'PSG-transfer' Frenkie de Jong is wereldnieuws: 'De grote bom van de avond'

'PSG-transfer' Frenkie de Jong is wereldnieuws: 'De grote bom van de avond'

Gepubliceerd: vrijdag 7 december 2018 om 10:00vr 07-12-2018 om 10:00

Laatste update: vrijdag 7 december 2018 om 10:28vr 07-12-2018 om 10:28

De aanstaande transfer van Frenkie de Jong van Ajax naar Paris Saint-Germain is ook in de buitenlandse media groot opgepakt. De middenvelder vertrekt voor 75 miljoen euro naar de Franse hoofdstad en kiest dus niet voor Manchester City en FC Barcelona.

'PSG anticipeert op Barça en betaalt 75 miljoen voor Frenkie de Jong', kopt Marca. De Spaanse krant meldt dat de middenvelder naar Paris Saint-Germain vertrekt en haalt vooral de mogelijke invloed van Kylian Mbappé aan. 'Mbappé zou De Jong bij het bestuur van PSG hebben aanbevolen nadat hij tegen de geniale middenvelder had gespeeld in de Nations League'.

Ook Mundo Deportivo, dat de afgelopen maanden dagelijkse berichtte over de interesse van Barcelona in De Jong, bericht de middenvelder naar Frankrijk verkast. Ook hier wordt de invloed van Mbappé genoemd. 'Mbappé beval hem aan bij de PSG-leiders. Bovendien zou hij ook een vriendelijk gesprek met de Ajax-middenvelder hebben gehad'.

'De grote bom van de avond'

Het Franse So Foot spreekt van 'de grote bom van de avond' en concludeert dat PSG 'al erg actief is op de transfermarkt'. So Foot noemt De Jong 'een zeer veelbelovende' middenvelder. Ook L'Equipe maakt melding van de waarschijnlijke komst van De Jong en gaat in op het bedrag van 75 miljoen euro. 'Een bedrag dat Manchester City zou hebben ontmoedigd, maar waar PSG niet van schrikt'. De Jong werd de afgelopen maanden veelvuldig genoemd in Barcelona en Manchester 'maar trekt komende zomer richting PSG', aldus de Franse krant.

'Man City-target Frenkie de Jong haalt zijn neus op voor Pep Guardiola', meldt The Sun. Volgens de Britse tabloid staat 'het Nederlandse wonderkind in de belangstelling van heel Europa na geweldige optredens voor Ajax'. The Sun rekent uit dat, ondanks de enorme transfersom die PSG moet betalen, Virgil van Dijk de duurste Nederlander aller tijden blijft: hij verkaste voor ruim 78 miljoen euro van Southampton naar Liverpool.

Poll

Maakt Frenkie de Jong een goede keuze met PSG?

(6256 stemmen)

Plaats een reactie

soplul +3547
vrijdag 7 december 2018 om 10:03
Ze kopen voor 75 miljoen de gouden bal winnaar van 2025....koopje.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 10:04
Tegen elkaar gespeeld in de Champions League? Wat een onzin.
Vind ik leuk
Roeptoeter +12449
vrijdag 7 december 2018 om 10:07
Dat moet ook de interlands zijn. Slordige fout.
Vind ik leuk
The Iceman +14874
vrijdag 7 december 2018 om 10:07
Marca zegt zelf wel gewoon Nations League. Ze zijn nog niet wakker bij VP.
Vind ik leuk
FSCeara +8905
vrijdag 7 december 2018 om 10:16
zoals bijna in elk bericht wel fouten staan. ook daar leer je mee leven.
Vind ik leuk
Frietbakker +5599
vrijdag 7 december 2018 om 10:08
Barca staat voor schut, Marca staat voor schut El mundo deportivo… Eric Meijers zou zeggen dat het gewoon een kutkrant is.
Vind ik leuk
Ozpo +549
vrijdag 7 december 2018 om 10:10
Wist niet dat de Jong in de CL ook tegen Mbappe had gespeeld
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 10:13
In het artikel in The Sun is al te lezen dat de buitenlandse media reageren op berichten uit Nederlandse media (DT).

Er is nog niets zeker. DT gooit lekker balletjes op en scoort lezers.
Vind ik leuk
B.O.B. +396
vrijdag 7 december 2018 om 10:13
Ik hoop voor Ajax dat ze een doorverkoopclausule hebben laten zetten...minimaal 20% Over 3 of 4 jaar gaat hij voor 200miljoen naar Real.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4615
vrijdag 7 december 2018 om 10:18
En dat is allemaal belangrijker dan de waarheid voor de pers.
Want als hij op het veld loopt in een PSG shirt ga ik het geloven. Niet eerder.
Vind ik leuk
Vak 129 +1060
vrijdag 7 december 2018 om 10:25
Prachtig, die frustratie. Beter concentreer jij op de speler van de maand. Dat is al een brug te ver voor je.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4615
vrijdag 7 december 2018 om 10:38
Misschien moest jij je maar op iemand anders dan mij gaan concentreren wanneer je hier kritiek op een speler in ziet.

Het schijnt allemaal een beetje te hoog gegrepen te zijn voor je, wat ik hier te melden heb.

Ik zal het even voor je uitleggen:

Hij zal best weg gaan, hij zal veel opleveren.
Ik zie hem alleen niet bij PSG terechtkomen omdat de telegraaf dat hier stelt. maar de telegraaf is de winnaar vandaag want page clicks, en brengen "wereldnieuws"

Vind ik leuk
Emnu +6591
vrijdag 7 december 2018 om 10:32
Is niet helemaal eerlijk.

Heeft t bij Romero bijna n jaar geduurd voordat-ie zich PSV’er mocht noemen.
Vind ik leuk
Muscles +1442
vrijdag 7 december 2018 om 10:23
Of Frenkie de goede keuze maakt is voor mij niet zo relevant want dat vult hij zelf in. Ajax maakt een redelijke transfersom en zal nu moeten gaan voor de duurste transfer ooit in NL: de Ligt
Vind ik leuk
plein19 +2854
vrijdag 7 december 2018 om 10:25
PSG zou een goede keuze zijn. Competitie makkelijker stap dan de PL. Mooi team en omstandigheden en nog alle mogelijkheden in de toekomst.

Het is de vraag of Barca hem kan betalen. Vooral het salaris zal lastig zijn.Onzeker wie volgend jaar de trainer is.

MC met de dreigende sancties en brexit zou nog langere tijd onzekerheid betekenen. Onzekerheid voor De Jong en Ajax
Vind ik leuk
Harry.f +406
vrijdag 7 december 2018 om 10:39
Ook bij Barcelona had hij zich steenrijk gespeeld. En een wedstrijd in Nou Camp is gewoon top. Alles ademt daar naar top voetbal. PSG is een minder goede keuze derhalve.
Vind ik leuk
plein19 +2854
vrijdag 7 december 2018 om 11:30
Stap naar PSG is iets minder groot. Als het goed gaat in Parijs kan Barcelona ook daarna
Vind ik leuk
baku +1015
vrijdag 7 december 2018 om 10:25
Ik wist niet dat Ajax bij PSG in de poule zat bij de champions league, dan kijk ik zeker het hele seizoen al naar de verkeerde wedstrijden... lekker VP
Vind ik leuk
Founder +241
vrijdag 7 december 2018 om 10:27
Strik erom en totaan de poort van PSG wegbrengen. Straks breekt ie iets en is hij waardeloos. Tegen dergelijke bedragen is niets te beginnen.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 10:27
Champions league?
Vind ik leuk
aphex twin +1529
vrijdag 7 december 2018 om 10:27
De Jong en Mbappe hebben nooit tegen elkaar gespeeld in de CL toch? Dat was met het Nederlands elftal.
Vind ik leuk
windforce11 +3446
vrijdag 7 december 2018 om 10:28
Kijk maar uit voor de gele hesjes
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 10:28
voetbalprimeur er staat een foutje in de teskt. het was geen champion league maar in de nations league waar mbappe tegen de jong speelde. ook wel weggespeeld werd
Vind ik leuk
Gerro +8489
vrijdag 7 december 2018 om 10:29
De kop boven alle berichten luiden fat de Jong naar PSG gaat om vervolgens in het bericht te lezen als de Jong beslist daarvoor te kiezen. Is dit de zoveelste storm in een glas water.
Vind ik leuk
michelhx +4459
vrijdag 7 december 2018 om 10:30
Lijkt me niet de meest verstandige keus. Ik moet het allemaal nog maar zien met Frenkie. Zoals ik al eerder zei: In mijn ogen is er geen één speler die in de Eredivisie speelt die meer dan 35 miljoen waard is, reeël gezien. De waanzin regeert.
Vind ik leuk
Sigma +2840
vrijdag 7 december 2018 om 10:56
In mijn ogen is er geen 1 speler op de wereld die meer dan 35 miljoen waard is reëel gezien....

maar ja het is ook waanzinnig dat er spelers rond rond lopen die tonnen per week verdienen en niet eens 40 uur werken.....
Vind ik leuk
michelhx +4459
vrijdag 7 december 2018 om 11:23
Klopt als een bus.
Vind ik leuk
Mass +5800
vrijdag 7 december 2018 om 10:35
Ongelooflijk....Heb je de clubs voor het uitzoeken, ga je naar Frankrijk.....
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 10:35
Valt me tegen van de jong
Vind ik leuk
Harry.f +406
vrijdag 7 december 2018 om 10:36
De keuze voor het maximum salaris. En ik denk dat hij veel beter past bij het voetbal van Barcelona. Ik weet niet of De Jong frans spreekt maar hij dient te weten dat de Franse mentaliteit niet bepaald past bij de nuchtere Nederlander. Het is bijzaak maar ik vind het geen goede keuze.Tenslotte denk ik dat hij in Barcelona ook een vermogen kon verdienen.
Vind ik leuk
Chebaisit +1435
vrijdag 7 december 2018 om 10:37
Met Neymar, Mbappe,de Jong Enz is dit team sterker en jonger dan Barcelona en manchester. C.
Messi én suaris zijn er straks niet meer.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 10:40
Ik weet niet precies wat ik ervan moet vinden. Persoonlijk denk ik dat hij bij PSG eerder in de basis staat dan bij City of Barca. Rabiot gaat waarschijnlijk vertrekken, dus dan kan hij mooi die positie overnemen van hem! Verder loopt er nog een Verratti rond die zijn plek heeft. Maar aangezien ze, volgens mij, met twee controleurs spelen, zal dit geen probleem vormen.
Bij Barca heeft hij concurrentie van Busquets die de toppers zal blijven spelen het komende jaar, of twee jaar. Daarnaast loopt het middenveld daar aardig vol en City heeft hierin ook een vol middenveld met Fernandinho die daar de controleur is.
Persoonlijk vind ik City en Barca als clubs en competitie een stuk beter, maar bij PSG denk ik zelf dat hij de meeste kans heeft om meteen in de basis te starten, al kan ik dit natuurlijk compleet mis hebben ;).
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 11:35
Geloof me, PSG zal frenkie wel nodig hebben.
Verdediging is erg matig op het moment.
barcelone staat als een huis en city ook, dus als hij nu daar naartoe zou gaan, zou het qua concurrentie onzeker kunnen zijn met hoe en wat.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 12:33
Dat denk ik dus ook!
Vind ik leuk
Chebaisit +1435
vrijdag 7 december 2018 om 10:43
Meteen de Arena kopen
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 10:44
misschien is die toch niet zo goed als de meeste denken.. en zien de echte clubs daarom er vanaf.. en 75 miljoen is voor PSG een prikkie... eigenljik nog steeds belachelijk veel geld voor iemand die niet eens 100 wedstrijden heeft gespeeld op nivo
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 10:45
Hij is nog niet weg, het is allemaal 'volgens de telegraaf', als hij idd voor psg gaat is het geen goede keus
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 10:48
Eerst zien, dan geloven.
Vind ik leuk
Chebaisit +1435
vrijdag 7 december 2018 om 10:49
200 miljoen op de bank 75 miljoen erbij voor de Jong 75 erbij voor de ligt.
Ziyech Tagliafigo en Neres 120 miljoen pfff.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9898
vrijdag 7 december 2018 om 11:17
En Feyenoord kampioen en de beker. pfff.
Vind ik leuk
whiskey33 +588
vrijdag 7 december 2018 om 11:39
en geen titel dit seizoen
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 10:55
Hoe zit dat alweer met die Fairplay gelden bij PSG???
Vind ik leuk
jari11 +2388
vrijdag 7 december 2018 om 11:00
Laten we allemaal hopen dat dit weer lulkoek is.
Je gaat toch niet weer in de een competitie spelen die ook weer minder weerstand heeft dan de andere top competities.
Leek me een verstandige jongen..
Vind ik leuk
Smithsonian +41473
vrijdag 7 december 2018 om 11:05
Domme keuze.
Vind ik leuk
LIO7 +1738
vrijdag 7 december 2018 om 11:07
Topclub voor hem!! Lekker even volwassen worden. En dan als hele grote meneer binnen komen bij Barca!!
Vind ik leuk
Downvalley +281
vrijdag 7 december 2018 om 11:25
Franse competitie stelt ook niet al te veel voor.
PSG heeft veel geld...... maar daar heb je bijna ook alles mee gezegd.
Maar misschien is PSG wel de enige club die dus veel geld op tafel kan en wil leggen.
Mocht het "gerucht" waar zijn....... dan heeft Marc Overmars een mooie deal binnen gehaald voor Ajax.
Benieuwd naar zijn "vervanger" al is er maar één Frenkie de Jong.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 11:28
Lastig om te zeggen dat dit niks word. Frenkie is een hele goeie voetballer en komt straks met sterren om zich heen te voetballen en kan zich verder ontwikkelen. PSG wil de CL gewoon een x winnen, dus ambitieus zijn ze zeker. Gun hem het beste! Frenkie is jong.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 11:28
Bij psg komt hij aan spelen toe.bij city is hij 1 vd vele.had hem nig 2 jaartjes buj tottenham e d zien spelen,maar als ajax minimaal 75 miljoen kan vangen,tja waarom niet.denk dat psg dan een goede keuze is.verrassend maar goed
Vind ik leuk
whiskey33 +588
vrijdag 7 december 2018 om 11:39
je gaat toch niet bij PSG voetballen. Is geen grote competitie. $$$$$$$$$$$ zal het wel zijn, dommerik
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 13:44
Waarom niet?goede competitie eens kijken of hij het volhoudt.kan daarna nog naar een grotere.wat dacht je city?komt ie niet aan t voetballen.psg is prima
Vind ik leuk
whiskey33 +588
vrijdag 7 december 2018 om 11:40
telegaaf=ajax dus zal wel waar zijn
Vind ik leuk
Mari +11901
vrijdag 7 december 2018 om 11:45
Wat is het doorverkoop percentage dat Ajax bedongen heeft?
Hopelijk hebben zij deze bedongen
Vind ik leuk
Fara +0
vrijdag 7 december 2018 om 11:48
En zou Guardiola ook niet naar PSG vertrekken
Vind ik leuk
Bijgoochem +1575
vrijdag 7 december 2018 om 11:54
De grote vraag is wat gaat Ajax doen straks. Kopen of doorselecteren?

Vind ik leuk
Jordi Vriens +1063
vrijdag 7 december 2018 om 11:58
Supermooie club en stad... bon voyage Frenkie
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 12:02
Franse competitie 👎🏼
Vind ik leuk
Harrie82 +4139
vrijdag 7 december 2018 om 12:02
Nu Neymar weg bij PSG, anders krijgen ze met FFP te maken.
Vind ik leuk
Nbl +835
vrijdag 7 december 2018 om 12:04
Lekker nog jaartje Ajax . Die bedragen zijn ook wel belachelijk hoor wat een geld .
Vind ik leuk
Lamzia +132
vrijdag 7 december 2018 om 12:11
Ik ben ontwaaaaakt!! uit mijn grot
Las ik nou dan wij een nieuwe verdediger krijgen??
Laat ik snel eventjes beneden kijken, ik denk dat er heel wat boze vp gebruikers zijn die zitten te zeiken,
kom met mij mee als je dit leest om de reacties samen met mij te bekijken :)
Vind ik leuk
ErikAjax +1618
vrijdag 7 december 2018 om 12:18
wat een K club. Wel heerlijk bedrag.
Vind ik leuk
Kakkerlak +581
vrijdag 7 december 2018 om 12:23
dom dom dom .....zonde zonde zonde....
Vind ik leuk
ajaksiet +1082
vrijdag 7 december 2018 om 12:50
Prima keuze. Barca is verre van duidelijk wat daar het beleid wordt. Over 2 jaar zijn daar 4-5 huidige basisspelers zeker verdwenen. Worden alleen maar minder. Bij City moet j niet willen spelen.
Vind ik leuk
Smash +4011
vrijdag 7 december 2018 om 16:47
Ik had hem intelligenter verwacht als dit waar is. Wat een verkeerde keuze is dit zeg. M.a.w.; als dit klopt, gaat hij alleen maar het geld achterna.
Vind ik leuk
vrijdag 7 december 2018 om 21:53
Frenkie TE Jong!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws