Keizer wint ook vierde wedstrijd bij Sporting, Dost weer de grote uitblinker

Keizer wint ook vierde wedstrijd bij Sporting, Dost weer de grote uitblinker

Gepubliceerd: maandag 10 december 2018 om 00:10ma 10-12-2018 om 00:10

Marcel Keizer kent een vliegende start bij Sporting Portugal. Zondag zegevierde zijn ploeg met 4-1 tegen Desportivo Aves, waardoor de Nederlandse trainer ook zijn vierde wedstrijd in dienst van de Portugese topclub heeft gewonnen. Bas Dost was de grote man bij Sporting.

Het leek even mis te gaan voor Sporting, waar Dost en Nemanja Gudelj in de basis begonnen, omdat Desportivo na een kwartier spelen de leiding nam via Rodrigo Defendi. De schade werd echter nog voor de rust gerepareerd door Dost, die een penalty feilloos benutte. Nog voor de theepauze maakte Nani er zelfs 2-1 van.

Kort na rust besliste Dost het duel met een krachtige kopbal, waarna Abdoulay Diaby de laatste treffer van de wedstrijd maakte: 4-1. Een tegenvaller voor Sporting en Keizer is de rode kaart van Marcos Acuña, die kort voor de 4-1 van Diaby moest vertrekken.

Sporting haakt door de winst aan bij koploper FC Porto, dat twee punten meer heeft. Op 12 januari spelen beide ploegen tegen elkaar.

Plaats een reactie

stratumseind +195099
maandag 10 december 2018 om 00:13
Keizertje die de rug weer heeft gerecht na de schoffering die hij als beginnend coach voor zijn kiezen kreeg na een gemiste pingel
Vind ik leuk
Niels92 +36451
maandag 10 december 2018 om 00:22
Jammer dat je het er weer bij moet halen, maar goed je zal er wel gelukkig van worden om iedere keer weer over Ajax te moeten beginnen, terwijl het topic over iets anders gaat.
Vind ik leuk
stratumseind +195099
maandag 10 december 2018 om 00:25
ik heb het toch over keizer en de verloop van zjn prille cariere?
Moeten al jullie vlekjes voor eeuwig in de doofpot blijven ?
Ik heb destijds al gezegd dat ik vond dat ze hem schandalig behandeld hebben en dat vind ik nu nog.
Daarom gun ik hem dit succesje nu ook van harte
Vind ik leuk
Niels92 +36451
maandag 10 december 2018 om 00:28
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 09:07]
Vind ik leuk
stratumseind +195099
maandag 10 december 2018 om 00:35
ik mag er van jou blijknbaar niet meer over beginnen dus dat riekt dan toch naar de doofpot?
Vind ik leuk
Niels92 +36451
maandag 10 december 2018 om 00:37
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 09:08]
Vind ik leuk
stratumseind +195099
maandag 10 december 2018 om 00:39
ik ontken toch niks ? mijn eerste reactie is gebasseerd op feiten , dat dat door sommige niet gepruimd wordt kan ik niks aan doen.
Vind ik leuk
Niels92 +36451
maandag 10 december 2018 om 00:42
Laten we er maar over ophouden, ik heb geen zin om weer een lange discussie aan te gaan, eerlijk gezegd is dat het mij niet waard en al helemaal niet op dit tijdstip, nog even straks me broodje shoarma naar binnen werken wanneer die bezorgd wordt en dan ons bedje in :)
Vind ik leuk
stratumseind +195099
maandag 10 december 2018 om 00:43
das erg slecht van je eten vlak voordat je gaat pitten......

heb je er wel lekker veel knoflooksaus bij besteld?
Vind ik leuk
Niels92 +36451
maandag 10 december 2018 om 00:45
Niet iedereen gaat meteen slapen wanneer ie naar bed gaat, en ja knoflook en patat natuurlijk, 2 shoarma schotels, wij genieten hier wel en doen en eten wanneer en waar we zin in hebben, leef het leven is ons motto :)
Vind ik leuk
stratumseind +195099
maandag 10 december 2018 om 00:47
doe je goed , wel allebij een schaaltje knoflook naar binnen schuiven dan ...tis maar een tip
Vind ik leuk
Niels92 +36451
maandag 10 december 2018 om 00:48
Altijd veel, want zonder knoflook geen shoarma :)
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 00:49]
Vind ik leuk
stratumseind +195099
maandag 10 december 2018 om 00:49
krijg nondeju honger dankzij jouw
Vind ik leuk
Niels92 +36451
maandag 10 december 2018 om 00:51
Je hebt vast nog wel wat te eten in huis :) En anders gewoon een leuke meid langs laten komen en direct eten mee laten brengen, vang je twee vliegen in een klap :)
Vind ik leuk
stratumseind +195099
maandag 10 december 2018 om 00:53
deze zondag sla ik een keer over , ik heb er vorige week al teveel mee "geleden"....
Vind ik leuk
Niels92 +36451
maandag 10 december 2018 om 00:54
Seks en eten sla jij over, ik hoop toch niet dat je ziek aan het worden bent? :(
Vind ik leuk
stratumseind +195099
maandag 10 december 2018 om 00:56
hahaha nee hoor ik mankeer niks maar de ouwe dag heeft ook nadelen....
Vind ik leuk
Niels92 +36451
maandag 10 december 2018 om 00:58
Dan is het goed :)
Vind ik leuk
JCJWZ +14815
maandag 10 december 2018 om 03:06
Allebij? En dan nog tips geven....
Vind ik leuk
rpaulp50 +13409
maandag 10 december 2018 om 03:03
Leef het ongezonde leven ;)
Vind ik leuk
yabba1000 +1351
maandag 10 december 2018 om 00:46
doe er ff een pilsje bij, helpt voor het slapen gaan;)
jongens, relax. stratum doet ff zijn woordje en jij ook. hoop dat je shoarma smaakt maat! proost
Vind ik leuk
Niels92 +36451
maandag 10 december 2018 om 00:48
Haha ik kan ongezond eten maar bier drink ik niet :) Thanks, gaat straks zeker smaken :)
Vind ik leuk
yabba1000 +1351
maandag 10 december 2018 om 00:52
mooie tijd om shoarma te bestellen :D
Vind ik leuk
Jozef +44193
maandag 10 december 2018 om 07:58
Schoffering zei je...

Keizer werd ontslagen, omdat bij Ajax nu eenmaal prestaties verlangd worden. Daarbij kijken we over een overwinninkje op jouw cluppie heen hoor.

Nog maar eens ten overvloede: Ajax overleefde de voorronde CL en EL niet na aardig spel, doch na idiote tactische wissels.
Ajax liep al voor sinterklaas uit te pakken met cadeaus aan PSV, die ons uiteindelijk ook gewoon opgebroken hebben. Ajax werd in de beker uitgeschakeld door de latere degradant Twente.

Het was dus niet zomaar een strafschopje.

Keizer had de brute pech met Nouri en op zich heeft hij die periode gevoelig en goed gemanged, maar uiteindelijk gaat het bij Ajax toch om de resultaten en daarop is hij afgerekend, en al helemaal omdat hij er als.coach invloed op had.


Maar dat weet jij allemaal heus wel. Jammer toch dat je er bijdehand om ligt te doen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13409
maandag 10 december 2018 om 02:54
Trap er dan niet in MAN !!!! ha ha ha;)
Vind ik leuk
Iggy +4517
maandag 10 december 2018 om 00:47
Ow ja joh?!
Vind ik leuk
stratumseind +195099
maandag 10 december 2018 om 00:48
och jee er is weer ergens met de klepel gerammeld
Vind ik leuk
Jozef +44193
maandag 10 december 2018 om 07:49
Die gunning voelen alle Ajacieden, Stratum.

Hij werd terecht ontslagen na onvoldoende prestaties in een periode die we om een heel andere redenen nooit meer willen herhalen. Dat weet jij ook wel.
Vind ik leuk
yuuup +10810
maandag 10 december 2018 om 04:07
Hij doet het zeker om een beetje te prikkelen, maar hij heeft wel gelijk. Keizer is groot onrecht aangedaan door bepaalde mensen binnen Ajax.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 00:23
Die pingel waar jij zo'n lol om had?

Ach, nu ligt Cocu op zijn rug. Die komt voorlopig nergens aan de slag. Net als Frank de Boer.

Clubs hebben keuze genoeg.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17156
maandag 10 december 2018 om 00:23
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op maandag 10 december 2018 om 09:20]
Vind ik leuk
stratumseind +195099
maandag 10 december 2018 om 00:35
welke aanname pietje?
Vind ik leuk
Pietje2015 +17156
maandag 10 december 2018 om 00:39
"na de schoffering die hij als beginnend coach voor zijn kiezen kreeg na een gemiste pingel".

Jij duidt op zijn ontslag, jij kan het weten want jij was erbij.
Vind ik leuk
stratumseind +195099
maandag 10 december 2018 om 00:41
werd hij niet ontslagen dan nadat ze die pingel in enschede gemist hadden een paar dagen voor kerst nadat hij van psv en az gewonnen had en het gat weer bijna gedicht had?

Vind ik leuk
Pietje2015 +17156
maandag 10 december 2018 om 00:49
Klopt, maar denk je nu echt dat Ajax hem ontslaat door die ene pingel. Daar speelde allang wat anders. Iets wat ik weet als 1000% Ajax supporter en network engineer doordat ik veel op de toekomst kom. Zowel prive als werk gerelateerd.
Vind ik leuk
stratumseind +195099
maandag 10 december 2018 om 00:52
allemaal leuk en aardig die cv van je maar feit blijft dat sar en overmars hem op die stoel zette destijds en meerdere keren het volste vertrouwen in hem uitspraken om hem vervolgens na die beruchte pingel op strat te zetten 1 wedstrijdje voor de winterstop

dat zijn geen aannames maar feiten pietje
Vind ik leuk
Pietje2015 +17156
maandag 10 december 2018 om 00:56
Het vertrouwen in een persoon uitspreken is vaak je laatste waarschuwing.

Maar jullie bij psv kennen dat niet. En weet je waarom niet? Omdat er geen geld is om hem af te kopen en een nieuwe trainer aan te stellen. Cocu was anders veel eerder de laan uitgevlogen.
Dat zelfde geld voor Feyenoord.
Vind ik leuk
stratumseind +195099
maandag 10 december 2018 om 00:59
een trainer de laan uit sturen die prijzen pakt voor je club ??
Zo gek zijn ze in rotterdam en eindhoven nou ook weer niet pietje
Vind ik leuk
Pietje2015 +17156
maandag 10 december 2018 om 01:02
Wordt een wakker man, ook cocu heeft de periodes van de witte zakdoekjes gehad. En Gio, tja 7 pots achter elkaar verliezen, een leraar krijgen en door mogen gaan.
Vind ik leuk
stratumseind +195099
maandag 10 december 2018 om 01:04
nu ben je het weer aan het doen : een discussie verdraaien .

Je beticht me 2 x vanavond van aannames , ik geef aan dat het geen aannames zijn maar daadwerkelijke feiten en je gaat weer draaikonten
Vind ik leuk
Pietje2015 +17156
maandag 10 december 2018 om 01:10
Een jaar dat psv 3e werd achter Feyenoord en Ajax accepteert een topclub niet of er moet geen geld zijn. Met je rug tegen de muur heet dat.

Feyenoord laat ik er even buiten want daar is al genoeg over gezegd. Ben overigens wel blij dat het ze momenteel goed voor de wind gaat.
Vind ik leuk
stratumseind +195099
maandag 10 december 2018 om 01:12
dat zijn nou wat je noemt aannames
Vind ik leuk
Pietje2015 +17156
maandag 10 december 2018 om 01:16
Nee Stratum dat zijn de wetten van het voetbal wat hoort bij een topclub. En kijk maar om je heen bij topclubs, daar gebeurd het jaar in jaar uit. Dus geen aannames.
Vind ik leuk
stratumseind +195099
maandag 10 december 2018 om 01:23
Er zijn ook gewoon clubs die als ze zeggen dat ze achter hun trainer staan het ook menen.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17156
maandag 10 december 2018 om 01:27
Klopt die zullen er best zijn.
Maar bij de absolute top ga je eruit. Daar zijn de belangen te groot.

Ik ga slapen, toch wel fijn om een keer normaal met je gesproken te hebben zonder die eeuwige dooddoeners van je.

Succes dinsdag tegen Inter, je moet winnen anders heeft Feyenoord het beter gedaan afgelopen CL :)
Vind ik leuk
stratumseind +195099
maandag 10 december 2018 om 01:33
Ik vind Heracles uit zaterdag een bietje belangrijker maar toch bedankt voor de steun
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 00:14
Goed begin is het halve werk
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 00:19
Toch raar hoe zo'n trainerscarrière kan lopen.

Een paar jaar geleden was Marco van Basten nagenoeg rond met Sporting voor de functie van trainer/coach.

Nu waren Frank de Boer en Phillip Cocu beschikbaar + tig internationaal gezien grote namen.

En wat doet Sporting: ze kiezen voor Marcel Keizer. En ik kan me niet voorstellen dat iemand de mens Keizer niet mag, maar het blijft een opvallende move.

Vind ik leuk
Niels92 +36451
maandag 10 december 2018 om 00:25
Ik gun Keizer het beste, dat ie maar veel succes mag gaan behalen in Portugal, mooi weer, goed salaris, Keizer heeft het goed voor elkaar :)
Vind ik leuk
stratumseind +195099
maandag 10 december 2018 om 00:38
alles draait om kruiwagens in het leven
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 00:43
Ik ben weleens door mijn beste vrienden thuisgebracht in een geleende kruiwagen. Zonder hen had ik het niet gered.
Vind ik leuk
stratumseind +195099
maandag 10 december 2018 om 00:44
precies je snapt m volledig
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 00:42
Keizer het is je echt gegund man.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 00:58
"Boom boom boom boom BAS DOST"

Zongen ze lekkah man hhh
Vind ik leuk
repeP +2189
maandag 10 december 2018 om 01:14
Dost is echt wel gemist door de klassieke top 3 hier.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 05:21
Goede combinatie, Keizer en Dost. Vraag me nog steeds af waarom hij weg moest bij Ajax.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 12:27
Vroeg mij ook af

Waarom ajax dost niet gehaald heeft

Die puike voorzet en die kopbal fenomenaal en man van de wedstrijd ook nog hhh
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 13:02
Niet gehaald ( denk ik ) omdat de buitenspelers bij Ajax naar binnen trekken. Dost een rendeert het beste met buitenspelers die minder egoïstisch zijn, de achterlijn halen en dan strak voorzetten. Dan knalt of kopt Bas ze er wel in.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 17:54
Ja man
Vind ik leuk
Marco S +6604
maandag 10 december 2018 om 07:04
De keizer van Portugal is dus kennelijk een goede trainer. Wel te gek, ik gun het hem..
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:13
Verlies je 4 keer op rij, dan lig je zo op straat...
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 12:27
Nu 12 points
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 07:17
Keizer - The KING

Mooi voor hem !
Vind ik leuk
Smithsonian +43145
maandag 10 december 2018 om 07:21
Leuk voor hem.
Vind ik leuk
maandag 10 december 2018 om 10:54
Leuk om te zien dat hij een goede start heeft. Momenteel de enige Nederlandse trainer die succes heeft in het buitenland.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws