'PSG-transfer' Frenkie de Jong is wereldnieuws: 'De grote bom van de avond'

    'PSG-transfer' Frenkie de Jong is wereldnieuws: 'De grote bom van de avond'

    Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 10:00vr 07-12-2018 om 10:00

    Laatste update: vrijdag 7 december 2018 om 10:28vr 07-12-2018 om 10:28

    De aanstaande transfer van Frenkie de Jong van Ajax naar Paris Saint-Germain is ook in de buitenlandse media groot opgepakt. De middenvelder vertrekt voor 75 miljoen euro naar de Franse hoofdstad en kiest dus niet voor Manchester City en FC Barcelona.

    'PSG anticipeert op Barça en betaalt 75 miljoen voor Frenkie de Jong', kopt Marca. De Spaanse krant meldt dat de middenvelder naar Paris Saint-Germain vertrekt en haalt vooral de mogelijke invloed van Kylian Mbappé aan. 'Mbappé zou De Jong bij het bestuur van PSG hebben aanbevolen nadat hij tegen de geniale middenvelder had gespeeld in de Nations League'.

    Ook Mundo Deportivo, dat de afgelopen maanden dagelijkse berichtte over de interesse van Barcelona in De Jong, bericht de middenvelder naar Frankrijk verkast. Ook hier wordt de invloed van Mbappé genoemd. 'Mbappé beval hem aan bij de PSG-leiders. Bovendien zou hij ook een vriendelijk gesprek met de Ajax-middenvelder hebben gehad'.

    'De grote bom van de avond'

    Het Franse So Foot spreekt van 'de grote bom van de avond' en concludeert dat PSG 'al erg actief is op de transfermarkt'. So Foot noemt De Jong 'een zeer veelbelovende' middenvelder. Ook L'Equipe maakt melding van de waarschijnlijke komst van De Jong en gaat in op het bedrag van 75 miljoen euro. 'Een bedrag dat Manchester City zou hebben ontmoedigd, maar waar PSG niet van schrikt'. De Jong werd de afgelopen maanden veelvuldig genoemd in Barcelona en Manchester 'maar trekt komende zomer richting PSG', aldus de Franse krant.

    'Man City-target Frenkie de Jong haalt zijn neus op voor Pep Guardiola', meldt The Sun. Volgens de Britse tabloid staat 'het Nederlandse wonderkind in de belangstelling van heel Europa na geweldige optredens voor Ajax'. The Sun rekent uit dat, ondanks de enorme transfersom die PSG moet betalen, Virgil van Dijk de duurste Nederlander aller tijden blijft: hij verkaste voor ruim 78 miljoen euro van Southampton naar Liverpool.

    Poll

    Maakt Frenkie de Jong een goede keuze met PSG?

    (6152 stemmen)

    Plaats een reactie

    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 10:03
    Ik hoop dat het maar een gerucht is. Ik vind Psg niet de juiste club voor hem.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28477
    vrijdag 7 december 2018 om 10:06
    Helemaal mee eens. En los daarvan... hoe zit het bij PSG met de Financial Fair Play??!?!?!?!
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 10:08
    Frenkie zal wel in dienst treden van Qatar.
    Vind ik leuk
    peesjeevee +1647
    vrijdag 7 december 2018 om 10:11
    Hij kan veel beter naar Barca of City gaan. Daar leert hij meer omdat dat zwaardere competities zijn. Dus dan hebben we er ook meer aan voor het Nederlands voetbal. Ik vind Frankrijk als volgende competitie geen waardige voor Frenkie maar de club wel.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28477
    vrijdag 7 december 2018 om 11:06
    Precies. Daarom snap ik echt niet dat bijna 50% van de poll het gewoon een goede keuze van hem vindt..
    Vind ik leuk
    Korm +37315
    vrijdag 7 december 2018 om 11:45
    neymar en mbappe fans ;)
    Vind ik leuk
    Itsese +5112
    vrijdag 7 december 2018 om 12:21
    Bij Barca of City zal Frenkie het heel moeilijk krijgen, bij PSG kan Frenkie zichzelf ontwikkelen zonder al te veel druk, qua bouw is hij zeker nog niet klaar voor middenveld de Premier League. Je moet niet vergeten dat Frenkie echt nog niet mee komt bij het 1e van Barca of City. Bij PSG speel je natuurlijk ook nog is met Mbappe en Neymar... Lijkt me een goede keuze voor de toekomst en met kans op speeltijd..
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 12:26]
    Vind ik leuk
    Elledoet +534
    vrijdag 7 december 2018 om 16:45
    Mensen mensen...wat een gezeur allemaal..
    Frenkie is een fantastisch talent maar meer ook niet. En ja dat lezen jullie goed dat zeg ik als Aajx fan. Laat Frenkie nog een jaar belsure vrij voetballen. Frenkie heeft dit seizoen ook al 1 maand gemist door blesure en de afgelopen jaren bijna een heel seizoen gevoetbald. Dus nog niet hoog van de toren afblazen maar nog 1 compleet seizoen blesure vrij voetballen dan mag en kan hij gaan. Maar voor dat geld 75 mil. Dan mag Mark hem weg doen in belang van Ajax. Want dat krijg je nooit meer voor hem.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:11
    Nee en Nee, hij kan niet beter naar Barca of City gaan omdat hij moeilijk daar zich kan rijpen.
    Hij moet naar een tussencompetitie om te groeien (al helemaal als hij naar de premier leauge gaat)
    Dan is ligue 1 toch wel het beste, vooral om te wennen aan de fysieke stijl van onze competitie, en vanuit hier dan een hogere stap maakt.
    Dat zou mijn suggestie zijn, ik hoop gewoon niet dat hij bij een grote club gaat banken omdat de concurrentie toch groter was dan was verwacht.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2873
    vrijdag 7 december 2018 om 11:17
    Onzin, ga dan naar Spurs of Dortmund, daar leer je het ook in de subtop en maak je ook minuten. En je speelt niet in dat ellendige Frankrijk.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28477
    vrijdag 7 december 2018 om 11:20
    Spurs was dan misschien wel de beste optie geweest voor deze fase in zijn carrière. Aan de andere kant is hij 'al' 21 hè...
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 11:23
    Te goed voor Spurs en Dortmund
    Vind ik leuk
    Korm +37315
    vrijdag 7 december 2018 om 11:46
    moet het nog zien of hij daar te goed voor is (als tussenstap he)
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2873
    vrijdag 7 december 2018 om 12:56
    Onzin, hij speelt Eriksen niet uit de basis hoor...
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:25
    Spurs of Dortmund hebben niet geboden, en die biedingen(zoals ik in de andere topic aangegeven had) zou je kunnen krijgen mocht hij falen bij PSG (waar ik niet vanuit ga)
    dan krijg je inderdaad een Dortmund, een arsenal etc.

    Maar PSG is een topclub in een fysieke competitie die volop meedoet in Europa, als je daar opvalt kun je makkelijker doorbreken naar een city of barcelona, dan als bij spurs of Dortmund, dat is een gevalletje terugvallen/vergeten als topspeler, of doorgroeien maar vanuit een (sub)top ploeg als een Florentine sporting cp, of juist een Roma een Sevilla en meer van dat soort clubs.


    Dus nogmaals als hij PSG kiest, sta ik 100% achter zijn keuze.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 12:01]
    Vind ik leuk
    Lamzia +121
    vrijdag 7 december 2018 om 12:21
    ouais tu le sais, tro d rageux koi mdr
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:32
    Spurs of Dortmund subtop? Beide teams horen op dit moment gewoon bij de betere clubs van Europa. Dit zijn echter wel betere keuzes dan PSG wat mij betreft.
    Vind ik leuk
    Korm +37315
    vrijdag 7 december 2018 om 11:47
    tja maar die hebben zich niet gemeld en hebben waarschijnlijk dat bedrag ook niet
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:59
    Waar noemde ik Spurs of Dortmund een subtop?
    Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik Spurs inderdaad niet zo bijzonder vind.
    Maar dan nog kun je aanduiden waar ik schreef dat ze beiden subtoppers waren?
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2873
    vrijdag 7 december 2018 om 12:56
    Onzin, subtop. Ze winnen stelselmatig geen prijzen, maar doen er wel om mee. Subtop dus.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:40
    Spurs en Dortmund kunnen toch nooit 75m betalen. Die kopen voor redelijke prijzen en verkopen voor de hoofdprijs. Frenkie gaat naar 1 van de mooiste steden van Europa, hij gaat spelen met wss de beste speler voor de komende 10+ jaar in Mbappe en op het middenveld van Paris kan die groeien. Lijkt mij een perfecte keuze. Altijd maar die Nederlanders pushen naar Barcelona, flikker op man.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2873
    vrijdag 7 december 2018 om 12:58
    Spurs kan makkelijk 75 mio betalen. Inkomsten uit tv gelden alleen al is 150 mio per seizoen. En ze hebben deze zomer geen euro uitgegeven. Dus die hebben de cash echt wel. Kom eens met een argument dat ze geen 75 miljoen kunnen betalen, want je hebt er kennelijk 0 verstand van. Weerleg mijn feiten van hiervoor dan, als je het zo goed weet.

    PS: flikker zelf lekker op man.
    Vind ik leuk
    Meoteri +11
    vrijdag 7 december 2018 om 18:55
    Spurs heeft voorlopig geen geld omdat het stadion duurder is uitgevallen dan verwacht dus die kunnen voorlopig niks kopen.

    Je kent duidelijk de feiten niet.
    Vind ik leuk
    Korm +37315
    vrijdag 7 december 2018 om 11:45
    die moeten dan wel ff het bedrag betalen....
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:44
    De Franse competitie is helemaal rucq, geen haar beter dan de Hollandse. Keuze voor de euro's bij een traditie arme club.
    Vind ik leuk
    Lamzia +121
    vrijdag 7 december 2018 om 12:21
    goed goed, gooi het eruit lol
    Vind ik leuk
    Nielsk +1241
    vrijdag 7 december 2018 om 12:20
    Hij pakt een tussenstap, dus verstandig
    Vind ik leuk
    zaterdag 8 december 2018 om 00:20
    100% eens.
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23842
    vrijdag 7 december 2018 om 10:11
    Idd jammer, vind het alleen wel leuk dat 90% zeker wist dat hij naar barca zou gaan. Want frenkie zou zelf bepalen waar hij ging voetballen werd geroepen. Uiteindelijk is het: wie betaald, bepaald..
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 10:12
    Money rules the world.
    Vind ik leuk
    Korm +37315
    vrijdag 7 december 2018 om 11:47
    eens, had het niet verwacht!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:09
    Echt he! Morgen verschijnt er weer een bericht dat psg en CIty op de vingers worden getikt door de UEFA en daar blijft het dan bij.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:10
    Die halen hun neus op voor de UEFA 😁
    Vind ik leuk
    Gerro +7232
    vrijdag 7 december 2018 om 10:14
    Daar doen ze.niets aan bij de UEFA.
    Vind ik leuk
    Pukstra +865
    vrijdag 7 december 2018 om 10:31
    eeehmm.. Dan hoeft hij ook niet naar Barca of Real te gaan
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 7 december 2018 om 10:32]
    Vind ik leuk
    Andre As +3024
    vrijdag 7 december 2018 om 10:32
    Niets over De Jong in Le Parisien, wel over financial fair play....
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27372
    vrijdag 7 december 2018 om 11:02
    Misschien doet die krant niet aan geruchten..
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27372
    vrijdag 7 december 2018 om 11:01
    Neymar verkopen aan Real? Opgelost..
    Vind ik leuk
    pietprecies +7392
    vrijdag 7 december 2018 om 11:10
    Er zullen wel weer creatieve constructies bedacht worden met sponsorcontracten zoals bij Neymar of huurkoop zoals met Mbappe.

    Overigens is het misschien nog niet eens zo’n gekke keuze. De Franse competitie is geen absolute top maar wel zwaarder dan de ED en bij PSG lopen ook behoorlijk wat capabele spelers om hem heen, meer misschien nog wel dan bij Barca.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +28477
    vrijdag 7 december 2018 om 11:21
    Ja qua ontwikkeling misschien wel begrijpelijk, maar er is toch geen reet aan om tegen veel van die Franse matige clubs te spelen?
    Vind ik leuk
    Bo3007 +265
    vrijdag 7 december 2018 om 13:00
    PSG is in Frankrijk net zo oppermachtig dan dat City dat is in Engeland.
    City wint 9 van de 10 potjes ook met gemak.
    Staan nu halverwege ook alweer 8 of 9 punten voor op de nummer 3.
    Daarbij maakt die naar mijn gevoel dan een betere keus door naar PSG te gaan omdat die daar denk ik eerder een basis plaats krijgt dan bij City als je kijkt naar de sterkte van de selecties. Frankrijk was persoonlijk ook niet mijn 1ste keus geweest maar is wel een slimme keus denk ik.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:09
    Lees elders dat Barca en Mancity hebben afgehaakt vanwege de hoge prijs.

    Ik vind het jammer van Frenkie. Ik ben kritisch omdat ik in hem niet de God zie die anderen in hem zien (hijzelf probeert het overdreven enthousiasme ook te temperen), maar als hij naar die geldfabriek gaat dan ben ik bang dat hij snel op het tweede plan komt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:12
    City heeft toch 80mio geboden?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:34
    Klopt, maar Man City is afgehaakt vanwege de straf die ze waarschijnlijk gaan krijgen (Financial Fair Play iets in die trent)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:18
    Brilletje kopen jij.
    Vind ik leuk
    RS0201 +73
    vrijdag 7 december 2018 om 10:10
    kan beter naar Barcelona
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 10:11
    Zou ik graag zien gebeuren, maar voor hem zou City beter zijn denk ik. Een concurrent op leeftijd bij een club die véél wedstrijden speelt en een trainer die van zulke spelers houdt.
    Vind ik leuk
    RS0201 +73
    vrijdag 7 december 2018 om 10:13
    ja ik denk dat Guardoila wel de ideale coach voor hem zou zijn
    Vind ik leuk
    Dani82 +2187
    vrijdag 7 december 2018 om 10:12
    Beetje raar ook dat mbappe onder de indruk is geraakt van de jong toen ze tegen elkaar in de champions league speelde.
    Kan me niet herinneren dat ajax bij psg in de poule zat
    Vind ik leuk
    erikv78 +194
    vrijdag 7 december 2018 om 10:43
    Nations League
    Vind ik leuk
    Dani82 +2187
    vrijdag 7 december 2018 om 11:01
    Bedankt, maar dat snapte ik wel ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:29
    Ik denk ook dat de familie een rol heeft gespeeld. Parijs is nu eenmaal dichter bij huis dan Barcelona.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 10:37
    Misschien wel.
    Vind ik leuk
    erikv78 +194
    vrijdag 7 december 2018 om 13:01
    Dan kan hij beter in Amsterdam blijven!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:35
    Ik denk 't juist wel, 't middenveld van PSG is niet de beste linie.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 10:38
    Ik vind Verratti qua stijl wel vergelijkbaar, en ik weet niet of ze met 2 van zulke type spelers gaan spelen hoor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:42
    Verratti is meer een CM, en de Jong zal wel op CVM terecht komen. Eigenlijk moet je dan nog een donkere fysieke Franse middenvelder erbij hebben.
    Vind ik leuk
    BarcAjax +9461
    vrijdag 7 december 2018 om 10:51
    Daar twijfel ik dus over. Want Verratti speelde in Italië ook als Cvm (spelmaker). Ik weet niet of ze dus met die 2 tegelijk gaan spelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:23
    Daarom moet je 1 fysieke speler ertussen hebben
    Vind ik leuk
    Verratti +2125
    vrijdag 7 december 2018 om 12:26
    Verratti was inderdaad de spelmaker maar sinds de komst van Neymar is hij wat ondergesneeuwd. Mogelijk gaan ze Verratti verkopen.
    Mocht de Jong komen dan zullen ze wel afscheid nemen van de te trage postbode Rabiot. Ook Draxler (en Di Maria) maakt het eigenlijk bij PSG niet echt waar. Daarnaast experimenteert Tuchel erop los met verschillende systemen en liefst met jonge spelers. Niemand heeft de zekerheid van een wekelijkse basisplek. Wel is duidelijk dat als Neymar niet meespeelt, de angel uit de ploeg is. Die staat met stip op nummer één, ondanks alle adhesiebetuigingen aan het jonge talent MBappe.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5953
    vrijdag 7 december 2018 om 11:04
    Moet ie perse donker zijn? Haha

    Klopt dat de meer fysieke dat inderdaad vaak zijn maar lijkt me geen vereiste
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:22
    Nee, maar zulke types heb je nou eenmaal veel in Frankrijk
    Vind ik leuk
    Henk020 +96
    vrijdag 7 december 2018 om 10:39
    Dan moet je even nos checken of een ander serieus medium
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:39
    Inderdaad, mag toch hopen dat deze jongen kiest voor een andere club. PSG heeft zat centen en veel talent, maar ik vind het verder echt een bij elkaar gekocht stelletje prima donna's.
    Vind ik leuk
    thierryer +1780
    vrijdag 7 december 2018 om 10:57
    Barca heeft het geld niet en City is afgehaakt. Dan blijft PSG over.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:04
    City wil nu zelfs 80 miljoen betalen nu de deal zo goed al rond is....
    Vind ik leuk
    thierryer +1780
    vrijdag 7 december 2018 om 11:05
    Bron?
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:08
    https://www.telegraaf.nl/sport/2889203/de-jong-in-een-klap-de-duurste-ajax-speler-ooit

    Bijbehorende beelden kunnen iets later starten ivm. reclame
    Vind ik leuk
    thierryer +1780
    vrijdag 7 december 2018 om 11:28
    Ik Hoor nergens dat City 80 miljoen biedt!
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:32
    Hele video afgeluisterd, hij stopt er namelijk maar zo mee elke keer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:03
    Geen gerucht, Frenkie is verkocht alleen de laatste details moeten nog glad gestreken worden en zal op 1 juli 2019 eigendom zijn van PSG voor de periode van 5 jaar. City wou de vraagprijs niet betalen en PSG wel, nu blijkt dat PSG de vraagprijs wel wil betalen wil City ook betalen en zelfs iets meer alleen is er reeds een overeenkomst tussen PSG en Frenkie's zaakwaarnemer namens Frenkie en ontbreekt alleen dienst handtekening nog die vanavond gezet wordt.

    Doodzonde om deze parel te zien vertrekken uit de Arena, maar met Eiting staat er al een iets mindere opvolger klaar.
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +376
    vrijdag 7 december 2018 om 11:22
    Ik zou hem graag bij Bayern Munchen zien. Toch wat meer weerstand in de Bundesliga, in een normaliter dominant team, ideaal voor hem als tussenstap naar Engeland of Spanje.
    Maar Marc Netto wil zoveel mogelijk geld, die interesseert het minder wat het beste is voor Frenkie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:38
    De Ligt past het best bij Bayern, Frenkie juist niet die gaat de aanvoer verzorgen bij PSG zodat de spitsen aan het werk kunnen in de CL. Bij Bayern zou hij weinig tot niets te doen hebben.
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +376
    vrijdag 7 december 2018 om 12:03
    Ik denk dat Bayern harder moet werken voor dominantie in de Bundesliga dan PSG in de Ligue 1, dat hij daar meer weerstand heeft. Ik bekijk het vanuit een Oranjebril he, waar heeft Oranje het meest aan :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:22
    Ik ook, denk qua voetbal dat het beter is om naar Bayern te gaan.
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 11:22
    Guardiola zei ooit dat hij in de grote Europese steden/landen wil werken.
    Spanje, Duitsland, Engeland en nu .
    PSG is aan het bouwen. Misschien wordt dat de komende 5 jaar het team dat de CL domineert.

    Of Barca pleegt een coup vlak voordat de Jong tekent
    Vind ik leuk
    Korm +37315
    vrijdag 7 december 2018 om 11:44
    dat gevoel heb ik ook wel!
    Vind ik leuk
    Tfoe +3875
    vrijdag 7 december 2018 om 11:58
    De centen blijven hetzelfde....
    Enorm bedrag zeg!!!
    Verschil metcrest van Nederland word groter en groter.
    Vind ik leuk
    JWK +472
    vrijdag 7 december 2018 om 12:15
    Ik hoop dat die 75 mil maar een gerucht is!
    Als willem2 ook nog 11 mil mee krijgt?
    (wat ik ze overigens heel erg gun hoor) blijft er niet veel meer over.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:56
    Wat een onzin wat iedereen roept over de Franse competitie. Het Franse elftal kan wel 4 elftallen opstellen.

    Zal dat komen door de 'zwakke' competitie dan.

    Psg heeft de laatste 2 wedstrijden gelijkgespeeld tegen rennes en strasbourg.
    Vind ik leuk
    soplul +3428
    vrijdag 7 december 2018 om 10:03
    Ze kopen voor 75 miljoen de gouden bal winnaar van 2025....koopje.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:04
    Tegen elkaar gespeeld in de Champions League? Wat een onzin.
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +6653
    vrijdag 7 december 2018 om 10:07
    Dat moet ook de interlands zijn. Slordige fout.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11424
    vrijdag 7 december 2018 om 10:07
    Marca zegt zelf wel gewoon Nations League. Ze zijn nog niet wakker bij VP.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    vrijdag 7 december 2018 om 10:16
    zoals bijna in elk bericht wel fouten staan. ook daar leer je mee leven.
    Vind ik leuk
    Frietbakker +5677
    vrijdag 7 december 2018 om 10:08
    Barca staat voor schut, Marca staat voor schut El mundo deportivo… Eric Meijers zou zeggen dat het gewoon een kutkrant is.
    Vind ik leuk
    Ozpo +499
    vrijdag 7 december 2018 om 10:10
    Wist niet dat de Jong in de CL ook tegen Mbappe had gespeeld
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:13
    In het artikel in The Sun is al te lezen dat de buitenlandse media reageren op berichten uit Nederlandse media (DT).

    Er is nog niets zeker. DT gooit lekker balletjes op en scoort lezers.
    Vind ik leuk
    B.O.B. +395
    vrijdag 7 december 2018 om 10:13
    Ik hoop voor Ajax dat ze een doorverkoopclausule hebben laten zetten...minimaal 20% Over 3 of 4 jaar gaat hij voor 200miljoen naar Real.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:18
    Dom als hij dat doet
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1897
    vrijdag 7 december 2018 om 10:18
    En dat is allemaal belangrijker dan de waarheid voor de pers.
    Want als hij op het veld loopt in een PSG shirt ga ik het geloven. Niet eerder.
    Vind ik leuk
    Vak 129 +630
    vrijdag 7 december 2018 om 10:25
    Prachtig, die frustratie. Beter concentreer jij op de speler van de maand. Dat is al een brug te ver voor je.
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +1897
    vrijdag 7 december 2018 om 10:38
    Misschien moest jij je maar op iemand anders dan mij gaan concentreren wanneer je hier kritiek op een speler in ziet.

    Het schijnt allemaal een beetje te hoog gegrepen te zijn voor je, wat ik hier te melden heb.

    Ik zal het even voor je uitleggen:

    Hij zal best weg gaan, hij zal veel opleveren.
    Ik zie hem alleen niet bij PSG terechtkomen omdat de telegraaf dat hier stelt. maar de telegraaf is de winnaar vandaag want page clicks, en brengen "wereldnieuws"

    Vind ik leuk
    Emnu +4756
    vrijdag 7 december 2018 om 10:32
    Is niet helemaal eerlijk.

    Heeft t bij Romero bijna n jaar geduurd voordat-ie zich PSV’er mocht noemen.
    Vind ik leuk
    Muscles +903
    vrijdag 7 december 2018 om 10:23
    Of Frenkie de goede keuze maakt is voor mij niet zo relevant want dat vult hij zelf in. Ajax maakt een redelijke transfersom en zal nu moeten gaan voor de duurste transfer ooit in NL: de Ligt
    Vind ik leuk
    plein19 +2446
    vrijdag 7 december 2018 om 10:25
    PSG zou een goede keuze zijn. Competitie makkelijker stap dan de PL. Mooi team en omstandigheden en nog alle mogelijkheden in de toekomst.

    Het is de vraag of Barca hem kan betalen. Vooral het salaris zal lastig zijn.Onzeker wie volgend jaar de trainer is.

    MC met de dreigende sancties en brexit zou nog langere tijd onzekerheid betekenen. Onzekerheid voor De Jong en Ajax
    Vind ik leuk
    Harry.f +338
    vrijdag 7 december 2018 om 10:39
    Ook bij Barcelona had hij zich steenrijk gespeeld. En een wedstrijd in Nou Camp is gewoon top. Alles ademt daar naar top voetbal. PSG is een minder goede keuze derhalve.
    Vind ik leuk
    plein19 +2446
    vrijdag 7 december 2018 om 11:30
    Stap naar PSG is iets minder groot. Als het goed gaat in Parijs kan Barcelona ook daarna
    Vind ik leuk
    baku +879
    vrijdag 7 december 2018 om 10:25
    Ik wist niet dat Ajax bij PSG in de poule zat bij de champions league, dan kijk ik zeker het hele seizoen al naar de verkeerde wedstrijden... lekker VP
    Vind ik leuk
    Founder +242
    vrijdag 7 december 2018 om 10:27
    Strik erom en totaan de poort van PSG wegbrengen. Straks breekt ie iets en is hij waardeloos. Tegen dergelijke bedragen is niets te beginnen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:27
    Champions league?
    Vind ik leuk
    aphex twin +1511
    vrijdag 7 december 2018 om 10:27
    De Jong en Mbappe hebben nooit tegen elkaar gespeeld in de CL toch? Dat was met het Nederlands elftal.
    Vind ik leuk
    windforce11 +2326
    vrijdag 7 december 2018 om 10:28
    Kijk maar uit voor de gele hesjes
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:28
    voetbalprimeur er staat een foutje in de teskt. het was geen champion league maar in de nations league waar mbappe tegen de jong speelde. ook wel weggespeeld werd
    Vind ik leuk
    Gerro +7232
    vrijdag 7 december 2018 om 10:29
    De kop boven alle berichten luiden fat de Jong naar PSG gaat om vervolgens in het bericht te lezen als de Jong beslist daarvoor te kiezen. Is dit de zoveelste storm in een glas water.
    Vind ik leuk
    michelhx +3754
    vrijdag 7 december 2018 om 10:30
    Lijkt me niet de meest verstandige keus. Ik moet het allemaal nog maar zien met Frenkie. Zoals ik al eerder zei: In mijn ogen is er geen één speler die in de Eredivisie speelt die meer dan 35 miljoen waard is, reeël gezien. De waanzin regeert.
    Vind ik leuk
    Sigma +2923
    vrijdag 7 december 2018 om 10:56
    In mijn ogen is er geen 1 speler op de wereld die meer dan 35 miljoen waard is reëel gezien....

    maar ja het is ook waanzinnig dat er spelers rond rond lopen die tonnen per week verdienen en niet eens 40 uur werken.....
    Vind ik leuk
    michelhx +3754
    vrijdag 7 december 2018 om 11:23
    Klopt als een bus.
    Vind ik leuk
    Mass +5477
    vrijdag 7 december 2018 om 10:35
    Ongelooflijk....Heb je de clubs voor het uitzoeken, ga je naar Frankrijk.....
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:35
    Valt me tegen van de jong
    Vind ik leuk
    Harry.f +338
    vrijdag 7 december 2018 om 10:36
    De keuze voor het maximum salaris. En ik denk dat hij veel beter past bij het voetbal van Barcelona. Ik weet niet of De Jong frans spreekt maar hij dient te weten dat de Franse mentaliteit niet bepaald past bij de nuchtere Nederlander. Het is bijzaak maar ik vind het geen goede keuze.Tenslotte denk ik dat hij in Barcelona ook een vermogen kon verdienen.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +678
    vrijdag 7 december 2018 om 10:37
    Met Neymar, Mbappe,de Jong Enz is dit team sterker en jonger dan Barcelona en manchester. C.
    Messi én suaris zijn er straks niet meer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:40
    Ik weet niet precies wat ik ervan moet vinden. Persoonlijk denk ik dat hij bij PSG eerder in de basis staat dan bij City of Barca. Rabiot gaat waarschijnlijk vertrekken, dus dan kan hij mooi die positie overnemen van hem! Verder loopt er nog een Verratti rond die zijn plek heeft. Maar aangezien ze, volgens mij, met twee controleurs spelen, zal dit geen probleem vormen.
    Bij Barca heeft hij concurrentie van Busquets die de toppers zal blijven spelen het komende jaar, of twee jaar. Daarnaast loopt het middenveld daar aardig vol en City heeft hierin ook een vol middenveld met Fernandinho die daar de controleur is.
    Persoonlijk vind ik City en Barca als clubs en competitie een stuk beter, maar bij PSG denk ik zelf dat hij de meeste kans heeft om meteen in de basis te starten, al kan ik dit natuurlijk compleet mis hebben ;).
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:35
    Geloof me, PSG zal frenkie wel nodig hebben.
    Verdediging is erg matig op het moment.
    barcelone staat als een huis en city ook, dus als hij nu daar naartoe zou gaan, zou het qua concurrentie onzeker kunnen zijn met hoe en wat.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:33
    Dat denk ik dus ook!
    Vind ik leuk
    Chebaisit +678
    vrijdag 7 december 2018 om 10:43
    Meteen de Arena kopen
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:44
    misschien is die toch niet zo goed als de meeste denken.. en zien de echte clubs daarom er vanaf.. en 75 miljoen is voor PSG een prikkie... eigenljik nog steeds belachelijk veel geld voor iemand die niet eens 100 wedstrijden heeft gespeeld op nivo
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:45
    Hij is nog niet weg, het is allemaal 'volgens de telegraaf', als hij idd voor psg gaat is het geen goede keus
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:48
    Eerst zien, dan geloven.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +678
    vrijdag 7 december 2018 om 10:49
    200 miljoen op de bank 75 miljoen erbij voor de Jong 75 erbij voor de ligt.
    Ziyech Tagliafigo en Neres 120 miljoen pfff.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8588
    vrijdag 7 december 2018 om 11:17
    En Feyenoord kampioen en de beker. pfff.
    Vind ik leuk
    whiskey33 +280
    vrijdag 7 december 2018 om 11:39
    en geen titel dit seizoen
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 10:55
    Hoe zit dat alweer met die Fairplay gelden bij PSG???
    Vind ik leuk
    jari11 +1075
    vrijdag 7 december 2018 om 11:00
    Laten we allemaal hopen dat dit weer lulkoek is.
    Je gaat toch niet weer in de een competitie spelen die ook weer minder weerstand heeft dan de andere top competities.
    Leek me een verstandige jongen..
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33648
    vrijdag 7 december 2018 om 11:05
    Domme keuze.
    Vind ik leuk
    LIO7 +1163
    vrijdag 7 december 2018 om 11:07
    Topclub voor hem!! Lekker even volwassen worden. En dan als hele grote meneer binnen komen bij Barca!!
    Vind ik leuk
    Downvalley +248
    vrijdag 7 december 2018 om 11:25
    Franse competitie stelt ook niet al te veel voor.
    PSG heeft veel geld...... maar daar heb je bijna ook alles mee gezegd.
    Maar misschien is PSG wel de enige club die dus veel geld op tafel kan en wil leggen.
    Mocht het "gerucht" waar zijn....... dan heeft Marc Overmars een mooie deal binnen gehaald voor Ajax.
    Benieuwd naar zijn "vervanger" al is er maar één Frenkie de Jong.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:28
    Lastig om te zeggen dat dit niks word. Frenkie is een hele goeie voetballer en komt straks met sterren om zich heen te voetballen en kan zich verder ontwikkelen. PSG wil de CL gewoon een x winnen, dus ambitieus zijn ze zeker. Gun hem het beste! Frenkie is jong.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:28
    Bij psg komt hij aan spelen toe.bij city is hij 1 vd vele.had hem nig 2 jaartjes buj tottenham e d zien spelen,maar als ajax minimaal 75 miljoen kan vangen,tja waarom niet.denk dat psg dan een goede keuze is.verrassend maar goed
    Vind ik leuk
    whiskey33 +280
    vrijdag 7 december 2018 om 11:39
    je gaat toch niet bij PSG voetballen. Is geen grote competitie. $$$$$$$$$$$ zal het wel zijn, dommerik
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 13:44
    Waarom niet?goede competitie eens kijken of hij het volhoudt.kan daarna nog naar een grotere.wat dacht je city?komt ie niet aan t voetballen.psg is prima
    Vind ik leuk
    whiskey33 +280
    vrijdag 7 december 2018 om 11:40
    telegaaf=ajax dus zal wel waar zijn
    Vind ik leuk
    Mari +10100
    vrijdag 7 december 2018 om 11:45
    Wat is het doorverkoop percentage dat Ajax bedongen heeft?
    Hopelijk hebben zij deze bedongen
    Vind ik leuk
    Fara +0
    vrijdag 7 december 2018 om 11:48
    En zou Guardiola ook niet naar PSG vertrekken
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +907
    vrijdag 7 december 2018 om 11:54
    De grote vraag is wat gaat Ajax doen straks. Kopen of doorselecteren?

    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 11:58
    Supermooie club en stad... bon voyage Frenkie
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 12:02
    Franse competitie 👎🏼
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3380
    vrijdag 7 december 2018 om 12:02
    Nu Neymar weg bij PSG, anders krijgen ze met FFP te maken.
    Vind ik leuk
    Nbl +630
    vrijdag 7 december 2018 om 12:04
    Lekker nog jaartje Ajax . Die bedragen zijn ook wel belachelijk hoor wat een geld .
    Vind ik leuk
    Lamzia +121
    vrijdag 7 december 2018 om 12:11
    Ik ben ontwaaaaakt!! uit mijn grot
    Las ik nou dan wij een nieuwe verdediger krijgen??
    Laat ik snel eventjes beneden kijken, ik denk dat er heel wat boze vp gebruikers zijn die zitten te zeiken,
    kom met mij mee als je dit leest om de reacties samen met mij te bekijken :)
    Vind ik leuk
    ErikAjax +597
    vrijdag 7 december 2018 om 12:18
    wat een K club. Wel heerlijk bedrag.
    Vind ik leuk
    Kakkerlak +374
    vrijdag 7 december 2018 om 12:23
    dom dom dom .....zonde zonde zonde....
    Vind ik leuk
    ajaksiet +536
    vrijdag 7 december 2018 om 12:50
    Prima keuze. Barca is verre van duidelijk wat daar het beleid wordt. Over 2 jaar zijn daar 4-5 huidige basisspelers zeker verdwenen. Worden alleen maar minder. Bij City moet j niet willen spelen.
    Vind ik leuk
    Smash +3428
    vrijdag 7 december 2018 om 16:47
    Ik had hem intelligenter verwacht als dit waar is. Wat een verkeerde keuze is dit zeg. M.a.w.; als dit klopt, gaat hij alleen maar het geld achterna.
    Vind ik leuk
    vrijdag 7 december 2018 om 21:53
    Frenkie TE Jong!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws