuk
    Lamzia +121
    vrijdag 7 december 2018 om 13:04
    Zodat ik weet hoeveel vp gebruikers tegen PSG zijn, dan kan ik rekening houden wie ik voor wat moeten hebben gezien psg vaak op het vp nieuws voorkomt.
    En zoals je ziet lukt het aardig :)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 13:06]
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:12
    Ik heb niks tegen psg hoor. Prachtig elftal.
    Vind ik leuk
    kerel +2157
    zaterdag 8 december 2018 om 09:21
    Het is een gemaakte club net als chelsea en city.. ik heb meer met clubs die een rijke historie hebben.. zoals liverpool, of natuurlijk ajax..
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:30
    Het is ook gewoon een waardeloze club.
    Vind ik leuk
    Lamzia +121
    vrijdag 7 december 2018 om 12:36
    Ah hier is nummer 2
    Dankjewel dat je je meld, nummer 3 kun jij je ook gelijk melden?
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +907
    vrijdag 7 december 2018 om 12:33
    Last van dwangneurose?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16853
    vrijdag 7 december 2018 om 12:34
    Nou asjeblieft: "psg is stom" kun je daar wat mee?
    Vind ik leuk
    Lamzia +121
    vrijdag 7 december 2018 om 12:39
    Zeker dankjewel nummer 3 of 4? bn even de tel kwijtgeraakt, teveel haters :)
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16853
    vrijdag 7 december 2018 om 12:41
    Ik ben geen hater, meer een liefdadigheidsinstelling die de minder bedeelden helpt.
    Vind ik leuk
    Lamzia +121
    vrijdag 7 december 2018 om 12:44
    Tuurlijk XD
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +16853
    vrijdag 7 december 2018 om 12:45
    Als iets me niet interesseert zijn dat Franse voetbalclubs wel.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13841
    vrijdag 7 december 2018 om 12:50
    Mooie club, maar verpest door die mannetjes uit Qatar. Voor de overname stelde PSG eigenlijk geen reet voor. Van de in totaal 38 prijzen, won PSG er 20 sinds de overname in 2011 door de financiële steun uit Qatar.
    Qua historie en club vind ik PSG niet zo bijzonder, maar op het moment spelen ze geweldig voetbal en spelen er fantastische voetballers dus in dat opzicht snap ik zijn keuze wel.
    Voor de rest is het een nietszeggende club die zijn successen te danken heeft aan de oliesjeiks uit Qatar.
    Vind ik leuk
    Lamzia +121
    vrijdag 7 december 2018 om 12:53
    Hater numero 5 geregristeerd, en nog wel een ajacied dat telt voor 2.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13841
    vrijdag 7 december 2018 om 12:58
    Ow nee hoor, dat hele PSG interesseert me niet zo veel, heel die Franse competitie niet trouwens.
    Gewoon een normale reactie waar je niet zo veel op terug te zeggen hebt, je wil gewoon aandacht.
    Maar goed, je gaat je gang maar.....



    Vind ik leuk
    Lamzia +121
    vrijdag 7 december 2018 om 13:01
    mwaa eerst haten en dan interesteerd het je niet, dat is de haters volgorde ook :)
    gewoon een normale reactie waar je niet kunt toegeven.
    Maar goed we gaan onze gang
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13841
    vrijdag 7 december 2018 om 13:10
    Haten? Nee hoor gewoon een mening, waarom zou ik PSG moeten haten dan?
    Hahah, “we” gaan onze gang? Volgens mij heb je dan echt hulp nodig pik ;)
    Vind ik leuk
    Lamzia +121
    vrijdag 7 december 2018 om 13:12
    Dat zegt een ajacied..
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13841
    vrijdag 7 december 2018 om 13:15
    ‘Ajacied’ voor jou, met een hoofdletter ‘A’ dus 😉
    Vind ik leuk
    Lamzia +121
    vrijdag 7 december 2018 om 13:18
    Ik hou van Ajax dus daar kunnen we wel samen door 1 deur.
    we hebben 2 dingen gemeen, we zijn arrogant ;)
    en hebben veel haters, PSG ietsjes meer
    Vind ik leuk
    3Bier +10681
    vrijdag 7 december 2018 om 14:10
    Mag ik ook op je lijst?
    Vind ik leuk
    Arvin +5615
    vrijdag 7 december 2018 om 14:04
    @VP, verwijder alsjeblieft deze zuig reactie en het gesprek eronder.

    Wat ben jij een kleinzerig en provocerend mannetje zeg.
    Vind ik leuk
    Mari +10101
    vrijdag 7 december 2018 om 12:25
    Het eerste woord in de zin zegt alles: als
    Vind ik leuk
    Vrolijkje +1278
    vrijdag 7 december 2018 om 12:25
    Kom der maar in met de juistw keuzes etc etc..2 weken geleden riepen alle ajacieden..city en niet naar dat vreselijke psg en nu is het de goede keuze ineens?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:25
    Frenkie maakt 'een' goede keus maar zeker niet de beste.
    Waardeloze zandbakclub in zeker niet de mooiste competitie.
    Vind ik leuk
    Korm +37335
    vrijdag 7 december 2018 om 12:25
    ik wacht eerst op de bevestiging van Ajax voordat ik dit geloof ;)
    Vind ik leuk
    Laliga +2225
    vrijdag 7 december 2018 om 12:31
    Inderdaad voor speeltijd helemaal niet zo een gekke keuze. Lekker naast verratti. En hij is nog jong die kan altijd nog over 3 jaar de stap maken naar een club als barca of real!
    Vind ik leuk
    stratumseind +173835
    vrijdag 7 december 2018 om 12:33
    Als nu ook thijsje nog ff ergens wil tekenen kunnen we het tenminste de rest van het seizoen over voetbal hebben.
    Vind ik leuk
    Bilwert +0
    vrijdag 7 december 2018 om 12:34
    Telegraaf schreef ook dat Monaco 50 miljoen op Dolberg had geboden. Die krant dient als makelaar voor Ajax. Barca had nooit concrete interesse, Bayern gaat nooit zoveel voor een 21-jarige betalen en city heeft betere opties. PSG is voor Frenkie de meest veilige optie, Franse comp is geen top, maar wel een topploeg waar hij in komt te spelen.
    Vind ik leuk
    nulzeven2 +549
    vrijdag 7 december 2018 om 12:35
    Wordt deze site beheert door Sjakie Zwart?
    Vind ik leuk
    Talentscout +1345
    vrijdag 7 december 2018 om 12:36
    Als Neymar nu nog vertrekt en ze bijvoorbeeld Salah halen dan kan ik zomaar eens sympathie krijgen voor PSG
    Vind ik leuk
    Hyena +30544
    vrijdag 7 december 2018 om 12:38
    Dit gaat gebeuren.
    Vind ik leuk
    jari11 +1075
    vrijdag 7 december 2018 om 12:38
    Ik snap het niet..
    Is het verkeerd gegaan in zijn opvoeding? dat denk ik niet.
    Hoe kan je nou voor zo een club kiezen?
    Ja tuurlijk het geld speelt vast een rol. En ja er staan geweldige spelers om je heen, dat is dan ook het enige wat ik begrijp aan deze keuze
    Maar de club heeft geen uitstraling en geen historie en vaart wel op oliegeld.
    Het zal wel aan mij liggen
    Vind ik leuk
    Jahike +269
    vrijdag 7 december 2018 om 12:40
    Pfff, lees net dat ie heeft ontkent dat er overeenstemming is met PSG. Hij zou sowieso nu nog geen beslissing nemen, omdat ie in de winter niet weggaat (Bron: NOS). Heisa om niets
    Vind ik leuk
    jari11 +1075
    vrijdag 7 december 2018 om 12:46
    Laten we het hopen!
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1179
    vrijdag 7 december 2018 om 13:08
    Sneijder had ook nog niets van Real Madrid gehoort, werd de volgende dag gepresenteerd in Bernabeu...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 13:08]
    Vind ik leuk
    Maauwert +262
    vrijdag 7 december 2018 om 12:41
    Heerlijk dit. Hoewel veel geld voor de Jong staan er nou teleurgestelden hier met hun 100 miljoen haha. Wij verkopen Ramselaar voor 1,2 miljoen. Zo !
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13841
    vrijdag 7 december 2018 om 12:52
    Dat bedrag lijkt me ook wel erg overdreven hoor........ voor Ramselaar.
    Vind ik leuk
    LIO7 +1163
    vrijdag 7 december 2018 om 12:51
    Hele slimme keuze
    Vind ik leuk
    Tom88Fey +208
    vrijdag 7 december 2018 om 12:53
    Kunnen we de site al Frenkie Primeur gaan noemen? ;-)
    Vind ik leuk
    Oegema +71
    vrijdag 7 december 2018 om 12:55
    Moeiteloos in de basis ?????? Hahahahahah op de bank bedoel je.Nog fysiek niet sterk genoeg.!!!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:01
    Als opa Diarra je concurrent is, kom je wel in de basis
    Vind ik leuk
    onbemind +378
    vrijdag 7 december 2018 om 13:14
    Een prima duo op het middenveld: Verratti en F.de Jong!!!!
    Vind ik leuk
    kloakatv +55
    vrijdag 7 december 2018 om 13:33
    Gezien zijn leeftijd is PSG geen slechte keuze denk ik als die daar aan meer speeltijd komt als bijvoorbeeld bij Barca ofzo.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:07
    Basisplaats is te hopen genoeg talenten weten wel wat een zit plaats op de tribune betekend. Ricardo van Rijn zijn handtekening staat er nog op
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:08
    Psg is denk ik met Frenkie erbij echt het te kloppen team
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:14
    Zelfs die voorhoede scoort wel eens niet.
    Vind ik leuk
    Vinnie J +1770
    vrijdag 7 december 2018 om 14:19
    Wel jammer als dit het geval is. Psg zou ook gewoon moeten worden uitgesloten van europees voetbal. Die geven meef uit dan er binnen kan komen. Andere competitie zou veel beter zijn dan de franse.
    Vind ik leuk
    De fries +984
    vrijdag 7 december 2018 om 14:19
    Yes !!! De jong staat al in de basis .. dit is fantastisch nieuws !! Mogen we met z’n allen stiekem toch wel een beetje trots op zijn hoor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 14:43
    Ik hoop dat Ajax een goed doorverkooppercentage heeft bedongen.
    Die is over 2 jaar pleite voor het dubbele.
    Vind ik leuk
    repeP +1300
    vrijdag 7 december 2018 om 15:31
    Eénmaal binnen in het circuit van de poenclubs zal dat de Jong bepaald geen windeieren gaan leggen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 16:00
    Het zou jammer zijn als hij voor PSG kiest
    Geen aansprekende competitie
    Als Neymar en Mbape binnenkort weg zijn blijft er niks bijzonders over.
    Het lijkt een keuze voor het geld te zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 16:01
    Hij gaat
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 16:01
    Frenkie is THE BOMB
    Vind ik leuk
    Facts +27
    vrijdag 7 december 2018 om 16:07
    Weinig concurrentie, in een meer serieuze competitie als de PL of PD zou het weer bankzitten worden. Prima keuze dus, al is de sportieve uitdaging minder dan in Spanje of Engeland.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 16:10
    Laatse details?? Er is nog helemaal geen deal. Dus het is totaal niet zeker. De telegraaf loopt veel te snel wat te roepen
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 23:28
    Eens. Televaag is het vaker dan Telegraaf.
    Vind ik leuk
    Ron jans +527
    vrijdag 7 december 2018 om 18:28
    Prachtige club voor Frankie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 23:27
    Tsja, we zullen wel zien. De praktijk loopt vaak heel anders dan theorie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 23:31
    Als je straks uit de CL word geknikkerd spreken wij elkaar wel weer he. Met je AEK.. knap hoor wat een wereldprestatie ;) dat is sws een zekerheid van 6 punten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 11:16
    Dat is het goeie als hij naar PSG vertrekt, hij speelt daar hoe dan ook. Vergeet Barca en City, daar kan hij de bank warm houden. Als je serieus denkt dat ie daar aan spelen toe komt kun je beter vanaf nu korfbal gaan kijken. Totaal geen besef hoe goed die spelers daar zijn en hoe hoog dat tempo daar ligt. In Frankrijk kan hij zich prima ontwikkelen. De competitie is dan wel is waar niet fantastisch maar hij speelt wel met wereld spelers en sowieso altijd in de CL dus hij zal zich razendsnel ontwikkelen daar. Je mag ook best naar Barca toe, maar dan niet mekkeren als je niet speelt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws