Rondo-analisten adviseren De Ligt: 'Een club die al even niks gewonnen heeft'

Rondo-analisten adviseren De Ligt: 'Een club die al even niks gewonnen heeft'

Gepubliceerd: zondag 9 december 2018 om 20:58zo 09-12-2018 om 20:58

De tafelgasten van Rondo zijn verdeeld over de sportieve toekomst van Matthijs de Ligt. Wim Kieft, Ruud Gullit en Ronald Waterreus hebben alle drie verschillende bestemmingen in gedachten.

Kieft vindt de negentienjarige Ajax-captain wel bij Juventus passen. "Ze hebben twee hele goede daar: die Giorgio Chiellini en Leonardo Bonucci. Maar die worden wat ouder", laat hij weten bij de Ziggo Sport-talkshow. Gullit denkt echter niet dat De Ligt naar Turijn moet gaan. "Ik zou altijd naar een club gaan die al een tijdje niets gewonnen heeft, om iets op te kunnen bouwen. Juventus wordt elk jaar weer kampioen."

"Ik zie dat soort jongens het liefst bij een echt bolwerk spelen", vult Waterreus aan. "Misschien ben ik te veel romanticus op dat gebied, ik snap wel dat het grote geld regeert. Maar clubs als Barcelona, Real Madrid, Bayern München, Liverpool, Arsenal zouden toch mooi zijn?"

Poll

Wat kan De Ligt het beste doen?

(3625 stemmen)

Plaats een reactie

FCvooruit +416
zondag 9 december 2018 om 21:02
Denk dat Bayern München een hele mooie stap zou kunnen zijn voor De Ligt, stabiele nuchtere club die de komende tijd zeker wat jonge spelers in moeten gaan passen.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 21:03]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:22
"Ik zou altijd naar een club gaan die al een tijdje niets gewonnen heeft"

Hahaha hij zit al bij een club die al een tijdje niets gewonnen heeft
Vind ik leuk
Gerro +8910
zondag 9 december 2018 om 22:28
Met het oog op de komende tijd dus wel iets te gaan winnen en dus een prima advies van deze gasten bij rondo.
Vind ik leuk
Kinkladze +159
zondag 9 december 2018 om 23:54
En dan niet eens op je profiel zetten voor welke club jij zelf bent.. zelfs mijn dochtertje van 7 vindt jou een clubloze loser...
Vind ik leuk
AllAdIn +24856
maandag 10 december 2018 om 07:20
Hahahaa, zelfs ik vind deze wel goed!
Vind ik leuk
Kaar +3123
maandag 10 december 2018 om 09:33
Hahaha....ik vind hem erg leuk :-)
Vind ik leuk
rexxo +11594
dinsdag 11 december 2018 om 09:42
Jouw club werd 6 jaar geen kampioen, was je toen ook zo grappig Broodje Kramer?
Vind ik leuk
dinsdag 11 december 2018 om 19:53
Haha Harry, zeer ad rem.
Vind ik leuk
Obl93 +2739
zondag 9 december 2018 om 22:25
Naar Liverpool, mooi duo met Virgil?
Vind ik leuk
AllAdIn +24856
maandag 10 december 2018 om 07:21
Spelen ze elke week samen, ook weer beter voor Oranje.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:03
Een club die al even niks gewonnen heeft ? In dat geval kan hij beter bij Ajax blijven. Wat ik overigens voor de eredivisie prima zou vinden, goede speler !
Vind ik leuk
Bijgoochem +1573
zondag 9 december 2018 om 21:03
Zie hem wel bij München spelen. Boateng en Hummels zijn aan vervanging toe. De vraag is alleen of München zoveel wil betalen.
Vind ik leuk
Il Gordo +18412
zondag 9 december 2018 om 21:04
"Ik zou altijd naar een club gaan die al een tijdje niets gewonnen heeft, om iets op te kunnen bouwen"

Of je vestigt eerst je naam een paar jaar bij een Juventus of Bayern en gaat daarna naar een Liverpool.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1485
zondag 9 december 2018 om 21:05
Liverpool zou ook wel goed voor oranje zijn.
Vind ik leuk
la galaxy +1090
zondag 9 december 2018 om 21:05
Liverpool past bij hem samen met van Dijk
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:06
Hahaha, die Waterreus met zijn open deuren. Ik vond Juventus wel een goede optie omdat hij daar kan leren van jongens die bijna klaar zijn en veel ervaring hebben. Plus je weet dat je meer gaat spelen
Vind ik leuk
Bijgoochem +1573
zondag 9 december 2018 om 21:14
Ik heb nooit begrepen waarom die kneus daar in die studio zit. Komt geen zinnig woord uit. Een keepertje die over voetballers praat. Vermoeiende vent.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:37
Ik vind die gasten bij Jack altijd wel vreemde keuzes .
Die Hockeyers Tom van t hek en Jaques Brinkman zijn ook vaste gasten geweest bij hem aan tafel , zelden zo'n onzin gehoord in een voetbalprogramma .
Vind ik leuk
Bijgoochem +1573
zondag 9 december 2018 om 21:42
Onbegrijpelijk inderdaad. En ze hebben allemaal het hoogste woord alsof ze de wijsheid in pacht hebben. Nee geef mij maar de Engelse analisten. Daar wordt pas inhoudelijk over voetbal gepraat. Geen gelul maar zoals het hoort. Inhoudelijk met diepte analyses. Daar draait het om imo.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:29
Ik weet serieus niet wie die gasten zijn die jij opnoemt. Dat zal wel heel triest zijn dan haha!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:28
Ik vind alles best behalve die walgelijke club van een Juventus! Bah!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:46
Bij barcalona speelt de ligt niet direct. Dan kan hij beter nog een seizoen bij Ajax blijven
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:49
Denk van wel hoor. Is zeker volgens seizoen als hij zou vertrekken denk ik beter dan Piqué.
Vind ik leuk
Hammers96 +2893
zondag 9 december 2018 om 21:07
Arsenal zou toch de ideale stap zijn , laatste opstap naar een absolute topclub , wennen aan een topcompetitie en bovendien leven in een geweldige stad.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:30
Ik zoud naar Spurs gaan. Spurs is namelijk over een paar jaar de beste club op aarde, dus dan groei je gewoon mee met de club.
Vind ik leuk
Druiloor44 +387
zondag 9 december 2018 om 23:13
En waarom worden ze de beste club op aarde als ik vragen mag?
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 08:42
Nieuwe stadion gaat veel geld opleveren en Spurs maakt steeds goede winst. Ook blijft de kern al aantal jaar bij elkaar en denk dat dat ook gewoon blijft.
Vind ik leuk
SV +3
zondag 9 december 2018 om 21:08
Perfecte opvolger van Gerard Pique.
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 21:09]
Vind ik leuk
rpaulp50 +13464
zondag 9 december 2018 om 21:15
De Ligt kan gewoon overal terecht, heeft alles in zich voor de positie waar hij speelt en dat is niet overdreven.
Hij moet gewoon kiezen voor de mooiste club, geld zou secundair moeten zijn, hij is toch al verzekerd van een vermogen voor de rest van z'n leven,
19 jaar..........! wat een wereld.....maar ik gun het 'em.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:25
Spanje, Barcelona. Kan hij gelijk meedoen. Ploeg die niets gewonnen heeft :-)
[Reactie gewijzigd op zondag 9 december 2018 om 21:42]
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 21:47
Hahaha die poll: 25% zegt bij Ajax blijven, ik doe mee!
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:33
Haha ja ik ook. Maar als hij dan toch weg moet gaat dan naar Spurs en dan ruilen voor Alderweireld en 50 miljoen. Dan ben ik tevreden.
Vind ik leuk
Blindsy +18802
zondag 9 december 2018 om 21:55
Goed advies van Gullit. Die zegt dus eigenlijk: blijf maar bij Ajax.
Vind ik leuk
fier&koen +2714
maandag 10 december 2018 om 02:17
Mooi kampioen worden met Ajax en dan naar een grote club.
Vind ik leuk
Blindsy +18802
maandag 10 december 2018 om 12:11
Maar ja..wannéér is dat eindelijk?
Vind ik leuk
fier&koen +2714
maandag 10 december 2018 om 17:00
Dit seizoen.
Vind ik leuk
Blindsy +18802
maandag 10 december 2018 om 23:43
Het is of dát, of het Lustrum '5 jaar niets in Amsterdam'.
Vind ik leuk
Kuip +9941
zondag 9 december 2018 om 22:02
Bayern München past het best bij hem.
Vind ik leuk
pico323 +7536
zondag 9 december 2018 om 22:03
Gewoon nog een jaar Ajax en daar als een echte winnaar weggaan.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15307
zondag 9 december 2018 om 22:14
“Maar clubs als Barcelona, Real Madrid, Bayern München, Liverpool, Arsenal zouden toch mooi zijn?"

En Dortmund, Man United, Atl. Madrid, PSG, Tottenham, Man City..... zouden ook allemaal mooi zijn he....
Wat moet je hier nou mee, waarom zit die Waterreus in godsnaam aan die tafel.
Heel veel open deuren, maar er komt weinig zinnigs uit.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:27
Hij bedoelt denk ik clubs met historie.

Maar Ajax of Spurs zoud natuurlijk het allermooiste zijn.
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:23
Ajax blijven of naar liverpool

Lekker naast van dijk spelen
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 22:25
Bij Ajax blijven of naar Spurs. Deze 2 clubs zijn toch de droom van elke voetballer?
Vind ik leuk
fritsie +882
zondag 9 december 2018 om 22:48
Ik denk dat je jouw punt nu wel gemaakt hebt..
Vind ik leuk
fier&koen +2714
maandag 10 december 2018 om 02:18
Spurs?
Vind ik leuk
zondag 9 december 2018 om 23:13
Voor spelers die geen prijzen willen winnen wel inderdaad 😜
Vind ik leuk
buddha +10893
zondag 9 december 2018 om 23:15
gewoon voor de club kiezen die je het meeste salaris wil betalen ;)
Vind ik leuk
fier&koen +2714
maandag 10 december 2018 om 02:19
Dat is vast geen kutclub
Vind ik leuk
Vooruit +228
zondag 9 december 2018 om 23:47
Bijna alle jonge spelers die naar de grote voetballanden gaan mislukken. Uitzonderingen als van Dijk en Wijnaldum daargelaten. Behalve een dikke bankrekening schiet je er weinig mee op.
Vind ik leuk
Ajacied61 +203
zondag 9 december 2018 om 23:53
Allemachtig drie randdebielen die de Ligt ongevraagd advies geven. Hoe zielig kan je zijn.
Vind ik leuk
DS0389 +5
maandag 10 december 2018 om 00:36
Barca of Bayern zijn de beste opties. In beide gevallen hebben ze te maken met oudere verdedigers. De Ligt is perfect om Pique of Boateng/Hummels te vervangen.
Vind ik leuk
ritje +639
dinsdag 11 december 2018 om 08:35
hallo Naar mijn bescheiden mening? Past de Ligt het beste bij Bayern Vervanger voor Hummels! Het Duitse voetbal lijkt veel op het NED, Of Barselona? mvg ritje
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws