Schöne herstelt: 'Ik ben verkeerd begrepen, het was wél de bedoeling'

Schöne herstelt: 'Ik ben verkeerd begrepen, het was wél de bedoeling'

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 15:16wo 20-03-2019 om 15:16

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 15:17wo 20-03-2019 om 15:17

De goal van Lasse Schöne tegen Real Madrid was 'een bewussie'. Dat stelt de Ajax-middenvelder in een interview met het Deense Ekstrabladet.

Daarin kijkt Schöne terug op de historische 1-4 overwinning van de Amsterdammers in Santiago Bernabéu. "Het is een fantastisch stadion en ik heb er eerder gespeeld, maar het is toch leuker als je wint", aldus de middenvelder tegenover Ekstrabladet. "We voelden dat ze geschrokken waren na de eerste goal. Er was veel ergernis tussen de spelers van Real, dat was duidelijk", aldus Schöne. "Dat kwam niet alleen doordat we gewonnen hadden, maar ook door de manier waarop we dat deden."

Schöne leverde zelf ook een bijdrage door de 1-4 binnen te schieten vanuit een vrije trap. Achteraf zou de Deen hebben gezegd dat dat niet de bedoeling was, maar daar komt hij nu op terug. "Er waren sommigen die verkeerd begrepen wat ik na de wedstrijd zei. Het was een schot in de roos", zegt Schöne nu. "Dus ik wil het nog eens duidelijk zeggen: het was de bedoeling!"

Poll

Denk jij dat de goal van Schöne tegen Real Madrid een bewussie was?

(3412 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 20 maart 2019 om 15:18
Mijn stem op FvD was ook een bewussie!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:19
Hahaha

Jij bent helemaal Baudet geil
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 15:19]
Vind ik leuk
RGB +1931
woensdag 20 maart 2019 om 15:26
Hij heeft die foto van Baudet in zijn blote reet tegenover zijn bed hangen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:45
Die heb ik ook. Zou jij ook moeten hebben. Stem FvD!
Vind ik leuk
RGB +1931
woensdag 20 maart 2019 om 20:39
Nee, Baudet is een pretentieuze eikel.
Vind ik leuk
Sven! +2549
woensdag 20 maart 2019 om 15:20
Pleur toch op met die politiek van je! Praat over voetbal en niet over de politiek, nerd!
Vind ik leuk
Molletje +4010
woensdag 20 maart 2019 om 15:29
Pleur op? nerd?

Praat jij altijd zo, met grof taalgebruik en gelijk scheldend en met uitroeptekens als teken van een felle toon? waarom niet zonder die toevoegingen iets proberen duidelijk te maken?
Vind ik leuk
Tsubamba +3467
woensdag 20 maart 2019 om 15:33
Supergrof taalgebruik... echt aanstootgevend....
Vind ik leuk
Molletje +4010
woensdag 20 maart 2019 om 15:45
supergrof is het niet en als je leest, zie je ook dat er grof staat ipv supergrof.

Ik heb het nergens over aanstootgevend, dus dat je die conclusie trekt snap ik niet.

Dat ik dit vraag aan Sven is omdat ik het vaker zie in zijn reacties en het gewoon oprecht mezelf afvroeg. Is dat verkeerd?
Vind ik leuk
Tsubamba +3467
woensdag 20 maart 2019 om 16:00
Wat ik bedoelde aan te geven is dat ik vindt dat je nogal overdreven doet, en nee het is niet verkeerd, maar je probeert zo politiek correct te doen, dat is toch helemaal niet nodig joh...
Vind ik leuk
Molletje +4010
woensdag 20 maart 2019 om 19:23
Ik ben gewoon klaar met dat opgefokt reageren wat hedendaags de norm schijnt te zijn. Heeft niets met politiek correct te maken, (wel mooie kwinkslag naar de 1e reactie). Maar goed, misschien overdrijf ik het ook, maar soms uit je je te heftig als je irritatiegrens bereikt is.
Vind ik leuk
Tsubamba +3467
donderdag 21 maart 2019 om 09:02
Hahaha ja is ook niks mis mee hoor, had ook wel wat vriendelijk gekund idd, maar je reactie was in mijn ogen dan weer wat te overdreven.. ;)
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 16:31
.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 16:32]
Vind ik leuk
Relaxie +1101
woensdag 20 maart 2019 om 16:09
Hij heeft wel een punt en hij is iig lekker duidelijk!
Vind ik leuk
Biennie +3197
woensdag 20 maart 2019 om 15:30
BOMEN KNUFFELAAR !!!
Vind ik leuk
Stewie89 +701
woensdag 20 maart 2019 om 15:38
Voetbal = politiek
Vind ik leuk
Hoogland +490
woensdag 20 maart 2019 om 17:26
O ik dacht voetbal = oorlog
Vind ik leuk
Jaap124 +91
woensdag 20 maart 2019 om 15:43
Had hij ook gezegd dat die bewust was als ie er niet ingegaan was? Denk t niet.
Vind ik leuk
RGB +1931
woensdag 20 maart 2019 om 15:20
Boeiend......
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:21
Ach Mark Rutte verdraait zijn woorden achteraf ook wel eens
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 15:48]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:27
Hij verdraait ze altijd, die mafkees
Vind ik leuk
YC93 +973
woensdag 20 maart 2019 om 15:50
Laat me raden, jij stemt baudet
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:52
Mijn stem is al opgehaald door de vuilnisman.

Ik heb nooit in mijn leven gestemd.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:00
Dat is wel jammer...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:04
Ligt er maar net aan hoe je et bekijkt. Ik wil er liever niet aan mee doen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:22
Maar wel lekker kritiek geven..
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:26
Op?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:59
Rutte.
Of is mafkees in rotterdam iets positiefs?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:27
Hij heb wel gelijk je woord gewoon door elke persoon gewoon opgelicht dus het maak niks uit welke oplichter je daar stem zakken vullen en de volgende
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:27
Man je moet eens in afrika gaan wonen. Je hebt geen idee hoe gelukkig we moeten zijn met onze overheid
Vind ik leuk
pedros +363
woensdag 20 maart 2019 om 16:26
En als je over 3 jaar stemgerechtigd bent, ga je dan alsnog niet stemmen?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:11
Als je niet meer wil dat je telkens wordt genaaid door Rutte moet je ff naar de stembus en op een andere partij stemmen als VVD, CDA, D66, GL, PvdA etc, maar op FvD, PVV of zoiets... Maar ja iedereen mag het zelf weten. Ik mag zelf niet stemmen, omdat ik 16 ben, maar als ik straks weer mag stemmen zal ik dat zeker doen op Baudet!
Vind ik leuk
Spiegel +11531
woensdag 20 maart 2019 om 19:41
Ik vind het nogal makkelijk om kritiek te geven op Rutte of welke politicus dan ook.

Wat ik wel of niet van Rutte vind gaat niemand een donder aan hoor.

Maar op het moment dat je zelf niet deel bent van het gedeelte wat verandering wil zien, moet je ook gewoon lekker je mond houden.

Als je kritiek hebt, kan je namelijk maar op 1 manier je kritiek iets waard laten zijn: door te stemmen.

Laat dat nou net hetgeen zijn wat jij nalaat om te doen.

Wij hadden laatst een ALV(algemene ledenvergadering) op onze voetbalclub, de contributie ging 5 euro per half seizoen omhoog, ieder aanwezig lid heeft uitleg gekregen waarom, en stemde unaniem voor dat besluit.

Vervolgens krijg je 2 weken na de ALV (die altijd op een trainingsavond gehouden wordt, zodat niemand er zijn agenda voor hoeft aan te passen.) commentaar van leden (die er natuurlijk niet waren) waarom zonder overleg de contributie is verhoogd.

Is misschien op iets minder grote schaal, (klein voetbalclubs tov heel land) maar hetzelfde principe.
Vandaag was je kans om je mening te laten gelden, en door niet te stemmen, of zoals in mijn voorbeeld, aanwezig te zijn. Verspeel je in mijn ogen ook het recht om te klagen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:44
Nee maar maat, ik klaag ook niet over Rutte. Ik klaag over het systeem hoe hier in NL met stemmen wordt omgegaan en de manier/methode waarop een coalitie gevormd wordt. En daarom stem ik dus ook niet.
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2238
woensdag 20 maart 2019 om 21:01
ROY DONDERS !!!!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:46
Je hoeft niet op Baudet te stemmen om in te zien dat Rutten een mafkees is
Vind ik leuk
YC93 +973
woensdag 20 maart 2019 om 16:58
Ben ik met je eens, al zegt het feit dat je z'n naam niet eens goed kan schrijven al genoeg over je politieke betrokkenheid
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:50
Klopt, maar als je wil dat Rutte weggaat zijn er eigenlijk maar 2 of miss 3 waar je op kan stemmen. Namelijk: FvD, PVV en miss nog 50+.
Vind ik leuk
Molletje +4010
woensdag 20 maart 2019 om 15:27
Wil je hier mee stoppen? En liever vandaag (nu) dan morgen.

Prima dat je een politieke voorkeur hebt, maar je bent net zo irritant als een jaapie trekhaak en noem al die andere off-topic, totaal niet relevante informatie verstrekkende personen maar op.

Bedankt.
Vind ik leuk
Busk +2145
woensdag 20 maart 2019 om 21:57
Precies laten we het over voetbal hebben.
Vind ik leuk
Leodinho +727
woensdag 20 maart 2019 om 15:29
Ron is homoo
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 15:29]
Vind ik leuk
Biennie +3197
woensdag 20 maart 2019 om 15:29
amen!
Vind ik leuk
M477Y +1531
woensdag 20 maart 2019 om 15:30
gast je hoeft niet de hele tijd je politieke voorkeur bij elke draadje te plaatsen. Het wordt gauw vervelend hoor. En bovendien met jou naam zou je eigenlijk niet eens in de politiek mogen geloven. Mag jij van Tom Cruise wel naar voetbal kijken? @L. Ron
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:16
Hoofdzaak bij die troep van Ron is dat je al je geld afgeeft.
Vind ik leuk
Jaap124 +91
woensdag 20 maart 2019 om 15:43
Had hij ook gezegd dat die bewust was als ie er niet ingegaan was? Denk t niet.
Vind ik leuk
Spiegel +11531
woensdag 20 maart 2019 om 19:42
Dan was ie er waarschijnlijk ook niet naar gevraagd Jaap...
Vind ik leuk
Justin Kees +3319
woensdag 20 maart 2019 om 15:44
Nou, heeft hij toch al 2 stemmen vandaag... 👌
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:53
Ik ga op Caroline stemmen sorry!
Vind ik leuk
J Kiprich +18594
woensdag 20 maart 2019 om 17:09
Does Caroline know?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:58
OK ik ben het helemaal met je eens, maar het is en blijft wel een voetbalsite...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:27
Mijne ook, weg met die buitenlanders... .. . vol is vol 17 miljoen mensen ???? FFS, is Nederland het dichts bevolkte land ter wereld ? Of wil het dat graag worden ??? Gooi die grenzen is een keer dicht... .. .
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:30
Oh, dat is helemaal erg! Dán ben je dom, als je met je volle verstand op deze demagoog stemt...
Vind ik leuk
Guusman +1311
woensdag 20 maart 2019 om 21:12
Ik vind de schöne grap van Lasse toch echt leuker hoor.
Vind ik leuk
Mario 1 +2814
donderdag 21 maart 2019 om 10:35
Ja dat geloof ik direct, alle laag geschoolden hebben op hem gestemd. ( zonder denigrerend over te komen )
Vind ik leuk
David001 +63
woensdag 20 maart 2019 om 15:18
Geweldige goal en een heerlijke trap, maar denk wel dat dit zijn laatste 'basis' seizoen is bij Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:23
Dat wordt elke seizoen gedacht.
Vind ik leuk
David001 +63
woensdag 20 maart 2019 om 15:24
Niemand heeft het eeuwige leven ;)
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 16:29]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:47
Eens, alleen ik persoonlijk schrijf m nog niet af.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 15:23
Voor Ajax hoop ik dat hij bij hun nog even doorgaat. Al zou het alleen maar zijn voor zijn wonderschone vrije trappen.
Vind ik leuk
Molletje +4010
woensdag 20 maart 2019 om 15:32
Liever niet... Schöne is gewoon ondermaats aan het niveau wat Ajax wilt nastreven. Tegen Real liep hij het eerste kwartier ook elke keer de verkeerde kant op en als Ziyech of De Jong (of beide) niet in hun spel komen, kan je Schöne meteen wisselen, want die kan totaal niet meer zonder ondersteunend samenspel de handelingssnelheid opbrengen.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 15:38
Eigenlijk zeg je hier ook dat Schöne een echte teamplayer is. Nu, dit klopt wel.
Vind ik leuk
Molletje +4010
woensdag 20 maart 2019 om 15:46
Dat is hij zeker ja.

Ik was iets te kort door de bocht met liever niet, maar alleen denk ik dat zijn tijd er op zit als basisspeler.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 15:57
Hij vertoont wel kenmerken van wat slijtage, maar ik denk dat dit typisch een speler is die het niet erg vind om hard te werken voor een plaats als eerste reserve achter weer een nieuwe ster in de basis. Hij lijkt me ook geschikt om ergens aan een desk aan te schuiven als wedstrijdanalist, hij heeft daarvoor de rust en de kennis wel in huis.
Vind ik leuk
MoSalah +168
woensdag 20 maart 2019 om 15:24
Zeiden ze 4 jaar geleden ook al🤷‍♂️
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:20
Hij schoot misschien bewust richting het doel ja... hahahaa
Vind ik leuk
Roeptoeter +18700
woensdag 20 maart 2019 om 15:21
Herhaal het dan maar op 31 maart. Tegen Zoet hoeft hij niet eens zo perfect te zijn.
Vind ik leuk
MoSalah +168
woensdag 20 maart 2019 om 15:24
Intikker is genoeg hoor
Vind ik leuk
mcmodd +28569
woensdag 20 maart 2019 om 15:22
Ja, zulke ballen gaan er echt niet als een per ongelukkie in, want dat lukt nooit, zeker niet op deze manier. Wat een beauty man, om je vingers bij op te vreten.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:23
Lasse het maakte mij geen bal uit, hij zat! Een geweldige goal op een geweldige avond in een supergeweldige wedstrijd😁👌
Vind ik leuk
Koekie1970 +1737
woensdag 20 maart 2019 om 15:30
Of het nu wel of niet een bewussie was doet niet ter zake toch?
Spaanse commentator ging geheel uit zijn pan.
Vind ik leuk
Hazelnoot +177
woensdag 20 maart 2019 om 15:34
Schön gezegd. Wat een slak zeg, weg met die negatieveling.
Vind ik leuk
Bhj +2520
woensdag 20 maart 2019 om 15:40
Was ook overduidelijk de bedoeling en al niet, dan toch who gives a fuck, wereldgoal.
Vind ik leuk
Jaap124 +91
woensdag 20 maart 2019 om 15:43
Had hij ook gezegd dat die bewust was als ie er niet ingegaan was? Denk t niet.
Vind ik leuk
HeikKiMika +227
donderdag 21 maart 2019 om 18:30
Natuurlijk niet, je zegt toch niet "ik miste bewust"?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 15:49
Dat moet je dan toch zegge
Vind ik leuk
El Cazador +9345
woensdag 20 maart 2019 om 15:56
Niveau is vandaag bedroevend hier, komt waarschijnlijk door de interland periode gaan de trollen zich vervelen!!!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:08

Wat een item zeg, kunnen we het er niet over hebben wat hij zijn vrouw vorig jaar als kado heeft gegeven voor haar verjaardag? en de vraag stellen of dat bewust was?
Vind ik leuk
Alaaf +418
woensdag 20 maart 2019 om 16:47
Tuurlijk, maak dat je grootje wijs
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:45
Baudet en Hiddema zijn akelige mannekes. Als ik de beelden en geluid van ze vanuit het Kurhaus hoor en ziek dan kan ik me echt niet voorstellen dat een fatsoenlijk mens op deze partij stemt. Sorry en voor de goede orde ik ben niet links!
Vind ik leuk
Muscles +2073
woensdag 20 maart 2019 om 17:47
Lasse is en blijft klasse 💫
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
woensdag 20 maart 2019 om 18:42
Nu opeens wel, hij vertelde toch voor de camera dat hij hem voor wilde zetten dicht bij de 2e paal?
Vind ik leuk
Dorzon +4811
woensdag 20 maart 2019 om 19:36
lekker belangrijk wel of niet de bedoeling. Hij ging er in, daar gaat het om
Vind ik leuk
Isakson +582
woensdag 20 maart 2019 om 22:44
Lass dass
Vind ik leuk
Jandieze +971
zondag 24 maart 2019 om 16:28
Eerst onbewust, nu bewust. Draaien met feiten, Lasse is een echte jood.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:49
indd shone met zijn trap techniek,ik moet als psv suporter eerlijk toe geven die lasse verekkes kes skiete vertaald (heel goed kan schieten).
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws