Groot nieuws uit Tilburg: Willem II presenteert nieuwe hoofdtrainer

    Groot nieuws uit Tilburg: Willem II presenteert nieuwe hoofdtrainer

    woensdag 25 april 2018 om 18:47

    Adrie Koster wordt de nieuwe trainer van Willem II. Dat bevestigt de Tilburgse club woensdagavond. Hij volgt na dit seizoen Reinier Robbemond op.

    Willem II maakte vrijdag bekend dat Robbemond aan het einde van het seizoen vertrekt, ondanks het feit dat de interim-trainer zijn ploeg naar handhaving leidde. Op dat moment was er al contact met Koster. De 63-jarige trainer zet zijn handtekening onder een contract voor één jaar.

    In een statement laat Willem II weten dat Koster op een later moment wordt gepresenteerd. De club wil alle aandacht vestigen op de laatste twee competitiewedstrijden van het seizoen.

    Koster was in het seizoen 1990/91 ook al trainer van Willem II. Later stond de Zeeuw aan het roer bij onder meer Excelsior, Roda JC, Ajax en Jong Oranje. Tot september was Koster assistent van bondscoach Bert van Marwijk bij Saudi-Arabië. Wie zijn assistenten worden in Tilburg, is nog niet bekend.

    Plaats een reactie

    Pjotr26 +1371
    woensdag 25 april 2018 om 18:49
    wereld trainer.....robbemond zal dit wel begrijpen......pffffff
    Vind ik leuk
    Aal +18383
    woensdag 25 april 2018 om 18:51
    Koster.....wat een treurnis zeg! Voor t zingen de kerk uit in Tilburg!
    Vind ik leuk
    035 +2731
    woensdag 25 april 2018 om 20:30
    In ieder geval dan geen nazaten........... :-))
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +7872
    woensdag 25 april 2018 om 19:12
    Adrie koster is weer een onder een steen vandaan gekropen jeemig dat is lang geleden .
    Ben benieuwd of Willem ll prima keuze heeft gemaakt met hem.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +23592
    woensdag 25 april 2018 om 21:40
    63 jaar....nuff said!
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 18:50
    En nou wordt Willem II kampioen met deze grootheid van Adri Koster.
    Vind ik leuk
    Dicky +15231
    woensdag 25 april 2018 om 18:58
    Wat maak jij ontiegelijk veel domme opmerkingen hier. Waar staat dat Willem II kampioen wil worden?
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 18:59
    En wat reageer jij toch vaak op die ontiegelijke domme opmerkingen van mij.
    Vind ik leuk
    Dicky +15231
    woensdag 25 april 2018 om 19:02
    Klopt omdat het mij stoort.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:07
    Druk je toch lekker op die Rapporteer knop of schrijf anders een email naar VP, hebben meerdere gedaan bij mijn vorig account.
    Vind ik leuk
    Dicky +15231
    woensdag 25 april 2018 om 19:09
    Kan ik mij goed voorstellen met die achterlijke berichten van jou.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:12
    Reageer dan niet zo achterlijk man en sla Feyenoord Seizoen 2017 - 2018 lekker over.
    Vind ik leuk
    Dicky +15231
    woensdag 25 april 2018 om 19:24
    Jij bent het die constant achterlijk en provocerend opmerkingen plaatst.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:28
    Om aan deze hoogstaande discussie een eind te maken geef ik je helemaal gelijk Dicky en wens ik je cluppie zelfs heel veel succes het volgend seizoen.
    Vind ik leuk
    Dicky +15231
    woensdag 25 april 2018 om 19:38
    Ik heheb liever dat je eens normale opmerkingen plaats in plaats van constant te provoceren.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:40
    Dicky maak je eigen nou niet dicky!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:40
    Ik stop ermee, heb voor 8 uur heerlijk eten besteld bij Thuisbezorgd.nl. Maar ook dat zal jij wel weer een provocerende opmerking vinden.
    Vind ik leuk
    035 +2731
    woensdag 25 april 2018 om 20:32
    Eet smakelijk Vip
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:39
    Laat hém kapot vallen spoort niet man die kerel
    Vind ik leuk
    035 +2731
    woensdag 25 april 2018 om 20:32
    Jij wel dan met dit soort opmerkingen?
    Vind ik leuk
    stratumseind +128707
    woensdag 25 april 2018 om 19:01
    hohoho die vriendendienst die we ze geleverd hebben doen we niet elk jaar........
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:33
    Brabantse vrijgevigheid. Collegiaal
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:38
    Dat denk ik ook ga al mijn geld inzet op Willem 2 volgend seizoen word een leistercitytje!!!
    Vind ik leuk
    ToonArmy +28
    woensdag 25 april 2018 om 18:51
    onder welke grafsteen hebben ze deze vandaan gegraven?
    Vind ik leuk
    Zjor +399
    woensdag 25 april 2018 om 18:52
    Jupiler schijnt lekker bier te zijn..
    Vind ik leuk
    Toke +1488
    woensdag 25 april 2018 om 19:33
    Alleen jammer dat t volgend jaar geen Jupiler League meer is.
    Vind ik leuk
    Zjor +399
    woensdag 25 april 2018 om 19:37
    Ah, daar gaat m'n geintje! Jammer dit, maar ik neem m'n verlies!
    Vind ik leuk
    Toke +1488
    woensdag 25 april 2018 om 19:38
    Sportief van je haha ;)
    Vind ik leuk
    Utca030 +6265
    woensdag 25 april 2018 om 18:55
    Adri koster. Dacht dat die met de VUT was.
    Vind ik leuk
    noblesse +806
    woensdag 25 april 2018 om 18:56
    Wat voor onbenullen nemen zo`n beslissing.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 18:56
    Lijkt wel de grote broer van de mos qua uiterlijk
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 18:57
    Succes adrie en veel plezier in Tilburg.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:04
    Groot nieuws,niks aparts hoor sorry.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7268
    woensdag 25 april 2018 om 19:25
    Mochten we promoveren hebben we de eerste 6 punten al binnen want W2 heeft Koster ! Haha
    Vind ik leuk
    sooike1973 +683
    woensdag 25 april 2018 om 19:28
    Ik hoop ook dat jullie promoveren. Gun t jullie echt!

    Dat de 18e plaats volgend jaar al vergeven is maakt dat natuurlijk nog interessanter ;)
    Vind ik leuk
    FSCeara +7268
    woensdag 25 april 2018 om 19:32
    Ja gelukkig wel.daar gaat Koster voor zorgen. Hoeven we ons daar geen zorgen over te maken
    Vind ik leuk
    sooike1973 +683
    woensdag 25 april 2018 om 19:39
    Haha, ik denk toch dat je hem onderschat. Heeft een schat aan ervaring en is nu natuurlijk (nog) een veel en veel geschiktere eredivisietrainer dan ene kevin hofland.
    En je weet zelf ook wel dat jullie niks te zoeken hebben in de ere dus geniet er gewoon een jaar met volle teugen van
    Vind ik leuk
    FSCeara +7268
    woensdag 25 april 2018 om 20:06
    Ieder het zijne.ik vond Koster echt niets en al helemaal niet voor W2. Maar goed tijd zal het uitwijzen.en of wij iets in de eredivisie te zoeken hebben ? Dit jaar zou de directe degradatie tussen VVV en excelsior gaan en die zijn beide veilig of niet ? Het niveau van het rechter rijtje eredivisie en top 6 in de JL verschilt niets.
    Vind ik leuk
    sooike1973 +683
    woensdag 25 april 2018 om 20:13
    Vvv heeft me idd verrast al zijn ze alsnog in een vrije val terecht gekomen. Goed dat ze in het begin genoeg punten hebben gescoort. Excelsior verrast me al een tijd niet meer. Prima beleid daar!

    En hoewel het er af en toe niet uitziet zit er gewoon een gigantisch verschil tussem het rechterrijtje en de top 6 van de juup.
    Twente, roda, willem II, nac en groningen zouden met de huidrge selecties met 2 vingers in de neus kampioen worden in de juup. Alleen sparta vind ik minder dan jullie en nec. Maar ook die hebben geen kind aan telstar denk ik.

    Maar goed, dat zijn problemen voor komend seizoen. Zorg eerst maar ff voor een verdiende promotie komende zaterdag
    Vind ik leuk
    FSCeara +7268
    woensdag 25 april 2018 om 20:52
    Schei uit.ben al door de zenuwen niet meer mezelf de laatste dagen maar hoort erbij denk ik.
    Heb met wat vrienden bier en vlaai actie opgezet gewoon voor de gein.

    Ik hoop tot komend seizoen want we hebben promotie zelf in de hand.
    Mocht het toch nog misgaan dan kunnen we na heel veel slechte jaren terug kijken op een mooi seizoen
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 21:46
    Haha. Komt goed zaterdag.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:05
    Misschien wel goede trainer voor Willem 2,maar groot nieuws??!!
    Vind ik leuk
    Lipu +599
    woensdag 25 april 2018 om 19:07
    Voor de fans van Willem II wel.
    Een keer wat anders dan
    " nieuws " over de Ligt ......
    Vind ik leuk
    Rodapaus +4422
    woensdag 25 april 2018 om 19:07
    Succes Adrie!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +20036
    woensdag 25 april 2018 om 19:07
    Adrie Koster! Geen van der Gaag, Steijn of Faber. Zelfs geen return van Streppel..

    Maar Adrie Koster..
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:11
    Steijn en van der Graag spelen extreem verdedigend voetbal. Doen het wel goed hoor daar niet van maar, passen niet bij Willem II. Faber word uitgekotst in Groningen, en Streppel kon niet overweg met de directie van Willem II. Zegt niet dat Adrie Koster de beste zal zijn, maar klinkt logischer dan de trainers die jij noemt.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +20036
    woensdag 25 april 2018 om 19:39
    Ik hoop met je mee! Een trainer is zo goed als zijn materiaal. Steijn en van der Gaag zouden in Tilburg met betere spelers te maken krijgen. Deze trainers kunnen hun ploegen ook aanvallender laten spelen. Streppel dus geen goede optie. Waarom zou Faber uitgekotst worden in Tilburg?
    Vind ik leuk
    sooike1973 +683
    woensdag 25 april 2018 om 19:31
    Zie roodwitblauw....

    Faber wordt nog harder uitgekotst in groningen dan vd looi terwijl ook streppel door een groot deel vh publiek in tilburg niet meer gepruimd werd. Net zoals nu in heerenveen. Vd gaag wil naar buitenland en steijn is vooral anti voetbal!
    Koster is vooral ontzettend ervaren en staat iig voor aanvallend voetbal. En tekent maar voor een jaar he? En mooi dat galasek waarschijnlijk assistent word
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:39
    Uhh, op andere forums staat drie jaar. Hij doet het al snel beter dan mr anti voetbal vd Looi. Ben blij dat de rest van het forum (dat blijkbaar ons al heeft afgeschreven) ons dus komend seizoen onderschat. Net als ze met PEC, Den Haag, Excelsior en VVV deden.....
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +20036
    woensdag 25 april 2018 om 19:42
    Galasek is wel een goede zet als assistent. Clubman met historie in Tilburg. Verder zie reactie bij roodwitblauw. Ik hoop dat het goed uitpakt met Koster!
    Vind ik leuk
    Xanadu +85
    woensdag 25 april 2018 om 19:22
    Een contract voor 1 jaar? Kijk dat is nog eens beleid voeren... Tjonge jonge zeg...
    Vind ik leuk
    FSCeara +7268
    woensdag 25 april 2018 om 19:26
    Durf er geld op te zetten dat hij eind van komend seizoen niet gaat halen. Die brengt nergens iets extras buiten en domme kop en slap gelul
    Vind ik leuk
    sooike1973 +683
    woensdag 25 april 2018 om 19:33
    Hahaha, tuurlijk hadden ze 4 jaar moeten geven!! Not!!
    Had twente met hake en verbeek ook moeten doen. Sterker nog, zouden veel clubs moeten doen. Verlengen jan altijd nog en voortijdig afscheid kost weinig tot geen geld.
    Dus het idd gewoon gezond beleid voeren!
    Vind ik leuk
    Xanadu +85
    woensdag 25 april 2018 om 19:54
    Mijn inziens moet een trainer toch ook de kans krijgen iets op te bouwen. Snap ook wel dat het geen 4-jarig contract hoeft te zijn. We zullen het gaan meemaken. Nu de trainer bekend is nu de focus op volgend seizoen een waardig elftal "eigen" spelers...
    Vind ik leuk
    sooike1973 +683
    woensdag 25 april 2018 om 20:18
    Kan je alleen maar iets opbouwen met een4 jarig contract? En niet met contract 3x met een jaar verlengen? En zelfs met meerjarig contract kun je niet bouwen want als een trainer hogerop wil is hij weg. Hou je alleen een paar centen aan over. De kans dat gij onstlaan wordt is gewoon vele malen groter.

    Eigenlijk zou elke club, buiten de top 4 misschien, dit moeten doen
    Vind ik leuk
    R94 +783
    woensdag 25 april 2018 om 19:22
    Wist niet dat ze zich bij Willem II ook bezig houden met archeologie
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:23
    Goede keus. Analytisch sterk en gentleman
    Vind ik leuk
    FSCeara +7268
    woensdag 25 april 2018 om 19:23
    Nou, Koster ... het lek is boven ! Regelrecht naar de JL ! Dan hadden ze met Robbemond een betere die ook wilde. Ik zie de acties komend seizoen wel weer voorbij komen !
    Vind ik leuk
    sooike1973 +683
    woensdag 25 april 2018 om 19:34
    Hahaha, jullie promoveren zaterdag toch?
    Dan is rechtstreeks naar JL onmogelijk komend jaar. Hooguit via nacompetitie....

    Toch alvast een schitterende zaterdag gewenst!
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:26
    Dat gaat niks worden met “ koster”
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Toke +1488
    woensdag 25 april 2018 om 19:35
    Ben er nooit echt kapot van geweest, maar ik vind dat iedereen een eerlijke kans verdiend.
    Hopen dat Adrie onze club erin kan houden dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8267
    woensdag 25 april 2018 om 19:36
    Had dan Robbemond hoofdtrainer gelaten met een ervaren Koster als assistent.
    Vind ik leuk
    Hesses +913
    woensdag 25 april 2018 om 19:41
    Adrie Koster met Alex Pastoor als assistent jammer dat er geen nl trainer ia met de naam Henk Kapelaan of Peter Dominee dan zou t helemaal een super trio zijn... ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:44
    Bidden voor succes?? Is old school
    Vind ik leuk
    sooike1973 +683
    woensdag 25 april 2018 om 19:42
    Die reacties hier... de ervaren koster wordt hier beschimt terwijl er wel wordt geroepen om robbemond? Wie? Die gast die toevallig 3 van de 6 wedstrijdjes als eredivisietrainer heeft gewonnen en in zijn enige andere jaar als hoofdtrainer laatste werd in de juup?

    Ik lig hier echt in de scheur cam zoveel onbenul
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    wil +812
    woensdag 25 april 2018 om 20:05
    Welkom bij onze club
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 20:23
    Wat veel negatieve reacties zeg? Mij lijkt dit gewoon een hele goede keus!
    Vind ik leuk
    Teo Smith +19418
    woensdag 25 april 2018 om 20:39
    Vreemde keus. Hadden beter robbemond kunne behouden.
    Vind ik leuk
    La Luz +45
    woensdag 25 april 2018 om 20:40
    Past goed bij de club
    Vind ik leuk
    wil +812
    donderdag 26 april 2018 om 00:31
    Schandalig al die negatieve reacties.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Zot Joke +495
    donderdag 26 april 2018 om 09:55
    "Ik ben reeds jarenlang de koster
    Doe heel m’n werk met veel plezier
    Bemoei me nooit met andermans ze zaken
    Ben altijd thuis nooit aan de zwier
    Ik leef zeer kuis en heel solide
    Mijn gezicht staat altijd in de plooi
    Want ik moet ook aan m’n baantje denken
    En aan m’n dagelijkse fooi"

    Ik snap Joris wel whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Groot nieuws uit Tilburg: Willem II presenteert nieuwe hoofdtrainer