BN DeStem: NAC waagt vijfde poging sinds 2006 en hengelt Brood eindelijk binnen

BN DeStem: NAC waagt vijfde poging sinds 2006 en hengelt Brood eindelijk binnen

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 10:39vr 22-03-2019 om 10:39

Ruud Brood gaat het seizoen naar alle waarschijnlijkheid afmaken als trainer van NAC Breda, meldt BN DeStem vrijdagochtend. De momenteel clubloze trainer is nog op vakantie, maar zal naar verwachting maandag gepresenteerd worden in het Rat Verlegh Stadion.

Volgens het lokale medium gaat Brood in eerste instantie tot het einde van het seizoen tekenen: NAC heeft nog acht wedstrijden om de acht punten brede kloof met De Graafschap en FC Emmen te dichten. Na afloop van het seizoen moet blijken of Brood ook na de zomer voor de groep zal staan.

Brood heeft een rijk verleden in Breda: tussen 1990 en 1998 was hij speler van NAC, daarna fungeerde hij tot 2004 als assistent. Later maakte hij naam als hoofdtrainer van Helmond Sport, Heracles Almelo, RKC Waalwijk, Roda JC en NEC en als assistent-trainer van PSV. NAC heeft Brood sinds 2006 al liefst vier keer benaderd voor een samenwerking, maar heeft nu eindelijk succes.

Poll

Komt NAC nog van de laatste plaats af?

(2296 stemmen)

Plaats een reactie

Hoofdscout00 +3991
vrijdag 22 maart 2019 om 10:43
Domme keuze van Brood. Maar ja, er moet brood op de plank komen he..

NAC moet goed schoongeveegd worden door personen buiten Brabant en België. Echt de botte bijl hanteren en alle niets toevoegende spelers en medewerkers laten uitlopen.

Het is daarbinnen een grote vrom van eigenbelang, gemoedelijkheid en gezelligheid. Presteren, ho maar.

Ik zeg: Zet er een 3-koppige directie neer die gezamenlijk eindverantwoordelijk zijn voor de club. Iedere directeur moet van elkaar weten wat er gebeurt en ze moeten het met elkaar eens zijn wie er binnengehaald wordt en welke koers ze gaan varen. Geen eilandjes en heilige huisjes meer.

NAC is een mooie club. Die mogen niet op het tweede niveau spelen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 10:47]
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:43
Broodnodig voor NAC
Vind ik leuk
Il Gordo +21084
vrijdag 22 maart 2019 om 11:01
Aan de andere kant: Brood kan het nu alleen maar beter doen.
Vind ik leuk
JanvdLisme +1500
vrijdag 22 maart 2019 om 11:11
Dat mogen ze gegarandeerd wanneer ze de achterstand op emmen en de graafschap niet meer goedmaken.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5619
vrijdag 22 maart 2019 om 10:43
Hopelijk presteert hij het onmogelijke, en houdt NAC in de eredivisie.
Vind ik leuk
Metal +3479
vrijdag 22 maart 2019 om 10:51
Dat gaat geen enkele trainer lukken. Dan had je in de winterstop dit besluit moeten nemen. Uithuilen, de bezem erdoor en dan met een schone lei weer gaan opbouwen. Geen paniekacties en aankopen, maar een gedegen meerjarenplan. Met zo'n achterban komt NAC er wel weer bovenop.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:45
Svp vastleggen voor een langere periode. Als het hem lukt om NAC erin te houden, flikt hij het onmogelijke !!

Heeft bewezen een goede trainer te zijn, daarom rust in de tent bij NAC en vastleggen
Vind ik leuk
wiedewiede +450
vrijdag 22 maart 2019 om 10:49
Wel een trainer met 15 jaar NAC ervaring. Is misschien niet altijd een voordeel maar ergens wordt ik hier wel blij van. Met het komende programma (VVV, Excelsior, Heracles, Emmen, Fortuna) is misschien toch een schok effect mogelijk.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5619
vrijdag 22 maart 2019 om 10:53
15 punten, en NAC doet weer helemaal mee. Succes! NAC hoort in de eredivisie.
Vind ik leuk
Mineola +634
vrijdag 22 maart 2019 om 10:56
Die horen helemaal niet in de eredivisie, wanbeleid en die spelers kunnen er geen klote van. Die zijn in de kkd mooi op hun plek.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5619
vrijdag 22 maart 2019 om 10:58
Praat geen poep. NAC hoort, op het uitvak na, in alle opzichten gewoon in de eredivisie. Verder boeit het weinig wat een nieuw trollebollie daarvan vindt.
Vind ik leuk
#Keizerout +50328
vrijdag 22 maart 2019 om 11:06
Behalve dat ze er het geld en de selectie niet voor hebben. Leuk, die fans alleen als je spelers er te slecht voor zijn hoor je niet in de eredivisie.
Vind ik leuk
Eimersweide +9616
vrijdag 22 maart 2019 om 11:21
Dat. Mensen bedoelen denk ik dat ze een eredivisie waardig stadion hebben ofzo. Want als je troosteloos onderaan staat heb je niks in de eredivisie te zoeken, anders stond je niet troosteloos onderaan.
Vind ik leuk
#Keizerout +50328
vrijdag 22 maart 2019 om 11:57
Ja, maar ik vind dat een heel raar argument.
Moet Ajax dan elk jaar kampioen worden omdat ze dat vroeger vaker hebben gedaan?
Vind ik leuk
Eimersweide +9616
vrijdag 22 maart 2019 om 12:11
Precies. Geen spelt tussen te krijgen
Vind ik leuk
Mineola +634
vrijdag 22 maart 2019 om 11:28
Dus iedereen die het niet met jou eens is is een troll? Wat een loser ben jij haha. En blijkbaar boeit het je wel, anders had je niet gereageerd...
Vind ik leuk
Il Gordo +21084
vrijdag 22 maart 2019 om 11:01
Die spelers wel. De club niet.
Vind ik leuk
BramJB +1291
vrijdag 22 maart 2019 om 11:00
Brood een sympathieke gozer, toch denk ik niet dat hij NAC van de laatste plaats gaat afhalen. Niet de slimste keuze dus van hem, naar mijn idee
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:09
helen hendriks kan weer lekker gepakt worden door ruud brood
Vind ik leuk
Justin Kees +3492
vrijdag 22 maart 2019 om 11:10
Ik zou er geen Brood in zien, maar Ruud dus wel...
Vind ik leuk
NvC +9670
vrijdag 22 maart 2019 om 11:21
Brood nodig deze trainer.
Vind ik leuk
Eimersweide +9616
vrijdag 22 maart 2019 om 11:24
Hey wat grappig! Brood wordt trainer van NAC en ik ga straks brood eten. Hahaha toevallig he luitjes!
Vind ik leuk
wannie +12
vrijdag 22 maart 2019 om 11:46
Ben benieuwd. We gaan het zien.
Vind ik leuk
deltiaan +1475
vrijdag 22 maart 2019 om 12:40
hoe dom kan Brood zijn.
Vind ik leuk
deltiaan +1475
vrijdag 22 maart 2019 om 12:42
hoe dom kan BROOD zijn
Vind ik leuk
Blindsy +20421
vrijdag 22 maart 2019 om 12:45
15 % Van de stemmers geloven nog in sprookjes.
Aan de andere kant, dat geloven 15% van de kiezers die op het Forum hebben gestemd, óók.
Vind ik leuk
Cookee +12956
vrijdag 22 maart 2019 om 15:43
Brood hebben ze al ... nu spelen.
Rare keus van Brood een dolende club zonder enige visie of fundament.

Hoop dat ze het weer op de rails krijgen NAC verdient beter als echte club.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 16:55
Brood is een goede voor jp league dus goede keuze dat ze m gehaald hebben.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws