De Boer: 'Ajax moet beseffen dat dit niet het Real van Ronaldo is'

De Boer: 'Ajax moet beseffen dat dit niet het Real van Ronaldo is'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 08:56wo 20-03-2019 om 08:56

Frank de Boer volgt de verrichtingen van Ajax op de voet. De trainer van Atlanta United vertelt dat in een groot interview met Voetbal International. De Boer heeft de verrassende prestaties van zijn oude club in de Champions League zelfs voorbeeld aangedragen voor zijn selectie. 

"De uitschakeling van Real Madrid door Ajax was ook hier het gesprek van de dag", aldus de Nederlandse coach. "Ik heb de prestaties van Ajax bij mijn spelers aangedragen als voorbeeld. Van waartoe je in staat bent wanneer je met bravoure en overtuiging voor de dag komt."

"Ajax speelde in Madrid met de borst vol vooruit. Ze grepen Real bij de strot en gaven ze geen tijd om te ademen. Al moeten ze wel beseffen dat dit niet meer het Real Madrid van Cristiano Ronaldo is. Dan nóg hebben ze een fantastische prestatie geleverd. Op deze manier spelend kan Ajax van bijna iedere tegenstander winnen."

"Toen de nieuwe koers bij Ajax werd ingezet, hebben we er altijd in geloofd dat internationaal succes nog steeds mogelijk is. Als je in een seizoen grote jonge talenten kunt koppelen aan een paar goede geroutineerde aankopen."

De Boer is inmiddels enkele maanden in dienst van Atlanta. Drie duels in het nieuwe Major League Soccer-seizoen leverden pas één punt op. Zondag werd er met 1-1 gelijkgespeeld tegen Philadelphia Union

Poll

Gaat De Boer het redden in Amerika?

(11239 stemmen)

Plaats een reactie

Jesper Olsen +5601
woensdag 20 maart 2019 om 09:00
Die zit voor mei weer in Nederland :)
Vind ik leuk
Mazraoui +3967
woensdag 20 maart 2019 om 09:01
Zit naast mei in Colombia
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5601
woensdag 20 maart 2019 om 09:03
Vat hem niet, maar het is vast grappig :)
Vind ik leuk
Mazraoui +3967
woensdag 20 maart 2019 om 09:19
Beetje creatief zijn
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2238
woensdag 20 maart 2019 om 09:28
Haahah sorry maar ik snap hem ook niet
Vind ik leuk
Mazraoui +3967
woensdag 20 maart 2019 om 09:31
Kan het niet gaan uitleggen natuurlijk dan is het sowieso kut. Het is voor de fijnproever laten we het daar maar op houden ;)
Vind ik leuk
Rondebal +1121
woensdag 20 maart 2019 om 09:31
Hoe creatief moet je dan wel niet zijn? Leg uit!!
Vind ik leuk
Mazraoui +3967
woensdag 20 maart 2019 om 09:41
Niveautje Picasso is toch niet teveel gevraagd
Vind ik leuk
Malaga036 +487
woensdag 20 maart 2019 om 15:46
Voor.. naast.. denk dat dat het moet zijn.. waar in colombia zit je?
Vind ik leuk
HJR +9137
woensdag 20 maart 2019 om 10:02
Ik denk dat hij met mei=mij bedoelt. Hilarisch natuurlijk ;)

Excuses als ik hem niet goed uitleg ;)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:14
En in Colombia legt hij de lijntjes uit😁
Vind ik leuk
Peast22. +197
woensdag 20 maart 2019 om 13:09
Zit achter mei in de file
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2238
woensdag 20 maart 2019 om 09:26
Wat een zielige gozer zeg frank de boer wil die wat af doen aan de pretaties van ajax ?? Laat hem nou eerst eens winnen van kentucky chichken , stumperd ... 5 jaar laf voetbal gespeeld bij ajax
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:30
Als je gewoon het hele stuk leest in plaats van alleen de quote in de kop, zeg je dit niet.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:38
En 4 x kampioen. PSV speelt toch ook counter voetbal ? Of mag ik dat niet zeggen ?
Vind ik leuk
HJR +9137
woensdag 20 maart 2019 om 10:03
LEZEN!

´Dan nóg hebben ze een fantastische prestatie geleverd. Op deze manier spelend kan Ajax van bijna iedere tegenstander winnen."

Niks mis mee hoor, groot compliment juist
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2238
woensdag 20 maart 2019 om 11:22
Ja maar dan hoeft hij toch niet te zeggen dat het niet het real madrid van ronaldo is ... is hetzelfde als zeggen maar dat is het ajax zonder ban basten niet ... weet ook iedereen toch ???
Vind ik leuk
Grijs +1414
woensdag 20 maart 2019 om 13:34
Uhm nee. Als je sommige reacties las, dan zou Ajax gelijk een goede kans maken om de CL te winnen. Want Ajax had even de 3-voudige CL-winnaar opgerold.

Men deed alsof Real Madrid dit seizoen even goed was als vorig seizoen. En als je hier een nuance bij plaatste (zoals De Boer nu ook doet), dan kreeg je hier de wind van voren hoor. Jaloezie, afgunst, haat, scheldpartijen, het kwam hier allemaal voorbij.

Ik twijfel dus sterk of iedereen dat wel wist...
Vind ik leuk
Antonio_4 +2200
woensdag 20 maart 2019 om 10:08
Laten we wel ff normaal doen hè. Kentucky Chicken is gewoon een goeie ploeg hoor.
Vind ik leuk
SimonSays +7391
woensdag 20 maart 2019 om 10:17
Dat gaan we vanavond zien wanneer ze tegen de Burger Kings spelen. Een echte krachtmeting.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2200
woensdag 20 maart 2019 om 10:28
Drie punten in de bucket. Die lusten ze rauw!
Vind ik leuk
SimonSays +7391
woensdag 20 maart 2019 om 10:37
Dat dacht jij, de Burger Kings laten de kaas niet zomaar van het brood eten. Ze eten de Chickens op met huid en haar. Die wedstrijd wordt finger lickin' good.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2200
woensdag 20 maart 2019 om 10:49
Neeeeee broer! Die Kings worden geroosterd. C. Sanders gaat weer voor een hattrickie!
Vind ik leuk
SimonSays +7391
woensdag 20 maart 2019 om 10:59
Ik zou bijna denken dat jij beef hebt met de Burger Kings..
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:51
Hahahahah ik moest hier wel echt hard omlachen eerlijk gezegd beetje flauw in de ochtend maar blijft leuk, duimpie omhoog voor deze gozer!
Vind ik leuk
Eric55 +587
woensdag 20 maart 2019 om 11:20
Ojee weer wat kritiek op Ajax en wat dat betreft heeft hij natuurlijk helemaal gelijk. Ze speelden tegen een stelletje zoutzakken en die zijn nog uit vorm ook.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:42
Beetje meer respect voor Frank
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:01
Kijk jij nou naar je eigen clubje anders ben je zo weer thuis
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:05
Is goed, Calimero.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:52
👃👃
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:13
And proud of it.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:15
Zou ik ook zeggen als ie zo groot is
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:01
Frankie heeft gelijk, maar heeft hij het niet te druk met zijn eigen wereldcarierre?
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
woensdag 20 maart 2019 om 09:27
Weet je waarom Frankie dit zegt?
Hij werd met Ajax tegen Real een paar keer afgeslacht.
Maar ja..............Real had toen Ronaldo nog..............vergis je niet ;-)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:11
Is het niet stiekem een voorspelling omdat ze nu de ploeg tegenkomen waar Ronaldo speelt?
Zo kan je hem ook nog spinnen namelijk
Vind ik leuk
Lucky Kes +7911
woensdag 20 maart 2019 om 10:40
Kan ook, niet aan gedacht ;-)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:35
Ik moest er ook pas aan denken na jouw commentaar 😂
Je gaf de voorzet
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:01
Van Bravoure is nog weinig te merken
Vind ik leuk
leozao +2565
woensdag 20 maart 2019 om 09:03
Wat zou Frank met dit spelersmateriaal kunnen bereiken? Onder zijn bewind werd de kwaliteit van de spelersgroep steeds minder, maar de kampioenschappen gingen wel naar Mokum!. Maar kan Frank ook sterren managen?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:11
Schijnbaar niet.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
woensdag 20 maart 2019 om 09:44
Ajax heeft geen sterren. Lionel Messi, Kylian Mbappe, Ngolo Kante, dát zijn echte sterren. Ajax heeft wél een hele berg pseudo-vedettes met vervelende maniertjes (Ziyech, Tadic). Die hebben een harde hand nodig. Ten Hag durft niet op te treden en laat over zich heen lopen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 09:46]
Vind ik leuk
HJR +9137
woensdag 20 maart 2019 om 10:04
Elk team heeft zijn eigen sterren.
Vind ik leuk
Soepvork +11
woensdag 20 maart 2019 om 11:19
Er zijn wel een hoop spelers, die vinden dat ze sterren zijn, dat zijn de ergste.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:26
Je snapt mij niet, ik had het over de clubs waar hij NA Ajax heeft gewerkt.

Niet zo snel happen.
Vind ik leuk
3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 09:14
Iedere andere trainer was met nog beter spel kampioen geworden. Als ik er nog aan terug denk dan was het voetbal bij Ajax onder de Boer dramatisch slecht. Heel veel seizoenkaarthouders hebben toen hun kaart opgezegd.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2238
woensdag 20 maart 2019 om 09:28
Ja maar was toch 5 jaar kut voetbal
Vind ik leuk
leozao +2565
woensdag 20 maart 2019 om 09:33
Met dat type voetbal is psv zo vaak kampioen geworden.. Zowel onder Bosz als onder ten Hag verliezen we toch weer van die lullige wedstriden... Zou niet meer mogen!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:17
Waarom PSV erbij halen ???
Totaal niet nodig in deze internationale Ajax discussie
Vind ik leuk
leozao +2565
woensdag 20 maart 2019 om 10:19
Dat is logisch: we hadden het over schijtbakkenvoetbal, dan kom je toch heel snel uit bij het psv van Cocu...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:22
Laat maar je verneukt het niveau met jou niveau

Triest balhaartje ben je zeg
Vind ik leuk
leozao +2565
woensdag 20 maart 2019 om 10:24
I am impressed by the quality and contents of your comments .. Maar wat wil je anders... Net een accountje aangemaakt om Ajax proberen af te zeiken, wat je met je eigen clubje niet zal lukken... Over triest gesproken...
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 10:26]
Vind ik leuk
Roffel1998 +3569
woensdag 20 maart 2019 om 09:05
De 3 duels leverden 2 punten op. Weer heerlijk onderzoek gedaan voor t gepost werd. Lekker gedaan VP.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:10
Ik wilde het net gaan zeggen , maar je kunt het vp niet kwalijk nemen .
Het is nogal goed zoeken om dit gevonden te krijgen .
Je moet Atlanta utd opzoeken op google en dan helemaal bovenaan de stand van de MLS bekijken ;-)
Vind ik leuk
Roffel1998 +3569
woensdag 20 maart 2019 om 09:12
In dit geval onderaan de stand van de MLS haha. ;)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:16
Hahaha , ik bedoelde dat de MLS het eerste is wat je tegenkomt als je Atlanta utd intoetst op google , de wedstrijduitslagen , statistieken en de stand .
Het zal inderdaad teveel moeite zijn geweest om ff naar beneden te scrollen , om Atlanta op te zoeken ;-)
Vind ik leuk
Roffel1998 +3569
woensdag 20 maart 2019 om 09:28
Haha weet ik, was een geintje. 😂
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:36
Ik heb hier ooit een personeelsadvertentie gezien om op de redactie van vp te mogen werken .
Ze stellen nogal wat eisen aan hun personeel , waaronder een HBO opleiding .
Ik kan dat niet altijd terugzien in de artikelen die ze plaatsen , er staan nogal wat domme fouten in , die zelfs een kind niet maakt omdat je die dingen gewoon kan opzoeken op google ;-)
Vind ik leuk
Roffel1998 +3569
woensdag 20 maart 2019 om 09:38
Klopt, onbegrijpelijk wat voor figuren dr werken op de redactie. Maarja wie doet dit nou ook vrijwillig als je een hbo opleiding hebt haha.
Vind ik leuk
kevinleo +3121
woensdag 20 maart 2019 om 09:55
Mensen die ervaring nodig hebben mbt het schrijven van artikelen voor hun professionele carriere.
Vind ik leuk
Roffel1998 +3569
woensdag 20 maart 2019 om 11:51
Die hebben dan zeker nog een hoop ervaring nodig, want dit is redelijk amateuristisch.
Vind ik leuk
kevinleo +3121
woensdag 20 maart 2019 om 09:56
Ze typen liever een verslag over dat al geschreven is op een andere website. Net als vroeger dat iemand een werkstuk had gemaakt en jij precies het zelfde alleen in eigen woorden overschreef
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:06
Ja maar vorige week stond hier op vp een heel stuk over het eerste punt dat Atlanta had gehaald tegen Cincinatti , en dat het publiek ontevreden was over het spel van Atlanta .
Nu schrijven ze een stuk over het behaalde punt tegen Philadelphia .
Je zou dan toch denken dat ze op de redactie ook kunnen rekenen , en dat 1 +1 2 is
Vind ik leuk
Cappie +7934
woensdag 20 maart 2019 om 09:15
Ik heb me er ook aan gewaagd en het is inderdaad een hele klus. Ik moest dus Atlanta united intypen in de taakbalk. En vervolgens in het scherm wat ik toen kreeg zoeken naar het woordje standen. Die stond in een zwarte balk naast Wedstrijden, Nieuws en Spelers. Allemaal heel verwarrend. Maar goed, ik klikte op Standen, maar dan ben je er nog niet! Toen moest ik goed opletten naar een iets grijzere balk waarin Atlanta United stond. En dan nog. Staan er allemaal losse getalletjes naast elkaar. Ga dan maar eens zoeken naar hoeveel punten ze nou precies hebben. De laatste kolom bleek de puntenkolom te zijn. Er staat "Pnt" boven. Best verwarrend. Ik wilde eigenlijk nog googlen op Pnt. Want wat betekend dat he... en toen moest ik dus weer naar die grijze balk toe en goed kijken, ja hoor. 2 punten!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:19
Omdat jij dit wel allemaal snapt , ben jij aangenomen op de redactie van vp ;-)

Ik heb ooit een personeelsadvertentie hier gezien voor de redactie van vp .
De eisen die hun stellen aan hun personeel is niet terug te zien in de artikelen die ze hier plaatsen , durf ik wel te stellen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:18
Op livescore.com kun je het ook vinden 😊
Vind ik leuk
Soepvork +11
woensdag 20 maart 2019 om 11:21
Verwijder maar
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 11:22]
Vind ik leuk
Roffel1998 +3569
woensdag 20 maart 2019 om 11:50
En waarom? T staat nog steeds fout toch
Vind ik leuk
PickNikker +369
woensdag 20 maart 2019 om 09:09
Die Frank de Boer heeft dagelijks een mestoverschot op het toilet jongens!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:39
Inderdaad picknikker , of moet ik kaakchirurg zeggen , die sluit namelijk ook regelmatig zijn reactie's af met het woord ; jongens !
Maar dit is natuurlijk toeval .....
Vind ik leuk
PickNikker +369
woensdag 20 maart 2019 om 13:09
Die service crew ziet ze vliegen jongens!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:14
Tuurlijk knulletje ...
Vind ik leuk
PickNikker +369
woensdag 20 maart 2019 om 13:16
Keihard huilen! Vraag maar een Engelse drop aan je mammie zodat je weer zoet bent!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:16
Mijn moeder is al 20 jaar dood kaakchirurgje ...
Vind ik leuk
PickNikker +369
woensdag 20 maart 2019 om 13:18
Dan vraag je een dropje aan je begeleider!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:21
Ach gutte , kaakchirurgje toch , ik lust geen drop .
Maar ga jij nog maar lekker op jezelf reageren hahaha , en vergeet jezelf geen likes te geven .
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 13:24]
Vind ik leuk
PickNikker +369
woensdag 20 maart 2019 om 13:26
Niet huilen jochie.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:31
Ik huil nergens knulletje .
Jij bent degene die hier begint te janken omdat ik je betrapt heb , en weet dat jij kaakchirug bent .

Heel domme mensen , zoals jij, moeten geen 2 accounts nemen knul , die verraden zichzelf namelijk altijd .
Vind ik leuk
PickNikker +369
woensdag 20 maart 2019 om 13:34
Jij bent zo’n pubertje dat denkt dat ik iedereen ben hier!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:36
Hahahaha , jij weet heel goed dat ik gelijk heb knulletje .

Kom jij zo thuis ook aan je trekken ??
Je laat kaakchirurg geil tegen je praten , en dan trek je jezelf af ...
Vind ik leuk
PickNikker +369
woensdag 20 maart 2019 om 13:37
Je homofiele alterego komt tevoorschijn!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:40
Hahaha , jij hebt een homofiele alterego waar je zelf mee praat op een voetbalforum .
Best ziek eigenlijk , praat jij ook tegen kaakchirurg als je in bed ligt , of moet die fase nog komen .
En elkaar dan in een andere topic held en god noemen , terwijl je met je handje in je broekje zit .
Eerst dacht ik dat jullie bij elkaar in elkaars broekje zaten , maar nu blijkt gewoon dat jullie 1 en dezelfde persoon zijn .
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 13:42]
Vind ik leuk
3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 09:11
In Atlanta kan je sinds zondag witte zakdoekjes kopen.
Vind ik leuk
pos +9946
woensdag 20 maart 2019 om 09:12
Komende week heeft Frank het als hij slim is over AZ.
Vind ik leuk
ajaksiet +1310
woensdag 20 maart 2019 om 09:12
de Boer moet beseffen dat hij in Europa in 5 jaar niets heeft gepresteerd met Ajax. Wel 4 titels, dat weer wel.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:42
Alleen prijzen tellen. Kwartfinale CL is nix
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
woensdag 20 maart 2019 om 09:15
Frank kan zich beter drukker maken om Atlanta, want die zijn dankzij Frank ook niet meer wat ze waren. Nog 2 of 3 maanden en dan zit Frank weer thuis...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:15
Aub frank kom terug bij ajax
Vind ik leuk
Och jeh +2572
woensdag 20 maart 2019 om 09:17
Denk dat de Boer beter over zijn eigen club kan praten ipv over andere clubs, want volgens mij gaat het niet zo heel goed daar in Amerika
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
woensdag 20 maart 2019 om 09:19
Je moet ze vooral jouw speelwijze aanleren. Pakte goed uit bij inter & crystal.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:27
Hij zou zich beter op zijn eigen clubje kunnen focussen, daar gaat het niet zo goed mee.
Vind ik leuk
Zegikniet +171
woensdag 20 maart 2019 om 09:34
Beetje jammer van VP dat ze een zin die negatiever kan overkomen gebruiken voor de kop. Het zegt genoeg dingen waar je ook een sprekende kop mee kan maken. Voor de snelle lezer lijkt het nu net of FdB heel negatief is.
Vind ik leuk
Jahike +815
woensdag 20 maart 2019 om 10:13
Vooral naar die De Boer luisteren. Die bewijst al jaren zijn gelijk!
Vind ik leuk
Bhj +2520
woensdag 20 maart 2019 om 10:17
De Boer moet beseffen dat hij moet presteren om ze baan te behouden
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:32
Nee. En de Boer moet beseffen dat het buitenland anders is dan Ajax
Vind ik leuk
Voetbalfan +1894
woensdag 20 maart 2019 om 10:33
Frank de Boer moet beseffen dat dit niet het Atlanta United is onder hem in vergelijking met vorig seizoen.
Hij moet niet gaan lullen en proberen de prestaties van Ajax tegen Real Madrid naar beneden te praten, laat hij eerst eens naar zichzelf kijken.
Atlanta United vorig seizoen nog in de top van Amerika en nu onder hem een flop!
Vind ik leuk
AFP +3569
woensdag 20 maart 2019 om 10:42
Frank de Boer moet ook beseffen dat dit Ajax ook niet hetzelfde is als het Ajax onder Frank de Boer. Dit Ajax onder Ten Hag en hiervoor onder Bosz, is veel beter dan die onder De Boer.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 10:42]
Vind ik leuk
Jajem +827
woensdag 20 maart 2019 om 11:01
4 titels met Ajax en daara overal gefaald. Hoe dan.
Vind ik leuk
jari11 +5014
woensdag 20 maart 2019 om 12:40
Bij Ajax had hij geluk dat andere clubs nog dramatischer waren..
Vind ik leuk
Hammers96 +2923
woensdag 20 maart 2019 om 11:08
Minder interviews en meer punten frank.
De vliegtuigmotoren draaien al..
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:40
De Boer kan zich beste fff met eigen club bezig houden, is wel nodig. In plaats van onzin over ajax te roepen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:46
Maar met Ronaldo werd Real toch ook door Dortmund weggespeeld met 3 of 4 goals van Lewa ?
Vind ik leuk
Alaaf +418
woensdag 20 maart 2019 om 11:57
Helaas is AZ dan toch beter dan Real
Vind ik leuk
Leodinho +727
woensdag 20 maart 2019 om 12:03
Deze man moet even zichzelf bezig houden met zijn club. Of lekker zichzelf laten ontslaan, premie pakken en in Qatar ofzo gaan trainen. Een toptrainer zal het namelijk nooit meer worden.
Vind ik leuk
Watzijnwij +280
woensdag 20 maart 2019 om 13:49
Realistische Frank de Boer, hij doet niemand tekort in dit artikel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws