KNVB past speelschema aan voor Ajax en PSV: 'Die verplichting hebben wij'

    KNVB past speelschema aan voor Ajax en PSV: 'Die verplichting hebben wij'

    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:15

    De KNVB komt Ajax en PSV tegemoet: de aanvangstijdstippen van zeven Eredivisie-wedstrijden zijn aangepast, zodat de Nederlandse clubs zich optimaal kunnen voorbereiden op de Champions League-wedstrijden. Dat meldt de voetbalbond dinsdag.

    Op dinsdag 6 november speelt PSV tegen Tottenham Hotspur, terwijl het de zaterdagavond daarvoor pas om 20.45 uur speelt tegen Vitesse. Die wedstrijd is nu verplaatst naar zaterdagavond 18.30 uur. 7 november neemt Ajax het op tegen Benfica. De competitiewedstrijd tegen Willem II vangt zaterdagavond om 20.45 uur in plaats van 18.30 uur aan. De tijdstippen van PSV en Ajax zijn dus omgewisseld. 

    Voor de wedstrijden van zaterdag 24 november gebeurt hetzelfde, maar dan in Ajax' voordeel. In verband met de Champions League speelt Ajax dan om 18.30 uur tegen NAC, terwijl PSV om 20.45 uur aftrapt tegen sc Heerenveen. De dinsdag erna speelt Ajax tegen AEK Athene, terwijl PSV het op woensdag opneemt tegen FC Barcelona. 

    Tot slot speelt PSV op dinsdag 11 december tegen Inter, daarom is de competitiewedstrijd daarvoor tegen Excelsior verplaatst van zaterdag naar vrijdag. Fortuna Sittard - AZ bewandelt de omgekeerde weg. PEC Zwolle - Ajax wordt op de zaterdag een uur vervroegd: van 20.45 uur naar 19.45 uur. 

    "Wij vinden dat we de verplichting hebben om de Nederlandse clubs zo veel als mogelijk de ruimte te geven om op Europees niveau optimaal te kunnen presteren", reageert Jan Bluyssen, manager competitiezaken van de KNVB. "Dat is in het belang van het Nederlandse voetbal en dus in het belang van alle Nederlandse clubs."

    Lees meer over:EredivisiePSVAjax

    Poll

    Logisch dat de KNVB dit doet?

    (2812 stemmen)

    Plaats een reactie

    Voebtal +7619
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:19
    Eindelijk!! Hier roept iedereen al jaren om.

    Knvb is de laatste tijd goed bezig. Ze zijn minder in de publiciteit en nemen goede beslissingen zoals het uitzwaaien van oranje iconen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 12:22]
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1031
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:24
    Wat maakt dat uur uit vraag ik me af?
    Vind ik leuk
    Kuip +8070
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:31
    Dat je een uur eerder naar je bed kan. Voor een voetballer is nachtrust enorm belangrijk. De meeste voetballers hebben een ritme om te slapen. Dat wordt verstoord als je laat in je bed komt.
    Vind ik leuk
    kwartje50 +1031
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:35
    Uurtje eerder naar bed 😂, kan ook uurtje langer uitslapen bijv..kwakzalverij in mijn ogen
    Vind ik leuk
    dhrwobo +27385
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:08
    Ben jij die van kok?
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2383
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:14
    Daarom heb jij er ook geen verstand van en werk je niet bij PSV cq Ajax.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:48
    Voetballers doen zo overdreven zielig en zoeken veel mogelijke smoesjes zodat het hun goed uitkomt. Geen twee wedstrijden spelen in één week.. Voor dat salaris moeten zij elke dag een wedstrijd spelen
    Vind ik leuk
    Nvd88 +5091
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:55
    Ik denk dat een voetballer het liest ook zo veel mogelijk wedstrijden speelt, Maar je lichaam is geen machine en op gegeven moment gaat dat gewoon fysiek gezien niet meer.
    Vind ik leuk
    Kuip +8070
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:59
    Dit soort domme opmerkingen verdienen geen plaats op VP Repelsteeltje.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 13:00]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:07
    Topsport zit hem wel in de kleinste details.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:48
    Geld is totaal geen issue in deze discussie.

    Het gaat om de specifieke belasting die trainen en het spelen van wedstrijden op hoog niveau met zich meebrengt. Het optimaliseren van het trainingsrendement in het menselijk lichaam vergt een ook bepaalde mate van rust en (spier)ontspanning.

    Bij voetbal ligt die combinatie weer anders dan bij bijvoorbeeld volleybal, het lopen van een marathon of curling.
    Er wordt al jaren flink geïnvesteerd in het vinden van de balans die kan leiden tot een perfecte piek op het moment dat het er om gaat: de wedstrijd.

    Maar hey, we kunnen het er ook op houden dat het allemaal smoesjes zijn.
    Vind ik leuk
    ppdf +1187
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:19
    Ja joh ik zou zeggen 3 wedstrijden in een week. Zijn geen robots?
    Vind ik leuk
    Realistfan +117
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:31
    vroeg ik me ook al af
    Vind ik leuk
    Rondebal +699
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:40
    Voor mij meer dan de verwende voetballers, uurtje factuurtje
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:29
    Ja, maar deze verandering scheelt ze 2 uur.
    Gaat nergens over.

    Als PSV of Ajax op dinsdag belangrijk CL voetbal hebben, help je ze door ze op vrijdag te laten spelen, niet 2 uur eerder op zaterdag.
    Dus de enige echte hulp is 11 december, PSV - Excelsior.
    Maar ja.... ik vrees dat ze dan toch al nergens meer om spelen qua CL
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 12:31]
    Vind ik leuk
    Voebtal +7619
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:32
    Laten we hopen dat psv het zwakke spurs uit kan schakelen. Het is nu of nooit want die zijn totaal uit vorm.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:34
    Tsja... komende 2 potjes zijn eigenlijk gewoon een knock-out ronde tegen de Spurs.
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2383
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:15
    Spurs had je niet op een beter moment kunnen treffen dan nu, uit vorm, Eriksen geblesseerd, Kane moe van een lang seizoen en WK, Vertonghen geblesseerd. Heerlijk. Nu of nooit, als PSV niet wint thuis dan horen ze niet in de CL thuis.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2720
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:35
    Dat vind ik dan weer een beetje overdreven om te stellen. FC Emmen en Feyenoord horen ook thuis in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Toets +385
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:51
    Als er nou 1 ploeg niet thuishoort in de ED is het wel FC Emmen. Maar goed ieder zijn mening...
    Vind ik leuk
    4everfcu +3171
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:29
    als je er op eigen kracht komt hoor je er ook thuis lijk mij logisch
    Vind ik leuk
    Toets +385
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:07
    Jou lijkt het logisch dat een oud-papier-club zonder middelen en zonder enige kwaliteit maar wel met een plastic veldje thuishoort in de ED? Het toont alleen maar aan dat het play off systeem niet deugt. Maar goed, we verschillen van mening.
    Vind ik leuk
    Toets +385
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:54
    Eriksen en Dembele doen weer mee morgen las ik. PSV thuis is wel erg sterk dus ze maken zeker kans op de overwinning.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:58
    Het is niet sprankelend bij Spurs tot nu toen maar hebben dit seizoen pas 1x punten verspeeld waarvan ik zeg: dat had niet gemogen. verlies bij Watford.

    https://i.gyazo.com/9bf180ad2ff3f8a1a817733e82731108.png

    Eriksen heeft van het weekend klein invalbeurtje gehad en zal denk ik gewoon spelen.

    Vind ik leuk
    Bertus +5832
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:41
    Zijn niet in topvorm maar staan gewoon op plaats 4 in de sterke PL en beschikken natuurlijk over een ijzersterk team.
    Vind ik leuk
    Benniewies +964
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:49
    Ten eerste staan ze 5e
    1 en 2 staan gedeeld 1e
    3,4,5 staan gedeeld 2e
    Vind ik leuk
    MedusAZ +2383
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:17
    Met het zwakste doelsaldo van de top 5, en dan te bedenken dat bv Man Utd veel lager staat. Dus Spurs is echt maar bezig aan een matige seizoensstart. Komt ook deels omdat ze geen euro/pond hebben uitgegeven deze zomer. Die gaan in de winter met de geldzak rammelen.
    Vind ik leuk
    Benniewies +964
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:24
    Ze staan op 21 punten, 2 punten achter 1 en 2.
    Doelsaldo telt later pas.
    1-0 winst is altijd 3 Punten.
    Ze hebben evenveel goals als Liverpool. 16.
    Ik zie het helaas somber in voor PSV.
    Ik hoop dat ze overwinteren
    Vind ik leuk
    Bertus +5832
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:04
    Prima, dus eigenlijk staan ze gedeeld 2e, enkel het doelsaldo maakt het verschil. Dus kun je spreken van een sterk team.
    Vind ik leuk
    Spartan +6869
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:24
    Dus dit kan wel, maar het afschaffen van een competitieronde in de KKD kan niet?
    En volgens velen moeten de clubs in de KKD niet zeiren dat ze soms 4 basisspelers missen.

    Maar klagen over 2 uurtjes eerder spelen is dan wel terecht?

    Lol
    Vind ik leuk
    broedkip +1702
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:04
    Waar houden ze rekening mee?

    Ajax - Benfica Ajax uit tegen Heerenveen Psv-Spurs Psv thuis tegen Emmen. Benfica-Ajax Ajax thuis tegen Willem II en Spurs-Psv speelt Psv thuis tegen Vitesse AEK-Ajax speelt Ajax uit tegen Nac Psv-Barca speelt Psv thuis tegen Heerenveen Ajax-Bayern Ajax speelt uit tegen PEC en Inter-Psv speelt Psv thuis tegen Excelsior. Dus de Knvb denkt nooit mee. Psv alles thuis en Ajax 1xthuis en dus 3xuit. Vreemd dat dit kan en wie durft er nu nog te zeggen Knjb het heet toch echt Knpsvb.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:14
    Die hele competitie moet op de schop,
    wie het weet mag het zeggen.

    Maar vooral geen Play-Offs
    Vind ik leuk
    baboushka +1420
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:16
    Ja het is echt verschrikkelijk..dan moet Ajax helemaal die wereldreis naar Breda, Arnhem en Zwolle maken.
    Vind ik leuk
    broedkip +1702
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:23
    Maakt niet uit he een uitwedstrijd of een thuiswedstrijd. Zal even je geheugen opfrissen PSV uit bij Fortuna en uit tegen NAC twee topploegen uit de eredivisie, die toch werden gewonnen in blessuretijd.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 23:06
    EDIT VP: reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 23:13]
    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3854
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:08
    Right.
    Ajax heeft achtereenvolgens Vitesse, Psv en Feyenoord na een CL wedstrijd. Dat is echt goed bezig...
    Zeg niet dat je iedere week Emmen thuis moet hebben, maar dit is ook overdreven.
    Zelfde overkwam psv vorig jaar.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7619
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:11
    Het schema is oke.. je moet toch een keer tegen iedereen uit en thuis spelen.
    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3854
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:19
    In vrijwel ieder land houden ze er rekening mee. De ploegen die Europees spelen, spelen voor onze plaats op de landencoëfficient. Alleen maar zware tegenstanders is dus volkomen onnodig. Schema van de UEFA is al bekend als de KNVB het programma maakt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 15:19]
    Vind ik leuk
    Voebtal +7619
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:21
    Er zijn dit seizoen slechts 2 zware wedstrijden...psv Ajax en Ajax psv. De rest stelt niets meer voor.
    Vind ik leuk
    Corse996 +1488
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:24
    Lees overal dat Ajax en PSV ver boven de rest uit steken. Makt dus geen reet uit of je NAC, AZ, Feyenoord of Fc Groningen krijgt. Lood om oud ijzer. toch?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 23:11
    alle toppers in Nederland zijn na een Europes week
    kijk het schema maar ff na
    Feyenoord -PSV is de zondag na PSV-Barca , dit is echt al jaren zo hoor dat de KNVB een topper heeft gepland na een week met Europees voetbal , dus alle topclubs hebben daar last van
    niet alleen Ajax of PSV
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4628
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:15
    Belachelijk
    Die clubs worden idioot onevenredig financieel beloont via dit toernooi waardoor er een gigantisch kloof is ontstaan met de rest van de eredivisie... en nu moeten die clubs zich ook nog aanpassen...?!
    Vind ik leuk
    Voebtal +7619
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:19
    Kijk die clubs profiteren natuurlijk indirect mee.. neem alleen al de bedragen die kleine clubs tegenwoordig krijgen voor hun spelers. Wat dacht je bijvoorbeeld dat willem II krijgt mocht de jong verkocht worden voor 50 miljoen.
    Vind ik leuk
    BRAM046 +286
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:19
    Logisch , leuk dat ze meedenken ;)
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4534
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:19
    " in het belang van het nederlands voetbal ". mag ik een teiltje?
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +16031
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:21
    https://www.tuinartikelen.nu/teil-40-fuchsia.html

    Kan je hier bestellen. Kost maar €20,50. Voor 14 uur besteld morgen in huis.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:23
    14 uur hoelang heb ik dan nog?
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2966
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:23
    Nog best een prijzig teiltje trouwens
    Vind ik leuk
    035 +5939
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:27
    Maar dan kan er ook een hoop in.😁
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2966
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:28
    Voor die prijs mag dat teiltje zichzelf dan ook schoonmaken
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3208
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:07
    Ook voor mari en juan ?😉😉
    Vind ik leuk
    Niels92 +27957
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:21
    Het is te hopen inderdaad voor het Nederlandse voetbal dat Ajax en PSV gaan zorgen voor punten, dus netjes dat de KNVB meewerkt, al zeggen 2 uurtjes eerder spelen niet echt veel!
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2966
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:26
    Denk dat het vooral mentaal lekker is dat je weet dat er wat extra ruimte is. In de grote competities gebeurt dit ook, maar denk dat vooral het gebaar telt
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:51
    Voor het Nederlands voetbal is het beter dat PSV en Ajax direct worden uitgeschakeld waarna ze beiden een boete krijgen van 100+ miljoen, zodat ze financieel op hetzelfde niveau staan dan de rest van het Nederlandse voetbal. Het Nederlands voetbal is meer dan alleen Ajax en PSV, en de rest van de clubs raken steeds verder achterop. Het zijn maar vervelende wedstrijdjes tussen de geldwedstrijden van de CL en we stevenen keihard af op het niveau van Portugal etc. 2/3 clubs die de dienst uitmaken en de rest dient als veld opvulling. De klacht die Ajax (en in mindere mate PSV) vaak heeft is dat de afstand met de grote Europese clubs te groot is, maar in de eredivisie is niet veel anders, de verhouding is daar zelfs nog extremer.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 12:52]
    Vind ik leuk
    Niels92 +27957
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:57
    Een boete van 100 miljoen nog wel haha, hoe hilarisch :) Al zouden Ajax en PSV geen Europees spelen dan nog hebben ze het meeste geld. Ajax en PSV moeten zich zien te redden tegen de grotere clubs in Europa, de rest in Nederland moeten dat dan maar zien te redden tegen Ajax en PSV. Zou wat zijn dat Ajax en PSV minder geld zouden moeten hebben omdat andere clubs niet met zo'n budget kunnen werken. Iedereen moet zijn eigen boontjes doppen, dat moeten Ajax en PSV, laat de rest van de clubs ook maar hun eigen boontjes doppen :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:30
    ForzaLimburgia is van het type dat gratis geld wil van de overheid en die altijd vindt dat andere mensen het fout doen.. Ajax en PSV hebben deze status bereikt door decennia lang goed beleid te voeren, te investeren en vakmensen in te huren. Misschien is het ook een idee als Apple een miljoenmiljard dollar aan haar prutsende concurrenten geeft.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3874
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:13
    Juist en wij een slordige 20 miljard aan pak em beet Griekenland of zo
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:10
    Ik vind dat vooral de subtop zichzelf ook wel wat mag verwijten. De klassieke subtoppers laten het dit seizoen volledig afweten. Feyenoord is de enige.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:15
    Okay. Laat ik even serieus reageren. Dat de voetbalwereld zichzelf heeft ondergedompeld in de commercie, is een feit. Dat er nog steeds miljoenen mensen over de hele wereld van voetbal genieten evenzo.

    De uitdaging is hoe die enorme geldmachine zo productief mogelijk te maken voor het plezier van al die mensen. Jouw oplossing draagt daar niet echt aan bij. Een verdeelmechanisme waardoor meer ED-clubs kunnen profiteren wel.

    Dan moeten we wel voorbij al het gekift en bijvoorbeeld accepteren dat er minder clubs in het betaalde voetbal actief kunnen zijn en dat de grootverdieners mee investeren in de kwaliteit van de rest. Dan moeten er in het betaalde voetbal betere bestuurders die verder kijken dan hun neus lang is.

    We moeten vernieuwen met beleid en niet vanuit het foute sentiment 'vroeger was alles beter' plankgas achteruit.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 13:58]
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2966
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:34
    Mag ik ook zo een pilletje?
    Vind ik leuk
    HupHolland +2720
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:39
    De omgekeerde wereld.

    Het is juist goed als Ajax en PSV overwinteren en zo het Nederlandse voetbal naar een hoger nivo zullen tillen.

    Wie wil er nou naar een lager nou toe? Limburg? Dat lukt ze inderdaad aardig.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:07
    Heb jij een idee wanneer de ED speelkalender klaar moet zijn inclusief onderhandelingen met de burgemeesters?

    Volgens mij is in mei duidelijk wanneer de Europese wedstrijden plaatsvinden. Ik ben van mening dat er bij de planning in elk geval rekening moet worden gehouden met de speeldata van de CL-wedstrijden, inclusief kwalificatiewedstrijden na de seizoenstart. Verbaas me al jaren over de logistieke genialiteit bij de KNVB.
    Vind ik leuk
    Niels92 +27957
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:06
    Geen idee wanneer dat klaar moet zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:21
    Maar de vraag is, is 2 uurtjes meer rust daadwerkelijk van doorslaggevend belang? Zou best kunnen hoor, maar vraag het me echt af.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:37
    2uur meer slapen s’ochtends is lekker hoor :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:40
    Haha dat ontken ik niet ;)
    Vind ik leuk
    SimonSays +6209
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:39
    2 uur meer rust op 3 dagen (72 uur) tijd tussen de speeldagen is

    2/27 = 0.074

    Vermenigvuldigen met het aantal spelers in het veld, wisselspelers onthouden, delen door het aantal hulptrainers.

    En aan de uitkomst van deze formule zie je dat het daadwerkelijk van doorslaggevend belang is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:43
    Volgens jouw formule heeft elke speler 2,77% meer rust, oftewel 2 uurtjes wat in mijn ogen nog steeds te verwaarlozen is. In die 2 uurtjes herstelt geen enkele speler van een eventuele blessure. Snap niet helemaal waarom je nu die 2 deelt door 27...
    Vind ik leuk
    SimonSays +6209
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:50
    Maar heb je nu wel rekening gehouden met het aantal hulptrainers? En eigenlijk moet je nog corrigeren op Netflixcoefficient, maar hoewel dit wel significant is, is het toch verwaarloosbaar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:53
    Op die fiets! Ja ik zag de Netflixcoefficient over het hoofd.. Dan is het wel logisch inderdaad
    Vind ik leuk
    SimonSays +6209
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:56
    Gelukkig houdt de KNVB daar wel rekening mee. Die mensen zitten er bovenop, twee uur extra rust en drie hoeraatjes voor de KNVB!
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18102
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:22
    Ik vind het een goede zaak dat als Ajax of PSV op dinsdag speelt de tijd in de competitie aangepast wordt, maar speel je op woensdag CL, dan vind ik dat niet nodig..
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:23
    Klopt ook, ze wisselen dan ook om. De club die woensdag speelt, speelt dan de zaterdag ervoor om 20.45 ipv 18.30. Dus de club die woensdag speelt heeft geen voordeel gekregen (en terecht).
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18102
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:29
    Maar dan hoeft van mij 18.30 ook niet verplaatst te worden naar 20.45
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:30
    Ik denk dat dat moet, omdat ze de wedstrijden van PSV en Ajax omdraaien.
    Vind ik leuk
    Laliga +2197
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:22
    Beter laat dan nooit zulle we maar zeggen
    Vind ik leuk
    Naccerrrr +13
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:22
    Pfff als of dat wat uitmaakt!!
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:59
    Baat het niet dan schaad het niet toch?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:22
    Ze doen iets goed in Zeist ik krijg zowat een hartverzakking toen ik las hoe goed ze bezig zijn.

    1 puntje waarom niet altijd op vrijdag laten spelen wanneer ze op dinsdag CL speelt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:23
    Zure reacties in 3,2,1..
    Vind ik leuk
    035 +5939
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:24
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 12:25]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:25
    Wat een gelul deden ze dat ook bij de Zgn.kleine Clubs bijvoorbeeld Vitesse en AZ.
    PSV en Ajax wil toch bij de grote Clubs horen in Europa.
    Heb jullie ooit Engelse of Duitse Clubs horen klagen?
    Mietjes zijn het en de KNVB bewijst weer,dat de grote Clubs voor getrokken worden Schande.

    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2966
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:30
    In de competities die jij noemt wordt er al rekening gehouden met Europees voetbal in het speelschema, dus die hebben daar niks te klagen
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:43
    Haha er is bijna geen ruimte in de Engelse comp.+4 soorten beker wedstrijden.
    Dus ik weet niet waar je over hebt.
    Vind ik leuk
    AFCA G.G. +2966
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:52
    Dat er in die ruimte die er is rekening wordt gehouden met de clubs die Europees voetbal spelen. Ik zeg niet dat het makkelijk is en altijd kan, maar het gebeurt wel
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:37
    Oneens:
    Als het met de grote Clubs goed gaat in Europa dan is dat ook beter voor de kleine clubs.

    De grote clubs gaan het Europese geld delen met de kleine clubs zodat we eindelijk eens van dat Groene plastic sprieten tapijt af zijn!
    Vind ik leuk
    Ramon89 +392
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:55
    Eerst zien dan geloven...
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:45
    Wie zegt dat volgens mij was het nog in behandeling.
    En denk je nou echt het zo ver komt.
    Vitesse hebt de niks aan hebt geen kunstgras.
    Vind ik leuk
    pewi52 +20
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:27
    Daar hadden ze jaren geleden al mee moeten beginnen, en in de volgende seizoenen moeten ze dat ook toepassen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:30
    En ook geen traditionele top3 wedstrijden na de Europa-Cup wedstijden

    zoals zondag weer: Ajax- Feyenoord
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:46
    Nog meer voorkeur voor de Top 3 zeg maar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:31
    Voor NAC-Ajax maakt het geen reet uit. Ajax kan het 3e elftal opstellen.......winnen ze waarschijnlijk nog
    Vind ik leuk
    4everfcu +3171
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:31
    hadden ze dat tegen de graafschap dan maar gedaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:38
    De KNVB maakt zich weer eens volkomen belachelijk met het veranderen van de tijdstippen. Beide clubs hebben daar niks aan.
    Vind ik leuk
    Delfie +19
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:40
    Pffff laat ze dan een dag eerder spelen ipv 2uur eerder... moet ik de knvb nou alles leren??
    Vind ik leuk
    Benniewies +964
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:44
    PSV een dag eerder, Ajax een uur?
    KNpsVB
    Vind ik leuk
    bartjeee +993
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:47
    Knvb doet toch nog iets goed!
    Vind ik leuk
    JoTaPe +908
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:48
    Eindelijk. Grote klasse!
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9571
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:51
    Bah bah smerige bond ! Een paar jaar geleden vroeg PSV om verplaatsing en toen kon het niet. Maar Michael van Praag hè
    Vind ik leuk
    Polleke +922
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:54
    Een paar jaar geleden kreeg PSV op haar verzoek wel een makkelijke tegenstander voor de jubileumwedstrijd, dus niet mopperen...
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1735
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:52
    Prima dat ze dit doen. Wel jammer dat het voor de grote clubs wel kan. Kan me herinneren dat Vitesse wel eens zo'n verzoek indiende om vervolgens keihard Nee te horen. Maar hopelijk houden ze indien nodig ook rekening met de kleinere clubs.
    Vind ik leuk
    De Haan +333
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:00
    Het feit dat men prioriteiten hierin stelt en ernaar handeld vind ik positief van de KNVB.
    Vind ik leuk
    Farmer +12463
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:03
    Wat een stennismakerij.... Als ze écht iets willen betekenen op deze manier, hadden ze beide wedstrijden of naar de vrijdag verzet, of op zaterdagmiddag om 14.30 bv. Nu zijn spelers van beide teams alsnog in de avond pas klaar om zich voor te bereiden.

    De KNVB zit zichzelf dus op de borst te kloppen want ze hebben weer iemand blij gemaakt met een dood vogeltje?

    Absurd genoeg besluiten ze dat de 1e Divisie gewoon moet doorspelen tijdens interlandweken, maar dit, oooh, nee, dit getuigt toch van zeer kundig beleid en een goede vooruitziende blik en.../kotst in emmer..
    Vind ik leuk
    plein19 +2340
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:06
    Nu wel. Eerst Feyenoord even kampioen laten worden. En dan pas tegemoet komen
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5731
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:08
    Er zijn toch al minimale ruimtes tussen de div. speelschema's dus dacht men bij de KNVB, elk uurtje die we kunnen verzetten is dan mooi meegenomen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 13:09]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:09
    Gewoon een goede zaak.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6865
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:16
    Zijn de ogen en mind eindelijk een keertje open gegaan bij de KNVB!!
    Vind ik leuk
    deltiaan +1246
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:20
    zijn dat profvoetballers die veel verdienen en ook nog in de watten gelegd worden , KIJK EENS NAAR DE WIELRENNERS LUIAARDS.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 19:28
    Wielrennen is `n Sport
    Voetbal is `n Spelletje
    Geen vergelijk
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1930
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:24
    Weet niet meer welke club, maar een aantal jaren terug moest een Europa League deelnemer de zondag erop al om 12:30 aftrappen in Groningen lol. Ze zijn dus een beetje wakker geworden in Zeist. Nu gelijk doorpakken, want dat lullig uurtje eerder maakt echt geen flikker uit. Gewoon die vrijdagen gebruiken.

    Velen hebben lopen geilen op die Belgische competitie-opzet. Dit zijn de dingen die ze veel eerder hadden moeten kopiëren van landen als België en Portugal.

    Zo plant de Portugese bond nu zelfs een bekerronde in na de interlandweek van oktober. Clubs die de dinsdag in actie moeten komen in de CL spelen daardoor dan al op een donderdag. Was deze week ook het geval met Benfica. Die reizen dus af naar Amsterdam met 2 dagen extra rust. Plus omdat je in die eerste ronde vaak tegen laagvliegers loot, kun je al je belangrijke basisspelers (met interlands in de benen) extra rust gunnen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 13:25]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3171
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:46
    ik vraag me af of ze dat ook hadden gedaan als bvb een az dat had gevraagd maar eigenlijk weet ik het antwoord al natuurlijk niet.
    Vind ik leuk
    Mari +9521
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:46
    Het is een begin. Goed zo. Ik heb het altijd geroepen. Meer punten halen voor het Nederlandse voetbal
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:57
    Daar is de KNVB wel laat mee maar als je het NED voetbal nog beter tegemoet wil komen dan gewoon voor die clubs vrij af.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:06
    Werd tijd, eindelijk meer logische keuzes.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:10
    Tegemoet komen is op vrijdag voetballen, Benfica speelde afgelopen week donderdag al. (beker) En voor de thuiswedstrijd tegen Ajax spelen ze op vrijdag. Algemeen bekend dat twee dagen tussen wedstrijden ipv 3 tot gemiddeld slechtere resultaten leidt. Zie competitie uitslagen na uefacup.
    Vind ik leuk
    kees ee +609
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:19
    alleen de wedstrijden van ajax verschuiven zou wel heel opzichtig zijn natuurlijk ?? maar op zich is de aanpassing grote flauwekul !!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 14:20]
    Vind ik leuk
    Foebele +54932
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:40
    Werd eens tijd ook zeg, tjonge jonge.
    Vind ik leuk
    JoeyC +2584
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:15
    Als het kalf verdronken is, dempt men de put.
    Vind ik leuk
    yuuup +9648
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:45
    De Portugese bond liet Benfica twee dagen eerder spelen. Dat zet echt zoden aan de dijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:41
    Lijkt me niet meer dan logisch.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4753
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:26
    Mooi van de KNVB, de betreffende tegenstanders en de betreffende lokale driehoeken dat ze hieraan meewerken. Ajax en PSV kunnen alle beetjes hulp gebruiken
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1275
    dinsdag 23 oktober 2018 om 19:19
    Onzin. 3 wedstrijden in 9 dagen moet kunnen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:54
    Ja maar niet van die huilen balken uit Amsterdam.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1275
    dinsdag 23 oktober 2018 om 23:37
    Voor het geval je het nog niet wist ik ben supporter van Ajax. En ik vind het onzin om wedstrijden te verzetten.

    3 wedstrijden in een week moet kunnen.

    Zeer lucky vanavond.
    En nu PSV morgen ook.

    Alhoewel ik denk dat het lastig wordt voor PSV. Maar eh wanneer speel Vitesse champions - league???
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 23:39]
    Vind ik leuk
    donderdag 25 oktober 2018 om 04:11
    Dat zal misschien wel helemaal niet gebeuren.
    Mar met plek 4 of 5 ben ik tevreden.
    En trouwens wanneer pakken jullie de Titel weer?
    Zelfs de KNVB Beker is voor jullie een te grote opgave.
    Wij hebben de laatste 4 jaar meer prijzen gepakt dan jullie.
    Kijk dat jullie het goed doen in de CL is alleen mooi.
    Maar of Jullie dit seizoen een prijs pakt?
    De Cup met de grote oren kan jullie vergeten.
    De Schaal ook.
    En de KNVB Beker is voor jullie ook een vraag.
    Wat heb je aan dat je Club.
    Financieel goed doet.
    Is alleen voor de Club mooi.
    Maar laten jullie wel in de kou staan.
    Om al weer dit Seizoen geen prijs zal pakken.

    TOT ZIENS.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 25 oktober 2018 om 04:13]
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1275
    donderdag 25 oktober 2018 om 09:33
    Groeten terug. Effe lezen waar ik op reageer en hoe.
    Clubs moeten niet zeiken. Als ze denken dat ze dat niet kunnen handelen moet je je maar terugtrekken uit de competitie; kan je je ook niet plaatsen voor Europacup-wedstrijden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 27 oktober 2018 om 19:17
    Jou laatste zin Wanneer speel Vitesse CL.
    Vondt ik een vraag waar nergens opslaat.
    Nogmaals ik ben tevreden met plek 4/5.
    En wanneer Vitesse CL speelt.
    Misschien NOOIT.
    Maar je weet nooit wat de toekomst brengt.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1275
    zaterdag 27 oktober 2018 om 19:21
    Weet je wel het verschil tussen gratis en voor niets?
    Vind ik leuk
    maandag 29 oktober 2018 om 17:17
    Weet je je geef geen antwoord op mijn vraag.
    BeKijk het.
    Vind ik leuk
    woensdag 24 oktober 2018 om 13:54
    Wat een onzin!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws