Afscheid aanstaande in Arnhem: De laatste fase blijft een lastig verhaal

Afscheid aanstaande in Arnhem: "De laatste fase blijft een lastig verhaal"

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 09:29wo 20-03-2019 om 09:29

Arnold Kruiswijk vindt het jammer dat zijn profcarrière in de anonimiteit eindigt. Eind februari maakte de 34-jarige verdediger van Vitesse dat hij na afloop van dit seizoen stopt. Kruiswijk kampt al lange tijd met een hardnekkige rugblessure. 

"Ik ben twee jaar bezig geweest met optrainen, terugvallen in oude pijn en weer herstellen", verklaart de routinier in gesprek met dagblad de Gelderlander. "Op een gegeven moment houdt dat op. Ik heb dat moment echt proberen uit te stellen. De laatste fase blijft een lastig verhaal. Dan is dit het einde."

Zijn rugblessure is en blijft een mysterie. "Echt alles is onderzocht. Er zijn geen grote misstanden gevonden. Ik heb een normale rug voor mijn leeftijd. Maar topvoetbal is niet meer mogelijk. Die zeurende pijn kan ik niet ontkennen."

Kruiswijk gaat zich focussen op een carrière als coach. "Ik ga het trainerspad op. Diploma's halen en kijken of ik dit leuk vind. Ik ga waarschijnlijk bij FC Groningen aan de slag. Ik verhuis na al die jaren terug naar het noorden. Misschien stap ik nog eens het veld op. Recreatievoetbal zit er wel in. Er zijn al uitnodigingen."

Lees ook: Kruiswijk (34) hakt knoop door en beëindigt carrière vanwege slepende blessure

Plaats een reactie

woensdag 20 maart 2019 om 09:31
Strijder

Respect!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:32
Haha ja ouwe topscorer
Vind ik leuk
Baco1511 +1755
woensdag 20 maart 2019 om 13:50
Ik ga zijn doelpunt voor vitesse nooit vergeten. Wat een geweldig moment was dat!
Vind ik leuk
Erik-Vites +1011
woensdag 20 maart 2019 om 09:38
Zonde van zijn rug....
Stond tijdens zijn laatste wedstrijden zelfs linksback bij Vitesse en niet onverdienstelijk ook. Hij is verdedigend gewoon zeer solide en voetballend kon hij zijn steentje ook bijdragen.
Vind ik leuk
Bixente +481
woensdag 20 maart 2019 om 09:50
Onze recordhouder...😀. Succes met alles...
Vind ik leuk
LIO7 +1873
woensdag 20 maart 2019 om 09:54
Goeie speler, man. Voor Vitesse zeker. Hoop dat hij successen gaat kennen.
Vind ik leuk
HansVites +6696
woensdag 20 maart 2019 om 09:58
Jammer voor hem en voor Vitesse was altijd een bruikbare speler.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2541
woensdag 20 maart 2019 om 10:20
1 topseizoen gehad bij Vitesse. Voornamelijk als linksback. Daar heeft hij zijn contractverlenging ook aan te danken. Helaas daarna voor beide partijen niet meer fit geweest.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:05
Heeft goed z'n zakken gevuld in Arnhem, had al eerder moeten stoppen getuige z'n rendement was voor vitesse ook beter geweest zodat er geïnvesteerd kon worden in een fatsoenlijke verdediger.

Bedankt Arnold voor je inzet en mentaliteit waar je sterk in was maar ik denk niet dat vitesse en zeker haar supporters al te rouwig zijn om jou vertrek gezien je langslepende blessures..

Succes in grunn
Vind ik leuk
3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 11:30
Het gaat je goed Arnold.
Vind ik leuk
El Cazador +9345
woensdag 20 maart 2019 om 12:11
Zonde, suc6 in het trainersvak
Vind ik leuk
Realist1892 +1601
woensdag 20 maart 2019 om 18:53
1 ding kan je Vitesse nageven.
Hij is zeer goed opgeleid om te afwerken.
Waar menig Clubs zelfs jong oranje, niet voor mekaar kreeg.SCOREN.
Vind ik leuk
Isakson +582
woensdag 20 maart 2019 om 22:01
Ik vind het nog altijd knap dat hij bij Anderlecht heeft gevoetbald.👍
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:28
Kruiswijk.. Viel vaak niet op, deed wat hij moest doen, stond er waarneer het moest, zeurde nooit, voorbeeld prof. Sneu en erg jammer dat zn voetbalcarrière zo eindigd, succes in je trainers loopbaan.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 19:45
Goede ‘bruikbare’ speler. Hoewel je hem met die term tekort doet.
Positioneren vooral; stond altijd op de goede plek.

Wie weet ook een goede trainer.

Jammer voor ons dat hij naar het noorden terug gaat.
Vind ik leuk
zaterdag 23 maart 2019 om 01:26
Dit meen ik oprecht, maar Kruiswijk oogt nooit snel, maar man man man wat had deze man een visie, en was solide een held voor Vitesse,
Ik zat ook altijd te kijken wanneer hij weer terug zou komen, maar helaas het zit er jammer genoeg niet meer in.

Kruiswijk het gaat je goed.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws