Toornstra: 'Het gat is groot, maar er komt binnenkort een wedstrijd tegen PSV aan'

    Toornstra: 'Het gat is groot, maar er komt binnenkort een wedstrijd tegen PSV aan'

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 16:14ma 12-11-2018 om 16:14

    Na de 0-2 overwinning op Heracles Almelo staat Feyenoord stevig op de derde plek in de Eredivisie. Middenvelder Jens Toornstra heeft goede hoop dat de Rotterdammers het gat met Ajax en PSV nog kunnen verkleinen.

    Of PSV en Ajax beter zijn dan Feyenoord? "Als je naar de ranglijst kijkt wel en ook naar het spel", reageert Toornstra voor de camera van Veronica Inside. "Maar ik weet dat we in potentie veel beter kunnen. Dat hebben we vandaag niet te vaak, maar wel af en toe laten zien. Daar moet je op voortborduren."

    Toch wil Toornstra zich niet neerleggen bij een derde plek. "Je moet altijd omhoog blijven kijken. Het gat is wel groot, maar er komt binnenkort een wedstrijd tegen PSV aan. Dan kun je er wat aan doen, maar dat ligt wel aan onszelf." Het doel blijft om zo hoog mogelijk te eindigen. "Ik ben het met je eens dat het gat nu groot is, maar er zijn ook nog 22 wedstrijden te gaan, dus nog genoeg punten te behalen en in te lopen."

    Poll

    Maakt Feyenoord kans op de landstitel?

    (2058 stemmen)

    Plaats een reactie

    Dub_Rtd +2139
    maandag 12 november 2018 om 16:17
    Jens... alsjeblieft, wordt geen Lasse.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:23
    Er is echt iets mis met Nederland. Als je iets niet meer positief mag inschieten, dan ben je meteen arrogant. Heel zielig dit. Hij kan beter zeggen dat ze met 3-0 verliezen zeker. Get a life... Als je je hier al druk over kan maken dan ben je echt niet goed
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    maandag 12 november 2018 om 16:31
    Volgens mij ben jij degene die het effe wat rustiger aan moet doen.

    Jens staat 10 punten achter op die freak show uit Eindhoven die 36 uit 12 pakken.
    Jens moet gewoon lekker zijn wedstrijdjes blijven winnen en eerst de nrs 4 t\m 8 nog verder achter zich laten en mocht PSV ineens een paar potjes gaan lopen sputteren, kan je verder kijken.
    En er staan ook nog een paar koekenbakkers tussen 1 en 3.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:39
    Die jongen geeft gewoon antwoord op vragen die hem gesteld worden. Dat wordt in een mooi artikeltje gegoten Vervolgens gaan mensen lopen zeiken over de antwoorden die hij geeft. Ga je druk maken over belangrijke dingen. Als hij dit al niet meer mag zeggen dan worden interviews wel heel erg saai.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:01
    Hé ff iets rustiger aanvdoen jij ! 😉
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1430
    maandag 12 november 2018 om 17:07
    Je maakt een foutje .. psv -feyenoord 3-0
    Vind ik leuk
    meloen87 +804
    maandag 12 november 2018 om 18:12
    Als we het over fouten hebben, maak jij er ook ééntje: Feyenoord speelt thuis, dus 0-3 voor PSV. Kinderachtig.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 18:12]
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:40
    Tuurlijk mag die Alphense Boy positief zijn, maar ik moest toch lachen...
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8107
    maandag 12 november 2018 om 17:27
    Ja Jens......dat gat met PSV wordt dan nog groter!
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:17
    Heeft hij iets gesnoven?
    Vind ik leuk
    RonnieX1989 +2865
    maandag 12 november 2018 om 16:17
    Hij moet het zeggen natuurlijk.
    Maar hij weet zelf ook wel dat het onzin is. Het gat is qua punten nog niet hoog, maar qua doelsaldo wel. en dat zegt veel
    +38 voor psv, +32 voor ajax, +9 voor feyenoord...
    Vind ik leuk
    Dub_Rtd +2139
    maandag 12 november 2018 om 16:33
    Ho.... Feyenoord heeft Emmen nog niet gehad en die 2 wel dus kan ook zo maar ineens +25 zijn na Feyenoord - Emmen :D
    Vind ik leuk
    guusje +1198
    maandag 12 november 2018 om 16:38
    of + 6..............
    Vind ik leuk
    yuuup +9929
    maandag 12 november 2018 om 16:17
    Laat Nederland maar zien dat jullie nog meetellen jongen!
    Vind ik leuk
    cj_fey +4164
    maandag 12 november 2018 om 21:36
    Ik proef wat eigen belang 🤓
    Vind ik leuk
    yuuup +9929
    maandag 12 november 2018 om 23:09
    Haha was het zo overduidelijk?
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1610
    maandag 12 november 2018 om 16:19
    Waarom zo bescheiden Jens?
    Nergens voor nodig.
    Zeg gewoon dat jullie voor het kampioenschap gaan joh.

    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:21
    Het is een normaler reactie , als hij zegt dat het over en uit is .
    Krijg hij iedereen over zich heen goed gesproken Jens .
    Slim .
    Vind ik leuk
    Andre As +3305
    maandag 12 november 2018 om 16:22
    "Je moet altijd omhoog blijven kijken."

    Zou ik met dat klote weer van vandaag maar niet doen Jens.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:22
    Natuurlijk moet je altijd omhoog kijken. Want als je naar beneden kijkt, dan val je.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:27
    Ga maar is voor de gein de hele dag naar boven lopen kijken dan, heb je meteen een paar blauwe plekken waar je gewoon misselijk van word.
    Vind ik leuk
    Maauwert +790
    maandag 12 november 2018 om 16:34
    Niet als je dat in bed doet de hele dag
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:57
    Haha.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:23
    Win maar lekker van psv waarmee jullie AJAX weer een goeie dienst bewijzen dan kan AJAX het zelf tegen psv afmaken .maar haal jezelf verder niks in je hoofd Jens !
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 16:23]
    Vind ik leuk
    El Cazador +7591
    maandag 12 november 2018 om 16:23
    Hahhahahaha, de nieuwe Toon Hermans of Pieter Derks.
    Vind ik leuk
    Bijgoochem +1197
    maandag 12 november 2018 om 16:24
    Beetje vroeg Toorenstra het is nog lang geen 1 april.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:26
    Ik hoop het,
    Maar waarschijnlijk tegen beter weten in....
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +7246
    maandag 12 november 2018 om 16:27
    Ik zet veel in op winst PSV. Dat wordt kassa.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1430
    maandag 12 november 2018 om 17:09
    Psv zal een hoge qoutering hebben joh
    Vind ik leuk
    slaski +2330
    maandag 12 november 2018 om 16:29
    Met boter en suiker Jensie. Boter en suiker.
    Vind ik leuk
    pietprecies +7794
    maandag 12 november 2018 om 18:29
    Of poppers en vaseline voor hemzelf om het wat minder pijnlijk te maken
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3159
    maandag 12 november 2018 om 16:30
    Jens moet zeggen, gelukkig komt de wedstrijd er tegen Psv aan en raken we straks nog eens 3 punten verder achterop.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:33
    Kijk omhoog Sammy
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8673
    maandag 12 november 2018 om 17:14
    Larsson?
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:33
    Mafketel die jens
    Vind ik leuk
    Maauwert +790
    maandag 12 november 2018 om 16:33
    En dan wordt het gat nog groter haha. Hoe ernstig is de blessure van van Persie ? Kan die tegen PSV meedoen ?
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2567
    maandag 12 november 2018 om 16:38
    Afslachten dat psv
    Vind ik leuk
    frhoi +1075
    maandag 12 november 2018 om 16:38
    in de Kuip kan het zeker, ga er alleen niet vanuit.
    Vind ik leuk
    Kevindo +1558
    maandag 12 november 2018 om 16:40
    'Het gat is groot, maar er komt binnenkort een wedstrijd tegen PSV aan'

    Dan wordt dat gat nog verder uitgehold ben ik bang (voor Feyenoord)...
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:49
    Elke andere uitspraak roept beelden op van werkweigering en insubordinatie.

    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13887
    maandag 12 november 2018 om 17:00
    Nou ik heb jullie toevallig laatst nog in de JC ArenA zien voetballen, maar als jullie op diezelfde manier gaan spelen tegen PSV dan wens ik jullie heel veel succes.
    Ajax had die dag geen enkele moeite met Feyenoord en op halve kracht wonnen we alsnog met 3-0. Het was niet eens leuk.
    Normaal gesproken hoor je als Ajacied blij te zijn wanneer je met 3-0 van Feyenoord wint, maar ik was eerder een beetje teleurgesteld. Je verwacht toch iets meer tegenstand dan dit, Ajax hoefde niet eens voluit te gaan.
    Maar misschien dat het tegen PSV straks heel anders gaat, ze spelen ook in de eigen Kuip dus dat kan ook schelen.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8673
    maandag 12 november 2018 om 17:18
    Dat had ik nou in Eindhoven... Volstrekt kansloos.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13887
    maandag 12 november 2018 om 18:09
    Hoezo? Evenveel schoten, 66% balbezit....
    PSV won uiteindelijk dik verdiend, maar we waren niet zo onzichtbaar als Feyenoord in Amsterdam.
    Begrijp me niet verkeerd, ik vind het namelijk echt jammer. Had na dat kampioenschap gehoopt dat Feyenoord weer een beetje zou gaan meedoen in die top 3, maar helaas is het nu meer een top 2 geworden.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8673
    maandag 12 november 2018 om 18:15
    Wat hebben jullie toch met dat balbezit?

    Al heb je 90% balbezit. Als je 3-0 klop krijgt dan verlies je kansloos.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13887
    maandag 12 november 2018 om 18:35
    Onzin, je hebt balbezit nodig om te scoren, als je zelf in balbezit bent kan de tegenstander ook niet scoren. Als je 90% balbezit hebt en 3-0 verliest dan heb je of heel veel pech of je hebt het aan jezelf te danken.
    Ajax had het in dit geval aan zichzelf te danken, ze maakte grote fouten waar PSV optimaal van geprofiteerd heeft.

    Jij ziet je ploeg toch ook het liefst in balbezit? Zeker in eigen huis wil je toch je eigen ploeg het spel zien maken?
    Ik vind winnen alleen niet altijd genoeg, ik zie mijn club het liefst winnen met dominant en mooi voetbal en daar is balbezit voor nodig.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8673
    dinsdag 13 november 2018 om 13:41
    Nee, balbezit interesseert me niet.

    Kan geweldig genieten van bijvoorbeeld Italië. Geef tegenstander de bal, laat ze stuklopen op je defensie en mask dan zelf een mooi doelpunt in de omschakeling.

    Niets mis mee.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13887
    dinsdag 13 november 2018 om 19:39
    Ja als neutrale toeschouwer misschien, maar hoe zou je het vinden als Feyenoord in de eigen Kuip amper in balbezit zou zijn?
    Feyenoord staat bekent om hun vechtlust, met name het jagen op de bal en de drang naar voren.
    Hoe zou jij het dan vinden als Feyenoord in eigen huis achteruit gaat zakken en de tegenstander gaat opwachten?
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8673
    woensdag 14 november 2018 om 08:27
    Als we daarmee kampioen worden?

    Prima.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:05
    Er komt binnenkort een wedstrijd tehen PSV aan ...en dan wordt het gat nog groter !!!

    Nee ik hoop dat niet, maar ik denk dat wel
    Ga voor je duimen, met de handen voor m'n pens Jens ! Succes blaas maar niet té hoog van de Torenstra!

    Geen woorden, maar daden !!! 💪
    Vind ik leuk
    Brabo79 +21
    maandag 12 november 2018 om 17:06
    De vraag is: gaat Feyenoord wel alles geven om van PSV te winnen of gaat de anti-Ajax haat weer de overhand nemen en helpen ze Ajax liever niet terug in de strijd? Ik kan me zo'n situatie van enkele jaren geleden nog herinneren, met Feyenoord supporters die hun eigen club vroegen om Ajax zeker geen dienst te bewijzen in de strijd om de titel.
    Vind ik leuk
    Jorchie +332
    maandag 12 november 2018 om 17:27
    Gelukkig staan de supporters niet op t veld.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 20:44
    Wigenlijk staat je antwoord in je tekst. De supporters willen dat. Op dit niveau wil je altijd winnen.
    Vind ik leuk
    Brabo79 +21
    maandag 12 november 2018 om 20:53
    Ja klopt, de supporters willen het. Maar destijds verloor Feijenoord wel en werd PSV uiteindelijk kampioen.
    Vind ik leuk
    MN223 +1184
    maandag 12 november 2018 om 17:08
    Hij kan beter zeggen: het gat is groot en dan komt er binnenkort ook nog een wedstrijd tegen PSV aan!
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2542
    maandag 12 november 2018 om 17:14
    Winst van Feyenoord op PSV zou in ieder geval de spanning in de eredivisie voor de top plekke in ieder geval wel een enorme boost geven.. van mij mogen ze.. laten we zeggen dat het wel de laatste kans voor Feyenoord is om aan te haken. Al vrees ik dat ze zich weer lekker laten uitcounteren.. net als vorig jaar
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 18:07
    Natuurlijk maakt Feyenoord er een battle van en gaan types als Lozano weer over de zeik. Kan raar lopen voor PSV
    Vind ik leuk
    meloen87 +804
    maandag 12 november 2018 om 18:10
    Ik heb veel respect voor deze jongen, want je moet gewoon positief blijven, ook als is het kampioenschap een onmogelijke opdracht. Maar ik zal eerlijk zijn: de ongeslagen reeks van PSV zal toch echt op een gegeven moment ten einde komen, en ik denk dat het zomaar gaat gebeuren in de Kuip. Feyenoord kan en moet minimaal gelijkspelen tegen PSV, zelfs een overwinning is mogelijk. Ironisch genoeg zullen ze daarmee wel hun aartsrivaal mee helpen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 19:13
    Hahaha dat zijn dezelfde woorden als tegen Ajax en toen waren ze kansloos en mocht hij blij zijn dat hij geen rood kreeg, schijnbaar is het moeilijk om de waarheid onder ogen te zien want ze zijn kansloos voor wat dan ook !
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34590
    maandag 12 november 2018 om 19:22
    Vorig jaar 4de nu 3de, progressie.

    Praat aub niet meer over de landstitel.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 20:41
    1e word je toch niet meer, dan maar PSV een handje helpen.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3458
    maandag 12 november 2018 om 22:25
    Feyenoord pakt thuis psv en later ajax. Ajax en psv spelen gelijk in de arena, dan zijn de amsterdammertjes weer bijgehaald. Psv en ajax krijgen nog een EL dip waardoor zij nog een paar steekies laten vallen. Feyenoord blijft rustig wekelijks met 2-0 of 3-0 winnen.....moet je eens kijken wat er dan gebeurt!
    Vind ik leuk
    ritje +341
    dinsdag 13 november 2018 om 08:14
    hallo onzin van Toornsta! feyenoord gaat lang van zijn leven Ajax geen kampioen maken! Dat pikt het tattoelegioen niet! Vorig jaar was het ook zo! toen heeft feyenoord psv ook laten winnen! ze waren makke schapen! En dit jaar weer let maar op! mvg ritje
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws