Frenkie de Jong verzekert zich van speeltijd bij PSG: Moeiteloos in de basis

Frenkie de Jong verzekert zich van speeltijd bij PSG: "Moeiteloos in de basis"

Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 12:20vr 07-12-2018 om 12:20

Als de laatste details worden afgerond, speelt Frenkie de Jong volgend seizoen bij Paris Saint-Germain. Met zijn keuze voor de Franse kampioen garandeert de 21-jarige middenvelder van Ajax en het Nederlands elftal zich van een grote kans op veel speeltijd.

Het verhaal is bekend: De Jong verlaat Ajax volgens De Telegraaf aan het einde van het seizoen voor Paris Saint-Germain, dat 75 miljoen euro betaalt. Op het eerste oog is PSG een verrassende keuze van de Ajacied. Maar wie verder kijkt dan zijn neus lang is, ziet dat De Jong in Parijs goede papieren heeft voor een basisplaats.

"Moeiteloos in de basis"
"PSG heeft echt behoefte aan een controlerende middenvelder. Ze zijn eigenlijk al drie jaar op zoek. Frenkie zou zeker een verbetering zijn", reageert Rich Allen van Get French Football News in gesprek met VoetbalPrimeur. "De spoeling is dun op het middenveld, dus hij krijgt bij PSG niet te maken met veel concurrentie."

"Adrien Rabiot eist een aanvallende rol en lijkt na dit seizoen transfervrij te vertrekken, terwijl Lassana Diarra gewoon niet goed genoeg is. Die twee zullen volgend seizoen niet meer voor PSG spelen. Kortom, ik denk dat De Jong moeiteloos een basisplaats gaat opeisen in het Parc des Princes."

Allen voorspelt dat De Jong op het middenveld een tandem gaat vormen met Marco Verratti. Naast Diarra en Rabiot heeft PSG-trainer Thomas Tuchel feitelijk geen andere smaken. Thiago Motta zette afgelopen zomer een punt achter zijn carrière en Giovani Lo Celso werd verhuurd aan Real Betis. Marquinhos, eigenlijk een centrale verdediger, speelt zo nu en dan naast Verratti.

Veel formaties bij PSG
Tuchel is een trainer die PSG in verschillende formaties laat spelen - en een beroep doet op véél spelers. We nemen de recente Champions League-wedstrijd tegen Liverpool (2-1 zege) als uitgangspunt om te kijken naar de speelkansen van De Jong. Tuchel koos toen voor een 5-1-3-1-formatie met veel positiewisselingen.

Presnel Kimpembe, Marquinhos en Thiago Silva vormden van links naar rechts het driemansblok in het centrum van de verdediging, Juan Bernat en Thilo Kehrer waren de vooruitgeschoven posten aan de zijkanten, Marco Verratti de controlerende middenvelder en Angel Di Maria, Neymar, Kylian Mbappé en Edinson Cavani mochten het voorin uitzoeken.

In deze formatie lijkt De Jong met Verratti te moeten concurreren om een basisplaats. Dat wordt een lastig karwei, want de Italiaanse middenvelder is, mits hij niet tegen één van zijn vele schorsingen aanloopt, verzekerd van een basisplaats. Tuchel kiest echter óók regelmatig voor een systeem met twee centrale middenvelders. De Jong zou dan de meest logische optie om naast Verratti te staan. En nogmaals: Tuchel rouleert veel.

Allen vertelt aan deze website dat de aanstaande transfer van De Jong groot nieuws is. "De Franse pers ziet de megatransfer van De Jong als een statement, vooral gezien het feit dat er grote clubs voor hem in de markt waren (Manchester City en FC Barcelona, red.). De Jong heeft enorm veel indruk gemaakt met zijn prestaties tegen Frankrijk in de Nations League. Ook op mij."

(Ruben Winkels / VoetbalPrimeur)

Lees ook: 'PSG-transfer' Frenkie de Jong is wereldnieuws: 'De grote bom van de avond'

Poll

Maakt Frenkie de Jong de goede keus met PSG?

(13732 stemmen)

Plaats een reactie

Mino Rioolrat +31735
vrijdag 7 december 2018 om 12:22
Frenkie speelt overal.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 12:28
Dan zal die vnv ook wel bij PSV Pereiro vervangen
Vind ik leuk
Stuiter +735
vrijdag 7 december 2018 om 12:37
Hahaha dat sowieso. Intussen gunt hij Zoet ook de nodige rust door 2 ballen uit de kruising te tikken met zijn grote teen.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +31735
vrijdag 7 december 2018 om 13:55
Als PSV hem zou kunnen kopen wellicht wel ... kom maar op met die 75 miljoen Euro dan maak je een kans.
Vind ik leuk
Joep Oud +27
donderdag 3 januari 2019 om 21:33
Hij moet er wel op vooruit gaan
Vind ik leuk
Strijp +14011
vrijdag 7 december 2018 om 15:19
Haha dat zou ik nog niet zo vervelend vinden :-)
Vind ik leuk
Lucky Kes +8987
vrijdag 7 december 2018 om 12:28
Ook bij Jou?
Vind ik leuk
LinkeLoutje +7039
vrijdag 7 december 2018 om 14:20
Maar niet bij PSG hoop ik...
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +31735
vrijdag 7 december 2018 om 14:22
Is net ff te ver weg ... 😉
Vind ik leuk
LinkeLoutje +7039
zaterdag 8 december 2018 om 02:28
Van de meeste clubs die genoemd worden wel weer het meest dichtbij
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 12:22
Gaat hij Rabiot vervangen?
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 12:29
Je kan het ook gewoon even lezen..
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 12:22
Frenkie die red zijn eigen wel. Mooi Neymar en Mbappe met geweldige passes voorzien komt helemaal goed.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 12:25
Als Neymar daar nog speelt tegen die tijd..
Vind ik leuk
kerel +2689
vrijdag 7 december 2018 om 12:37
Nu frenkie komt blijft neymar wel hoor..
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 12:38
Hahahhaa, zou het?
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 12:23
Die foto van de opstelling, wat een fifa18 team man. Niet te doen wat een sterren
Vind ik leuk
ruud wubbers +21608
vrijdag 7 december 2018 om 12:24
Wat is de aanleiding om te denken dat dit gerucht over Frenkie nou opeens wel serieus te nemen is?
Vind ik leuk
Bijgoochem +1667
vrijdag 7 december 2018 om 12:25
Omdat het van Verweij komt.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21608
vrijdag 7 december 2018 om 12:26
Dat is toch die fifaspeler?
Vind ik leuk
Bijgoochem +1667
vrijdag 7 december 2018 om 12:30
Dat weet ik niet. Maar Verweij is een journalist van de Telegraaf die het vaak bij het rechte eind heeft kwa transfers.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21608
vrijdag 7 december 2018 om 12:33
Ik neem medewerkers van de grootste roddelkrant van Nederland eigenlijk nooit serieus.
Vind ik leuk
Bijgoochem +1667
vrijdag 7 december 2018 om 12:37
Verweij wel de rest niet.
Had het ook goed met Blind, Labyad en Tadic om er maar een paar op te noemen.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 12:51
Maxwell en de zaakwaarnemer zijn samen gespot in amsterdam. Delegate van PSG etc was daarbij.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21608
vrijdag 7 december 2018 om 13:03
Dat is allemaal leuk en aardig, maar zegt concreet enkel dat PSG interesse heeft.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 12:26
Ik moet het ook nog maar zien..
Vind ik leuk
ruud wubbers +21608
vrijdag 7 december 2018 om 12:28
Er wordt nu gedaan alsof Frenkie al getekend heeft, maar ik zie nog steeds enkel geruchten uit roddelblaadjes.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 12:31
Dus dat!
Vind het ook wel vreemd dat PSG nu 'opeens' met Frenkie aan de haal gaat terwijl PSG eigenlijk nooit echt in beeld was.

Maar we gaan het zien, ben benieuwd..
Vind ik leuk
Janzijnvader +17530
vrijdag 7 december 2018 om 12:29
Er is een foto opgedoken dat Maxwell en iemand anders van PSG in gesprek waren in Amsterdam met de zaakwaarnemer met Frenkie.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21608
vrijdag 7 december 2018 om 12:33
De feiten zijn dus dat er wat Fransozen in Amsterdam zijn geweest om hun interesse te tonen in Frenkie, meer niet.
Vind ik leuk
Lamzia +176
vrijdag 7 december 2018 om 12:25
Haters van PSG laat jullie zien.
Ik moet de haat lezen. XD
Vind ik leuk
Korm +40063
vrijdag 7 december 2018 om 12:27
heeft niks met haat te maken hoor, ik heb gewoon niks met die club en ook bijna niks met de spelers die er spelen (op Mbappe na)
Vind ik leuk
Lamzia +176
vrijdag 7 december 2018 om 12:30
Hier is de eerste die zich aangesproken voelt :)
Dat was nummer 1, snel zeg,
Nummer 2 waar zit je?
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 12:35
Veranderen die naam in lamzak ouwe successupporter.
Vind ik leuk
Lamzia +176
vrijdag 7 december 2018 om 12:37
Gaat snel zeg, leuk dit om tussen de haters te typen. :)
Vind ik leuk
kerel +2689
vrijdag 7 december 2018 om 12:40
Hoe is het met jou dan? Ben je wel in orde?
Vind ik leuk
Lamzia +176
vrijdag 7 december 2018 om 12:42
Kan niet beter :)
En met jou, jij ook in orde?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 12:43]
Vind ik leuk
kerel +2689
vrijdag 7 december 2018 om 12:57
Leuk dat je het vraagt.. prima.. waarom wil je graag reacties van haters?
Vind ik leuk
Lamzia +176
vrijdag 7 december 2018 om 13:04
Zodat ik weet hoeveel vp gebruikers tegen PSG zijn, dan kan ik rekening houden wie ik voor wat moeten hebben gezien psg vaak op het vp nieuws voorkomt.
En zoals je ziet lukt het aardig :)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 13:06]
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 13:12
Ik heb niks tegen psg hoor. Prachtig elftal.
Vind ik leuk
kerel +2689
zaterdag 8 december 2018 om 09:21
Het is een gemaakte club net als chelsea en city.. ik heb meer met clubs die een rijke historie hebben.. zoals liverpool, of natuurlijk ajax..
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 12:30
Het is ook gewoon een waardeloze club.
Vind ik leuk
Lamzia +176
vrijdag 7 december 2018 om 12:36
Ah hier is nummer 2
Dankjewel dat je je meld, nummer 3 kun jij je ook gelijk melden?
Vind ik leuk
Bijgoochem +1667
vrijdag 7 december 2018 om 12:33
Last van dwangneurose?
Vind ik leuk
ruud wubbers +21608
vrijdag 7 december 2018 om 12:34
Nou asjeblieft: "psg is stom" kun je daar wat mee?
Vind ik leuk
Lamzia +176
vrijdag 7 december 2018 om 12:39
Zeker dankjewel nummer 3 of 4? bn even de tel kwijtgeraakt, teveel haters :)
Vind ik leuk
ruud wubbers +21608
vrijdag 7 december 2018 om 12:41
Ik ben geen hater, meer een liefdadigheidsinstelling die de minder bedeelden helpt.
Vind ik leuk
Lamzia +176
vrijdag 7 december 2018 om 12:44
Tuurlijk XD
Vind ik leuk
ruud wubbers +21608
vrijdag 7 december 2018 om 12:45
Als iets me niet interesseert zijn dat Franse voetbalclubs wel.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15432
vrijdag 7 december 2018 om 12:50
Mooie club, maar verpest door die mannetjes uit Qatar. Voor de overname stelde PSG eigenlijk geen reet voor. Van de in totaal 38 prijzen, won PSG er 20 sinds de overname in 2011 door de financiële steun uit Qatar.
Qua historie en club vind ik PSG niet zo bijzonder, maar op het moment spelen ze geweldig voetbal en spelen er fantastische voetballers dus in dat opzicht snap ik zijn keuze wel.
Voor de rest is het een nietszeggende club die zijn successen te danken heeft aan de oliesjeiks uit Qatar.
Vind ik leuk
Lamzia +176
vrijdag 7 december 2018 om 12:53
Hater numero 5 geregristeerd, en nog wel een ajacied dat telt voor 2.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15432
vrijdag 7 december 2018 om 12:58
Ow nee hoor, dat hele PSG interesseert me niet zo veel, heel die Franse competitie niet trouwens.
Gewoon een normale reactie waar je niet zo veel op terug te zeggen hebt, je wil gewoon aandacht.
Maar goed, je gaat je gang maar.....



Vind ik leuk
Lamzia +176
vrijdag 7 december 2018 om 13:01
mwaa eerst haten en dan interesteerd het je niet, dat is de haters volgorde ook :)
gewoon een normale reactie waar je niet kunt toegeven.
Maar goed we gaan onze gang
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15432
vrijdag 7 december 2018 om 13:10
Haten? Nee hoor gewoon een mening, waarom zou ik PSG moeten haten dan?
Hahah, “we” gaan onze gang? Volgens mij heb je dan echt hulp nodig pik ;)
Vind ik leuk
Lamzia +176
vrijdag 7 december 2018 om 13:12
Dat zegt een ajacied..
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15432
vrijdag 7 december 2018 om 13:15
‘Ajacied’ voor jou, met een hoofdletter ‘A’ dus 😉
Vind ik leuk
Lamzia +176
vrijdag 7 december 2018 om 13:18
Ik hou van Ajax dus daar kunnen we wel samen door 1 deur.
we hebben 2 dingen gemeen, we zijn arrogant ;)
en hebben veel haters, PSG ietsjes meer
Vind ik leuk
3Bier +16709
vrijdag 7 december 2018 om 14:10
Mag ik ook op je lijst?
Vind ik leuk
Arvin +8166
vrijdag 7 december 2018 om 14:04
@VP, verwijder alsjeblieft deze zuig reactie en het gesprek eronder.

Wat ben jij een kleinzerig en provocerend mannetje zeg.
Vind ik leuk
Mari +14720
vrijdag 7 december 2018 om 12:25
Het eerste woord in de zin zegt alles: als
Vind ik leuk
Vrolijkje +2155
vrijdag 7 december 2018 om 12:25
Kom der maar in met de juistw keuzes etc etc..2 weken geleden riepen alle ajacieden..city en niet naar dat vreselijke psg en nu is het de goede keuze ineens?
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 12:25
Frenkie maakt 'een' goede keus maar zeker niet de beste.
Waardeloze zandbakclub in zeker niet de mooiste competitie.
Vind ik leuk
Korm +40063
vrijdag 7 december 2018 om 12:25
ik wacht eerst op de bevestiging van Ajax voordat ik dit geloof ;)
Vind ik leuk
Laliga +2911
vrijdag 7 december 2018 om 12:31
Inderdaad voor speeltijd helemaal niet zo een gekke keuze. Lekker naast verratti. En hij is nog jong die kan altijd nog over 3 jaar de stap maken naar een club als barca of real!
Vind ik leuk
Bilwert +5
vrijdag 7 december 2018 om 12:34
Telegraaf schreef ook dat Monaco 50 miljoen op Dolberg had geboden. Die krant dient als makelaar voor Ajax. Barca had nooit concrete interesse, Bayern gaat nooit zoveel voor een 21-jarige betalen en city heeft betere opties. PSG is voor Frenkie de meest veilige optie, Franse comp is geen top, maar wel een topploeg waar hij in komt te spelen.
Vind ik leuk
nulzeven2 +623
vrijdag 7 december 2018 om 12:35
Wordt deze site beheert door Sjakie Zwart?
Vind ik leuk
Hyena +30671
vrijdag 7 december 2018 om 12:38
Dit gaat gebeuren.
Vind ik leuk
jari11 +7165
vrijdag 7 december 2018 om 12:38
Ik snap het niet..
Is het verkeerd gegaan in zijn opvoeding? dat denk ik niet.
Hoe kan je nou voor zo een club kiezen?
Ja tuurlijk het geld speelt vast een rol. En ja er staan geweldige spelers om je heen, dat is dan ook het enige wat ik begrijp aan deze keuze
Maar de club heeft geen uitstraling en geen historie en vaart wel op oliegeld.
Het zal wel aan mij liggen
Vind ik leuk
Jahike +970
vrijdag 7 december 2018 om 12:40
Pfff, lees net dat ie heeft ontkent dat er overeenstemming is met PSG. Hij zou sowieso nu nog geen beslissing nemen, omdat ie in de winter niet weggaat (Bron: NOS). Heisa om niets
Vind ik leuk
jari11 +7165
vrijdag 7 december 2018 om 12:46
Laten we het hopen!
Vind ik leuk
Dordtenees +1186
vrijdag 7 december 2018 om 13:08
Sneijder had ook nog niets van Real Madrid gehoort, werd de volgende dag gepresenteerd in Bernabeu...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 13:08]
Vind ik leuk
Maauwert +797
vrijdag 7 december 2018 om 12:41
Heerlijk dit. Hoewel veel geld voor de Jong staan er nou teleurgestelden hier met hun 100 miljoen haha. Wij verkopen Ramselaar voor 1,2 miljoen. Zo !
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15432
vrijdag 7 december 2018 om 12:52
Dat bedrag lijkt me ook wel erg overdreven hoor........ voor Ramselaar.
Vind ik leuk
LIO7 +1987
vrijdag 7 december 2018 om 12:51
Hele slimme keuze
Vind ik leuk
Tom88Fey +251
vrijdag 7 december 2018 om 12:53
Kunnen we de site al Frenkie Primeur gaan noemen? ;-)
Vind ik leuk
Oegema +72
vrijdag 7 december 2018 om 12:55
Moeiteloos in de basis ?????? Hahahahahah op de bank bedoel je.Nog fysiek niet sterk genoeg.!!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 13:01
Als opa Diarra je concurrent is, kom je wel in de basis
Vind ik leuk
kloakatv +267
vrijdag 7 december 2018 om 13:33
Gezien zijn leeftijd is PSG geen slechte keuze denk ik als die daar aan meer speeltijd komt als bijvoorbeeld bij Barca ofzo.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 14:07
Basisplaats is te hopen genoeg talenten weten wel wat een zit plaats op de tribune betekend. Ricardo van Rijn zijn handtekening staat er nog op
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 14:08
Psg is denk ik met Frenkie erbij echt het te kloppen team
Vind ik leuk
Vinnie J +1898
vrijdag 7 december 2018 om 14:19
Wel jammer als dit het geval is. Psg zou ook gewoon moeten worden uitgesloten van europees voetbal. Die geven meef uit dan er binnen kan komen. Andere competitie zou veel beter zijn dan de franse.
Vind ik leuk
De fries +2167
vrijdag 7 december 2018 om 14:19
Yes !!! De jong staat al in de basis .. dit is fantastisch nieuws !! Mogen we met z’n allen stiekem toch wel een beetje trots op zijn hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 14:43
Ik hoop dat Ajax een goed doorverkooppercentage heeft bedongen.
Die is over 2 jaar pleite voor het dubbele.
Vind ik leuk
repeP +2375
vrijdag 7 december 2018 om 15:31
Eénmaal binnen in het circuit van de poenclubs zal dat de Jong bepaald geen windeieren gaan leggen.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 16:00
Het zou jammer zijn als hij voor PSG kiest
Geen aansprekende competitie
Als Neymar en Mbape binnenkort weg zijn blijft er niks bijzonders over.
Het lijkt een keuze voor het geld te zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 16:01
Hij gaat
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 16:01
Frenkie is THE BOMB
Vind ik leuk
Facts +42
vrijdag 7 december 2018 om 16:07
Weinig concurrentie, in een meer serieuze competitie als de PL of PD zou het weer bankzitten worden. Prima keuze dus, al is de sportieve uitdaging minder dan in Spanje of Engeland.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 16:10
Laatse details?? Er is nog helemaal geen deal. Dus het is totaal niet zeker. De telegraaf loopt veel te snel wat te roepen
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 23:28
Eens. Televaag is het vaker dan Telegraaf.
Vind ik leuk
Ron jans +645
vrijdag 7 december 2018 om 18:28
Prachtige club voor Frankie.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 23:27
Tsja, we zullen wel zien. De praktijk loopt vaak heel anders dan theorie.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 23:31
Als je straks uit de CL word geknikkerd spreken wij elkaar wel weer he. Met je AEK.. knap hoor wat een wereldprestatie ;) dat is sws een zekerheid van 6 punten.
Vind ik leuk
zaterdag 8 december 2018 om 11:16
Dat is het goeie als hij naar PSG vertrekt, hij speelt daar hoe dan ook. Vergeet Barca en City, daar kan hij de bank warm houden. Als je serieus denkt dat ie daar aan spelen toe komt kun je beter vanaf nu korfbal gaan kijken. Totaal geen besef hoe goed die spelers daar zijn en hoe hoog dat tempo daar ligt. In Frankrijk kan hij zich prima ontwikkelen. De competitie is dan wel is waar niet fantastisch maar hij speelt wel met wereld spelers en sowieso altijd in de CL dus hij zal zich razendsnel ontwikkelen daar. Je mag ook best naar Barca toe, maar dan niet mekkeren als je niet speelt.
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 22:19
En Draxler dan, die speelt er toch nog?
Vind ik leuk
donderdag 3 januari 2019 om 22:45
Ik denk dat Frankie de Jong het juiste keus maakt naar PSG, te gaan Frankie is een heel bewegende middan velden. Frankie zou een lust zijn voor PSG, daar te gaan spelen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws