Groot nieuws uit Tilburg: Willem II presenteert nieuwe hoofdtrainer

    Groot nieuws uit Tilburg: Willem II presenteert nieuwe hoofdtrainer

    woensdag 25 april 2018 om 18:47

    Adrie Koster wordt de nieuwe trainer van Willem II. Dat bevestigt de Tilburgse club woensdagavond. Hij volgt na dit seizoen Reinier Robbemond op.

    Willem II maakte vrijdag bekend dat Robbemond aan het einde van het seizoen vertrekt, ondanks het feit dat de interim-trainer zijn ploeg naar handhaving leidde. Op dat moment was er al contact met Koster. De 63-jarige trainer zet zijn handtekening onder een contract voor één jaar.

    In een statement laat Willem II weten dat Koster op een later moment wordt gepresenteerd. De club wil alle aandacht vestigen op de laatste twee competitiewedstrijden van het seizoen.

    Koster was in het seizoen 1990/91 ook al trainer van Willem II. Later stond de Zeeuw aan het roer bij onder meer Excelsior, Roda JC, Ajax en Jong Oranje. Tot september was Koster assistent van bondscoach Bert van Marwijk bij Saudi-Arabië. Wie zijn assistenten worden in Tilburg, is nog niet bekend.

    Plaats een reactie

    Pjotr26 +1613
    woensdag 25 april 2018 om 18:49
    wereld trainer.....robbemond zal dit wel begrijpen......pffffff
    Vind ik leuk
    Aal +21348
    woensdag 25 april 2018 om 18:51
    Koster.....wat een treurnis zeg! Voor t zingen de kerk uit in Tilburg!
    Vind ik leuk
    035 +4461
    woensdag 25 april 2018 om 20:30
    In ieder geval dan geen nazaten........... :-))
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8827
    woensdag 25 april 2018 om 19:12
    Adrie koster is weer een onder een steen vandaan gekropen jeemig dat is lang geleden .
    Ben benieuwd of Willem ll prima keuze heeft gemaakt met hem.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29344
    woensdag 25 april 2018 om 21:40
    63 jaar....nuff said!
    Vind ik leuk
    ToonArmy +30
    woensdag 25 april 2018 om 18:51
    onder welke grafsteen hebben ze deze vandaan gegraven?
    Vind ik leuk
    Zjor +409
    woensdag 25 april 2018 om 18:52
    Jupiler schijnt lekker bier te zijn..
    Vind ik leuk
    Toke +1464
    woensdag 25 april 2018 om 19:33
    Alleen jammer dat t volgend jaar geen Jupiler League meer is.
    Vind ik leuk
    Zjor +409
    woensdag 25 april 2018 om 19:37
    Ah, daar gaat m'n geintje! Jammer dit, maar ik neem m'n verlies!
    Vind ik leuk
    Toke +1464
    woensdag 25 april 2018 om 19:38
    Sportief van je haha ;)
    Vind ik leuk
    Utca030 +9900
    woensdag 25 april 2018 om 18:55
    Adri koster. Dacht dat die met de VUT was.
    Vind ik leuk
    noblesse +806
    woensdag 25 april 2018 om 18:56
    Wat voor onbenullen nemen zo`n beslissing.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 18:56
    Lijkt wel de grote broer van de mos qua uiterlijk
    Vind ik leuk
    PRICE +26080
    woensdag 25 april 2018 om 19:05
    Misschien wel goede trainer voor Willem 2,maar groot nieuws??!!
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5346
    woensdag 25 april 2018 om 19:07
    Succes Adrie!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24107
    woensdag 25 april 2018 om 19:07
    Adrie Koster! Geen van der Gaag, Steijn of Faber. Zelfs geen return van Streppel..

    Maar Adrie Koster..
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:11
    Steijn en van der Graag spelen extreem verdedigend voetbal. Doen het wel goed hoor daar niet van maar, passen niet bij Willem II. Faber word uitgekotst in Groningen, en Streppel kon niet overweg met de directie van Willem II. Zegt niet dat Adrie Koster de beste zal zijn, maar klinkt logischer dan de trainers die jij noemt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 19:12]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24107
    woensdag 25 april 2018 om 19:39
    Ik hoop met je mee! Een trainer is zo goed als zijn materiaal. Steijn en van der Gaag zouden in Tilburg met betere spelers te maken krijgen. Deze trainers kunnen hun ploegen ook aanvallender laten spelen. Streppel dus geen goede optie. Waarom zou Faber uitgekotst worden in Tilburg?
    Vind ik leuk
    sooike1973 +666
    woensdag 25 april 2018 om 19:31
    Zie roodwitblauw....

    Faber wordt nog harder uitgekotst in groningen dan vd looi terwijl ook streppel door een groot deel vh publiek in tilburg niet meer gepruimd werd. Net zoals nu in heerenveen. Vd gaag wil naar buitenland en steijn is vooral anti voetbal!
    Koster is vooral ontzettend ervaren en staat iig voor aanvallend voetbal. En tekent maar voor een jaar he? En mooi dat galasek waarschijnlijk assistent word
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:39
    Uhh, op andere forums staat drie jaar. Hij doet het al snel beter dan mr anti voetbal vd Looi. Ben blij dat de rest van het forum (dat blijkbaar ons al heeft afgeschreven) ons dus komend seizoen onderschat. Net als ze met PEC, Den Haag, Excelsior en VVV deden.....
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24107
    woensdag 25 april 2018 om 19:42
    Galasek is wel een goede zet als assistent. Clubman met historie in Tilburg. Verder zie reactie bij roodwitblauw. Ik hoop dat het goed uitpakt met Koster!
    Vind ik leuk
    Xanadu +104
    woensdag 25 april 2018 om 19:22
    Een contract voor 1 jaar? Kijk dat is nog eens beleid voeren... Tjonge jonge zeg...
    Vind ik leuk
    FSCeara +8090
    woensdag 25 april 2018 om 19:26
    Durf er geld op te zetten dat hij eind van komend seizoen niet gaat halen. Die brengt nergens iets extras buiten en domme kop en slap gelul
    Vind ik leuk
    sooike1973 +666
    woensdag 25 april 2018 om 19:33
    Hahaha, tuurlijk hadden ze 4 jaar moeten geven!! Not!!
    Had twente met hake en verbeek ook moeten doen. Sterker nog, zouden veel clubs moeten doen. Verlengen jan altijd nog en voortijdig afscheid kost weinig tot geen geld.
    Dus het idd gewoon gezond beleid voeren!
    Vind ik leuk
    Xanadu +104
    woensdag 25 april 2018 om 19:54
    Mijn inziens moet een trainer toch ook de kans krijgen iets op te bouwen. Snap ook wel dat het geen 4-jarig contract hoeft te zijn. We zullen het gaan meemaken. Nu de trainer bekend is nu de focus op volgend seizoen een waardig elftal "eigen" spelers...
    Vind ik leuk
    sooike1973 +666
    woensdag 25 april 2018 om 20:18
    Kan je alleen maar iets opbouwen met een4 jarig contract? En niet met contract 3x met een jaar verlengen? En zelfs met meerjarig contract kun je niet bouwen want als een trainer hogerop wil is hij weg. Hou je alleen een paar centen aan over. De kans dat gij onstlaan wordt is gewoon vele malen groter.

    Eigenlijk zou elke club, buiten de top 4 misschien, dit moeten doen
    Vind ik leuk
    R94 +1491
    woensdag 25 april 2018 om 19:22
    Wist niet dat ze zich bij Willem II ook bezig houden met archeologie
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:23
    Goede keus. Analytisch sterk en gentleman
    Vind ik leuk
    FSCeara +8090
    woensdag 25 april 2018 om 19:23
    Nou, Koster ... het lek is boven ! Regelrecht naar de JL ! Dan hadden ze met Robbemond een betere die ook wilde. Ik zie de acties komend seizoen wel weer voorbij komen !
    Vind ik leuk
    sooike1973 +666
    woensdag 25 april 2018 om 19:34
    Hahaha, jullie promoveren zaterdag toch?
    Dan is rechtstreeks naar JL onmogelijk komend jaar. Hooguit via nacompetitie....

    Toch alvast een schitterende zaterdag gewenst!
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:26
    Dat gaat niks worden met “ koster”
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 19:27]
    Vind ik leuk
    Toke +1464
    woensdag 25 april 2018 om 19:35
    Ben er nooit echt kapot van geweest, maar ik vind dat iedereen een eerlijke kans verdiend.
    Hopen dat Adrie onze club erin kan houden dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8513
    woensdag 25 april 2018 om 19:36
    Had dan Robbemond hoofdtrainer gelaten met een ervaren Koster als assistent.
    Vind ik leuk
    Hesses +944
    woensdag 25 april 2018 om 19:41
    Adrie Koster met Alex Pastoor als assistent jammer dat er geen nl trainer ia met de naam Henk Kapelaan of Peter Dominee dan zou t helemaal een super trio zijn... ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 19:44
    Bidden voor succes?? Is old school
    Vind ik leuk
    sooike1973 +666
    woensdag 25 april 2018 om 19:42
    Die reacties hier... de ervaren koster wordt hier beschimt terwijl er wel wordt geroepen om robbemond? Wie? Die gast die toevallig 3 van de 6 wedstrijdjes als eredivisietrainer heeft gewonnen en in zijn enige andere jaar als hoofdtrainer laatste werd in de juup?

    Ik lig hier echt in de scheur cam zoveel onbenul
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 19:43]
    Vind ik leuk
    wil +935
    woensdag 25 april 2018 om 20:05
    Welkom bij onze club
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 20:23
    Wat veel negatieve reacties zeg? Mij lijkt dit gewoon een hele goede keus!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26781
    woensdag 25 april 2018 om 20:39
    Vreemde keus. Hadden beter robbemond kunne behouden.
    Vind ik leuk
    La Luz +388
    woensdag 25 april 2018 om 20:40
    Past goed bij de club
    Vind ik leuk
    wil +935
    donderdag 26 april 2018 om 00:31
    Schandalig al die negatieve reacties.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 00:33]
    Vind ik leuk
    Zot Joke +505