Van Hooijdonk: 'Ik vond het een teamprestatie van Oranje, maar hij was dé man'

    Van Hooijdonk: 'Ik vond het een teamprestatie van Oranje, maar hij was dé man'

    Gepubliceerd: zaterdag 17 november 2018 om 12:36za 17-11-2018 om 12:36

    Rafael van der Vaart en Pierre van Hooijdonk strooien met complimenten richting het Nederlands elftal, dat vrijdagavond overtuigend met 2-0 won van wereldkampioen Frankrijk. Van Hooijdonk noemt Les Bleus zelfs 'een schijtploeg'.

    "Je verwacht dat de Fransen in de tweede helft komen, maar dat viel reuze mee", zegt Van Hooijdonk bij de NOS. "De kansen die hoopten zich op. Het is een wonder dat de tweede goal in de laatste seconden van de wedstrijd viel. De stift van Memphis was de absolute vernedering. Als wereldkampioen heb je hier niets, maar dan ook helemaal niets laten zien. Een schijtploeg."

    Memphis Depay was een van de grote uitblinkers aan de zijde van Oranje. "Het was weer dé speler, zonder iemand tekort te doen. Ik vond het een teamprestatie, maar hij was dé man."

    Ook Van der Vaart heeft genoten van Oranje. "Het was smullen geblazen. Iedereen speelde goed. Natuurlijk kun je zeggen dat Frankrijk niet goed was, maar dit Nederlands elftal was niet normaal. Ze waren van de eerste tot de laatste minuut de betere ploeg. Frankrijk heeft één schot op doel gehad, een kopballetje. Als je Memphis ziet spelen, zo sterk en ongelooflijk gedreven. Het was ongekend."

    Lees ook: Oranje verslaat 'schijtploeg' Frankrijk: 'Panenka was een terechte vernedering'

    Plaats een reactie

    Knoerisgeitje +21952
    zaterdag 17 november 2018 om 12:40
    Duitsland gewoon gedegradeerd 😹. Die ploeg verdient eerder zo'n praat dan Frankrijk
    Vind ik leuk
    Luiehond +2060
    zaterdag 17 november 2018 om 12:40
    Een schijtploeg?! Nou dan moeten we maar een paar veegpieten mee geven terug naar frankrijk!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:41
    Memphis gaat een mooie transfer maken aankomende zomer.
    Die stap naar MU kwam te vroeg maar hij kan met opgeheven hoofd revanche nemen, nieuwe rondes nieuwe kansen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:44
    Die heeft zijn visitekaartje wel afgegeven ja.
    Nu Duitsland nog vernederen in eigen huis.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:49
    Ik teken ervoor.
    Welke clubs denk jij dat er gaan komen?
    Real/barca/Bayern
    Benzema, Suarez, Ribery en Robben zijn aan vervanging toe.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 12:52]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:51
    Real Madrid zou geweldig zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:54
    Neymar/Hazard-Depay-Bale
    Zou wat zijn ja.
    Vind ik leuk
    FcG4Ever +1184
    zaterdag 17 november 2018 om 16:09
    Ribery en Robben zijn wingers?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 16:11

    Lewa gaat denk ik na dit seizoen een nieuwe uitdaging kiezen, en zo niet kan Depay daar prima uit de voeten.
    Vind ik leuk
    Binkie +55
    zaterdag 17 november 2018 om 16:23
    Je mag best winnen, maar vernederen is helemaal niet slim. Dat vraagt alleen maar om extra wraakgevoelens en krijg je uiteindelijk in viervoud terug.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    zaterdag 17 november 2018 om 13:00
    Die hoort bij real of Barcelona in de basis.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    zaterdag 17 november 2018 om 16:49
    Hij speelt bij een veel grotere ploeg, Lyon. Die hebben zulke grote spelers dat ie maar zelden in de basis staat. Real of Barcelona is dan een stapje terug...
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    zaterdag 17 november 2018 om 18:18
    Wat heb jij op?
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3547
    zaterdag 17 november 2018 om 18:56
    Jij begrijpt de satire blijkbaar niet. Af en toe moet je even doordenken, gozer...
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    zaterdag 17 november 2018 om 20:28
    Jij begrijpt het verschil tussen een piemeltje en een gaatje niet... Is niet erg.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:44
    De geanonimiseerde speler werd in de redactionele kop toch subliminaal prijs gegeven.

    Zijn pinantie was een carbon copy van PEC Zwolle's Necid die de Panenka tegen FC Twente perfectioneerde.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:47
    Ben je weer terug met je universitaire geleuter?
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1203
    zaterdag 17 november 2018 om 13:47
    Dan is t nog fout in de zinsopbouw ook.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 13:52

    Die gaat vanavond zonder kruiswoordpuzzels naar bed!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 15:37
    Rectificeer het maar. Amuse me.
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1203
    zaterdag 17 november 2018 om 15:43
    Doe zelf eens moeite. In plaats van een paar weinig gebruikte woorden achter elkaar neer te kalken en zo een hele lange zin schrijven waarin je geen moer zegt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 15:50
    Sjabloongeleuter optima forma. Je struikelt over je eigen schijnbeweging en bent uiteraard niet in staat om je losse rectificatieflodder waar te maken.

    Nice try, knul!
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1203
    zaterdag 17 november 2018 om 16:03
    Leuk geprobeerd. Weer een hele hoop woorden waarbij je niks zegt. Echter zijn je gebruik van woorden in deze zin wel correct. Op uiteraard na want dat wijst erop dat je het van te voren wist. Wat er weer op zou moeten wijzen dat jij mij kent of voorkennis van mij hebt. Wat niet zo is en dus gewoon nutteloze vulling in een zin.

    Zoals ik al zei bestudeer je eigen woorden eens.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 16:11
    Opnieuw louter schijnbewegingen omdat je je rectificatie over vermeende fout in zinsopbouw uiteraard niet waar kunt maken.


    Fijne avond nog!
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1203
    zaterdag 17 november 2018 om 16:14
    Hahahaha, jammer he dat er mensen op dit forum zijn die jou onzin doorzien.

    Wij hebben speciaal voor gasten zoals jij posters op gehangen op t werk.

    "Aan deze ramen zit weinig smaak"
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 20:51
    Ok. Je gokte en verloor. Er mankeerde uiteraard niets aan de zinsopbouw en kun je je blufferige bewering niet hard of waar maken en druipt af.

    Fijne avond nog.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 20:57]
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1203
    zaterdag 17 november 2018 om 22:55
    Zei je net ook al beetje geraakt omdat je weet dat je ongelijk heb, jochie ?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:41
    Je doorzichtige en voorspelbare puberretoriek kan uiteraard je niet bluf maskeren. Je hebt overduidelijk je hand overspeeld. Het zit je dwars. Het laat je niet los. Hoe aandoenlijk.

    Fijne dag nog, knul!
    Vind ik leuk
    jari11 +1086
    zaterdag 17 november 2018 om 14:30
    Hahaha mooi omschreven
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 15:40
    Parbleu! Ik ben nooit weggeweest en van geleuter is uiteraard slechts in je eigen verbeelding sprake.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 15:43
    Jij bent toch Schwalbe/schlachtenbummler?
    Je weet wel, die ene die altijd maar moet laten blijken hoe goed zijn woordenschat is.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 15:43]
    Vind ik leuk
    El Cazador +7293
    zaterdag 17 november 2018 om 12:48
    Euh, wie was ook alweer de uitvinder van "Schijtbakkenvoetbal" en dan doel ik niet op GJvB??
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:52
    Italië
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:52
    Blind speelde net als de laatste tijd ook weer erg goed, je kan wel zien dat hij veel ervaring heeft belangrijk zulke spelers in je team!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:54
    Was opbouwend goed gisteren.
    Toch zie ik daar liever Aké staan met het oog op de toekomst.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:58
    Dit Oranje heeft vooral ook ervaring nodig daarom ook Babel belangrijk, ook Wijnaldum.
    Ake vast wel voor de toekomst, maar voor nu is de ervaring van Blind, en ook zijn kunnen wel erg belangrijk voor dit jonge team.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 13:04
    Aké ontwikkeld zich goed, daar kan de bondscoach straks niet omheen.
    Net als Dumfries.
    Cillessen vind ik nr.1 en de Roon heeft me ook positief verrast. Beter dan Strootman.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 13:22
    Aké ontwikkeld zich prima, maar voor nu doet Blind het goed ook in de CL.

    Cillessen is al jaren naar m'n mening een zekerheid

    De Roon zeker verrassend, hopelijk kan hij snel in Italy een stap maken, dat heeft hij wel nodig.

    Wijnaldum was net als Strootman jaren matig bij Oranje. Maar Frenkie geeft Wijnaldum veel lucht op het middenveld, Wijnaldum had teveel taken op het middenveld in Oranje, Frenkie regelt het nu allemaal wel en Wijnaldum speelt nu veel vrijer echt mooi om te zien. de impact van Frenkie is echt heel snel zichtbaar geworden ook Depay geeft dat aan, echt knap

    Dumfries speelde gister geweldig.

    De drie voorin prima! Zeer gevaarlijk!

    En De Ligt - vDijk een wereld duo! Liverpool zou De Ligt moeten halen😉

    En Koeman enorm belangrijk voor ons Oranje! Top coach
    Vind ik leuk
    derksen +8915
    zaterdag 17 november 2018 om 12:53
    Zolang Memphniks niet eens basis plaats bij lyon kan veroveren is er geen ene top club die Memphniks zou willen hebben
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 13:13
    Staat gewoon basis hoor zeiksnor!!!

    Heb je dat trouwens helemaal zelf verzonnen die naam?
    Origineel man.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 13:15]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 13:21
    En het zeiken over alles en iedereen is ook niet puur toeval dat hij zijn iconische naam eer aan doet.
    Kweeniewijnaldum, Kukeleku, Memphniks 😂
    Vind ik leuk
    derksen +8915
    zaterdag 17 november 2018 om 17:46
    Sommige zijn zo slecht op de hoogte
    Memphis heb al weken geen basis plaats bij lyon
    Gisteren vond ik hem ook zeker goed voetballen
    Maar nu ff kijken dat die het 10 wedstrijden goed doet dat is hem nog nooit gelukt in zijn carrière
    Dus om hem nou weer naar real te doen praten is beetje overdreven omdat hij in Engeland echt geen knikker heb geraakt en in nl elftal heb die ook nog geen 10 wedstrijden goed gespeeld
    Overdreven gedoe allemaal
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 20:16
    Waar heb je het over?
    Je kletst. Hij heeft WEL een basisplaats!
    Vind ik leuk
    John M. +4838
    zaterdag 17 november 2018 om 13:53
    derksen jonge, af en toe kan ik jouw reacties waarderen, maar hier ben je vrijwel de enige die Memphis niks vindt. Wat heeft hij gedaan dat jij hem niet mag? Ik ben er van overtuigd dat van de zomer de clubs in de rij staan voor hem.
    Vind ik leuk
    Enden +4196
    zaterdag 17 november 2018 om 15:11
    Fijn dat je laat zien niet op de hoogte te zijn.
    Vind ik leuk
    -40 +542
    zaterdag 17 november 2018 om 12:54
    Om nou Depay gelijk de man te noemen gaat veel te ver, hij kon redelijk meekomen met de rest, niet meer en niet minder.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 12:58
    Ook Van der Vaart heeft genoten van Oranje. "Het was smullen geblazen. Iedereen speelde goed. Natuurlijk kun je zeggen dat Frankrijk niet goed was, maar dit Nederlands elftal was niet normaal. Ze waren van de eerste tot de laatste minuut de betere ploeg. Frankrijk heeft één schot op doel gehad, een kopballetje. Als je Memphis ziet spelen, zo sterk en ongelooflijk gedreven. Het was ongekend."
    Vind ik leuk
    Emnu +4848
    zaterdag 17 november 2018 om 13:58
    Ja hoor, eens.

    Doet me n beetje denken aan Gullit: niet de allerbeste speler maar wel de absolute leider.

    Heerlijk, echt genoten van die man.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 15:44
    Een aanjager met maling aan de status van de tegenstander.
    Vind ik leuk
    John M. +4838
    zaterdag 17 november 2018 om 18:15
    Waarom schrijf jij hier nog eens wat in het artikel ook al staat?
    Vind ik leuk
    Enden +4196
    zaterdag 17 november 2018 om 15:13
    Hij kon redelijk meekomen is natuurlijk ook weer dikke onzin.
    Vind ik leuk
    kees ee +638
    zaterdag 17 november 2018 om 13:35
    . . zit nog net wat meer in het spelletje dan "af-maken", toch !?
    Vind ik leuk
    Studentje +209
    zaterdag 17 november 2018 om 14:36
    Memphis gaat na de ruzie met z'n trainer toch wel in de winter weg. Terug naar Manchester?
    Vind ik leuk
    ritje +298
    zondag 18 november 2018 om 07:55
    hallo Memphis: eerst verguist nu bewierrookt! het kan verkeren in voetballand! Ook met Ziyech hetzelfde! heerlijk. mvg ritje
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws